Szerző Téma: Kenőanyagok (motor-, vĂĄltĂł-, szervĂł- ĂŠs fĂŠkolaj)  (Megtekintve 301850 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1050 Dátum: 2016 Január, 14, 17:42:33 »
75w90 total

Úgy tudom, hogy ez a gyári olaj: 75W80 TOTAL TRANSMISSION BV
VĂŠlemĂŠnyem szerint okozhat ilyen problĂŠmĂĄt, de azĂŠrt vĂĄrd meg hĂĄtha mĂĄs is Ă­r valamit.

Nem elérhető BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 124
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 24, 14:20:46
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1051 Dátum: 2016 Január, 14, 18:02:17 »
A gyĂĄri olajal jobban csinĂĄlta! Ezzel az olajal valamivel jobb lett! AmĂşgy kuplungozva is most lett 1hĂłnapja!

Nem elérhető Peugeot9

  • Chef bĂĄcsi:)
  • ModerĂĄtor
  • Tag
  • ****
  • Hozzászólások: 935
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 40
  • :2024 Március, 19, 07:04:28
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1052 Dátum: 2016 Január, 14, 19:08:13 »
Gyári olajat használok én is,nálam is előfordult már hogy hidegben nagyon nehezen vette az egyes fokozatot
Savanyú a szőlő,mondta az oroszlán és megette a szüretelőket:)

Nem elérhető BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 124
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 24, 14:20:46
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1053 Dátum: 2016 Január, 14, 19:22:46 »
Gyári olajat használok én is,nálam is előfordult már hogy hidegben nagyon nehezen vette az egyes fokozatot
És mit csináltál vele?

Nem elérhető Peugeot9

  • Chef bĂĄcsi:)
  • ModerĂĄtor
  • Tag
  • ****
  • Hozzászólások: 935
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 40
  • :2024 Március, 19, 07:04:28
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1054 Dátum: 2016 Január, 15, 05:59:26 »
És mit csináltál vele?

Semmit:) tĂŠlen jĂĄratom hogy bemelegedjen az autĂł ugy kicsit kĂśnnyebben veszi.ĂŠn betudom annak hogy hidegbe nehezebben veszi a sebessĂŠget,ĂĄmbĂĄr volt mĂĄr 3 vĂĄltĂłcserĂŠm nem emiatt de mindegyikkel ezt csinĂĄlja ĂŠs mindbe a gyĂĄri olajat tettem
Savanyú a szőlő,mondta az oroszlán és megette a szüretelőket:)

Nem elérhető Kala

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 226
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 22
  • :2018 Február, 01, 08:19:41
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1055 Dátum: 2016 Március, 07, 11:09:19 »
"ĂĄmbĂĄr volt mĂĄr 3 vĂĄltĂłcserĂŠm"

Nekkem csak 2 legutób most hétvégén, felmerült bennem a dolog, hogy mi volna ha más olajat töltök belle nem a gyártó által előirtat.
Nincs e valalmi jobb? Vagy mĂĄs viszkozitĂĄsu amitĂśl jobb a kenĂŠs...
FĂŠlek hogy ez a vĂĄlto sem fogja tulsĂĄgosan sokat birni...

Vallami tanĂĄcs? 

Nem elérhető BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 124
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 24, 14:20:46
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1056 Dátum: 2016 Március, 07, 19:23:23 »
Nekkem csak 2 legutób most hétvégén, felmerült bennem a dolog, hogy mi volna ha más olajat töltök belle nem a gyártó által előirtat.
Nincs e valalmi jobb? Vagy mĂĄs viszkozitĂĄsu amitĂśl jobb a kenĂŠs...
FĂŠlek hogy ez a vĂĄlto sem fogja tulsĂĄgosan sokat birni...

Vallami tanĂĄcs?
Nekem most 75w90 Total van benne ez finomabb!De nekem az a baj hogy amĂ­g hideg a rendszer nehezen veszi az 1-2-t hĂŠbe-hĂłba a 3-at is,de ha megyek 10 kilomĂŠtert akkor utĂĄna olyan mint a vaj!De ha melegebb az idő pl 15 fok felett akkor hidegen is jobb! 

