Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes keresÅ‘  

SzerzÅ‘ Téma: KenÅ‘anyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)  (Megtekintve 299478 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

pistike4ever

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 32
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 4.481
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.03
  • Kor: 24
  • Lakóhely: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye = GÉGÉNY
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
  • //PISTIKE//
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #900 Dátum: 2013 Február, 23, 20:15:07 »

Miért nem gyári Total 10W40?
Eddig mindig az volt/van benne.
Naplózva
306 Grey Evolution® :: 1.6 8v SR Sport
... AND WHAT DRiVES YOU?

marcusa

  • Adminisztrátor
  • KlubfüggÅ‘
  • *****
  • Népszerűség: 151
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 3.889
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 2000
  • Kor: 30
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajtós
  • 2.0 HDI
    • marcusa.atw.hu
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #901 Dátum: 2013 Február, 23, 20:17:10 »

Eddig mindig az volt/van benne.
És valami gond volt vele? Miért tennél bele másmilyet?
Naplózva

pistike4ever

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 32
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 4.481
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.03
  • Kor: 24
  • Lakóhely: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye = GÉGÉNY
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
  • //PISTIKE//
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #902 Dátum: 2013 Február, 23, 20:19:29 »

És valami gond volt vele? Miért tennél bele másmilyet?
Egy ismerősöm mondta, h próbáljam ki.
Azért kéredzem, h próbálta-e már valaki.
Naplózva
306 Grey Evolution® :: 1.6 8v SR Sport
... AND WHAT DRiVES YOU?

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lÅ‘ni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #903 Dátum: 2013 Február, 23, 23:35:09 »

 ;D
Egy ismerősöm mondta, h próbáljam ki.
Azért kéredzem, h próbálta-e már valaki.
10w60-as olas sport de inkabb verseny olaj... sosem lesz uzem meleg az olaj igy nem lesz tokelees a kenes...
Naplózva

pistike4ever

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 32
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 4.481
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.03
  • Kor: 24
  • Lakóhely: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye = GÉGÉNY
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
  • //PISTIKE//
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #904 Dátum: 2013 Február, 24, 11:05:22 »

;D 10w60-as olas sport de inkabb verseny olaj... sosem lesz uzem meleg az olaj igy nem lesz tokelees a kenes...
Akk semmi értelme nincs. Csak pénzkidobás?
Naplózva
306 Grey Evolution® :: 1.6 8v SR Sport
... AND WHAT DRiVES YOU?

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lÅ‘ni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #905 Dátum: 2013 Február, 24, 11:21:06 »

Akk semmi értelme nincs. Csak pénzkidobás?
neked nincs ertelme. Nem jarsz racingolni palyara...
Neked inkabb 0w40 5w40 olajban kellene gondolkodnod.
Olajat ugy erdemes valasztani, hogy 40fokon es 100fokon a keno kepesege a 10hez legyen kozel.

Pl. Kroon oil 10w60 olaja
 Typical standard analyses
Density at 15 °C, kg/l   0,856
Viscosity -25 °C, mPa.s   6190
Viscosity 40 °C, mm²/s   163,30. Itt eleg magas a szem hidegen nincs tulj jo kenese
Viscosity 100 °C, mm²/s   23,34 ez is tul magas 130 fok kornyeken ken jol.
Viscosity Index   173
Flash Point COC, °C   224
Pour Point, °C   -40
Total Base Number, mgKOH/g   9,7
Sulphate Ash, %   1,22

Kroon oil 10w40
         
Typical standard analyses
Density at 15 °C, kg/l   0,873
Viscosity -25 °C, mPa.s   5560
Viscosity -20 °C, mPa.s   2980
Viscosity 40 °C, mm²/s   96,00 ez mar kozelebb van a 10-hez
Viscosity 100 °C, mm²/s   14,30
Viscosity Index   154
Flash Point COC, °C   224
Pour Point, °C   -30
Total Base Number, mgKOH/g   8,3

Naplózva

pistike4ever

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 32
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 4.481
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1997.03
  • Kor: 24
  • Lakóhely: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye = GÉGÉNY
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
  • //PISTIKE//
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #906 Dátum: 2013 Február, 24, 11:56:51 »

neked nincs ertelme. Nem jarsz racingolni palyara...
Neked inkabb 0w40 5w40 olajban kellene gondolkodnod.
Olajat ugy erdemes valasztani, hogy 40fokon es 100fokon a keno kepesege a 10hez legyen kozel.

Pl. Kroon oil 10w60 olaja
 Typical standard analyses
Density at 15 °C, kg/l   0,856
Viscosity -25 °C, mPa.s   6190
Viscosity 40 °C, mm²/s   163,30. Itt eleg magas a szem hidegen nincs tulj jo kenese
Viscosity 100 °C, mm²/s   23,34 ez is tul magas 130 fok kornyeken ken jol.
Viscosity Index   173
Flash Point COC, °C   224
Pour Point, °C   -40
Total Base Number, mgKOH/g   9,7
Sulphate Ash, %   1,22

Kroon oil 10w40
         
Typical standard analyses
Density at 15 °C, kg/l   0,873
Viscosity -25 °C, mPa.s   5560
Viscosity -20 °C, mPa.s   2980
Viscosity 40 °C, mm²/s   96,00 ez mar kozelebb van a 10-hez
Viscosity 100 °C, mm²/s   14,30
Viscosity Index   154
Flash Point COC, °C   224
Pour Point, °C   -30
Total Base Number, mgKOH/g   8,3


Akkor a Kroon oil 10w40 lenne jobb, ahogy kiveszem a szavaidból.
Naplózva
306 Grey Evolution® :: 1.6 8v SR Sport
... AND WHAT DRiVES YOU?

