Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Pug történelem

A PEUGEOT TÖRTÉNETE:
1850-től:

Napjainkban:

Acélüzemtől a Kávédarálóig:
1810-1884


A világ Napóleonra és a francia birodalomra figyel, miközben Jean-Pierre és Jean-Frédéric Peugeot az észak-kelet-franciaországi Montbéliard mellet egy másik birodalom alapjait rakja le. A család tulajdonában álló malmot öntödévé alakítják és 1820-tól késztermékek gyártásába kezdenek: a rugókat, fűrészlapokat, kéziszerszámokat gyártó cég kávédaráló, sőtnői szoknyaabroncs készítésével bővíti profilját.
A ''Peugeot Fréres" néven önállósult cég hamarosan újabb üzemeket indít és termékeit Europa számos országába, sőt már a tengerentúlta is exportálja.
Ebben az időszakban jönnek létre a különböző márkajegyek, melyek között 1850-től az oroszlán is szerepel.

 

Utazás kettő és három keréken:
1885-1889
(Armand Peugeot)

Fordulat áll be a cég profiljában: 1885-ben megjelenik a járműipar. Az alapító fiai Armand Peugeot irányításával 1886-ban kerékpárgyártásba kezdenek. A Peugeot cég által gyártott kerékpárok igen válrozatós formájúak. A kezdeti modell első kereke 1.36m, hátsó kereke 0.40m átmérőjű. A későbbi modellek egyre jobban hasonlítanak a mai társaikra. A kétsze,élyes tricikli kényelmes közlekedési ezköz, melyen az utasok egymás mellett ülnek.
Az 1889-es Párizsi Világkiállitáson Armand Peugeot Serpollet gőzmotor-ral hajtott kétszemélyes triciklit mutat be nagy sikerrel.

 

Új távlat: A benzinmotor:
(Vis-á-Vis Type 4)


FA benzinmotor felfedezéseúj korszakot nyit a közlekedésben. 1890-ben elkészül az első Peugeot gépjármű karosszéria. A Daimler benzinmotorral hajtott kétüléses, négykerekű velocipéd után négyszemélyes változatot mutat be a Peugeot cég. Armand 1891-ben személyesen vesz részt a morokocsiján a Petit Journal szervezésében induló Párizs-Brest versenyen. A Type 3 modellből a következő évben már huszonkilenc darabot gyártanak. A tuniszi cég megrendelésére készül el a gazdagon díszített Vis-á-Vis Type 4, amely már 20km/h sebességre képes.
Két évvel később a Peugeot elindítja a Type 10W típusú kombi a híres Párizs-Roun versenyen: az autó győztesen kerül ki a küzdelemből. 1895-ben megépül az első félig zárt Peugeot autó Type 13 néven

 

Autók sorozatban - A világon először:
1896-1904

Bár a benzinmotoros autók prototípusai Németországban készülnek, a sorozatgyártásra a műszaki találmányok iránt nyitottabb Franciaországban kerül sor. Armand Peugeot üzemet alapít Lille-ben és létrehozza saját vállalkozását "Automobiles Peugeot" néven, mely kamionk és túraautók gyártásába kezd. A Lille-i gyáregység a huszadik század dízelmotor-gyártásának egyik központjává válik. Évről évre növekvő számban gördülnek le az autómobilok a gyártósorról: 1899-ben 323, 1900-ban 500 darab készül. nem csupán magánszemélyeknek, hanem közületi vásárlók is találhatók a megrendelők között.
1902-ben megjelenik az első 2042köbcentis négyhengeres motor. Az 1904. évi Párizsi Szalonon mutatják be az első egyhengeres "Bébé Peugeot"-t mely igazi nép autó lett.

 