Nem elérhető syntrix

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 220
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 4
  • :2019 Május, 28, 17:08:18
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1057 Dátum: 2016 Március, 08, 12:05:38 »
Most volt a kocsimba előző héten olaj csere viz pumpa vezérlés azonban azt vettem észre valahonét csöpög az olaj ez ilyenkor normális vagy valami tömítés elszált?? Kb holnap lesz egy hete hogy cserélték ezeket rajta
Peugeot 306i 1.8

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1058 Dátum: 2016 Március, 08, 13:16:40 »
Most volt a kocsimba előző héten olaj csere viz pumpa vezérlés azonban azt vettem észre valahonét csöpög az olaj ez ilyenkor normális vagy valami tömítés elszált?? Kb holnap lesz egy hete hogy cserélték ezeket rajta

Szia

Az soha nem "normĂĄlis" ha csĂśpĂśg az olaj.  whistle
Első kĂśrben meg kellene keresni hogy honnan csĂśpĂśg.  ???
Ha nemrég volt olaj cserélve akkor az olajleeresztőt kellene megnézni először,lehet hogy a tömítésnél "szivárog".
Második körben pedig az olajszűrőnél fordulhat még elő,azt is ellenőrizni kellene.
MĂĄst nem nagyon kell hĂĄborgatni egy olajcserĂŠnĂŠl....

Üdv:KrisztiĂĄn  _pug  blingdriveingsmiley

Nem elérhető syntrix

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 220
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 4
  • :2019 Május, 28, 17:08:18
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1059 Dátum: 2016 Március, 09, 07:56:13 »
MegnĂŠztem most reggel sajnos az olaj teknő csavarnĂĄl lĂĄttam reggel is olaj cseppeket illetve amit alĂĄ raktam ĂşjsĂĄg is azt mutatta hogy ĂłnĂŠt jĂśn/jĂśhet mĂĄshol nem volt olaj Ă­gy szerintem egyĂŠrtelmĹą hogy nem jĂł  a tĂśmĂ­tĂŠse sajna ma vissza viszem a szerelőhĂśz nĂŠzze meg remĂŠlem ezzel rĂśvidre is tudjuk zĂĄrni a dolgokat!!  ĂŠs nem lesz tĂśbbĂŠ olaj placsni az kocsi alatt!!
Peugeot 306i 1.8

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1060 Dátum: 2016 Június, 08, 20:37:20 »
Üdv!

Az elmĂşlt hetekben olvastam a Suzuki ABS-szel szerelt fĂŠkrendszerĂŠnek meghibĂĄsodĂĄsĂĄrĂłl:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2016/05/16/miert_megy_tonkre_a_suzukik_feke/

Ez előfordulhat  az ABS-es  306-nĂĄl ?
NĂĄlam 2011-Ăłta van az autĂł, de mĂŠg nem kellett a fĂŠkekhez nyĂşlni ezĂŠrt nem cserĂŠltem le a fĂŠkolajat , lehet ennek ellenĂŠre ajĂĄnlatos lenne lecserĂŠlnem?

Nem elérhető Erik

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2017 Július, 24, 21:16:23
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1061 Dátum: 2016 Június, 16, 13:20:25 »
Sziasztok!
Kb 4-5 hónapja történt először hogy amikor mentem kanyarodás közben elkezdett egy ponton akadni. Ezek után megálltam és tövig elcsavartam mind 2 irányba és mind a 2 irányban ugyan azon a 2 helyen akadt.Nem voltvészes nem ment át 2 kezes tekerésbe de azért csak akadt ??? . Majd mentem vele tovább és pár hét múlva magától megszűnt a probléma . A mai napon ismét előjött. Valakinek volt már hasonló gondja vagy estleg pár tipp a probléma okára? Én a szervószivtyyúra gondoltam első körben.
Előre is kĂśszi a segĂ­tsĂŠget!  :)

Nem elérhető prokop

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 144
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Június, 02, 12:38:54
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1062 Dátum: 2016 Június, 24, 08:15:14 »
Sziasztok!
Kb 4-5 hĂłnapja tĂśrtĂŠnt előszĂśr hogy amikor mentem kanyarodĂĄs kĂśzben elkezdett egy ponton akadni.  ...Valakinek volt mĂĄr hasonlĂł gondja vagy estleg pĂĄr tipp a problĂŠma okĂĄra?

Majdnem hasonlo tuneteket produkal nalam is. Meg nem volt ido kinyonozni, hogy mi lehet az oka, honnan jon a kattano hang, szervopumpa, netan toronycsapagy, nem tudom.
A masik, szinte ezzel egyidoben jelentkezo tunet, a visito  hang, mely maximalis elcsavaras soran jelentkezik. Innen is gondolom, hogy lehet a szervo rendszerben a gond.
Vajon a hidraulika-olaj lecserelese segit ratjam?
 

Nem elérhető Zolie83

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Június, 21, 10:54:43
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1063 Dátum: 2016 Augusztus, 08, 16:06:00 »
HellĂł. TudnĂĄtok segĂ­teni hogy egy peugeot 306 1.4es 2000es ĂŠvjĂĄratĂş 300ezer kilomĂŠteres autĂłba milyen motor olajat vegyek?? KĂśszĂśnĂśm

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1064 Dátum: 2016 Augusztus, 08, 16:51:10 »
HellĂł. TudnĂĄtok segĂ­teni hogy egy peugeot 306 1.4es 2000es ĂŠvjĂĄratĂş 300ezer kilomĂŠteres autĂłba milyen motor olajat vegyek?? KĂśszĂśnĂśm

Szia!