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lÅ‘ni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #907 Dátum: 2013 Február, 24, 12:20:08 »

Akkor a Kroon oil 10w40 lenne jobb, ahogy kiveszem a szavaidból.

Peldanak irtam. En mostansag kroon olt hasznalok.
Miden olaj gyartonak meg van ez a specifikacioja ez tobbet mond mond, hogy 10w40...
Az 5w40 meg jobb hideg inditasban es ez eleg lenyeges szempont hogy hideg motort minel elobb jobban kenjen utana mar melegen szinte ugyan azt tudja az olaj a w40 miatt.
Naplózva

bellabali

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 1.537
  • Autó színe: Sötétszürke
  • Évjárat: 2006.03
  • Lakóhely: Tápiószentmárton
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #908 Dátum: 2013 Március, 05, 17:54:22 »

Robi: erről mi a vélemény ?

http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Ken%C5%91anyagok__Motorolaj__10W-40+5+liter?rend_mezo=kedvar&rend_irany=asc&cikkkod=DEFENDER_s10_5L+*PR

Univerzális téli-nyári félszintetikus motorolaj hidroszentetikus alapon.   Ajánlott a korszerű dizel és benzin motorokhoz, turbófeltöltÅ‘vel, vagy   anélkül. Készült a kopáscsökkenést biztositó speciális StahlSynt   technológia alapján. Magas fokú védelmet nyújt úgy az új, mint a sok   kilométert futott gépjárművek számára. LehetÅ‘séget nyújt az olajcsere   intervállumok meghosszábitására. StahlSynt Defender szélsÅ‘séges   körülmények között fellépÅ‘ nagy terhelések mellett, a motorhÅ‘mérsékletek   gyakori ingadozásakor is stabil kenést biztosit.
 
  Specifikációk:
  SAE 10W-40; API SL/CF
  ACEA A3/B3
  MB 229.1; VW 501.00/505.00
Naplózva
Balázs

bellabali

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 1.537
  • Autó színe: Sötétszürke
  • Évjárat: 2006.03
  • Lakóhely: Tápiószentmárton
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #909 Dátum: 2013 Március, 05, 18:56:19 »

Robi: erről mi a vélemény ?

http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Ken%C5%91anyagok__Motorolaj__10W-40+5+liter?rend_mezo=kedvar&rend_irany=asc&cikkkod=DEFENDER_s10_5L+*PR

Univerzális téli-nyári félszintetikus motorolaj hidroszentetikus alapon.   Ajánlott a korszerű dizel és benzin motorokhoz, turbófeltöltÅ‘vel, vagy   anélkül. Készült a kopáscsökkenést biztositó speciális StahlSynt   technológia alapján. Magas fokú védelmet nyújt úgy az új, mint a sok   kilométert futott gépjárművek számára. LehetÅ‘séget nyújt az olajcsere   intervállumok meghosszábitására. StahlSynt Defender szélsÅ‘séges   körülmények között fellépÅ‘ nagy terhelések mellett, a motorhÅ‘mérsékletek   gyakori ingadozásakor is stabil kenést biztosit.
 
  Specifikációk:
  SAE 10W-40; API SL/CF
  ACEA A3/B3
  MB 229.1; VW 501.00/505.00

időközben rájöttem,hogy nem variálok, marad a TQ7000
Naplózva
Balázs

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #910 Dátum: 2013 Március, 13, 10:46:50 »

A tegnapi bitronos-stop-feliratos problemam utan egy ujabb kerdessel
 kavarnam fel a forum deleltotti allovizet: adott az 1.6os 2001beli autom, es utobbi idoben - kb. harom honapban -nagyon fura zugas hallatszik - mintha - a kapcsoloszerkreny felol. Olyan regi autobuszoknal hallhato csapagyhangszeruseg, mely mint gyorsulaskor, mint motorfekezeskor hallhato. Jelenleg 195e km van az auton, es 135e.nel csereltek valtoolajat. Beleolvasva e topikba,  megertettem, hogy milyen es mennyi olaj szukseges a cserekor, de bezavar, hogy sokan "elettartami" intervallumot emlitettek, netan feltengely-szereles, nyomotarcsa-buharalas , valto-javitas kapcsan toreteno szetszedes utan javasoljak csak az olajcseret. Vajon lehet hogy 60e km utan csereerett lett a benne levo lotty es ezert ez a vas-a-vason surrogo hang? Letezzik egy szintjelzo dugo, csavar barmi, ami alapjan meggyozodhetek, hogy a kello olajmennyiseg meg most is megvan? (anno a skodamnal volt egy leereszto es egy ellenorzo dugo, gondolom itt is igy van). Csak remelem, hogy olajcsere megoldja a gondom es nem szinkrongyuru/csapagy,feltengely, kinyomoszerkezet stb miatt jon ez a ba-elso reszbol erkezo zavaro hang.
Naplózva

tmz

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 1.203
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1999/8
  • Lakóhely: Csepel
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Sedan
  • Jómunkásember
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #911 Dátum: 2013 Március, 13, 11:38:01 »

