Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: 1 ... 20 21 [22] 23   Le

Szerző Téma: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)  (Megtekintve 299411 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1050 Dátum: 2016 Január, 14, 17:42:33 »

75w90 total

Úgy tudom, hogy ez a gyári olaj: 75W80 TOTAL TRANSMISSION BV
Véleményem szerint okozhat ilyen problémát, de azért várd meg hátha más is ír valamit.
Naplózva

BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 124
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Bókaháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1051 Dátum: 2016 Január, 14, 18:02:17 »

A gyári olajal jobban csinálta! Ezzel az olajal valamivel jobb lett! Amúgy kuplungozva is most lett 1hónapja!
Naplózva

Peugeot9

  • Chef bácsi:)
  • Moderátor
  • Tag
  • ****
  • Népszerűség: 40
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 935
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 2001
  • Kor: 34
  • Lakóhely: Ják
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1052 Dátum: 2016 Január, 14, 19:08:13 »

Gyári olajat használok én is,nálam is előfordult már hogy hidegben nagyon nehezen vette az egyes fokozatot
Naplózva
Savanyú a szőlő,mondta az oroszlán és megette a szüretelőket:)

BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 124
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Bókaháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1053 Dátum: 2016 Január, 14, 19:22:46 »

Gyári olajat használok én is,nálam is előfordult már hogy hidegben nagyon nehezen vette az egyes fokozatot
És mit csináltál vele?
Naplózva

Peugeot9

  • Chef bácsi:)
  • Moderátor
  • Tag
  • ****
  • Népszerűség: 40
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 935
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 2001
  • Kor: 34
  • Lakóhely: Ják
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1054 Dátum: 2016 Január, 15, 05:59:26 »

És mit csináltál vele?

Semmit:) télen járatom hogy bemelegedjen az autó ugy kicsit könnyebben veszi.én betudom annak hogy hidegbe nehezebben veszi a sebességet,ámbár volt már 3 váltócserém nem emiatt de mindegyikkel ezt csinálja és mindbe a gyári olajat tettem
Naplózva
Savanyú a szőlő,mondta az oroszlán és megette a szüretelőket:)

Kala

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 22
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 226
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Nagyvárad
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajtós
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1055 Dátum: 2016 Március, 07, 11:09:19 »

"ámbár volt már 3 váltócserém"

Nekkem csak 2 legutób most hétvégén, felmerült bennem a dolog, hogy mi volna ha más olajat töltök belle nem a gyártó által előirtat.
Nincs e valalmi jobb? Vagy más viszkozitásu amitöl jobb a kenés...
Félek hogy ez a válto sem fogja tulságosan sokat birni...

Vallami tanács? 
Naplózva

BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 124
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Bókaháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1056 Dátum: 2016 Március, 07, 19:23:23 »

Nekkem csak 2 legutób most hétvégén, felmerült bennem a dolog, hogy mi volna ha más olajat töltök belle nem a gyártó által előirtat.
Nincs e valalmi jobb? Vagy más viszkozitásu amitöl jobb a kenés...
Félek hogy ez a válto sem fogja tulságosan sokat birni...

Vallami tanács?
Nekem most 75w90 Total van benne ez finomabb!De nekem az a baj hogy amíg hideg a rendszer nehezen veszi az 1-2-t hébe-hóba a 3-at is,de ha megyek 10 kilométert akkor utána olyan mint a vaj!De ha melegebb az idő pl 15 fok felett akkor hidegen is jobb! 
Naplózva

syntrix

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 220
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1993
  • Lakóhely: Veszprém
  • Motor: 1.8
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1057 Dátum: 2016 Március, 08, 12:05:38 »

Most volt a kocsimba előző héten olaj csere viz pumpa vezérlés azonban azt vettem észre valahonét csöpög az olaj ez ilyenkor normális vagy valami tömítés elszált?? Kb holnap lesz egy hete hogy cserélték ezeket rajta
Naplózva
Peugeot 306i 1.8

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1058 Dátum: 2016 Március, 08, 13:16:40 »

Most volt a kocsimba előző héten olaj csere viz pumpa vezérlés azonban azt vettem észre valahonét csöpög az olaj ez ilyenkor normális vagy valami tömítés elszált?? Kb holnap lesz egy hete hogy cserélték ezeket rajta

Szia

Az soha nem "normális" ha csöpög az olaj.  whistle
Első körben meg kellene keresni hogy honnan csöpög.  ???
Ha nemrég volt olaj cserélve akkor az olajleeresztőt kellene megnézni először,lehet hogy a tömítésnél "szivárog".
Második körben pedig az olajszűrőnél fordulhat még elő,azt is ellenőrizni kellene.
Mást nem nagyon kell háborgatni egy olajcserénél....