10W40 Total Quarz 7000. Érdemes normális olajszűrőt is venni, például mann filtert.

Nem elérhető syntrix

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 220
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 4
  • :2019 Május, 28, 17:08:18
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1065 Dátum: 2016 Szeptember, 03, 12:20:35 »
Sziasztok néha olyan furcsa a szervó milyen olaj kell bele vagy milyen javasolt,szerintem sose cseréltek benne lehet már eljárt felette az idő :)
Peugeot 306i 1.8

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1066 Dátum: 2016 Szeptember, 03, 19:26:50 »
Sziasztok néha olyan furcsa a szervó milyen olaj kell bele vagy milyen javasolt,szerintem sose cseréltek benne lehet már eljárt felette az idő :)

http://olajborze.hu/spd/560/Total-Fluide-ATX-1-liter

Nekem 1 liternĂŠl egy kicsit tĂśbb kellett bele.

Nem elérhető syntrix

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 220
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 4
  • :2019 Május, 28, 17:08:18
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1067 Dátum: 2016 Szeptember, 03, 19:43:05 »
Peugeot 306i 1.8

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1068 Dátum: 2016 Október, 03, 00:21:34 »
Üdv!
VĂĄltĂłban szeretnĂŠk olajat cserĂŠlni. Eddig mĂŠg nem csinĂĄltam ilyet. Hol van  a leeresztő ĂŠs  a feltĂśltő nyĂ­lĂĄs?
A szervĂłban is szeretnĂŠm lecserĂŠlni az olajat. Milyen olaj ĂŠs mennyi kell hozzĂĄ? HĂĄzilag ezt meg lehet csinĂĄlni?


Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1069 Dátum: 2016 Október, 03, 07:01:51 »
Üdv!
VĂĄltĂłban szeretnĂŠk olajat cserĂŠlni. Eddig mĂŠg nem csinĂĄltam ilyet. Hol van  a leeresztő ĂŠs  a feltĂśltő nyĂ­lĂĄs?
A szervĂłban is szeretnĂŠm lecserĂŠlni az olajat. Milyen olaj ĂŠs mennyi kell hozzĂĄ? HĂĄzilag ezt meg lehet csinĂĄlni?

Szia

 A vĂĄltĂł olaj leeresztő csavarjĂĄt a vĂĄltĂł hĂĄzon a bal kerĂŠk felőli oldalon talĂĄlod,egy belső nĂŠgyszĂśg kulcs (8x8-as) nyĂ­lĂĄsĂş csavar lesz. KĂŠt ilyen csavar van rajta,a felső a szintjelző. Én Total 75W80 vĂĄltĂł olajat hasznĂĄlok,nekem bevĂĄlt.Az enyĂŠmbe 1.8l kell,de ha jĂłl tudom akkor az 1.6-os motornĂĄl 2l szĂźksĂŠges. FeltĂślteni pedig a motortĂŠrben lĂŠvő "szellőző" nyĂ­lĂĄson lehet. (ez a vĂĄltĂł tetejĂŠn van egy mĹąanyag kupakkal le van fedve).
 A szervĂł olaj cserĂŠről nem tudok info-t mondani,nekem a szerelő cserĂŠlte le benne.
Ezen az oldalon talĂĄlsz pĂĄr hasznos info-t: http://autokotua.com/motorolaj/peugeot/306.html

Ăźdv:KrisztiĂĄn

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1070 Dátum: 2016 Október, 03, 08:32:32 »
Szia

 A vĂĄltĂł olaj leeresztő csavarjĂĄt a vĂĄltĂł hĂĄzon a bal kerĂŠk felőli oldalon talĂĄlod,egy belső nĂŠgyszĂśg kulcs (8x8-as) nyĂ­lĂĄsĂş csavar lesz. KĂŠt ilyen csavar van rajta,a felső a szintjelző. Én Total 75W80 vĂĄltĂł olajat hasznĂĄlok,nekem bevĂĄlt.Az enyĂŠmbe 1.8l kell,de ha jĂłl tudom akkor az 1.6-os motornĂĄl 2l szĂźksĂŠges. FeltĂślteni pedig a motortĂŠrben lĂŠvő "szellőző" nyĂ­lĂĄson lehet. (ez a vĂĄltĂł tetejĂŠn van egy mĹąanyag kupakkal le van fedve).
 A szervĂł olaj cserĂŠről nem tudok info-t mondani,nekem a szerelő cserĂŠlte le benne.
Ezen az oldalon talĂĄlsz pĂĄr hasznos info-t: http://autokotua.com/motorolaj/peugeot/306.html

Ăźdv:KrisztiĂĄn

Szia!
KĂśszi a segĂ­tsĂŠget!