A tegnapi bitronos-stop-feliratos problemam utan egy ujabb kerdessel
 kavarnam fel a forum deleltotti allovizet: adott az 1.6os 2001beli autom, es utobbi idoben - kb. harom honapban -nagyon fura zugas hallatszik - mintha - a kapcsoloszerkreny felol. Olyan regi autobuszoknal hallhato csapagyhangszeruseg, mely mint gyorsulaskor, mint motorfekezeskor hallhato. Jelenleg 195e km van az auton, es 135e.nel csereltek valtoolajat. Beleolvasva e topikba,  megertettem, hogy milyen es mennyi olaj szukseges a cserekor, de bezavar, hogy sokan "elettartami" intervallumot emlitettek, netan feltengely-szereles, nyomotarcsa-buharalas , valto-javitas kapcsan toreteno szetszedes utan javasoljak csak az olajcseret. Vajon lehet hogy 60e km utan csereerett lett a benne levo lotty es ezert ez a vas-a-vason surrogo hang? Letezzik egy szintjelzo dugo, csavar barmi, ami alapjan meggyozodhetek, hogy a kello olajmennyiseg meg most is megvan? (anno a skodamnal volt egy leereszto es egy ellenorzo dugo, gondolom itt is igy van). Csak remelem, hogy olajcsere megoldja a gondom es nem szinkrongyuru/csapagy,feltengely, kinyomoszerkezet stb miatt jon ez a ba-elso reszbol erkezo zavaro hang.

Hát ezek a a hangok akár kerékcsapágyak is lehetnek (ha zúg/búg).Váltóba olaj szintet ellenőrizni nem hiszem hogy lenne neki valami jelölés de az hogy cseréled 195e km-nél nem hiszem hogy árt főleg ha te cseréled és arra ami belevaló.persze ha tényleg jó olajat és tényleg cseréltek benne akkor szerintem nem szükséges,de ártani nem árt.. de én kerékagycsapágyra gondolnék ha búg és vas a vason hang van.. váltónál ha gond van az nem csak hanggal párosul.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #912 Dátum: 2013 Március, 13, 12:01:34 »

Hát ezek a a hangok akár kerékcsapágyak is lehetnek (ha zúg/búg).Váltóba olaj szintet ellenőrizni nem hiszem hogy lenne neki valami jelölés de az hogy cseréled 195e km-nél nem hiszem hogy árt főleg ha te cseréled és arra ami belevaló.persze ha tényleg jó olajat és tényleg cseréltek benne akkor szerintem nem szükséges,de ártani nem árt.. de én kerékagycsapágyra gondolnék ha búg és vas a vason hang van.. váltónál ha gond van az nem csak hanggal párosul.
Mas jele semmi nincs. Annyi hogy neha a hatramenetet 2xri probalkozasra veszi be, elofordul,  de ez masmilyen modelleknel is volt mar igy. Azonban ez a bugas-zugas a sirba tesz. S mint irtam, csak az alatt a kis, talan egymasodperc allatt nem hallatszik, mig a huzasbol atall motorfekezes-uzemmodra a terheles. Amugy meg folyton. 90-110km folott meg elnyomja a szelzaj. Kerekcsapagy problema  egyszeri felemeles, kerekporgets soran elo szokott jonni, itt meg ilyent novemberben meg nem eszleltem, igaz akkor nem is zugott igy. Tartok, hogy kezzel nem tudom annyira sanyargatni azt a csapagyat, mint mikor  tollja az 1100kilo.
Naplózva

atoxka

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 5
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 149
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2002
  • Lakóhely: Miskolc
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #913 Dátum: 2013 Március, 13, 14:38:39 »

Mas jele semmi nincs. Annyi hogy neha a hatramenetet 2xri probalkozasra veszi be, elofordul,  de ez masmilyen modelleknel is volt mar igy. Azonban ez a bugas-zugas a sirba tesz. S mint irtam, csak az alatt a kis, talan egymasodperc allatt nem hallatszik, mig a huzasbol atall motorfekezes-uzemmodra a terheles. Amugy meg folyton. 90-110km folott meg elnyomja a szelzaj. Kerekcsapagy problema  egyszeri felemeles, kerekporgets soran elo szokott jonni, itt meg ilyent novemberben meg nem eszleltem, igaz akkor nem is zugott igy. Tartok, hogy kezzel nem tudom annyira sanyargatni azt a csapagyat, mint mikor  tollja az 1100kilo.
Van a váltón szintnéző csavar bal első keréknél ha benézel biztos megtalálod.. Nem sípoló hangot hallani? Minden sebességben csinálja???
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #914 Dátum: 2013 Március, 13, 14:56:01 »

Van a váltón szintnéző csavar bal első keréknél ha benézel biztos megtalálod.. Nem sípoló hangot hallani? Minden sebességben csinálja???
nem sipolo hang, hanem olyan kenes-nelkul-gordulo-csapagyhang.  olyan mmmmmmmmmmmmorgo. tenyleg, mint a regi buszok sebvaltohangjai.
Es IV, V-os kapcsolasban hallom, alatta tul lassu a haladasom, h eszleljem, de figyelmsebb leszek, nem kizart ott is elojon.
A szintjelzo csavar helyet meg koszonom.
Naplózva

tmz

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 1.203
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1999/8
  • Lakóhely: Csepel
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Sedan
  • Jómunkásember
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #915 Dátum: 2013 Március, 13, 16:24:48 »

Mas jele semmi nincs. Annyi hogy neha a hatramenetet 2xri probalkozasra veszi be, elofordul,  de ez masmilyen modelleknel is volt mar igy. Azonban ez a bugas-zugas a sirba tesz. S mint irtam, csak az alatt a kis, talan egymasodperc allatt nem hallatszik, mig a huzasbol atall motorfekezes-uzemmodra a terheles. Amugy meg folyton. 90-110km folott meg elnyomja a szelzaj. Kerekcsapagy problema  egyszeri felemeles, kerekporgets soran elo szokott jonni, itt meg ilyent novemberben meg nem eszleltem, igaz akkor nem is zugott igy. Tartok, hogy kezzel nem tudom annyira sanyargatni azt a csapagyat, mint mikor  tollja az 1100kilo.

