Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Dátum: Tegnap - 13:09:44 
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta zimurgy
_pug Sziasztok! :-)

már rég írtam és utoljára egy olyan problémám volt. hogy elindulásnál gázadásnál megtorpant az autóm -a megoldás az lett hogy új léptetőmotort kapott illetve új gázbovdent valamint kiderült hogy az egyik levegőcső nem volt rajta rendesen ezért falst szívott :-) . Ez most segített viszont lenne egy következő projekt amiben a segítségeteket kérném.
Csak olyanok válaszoljanak akik előre visznek e célom megvalósításában és nem hátrahúznak! Az autóm gyárilag nem turbós de én mégis azt szeretnék belőle csináltatni vagy csinálni -van pár ismerősöm akik segítenének megvalósítani az álmom,de nem tudják hogy mire kell figyelni az átalakításnál. -gondolok itt arra hogy milyen kompressziót bír el a motor ,melyik dugattyúkat érdemesebb megvenni pl Wössner és miért ,melyik turbó jobb a garett 2052s vagy Gt1544v. Milyen féket érdemes és melyik futóművel passzol össze, milyen ECU kell majd bele- Szóval minden infó érdekelne ami csak ezzel kapcsolatban létezik. Nem a pénz érdekel és nem is az hogy mennyit fog fogyasztani-csak az ÉRZÉS amit utána kani fogok. :-)
Előre is köszönöm mindenkinek !
Stuffi

A legegyszerűbb megoldás az, ha egy 2.0 TCT-motort építesz be.
Ültem már olyan 306-osban, amiben ilyen motor volt, nagyon szépen gyorsult...
Eredetileg XM-ben, Xantiában, 406-osban is létezik, olcsó pénzért beszerezhető, és bár nagyon szűkösen, de 306-osba is befér.

 2 
 Dátum: Tegnap - 09:47:45 
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta Frankye
A fordulatszámmérőhöz jeladó nincs, a motorvezérlőről kapja a jelet. Legtöbbször sajnos maga a műszeregység a hiba forrása, nem pedig a fordulatszám-jel hiánya.
Ó, ez nekem is új információ, köszönöm.

 3 
 Dátum: Tegnap - 08:36:22 
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta Mersault
Talán vastagabb fajta nylon-fóliát...

Megkésve, de köszönöm! :)

 4 
 Dátum: 2018 Október, 16, 17:49:23  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta stuffi
 _pug Sziasztok! :-)

már rég írtam és utoljára egy olyan problémám volt. hogy elindulásnál gázadásnál megtorpant az autóm -a megoldás az lett hogy új léptetőmotort kapott illetve új gázbovdent valamint kiderült hogy az egyik levegőcső nem volt rajta rendesen ezért falst szívott :-) . Ez most segített viszont lenne egy következő projekt amiben a segítségeteket kérném.
Csak olyanok válaszoljanak akik előre visznek e célom megvalósításában és nem hátrahúznak! Az autóm gyárilag nem turbós de én mégis azt szeretnék belőle csináltatni vagy csinálni -van pár ismerősöm akik segítenének megvalósítani az álmom,de nem tudják hogy mire kell figyelni az átalakításnál. -gondolok itt arra hogy milyen kompressziót bír el a motor ,melyik dugattyúkat érdemesebb megvenni pl Wössner és miért ,melyik turbó jobb a garett 2052s vagy Gt1544v. Milyen féket érdemes és melyik futóművel passzol össze, milyen ECU kell majd bele- Szóval minden infó érdekelne ami csak ezzel kapcsolatban létezik. Nem a pénz érdekel és nem is az hogy mennyit fog fogyasztani-csak az ÉRZÉS amit utána kani fogok. :-)
Előre is köszönöm mindenkinek !
Stuffi

