Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: 1 ... 19 20 [21] 22 23   Le

Szerző Téma: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)  (Megtekintve 299385 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Csedár

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 71
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 23
  • Lakóhely: Lajosmizse
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1000 Dátum: 2014 Május, 12, 23:03:26 »

Peugeot szalonban vegyél 2L 75W80-as gyárit, az biztos jó.

Köszönöm a tippet! Így fogok tenni!
Naplózva

Roland

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 158
  • Autó színe: Ezüst szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Veszprém
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1001 Dátum: 2014 Május, 15, 15:19:12 »

Sziasztok,
A minap volt olajcsere és végignéztem a műveletet.
Nem furcsa az, hogy az olajleeresztő nem a legalján van, hanem kicsit az olajteknő oldalán? Még a szerelő is mondta, hogy így valószínű az alján maradhatott pár deci régi olaj, okosabb lett volna az aljára tenni, hogy tényleg tutira minden kicsöpöghessen.
Van erre valakinek ötlete, hogy legközelebb hogyan lehetne teljesen kifolyatni az összes régi olajat?
Illetve, mennyire gáz az, hogy véletlenül többet töltött az úr bele, így a nívópálca maximuma felett kb. jó 1/3al van most az olajszint.
R
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1002 Dátum: 2014 Május, 15, 15:48:59 »

Sziasztok,
A minap volt olajcsere és végignéztem a műveletet.
Nem furcsa az, hogy az olajleeresztő nem a legalján van, hanem kicsit az olajteknő oldalán? Még a szerelő is mondta, hogy így valószínű az alján maradhatott pár deci régi olaj, okosabb lett volna az aljára tenni, hogy tényleg tutira minden kicsöpöghessen.
Van erre valakinek ötlete, hogy legközelebb hogyan lehetne teljesen kifolyatni az összes régi olajat?
Illetve, mennyire gáz az, hogy véletlenül többet töltött az úr bele, így a nívópálca maximuma felett kb. jó 1/3al van most az olajszint.
R


Szerintem gáz, engedj le belőle.
A leeresztő szerintem azért nem a legalján van, hogy felakadások ne veszélyeztessék.
Jól meg szoktam himbálni az autót, hogy minél több kifolyhasson. Szerintem bőven 1 dl alatt van az a mennyiség, ami az olajteknő miatt nem tud kifolyni.
Naplózva

bellabali

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.537
  • Autó színe: Sötétszürke
  • Évjárat: 2006.03
  • Lakóhely: Tápiószentmárton
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1003 Dátum: 2014 Június, 01, 21:13:16 »

Gyújtáskapcsolót lehet WD40-el olajozni ? Kissé nehézkes, szerintem tele lehet kosszal porral is, elvileg erre a WD40 jó lenne nem ?
Naplózva
Balázs

tmz

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.203
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1999/8
  • Lakóhely: Csepel
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Sedan
  • Jómunkásember
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1004 Dátum: 2014 Június, 02, 16:00:47 »

Gyújtáskapcsolót lehet WD40-el olajozni ? Kissé nehézkes, szerintem tele lehet kosszal porral is, elvileg erre a WD40 jó lenne nem ?

én nem fújnám be wd40-nel azt tuti :))
Naplózva

bellabali

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.537
  • Autó színe: Sötétszürke
  • Évjárat: 2006.03
  • Lakóhely: Tápiószentmárton
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1005 Dátum: 2014 Június, 02, 17:14:26 »

én nem fújnám be wd40-nel azt tuti :) )

akkor máshogy kérdezem, mivel fújjam be ?
Naplózva
Balázs

tmz

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.203
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1999/8
  • Lakóhely: Csepel
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Sedan
  • Jómunkásember
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1006 Dátum: 2014 Június, 03, 13:28:42 »

akkor máshogy kérdezem, mivel fújjam be ?