Üdv!

Nem elérhető syntrix

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 220
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 4
  • :2019 Május, 28, 17:08:18
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1071 Dátum: 2016 Október, 22, 08:48:39 »
Sziasztok Fagyibol 1.8 benyĂĄs-ba mennyi megy 93 as unixba 7.5 litert nĂŠzet  a pali de 5.5 ment bele ĂŠs fullon van a rendszer megvĂĄrtam mig nyit a termosztĂĄt is valakinek tipp?? :)
Peugeot 306i 1.8

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1072 Dátum: 2016 Október, 22, 11:06:29 »
Sziasztok Fagyibol 1.8 benyĂĄs-ba mennyi megy 93 as unixba 7.5 litert nĂŠzet  a pali de 5.5 ment bele ĂŠs fullon van a rendszer megvĂĄrtam mig nyit a termosztĂĄt is valakinek tipp?? :)

Az összes hűtőfolyadékot nem tudod leengedni, mert a motorban is marad valamennyi, illetve a fűtőradiátorban is. Megfelelően légtelenítetted?

Nem elérhető syntrix

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 220
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 4
  • :2019 Május, 28, 17:08:18
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1073 Dátum: 2016 Október, 23, 00:15:37 »
Az összes hűtőfolyadékot nem tudod leengedni, mert a motorban is marad valamennyi, illetve a fűtőradiátorban is. Megfelelően légtelenítetted?
Igen kb 20 percig jĂśtt ki  a rĂŠgi belĂśle :) mĂŠg 1 liter maradt kb tudtam rĂĄtĂślteni most van 6,5 liter benne 1 liter mĂŠg nem kerĂźlt bele :)
Peugeot 306i 1.8

Nem elérhető dancergabor

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 81
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2018 Szeptember, 27, 17:02:50
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1074 Dátum: 2017 Március, 30, 09:19:12 »
Sziasztok!

Tegnapelőtt cseréltem le az olajat (10W40 Total Quartz 7000) és a szűrőket és ma reggel egy enyhe kopogást hallok a motorból.
Ez lehet a nem megfelelő olajszűrő hibája?? (Amúgy Bosch-t tettem bele, előtte Alco volt benne.)

Nem elérhető dancergabor

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 81
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2018 Szeptember, 27, 17:02:50
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1075 Dátum: 2017 Március, 31, 19:56:55 »
Sziasztok!

Tegnapelőtt cseréltem le az olajat (10W40 Total Quartz 7000) és a szűrőket és ma reggel egy enyhe kopogást hallok a motorból.
Ez lehet a nem megfelelő olajszűrő hibája?? (Amúgy Bosch-t tettem bele, előtte Alco volt benne.)
Plusz infĂł, ami ehhez jĂśn hozzĂĄ, hogy 1500-as fordulat kĂśrnyĂŠkĂŠn jelentkezik ĂŠs főleg, amikor elveszem a gĂĄzt , vagy kuplungolok ĂŠs visszaesik a fordulat.  ::)

Nem elérhető Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 190
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 6
  • :2023 November, 28, 22:53:58
    • Peugeot Klub
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1076 Dátum: 2017 Április, 02, 23:21:48 »
Plusz infĂł, ami ehhez jĂśn hozzĂĄ, hogy 1500-as fordulat kĂśrnyĂŠkĂŠn jelentkezik ĂŠs főleg, amikor elveszem a gĂĄzt , vagy kuplungolok ĂŠs visszaesik a fordulat.  ::)

Szia!

Nekem pont fordítva szokott lenni: más márkájú vagy gyengébb minőségű olajtól kopogós, eredeti Total olajtól elhalkul. Bár az enyém dízel...

Nem elérhető dancergabor

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 81
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2018 Szeptember, 27, 17:02:50
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1077 Dátum: 2017 Április, 03, 17:58:39 »
KĂśszi szĂŠpen!
HĂĄt, nem vĂŠszes egyĂĄltalĂĄn a hangja, lehet megleszek vele. :-)

Nem elérhető mumus

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 55
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 4
  • :2019 Január, 19, 16:53:29
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1078 Dátum: 2017 Április, 05, 23:11:31 »
Idézet
Tegnapelőtt cseréltem le az olajat (10W40 Total Quartz 7000) és a szűrőket és ma reggel egy enyhe kopogást hallok a motorból.
Ez lehet a nem megfelelő olajszűrő hibája?? (Amúgy Bosch-t tettem bele, előtte Alco volt benne.)

Szia!

AbszolĂşt nem!

A használt motorolaj viszkozítása nem egyezik az új, tisztával. A régi trutyis tele lehet olyan szennyeződésekkel, amitől sűrűbbnek tűnik. Ha nem hígult fel az üzemanyagtól, akkor ez a jelenség adódik. Nem kell megijedni tőle.