Üdv:Krisztián  _pug  blingdriveingsmiley
Naplózva

syntrix

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 220
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1993
  • Lakóhely: Veszprém
  • Motor: 1.8
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1059 Dátum: 2016 Március, 09, 07:56:13 »

Megnéztem most reggel sajnos az olaj teknő csavarnál láttam reggel is olaj cseppeket illetve amit alá raktam újság is azt mutatta hogy ónét jön/jöhet máshol nem volt olaj így szerintem egyértelmű hogy nem jó  a tömítése sajna ma vissza viszem a szerelőhöz nézze meg remélem ezzel rövidre is tudjuk zárni a dolgokat!!  és nem lesz többé olaj placsni az kocsi alatt!!
Naplózva
Peugeot 306i 1.8

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1060 Dátum: 2016 Június, 08, 20:37:20 »

Üdv!

Az elmúlt hetekben olvastam a Suzuki ABS-szel szerelt fékrendszerének meghibásodásáról:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2016/05/16/miert_megy_tonkre_a_suzukik_feke/

Ez előfordulhat  az ABS-es  306-nál ?
Nálam 2011-óta van az autó, de még nem kellett a fékekhez nyúlni ezért nem cseréltem le a fékolajat , lehet ennek ellenére ajánlatos lenne lecserélnem?
Naplózva

Erik

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Szolnok
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1061 Dátum: 2016 Június, 16, 13:20:25 »

Sziasztok!
Kb 4-5 hónapja történt először hogy amikor mentem kanyarodás közben elkezdett egy ponton akadni. Ezek után megálltam és tövig elcsavartam mind 2 irányba és mind a 2 irányban ugyan azon a 2 helyen akadt.Nem voltvészes nem ment át 2 kezes tekerésbe de azért csak akadt ??? . Majd mentem vele tovább és pár hét múlva magától megszűnt a probléma . A mai napon ismét előjött. Valakinek volt már hasonló gondja vagy estleg pár tipp a probléma okára? Én a szervószivtyyúra gondoltam első körben.
Előre is köszi a segítséget!  :)
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1062 Dátum: 2016 Június, 24, 08:15:14 »

Sziasztok!
Kb 4-5 hónapja történt először hogy amikor mentem kanyarodás közben elkezdett egy ponton akadni.  ...Valakinek volt már hasonló gondja vagy estleg pár tipp a probléma okára?

Majdnem hasonlo tuneteket produkal nalam is. Meg nem volt ido kinyonozni, hogy mi lehet az oka, honnan jon a kattano hang, szervopumpa, netan toronycsapagy, nem tudom.
A masik, szinte ezzel egyidoben jelentkezo tunet, a visito  hang, mely maximalis elcsavaras soran jelentkezik. Innen is gondolom, hogy lehet a szervo rendszerben a gond.
Vajon a hidraulika-olaj lecserelese segit ratjam?
 
Naplózva

Zolie83

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 34
  • Lakóhely: Pásztó
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1063 Dátum: 2016 Augusztus, 08, 16:06:00 »

Helló. Tudnátok segíteni hogy egy peugeot 306 1.4es 2000es évjáratú 300ezer kilométeres autóba milyen motor olajat vegyek?? Köszönöm
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1064 Dátum: 2016 Augusztus, 08, 16:51:10 »

Helló. Tudnátok segíteni hogy egy peugeot 306 1.4es 2000es évjáratú 300ezer kilométeres autóba milyen motor olajat vegyek?? Köszönöm

Szia!