Állják a versenyt:
1905-1914

Armand Peugeot unokatestvérei "Les Fils de Peugeot Fréres" nevű cégük eddigi szerszámgyártó tevékenységét bővítve kiskocsik gyártásába kezdenek. A "Peugeot Fivérek fiai" kidolgozzák a jelegzetes címert, a Peugeot oroszlánt. Ezzel megszületnek az első oroszlán-emblémás kiskocsik, melyek hamarosan háttérbe szoritják Armand gépeit. 1910-ben Armand "Autommobiles Peugeot" néven működő vállalkozása és a "Les Fils de Peugeot Frres" nevű cégek "Société des Automobiles et des Cycles Peugeot" néven egyesülnek. Új üzemet alapítanak Sochaux-ban, Doubs megyében. A francia autógyártás fele 1913-ban már a Peugeot üzemekből kerül ki. Ebben az évben 9338 gépkocsi talál gazdára, melynek előzménye, hogy 1913-ban mutatják be "Bébé" második és egyben legismerteb változatát. Fejlesztésben nem kisebb személyiség, mint Ettore Bugatti működik közre. A négyhengeres 855köbcentis motor jóvoltából az autó már elérte a 60km/h sebességet. Boulogne-ban a Boillot vezette Peugeot "Bébé" versenyautó egy 7kilométeres pályán 166km/h átlagsebességet ér el. Az 500mérföldes American Grand Prix során is kiválónak bizonyult a Peugeot autó, itt 125km/h volt az átlagsebessége. Az utvákon megjelent az omnibusz, így a Peugeot a tömegközlekedésben is állja a versenyt.

 

Háborúban a békéért:
1914-1921

A népszerű "Bébé"-t 1916-ig gyártják, noha a háború kitörésétől kezdve a gyár legfontosabb szempontja a haza védelmének biztosítása. A Peugeot gyáraiban védelmi eszközök: motorok. teherautók, harci jármüvek, kerékpárok, harckocsi motorok és repülőgépek készülnek. A járműgyártáson kivül töltényeket is gyártanak. A termelés szinte kizárolag női munkaerő felhasználásával folyik. A háború befejeztével újjá-szervezik a civil autógyártást. 1918-ban az autógyártás Sochaux-Montbéliard területére koncentrálódik, ahol időközben leáll a kamiongyártás. Bemutatják a kétüléses kis versenyautót Quadrilette néven, melyet négyhengeres 667 köbcentis motor hajt.

 

Új típusok - Új megoldások:
1922-1938


Egymás után születnek a Peugeot új modelljei. A márka történetében 1923-ban a termelés először haladja meg az évi 10.000 egységet. 1928-tól a lille-i gyár dízelmotorok készítésére specializálodik. A Peugeot 201-s modell mérföldkő a Peugeot történetében: üzleti szempontból sikeres, egyúttal racionális és modern autó. Ez az első olyan modell, melyen megjelenik a jellegzetes Peugeot típusszámozás. Az első szám a típuscsalád meghatározásár szolgál, középen mindig nulla található, a harmadik szam a sorozatot jelzi. 1931-től a Peugeot 201 Confort változata az első olyan sorozatgyártású autó a világon, melynél független elsőkerék-felfüggesztésztést alkalmaznak. A Párizsi Szalonon mutatják be a Peugeot 402 "Sochaux-i puska" névre hallgató modellt, melynek 4 hengeres 1991köbcentis és 115km/h végsebeségre képes motorja elsőkerék-meghajtású.
1938-ban a villanyfúrókkal megkezdődik a Peugeot elektromos kéziszerszámok gyártása.

 

Háborús veszteségek:
1938-1945


A II. Világháború megrázza Európát. A megszállás évei megbénítják a gyártást és a Peugeot felfele ívelő pályája kettétörik. A sochaux-i Peugeot gyárát lefoglaják, kirabolják, majd lerombolják.
Az órjási veszteségek ellenére a Párizs közeli La Garenne-ben 1941-ben megszületett a VLV nevű elektromos autó, melyet 1945-ig 377 példányban gyártanak. A négy 12V akkumlátorral működő modell 70-80 km megtételére képes és sebessége 30km/h. A személygépkocsik mellet a Peugeot olyan DMA teherautókat gyárt, melyeket a Peugeot lóerős motorjával szerel fel. Ebből a típusból 15.463 darab készül.

 

Jól szervezett újrakezdés:
1945-1965


1945-ben Jean-Pierre Peugeot és Maurice Jordan szakembereket szervezett az újrakezdéshez. Ekkor indul újra a Peugeot 202 típus gyártása és a Peugeot 203 fejlesztése. Az új modellek és az üzleti sikerek beatanyozzák a Peugeot történetének oldalait: az egymilliomodik Peugeot gurul le a szerelőszalagról. A Peugeot 403 modellel megkezdődik az Automobiles Peugeot és a Pininfarina együttműködése. A formatervek a híres olasz mesternél készülnek. 1955-ben a 403-mal a gyártási folyamat a gépesítése jelentősen fellendül és szintén a Peugeot 403 modellbe kerül be először a Lille-ben gyártott dízelmotor. A mulhouse-i gyáregység megépítésével tovább terjeszkedik a cég.
Az 1960-as évben jelenik meg a 04-es széria. A Peugeot 404 új 1618köbcentis motorjával meghaladja a 140km/h végsebességet. 1963-ban megszületik a Peugeot első győzelme a "kelet-Afrikai Szafarin" a Peugeot 404-sel.