Persze csalódás, mert az ember azt várja, hogy az új olajtól minden szebb és jobb lesz. Félig igaz is. A kenés, tömítés, hőelszállítás, súrlódás, szennyeződés elválasztás és lebegtetés, korróziógátlás igen. És sorolhatnám. Csak elsőre picit zajosabb lehet a motor hangja.

A zajhatás ne aggasszon! Ettől a kenésed és motorvédelmed rendben lesz még.

 :-!

Nem elérhető dancergabor

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 81
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2018 Szeptember, 27, 17:02:50
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1079 Dátum: 2017 Április, 06, 21:28:26 »
Szia!

AbszolĂşt nem!

A használt motorolaj viszkozítása nem egyezik az új, tisztával. A régi trutyis tele lehet olyan szennyeződésekkel, amitől sűrűbbnek tűnik. Ha nem hígult fel az üzemanyagtól, akkor ez a jelenség adódik. Nem kell megijedni tőle.

Persze csalódás, mert az ember azt várja, hogy az új olajtól minden szebb és jobb lesz. Félig igaz is. A kenés, tömítés, hőelszállítás, súrlódás, szennyeződés elválasztás és lebegtetés, korróziógátlás igen. És sorolhatnám. Csak elsőre picit zajosabb lehet a motor hangja.

A zajhatás ne aggasszon! Ettől a kenésed és motorvédelmed rendben lesz még.

 :-!

KĂśszi szĂŠpen! :-) :-)

AmĂşgy ma tĂśltĂśttem mĂŠg rĂĄ, hogy ne csak fĂŠlig legyen, hanem olyan 3/4 kĂśrĂźl, kĂśzelebb a max jelhez. :-)

Nem elérhető mumus

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 55
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 4
  • :2019 Január, 19, 16:53:29
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1080 Dátum: 2017 Május, 13, 00:04:05 »
Had’ pötyögjek ide néhány sort csak gondolatindítónak.

A gĂŠpkĂśnyvek megemlĂ­tenek pĂĄr paramĂŠtert, hogy milyen teljesĂ­tmĂŠnyszintĹą, vagy viszkozitĂĄsĂş olajat hasznĂĄljunk.

Teljesítményszint: Amcsi, vagy Európa? „API” vagy „ACEA”? Hát ha valamelyiket említik, akkor az mindig az alsó küszöb. Ha felete járunk, nagy bajt nem teszünk. Kivéve az igazi OT gépeket. Egy példa: Ha egy motorba API SG teljesítményszint a követelmény, akkor az SH, vagy SN és felette nem okoz bajt. De mi is ez?

„S” benzines, „C” diesel motor. Ami utána jön, az az ABC betűi sorrendben emelkedő teljesítményszint. Nézzük: API SF CC például egy elég régi és elavult minőség. De jó benga és dízelhez. Ha csak egyik specifikációt mutatja a doboz cimkéje, akkor a másikhoz nem használható. Pl: API CE jó dízelhez, de bengához nem.

De amcsi messze van. Itt Európában az ACEA hódít. „A” benzines, „B” dízel, C és többi minket nem érdekel 306-ban. Itt nem ABC betűk számíranak, hanem a számok. Pl: ACEA A3/B4. Ha ezt írja a gépkönyv, akkor alá nem menjünk. Általában a felsőbb teljesítményszint az alatta lévőket tudja produkálni.

A viszkozitás megenn egy új kérdés. Itt nagyon megoszlanak a vélemények. Miért is? Minél magasabb a jellemző szám, annál nagyobb az olaj áramlással szembeni ellenállása. Általában a víz és a méz szokott a hasonlat tárgya lenni. Mondjuk ha a víz viszkozitása 0-val jellemezhető, akkor a méz inkább 20, vagy 30. De miújság a hőmérséklettel? Hidegen minden lassabban folyik, míg forrón gyorsabb. (nem sűrűbb, az egy másik fizikai fogalom)

PL: 5W-40 az hidegen elég folyós, jól pumpálható, de melegen sem híg nagyon. 5W-30 hidegen hasonló, de melegen folyósabb. 10W-i40 melegen tudja az 5W-40 tulajdonságait (közel) , de hidegen lassabban áramlik, vastagabb. Ebből látszik, hogy a „W” a hideg oldali viszokzitás mutatója, míg a másik a melegoldali.

Na most mi a jobb? A hidegen folyósabb gyorsan jusson el az olajozandó helyekig, de fogyjon is, vagy nem? Melegoldallal mi a helyzet? Ha nagy a hőterhelés, akkor túlságosan behígul az olaj. De ha nagyon vastag, akkor lassan áramlik. Viszont a motor hűtését nem csak a hűtővíz oldja meg, nagyon sok hőt elvisz az olaj. Ezért fontos a gyors áramlás. Ne legyen pangó olaj.