Ha jól tudom ez típus hiba x idő után elkopik http://www.bereczkauto.com/news/amikor-az-opel-kulcs-nem-fordul-el-a-gyujtaskapcsoloban/ én szétszedném és cserélném utána megint nincs baj általában valami kis műanyag pöcök kopik meg azért nehézkes.. pár ezredesből orvosolják https://www.youtube.com/watch?v=R3fRbZ-ysAk
Naplózva

bellabali

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.537
  • Autó színe: Sötétszürke
  • Évjárat: 2006.03
  • Lakóhely: Tápiószentmárton
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1007 Dátum: 2014 Augusztus, 22, 19:49:14 »

Mannol olajról hallott-e valaki valamit ?
Árban nem lenne rossz, német olaj elméletileg...
Naplózva
Balázs

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1008 Dátum: 2014 Október, 03, 21:44:34 »

Üdv Mindenkinek!

Mi a különbség a Total Classik 10w-40 és  a Total Quarc 7000 között?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1009 Dátum: 2014 Október, 03, 23:02:47 »

Üdv Mindenkinek!

Mi a különbség a Total Classik 10w-40 és  a Total Quarc 7000 között?

Nem tudom, de mivel a "Classic"-ot a hipermarketek árulják olcsó pénzért, én bele nem tölteném az autómba, csakis Q7000-et kap. De lehet, hogy én vagyok a sznob...
Naplózva

kispiros

  • Négyes
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 86
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.986
  • Autó színe: peros, olyan lemanszos (PEKB/P3KB lemans/ vallelunga red)
  • Évjárat: 1993.06
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1010 Dátum: 2014 Október, 03, 23:11:47 »

Üdv Mindenkinek!

Mi a különbség a Total Classik 10w-40 és  a Total Quarc 7000 között?
A totalolaj.hu szerint
Classic:
"Szintetikus bázisú többfokozatú motorolaj benzin- és dízelüzemű motorokhoz. A TOTAL CLASSIC 10W40 minősége teljesíti az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA – Association des Constucteurs Européens d’Automobiles ) legszigorúbb előírásait."
Quartz:
"Szintetikus technológiával előállított többfokozatú motorolaj benzin- és dízelüzemű motorokhoz. A legnagyobb körültekintéssel válogatott adalékok hozzáadásának köszönhetően teljesíti az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA – Association des Constucteurs Européens d’Automobiles ) legszigorúbb előírásait. "

Amit Zimu mond abban van valami, általában a hiperekben inkább olcsó, nem minőségi cuccok szoktak lenni, természetesen vannak kivételek, pl bosch aerotwin lapát...
Naplózva
XN, fapad rulez!
de a végén még autó lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1011 Dátum: 2014 Október, 03, 23:18:38 »

Nem tudom, de mivel a "Classic"-ot a hipermarketek árulják olcsó pénzért, én bele nem tölteném az autómba, csakis Q7000-et kap. De lehet, hogy én vagyok a sznob...

Ezzel azt akarod mondani, hogy annak ellenére , hogy ez is Total termék és teljesen ugyanazok a paraméterei ennek ellenére gagyi, ergo hamisítvány?
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1012 Dátum: 2014 Október, 03, 23:21:06 »

A totalolaj.hu szerint
Classic:
"Szintetikus bázisú többfokozatú motorolaj benzin- és dízelüzemű motorokhoz. A TOTAL CLASSIC 10W40 minősége teljesíti az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA – Association des Constucteurs Européens d’Automobiles ) legszigorúbb előírásait."
Quartz:
"Szintetikus technológiával előállított többfokozatú motorolaj benzin- és dízelüzemű motorokhoz. A legnagyobb körültekintéssel válogatott adalékok hozzáadásának köszönhetően teljesíti az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA – Association des Constucteurs Européens d’Automobiles ) legszigorúbb előírásait. "

Amit Zimu mond abban van valami, általában a hiperekben inkább olcsó, nem minőségi cuccok szoktak lenni, természetesen vannak kivételek, pl bosch aerotwin lapát...

Nem hiperben árulják, autó-alkatrészes boltban.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1013 Dátum: 2014 Október, 03, 23:38:37 »

Ezzel azt akarod mondani, hogy annak ellenére , hogy ez is Total termék és teljesen ugyanazok a paraméterei ennek ellenére gagyi, ergo hamisítvány?