Hát nekem akkor is gyanúsabb a elsÅ‘ kerékcsapágyak valamelyike (nálam is hasonló hangok voltak 50-60km/h nem hallható majd 80 nál már zúgott és fölötte már a menetszél/zaj végett nem nagyon halottam.) igaz én pont tárcsát betétet stb cseréltem de maikor nem volt rajta a kerék és megforgattam hallható és érezhetÅ‘ volt hogy kihalt bal oldali csapágy a jobb meg fogjuk rá állapotba volt cseréltem Å‘ket és most némaság uralkodik :)  A hátra kapcsolás meg olyan 306ba kicsit néha "reccsen" nekem is olyan volt ha minden más okés akkor tuti nem a váltóddal lesz gond zaj terén szerintem
Naplózva

Chebrain

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 240
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 2000/04
  • Kor: 23
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Cabrio
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #916 Dátum: 2013 Március, 13, 16:42:39 »

Ha váltóból jön akkor viszont megjártam én is a 307emmel. Elfelejtettek bele olajat tölteni, úgy jártam vele hónapokig. Elkezdtett morogni a váltó, de nekem 1-2-3ban lehett jól hallani és fordulatra emelkedett a hangja. Felújítás lett a vége 60k.
Szimmeringeket, fogaskereket asszem 2t és csapágyakat cseréltek.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #917 Dátum: 2013 Március, 13, 17:25:29 »

Az utobbi napok megfigyelesei alapjan ujabb eszrevetelekkel bovitenem a  mar emlitett problemamat: eszrevettem, hogy abban az esetben mikor hallom a gyanus csapagyhangot, (tehat mukodo motor, 60+> km-rel kozlekedo gepkocsi), tehat  ilyenkor TEJESEN! benyomom a tengelykapcsolo pedalt, megszunik hallatszani a bosszanto hang.
Mikozben azonban fokozatosan nyomom befele, eloszor meg picit jobban is felerosodik, mint ahogy elotte eszlelheto volt, es csak miutan utkozesig nyitott a kinyomo-szerkezet, akkor szunik meg hallatszani. Es felengedeskor is az utolso 30-20%nal erosebb a surlodasi hang, majd alapallasban marad amirol eddig irtam. Ez arra enged kovetkeztetni, hogy nem a kerek-agy_csapagynal keresendo a problema forrasa, sot, talan a feltengelynel sem, hisz egyertelmu, hogy vagy a kinyomo-csapagy, vagy a valtohazon beluli mozgo/forgo alkatresztol szarmazhat. Furca, hogy amugy valtasilag semmi problema nem jelentkezik (neha a hatrameneti fokozat 2ikra ugrik be, ha nem tolom hatarozottan), es furcsa, hogy teljesitmenyileg sem erzem, hogy csuszna a kuplung. A valto-bowden + kar allitocsavarjanal ellenorizve egy min. szabadmozgast  biztosito tavolsag adott, tehat kizart, hogy zart tengelykapcsolo-allasban nyitasra kesz surlodas keletkezne..  Hamarosan szakihoz kerul a jargany, akkor talan kisul, hogy olajhiany, rossz minosegu kenes, vagy mas ok miatt tortenik midez. De addig is ki talalkozott hasonlo jelenséggel, kerem ossza meg tapasztalatat. Erdkelene, hogy kb. mire szamithatok javitasilag, anyagilag, szerviz-ideileg. Elore is kosznom.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #918 Dátum: 2013 Március, 18, 08:22:59 »

Az utobbi napok megfigyelesei alapjan ujabb eszrevetelekkel bovitenem a  mar emlitett problemamat: eszrevettem, hogy abban az esetben mikor hallom a gyanus csapagyhangot, (tehat mukodo motor, 60+> km-rel kozlekedo gepkocsi), tehat  ilyenkor TEJESEN! benyomom a tengelykapcsolo pedalt, megszunik hallatszani a bosszanto hang.
Mikozben azonban fokozatosan nyomom befele, eloszor meg picit jobban is felerosodik, mint ahogy elotte eszlelheto volt, es csak miutan utkozesig nyitott a kinyomo-szerkezet, akkor szunik meg hallatszani. Es felengedeskor is az utolso 30-20%nal erosebb a surlodasi hang, majd alapallasban marad amirol eddig irtam. Ez arra enged kovetkeztetni, hogy nem a kerek-agy_csapagynal keresendo a problema forrasa, sot, talan a feltengelynel sem, hisz egyertelmu, hogy vagy a kinyomo-csapagy, vagy a valtohazon beluli mozgo/forgo alkatresztol szarmazhat. Furca, hogy amugy valtasilag semmi problema nem jelentkezik (neha a hatrameneti fokozat 2ikra ugrik be, ha nem tolom hatarozottan), es furcsa, hogy teljesitmenyileg sem erzem, hogy csuszna a kuplung. A valto-bowden + kar allitocsavarjanal ellenorizve egy min. szabadmozgast  biztosito tavolsag adott, tehat kizart, hogy zart tengelykapcsolo-allasban nyitasra kesz surlodas keletkezne..  Hamarosan szakihoz kerul a jargany, akkor talan kisul, hogy olajhiany, rossz minosegu kenes, vagy mas ok miatt tortenik midez. De addig is ki talalkozott hasonlo jelenséggel, kerem ossza meg tapasztalatat. Erdkelene, hogy kb. mire szamithatok javitasilag, anyagilag, szerviz-ideileg. Elore is kosznom.
hm, fel perce irtam es 13ikaikent jelenik meg. lehet a modositasra katintottam...
Naplózva

tmz

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 1.203
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1999/8
  • Lakóhely: Csepel
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Sedan
  • Jómunkásember
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #919 Dátum: 2013 Március, 18, 08:33:19 »