Na itt legyen okos bárki. Főleg, ha vannak gyártók, akik kifejezetten tiltják a ful szinti olajokat. Inkább legyen rész-szintetikus az olaj.
Mielőtt tĂşl sokat kĂśltenĂŠnk olajra, inkĂĄbb vĂĄlasszuk a francia olajokat. Kevesebb marketing, olcsĂłbb olaj.  toot

És ami a legfontosabb: Annyit tudunk beszĂŠlgetni az olajvĂĄlasztĂĄsrĂłl. De senki nem szĂłl arrĂłl, hogy mibe locsoljuk be. Mennyi szutyok van a motorban. NĂŠzzĂŠtek meg a fĂŠnykĂŠpeket, amiket feltĂśltĂśttem a motorfelĂşjĂ­tĂĄsrĂłl! MĂŠg az olajszivattyĂş is iszapban dagonyĂĄzott. Így tĂśkmindegy, milyen olaj kerĂźl a vasba. Nem csak pelust kell cserĂŠlni, a popsit is ki kell mosni nĂŠha…  blingdriveingsmiley

Nem elérhető mumus

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 55
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 4
  • :2019 Január, 19, 16:53:29
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1081 Dátum: 2017 Május, 16, 21:32:26 »
Folytatva előző hsz-omat. Nincsenek hatalmas különbségek a márkák között. Márkákról beszélek. Nóném tuskós és márka között nyilván van. Mint ahogyan a friss, vagy regenerált között is. Szerencsések vagyunk abból a szempontból, hogy a gyár által javasolt francia olajok kevésbé túlmarkentingezett csilliós árú cuccok. Talán ezért sem érdemes a túlárazott olajokat választani. Ha valaki mégis többet tud költeni erre a kérdésre, inkább csökkentse km-ben a csereperiódusokat. Az többet számít.

És ezzel meg is érkeztem a lényeghez (szerintem), a lerakódáshoz:
Sok jó takarító cucc létezik. De az igazán elhanyagolt, szennyeződött motor belső teret még a gázolaj, ATF és egyéb agresszív motyók sem teszik teljesen rendbe. Karbantartani jók, de ha sok a kox, az csak spaklival, csavarhúzóval és zsíroldóval jön le.

Ezért én inkább a takarításra és az időbeni cserére szavazok. Az olcsóbb, gyári ajánlású olaj sűrűbben cserélve százszor többet ér, mint a krw drága bent felejtve a marketing szerinti meghosszabbított periódusig.

SajnĂĄlom, hogy az olajpumpĂĄmat nem fotĂłztam le mĂŠg retkesen. Kb olyan volt, mint ha felvĂĄltva mĂĄrtogattam volna kĂĄvĂŠzaccban ĂŠs nutellĂĄban. Azon csodĂĄlkozom, hogy a fĂŠmszitĂĄjĂĄn mĂŠg ĂĄt tudott osonni nĂŠmi olaj. Most kitisztĂ­tva minden bizonnyal szĂĄguldozik az olaj. Ez pedig tĂśbbet szĂĄmĂ­t, mint a csĂşcs-de prĂŠrium olaj-misztikum.

Nem elérhető bocios

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 25
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2019 Január, 01, 22:36:07
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1082 Dátum: 2017 Július, 28, 13:03:59 »
Sziasztok!

Remélem jó topciban kérdezem. Lényegében motor generál előtt állok egy 306 Cabrio 1.6 benzin-el (1998).
Viszont addig keresek egy olyan adalĂŠkot vagy egyebet ami ideiglenesen tĂśmĂ­ti a hengerfej alĂłli olajszivĂĄrgĂĄst.
Nem sĂşlyos a dolog, de addig is beletennĂŠk valamit, ha lĂŠtezik.

KĂśszĂśnĂśm

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1083 Dátum: 2017 Július, 30, 15:28:15 »
Sziasztok!

Remélem jó topciban kérdezem. Lényegében motor generál előtt állok egy 306 Cabrio 1.6 benzin-el (1998).
Viszont addig keresek egy olyan adalĂŠkot vagy egyebet ami ideiglenesen tĂśmĂ­ti a hengerfej alĂłli olajszivĂĄrgĂĄst.
Nem sĂşlyos a dolog, de addig is beletennĂŠk valamit, ha lĂŠtezik.

KĂśszĂśnĂśm

Szia.

Ne tegyĂŠl. InkĂĄbb tĂśltĂśgess utĂĄna olajat, ha olyan sok elmegy.

Nem elérhető bocios

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 25
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2019 Január, 01, 22:36:07
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1084 Dátum: 2017 Július, 31, 09:08:44 »
Szia.

Ne tegyĂŠl. InkĂĄbb tĂśltĂśgess utĂĄna olajat, ha olyan sok elmegy.