Az én olvasatomban Kispiros idemásolt leírásai azt sejtetik, hogy nem ugyanarról van szó...
Elhiszem, hogy nem csak hipermarketekben kapni Classic-ot.
Nekem úgy tűnt, hogy jelentősen olcsóbb, mint a Q7000. 
Naplózva

kispiros

  • Négyes
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 86
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.986
  • Autó színe: peros, olyan lemanszos (PEKB/P3KB lemans/ vallelunga red)
  • Évjárat: 1993.06
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1014 Dátum: 2014 Október, 03, 23:46:12 »

Ezzel azt akarod mondani, hogy annak ellenére , hogy ez is Total termék és teljesen ugyanazok a paraméterei ennek ellenére gagyi, ergo hamisítvány?
Nem hiszem, hogy hamisítványra gondolna, gondolom a minősítés nélkül nem is lehetne olajat forgalmazni. Inkább csak olyan value termék a hiperek számára, mert vannak akik hiperekbe szerzik be az alkatrészek, és ők általában árérzékenyek. Talán valamelyik akkugyártónak is volt olyan szériája, amiről szinte nem is találtam infot, és csak hiperekben lehetett kapni.
Ezzel nem akarok senkire semmi rosszat mondani, ha kell már most előre bocsánatot kérek.
Naplózva
XN, fapad rulez!
de a végén még autó lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1015 Dátum: 2014 Október, 04, 01:24:18 »

Üdv Mindenkinek!

Mi a különbség a Total Classik 10w-40 és  a Total Quarc 7000 között?

Én pl. Használtam az 1.6-ba utántöltésre, nem éreztem semmilyen külömbséget.
Olajcserénél viszont többnyire Q7000 ment bele. Őszintén szólva nem tudnám megmondani, hogy volt-e külömbség. Az ára 2-300 ft-tal volt jobb, mint a Q7000-nek, de csak azért vettem, mert könnyebben beszerezhető volt, ha épp gyorsan kellett.
Naplózva

hdi90

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 146
  • Autó színe: ezüst metál
  • Évjárat: 2000.08
  • Lakóhely: Dombóvár
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 3 ajtós
  • 306
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1016 Dátum: 2014 November, 10, 19:40:28 »

Sziasztok.Segítsetek,hogy a 2.0 HDI-m be milyen motorolajat töltsek!!!???Vélemény :? TOTAL?!
Naplózva
Topolino         Firnyákosan Furmányos        ;D

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1017 Dátum: 2014 November, 10, 19:45:41 »

Sziasztok.Segítsetek,hogy a 2.0 HDI-m be milyen motorolajat töltsek!!!???Vélemény :? TOTAL?!

Szia,

Total quartz jó választás.
Naplózva

hdi90

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 146
  • Autó színe: ezüst metál
  • Évjárat: 2000.08
  • Lakóhely: Dombóvár
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 3 ajtós
  • 306
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1018 Dátum: 2014 November, 10, 19:47:25 »

Szia,

Total quartz jó választás.

Azon belül is melyik??Szerinted.
Naplózva
Topolino         Firnyákosan Furmányos        ;D

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1019 Dátum: 2014 November, 10, 19:55:28 »

Azon belül is melyik??Szerinted.

Total quartz 7000 10w40 diesel szerintem.
Naplózva

hdi90

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 146
  • Autó színe: ezüst metál
  • Évjárat: 2000.08
  • Lakóhely: Dombóvár
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 3 ajtós
  • 306
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1020 Dátum: 2014 November, 10, 19:57:47 »

Total quartz 7000 10w40 diesel szerintem.

 a 15w40-es is jo lenne bele??ugyan jó a moci,csak már van benne km.....
Naplózva
Topolino         Firnyákosan Furmányos        ;D

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1021 Dátum: 2014 November, 10, 20:01:54 »

a 15w40-es is jo lenne bele??ugyan jó a moci,csak már van benne km.....

A 15w sűrűbb, télen picit nehezebben hígul. Ha nem eszi az olajat, akkor feleslegesnek érezném.
Naplózva

hdi90

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 146
  • Autó színe: ezüst metál
  • Évjárat: 2000.08
  • Lakóhely: Dombóvár
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 3 ajtós
  • 306
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1022 Dátum: 2014 November, 10, 20:03:30 »

A 15w sűrűbb, télen picit nehezebben hígul. Ha nem eszi az olajat, akkor feleslegesnek érezném.