Az utobbi napok megfigyelesei alapjan ujabb eszrevetelekkel bovitenem a  mar emlitett problemamat: eszrevettem, hogy abban az esetben mikor hallom a gyanus csapagyhangot, (tehat mukodo motor, 60+> km-rel kozlekedo gepkocsi), tehat  ilyenkor TEJESEN! benyomom a tengelykapcsolo pedalt, megszunik hallatszani a bosszanto hang.
Mikozben azonban fokozatosan nyomom befele, eloszor meg picit jobban is felerosodik, mint ahogy elotte eszlelheto volt, es csak miutan utkozesig nyitott a kinyomo-szerkezet, akkor szunik meg hallatszani. Es felengedeskor is az utolso 30-20%nal erosebb a surlodasi hang, majd alapallasban marad amirol eddig irtam. Ez arra enged kovetkeztetni, hogy nem a kerek-agy_csapagynal keresendo a problema forrasa, sot, talan a feltengelynel sem, hisz egyertelmu, hogy vagy a kinyomo-csapagy, vagy a valtohazon beluli mozgo/forgo alkatresztol szarmazhat. Furca, hogy amugy valtasilag semmi problema nem jelentkezik (neha a hatrameneti fokozat 2ikra ugrik be, ha nem tolom hatarozottan), es furcsa, hogy teljesitmenyileg sem erzem, hogy csuszna a kuplung. A valto-bowden + kar allitocsavarjanal ellenorizve egy min. szabadmozgast  biztosito tavolsag adott, tehat kizart, hogy zart tengelykapcsolo-allasban nyitasra kesz surlodas keletkezne..  Hamarosan szakihoz kerul a jargany, akkor talan kisul, hogy olajhiany, rossz minosegu kenes, vagy mas ok miatt tortenik midez. De addig is ki talalkozott hasonlo jelenséggel, kerem ossza meg tapasztalatat. Erdkelene, hogy kb. mire szamithatok javitasilag, anyagilag, szerviz-ideileg. Elore is kosznom.

Hát a le írtak alapján lehetne a kuplung szerkezetbe keresni a hibát mondjuk a kinyomócsapágynál lehet hogy a végét járja... bár nem tudom elég furcsa jelenség ez mert annak meg menet közbe nem kéne "szólnia" csak váltásnál ill benyomott/felengedett kuplungpedálnál..legalább is szerintem.. volt kuplungozva a kocsi?
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #920 Dátum: 2013 Március, 18, 09:08:03 »

..legalább is szerintem.. volt kuplungozva a kocsi?
szerintem is nonszensz, hisz forditott esetben kellene szolnia, mikor oldaskor a csapagy igenybe van veve..
Amugy nem volt soha megbontva a kuplun-egyseg, ha jol ertettem, gyari tarcsa, csapagy stb. meg benne es immar kozel a 200e km-hez.. Oldani jol oldott eddig, nem csuszott 1xr sem, utobbi honapokban jart szuk 3000 kmter atlagfogyasztasa vegyes hasznalat mellett 7-7,4 l/100, hosszuban meg csak 6,3 (nem bolondul tepett modon vezetve, mert akkor meg 9 fole is megy ez a hatesfel). Talan egyeduli jele, hogy igencsak eljart az ido a tengelykapcsolo folott, hogy indulasi kuplungozaskor  picit beremeg... de erre az a valasz, hogy ennyi km utan ez ilyen. Ezert inditaskor foleg, Apropo, vajon a sokat emlegetett duplatomegu tarcsa figyel a 2001-es .1,6os benzines kombi 306osokban is?
Hogy ne irjak uj posztot, itt koszonom meg valaszod, marcusa. koszi es ez annyiban megnyugtato, hogy nem kerulhet az auto araba ez a kuplungos javitas.
Naplózva

marcusa

  • Adminisztrátor
  • KlubfüggÅ‘
  • *****
  • Népszerűség: 151
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 3.889
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 2000
  • Kor: 30
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajtós
  • 2.0 HDI
    • marcusa.atw.hu
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #921 Dátum: 2013 Március, 18, 09:19:04 »

szerintem is nonszensz, hisz forditott esetben kellene szolnia, mikor oldaskor a csapagy igenybe van veve..
Amugy nem volt soha megbontva a kuplun-egyseg, ha jol ertettem, gyari tarcsa, csapagy stb. meg benne es immar kozel a 200e km-hez.. Oldani jol oldott eddig, nem csuszott 1xr sem, utobbi honapokban jart szuk 3000 kmter atlagfogyasztasa vegyes hasznalat mellett 7-7,4 l/100, hosszuban meg csak 6,3 (nem bolondul tepett modon vezetve, mert akkor meg 9 fole is megy ez a hatesfel). Talan egyeduli jele, hogy igencsak eljart az ido a tengelykapcsolo folott, hogy indulasi kuplungozaskor  picit beremeg... de erre az a valasz, hogy ennyi km utan ez ilyen. Ezert inditaskor foleg, Apropo, vajon a sokat emlegetett duplatomegu tarcsa figyel a 2001-es .1,6os benzines kombi 306osokban is?
Nem, egyik 306-osban se volt még kettÅ‘stömegű lendkerék.  :)
Naplózva