 

Siker - Siker - Siker
1965-1971

Az Automobiles Peugeot vállalatai és az INDENOR cég összeolvad és Automobiles Peugeot S.A. néven holdinggá alakul. A cég már gépkocsik, gépkocsi alkatrészek gyártásával és forgalmazásával is foglalkozik a Sochaux - Montbéliard, Bart, Mulhouse,Dijon, Lille,
Saint - Etienne, Vesoul és La Garenne központokban. Az első, elöl tárcsafékkel szerelt, Peugeot autó a Peugeot 204 modell, mely 1965-ben kerül bemutatásra.
Ugyanebbeb az évben három Peugeot 404 nyeri meg az Argentin Grand Prix versenyt. 1968-ban megkezdik a Peugeot 504 gyártását. A Genfi Szalonon 1970-ben bemutatják a
Peugeot 304 Coupé és Cabriolet változatát, a Párizsi Szalonon pedig a Peugeot 304 kombi és a Peugeot 504 dízel autókat. Megalakul a PRV (Peugeot - Renault - Volvo)
francia - svéd motorgyártó cég.

 

A csúcsra vezető út
1972-1987

A 9000 alkalmazottat foglalkoztató mulhouse-i gyárban 1972-ben megkezdik a Peugeot 104 gyártását. A Peugeot S. A. felvásárolja a Citroen S. A. részvényeinek 90%-át, így a két cég egybeolvad. Kialakul a PSA Peugeot-Citroen holding, mely napjainkban is az
1967-ben kialakult struktúra szerint működik. 1980-ban egyesül a Talbot és a Peugeot. Elindul hóditó útjára az 1983-tól Mulhouse-ban gyártott Peugeot 205, mely a márka legsikeresebb modelljévé válik. A Peugeot 205 turbó 16 szelepes, 335 lóerős rali változatával Ari Vatanen megnyeri az 1000 tó ralit. az 1985-ös és '86-os év "Rali Világbajnoka" címet szintén a Peugeot 205 T16-os nyeri el. Megkezdődik a sochaux-i gyár modernizációja.

 

Nem lehet elvenni az elsőbbséget
1988-1993

1988-ban a Peugeot 405 órjási sikert könyvelhet el: megválasztják az "ÉV AUTÓJÁNAK".
Grand Read változatban a 205 és a 405 T16 tizenegyszer nyer terep Ralit, köztük négy Párizs-Dakar futamot. Sochaux-ban, a kor legfejlettebb gyártó központjában bemutatják a Peugeot luxusmodelljét, a Peugeot 605 típust. 1991-ben a Sportautók Világbajnokságán Suzukába, majd "Le Mans-i 24 órás" versenyen 1992-ben és 1993-ban a 905 V10-se motorjával győzelmet arat.
1993-ban Európa szerte megkezdődik a Peugeot 306 forgalmazása.

 

 

A siker szárnyain
1994-től...

Számtalan sportsiker után 1994-ben a Peugeot a Mc Laren oldalán belép a
Formula 1 Grand Prix versenybe, majd az 1995-ös évtől napjainkig a Jordan csapattal folytatja a küzdelmet. 1996-ban a Peugeot 406 modell kezdi meg hóditó útját, s rövid időn belül kiemelkedő sikereket könyvelhet el.

 

 

1995-2000 útban a 21. század felé



1995. Partner- és motorváltás a Formula 1-ben: a Peugeot a Jordan istállóval és a háromliteres, V10-es motorral folytatja a versenyt. A PSA bemutatja a Tulip nevű (Transport Urbain Libre Individuel et Public - Egyéni és Tömeges Szabad Városi Közlekedés) új elektromos kisautóját. A kisméretű városi jármű koncepciójához külön infrastruktúra és egyedülálló értékesítési-bérlési rendszer kapcsolódik, amit a La Rochelle-i tapasztalatok alapján fejlesztettek ki. Legördül az egymilliomodik 106 a mulhouse-i gyártósorról és napvilágot lát Sevel Nordban a százezredik 806. Októberben megkezdődik a Sochaux-ban készülő új középkategóriás limuzin, a 405-öt felváltó 406 forgalmazása. A Peugeot 306 Maxi nyeri meg a kétliteresek kategóriáját a francia rali bajnokságban. A Peugeot Motorkerékpár piacra dobja az összkerékhajtású kétkerekűt és a Squab robogót.

