Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Dátum: 2021 December, 05, 20:01:36  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta Mersault
2 liter kell bele ;D

Hm, a használati leírás szerint 2,4 liter:

https://www.hasznalati-utasitasok.hu/peugeot/306-2002/haszn%C3%A1lati-utasit%C3%A1s?p=118

 ???

 2 
 Dátum: 2021 December, 05, 15:22:12  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta Peugeot9
Szia!

Köszi az infót! Mindenképp ki fogom cseréltetni a váltóban is az olajat, szerintem itt Budapesten egy külső kerületben nem drágább ma sem a csere. Total 75W80 lesz nekem is, az biztos. (Különben megnéztem, az 1.6-os motorhoz 2,5 liter kell.)

2 liter kell bele ;D

 3 
 Dátum: 2021 December, 02, 17:53:56  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta Mersault
Szia!
193.000km-nél tart, és mindig OMV MaxxMotion 100 plust kap.
Mérek majd még egyet, akár hosszabb megtett távon is, mert ezt a 4,5 litert alig-alig hiszem el. Mindig 6,2-6,5 között szokott lenni.

Egyébként nemrég kapott új gyári lambda szondát, gyertyákat. Emellett, leginkább 80-nal járok vele. Guminyomást gyakran ellenőrzöm. Hidegben nem melegítem 1 percnél tovább álló helyzetben. Hidegen sosem pörgetem 2500 fölé (de melegen is ritkán forgatom 3000 fölé). Amikor csak lehet nagy követési távolságot tartok, így sok esetben nem kell fékeznem, elegendő a gázelvétel. Lakott területhez érve is jó előre lelépek a gázról, és a tábláig motorfékkel lassulok 50-ig. A jobb fogyasztás mellett ez még pluszban kíméli a fékeket és a kuplungot is. Meg még pár apróságra odafigyelek (fogyasztók használata, stb.).

Szia!

Köszi a választ! A tankolt benzint leszámítva én gyakorlatilag ugyanígy vezetek. (Kb. minden negyedik-ötödik alkalommal tankolok 100-ast, viszont 99%-ban a Shellnél szoktam.) Azért üzemmeleg motornál autópálya tempónál óhatatlanul beleforog a motor a 3800-4000 környékére, szerintem néha nem is árt a pörgetés, viszont felette egyszerűen nem szükséges...
Egy szó mint száz: az autó nekem is klasszul fogyaszt, megbízható, kényelmes, stílusos, olcsón fenntartható, klassz vezetési élményt ad, nem rozsdásodik, szóval marad, amíg csak lehet.  _pug

 4 
 Dátum: 2021 December, 01, 19:34:40  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta krissz306
Szia!
Hány km van az autódban? Milyen kúton tankoltál és mit? Gratulálok a fogyasztáshoz, ez bőven dízeles szint (miközben a dízelnek leginkább csak hátrányai vannak szerintem.)

Szia!
193.000km-nél tart, és mindig OMV MaxxMotion 100 plust kap.
Mérek majd még egyet, akár hosszabb megtett távon is, mert ezt a 4,5 litert alig-alig hiszem el. Mindig 6,2-6,5 között szokott lenni.

Egyébként nemrég kapott új gyári lambda szondát, gyertyákat. Emellett, leginkább 80-nal járok vele. Guminyomást gyakran ellenőrzöm. Hidegben nem melegítem 1 percnél tovább álló helyzetben. Hidegen sosem pörgetem 2500 fölé (de melegen is ritkán forgatom 3000 fölé). Amikor csak lehet nagy követési távolságot tartok, így sok esetben nem kell fékeznem, elegendő a gázelvétel. Lakott területhez érve is jó előre lelépek a gázról, és a tábláig motorfékkel lassulok 50-ig. A jobb fogyasztás mellett ez még pluszban kíméli a fékeket és a kuplungot is. Meg még pár apróságra odafigyelek (fogyasztók használata, stb.).

 5 
 Dátum: 2021 November, 30, 21:51:49  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta Mersault
Szia! Nekem is Total 75W80-at tettek bele. Hihetetlenül mocskos volt már, szerintem 18 év után még a gyári volt benne.
3 és fél éve cseréltettem, akkor kb. 8-10.000Ft volt munkadíjjal.

Érdekesség a kezelési útmutatóból:
Mechanikus sebességváltóba kizárólag TOTAL Transmission BV 75W 80 új készítményt ír elő.
Mechanikus sebességváltó karbantartása: "Nincs szükség olajcserére. A folyadékszintet a gyártó karbantartási tervének megfelelően ellenőrizzük."

