Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Dátum: 2020 Július, 06, 12:07:07  
Indította Dakar 306 - Utolsó üzenet: írta zimurgy
Sziasztok! Véleményeket szeretnék kérni:
Eladósorba kerül szeretett Zsókám, nem tudom, hogy mennyit kérhetek érte, hogy ne verjem át magam sem és a el is vigyék.
PUG 306, 1996. 1.9 XrDT, 5 ajtós, klímás. Km óra állása 373.000.- 8 éve hoztam Ausztriából. (Valós km. természetesen ismeretlen, szerintem több az)
Mindene a szeptemberi műszakira felkészített állapotban, 2 éves gázos csillapítók elöl, kb 20 ezret futott fékek elöl-hátul, gömbfejeket egyebeket nem említem mert ha csak gyanús koppanást hallottam párban cseréltem amit kellett, a hétvégén épp kormányösszekötő gömbfejeket. Olajcsere elejében 8000km-enként olaj-, gázolaj-, és légszűrőcserével mindig, amióta nyugdíjas az autó és nem dolgozom vele (max 5000km/év) azóta évente. Ja és az adagoló mögötti izzítókat is cserélni szoktam. :-) Motorja mindig indul, megy előre ahogy az elvárható egy XUD9TE-től.
A fos Lucas helyett 7 éve építve lett hozzá egy Bosch VE adagoló, azzal nem mostanság lesz gond. (Csikós Gyuszi bá, Keszthelyen). Hátsó híd szintén 7 éve volt Dunakeszi cseredarabosra cserélve, még rugózik. Üléskárpitok elöl kopottak, a beltér többi messze nem patika de elmegy. A porladó peremű géptetőt és hátsó csapóajtót bontott rozsdamentesre cseréltem majd fényezve lettek. Alja lakatolást igényel, legfőképp ahol a kontár lakatos két éve drága pénzért megcsinálta. 14" lemezfelnin, 4db még 1 szezonra biztosan jó Michelin Alpin A4 téligumikon. Mindene működik, még a hátsóablakfűtés is, egyedül a jobb oldali ajtóátvezető kábelköteg igényel némi törődést, a jobb első ablakot csak a baloldali gombbal lehet le/felhúzni. Projektor+parabolatükrös FK lámpatestek. Rengeteg pótalkatrészt adok hozzá: (a teljesség igénye nélkül) hűtő, intercooler, gyári lámpák, +hátsólámpák, szervós tartalék kormánymű, tartalék bontott turbó, díszlécek, egyéb műanyagok, elektromos cuccok, ablaktörlő mechanikák, lámpaáll. motorok, ablakmosótartály, csavarok, 4 oldalajtó(1 komplett szett), stb. Se időm, se energiám külön kiárulni. Ez a 306 nem volt törve soha, bontottunk egy másikat amikor a korábbi benzinesemet lebontották rólam.
Vonóhorgos amit én szereltettem fel 4 éve, kb 3x húzott futót, közben kaptam céges áruszállítót. De rajt van, felépít még egy-két házat valakinek az öreglány ha ilyenre kell.
Köszi!

Szerintem talán negyedmilliót érhet, maximum.