tmz

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 1.203
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1999/8
  • Lakóhely: Csepel
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Sedan
  • Jómunkásember
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #922 Dátum: 2013 Március, 18, 10:38:47 »

szerintem is nonszensz, hisz forditott esetben kellene szolnia, mikor oldaskor a csapagy igenybe van veve..
Amugy nem volt soha megbontva a kuplun-egyseg, ha jol ertettem, gyari tarcsa, csapagy stb. meg benne es immar kozel a 200e km-hez.. Oldani jol oldott eddig, nem csuszott 1xr sem, utobbi honapokban jart szuk 3000 kmter atlagfogyasztasa vegyes hasznalat mellett 7-7,4 l/100, hosszuban meg csak 6,3 (nem bolondul tepett modon vezetve, mert akkor meg 9 fole is megy ez a hatesfel). Talan egyeduli jele, hogy igencsak eljart az ido a tengelykapcsolo folott, hogy indulasi kuplungozaskor  picit beremeg... de erre az a valasz, hogy ennyi km utan ez ilyen. Ezert inditaskor foleg, Apropo, vajon a sokat emlegetett duplatomegu tarcsa figyel a 2001-es .1,6os benzines kombi 306osokban is?
Hogy ne irjak uj posztot, itt koszonom meg valaszod, marcusa. koszi es ez annyiban megnyugtato, hogy nem kerulhet az auto araba ez a kuplungos javitas.

Kettőstőmegű az új dieseleknél van előszeretettel használva és az tényleg egy vagyon.. de ha 200k nál még a gyári kuplung szerk van az autó alatt az tuti cserés és akkor ott már a tárcsa is igen csak meg lehet kopva..unix,bárdi stb oldalon tudsz tájékozódni motor/évjárat alapján az árakról nem vészes annyira :))
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #923 Dátum: 2013 Március, 18, 11:27:47 »

unix,bárdi stb oldalon tudsz tájékozódni motor/évjárat alapján az árakról nem vészes annyira :))
Koszonom a valaszt, amint szerviz is konstatalja a hibaforrast, beindul az alkatreszvadaszat. Remelem tarcsa es csapagy cserevel meguszhato, nem szukseges az egesz szerkezetet cserelni. De ezt majd akkor megtudom. 
Naplózva

Nemo

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 827
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 2000,04
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #924 Dátum: 2013 Március, 18, 12:11:04 »

Koszonom a valaszt, amint szerviz is konstatalja a hibaforrast, beindul az alkatreszvadaszat. Remelem tarcsa es csapagy cserevel meguszhato, nem szukseges az egesz szerkezetet cserelni. De ezt majd akkor megtudom.

Ha már csere akkor a szerkezetet is ajánlott...
Legközelebb ha amiatt kell szétszedni munkába 2x annyit fizetsz.
Naplózva

tmz

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 1.203
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1999/8
  • Lakóhely: Csepel
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Sedan
  • Jómunkásember
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #925 Dátum: 2013 Március, 18, 12:19:46 »

Ha már csere akkor a szerkezetet is ajánlott...
Legközelebb ha amiatt kell szétszedni munkába 2x annyit fizetsz.

 :-!
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lÅ‘ni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #927 Dátum: 2013 Március, 18, 18:07:58 »

Hát a le írtak alapján lehetne a kuplung szerkezetbe keresni a hibát mondjuk a kinyomócsapágynál lehet hogy a végét járja... bár nem tudom elég furcsa jelenség ez mert annak meg menet közbe nem kéne "szólnia" csak váltásnál ill benyomott/felengedett kuplungpedálnál..legalább is szerintem.. volt kuplungozva a kocsi?
kinyomo csapagy akkor szol mikor be nyomod a kuplungon
Nyelestengely csapagy meg mikor fel van engedve a kuplung pedal.
Naplózva

Nemo

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 827
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 2000,04
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #928 Dátum: 2013 Március, 19, 09:10:47 »

kinyomo csapagy akkor szol mikor be nyomod a kuplungon
Nyelestengely csapagy meg mikor fel van engedve a kuplung pedal.

ezt én is így gondolnám, viszont az aranyban mindíg nyikorgott, ha nem nyomtam akkor is
mióta kicseréltük azóta csend van, jobbanmondva azóta már csak a nyelestengely szól  ;D
de az nem nyikorog csak kopogó hangja van...  :D

szerintem ki kell cserélni mindet, az a biztos...   :-X

Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #929 Dátum: 2013 Március, 19, 22:00:58 »