 5 
 Dátum: 2018 Október, 16, 10:40:49  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta zimurgy
Gyanús, hogy érintkezési hiba a műszerfalnál, vagy a jeladó meghibásodása. Előbbi viszonylag könnyen orvosolható, ha a vezeték nem szakadt: a műszerfali műszeregységet kell kiszerelni. Macerás egy kicsit, de nem megoldhatatlan, én már többször kiszedtem. Elsőként a kormány borítás 3 csavarjából a feléd eső kettőt ki kell hajtani (torx), a felső fedőlapot levenni. Ez után a mögötte lévő két, szintén torx csavart, ami a műszerfal keretét rögzíti, meg ugyan ennek a két csavarját fent kicsavarni. Ezt követően férsz hozzá a műszeregység 3, torx csavarjához: kettő lent, egy fent középen. A háromküllős kormányt a legalsó pozícióba állítani, és a műszeregység tetején lévő két csatlakozót kell leválasztani a műszeregységről. Ehhez a csatlakozók tetején lévő apró "bütyköt" kell finoman (!) benyomni, és a kengyelt hátrahúzva a csatlakozók szépen kiemelkednek. Ha a csatlakozókat leválasztottad, akkor a kormánykerék felső részén óvatosan ki lehet játszani a teljes műszeregységet. A napi számláló gombjára vigyázz, hajlamos beakadni, le ne törjön! A csatlakozókat érdemes kifújni, illetve az üregben maradó dugókat kontakt sprével lefújni. Száradás után rakd csak össze!
Ha már kint van a műszeregység, érdemes az izzókat átnézni, a hibásakat cserélni (nekem a múltkor 7 darabot kellett!), nem nagy összeg, autósboltban 80,- Ft/db áron vettem. (12 V 1,2 W, rizsszem izzó.) A foglalatuk "bajonett záras", azaz 1/4 fordualttal el kell fordítani, és kiemelhető. A foglalatból a rossz izzót csak ki kell húzni. Az új izzók vékony drót lábát érdemes kicsit kihajtani, mielőtt benyomod a foglalatba. Egy 12 V-os táppal (akksival, stb.) le lehet próbálni, melyik jó, melyik nem. Az érintkezésük is lehet rossz, egy kis megmozgatással, vagy a helyükre nyomással (a foglalatba) helyrejöhetnek. Egyes izzók foglalata pusza kézzel nem hozzáférhető, ezeket egy lapos fogóval óvatosan (!) megfogva lehet kivenni. Érdemes megjelölni, hogy melyik helyről vettél ki izzót, mert nem mindbe kell!
A visszaszerelés előtt érdemes a csatlakozók (kék és sárga) vezeték kötegét kicsit megmozgatni.
Ha ez nem segített, akkor sajnos jeladó probléma jó eséllyel, ebben - talán - zimurgy mester tud tanácsot adni. (A fenti szerelési tippek is Tőle származnak, ezúton is hálás köszönet érte!)
Az indexes fórumban van egy kép a csatlakozók kivételét segítendő:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149213211&t=9045258&openwith=1
Először a kék nyílnál kell benyomni, majd a sárga nyíllal jelzett irányban a kengyelt mozgatni.

A fordulatszámmérőhöz jeladó nincs, a motorvezérlőről kapja a jelet. Legtöbbször sajnos maga a műszeregység a hiba forrása, nem pedig a fordulatszám-jel hiánya.

 6 
 Dátum: 2018 Október, 16, 10:39:15  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta zimurgy
Köszönöm szépen a tanácsot. Hogy ha a foglalatban az  érintkezők összevannak égve, hogyan tunám orvosolni? Kontakt spray megoldás lehet?

Nem, beégett foglalat esetén azt javaslom, hogy ha veszel egy másik relét bontóból, akkor a foglalatával együtt vedd némi vezetékkel együtt, és normálisan, forrasztással, jó szigeteléssel toldd be az összeégett végű vezetékek helyére.
Viszont olyannal is találkoztam már, hogy csak a relé volt szétégve, a foglalata ép maradt.
Kicsi elszíneződés esetén elegendő megkapirgálni az érintkezőket, főleg ha sikerül szépen egyesével kivenned a foglalatból azokat. Nem könnyű hozzáférni, de valahogy kiszedhetőek az érintkezők. Ha van rá lehetőség, akkor szoktam szorítani az érintkezők rugós nyelvén is, hogy a jövőben biztosabb legyen a kontakt.
A kontakt spray önmagában annyit ér, mint a ráolvasás... ;-)

 7 
 Dátum: 2018 Október, 16, 08:45:00  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta krisztiankope
Valóban a narancsszínű relé kapcsolja a hátsó szélvédő fűtését (plusz a tükörfűtést is, ha van).
Nem ritka, hogy elég a relé, vagy összeégnek a foglalatában az érintkezők.
Jó eséllyel ott lesz a gond, ha a fenti tünetek jelentkeztek.

Köszönöm szépen a tanácsot. Hogy ha a foglalatban az  érintkezők összevannak égve, hogyan tunám orvosolni? Kontakt spray megoldás lehet?

