Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Dátum: 2018 Január, 15, 05:35:30  
Indította marcusa - Utolsó üzenet: írta d33jay
Sziasztok!
 
 306-ba való könyöklőt,könyöktámaszt keresnék, illetve 1,4 KFX-hez való szelepdeknit, kartergázcsövet, illetve a légszűrőház felső elemét, ha úgy alakul. Nincs véletlen valakinek?

 2 
 Dátum: 2018 Január, 14, 22:05:42  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta Sannze
Na igen én is úgy néztem .de egyre csak azt állítják hogy az .de azért kíváncsi lennék hogy mihez való.esetleg 106 ott láttam ilyesmi felfogatást.
de azéért köszönöm a választ meg erősítettel benne hogy nem 306 é .mert annak más felfogatása .

Szia!
Ez 106 S2-höz való ;)

 3 
 Dátum: 2018 Január, 13, 19:42:54  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta krissz306
Szia

Olyan mintha a vízhőfok jeladó szórakozna  ???
Első körben én azt próbálnám kimérni/cserélni.

Üdv:Krisztián

Köszi a választ!
Végül kiderült, hogy kábelköteg egyik vezetéke adta meg magát, elöregedett. Ezért vacakolt a STOP és a hűtőventilátor.
Kicserélték, azóta hibátlan.
Remélem sokáig így is marad, mert jó kis kocsi ez!  :)


 4 
 Dátum: 2018 Január, 12, 09:26:14  
Indította Dakar 306 - Utolsó üzenet: írta BIRÓ KÁROLY
Sziasztok !
Egy 306 sl /1997.01/1400cm3 sedán tulajdonosa lettem ,nem volt még Peugeot autom ,sok mindent magam szoktam javítani ,javítási kézi könyvet keresek/német,angol/ sürgösen,van egy pár futómü probléma !!!!!!!!!

Előre is kösz!! 

 5 
 Dátum: 2018 Január, 09, 22:19:40  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta violino
Ha levetted a bilincset, akkor csavarhúzóval szét kell feszíteni a szilentet. Én folyékony szappannal meg szoktam kenni a rudat és akkor könnyen ki lehet húzni olyan helyre, ahol jobban hozzáférsz. Adhat kopogó hangot, de nem jellemző. Biztos, hogy elöl kopog? Engem a hátsó futómű első bakjai szivattak meg, mire rátaláltam, hogy azokkal van a gond.

Köszi az infót!

Már orvosoltam a problémát ,vagy, ha pontos szeretnék lenni, vak tyúk is talált szemet.
Mint, ahogyan leírtam szétszedtem a szilent bilincsét, de nekem valahogy nem tűntek annyira megviseltnek a szilentek. Úgy döntöttem visszateszem és más felé kezdek el tapogatózni. Az összeszerelés után kigurultam és hallj  csodát- megszűnt a kopogás! Gondolom valahogy a leszorító bilincs elcsúszhatott és neki ütődhetett a karosszériának és ezért volt a kopogás. Egyébként már volt más autóimnál is probléma  a stabilizátor szilentekkel, de csak kopás szinten, de kopogást nem adtak. Igaz más volt a felfogatás. Közben szembesültem azzal, hogy  az emelő, amit gyárilag az autóhoz adtak bili acélból van, mert az alsó körmös kapaszkodó része berágódott és ELHAJLOTT!  :o.
 Azt sem igazán fogadtam el, hogy a 306-os motorháztető zsanérja elszakadt pedig a csap 8 mm vastag. Azért ez eléggé gáz.
Mondjuk motorikusan nem panaszkodhatok, mert most van benne 295000 km és nem volt semmi gebasz és  a motorolajcserék 15000km-es  szakasza alatt jó ha csíppenti a betöltött mennyiséget. Igaz az olajnívó pálca műanyagja 230000 km-nél megadta magát , az olajteknőben úszkál. Az újat, amit vettem  csak méréskor teszem be. :-))

 6 
 Dátum: 2018 Január, 09, 16:03:26  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta sohadani
Üdv és BÚÉK Mindenkinek!