 2 
 Dátum: 2020 Július, 06, 09:17:47  
Indította Dakar 306 - Utolsó üzenet: írta matska
Sziasztok! Véleményeket szeretnék kérni:
Eladósorba kerül szeretett Zsókám, nem tudom, hogy mennyit kérhetek érte, hogy ne verjem át magam sem és a el is vigyék.
PUG 306, 1996. 1.9 XrDT, 5 ajtós, klímás. Km óra állása 373.000.- 8 éve hoztam Ausztriából. (Valós km. természetesen ismeretlen, szerintem több az)
Mindene a szeptemberi műszakira felkészített állapotban, 2 éves gázos csillapítók elöl, kb 20 ezret futott fékek elöl-hátul, gömbfejeket egyebeket nem említem mert ha csak gyanús koppanást hallottam párban cseréltem amit kellett, a hétvégén épp kormányösszekötő gömbfejeket. Olajcsere elejében 8000km-enként olaj-, gázolaj-, és légszűrőcserével mindig, amióta nyugdíjas az autó és nem dolgozom vele (max 5000km/év) azóta évente. Ja és az adagoló mögötti izzítókat is cserélni szoktam. :-) Motorja mindig indul, megy előre ahogy az elvárható egy XUD9TE-től.
A fos Lucas helyett 7 éve építve lett hozzá egy Bosch VE adagoló, azzal nem mostanság lesz gond. (Csikós Gyuszi bá, Keszthelyen). Hátsó híd szintén 7 éve volt Dunakeszi cseredarabosra cserélve, még rugózik. Üléskárpitok elöl kopottak, a beltér többi messze nem patika de elmegy. A porladó peremű géptetőt és hátsó csapóajtót bontott rozsdamentesre cseréltem majd fényezve lettek. Alja lakatolást igényel, legfőképp ahol a kontár lakatos két éve drága pénzért megcsinálta. 14" lemezfelnin, 4db még 1 szezonra biztosan jó Michelin Alpin A4 téligumikon. Mindene működik, még a hátsóablakfűtés is, egyedül a jobb oldali ajtóátvezető kábelköteg igényel némi törődést, a jobb első ablakot csak a baloldali gombbal lehet le/felhúzni. Projektor+parabolatükrös FK lámpatestek. Rengeteg pótalkatrészt adok hozzá: (a teljesség igénye nélkül) hűtő, intercooler, gyári lámpák, +hátsólámpák, szervós tartalék kormánymű, tartalék bontott turbó, díszlécek, egyéb műanyagok, elektromos cuccok, ablaktörlő mechanikák, lámpaáll. motorok, ablakmosótartály, csavarok, 4 oldalajtó(1 komplett szett), stb. Se időm, se energiám külön kiárulni. Ez a 306 nem volt törve soha, bontottunk egy másikat amikor a korábbi benzinesemet lebontották rólam.
Vonóhorgos amit én szereltettem fel 4 éve, kb 3x húzott futót, közben kaptam céges áruszállítót. De rajt van, felépít még egy-két házat valakinek az öreglány ha ilyenre kell.
Köszi!

 3 
 Dátum: 2020 Július, 04, 15:20:16  
Indította Peugeot9 - Utolsó üzenet: írta Peugeot9
Jó régen jártam erre,kicsit nagy fába vágtam a fejszémet :)
Hosszabb sztorit majd később írok,most legyen fordítva és a képek beszéljenek