Köszi az infót és a tanácsot.......:)
Naplózva
Topolino         Firnyákosan Furmányos        ;D

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1023 Dátum: 2014 November, 10, 20:05:40 »

Köszi az infót és a tanácsot.......:)

Itt a gyári táblázat:

Naplózva

hdi90

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 146
  • Autó színe: ezüst metál
  • Évjárat: 2000.08
  • Lakóhely: Dombóvár
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 3 ajtós
  • 306
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1024 Dátum: 2014 November, 10, 20:09:03 »

Naplózva
Topolino         Firnyákosan Furmányos        ;D

Bán József

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 96
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 48
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1025 Dátum: 2014 November, 27, 19:31:18 »

Szervusztok! Többen írták itt a fórrumon, hogy vannak képek a váltóolaj cseréről ( hol vannak a csavarok ). Végig olvastam a 21 lapoldalt, de nem találtam :D Tudja Valaki hol van? Köszi előre is !  _pug
Naplózva

wippika83

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 137
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1026 Dátum: 2014 November, 28, 21:21:13 »

Szervusztok! Többen írták itt a fórrumon, hogy vannak képek a váltóolaj cseréről ( hol vannak a csavarok ). Végig olvastam a 21 lapoldalt, de nem találtam :D Tudja Valaki hol van? Köszi előre is !  _pug
hello a kerék felőli oldalon vannak ha jól emlékszem a legalsó csavar a sokk közül a leeresztő,holnap ránézek mert ha jól rémlik két egyforma csavar fejet kell keresni,feltöltést én felülről oldottam meg mert nem volt pumpám hozzá
Naplózva

Bán József

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 96
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 48
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1027 Dátum: 2014 November, 29, 11:31:30 »

hello a kerék felőli oldalon vannak ha jól emlékszem a legalsó csavar a sokk közül a leeresztő,holnap ránézek mert ha jól rémlik két egyforma csavar fejet kell keresni,feltöltést én felülről oldottam meg mert nem volt pumpám hozzá
Szia! nekem is az a tervem hogy felülről tölteném, és a szint ellenőrzőn várnám mikor elég :) de nem tudom még nem csináltam :) Köszi előre is !  _pug
Naplózva

wippika83

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 137
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1028 Dátum: 2014 November, 29, 13:54:06 »

Szia! nekem is az a tervem hogy felülről tölteném, és a szint ellenőrzőn várnám mikor elég :) de nem tudom még nem csináltam :) Köszi előre is !  _pug
helló meg néztem, enyémen meg lehet kűlömböztetni, mert négyszög alakú fej kell ha jól rémlik 8 as, én vettem egy készletet autósboltban hozzá. a leeresztő nálam a féltengely alatt van. én is ezt csináltam,     
Naplózva

Bán József

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 96
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 48
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1029 Dátum: 2014 November, 29, 15:34:43 »

helló meg néztem, enyémen meg lehet kűlömböztetni, mert négyszög alakú fej kell ha jól rémlik 8 as, én vettem egy készletet autósboltban hozzá. a leeresztő nálam a féltengely alatt van. én is ezt csináltam,     

Szia! akkor jól értem, a feltöltő, a szint ellenőrző, és a leeresztő is négyszögfejű? Olyasmi mint az olajleeresztő? Kívül kerek, belül négyszög kulcs? :) Mert akkor nem lesz baj a összekeveréssel :)  _pug
Naplózva

wippika83

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 137
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1030 Dátum: 2014 November, 29, 19:31:40 »

Szia! akkor jól értem, a feltöltő, a szint ellenőrző, és a leeresztő is négyszögfejű? Olyasmi mint az olajleeresztő? Kívül kerek, belül négyszög kulcs? :) Mert akkor nem lesz baj a összekeveréssel :)  _pug
igen nem tudod eltéveszteni a többi csavar fej hatlapfejű meg kisebb is, de a szint ellenőrző és a betöltő ugyan az csak a tetején lévő ha jól tudom akkor szellőző nyilláson is fellehet tölteni, arra figyelj még hogy a csavarok nálam legalábbis mágneses végűek ne legyenek túl tele fém forgáccsal mert akkor valami nem ok,
Naplózva

Horemheb

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 8
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1996.12
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Budapest
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1031 Dátum: 2015 Január, 09, 18:55:24 »

Szép estét Mindenkinek!