Szia!

Köszi az infót! Mindenképp ki fogom cseréltetni a váltóban is az olajat, szerintem itt Budapesten egy külső kerületben nem drágább ma sem a csere. Total 75W80 lesz nekem is, az biztos. (Különben megnéztem, az 1.6-os motorhoz 2,5 liter kell.)

 6 
 Dátum: 2021 November, 30, 21:49:24  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta Mersault
139,5 megtett km-en 6,29 liter benzin (kisváros néhány közlekedési lámpával+országút+kis település).
Minden nap ugyanazt a szakaszt járom, napi 32km oda-vissza összesen.
Az 4,51 liter/100km. Gyerekek, ilyet eddig még nem mértem.  :-))

Szia!
Hány km van az autódban? Milyen kúton tankoltál és mit? Gratulálok a fogyasztáshoz, ez bőven dízeles szint (miközben a dízelnek leginkább csak hátrányai vannak szerintem.)

 7 
 Dátum: 2021 November, 30, 18:52:26  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta krissz306
139,5 megtett km-en 6,29 liter benzin (kisváros néhány közlekedési lámpával+országút+kis település).
Minden nap ugyanazt a szakaszt járom, napi 32km oda-vissza összesen.
Az 4,51 liter/100km. Gyerekek, ilyet eddig még nem mértem.  :-))

 8 
 Dátum: 2021 November, 30, 18:34:44  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta krissz306
Köszönöm, így teszek, a 240e km-es olajcserénél megejtem a váltóolaj cseréjét is, totál biztos, hogy Total megy bele!  _pug

Szia! Nekem is Total 75W80-at tettek bele. Hihetetlenül mocskos volt már, szerintem 18 év után még a gyári volt benne.
3 és fél éve cseréltettem, akkor kb. 8-10.000Ft volt munkadíjjal.

Érdekesség a kezelési útmutatóból:
Mechanikus sebességváltóba kizárólag TOTAL Transmission BV 75W 80 új készítményt ír elő.
Mechanikus sebességváltó karbantartása: "Nincs szükség olajcserére. A folyadékszintet a gyártó karbantartási tervének megfelelően ellenőrizzük."

 9 
 Dátum: 2021 November, 29, 09:57:30  
Indította Rozsahegyir - Utolsó üzenet: írta babust
Sziasztok,

eladósorba került a család Peugeot-ja. 1998-as évjárat, 306 1.4 XN, KFX motorkód, S2, szedán.
A karosszéria már egy kicsit viseltes, a fényezése és lakkozása sajnos elég sok helyen kopott, de motorikusan és műszakilag még egész jó állapotban van. Kb. fél éve volt szerelőnél, akkor motordiagnosztika semmilyen hibakódot nem mutatott. Belseje állapotának megfelelő, kárpitok épek (nem szakadtak), NEM DOHÁNYZÓ, ülések nincsenek kiülve. Műszerfal LED világításra cserélve.
13 évig volt nálunk.
2022 októberig van műszaki rajta. Most kopott ki alóla a nyári gumi, egy kb. a téli gumijaiból 2 db kétéves, 2 db pedig 4 éves, de nagyon jó állapotúak, mert nem sokat futottak.
265 ezer km van benne, utóbbi időben (elmúlt 1 évben) jópár dolog lett javítva rajta:
Vízpumpa csere, vezérlés csere (szíj, görgők), generátorszíj csere, szíjtartó tárcsa csere, első féktárcsa csere, első lámpák bontottból cserélve (eredetiek is megvannak), generátortartó csere, szelepfedéltömítés csere, hátsó csomagtérfedél gázrugó bontottból cserélve, kétoldali nyúlvány hegesztve.
Megtekinthető: Salgótarján
Elérhetőség: Babus Tamás (30) 327-5382

 10 
 Dátum: 2021 November, 18, 18:51:11  
Indította Peugeot 306 Klub - Utolsó üzenet: írta lajos
Ennyi idős autóknál már kimondottan ajánlott lecserélni, igen. Oldalt van egy leeresztő- és egy feltöltő nyílás is a váltón. Általános szerelő is könnyűszerrel le tudja cserélni, nem kell szakszerviz. Potosan két liter váltóolaj kell, 75W80.
Sziasztok Rég jártam erre. Én a váltóolaj feltöltést a váltó tetején található "szuszogón" keresztül oldottam meg.Egy kis cső meg egy tölcsér némi idő.

Oldalak: [1] 2 3 ... 10

Az oldal 0.288 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.