Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Dátum: Ma - 19:47:06 
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta zimurgy
Sziasztok!

Tudna valaki ajánlani egy konkrét márkát és típust hátsó ablaktörlő kar+lapátból? A mostani nem jó, mert nem teljes felületen tisztít, csak kb. a fele szélességben. Szerintem maga a kar nem jó, mert nem szorítja rá a hátsó ablakra a gumit. Köszönöm! (ferdehátú S3-as a gép)

A helyedben nem elsősorban kart cserélnék, csak inkább egy feszesebb rugót keresnék. Anno próbálkoztam 51 cm-es lapáttal én is hátul, hogy még a harmadik féklámpánál is töröljön, de nem vált be, a gyári mérethez visszatértem...

 2 
 Dátum: 2019 Április, 20, 09:04:40  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta Mersault
Sziasztok!

Tudna valaki ajánlani egy konkrét márkát és típust hátsó ablaktörlő kar+lapátból? A mostani nem jó, mert nem teljes felületen tisztít, csak kb. a fele szélességben. Szerintem maga a kar nem jó, mert nem szorítja rá a hátsó ablakra a gumit. Köszönöm! (ferdehátú S3-as a gép)

 3 
 Dátum: 2019 Április, 17, 22:29:19  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta Mersault
Ebben maximálisan egyetértek, bár hozzá kell tennem, én annyira nem rajongok a sportosságért, de tény, hogy a "feelingje" (hogy ilyen szép, magyaros kifejezéssel éljek) valóban megvan.

  _pug

 4 
 Dátum: 2019 Április, 17, 12:26:08  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta Frankye
... A sportos autó az, ami lapos, széles (és könnyű)...
Ebben maximálisan egyetértek, bár hozzá kell tennem, én annyira nem rajongok a sportosságért, de tény, hogy a "feelingje" (hogy ilyen szép, magyaros kifejezéssel éljek) valóban megvan.

 5 
 Dátum: 2019 Április, 17, 11:35:30  
Indította tibcsi - Utolsó üzenet: írta Mersault
Sziasztok!

Aktuális a hátsó ablaktörlő cseréje. Nem tartott sokáig, sajnos elég gagyi volt. Lejött a gumi, és nem is a teljes szélességben törölt (ennek valószínűleg a kar is oka lehet, nem csak maga a lapát). Szóval mit érdemes venni és hol? Van valami  kifejezetten javasolt márka? Cserélném az egész kart is kompletten, ami erősen odaszorítja a gumit.

Ferdehátú a gép.

Köszi előre  is!

 6 
 Dátum: 2019 Április, 17, 11:31:32  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta Mersault
Én már hajtottam korábban két FIAT-ot, de azoknak sem volt jobb a kormányszervója. Szerintem egészen barátságos a Peugeot-inké.
A futómű/rugózás/lengéscsillapítás pedig sokkal jobb, mint a két FIAT esetében.
A "gyenge pont"-nak én inkább a rendkívül alacsony üléspozíciót érzem, amihez minden bizonnyal hozzájárul az is, hogy nem vagyok éppen "konfekció alkat", lévén 198 cm magas, és bő 130 kiló vagyok.  ;D (Ezzel együtt pl. a fejtér igen barátságos, még nekem is.)

Egyébként én is viszonylag magas vagyok (186 cm), de kifejezetten szeretem és preferálom az alacsony üléspozíciót! A vezethetőségnek, a sportosságnak épp az alacsony üléspozíció tesz jót, ezért is vicces látni, ahogyan ma olyan autókra mondják, hogy sportos, amelyekről lerí, hogy ez képtelenség. Egy autót SOSEM lehet élvezetesen vezethető, pláne sportos, ha magas és keskeny. A sportos autó az, ami lapos, széles (és könnyű). És szerencsére még ezt a régi filozófiát követik a 306-osok...