1996. Poissyban a 306 eléri az egymilliós példányszámot, 33 hónappal bevezetését követően. Ezzel megelőzi a 205-öt, amely csak a forgalmazás 34. hónapjában haladta meg a bűvös határt. Júliusban bevezetik a Citroën-nel közösen fejlesztett új haszonjárművet, a Peugeot Partnert, amelyet a Citroën Berlingóval együtt a spanyolországi Vigóban gyártanak. Októberben a Párizsi Autószalonon a Peugeot két tanulmányautóval jelentkezik, az Asphalte nevű roadsterrel és az elektromos Touareg prototípussal. A 306 Maxi ismét megnyeri a francia rali bajnokságot. Jacques Calvet-t, az Automobiles Peugeot vezérét az ACEA (Európai Autókonstruktőrök Szervezete) elnökévé választják. A Strassburgban folytatott, egy éves kísérletezést követően a Peugeot Motorkerékpár piacra dobja az első elektromos robogót, Scootelec néven.

1997. Február 14-én Jacques Calvet és Alain Prost, a Prost Grand Prix versenyistálló tulajdonosa megállapodást ír alá arról, hogy 1998-tól a Peugeot a Prost-csapattal vesz részt a Formula 1 versenysorozaton. A hároméves együttműködés alatt a Peugeot vállalja a V10-es motor szállítását. Márciusban a Peugeot -a francia autógyártók közül elsőként- áttér a kevésbé környezetszennyező, vízbázisú festékek alkalmazására (Poissy). A 106 sikere új gyártósor beindítását teszi szükségessé, így áprilistől Mulhouse-zal párhuzamosan Sochaux-ban is beindul a kisautó gyártása. Májusban bemutatják a 406 kupét. Pininfarina tervei alapján alkotott és Torinóban gyártott modellt a szakma és a közönség egyöntetűen a legszebb francia autóként üdvözli. Eredetileg 15 000 darab gyártását tervezték az első évre, de a nagy sikernek köszönhetően végül több, mint 23 000 példány készül belőle. Szeptember 30-án Jacques Calvet távozik a PSA-tól. A leköszönő vezér 1982-től dolgozott a márkánál, az elnöki posztra 1984-ben nevezték ki. Utódja, Jean-Martin Folz októberben kerül a PSA élére. Az októberi Párizsi Autószalonon bemutatják a 206-ot. Laurent Aiello első helyen végez egy 406-tal a német bajnokság szupertúrakocsi kategóriájában, Gilles és Hervé Panizzi pedig egymást követő második évben nyeri meg a hazai rali bajnokságot a 306 Maxi-val. A Peugeot világméretű autóalkatrész-gyártó vállalat létrehozását tervezi a Bertrand Faure és az ECIA fúziójából megalakult Faurecia céggel, amelynek 51 százalékát a PSA birtokolja.

1998. Megállapodás Rio de Janeiro állammal autógyártó üzem létrehozásáról Porto Realban, 2001-es üzembe helyezéssel. A PSA-n belül megvalósul a közös plattform és a közös gyártóeszközök alkalmazásának politikája. Márciusban a Genfi Autószalonon bemutatkozik a 20 'szív' tanulmányautó. A kupé-kabrió eltűntethető teteje ahhoz az ötlethez nyúlik vissza, amelynek a Peugeot volt a szülőatyja az 1934-ben megjelent 401 Eclipse-szel. A megoldás eredetisége, hogy lehetővé teszi a két hátsó segédülés kialakítását és még a csomagoknak is marad hely. Bejelentik az esetleges sorozatgyártási terveket is. A PSA irányítása alá kerül a Sevel Argentina, ahol Partner, 405, 206 és Berlingo modelleket gyártanak. Novemberben bemutatják a következő rali világbajnokságon rajthoz álló 206 WRC-t.