10W40 Total Quarz 7000. Érdemes normális olajszűrőt is venni, például mann filtert.
Naplózva

syntrix

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 220
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1993
  • Lakóhely: Veszprém
  • Motor: 1.8
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1065 Dátum: 2016 Szeptember, 03, 12:20:35 »

Sziasztok néha olyan furcsa a szervó milyen olaj kell bele vagy milyen javasolt,szerintem sose cseréltek benne lehet már eljárt felette az idő :)
Naplózva
Peugeot 306i 1.8

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1066 Dátum: 2016 Szeptember, 03, 19:26:50 »

Sziasztok néha olyan furcsa a szervó milyen olaj kell bele vagy milyen javasolt,szerintem sose cseréltek benne lehet már eljárt felette az idő :)

http://olajborze.hu/spd/560/Total-Fluide-ATX-1-liter

Nekem 1 liternél egy kicsit több kellett bele.
Naplózva

syntrix

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 220
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1993
  • Lakóhely: Veszprém
  • Motor: 1.8
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1067 Dátum: 2016 Szeptember, 03, 19:43:05 »

Naplózva
Peugeot 306i 1.8

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1068 Dátum: 2016 Október, 03, 00:21:34 »

Üdv!
Váltóban szeretnék olajat cserélni. Eddig még nem csináltam ilyet. Hol van  a leeresztő és  a feltöltő nyílás?
A szervóban is szeretném lecserélni az olajat. Milyen olaj és mennyi kell hozzá? Házilag ezt meg lehet csinálni?

Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1069 Dátum: 2016 Október, 03, 07:01:51 »

Üdv!
Váltóban szeretnék olajat cserélni. Eddig még nem csináltam ilyet. Hol van  a leeresztő és  a feltöltő nyílás?
A szervóban is szeretném lecserélni az olajat. Milyen olaj és mennyi kell hozzá? Házilag ezt meg lehet csinálni?

Szia

 A váltó olaj leeresztő csavarját a váltó házon a bal kerék felőli oldalon találod,egy belső négyszög kulcs (8x8-as) nyílású csavar lesz. Két ilyen csavar van rajta,a felső a szintjelző. Én Total 75W80 váltó olajat használok,nekem bevált.Az enyémbe 1.8l kell,de ha jól tudom akkor az 1.6-os motornál 2l szükséges. Feltölteni pedig a motortérben lévő "szellőző" nyíláson lehet. (ez a váltó tetején van egy műanyag kupakkal le van fedve).
 A szervó olaj cseréről nem tudok info-t mondani,nekem a szerelő cserélte le benne.
Ezen az oldalon találsz pár hasznos info-t: http://autokotua.com/motorolaj/peugeot/306.html

üdv:Krisztián
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1070 Dátum: 2016 Október, 03, 08:32:32 »

Szia

 A váltó olaj leeresztő csavarját a váltó házon a bal kerék felőli oldalon találod,egy belső négyszög kulcs (8x8-as) nyílású csavar lesz. Két ilyen csavar van rajta,a felső a szintjelző. Én Total 75W80 váltó olajat használok,nekem bevált.Az enyémbe 1.8l kell,de ha jól tudom akkor az 1.6-os motornál 2l szükséges. Feltölteni pedig a motortérben lévő "szellőző" nyíláson lehet. (ez a váltó tetején van egy műanyag kupakkal le van fedve).
 A szervó olaj cseréről nem tudok info-t mondani,nekem a szerelő cserélte le benne.
Ezen az oldalon találsz pár hasznos info-t: http://autokotua.com/motorolaj/peugeot/306.html

üdv:Krisztián

Szia!
Köszi a segítséget!

Üdv!
Naplózva

syntrix

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 220
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1993
  • Lakóhely: Veszprém
  • Motor: 1.8
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1071 Dátum: 2016 Október, 22, 08:48:39 »

Sziasztok Fagyibol 1.8 benyás-ba mennyi megy 93 as unixba 7.5 litert nézet  a pali de 5.5 ment bele és fullon van a rendszer megvártam mig nyit a termosztát is valakinek tipp?? :)
Naplózva
Peugeot 306i 1.8

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1072 Dátum: 2016 Október, 22, 11:06:29 »

Sziasztok Fagyibol 1.8 benyás-ba mennyi megy 93 as unixba 7.5 litert nézet  a pali de 5.5 ment bele és fullon van a rendszer megvártam mig nyit a termosztát is valakinek tipp?? :)