Idézetet írta: Nemo link=topic=94.msg195196#msg195196 date=136368064öööö i7

szerintem ki kell cserélni mindet, az a biztos...   :-X
Szép estét mindenkinek. Ma végre eljutott az autó a  mér évek Å‘t javító szervizbe.  ElsÅ‘ nekifutásból  nyomócsapágy,  kerék cs.  nyelestengeky cs.  kizárva.  olajszint, minÅ‘ség elmenÅ‘rizve  és  elÅ‘bbi maximálisan  megvala, utóbbi is oksnak  tűnik.  sajnos,  mert  reméltem hogy félszárazon  van a váltó,  de nem(. A  szintellenÅ‘rzÅ‘ csavardugó  mágnesén  kis  fémsündisznó  éktelenkedett,   ami-lévén  felsÅ‘ szint,  nem jó jel.  Szaki szerint a váltó a hibás/ kopott.  Szétbontani pepecs. Bontóból  venni  drága,  bár gazdaságosabb mint régit javítani.  mivel most csak a hangja zavaró,  javasolta hogy kezdetben  próbálkozunk  hangcsökkentÅ‘/kenÅ‘ adalékkal. Prolog-gal. Max  kidobott pénz lesz(.  van valakinek tapasztalata e téren?  kérem osza meg)  köszönöm.
Naplózva

tmz

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 1.203
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1999/8
  • Lakóhely: Csepel
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Sedan
  • Jómunkásember
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #930 Dátum: 2013 Március, 20, 08:47:59 »

Szép estét mindenkinek. Ma végre eljutott az autó a  mér évek Å‘t javító szervizbe.  ElsÅ‘ nekifutásból  nyomócsapágy,  kerék cs.  nyelestengeky cs.  kizárva.  olajszint, minÅ‘ség elmenÅ‘rizve  és  elÅ‘bbi maximálisan  megvala, utóbbi is oksnak  tűnik.  sajnos,  mert  reméltem hogy félszárazon  van a váltó,  de nem(. A  szintellenÅ‘rzÅ‘ csavardugó  mágnesén  kis  fémsündisznó  éktelenkedett,   ami-lévén  felsÅ‘ szint,  nem jó jel.  Szaki szerint a váltó a hibás/ kopott.  Szétbontani pepecs. Bontóból  venni  drága,  bár gazdaságosabb mint régit javítani.  mivel most csak a hangja zavaró,  javasolta hogy kezdetben  próbálkozunk  hangcsökkentÅ‘/kenÅ‘ adalékkal. Prolog-gal. Max  kidobott pénz lesz(.  van valakinek tapasztalata e téren?  kérem osza meg)  köszönöm.

Akkor már inkább xado menjen bele szerintem.. bár bocsi hogy így fogalmazok de sz*rból várat az se fog építeni... mondjuk nekem az ugyan csak furcsa hogy 200xxxkm alatt elkopna a váltó... a bontós dolog meg ugyan úgy lutri... esetleg egy váltókkal foglakozó kollégát  a környékeden érdemes lenne felkeresni hogy Å‘ mit mond lehet tűrhetÅ‘ áron felújítja ami megint sokáig szolgálni fog az autó alatt mintsem hogy a bontóból vett darab lehet 1 hónap után behall..
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #931 Dátum: 2013 Március, 20, 12:08:31 »

..lehet tűrhető áron felújítja ami megint sokáig szolgálni fog az autó alatt mintsem hogy a bontóból vett darab lehet 1 hónap után behall..
Tokeletesen igazad van. Egy pillanatig nem hiszem e szerekben, es nem varok csodat az ilyen draga lottyoktol. Amit azonban elkepzelhetonek tartok, hogy ideig-oraig a karos tuneteket mersekeli, de csak azokat es nem szunteti meg az okokat.
Erdeklodtem szervizben, hogy javasolnak-e a sebvaltojavitasat es ha igen, kinel. A valasz eleg lehangolo volt: egy 10 eves auto eseteben nagyon rafizetes a feljavitasos valtozat, mert varosunkban egy  ficko foglalkozik ilyesmik felujjitasaval, javitasaval, de  nagyon dragan. Hozza ugye lebontva kell vinni a vasat, utolag meg az autora felszerelni/szereltetni ami szinten $. Az o munkadija 160 euro + a szukseges alkatresz arai. Volt mar pelda, hogy egy megrendelt szinkrongyuru 150 euroba fajt. Annyira felfuthat igy az osszekoltseg, hogy abbol - persze nagyon rizikosan, mert ertheto h fene tudja bontobol mit kapsz es meddig tart - de akar ket bontott sebvalto is kijohet.. Egyelore benne a prolong - ezt mar tegnap megrendeltek, ma beleraktak, a xados javaslatot keson kaptam((( - es kovetkezik hogy par 100/1000km utan megtudjam mennyire merseklodott ez a difihang.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Es ha mar ide irok, nem nyitok uj topikot, leven szervo, remelem nem jo helyre irodik kerdesem:
egy masik bosszanto tunet az auto hasznalatakor, hogy utegyenletlensegek eseten tulerzekenyen visszahat a kormanyra  a kerek hirtelen iranyvaltasa.  Nem is tudom, hogy erzekeltessem, de kb. 10es skalan ez meg szerencsere csak alig 3-as. Szoval nem az tortenik, hgoy folyamatosan remeg a kormany, de megis van egy folosleges visszahatas. Szaki szerint ez a kormanyszervo eloregedesenek jele es ez esetben, mivel kulon sehonnan nem lesz lehetosegem csak a szervot beszerezni, az egesz kormanygepet kell megvennem majd. Ismeros eloregedesbol szarmazo hiba lenne ez is?
Naplózva

Nemo

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 827
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 2000,04
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #932 Dátum: 2013 Március, 20, 13:59:59 »