Na akkor jöjjön  a sztori:
Anno sikerült hozzájutnom egy 1,6 nfz blokkhoz(vezérlővel kábelekkel)
cirka másfél évet állt is amíg rávettem magam a cserére.Eléggé gyengusznak éreztem már a KDX et ami fénykorában tudta a 75 nyihahát,de ez mára már szerintem 60+ körülire redukálódott(15 ös alukkal is alig akart menni)
Szóval elérkezett az ideje hogy megvalósítsam eme tervemet is :)
Természetesen állandó barátom,klubbtársam,elektronikai zseni ZIMURGY segített a motortéri kábelköteget átbogarászni.Vadásztuk a a csatlakozókat mi hova melyik lehet.Révén hogy ez egy xsara blokk,házasítani kellett a körcsatit hogy kompatibilis legyen a peugeottal.
Ezek után nekiálltam átnézegetni mi az ami kellhet majd a szervcserekor.Mivel tudom a motor előéletét ezért csak egy vezérműszíjat vettem illetve a szokásos dolgokat:olaj,olajszűrő,fagyálló,termosztát,légszűrő,üzemanyagszűrő
Ja meg egy jobbos féltengely gumiharangot belülre(ez a kiemelés után derült ki hogy már nincs benne zsír XD
Nagyjából minden rendben történt a ki és beemeléskor,adta minden magát,csati a csatlakozóra,vízcsövek a helyükre,testpontok tápkábel,és jött a hoppá :D
Nem indul a kocsi,hát ki mást kerestem volna fel mint a mi ezermesterünket(aki utána is járt egykét dolognak,és sajnálattal konstatáltuk hogy nem megy az ac pumpa.
Direktbe kötve szépen beröffent a gép.Méregettünk mindent,kettősrelét is kipróbáltunk többet,és mégse jártunk sikerrel.
Ekkor jutottunk el oda hogy az ecura menő nagy csatlakozónál az egyik láb felel a hibáért,vagyis ehhez az inerciakapcsoló volt párositva,ergo olyan mint ha felborult volna az autó(inercia direktbe volt kötve)
aztán vagy a kontaktspray,vagy az hogy lehúztam az ecucsatit és visszanyomogattam passzentosra,de meghozta a javulást :D jár a motor szép csendes(már amennyire a paragi engedi)
Jöhet a légtelenítés,és próbakör.Megy is mint a veszedelem(1,4 lendkerék kuplunggal váltóval)
Később majd lehet leváltom 1,6 csak most össze kellett rakni,plusz elméletileg csak az áttételezés más szóval gondot nem okoz.
Az oké hogy szépen húz,de nem mutatja a km órát XD
Na megint felkerestem Zimut(akinek itt is nagyon nagyon szépen köszönöm a sok segítséget,nélküle szerintem még mindig a fejemet vakargatnám :) )
Sok utánajárással de rájött a hibára:az 1,6 kábelkötegénél a körcsati nem tartalmazta az elektromos km óra kábelét(merthogyhát spirálos autóból volt a moci) persze h nem mutatta XD
szóval annyi volt  a dolgunk hogy kimérjük a kasztniban található körcsati ellenoldali részénél hogy melyik  vezeték az és home madebe ugyan de rákötöttük a jeladóra és most már ez is működik
Annyit még hozzátennék hogy mivel ez a gyantás genyó van a körcsatinál,sajnos nem tudtuk oda berakni az érintkezőt hogy gyári legyen
Engem nem zavar a jelenlegi állapota,működik,ja és legalább oldható
Tehát ennyi volt a nagy sztori :D
Időben kb két nap volt a művelet(ha nem szivat le az ac akkor pénteken már járt volna,így szombatra átnyúlott de sebaj
Ha a motor készen lett volna és tényleg csak be kell rakni meg bekötni akkor egy nap alatt is meglett volna,de nem siettünk(szabin voltam XD)
Köszönöm ha elolvastad a kis regémet-lehet egy pöppet hosszú lett.
IZU újabb extrát kapott,ezzel is bizonyitva hogy letagadható az a 97 es évjárat  blingdriveingsmiley

 4 
 Dátum: 2020 Június, 30, 10:11:58  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta Frankye
A háttámlában lévő furatoknak van egy kis műanyag perselye. Egyik oldalin van egy jól látható rész, amelyet puszta kézzel könnyű benyomni.
Ha ezt megteszed, már jön is könnyedén ki... ;-)
Ó, bakter! Azt én kihúzni próbáltam, nem pedig benyomni! Persze, hogy nem sikerült... (A benyomás eszembe sem jutott, pedig ismerem a régi viccet, ami a bolt ajtajára van írva:
- Tolni! Ha nem megy:
- Húzni! Ha így sem megy:
- Zárva... :-))
Hálás köszönetem!

 5 
 Dátum: 2020 Június, 30, 08:04:26  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta zimurgy
Sziasztok!
Tapasztaltabb "verdások" segítségét kérném! Az történt, hogy a hátsó üléssort le kellett (volna) döntenem, egy terjedelmesebb tárgy szállítása miatt (hatchback-ről van szó). Az ülőlapokat fel is tudtam hajtani, azzal nem is volt probléma, azonban a háttámlákat nem tudtam teljesen (közel vízszintesig) lehajtani, mert a hátsó fejtámlák útban voltak, konkrétan az első ülések háttámlájába ütköztek.
A megoldás - nyilván - az volna, ha a fejtámlákat kivenném, azonban ez sem szép szóval, sem imádsággal, sem nyers, brutális erővel nem sikerült. (Ésszel meg, annak hiányában, nem próbálkoztam...  ;D)
Szóval ha valaki tudja, hogyan lehet a fejtámlákat hátul kivenni, és ezt megosztaná, annak nagyon hálás volnék!
Előre is köszönöm.