Az összes hűtőfolyadékot nem tudod leengedni, mert a motorban is marad valamennyi, illetve a fűtőradiátorban is. Megfelelően légtelenítetted?
Naplózva

syntrix

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 220
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1993
  • Lakóhely: Veszprém
  • Motor: 1.8
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1073 Dátum: 2016 Október, 23, 00:15:37 »

Az összes hűtőfolyadékot nem tudod leengedni, mert a motorban is marad valamennyi, illetve a fűtőradiátorban is. Megfelelően légtelenítetted?
Igen kb 20 percig jött ki  a régi belöle :) még 1 liter maradt kb tudtam rátölteni most van 6,5 liter benne 1 liter még nem került bele :)
Naplózva
Peugeot 306i 1.8

dancergabor

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 81
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1999.11
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1074 Dátum: 2017 Március, 30, 09:19:12 »

Sziasztok!

Tegnapelőtt cseréltem le az olajat (10W40 Total Quartz 7000) és a szűrőket és ma reggel egy enyhe kopogást hallok a motorból.
Ez lehet a nem megfelelő olajszűrő hibája?? (Amúgy Bosch-t tettem bele, előtte Alco volt benne.)
Naplózva

dancergabor

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 81
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1999.11
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1075 Dátum: 2017 Március, 31, 19:56:55 »

Sziasztok!

Tegnapelőtt cseréltem le az olajat (10W40 Total Quartz 7000) és a szűrőket és ma reggel egy enyhe kopogást hallok a motorból.
Ez lehet a nem megfelelő olajszűrő hibája?? (Amúgy Bosch-t tettem bele, előtte Alco volt benne.)
Plusz infó, ami ehhez jön hozzá, hogy 1500-as fordulat környékén jelentkezik és főleg, amikor elveszem a gázt , vagy kuplungolok és visszaesik a fordulat.  ::)
Naplózva

Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 190
  • Autó színe: Moonstone blue
  • Évjárat: 2006.11
  • Kor: 35
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
    • Peugeot Klub
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1076 Dátum: 2017 Április, 02, 23:21:48 »

Plusz infó, ami ehhez jön hozzá, hogy 1500-as fordulat környékén jelentkezik és főleg, amikor elveszem a gázt , vagy kuplungolok és visszaesik a fordulat.  ::)

Szia!

Nekem pont fordítva szokott lenni: más márkájú vagy gyengébb minőségű olajtól kopogós, eredeti Total olajtól elhalkul. Bár az enyém dízel...
Naplózva

dancergabor

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 81
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1999.11
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1077 Dátum: 2017 Április, 03, 17:58:39 »

Köszi szépen!
Hát, nem vészes egyáltalán a hangja, lehet megleszek vele. :-)
Naplózva

mumus

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: sötétzöld
  • Évjárat: 1997, 1
  • Kor: 43
  • Lakóhely: Felsőgöd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1078 Dátum: 2017 Április, 05, 23:11:31 »

Idézet
Tegnapelőtt cseréltem le az olajat (10W40 Total Quartz 7000) és a szűrőket és ma reggel egy enyhe kopogást hallok a motorból.
Ez lehet a nem megfelelő olajszűrő hibája?? (Amúgy Bosch-t tettem bele, előtte Alco volt benne.)

Szia!

Abszolút nem!

A használt motorolaj viszkozítása nem egyezik az új, tisztával. A régi trutyis tele lehet olyan szennyeződésekkel, amitől sűrűbbnek tűnik. Ha nem hígult fel az üzemanyagtól, akkor ez a jelenség adódik. Nem kell megijedni tőle.

Persze csalódás, mert az ember azt várja, hogy az új olajtól minden szebb és jobb lesz. Félig igaz is. A kenés, tömítés, hőelszállítás, súrlódás, szennyeződés elválasztás és lebegtetés, korróziógátlás igen. És sorolhatnám. Csak elsőre picit zajosabb lehet a motor hangja.

A zajhatás ne aggasszon! Ettől a kenésed és motorvédelmed rendben lesz még.

 :-!
Naplózva

dancergabor

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 81
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1999.11
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1079 Dátum: 2017 Április, 06, 21:28:26 »

Szia!