 8 
 Dátum: 2018 Október, 16, 07:16:26  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta Frankye
Sziasztok.  Van egy 97.07. 1.4 sedánom S2-es.
A fordulatszám mutatóval vannak problémáim csupán annyi hogy nem működik. Azt csinálta hogy menet közben párszor leesett a mutató egy pillanatra  aztán életre kelt. Ez ment 2 hétig de mostmár meg sem mozdul. Szerintetek mi lehet a gond? Műszerfal vagy valami más??
Válaszokat előre is köszi
Gyanús, hogy érintkezési hiba a műszerfalnál, vagy a jeladó meghibásodása. Előbbi viszonylag könnyen orvosolható, ha a vezeték nem szakadt: a műszerfali műszeregységet kell kiszerelni. Macerás egy kicsit, de nem megoldhatatlan, én már többször kiszedtem. Elsőként a kormány borítás 3 csavarjából a feléd eső kettőt ki kell hajtani (torx), a felső fedőlapot levenni. Ez után a mögötte lévő két, szintén torx csavart, ami a műszerfal keretét rögzíti, meg ugyan ennek a két csavarját fent kicsavarni. Ezt követően férsz hozzá a műszeregység 3, torx csavarjához: kettő lent, egy fent középen. A háromküllős kormányt a legalsó pozícióba állítani, és a műszeregység tetején lévő két csatlakozót kell leválasztani a műszeregységről. Ehhez a csatlakozók tetején lévő apró "bütyköt" kell finoman (!) benyomni, és a kengyelt hátrahúzva a csatlakozók szépen kiemelkednek. Ha a csatlakozókat leválasztottad, akkor a kormánykerék felső részén óvatosan ki lehet játszani a teljes műszeregységet. A napi számláló gombjára vigyázz, hajlamos beakadni, le ne törjön! A csatlakozókat érdemes kifújni, illetve az üregben maradó dugókat kontakt sprével lefújni. Száradás után rakd csak össze!
Ha már kint van a műszeregység, érdemes az izzókat átnézni, a hibásakat cserélni (nekem a múltkor 7 darabot kellett!), nem nagy összeg, autósboltban 80,- Ft/db áron vettem. (12 V 1,2 W, rizsszem izzó.) A foglalatuk "bajonett záras", azaz 1/4 fordualttal el kell fordítani, és kiemelhető. A foglalatból a rossz izzót csak ki kell húzni. Az új izzók vékony drót lábát érdemes kicsit kihajtani, mielőtt benyomod a foglalatba. Egy 12 V-os táppal (akksival, stb.) le lehet próbálni, melyik jó, melyik nem. Az érintkezésük is lehet rossz, egy kis megmozgatással, vagy a helyükre nyomással (a foglalatba) helyrejöhetnek. Egyes izzók foglalata pusza kézzel nem hozzáférhető, ezeket egy lapos fogóval óvatosan (!) megfogva lehet kivenni. Érdemes megjelölni, hogy melyik helyről vettél ki izzót, mert nem mindbe kell!
A visszaszerelés előtt érdemes a csatlakozók (kék és sárga) vezeték kötegét kicsit megmozgatni.
Ha ez nem segített, akkor sajnos jeladó probléma jó eséllyel, ebben - talán - zimurgy mester tud tanácsot adni. (A fenti szerelési tippek is Tőle származnak, ezúton is hálás köszönet érte!)
Az indexes fórumban van egy kép a csatlakozók kivételét segítendő:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149213211&t=9045258&openwith=1
Először a kék nyílnál kell benyomni, majd a sárga nyíllal jelzett irányban a kengyelt mozgatni.

 9 
 Dátum: 2018 Október, 15, 14:13:49  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta zimurgy
Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni, hogy mi lehet a probléma, hogy ha benyomom a hátsó ablak fűtést akkor nem villágít erősebb fénnyel a gomb, a hátsó ablak fűtés sem működik.
Biztosíték táblát végig néztem. Rendben van. Narancs sárga relé hallom katogni amikor nyomkodom a fűtés gombot. Lehetséges hogy az lesz a rossz? Mi lehet a probléma? Merről kezdjem keresni?
Köszönöm szépen előre is.

Valóban a narancsszínű relé kapcsolja a hátsó szélvédő fűtését (plusz a tükörfűtést is, ha van).
Nem ritka, hogy elég a relé, vagy összeégnek a foglalatában az érintkezők.
Jó eséllyel ott lesz a gond, ha a fenti tünetek jelentkeztek.

 10 
 Dátum: 2018 Október, 15, 12:20:31  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta krisztiankope
Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni, hogy mi lehet a probléma, hogy ha benyomom a hátsó ablak fűtést akkor nem villágít erősebb fénnyel a gomb, a hátsó ablak fűtés sem működik.
Biztosíték táblát végig néztem. Rendben van. Narancs sárga relé hallom katogni amikor nyomkodom a fűtés gombot. Lehetséges hogy az lesz a rossz? Mi lehet a probléma? Merről kezdjem keresni?
Köszönöm szépen előre is.

Oldalak: [1] 2 3 ... 10

Az oldal 0.111 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.