A háttámlában lévő furatoknak van egy kis műanyag perselye. Egyik oldalin van egy jól látható rész, amelyet puszta kézzel könnyű benyomni.
Ha ezt megteszed, már jön is könnyedén ki... ;-)

 6 
 Dátum: 2020 Június, 30, 06:24:25  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta Frankye
Sziasztok!
Tapasztaltabb "verdások" segítségét kérném! Az történt, hogy a hátsó üléssort le kellett (volna) döntenem, egy terjedelmesebb tárgy szállítása miatt (hatchback-ről van szó). Az ülőlapokat fel is tudtam hajtani, azzal nem is volt probléma, azonban a háttámlákat nem tudtam teljesen (közel vízszintesig) lehajtani, mert a hátsó fejtámlák útban voltak, konkrétan az első ülések háttámlájába ütköztek.
A megoldás - nyilván - az volna, ha a fejtámlákat kivenném, azonban ez sem szép szóval, sem imádsággal, sem nyers, brutális erővel nem sikerült. (Ésszel meg, annak hiányában, nem próbálkoztam...  ;D)
Szóval ha valaki tudja, hogyan lehet a fejtámlákat hátul kivenni, és ezt megosztaná, annak nagyon hálás volnék!
Előre is köszönöm.

 7 
 Dátum: 2020 Június, 14, 21:08:31  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta krissz306
Üdv!
Létezik valamilyen védőburkolat, amit a hűtőradiátor tetejére lehet rögzíteni?
A legfelső kis lemez lamellák már elég csúnyán elgörbültek, gondolom szereléskor/olajcserekor mindig rátenyerelt valaki.
Mintha a radiátor két szélén rögzítési pontok is lennének kialakítva.
Köszönöm.

 8 
 Dátum: 2020 Június, 12, 18:25:38  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta zimurgy
Sziasztok!
Kuplung szett csere előtt állok. Azt szeretném kérdezni hogy az automata állítású kuplung bowden kiköthető-e úgy hogy az összeszerelés után még újra használható legyen?
Kikötés után nem ugrik-e szét az állító szerkezete?
Van-e lehetőség az esetleges visszaállítására,alaphelyzetbe állítására?
Előre is köszi a segítségeket!
Üdv.
Gabi

Szerintem nem tud az szétugrani. De ha véletlenül mégsem klappolna összeépítés után, akkor azt javaslom, hogy manuális utánállításúra cseréld, sokkal megbízhatóbb dolog, és nem utolsó sorban lényegesen olcsóbb is.

 9 
 Dátum: 2020 Június, 11, 20:09:14  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta Gabi
Sziasztok!
Kuplung szett csere előtt állok. Azt szeretném kérdezni hogy az automata állítású kuplung bowden kiköthető-e úgy hogy az összeszerelés után még újra használható legyen?
Kikötés után nem ugrik-e szét az állító szerkezete?
Van-e lehetőség az esetleges visszaállítására,alaphelyzetbe állítására?
Előre is köszi a segítségeket!
Üdv.
Gabi

 10 
 Dátum: 2020 Május, 29, 21:26:51  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta Mersault
Szia

Nekem az 1.4-es csinált ilyet,mikor szerelő javaslatára 10w40 olajat raktam bele.Akkor a két olajcsere periódus közt (15EKm) rá kellett tölteni mert lement a minimumig.Visszatértem a Total Quartz 9000 5w40 re és a következő cseréig a min/max jelzés feléig ment le.Szóval én megpróbálnám az 5w40-et,ártani nem árthat.

Köszi Neked is Krisztián, szerintem így fogok tenni, legközelebb kipróbálom!

Oldalak: [1] 2 3 ... 10

Az oldal 0.274 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.