Abszolút nem!

A használt motorolaj viszkozítása nem egyezik az új, tisztával. A régi trutyis tele lehet olyan szennyeződésekkel, amitől sűrűbbnek tűnik. Ha nem hígult fel az üzemanyagtól, akkor ez a jelenség adódik. Nem kell megijedni tőle.

Persze csalódás, mert az ember azt várja, hogy az új olajtól minden szebb és jobb lesz. Félig igaz is. A kenés, tömítés, hőelszállítás, súrlódás, szennyeződés elválasztás és lebegtetés, korróziógátlás igen. És sorolhatnám. Csak elsőre picit zajosabb lehet a motor hangja.

A zajhatás ne aggasszon! Ettől a kenésed és motorvédelmed rendben lesz még.

 :-!

Köszi szépen! :-) :-)

Amúgy ma töltöttem még rá, hogy ne csak félig legyen, hanem olyan 3/4 körül, közelebb a max jelhez. :-)
Naplózva

mumus

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: sötétzöld
  • Évjárat: 1997, 1
  • Kor: 43
  • Lakóhely: Felsőgöd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1080 Dátum: 2017 Május, 13, 00:04:05 »

Had’ pötyögjek ide néhány sort csak gondolatindítónak.

A gépkönyvek megemlítenek pár paramétert, hogy milyen teljesítményszintű, vagy viszkozitású olajat használjunk.

Teljesítményszint: Amcsi, vagy Európa? „API” vagy „ACEA”? Hát ha valamelyiket említik, akkor az mindig az alsó küszöb. Ha felete járunk, nagy bajt nem teszünk. Kivéve az igazi OT gépeket. Egy példa: Ha egy motorba API SG teljesítményszint a követelmény, akkor az SH, vagy SN és felette nem okoz bajt. De mi is ez?

„S” benzines, „C” diesel motor. Ami utána jön, az az ABC betűi sorrendben emelkedő teljesítményszint. Nézzük: API SF CC például egy elég régi és elavult minőség. De jó benga és dízelhez. Ha csak egyik specifikációt mutatja a doboz cimkéje, akkor a másikhoz nem használható. Pl: API CE jó dízelhez, de bengához nem.

De amcsi messze van. Itt Európában az ACEA hódít. „A” benzines, „B” dízel, C és többi minket nem érdekel 306-ban. Itt nem ABC betűk számíranak, hanem a számok. Pl: ACEA A3/B4. Ha ezt írja a gépkönyv, akkor alá nem menjünk. Általában a felsőbb teljesítményszint az alatta lévőket tudja produkálni.

A viszkozitás megenn egy új kérdés. Itt nagyon megoszlanak a vélemények. Miért is? Minél magasabb a jellemző szám, annál nagyobb az olaj áramlással szembeni ellenállása. Általában a víz és a méz szokott a hasonlat tárgya lenni. Mondjuk ha a víz viszkozitása 0-val jellemezhető, akkor a méz inkább 20, vagy 30. De miújság a hőmérséklettel? Hidegen minden lassabban folyik, míg forrón gyorsabb. (nem sűrűbb, az egy másik fizikai fogalom)

PL: 5W-40 az hidegen elég folyós, jól pumpálható, de melegen sem híg nagyon. 5W-30 hidegen hasonló, de melegen folyósabb. 10W-i40 melegen tudja az 5W-40 tulajdonságait (közel) , de hidegen lassabban áramlik, vastagabb. Ebből látszik, hogy a „W” a hideg oldali viszokzitás mutatója, míg a másik a melegoldali.

Na most mi a jobb? A hidegen folyósabb gyorsan jusson el az olajozandó helyekig, de fogyjon is, vagy nem? Melegoldallal mi a helyzet? Ha nagy a hőterhelés, akkor túlságosan behígul az olaj. De ha nagyon vastag, akkor lassan áramlik. Viszont a motor hűtését nem csak a hűtővíz oldja meg, nagyon sok hőt elvisz az olaj. Ezért fontos a gyors áramlás. Ne legyen pangó olaj.