Szia! Rendben, mĂĄs is ezt javasolta. Soknak nem sok, inkĂĄbb csak az a rĂŠsze bosszantĂł, hogy van ahol kartont kell alĂĄtennem, mert nagyon mĂŠrgesek (cĂŠges parkolĂł pl.) az olajĂŠrt.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1085 Dátum: 2018 Április, 01, 21:55:23 »
Sziasztok!

Szerintetek mennyire normális az, hogy kemény a kormányzása a 306-osnak? Összefüggésben lehet ez a szervóolajjal? Vagy maga a kormányzás "gyárilag" kemény a szervo ellenére? Milyen gyakran kell/érdemes amúgy cserélni a szervóolajat? Különösen akkor tűnik ez fel különben, amikor egy újabb (mai) agyonszervózott autóból ülök át a 306-osba. Elég nehéz tekerni a kormányt, különösen álló helyzetben....

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1086 Dátum: 2018 Április, 02, 17:07:19 »
Sziasztok!

Szerintetek mennyire normális az, hogy kemény a kormányzása a 306-osnak? Összefüggésben lehet ez a szervóolajjal? Vagy maga a kormányzás "gyárilag" kemény a szervo ellenére? Milyen gyakran kell/érdemes amúgy cserélni a szervóolajat? Különösen akkor tűnik ez fel különben, amikor egy újabb (mai) agyonszervózott autóból ülök át a 306-osba. Elég nehéz tekerni a kormányt, különösen álló helyzetben....

Üdv!

Hát ez nem igazán jellemző a 306-ra, legalábbis én nem éreztem annak soha sem.
Esetleg első körben a folyadékszintet kellene megnézni a rendszer tartályában.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1087 Dátum: 2018 Április, 02, 18:10:21 »
Üdv!

Hát ez nem igazán jellemző a 306-ra, legalábbis én nem éreztem annak soha sem.
Esetleg első körben a folyadékszintet kellene megnézni a rendszer tartályában.

Szia!

KĂśszi a vĂĄlaszt. NyilvĂĄn viszonyĂ­tĂĄs kĂŠrdĂŠse az egĂŠsz. A 306-os kormĂĄnya szerintem ĂśnmagĂĄhoz kĂŠpest is nehĂŠzkes, legalĂĄbbis a szervĂłs autĂłk kĂśzĂśtt. Ma sokkal kĂśnnyebb tekerni a kormĂĄnyokat, amit kĂśnnyĹą megszokni (de nem feltĂŠtlen jobb, mivel "cserĂŠbe" kevesebb a visszajelzĂŠs az ĂştrĂłl). A folyadĂŠkszint abszolĂşt rendben van, a MAX felett egy kicsivel. ValĂłszĂ­nĹąleg ez ilyen...

Nem elérhető Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 190
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 6
  • :2023 November, 28, 22:53:58
    • Peugeot Klub
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1088 Dátum: 2018 Április, 15, 15:31:52 »
Szia!

KĂśszi a vĂĄlaszt. NyilvĂĄn viszonyĂ­tĂĄs kĂŠrdĂŠse az egĂŠsz. A 306-os kormĂĄnya szerintem ĂśnmagĂĄhoz kĂŠpest is nehĂŠzkes, legalĂĄbbis a szervĂłs autĂłk kĂśzĂśtt. Ma sokkal kĂśnnyebb tekerni a kormĂĄnyokat, amit kĂśnnyĹą megszokni (de nem feltĂŠtlen jobb, mivel "cserĂŠbe" kevesebb a visszajelzĂŠs az ĂştrĂłl). A folyadĂŠkszint abszolĂşt rendben van, a MAX felett egy kicsivel. ValĂłszĂ­nĹąleg ez ilyen...

Szia!
Viszont az olajszint nem minden! Ha koszos/fémporos, nehezebben kering a rendszerben. Egy idő után a szervószivattyú is elfáradhat.

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1089 Dátum: 2018 Május, 25, 23:38:16 »
Most, hogy elĂŠg sokat kellett vadĂĄsznom alkatrĂŠszek utĂĄn talĂĄlkoztam egy roppantul ĂŠrdekes dologgal.
Miszerint, egy nĂŠmet rendelĂŠsi helyen, ahol nagysĂĄgrendekkel olcsĂłbb az alkatrĂŠsz, mint pl. a BĂĄrdinĂĄl, ugyanitt horror ĂĄron van az motorolaj a magyarorszĂĄgi Ăşgynevezett olaj webshopokhoz kĂŠpest.
 TOTAL motorolaj Quartz, 7000 Energy, 10W-40, 1 l  2. 5 6 0.- H U F
Most akkor mit gondoljak? Rosszat az itthon forgalmazott olaj minősĂŠgĂŠről? 

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1090 Dátum: 2018 Június, 11, 12:35:34 »
Sziasztok!