 7 
 Dátum: 2019 Április, 12, 09:28:25  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta Mersault
Én már hajtottam korábban két FIAT-ot, de azoknak sem volt jobb a kormányszervója. Szerintem egészen barátságos a Peugeot-inké.
A futómű/rugózás/lengéscsillapítás pedig sokkal jobb, mint a két FIAT esetében.
A "gyenge pont"-nak én inkább a rendkívül alacsony üléspozíciót érzem, amihez minden bizonnyal hozzájárul az is, hogy nem vagyok éppen "konfekció alkat", lévén 198 cm magas, és bő 130 kiló vagyok.  ;D (Ezzel együtt pl. a fejtér igen barátságos, még nekem is.)

Szia Frankye! Igen, tudom és igazad is van. Nagy híve vagyok az olasz autóknak (is), de az biztos, hogy a FIAT nem szint, legalábbis nekem. Az Alfa Romeo alá nem szabad adni szerintem. Nem is tudom, mikor lehetett utoljára egy FIAT-ot élvezettel vezetni, vagy akár csak büszke pillantással illetni. Nem az elmúlt 1-2 évtizedben, az biztos. :) A Peugeot összességében kellemesen vezethető, klasszikus arányú, szép autó, és tényleg átlag feletti a vezetési élmény (ahogy írtad: a futómű/rugózás/lengéscsillapítás összessége).

(Különben egyetlen autó volt, amit szerintem a kompakt szegmensben lehetett anno említeni a 306-os mellett, a Lancia Delta Mk2. Igaz, azok meg jó 1-1,5 literrel többet ettek ugyanakkora teljesítmény mellett. A Rover 25 is kellemes darab, bár kissé nőies már, és nem sok jót olvasni a K-szériás motorokról (pl. konstrukciós hiba az állandóan kiégő hengerfejtömítés)).

 8 
 Dátum: 2019 Április, 11, 07:29:29  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta Frankye
Én már hajtottam korábban két FIAT-ot, de azoknak sem volt jobb a kormányszervója. Szerintem egészen barátságos a Peugeot-inké.
A futómű/rugózás/lengéscsillapítás pedig sokkal jobb, mint a két FIAT esetében.
A "gyenge pont"-nak én inkább a rendkívül alacsony üléspozíciót érzem, amihez minden bizonnyal hozzájárul az is, hogy nem vagyok éppen "konfekció alkat", lévén 198 cm magas, és bő 130 kiló vagyok.  ;D (Ezzel együtt pl. a fejtér igen barátságos, még nekem is.)

 9 
 Dátum: 2019 Április, 10, 22:00:53  
Indította zimurgy - Utolsó üzenet: írta zimurgy
Ma reggel egy piros lámpánál álltam, mikor egy jóindulatú motoros bekopogott az oldalablakomon, hogy egyik féklámpám sem világít... Kedves gesztus volt tőle, igazán örültem a figyelmességének. Késő délután nekiestem, és persze, hogy a nyomógomb volt a hibás, mi más. :(
Peugeot9 kollégának hála, lett egy csere-nyomógomb, sőt Gabesz olyan előzékeny, hogy még házhoz is hozta a cuccot!
Ez különösen jól esett, mert ott állt az autó leeresztett kormányoszloppal, és ilyen későn természetesen már bontó sincs nyitva.
Még a visszarakása sem volt egyszerű, különösen, hogy a műszerfal alatti lemezek-konzolok egyike sincs lesorjázva. Így jópár apró horzsolással-vágással sikerült csak a művelet.
Lehet, hogy ha már szét volt szerelve, akkor meg kellett volna reléznem is egyúttal: több, mint 100W terhelést kap ez a pici kis nyomógomb. (Nekem oldalanként 2-2 féklámpám van...)

 10 
 Dátum: 2019 Április, 10, 15:06:14  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta Mersault
Nekünk tisztán hidraulikus van.

Köszi a választ, sejtettem. Igazság szerint eléggé nehézkes (főleg parkolásnál) egy modernebb, újabb autóhoz képest. Szerintem a kormányszervó viszonylagos keménysége és maga a nem túl közvetlen kormányzás a 306-osok egyik "gyenge pontja", ami csak azért kár, mert pl. a futómű átlag feletti, de szerintem még a váltó is kifejezetten jól sikerült.

Oldalak: [1] 2 3 ... 10

Az oldal 0.1 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.