Na itt legyen okos bárki. Főleg, ha vannak gyártók, akik kifejezetten tiltják a ful szinti olajokat. Inkább legyen rész-szintetikus az olaj.
Mielőtt túl sokat költenénk olajra, inkább válasszuk a francia olajokat. Kevesebb marketing, olcsóbb olaj.  toot

És ami a legfontosabb: Annyit tudunk beszélgetni az olajválasztásról. De senki nem szól arról, hogy mibe locsoljuk be. Mennyi szutyok van a motorban. Nézzétek meg a fényképeket, amiket feltöltöttem a motorfelújításról! Még az olajszivattyú is iszapban dagonyázott. Így tökmindegy, milyen olaj kerül a vasba. Nem csak pelust kell cserélni, a popsit is ki kell mosni néha…  blingdriveingsmiley
Naplózva

mumus

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: sötétzöld
  • Évjárat: 1997, 1
  • Kor: 43
  • Lakóhely: Felsőgöd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1081 Dátum: 2017 Május, 16, 21:32:26 »

Folytatva előző hsz-omat. Nincsenek hatalmas különbségek a márkák között. Márkákról beszélek. Nóném tuskós és márka között nyilván van. Mint ahogyan a friss, vagy regenerált között is. Szerencsések vagyunk abból a szempontból, hogy a gyár által javasolt francia olajok kevésbé túlmarkentingezett csilliós árú cuccok. Talán ezért sem érdemes a túlárazott olajokat választani. Ha valaki mégis többet tud költeni erre a kérdésre, inkább csökkentse km-ben a csereperiódusokat. Az többet számít.

És ezzel meg is érkeztem a lényeghez (szerintem), a lerakódáshoz:
Sok jó takarító cucc létezik. De az igazán elhanyagolt, szennyeződött motor belső teret még a gázolaj, ATF és egyéb agresszív motyók sem teszik teljesen rendbe. Karbantartani jók, de ha sok a kox, az csak spaklival, csavarhúzóval és zsíroldóval jön le.

Ezért én inkább a takarításra és az időbeni cserére szavazok. Az olcsóbb, gyári ajánlású olaj sűrűbben cserélve százszor többet ér, mint a krw drága bent felejtve a marketing szerinti meghosszabbított periódusig.

Sajnálom, hogy az olajpumpámat nem fotóztam le még retkesen. Kb olyan volt, mint ha felváltva mártogattam volna kávézaccban és nutellában. Azon csodálkozom, hogy a fémszitáján még át tudott osonni némi olaj. Most kitisztítva minden bizonnyal száguldozik az olaj. Ez pedig többet számít, mint a csúcs-de prérium olaj-misztikum.
Naplózva

bocios

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 25
  • Lakóhely: Tatabanya
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Cabrio
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1082 Dátum: 2017 Július, 28, 13:03:59 »

Sziasztok!

Remélem jó topciban kérdezem. Lényegében motor generál előtt állok egy 306 Cabrio 1.6 benzin-el (1998).
Viszont addig keresek egy olyan adalékot vagy egyebet ami ideiglenesen tömíti a hengerfej alóli olajszivárgást.
Nem súlyos a dolog, de addig is beletennék valamit, ha létezik.

Köszönöm
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1083 Dátum: 2017 Július, 30, 15:28:15 »

Sziasztok!

Remélem jó topciban kérdezem. Lényegében motor generál előtt állok egy 306 Cabrio 1.6 benzin-el (1998).
Viszont addig keresek egy olyan adalékot vagy egyebet ami ideiglenesen tömíti a hengerfej alóli olajszivárgást.
Nem súlyos a dolog, de addig is beletennék valamit, ha létezik.

Köszönöm

Szia.

Ne tegyél. Inkább töltögess utána olajat, ha olyan sok elmegy.
Naplózva

bocios

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 25
  • Lakóhely: Tatabanya
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Cabrio
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1084 Dátum: 2017 Július, 31, 09:08:44 »

Szia.

Ne tegyél. Inkább töltögess utána olajat, ha olyan sok elmegy.

Szia! Rendben, más is ezt javasolta. Soknak nem sok, inkább csak az a része bosszantó, hogy van ahol kartont kell alátennem, mert nagyon mérgesek (céges parkoló pl.) az olajért.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1085 Dátum: 2018 Április, 01, 21:55:23 »

Sziasztok!