Milyen szervo olajat tudnátok ajánlani? Kb. mennyi idő és pénz egy csere átlagosan?

KĂśszi!

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1091 Dátum: 2018 Június, 24, 20:48:24 »
Sziasztok!

Még egyszer a kormánymű téma., bocs, ha kissé off. Szóval mennyire normális, hogy apró (és nagyobb) kormánymozdulatra hallható sivító hang hallatszik a kormányszervoból? Ez normális? Ma tűnt fel, parkolásnál. Amikor alászedem a kormányt, akkor kifejezetten sivító hang hallatszik elölről. Nem vészes, de hallható. Kezdjek aggódni?!

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1092 Dátum: 2018 Június, 25, 20:06:40 »
Sziasztok!

Még egyszer a kormánymű téma., bocs, ha kissé off. Szóval mennyire normális, hogy apró (és nagyobb) kormánymozdulatra hallható sivító hang hallatszik a kormányszervoból? Ez normális? Ma tűnt fel, parkolásnál. Amikor alászedem a kormányt, akkor kifejezetten sivító hang hallatszik elölről. Nem vészes, de hallható. Kezdjek aggódni?!

Nem csak a szĂ­j laza ĂŠs elcsĂşszik?

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1093 Dátum: 2018 Június, 26, 17:49:04 »
Nem csak a szĂ­j laza ĂŠs elcsĂşszik?

KĂśszi a vĂĄlaszt!
Lehetséges, nem tudom. Házilag lehetséges az ellenőrzése?

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1094 Dátum: 2018 Június, 26, 20:29:14 »
KĂśszi a vĂĄlaszt!
Lehetséges, nem tudom. Házilag lehetséges az ellenőrzése?

Persze. Felnyitod a motorháztetőt és bal szemben állva az autóval bal oldalon megkeresed a hosszbordás szíjat ("ékszíj") és megnyomkodod. Ha 0,5-1cm-nél jobban be tudod nyomni a leghosszabb szabad felületen, akkor laza.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1095 Dátum: 2018 Június, 27, 10:07:31 »
Persze. Felnyitod a motorháztetőt és bal szemben állva az autóval bal oldalon megkeresed a hosszbordás szíjat ("ékszíj") és megnyomkodod. Ha 0,5-1cm-nél jobban be tudod nyomni a leghosszabb szabad felületen, akkor laza.

Ja, persze, ezt tudtam. (Azt hittem valamiĂŠrt, hogy egy kĂźlĂśn szĂ­ja lenne a kormĂĄnyszervonak...) Meg fogom nĂŠzni. KĂśszi!

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1096 Dátum: 2018 Június, 27, 21:09:59 »
Persze. Felnyitod a motorháztetőt és bal szemben állva az autóval bal oldalon megkeresed a hosszbordás szíjat ("ékszíj") és megnyomkodod. Ha 0,5-1cm-nél jobban be tudod nyomni a leghosszabb szabad felületen, akkor laza.

Megnéztem. Fene tudja, szerintem határeset. Nem tudom, mennyire erősen kell benyomni, de nekem sikerült 1 centire is benyomni a szíj hosszabbik felén, középtájt. Lehet, hogy kicsit feszíteni kéne rajta... Na, majd megnézetem egy szerelővel, hogy húzzon rajta egy kicsit, de egyelőre elvagyok így, nem zavar (annyira).

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1097 Dátum: 2018 Június, 29, 14:28:29 »
Üdv!

Egy banális kérdésem volna: Hogyan lehet a fékolaj-tartály szűrőjét kiszedni ahhoz, hogy a régi fékolajat ki tudjam szívni és az újat feltölteni?

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1098 Dátum: 2018 Július, 01, 23:46:58 »
Üdv!

Egy banális kérdésem volna: Hogyan lehet a fékolaj-tartály szűrőjét kiszedni ahhoz, hogy a régi fékolajat ki tudjam szívni és az újat feltölteni?

Senkinek nem volt eddig gondja ezzel a banĂĄlis problĂŠmĂĄval?

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1099 Dátum: 2019 Augusztus, 15, 10:54:07 »
Sziasztok!

Egy kicsit túltöltöttem motorolajjal az autót, most kb. 3 mm-el van a MAX jelzés felett, úgyhogy - mivel amúgy is vittem szervizbe az autót első lengéscsillapítók cseréje miatt -, kértem, hogy eresszenek le 3-4 dl olajat a gépből, mert a túl sok olaj hosszabb távon mindenképp káros.

Valaki meg tudná mondani, hogy a nívópálcán a MIN és MAX jelzés közötti szakasz hány liter olajnak felel meg? A teljes olajtöltet 3,2 liter (szűrőkkel) az 1.6-os motornál, ennyi derül ki a magyar használatiból, de mást nem specifikálnak.

KĂśszi.

 


Google PageRank