Tanácsot szeretnék kérni! Másfél hónapja voltam vizsgán, akkor vezérműszimeringet cseréltek mert kinyomta az olajat. (Olajcsere Total Q7000 10-40 + Filtron szűrő csere OK) Most újra kinyomja az olajat... Van ötletetek, hogy mi csináljak? Másfél - két havonta komplett olajcsere + szimering + szűrő + munkadíj nem baráti... Sűrűbb olaj (15-40?) A gépsas már 325e km-t futott.

Előre is köszi a tanácsokat!
Naplózva

Trebark

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: királykék
  • Évjárat: 1999.10
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Típus: Sedan
Váltó-olaj betöltése
« Válasz #1032 Dátum: 2015 Január, 16, 07:27:43 »

Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni:

-egyik ismerősőm, akinek szintén 306 -a van, kérdezte tőlem, de én nem tudok ebben segíteni.

Kérdése így szólt:

" A váltó tetején levő szuszogón betölthető e a váltóolaj? "

Szerintetek?

Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Váltó-olaj betöltése
« Válasz #1033 Dátum: 2015 Január, 16, 08:04:24 »

Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni:

-egyik ismerősőm, akinek szintén 306 -a van, kérdezte tőlem, de én nem tudok ebben segíteni.

Kérdése így szólt:

" A váltó tetején levő szuszogón betölthető e a váltóolaj? "

Szerintetek?

Ki kell csavarni, és mehet bele. A szintet pedig alul ellenőrizni a szintellenőrző csavarnál. Én így csináltam az enyémet.
Naplózva

Trebark

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: királykék
  • Évjárat: 1999.10
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Típus: Sedan
Re:Váltó-olaj betöltése
« Válasz #1034 Dátum: 2015 Január, 16, 09:53:16 »

Ki kell csavarni, és mehet bele. A szintet pedig alul ellenőrizni a szintellenőrző csavarnál. Én így csináltam az enyémet.

Nagyon köszi!

Neki le kell pattintani egy kupakot, kitekerni nem lehet!

Mégegyszer köszi a választ!!!!
Naplózva

szabi1994

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Tibolddaróc
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1035 Dátum: 2015 Január, 27, 20:43:08 »

Sziasztok!

1997-es 1.4 SL tulaj le tudná nekem fényképezni a nívópálcát és a cső tetejét amibe belemegy a pálca?

Előre is köszönöm!
Naplózva

hkuli

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6
  • Autó színe: ezüst
  • Évjárat: 1999
  • Kor: 20
  • Lakóhely: dudar
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajtós
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1036 Dátum: 2015 Március, 10, 20:05:02 »

Hali!

Érdeklődni szeretnék hogy 306 1,9 td ben hogy cserélek váltóolajat?Hol kell feltölteni és hol van a szintjelző?
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1037 Dátum: 2015 Március, 10, 21:23:11 »

Hali!

Érdeklődni szeretnék hogy 306 1,9 td ben hogy cserélek váltóolajat?Hol kell feltölteni és hol van a szintjelző?

Heló!

Az olajat leengedni a difi házán (ahova a féltengelyek mennek) levő legalsó csavarral tudod. Én a váltó tetején levő levegőző műanyagot kicsavarva töltöttem fel fentről olajjal és közben figyeltem, hogy mikor éri el a szintet. A szintjelző a váltó végén van.
http://img.index.hu/imgfrm/0/2/7/0/BIG_0007450270.jpg
Jobb oldali képen a bal oldali csavar a szintjelző, a jobb oldali pedig a leeresztő.
Naplózva

Egonmester

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 120
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Velence
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
  • If.
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1038 Dátum: 2015 Május, 04, 12:57:24 »

Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem.
Fékolajból milyet szeret vajon a kis pugom? 95-ös 1,6 benzin gépsárkány  _pug
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1039 Dátum: 2015 Május, 04, 14:02:05 »

Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem.
Fékolajból milyet szeret vajon a kis pugom? 95-ös 1,6 benzin gépsárkány  _pug

Szia!