Szerintetek mennyire normális az, hogy kemény a kormányzása a 306-osnak? Összefüggésben lehet ez a szervóolajjal? Vagy maga a kormányzás "gyárilag" kemény a szervo ellenére? Milyen gyakran kell/érdemes amúgy cserélni a szervóolajat? Különösen akkor tűnik ez fel különben, amikor egy újabb (mai) agyonszervózott autóból ülök át a 306-osba. Elég nehéz tekerni a kormányt, különösen álló helyzetben....
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1086 Dátum: 2018 Április, 02, 17:07:19 »

Sziasztok!

Szerintetek mennyire normális az, hogy kemény a kormányzása a 306-osnak? Összefüggésben lehet ez a szervóolajjal? Vagy maga a kormányzás "gyárilag" kemény a szervo ellenére? Milyen gyakran kell/érdemes amúgy cserélni a szervóolajat? Különösen akkor tűnik ez fel különben, amikor egy újabb (mai) agyonszervózott autóból ülök át a 306-osba. Elég nehéz tekerni a kormányt, különösen álló helyzetben....

Üdv!

Hát ez nem igazán jellemző a 306-ra, legalábbis én nem éreztem annak soha sem.
Esetleg első körben a folyadékszintet kellene megnézni a rendszer tartályában.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1087 Dátum: 2018 Április, 02, 18:10:21 »

Üdv!

Hát ez nem igazán jellemző a 306-ra, legalábbis én nem éreztem annak soha sem.
Esetleg első körben a folyadékszintet kellene megnézni a rendszer tartályában.

Szia!

Köszi a választ. Nyilván viszonyítás kérdése az egész. A 306-os kormánya szerintem önmagához képest is nehézkes, legalábbis a szervós autók között. Ma sokkal könnyebb tekerni a kormányokat, amit könnyű megszokni (de nem feltétlen jobb, mivel "cserébe" kevesebb a visszajelzés az útról). A folyadékszint abszolút rendben van, a MAX felett egy kicsivel. Valószínűleg ez ilyen...
Naplózva

Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 190
  • Autó színe: Moonstone blue
  • Évjárat: 2006.11
  • Kor: 35
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
    • Peugeot Klub
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1088 Dátum: 2018 Április, 15, 15:31:52 »

Szia!

Köszi a választ. Nyilván viszonyítás kérdése az egész. A 306-os kormánya szerintem önmagához képest is nehézkes, legalábbis a szervós autók között. Ma sokkal könnyebb tekerni a kormányokat, amit könnyű megszokni (de nem feltétlen jobb, mivel "cserébe" kevesebb a visszajelzés az útról). A folyadékszint abszolút rendben van, a MAX felett egy kicsivel. Valószínűleg ez ilyen...

Szia!
Viszont az olajszint nem minden! Ha koszos/fémporos, nehezebben kering a rendszerben. Egy idő után a szervószivattyú is elfáradhat.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1089 Dátum: 2018 Május, 25, 23:38:16 »

Most, hogy elég sokat kellett vadásznom alkatrészek után találkoztam egy roppantul érdekes dologgal.
Miszerint, egy német rendelési helyen, ahol nagyságrendekkel olcsóbb az alkatrész, mint pl. a Bárdinál, ugyanitt horror áron van az motorolaj a magyarországi úgynevezett olaj webshopokhoz képest.
 TOTAL motorolaj Quartz, 7000 Energy, 10W-40, 1 l  2. 5 6 0.- H U F
Most akkor mit gondoljak? Rosszat az itthon forgalmazott olaj minőségéről? 
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1090 Dátum: 2018 Június, 11, 12:35:34 »

Sziasztok!

Milyen szervo olajat tudnátok ajánlani? Kb. mennyi idő és pénz egy csere átlagosan?

Köszi!
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1091 Dátum: 2018 Június, 24, 20:48:24 »

Sziasztok!

Még egyszer a kormánymű téma., bocs, ha kissé off. Szóval mennyire normális, hogy apró (és nagyobb) kormánymozdulatra hallható sivító hang hallatszik a kormányszervoból? Ez normális? Ma tűnt fel, parkolásnál. Amikor alászedem a kormányt, akkor kifejezetten sivító hang hallatszik elölről. Nem vészes, de hallható. Kezdjek aggódni?!
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1092 Dátum: 2018 Június, 25, 20:06:40 »

Sziasztok!