1999. A 206 WRC debütál a Korzika-ralin. A 406-ot átdolgozzák, több száz apró módosítást végeznek, minek következtében az autó még jobb és szebb lesz. Októberben a Frankfurti Autószalonon bemutatják a márka új csúcsmodelljét a 607-et. Ezzel egyidőben kiemelt jelentőségű műszaki megoldással lép elő a Peugeot: a dízelmotorokba szerelt részecskeszűrő berendezéssel, amely kiszűri a kipuffogógázokban lévő káros részecskék 95%-át. Ezzel megszületik a világ legtisztább dízelmotorja.

2000. A 206 WRC megnyeri a rali világbajnokságot (Grönholm, Rautiainen). A konstruktőri világbajnokságot is a Peugeot nyeri. Márciusban a Genfi Autószalonon két tanulményautó mutatkozik be: 607 Féline, 607 Paladine. 18 hónappal a bevezetése után elkészül a 206-os egymilliomodik példánya. A bővítési munkák befejezése után június 2 és 3-án átadják Sochaux-ban a Peugeot Kaland Múzeumot, ahol 200 gépjárművet tekinthetnek meg a látogatók. Az év végén vezetik be a 206 CC-t. A kisautó kategóriában ezzel egyedülálló modell született. A Peugeot "szénelnyelő kút" programjában keretében 552 ezer facsemetét ületenek el Amazóniában. A cél másfél millió fa elültetése 2003-ig, amellyel évente 7,32 millió tonna szén-dioxid köthető meg.

 

 

2001-2002 A Peugeot harmadik évszázada


2001. Tavasszal megérkezik a 307, a 306 utódja és egyben egy új koncepció a kompakt kategóriában. Tágas belső tér, több fény, nagyobb használati érték, a kategóriában eddig szokatlan csúcstechnológia. 2001-ben 1 900 000 db új Peugeot talál gazdát. Ez az 1997 óta tapasztalt 58%-os töretlen fejlődés eredménye. Februárban kezd a termelni a brazíliai Porto Real üzem, évi 70 000 autót szerelnek össze. A PSA üzemei a nagy kereslet kielégítése érdekében 14%-kal a normál kapacitás felett termelnek.

2002. A 307 év autója címet nyer, tavasszal bevezetik a kombi és az SW változatot. Novemberben elkészül a 3 milliomodik 206. Megjelenik a Forddal közösen kifejlesztett új generációs 1.4 HDI. Megújul a Boxer haszonjármű család. Nyáron jelenik meg a 206 SW. Ősszel a 806 utódja, a 807 mutatkozik be. Végül a Partner kisárúszállító és személygépkocsi második generációja lép piacra. A Peugeot ismét megvédi rali világbajnoki címét, Grönholm pedig a világbajnoki címét. A 72. Genfi Autószalonon mutatkozik be az RC tanulmányautó két változata. Az egyikben a már ismert HDI motor 175 lóerős változata dolgozik. Az októberi Párizsi Autószalonon mutatják be a 607 Pescarolo-t és a H 2 O tanulmányautót.

 

Egy új kor kezdete
... a jövő...

Fejlesztései során a Peugeot rendkivül nagy hangsúlyt fektet az egyedi, elegáns, ugyanakkor technikailag innovatív, környezetbarát megoldásokra.
A múlt erre kötelez....

 

A PEUGEOT OROSZLÁN EMBLÉMÁJÁNAK HIVATALOS SZÜLETÉSI-ANYAKÖNYVI KIVONATA:

"Az ezernyolcszázötvennyolcadik év november 20-án reggel 10 órakor megjelent előttünk, Henri Beurnier törvényszéki írnok előtt, Émile Peugeot gyáros úr valentigney-i lakos, aki az ezernyolcszázötvenhét június 23-i törvénynek és az ezernyolcszázötvennyolc július huszonhatodika rendeletnek megfelelően nálunk bejegyeztetett, 1. Irattárunkban történő elhelyezésre egy márkalenyomatot, nyílvesszővel vagy anélkül ábrázolt oroszlánnal, amelyet a Peugeot Fivérek vállalat (Valentigney) kíván használni, hogy elhelyezze főrészein, hengerelt szerszámain és más gyártmányain. 2. És a nevezett márka egy másik lenyomatát, hogy azt a törvény értelmében átadjuk a Művészetek és Mesterségek Birodalmi Levéltárának.
A jelen okirattal együtt, amelyet az itt megjelent és a Törvényszéki írnok elolvasás után aláírt. Beurnier Peugeot Fivérek"

 


Az oldal 0.235 másodperc alatt készült el 37 lekéréssel.