A gyárit szereti, ráadásul nem igazán drágább és tuti jó bele.
Az alvázszámmal be kell menni egy pözsó szalonba és kérni a megfelelő mennyiséget.
Ha jól emlékszem literes kiszerelésben árulják.
Naplózva

Egonmester

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 120
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Velence
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
  • If.
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1040 Dátum: 2015 Május, 04, 16:30:43 »

Szia!

A gyárit szereti, ráadásul nem igazán drágább és tuti jó bele.
Az alvázszámmal be kell menni egy pözsó szalonba és kérni a megfelelő mennyiséget.
Ha jól emlékszem literes kiszerelésben árulják.

Köszi a segítséget!  _pug
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1041 Dátum: 2015 Október, 30, 09:02:03 »

Szep napot.
Erdeklodni szeretnek, hogy egy 220ezer kmt. futott valtomuben, mely mar tobb 10ezer kilometer ota kegyetlenul surlodo, zugo, egyertelmulen elkopottsagot jelzo hangon muzsikal, de amugy tokeletesen hasznalhato, csak gyorsulaskor, vagy motorfeknel hallatszik az a diffi-hang, szoval erdekelne, hogy a javasolt 75W80 es olaj helyett milyen mas karakterisztikajut tehetnek, mely picit surubb, talan e surlodo, zugo hangot tompitana, de a kozelgo telre valo tekintettel, nem tenne tulsagosan merevve a valtoasokat?
Lattam van 75w90 es van 80w90 stb.stb. olaj is, csak nem igazan ertem, hogy az elso szam, vagy a masodik jelenti a viszkozitas milyenseget, illetve  mi a masik szam jelentese.
Koszonom a valaszokat.
udv
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1042 Dátum: 2015 Október, 30, 23:12:31 »

Szep napot.
Erdeklodni szeretnek, hogy egy 220ezer kmt. futott valtomuben, mely mar tobb 10ezer kilometer ota kegyetlenul surlodo, zugo, egyertelmulen elkopottsagot jelzo hangon muzsikal, de amugy tokeletesen hasznalhato, csak gyorsulaskor, vagy motorfeknel hallatszik az a diffi-hang, szoval erdekelne, hogy a javasolt 75W80 es olaj helyett milyen mas karakterisztikajut tehetnek, mely picit surubb, talan e surlodo, zugo hangot tompitana, de a kozelgo telre valo tekintettel, nem tenne tulsagosan merevve a valtoasokat?
Lattam van 75w90 es van 80w90 stb.stb. olaj is, csak nem igazan ertem, hogy az elso szam, vagy a masodik jelenti a viszkozitas milyenseget, illetve  mi a masik szam jelentese.
Koszonom a valaszokat.
udv

Szia!

Én a gyári 75w80-at nem cserélném le, inkább megnézetném a váltót.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1043 Dátum: 2015 Október, 31, 01:12:01 »

Idézetet írta: parizs msg203719 date=1446243151

Értem. Lehet erdy hosszabb project keretében megjavîtatom, de most nincs lehetőségem leszerelni, stb.stb.
Perpillanat vastagabb olajban gondolkodom..Csak tudnám mi az, ami még elmegy.



Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1044 Dátum: 2015 Október, 31, 08:17:02 »

Értem. Lehet erdy hosszabb project keretében megjavîtatom, de most nincs lehetőségem leszerelni, stb.stb.
Perpillanat vastagabb olajban gondolkodom..Csak tudnám mi az, ami még elmegy.

A xado-t is kipróbálhatod, állítólag segíthet.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1045 Dátum: 2015 Október, 31, 08:46:07 »