Még egyszer a kormánymű téma., bocs, ha kissé off. Szóval mennyire normális, hogy apró (és nagyobb) kormánymozdulatra hallható sivító hang hallatszik a kormányszervoból? Ez normális? Ma tűnt fel, parkolásnál. Amikor alászedem a kormányt, akkor kifejezetten sivító hang hallatszik elölről. Nem vészes, de hallható. Kezdjek aggódni?!

Nem csak a szíj laza és elcsúszik?
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1093 Dátum: 2018 Június, 26, 17:49:04 »

Nem csak a szíj laza és elcsúszik?

Köszi a választ!
Lehetséges, nem tudom. Házilag lehetséges az ellenőrzése?
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1094 Dátum: 2018 Június, 26, 20:29:14 »

Köszi a választ!
Lehetséges, nem tudom. Házilag lehetséges az ellenőrzése?

Persze. Felnyitod a motorháztetőt és bal szemben állva az autóval bal oldalon megkeresed a hosszbordás szíjat ("ékszíj") és megnyomkodod. Ha 0,5-1cm-nél jobban be tudod nyomni a leghosszabb szabad felületen, akkor laza.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1095 Dátum: 2018 Június, 27, 10:07:31 »

Persze. Felnyitod a motorháztetőt és bal szemben állva az autóval bal oldalon megkeresed a hosszbordás szíjat ("ékszíj") és megnyomkodod. Ha 0,5-1cm-nél jobban be tudod nyomni a leghosszabb szabad felületen, akkor laza.

Ja, persze, ezt tudtam. (Azt hittem valamiért, hogy egy külön szíja lenne a kormányszervonak...) Meg fogom nézni. Köszi!
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1096 Dátum: 2018 Június, 27, 21:09:59 »

Persze. Felnyitod a motorháztetőt és bal szemben állva az autóval bal oldalon megkeresed a hosszbordás szíjat ("ékszíj") és megnyomkodod. Ha 0,5-1cm-nél jobban be tudod nyomni a leghosszabb szabad felületen, akkor laza.

Megnéztem. Fene tudja, szerintem határeset. Nem tudom, mennyire erősen kell benyomni, de nekem sikerült 1 centire is benyomni a szíj hosszabbik felén, középtájt. Lehet, hogy kicsit feszíteni kéne rajta... Na, majd megnézetem egy szerelővel, hogy húzzon rajta egy kicsit, de egyelőre elvagyok így, nem zavar (annyira).
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1097 Dátum: 2018 Június, 29, 14:28:29 »

Üdv!

Egy banális kérdésem volna: Hogyan lehet a fékolaj-tartály szűrőjét kiszedni ahhoz, hogy a régi fékolajat ki tudjam szívni és az újat feltölteni?
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1098 Dátum: 2018 Július, 01, 23:46:58 »

Üdv!

Egy banális kérdésem volna: Hogyan lehet a fékolaj-tartály szűrőjét kiszedni ahhoz, hogy a régi fékolajat ki tudjam szívni és az újat feltölteni?

Senkinek nem volt eddig gondja ezzel a banális problémával?
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1099 Dátum: 2019 Augusztus, 15, 10:54:07 »

Sziasztok!

Egy kicsit túltöltöttem motorolajjal az autót, most kb. 3 mm-el van a MAX jelzés felett, úgyhogy - mivel amúgy is vittem szervizbe az autót első lengéscsillapítók cseréje miatt -, kértem, hogy eresszenek le 3-4 dl olajat a gépből, mert a túl sok olaj hosszabb távon mindenképp káros.

Valaki meg tudná mondani, hogy a nívópálcán a MIN és MAX jelzés közötti szakasz hány liter olajnak felel meg? A teljes olajtöltet 3,2 liter (szűrőkkel) az 1.6-os motornál, ennyi derül ki a magyar használatiból, de mást nem specifikálnak.

Köszi.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 20 21 [22] 23   Fel
 


Az oldal 0.445 másodperc alatt készült el 30 lekéréssel.