Még most is az első futómű  kopogás a gondom.
Decemberben jegeltem  a dolgot, mert  a lengőkar szilent csere nem oldotta meg a problémát. Újból neki futottam a kopogás kiderítéséhez, elvittem  nyúzató padra egy  Peugeot szervizbe. Ott  azt mondták, hogy a stabilizátor rúd  szilent az, ami adja  a kopogó hangot. Hát megbontottam, de én bizony nem látok a szilenteken semmilyen kopást.Megmozdíthatatlanok  a rúdon, no és, ha ki is cserélném hogyan lehet leszedni, mert a bilincsek levételét követően nem tudok hozzá férni a szilentekhez, hogy azt le tudjam szedni. Egyáltalán le lehet azt onnét így szedni, hogy nem veszem ki a rudat, ami szerintem kiszedhetetlen?  ::)

Ha levetted a bilincset, akkor csavarhúzóval szét kell feszíteni a szilentet. Én folyékony szappannal meg szoktam kenni a rudat és akkor könnyen ki lehet húzni olyan helyre, ahol jobban hozzáférsz. Adhat kopogó hangot, de nem jellemző. Biztos, hogy elöl kopog? Engem a hátsó futómű első bakjai szivattak meg, mire rátaláltam, hogy azokkal van a gond.

 7 
 Dátum: 2018 Január, 07, 17:17:08  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta violino
Üdv és BÚÉK Mindenkinek!

Még most is az első futómű  kopogás a gondom.
Decemberben jegeltem  a dolgot, mert  a lengőkar szilent csere nem oldotta meg a problémát. Újból neki futottam a kopogás kiderítéséhez, elvittem  nyúzató padra egy  Peugeot szervizbe. Ott  azt mondták, hogy a stabilizátor rúd  szilent az, ami adja  a kopogó hangot. Hát megbontottam, de én bizony nem látok a szilenteken semmilyen kopást.Megmozdíthatatlanok  a rúdon, no és, ha ki is cserélném hogyan lehet leszedni, mert a bilincsek levételét követően nem tudok hozzá férni a szilentekhez, hogy azt le tudjam szedni. Egyáltalán le lehet azt onnét így szedni, hogy nem veszem ki a rudat, ami szerintem kiszedhetetlen?  ::)

 8 
 Dátum: 2018 Január, 07, 10:47:49  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta krisztian
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 2000-es évj. 5 ajtós 1.4-es benzines 306 XN-t.
Néhány napja elkezdett villogni-világítani a piros STOP a műszerfalon, és ezzel egyidőben bekapcsol a hűtőventilátor (hideg motornál!).
Aztán kialszik a STOP, leáll a ventilátor. Megint kivillan, megint indul a venti. Ezzel szórakozik pár percig.
Menet közben is néha fel-fel villan a STOP, de a kocsi viselkedésén semmit nem veszek észre. Alapjárattal sincs gond.
Hűtővizet 2 hete cseréltettem, a rendszer légtelenítve lett, vízhőfok 90°C fölé nem megy.
Csináltattam autódiagnosztikát, de nem mutatott ki semmit..

Mi lehet a baj? Köszönöm előre is a válaszokat.

Szia

Olyan mintha a vízhőfok jeladó szórakozna  ???
Első körben én azt próbálnám kimérni/cserélni.

Üdv:Krisztián

 9 
 Dátum: 2018 Január, 06, 23:07:02  
Indította szlevi - Utolsó üzenet: írta szlevi
a folytatás

2017.08: sebesség jeladó szerelése a szereldmagad.hu – l saját kezűleg. Ez jó volt ezt is kipróbáltam, mármint a szereldmagad.hu –t.
Azért döntöttem amellett, hogy mindenképpen kicserélem a jeladót, mert korábban beleraktunk egy használtat, de attól nem javult meg.
Vettem egy Valeot, ami elvileg a gyári. 

Előzmény:
már korábban kiszereltem a teljes műszert és elvittem egy kilométeróráshoz, ahol megállapította, hogy teljesen rendben van, nem az óracsoport a hibás.  Az egyik hétvégén bedurrant az agyam, hogy nem igaz, hogy nem kideríthető, hogy miért nem megy a kilométerórám. Megtudtam, hogy merre megy a vezeték, ezért elkezdtem lebontani a bal oldali sárvédőt és érdekes dolgokat találtam a burkolat alatt a vezetékeknél, csatlakozásoknál, homok, sár, levelek, döglött bogarak. Újra bandázsoltam az egészet, ha már szétszedtem.  :)
Sajnos ezek után sem ment a kilométerórám.