A xado-t is kipróbálhatod, állítólag segíthet.
Prolongot, vagy metabondot használtam két éve. Sokkal rosszabb lett. Pár nap múlva teljes olajcsere kellett, hogy megszűnjön a recseg, szoruló, fokozatokba nehezen beugró váltás. Előtte csak zúgott, s nem ennyire mint most, de akkor gyakorlatilag alig tudtam segítséget váltani. Attól tartok, hogy e rövid intermezzo többet ártott, mint használt. Kb..mint mikor 5.ös osztályú olajat teszel olyan helyre ahová a gyártó 4est javasol. Az adalék savassága belemar oda is, ahová nem kellene. (Újabb mechanikáknál már nincs ilyen kényes alkatrész (pl. olyan réztartalmú alátét, gyűrű stb. hogy ne bírná a + adalékot)
Ez esetben a 75w80 -nál a w előtti szám gondolom a viszkozitást jelöli, mint a motorolajoknál, tehát ha ez 80as esetbén (80w80) lehet h hogy "sűrűbb" lenne?
 Autós üzletben is össze vissza beszélnek. Van ki szerint a w előtti <sebb szám, mások szerint a >obb jelöli a "sűrűbb "et.
Ez vajon hogy van? S mi a W utáni 80-as kek jelentése?
Naplózva

wippika83

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 137
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1046 Dátum: 2015 November, 01, 18:25:06 »

Szep napot.
Erdeklodni szeretnek, hogy egy 220ezer kmt. futott valtomuben, mely mar tobb 10ezer kilometer ota kegyetlenul surlodo, zugo, egyertelmulen elkopottsagot jelzo hangon muzsikal, de amugy tokeletesen hasznalhato, csak gyorsulaskor, vagy motorfeknel hallatszik az a diffi-hang, szoval erdekelne, hogy a javasolt 75W80 es olaj helyett milyen mas karakterisztikajut tehetnek, mely picit surubb, talan e surlodo, zugo hangot tompitana, de a kozelgo telre valo tekintettel, nem tenne tulsagosan merevve a valtoasokat?
Lattam van 75w90 es van 80w90 stb.stb. olaj is, csak nem igazan ertem, hogy az elso szam, vagy a masodik jelenti a viszkozitas milyenseget, illetve  mi a masik szam jelentese.
Koszonom a valaszokat.
udv
helló nekem a szerelö azt mondta a váltóban nem ajánlott más olajat tenni mint amit irnak hozzá,
Naplózva

BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 124
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Bókaháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1047 Dátum: 2016 Január, 14, 16:51:17 »

Szevasztok!1997 1.4 180000km-t futott már a kicsike!Az lenne a gondom a váltóval hogy hidegen nehezen veszi az 1-2-3-t néha még recsenik is!A 4-5-t simán veszi gondolom mert ez nincs annyit használva és nincs ott akkora erőátvitel!Ha már üzem meleg az autó,gondolom akkor a váltó olaj is felmelegszik és akkor simán veszi a sebességeket!Mintha kicserélték volna a váltót!Kérdés hogy találkozott e valaki ilyen jelenséggel,és lehet e ezt orvosolni valamilyen adalék anyaggal,vagy valami mással?A váltó olajat  1hónapja cseréltem!!!!!!!!!!!!! Még mielőtt ezzel kezdené valaki!Válaszotokat előre is köszi! ::)
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1048 Dátum: 2016 Január, 14, 17:24:54 »

Szevasztok!1997 1.4 180000km-t futott már a kicsike!Az lenne a gondom a váltóval hogy hidegen nehezen veszi az 1-2-3-t néha még recsenik is!A 4-5-t simán veszi gondolom mert ez nincs annyit használva és nincs ott akkora erőátvitel!Ha már üzem meleg az autó,gondolom akkor a váltó olaj is felmelegszik és akkor simán veszi a sebességeket!Mintha kicserélték volna a váltót!Kérdés hogy találkozott e valaki ilyen jelenséggel,és lehet e ezt orvosolni valamilyen adalék anyaggal,vagy valami mással?A váltó olajat  1hónapja cseréltem!!!!!!!!!!!!! Még mielőtt ezzel kezdené valaki!Válaszotokat előre is köszi! ::)

Szia!

Pontosan milyen olajat tettél bele? (márka és viszkozitás)
Naplózva

BANDITA1981

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 124
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Bókaháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #1049 Dátum: 2016 Január, 14, 17:32:26 »

Szia!

Pontosan milyen olajat tettél bele? (márka és viszkozitás)
75w90 total
Naplózva
Oldalak: 1 ... 19 20 [21] 22 23   Fel
 


Az oldal 0.468 másodperc alatt készült el 30 lekéréssel.