Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Peugeot 306

Az Autó2 Használtautó Katalógusából (2000')


Peugeot 306:

Három- és ötajtós ferde hátú, négyajtós lépcsős hátsó kiképzésű és kétajtós kabrió karosszériával kínálták az alsó-középkategóriás 306-ost. Az első kerekeket 1,1- 2,0 liter összlökettérfogat közötti benzin- és szívó-, valamint feltöltött dízelmotorok hajtják. Az elsősorban családi autó városi és országúti használatra egyaránt ajánlható.

Modelltörténelem:

1993.02. Beindítják a 306-os gyártását, a kezdeti kínálat 3 és 5 ajtós, 1,1-es 60 LE-s, 1,4-es 75 LE-s, 1,6-os 88 LE-s és 1,8-as 101 LE-s változatokból áll. Három felszereltségi szinten, XN, XR, XT változatban kapható.
1993.06. Megjelennek a dízelek. 1,9-es 68 lovas szívó és a 1,9-as 92 lovas feltőltős. Megjelenik az automata váltómű is.
1993.09. A modellsorozat sportosabbá válik. Új a kabrió és a sportos felszereltségű 121 LE-s, 2 literes XSI, valamint a csúcsmodell, a 16 szelepes 150 LE-s S16-os.
1994.08. A karosszéria-kínálat a lépcsőshátúval bővül, az SL, SR és az ST változatok a 60 és a 150 LE-s erőforrásokon kívül az összes motorral megrendelhetőek.
1994.12. Minden modellen alaptartozék a hátsó fejtámla.
1997.06. Kapható a Break vagy Estate néven a 4,34 méter hosszú kombi. Változik az egész sorozaton a hűtőmaszk és az első-hátsó lökhárító. Új motorok: 1,4 literes 75 LE-s, 1,8 és 2,0 literes 16 szelepesek 110 és 132 lóerővel, ez utóbbi a kabrióban mutatkozik be. Az S16-os 163 lóerővel és 6 fokozatú váltóművel.
1999.08. Divatos, optikai profilok nélküli fényszóróbúra, a négyajtósnál krómdíszítésű hátsó lámpa, a ferdehátú XS és XT esetében sportosabb lökhárító jellemzi az átdolgozott sorozatot. A korábbi 1,8-ast felváltja az 1,6-os 90 lóerős motor és kapható az AL4 elnevezésű öntanuló automata váltómű.
1999.09. Az új sorozat megkapja a PSA büszkeségét, a kétliteres HDI dízelmotort, amelynek 90 LE-s változatával 4,4 l/100 km tesztfogyasztást mértek.

Tulajdonságok:

+ Jó rugózási komfort
+ Biztonságos menettulajdonságok
+ Tágas utastér
+ Általában takarékos motorok
+ Az erősebb motorokkal (TD is) jó menetteljesítmények
+ Ötletes műszerfal, XT, ST otthonos utastérrel
+ Elegáns megjelenés
+ Általánosan jó kidolgozás
- Nehezen nyitható hátsó ajtó, 95-ös modellévtől már javított nyitógomb
- Rossz formájú, kis méretű visszapillantó tükör
- Kissé pontatlanul működő váltókar
- Nehezen megtalálható kormányzár
- ABS és légzsák nem szériatartozék, sőt az utóbbi egy ideig az extralistán sem szerepelt
- A lépcsőshátú változatot kivéve hátul szűkös fejmagasság

>Hibalehetőségek:

- Rosszul illesztett zörgő elemek az utastérben
- Lengéscsillapító hiba
- Lelazult futómű-, kerék-, és kipuffogócsavarok
- Olajszivárgás a motoron és a váltón
- Fogasszíjszakadás (vezérmű)
- Elektromos kontakthiba

Szerviztapasztalatok:

A 306-osok karosszériája jobbára csak horganyzott lemezekből áll és csak azokon a részeken található felületi rozsda, ahol megsérült a védelem, ezért a kőfelverődések és a gondatlan javítások nyomait kell keresni. Az utastérben a műanyag takaróelemek illesztésére kell figyelni. Menet közben a sebességmérő spiráljának zörgése zavarhatja meg a csendet, míg alapjáraton a műszerfal válhat hangadóvá. A futómű vizsgálata közben a lengéscsillapítók szárán a berágódás jelére utaló olajnedvet kell keresni és érdemes megmozgatni a kerekeket is. A rosszul hőkezelt féktárcsák elvetemednek, ezt a fékpedál pulzálása jelzi, majd -ha nem kerül sor a cserére- el is törhetnek. A tárcsák idő előtti elkopásához vezet a beragadt, állandóan surlódó fékbetét, amely miatt túlhevül vagy megszorul a fék. Emelőre állítva az autót nem árt meghúzni a kerékfelfüggesztés rögzítőcsavarjait, valamint a motortartó bak csavarjait. Ezeken a helyeken az első 10-15 ezer km után meglazulhatnak a csavarok. Hasonlóan ellenőrizendő a kipuffogócső és a kiömlőcsonk rugós csatlakozása is. A rezgés még erősebb és meglazíthatja a csvarkötéseket a dízelek motorterében. Az 1993-as autók alapjáraton halkan kereplő váltóműve nem jelent hibát, csak a nagyobb illesztési hézagokra utal. Érdemes alul a váltóház és a motorblokk külső olajmentességét is ellenőrizni, nemritkán szivárgás látható az illesztéseknél. Az 1993 9-ik hó előtt gyártottakon fokozottan kell ügyelni arra, hogy legkésőbb 60, de inkább 50 ezer km után lecseréljék a vezérműszíjat, mert szakadásra hajlamos. A hűtőmotor hibája és a megcsúszó ékszíj miatt kevés hűtőfolyadékot szállító vízszivattyú együttes hatására a motor komolyan károsodhat. Ha a benzinmotorok hidegindításkor rángatva mozgatják az autót, az a motorirányító elektronika hibájára utal. Főként az első évben gyártottaknál fordult elő kontakthiba a rossz elektromos csatlakozások miatt. Hibás lehet az üzemanyag-szivattyú, törött lehet az indítómotor kábele. A kombinált kormánykapcsoló is elromolhat és a generátorhiba sem ismeretlen. Ha a legzsákkal szerelt modelleknél a légzsák műszerfali visszajelzője világít, minél hamarabb fel kell keresni egy szakszervízt, mivel nagy valószínűséggel a légzsákot vezérlő számítógép hibásodott meg. Ha a feltételezés bebizonyosodik, a rossz computert ki kell cserélni. Érdekes hiba, hogy a Pirelli P6000-es gumiabronccsal szerelt modelleken a hibátlan futómű is kopogó hangot hallathat, illetve az abroncsok már 20 ezer km lefutása után csereéretté válnak.

 

Gondolatok a Peugeot 306-ról...


 


Az oldal 0.212 másodperc alatt készült el 37 lekéréssel.