Ha kinagyítjátok, akkor ott a bogár. :)

http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170821_131750.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170820_175504.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170820_191222.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170822_174021.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170822_174358.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170821_190652.jpg
http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170822_151948.jpg

Visszatérve a jeladó szereléshez:
mikor végeztem a szereléssel kicsit izgatott voltam, mert elvileg azonnal működnie kellett volna a kilométerórának. Hát sajnos nem így volt, a kálváriámnak ezzel még nem volt vége. Utolsó lehetőségként az egyik hétvégén megint kiszedtem a teljes óracsoportot és kiderült, hogy az egyik csatlakozó a kilométerórán belül nem jól csatlakozott. Valószínűleg én raktam rosszul vissza. Ez egy 3 tüskéből álló csatlakozó, amiből az egyik tüske nem ment rendesen vissza a helyére. Összeraktam az egészet és végre működött a kilométeróra, ez volt a hiba. Előállt az a helyzet, ami ritka manapság, én előre fogom tekertetni az órát  :) kb. 14.000 km –l, hogy a valós képet mutassa. Amióta megállt az óra, írtam, hogy mikor, hová és mennyi kilométert tettem meg az autóval, még mindig megvan a papír.  :)

2017.09: Koni lengéscsillapítók beszerelése előre. Sajnos a régiek közül az egyik már folyt, a felújítás pedig annyiba került volna, mint a Koni, és ennek még a csillapítása is nagyobb kb. 30 % - kal.

http://www.anubisz.hu/Peugeot_306_GTI/IMG_20170910_134800.jpg

2018.01: Bőrkormány beszerelése, végre, a régi már nagyon ocsmány volt.

Erre az évre az alábbi terveim vannak az autóval:

1.   olajhőmérséklet mérő, volt mérő Jézuskától (Piros, a barátnőm neve Piros, nem a műszer színe) :) beszerelése, a régi bedöglött és két másik típust vettem, végre felrakom az „A” oszlopra is őket.

2.   Fényezés további intézése, már kértem ajánlatokat, de nem igazán akarják elvállalni a bal- és jobb-hátsó sárvédő miatt, mert le kell csiszolni az egészet. (Ha valaki tud fényezőt ajánlani, azt megköszönöm)

3.   visszapillantó tükrök rendbetétele

4.   Metzmi meglátogatása, már tavaly is úgy volt, hogy megyek.  :)

Üdv, Levente

 10 
 Dátum: 2018 Január, 06, 23:06:08  
Indította szlevi - Utolsó üzenet: írta szlevi
Sziasztok!

Sok idő eltelt, mióta nem írtam a kocsiról, ezért is írok, meg azért is, mert itt a fórumozók közül volt valaki, aki mondta, hogy írjak, mert szereti olvasni, hogy kinek mi történt a kocsijával, ezzel én is így vagyok, jó olvasni/látni, hogy ki hol tart.  _pug

Nagyon sok minden történt a kocsival:

2015.09: vettem egy olaj-jeladót az olajhőmérséklet mérő műszerhez, ami mint utólag kiderült felesleges volt, mert a műszerhez adtak jeladót is.

2015.11: 184000 km olajcsere

2016.03: Voltmérő és olajhőmérséklet mérő műszerek beszereltetése

2016.05: jobb féltengely csere, mint kiderült a HDI féltengelye belemegy a GTI féltengely helyére

2016.06: 196000 km olajcsere, itt sajnos túlmentem a 10.000 km – s csereperióduson

2016.06: első lökhárító-javítás, hátsószárny ragasztása

2016.06: ebben a hónapban kislányommal Németországba mentünk és a hazafelé tartó úton tönkrement a kilométeróra. Az elején csak ugrált föl-le, aztán teljesen megadta magát. Sajnos elég hosszadalmas volt a javítása, mert nem nagyon tudtam vele foglalkozni, és a szerelőnél a nyáron nem is tudtam ott hagyni. Ez lett volna az az út, ahol kb. 1 tank benzint mentem volna vele egyszerre, tehát kiderült volna, hogy mennyit fogyaszt autópályán.  :)

2016.11: visszatérő probléma miatt megint el kellett végezni a generátorjavítást. Ezért került bele voltmérő, abból látom, hogy tölt – e az akksi.

2017.02: kipufogó felfüggesztés javítás. Ez nem volt annyira fontos, de zavart, hogy bizonyos fordulaton a motor felöl egy erős ciripelő hang jön, viszont a fordulatot elhagyva a ciripelés megszűnt. Néztem, hogy mi lehet az, de nem találtam, mivel aknám nincs ezért nem tudtam alánézni sem. Aztán már kínomban belerúgtam a kipufogó végébe is, hogy hátha valami kipufogó felfüggesztési probléma, és talált, a leömlőknél van egy csavar és egy rugó, az kezdett meghalni, korrodált volt.

2017.05: 207000 km olajcsere és vizsga két évre, ha így haladunk lassan OT –s rendszámom is lehet.  :)

2017.07: első futómű és kormánymű felújítás. Hosszabb használat után ez egy húzósabb összeg volt, de már szükség volt rá.

folyt.köv (nem fért ki egybe)

Oldalak: [1] 2 3 ... 10

Az oldal 0.106 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.