Szép estét mindenkinek. Ma végre eljutott az autó a  mér évek Å‘t javító szervizbe.  ElsÅ‘ nekifutásból  nyomócsapágy,  kerék cs.  nyelestengeky cs.  kizárva.  olajszint, minÅ‘ség elmenÅ‘rizve  és  elÅ‘bbi maximálisan  megvala, utóbbi is oksnak  tűnik.  sajnos,  mert  reméltem hogy félszárazon  van a váltó,  de nem(. A  szintellenÅ‘rzÅ‘ csavardugó  mágnesén  kis  fémsündisznó  éktelenkedett,   ami-lévén  felsÅ‘ szint,  nem jó jel.  Szaki szerint a váltó a hibás/ kopott.  Szétbontani pepecs. Bontóból  venni  drága,  bár gazdaságosabb mint régit javítani.  mivel most csak a hangja zavaró,  javasolta hogy kezdetben  próbálkozunk  hangcsökkentÅ‘/kenÅ‘ adalékkal. Prolog-gal. Max  kidobott pénz lesz(.  van valakinek tapasztalata e téren?  kérem osza meg)  köszönöm.

hogyan zárták ki a kinyimócsapágyat?
levették a váltót és kivették majd kézzel megforgatta aztán visszarakta, hogy jó?
+
nem tudom kérdezték-e már előttem, de ez a hang nem csak 5. sebességben van?
mert akkor ez normális, mindegyik ilyen, kb 60-70 környékén a legdurvább ez a hang  :-!

Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #933 Dátum: 2013 Március, 20, 15:09:38 »

hogyan zárták ki a kinyimócsapágyat?
levették a váltót és kivették majd kézzel megforgatta aztán visszarakta, hogy jó?
+
nem tudom kérdezték-e már előttem, de ez a hang nem csak 5. sebességben van?
mert akkor ez normális, mindegyik ilyen, kb 60-70 környékén a legdurvább ez a hang  :-!

Kezdem a vegevel. Sajnos a morajlas hallatszik a III es IV fokozatokban is. Talan az alsobb esetekben is, de ekkor meg alig mozdul az auto, bar IIben jol ki lehet huzatni, valoszinu a motorzaj elnyomna.
Nem, nem szedtek le. Egyszeruen abbol indultunk ki, hogy a kinyomocsapagy allo helyzetben mukodo, forgo motornal is elvegezne a feladatot es ez esetben ez a hang itt nem jelentkezett zavaroan. Csak jaro gepkocsinal.
S mivel nem ropog, nem recseg, rendesen kivalaszthatok a fokozatok, es foleg mivel szukseg van az autora, nem akartam meg tobb napos/oras szetszedesbe belekezdeni, de ha romlik az allapota >nem uszom meg.
Naplózva

Nemo

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 827
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 2000,04
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #934 Dátum: 2013 Március, 21, 09:26:56 »

Kezdem a vegevel. Sajnos a morajlas hallatszik a III es IV fokozatokban is. Talan az alsobb esetekben is, de ekkor meg alig mozdul az auto, bar IIben jol ki lehet huzatni, valoszinu a motorzaj elnyomna.
Nem, nem szedtek le. Egyszeruen abbol indultunk ki, hogy a kinyomocsapagy allo helyzetben mukodo, forgo motornal is elvegezne a feladatot es ez esetben ez a hang itt nem jelentkezett zavaroan. Csak jaro gepkocsinal.
S mivel nem ropog, nem recseg, rendesen kivalaszthatok a fokozatok, es foleg mivel szukseg van az autora, nem akartam meg tobb napos/oras szetszedesbe belekezdeni, de ha romlik az allapota >nem uszom meg.

Akkor egyelÅ‘re télleg nincs más, ha csak hangja van de működik használd így.  :-!
Esetleg egy ilyet nyomhatsz a váltóolajba hátha:
http://xado.hu/webshop/revitalizalok/valto-attetel/xado-ex120-valtohoz-detail
Naplózva

tmz

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 1.203
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1999/8
  • Lakóhely: Csepel
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Sedan
  • Jómunkásember
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #935 Dátum: 2013 Március, 21, 10:28:10 »

Akkor egyelÅ‘re télleg nincs más, ha csak hangja van de működik használd így.  :-!
Esetleg egy ilyet nyomhatsz a váltóolajba hátha:
http://xado.hu/webshop/revitalizalok/valto-attetel/xado-ex120-valtohoz-detail

Hát igen ártani nem árt és hátha kicsit segít rajta  :-!
Naplózva

Nemo

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 827
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 2000,04
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #936 Dátum: 2013 Március, 21, 12:16:54 »

Hát igen ártani nem árt és hátha kicsit segít rajta  :-!

Nekem is segített a motoromon, most tök jól megy az autó  :-!
de elÅ‘tte is tök jól ment  :-))
Naplózva

tmz

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 1.203
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1999/8
  • Lakóhely: Csepel
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Sedan
  • Jómunkásember
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #937 Dátum: 2013 Március, 21, 12:49:53 »

Nekem is segített a motoromon, most tök jól megy az autó  :-!
de elÅ‘tte is tök jól ment  :-))

Na ez az a pont mai nem elhanyagolható  ;D
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #938 Dátum: 2013 Március, 21, 12:56:17 »

Nekem is segített a motoromon, most tök jól megy az autó  :-!
de elÅ‘tte is tök jól ment  :-))
Haaaat, pont igy van/volt nalam is. Csak az, amikor az auto elotte is tok jol ment, regecseke vala:)

A kormanyszervos neha vissza"jelzos-mozdulos" tunetre valami ugyes eszrevetel>?  Tenyleg, ha mar komolyodik a helyzet - ismetlem: most meg nem az, csak picit zavaro - elkepzelheto, hogy teljes kormanygepet/szervodugattyut egyuttesen le kell majd cserelnem jobb allapotura, netan ujra? Volt mar ki azt a hidraulikas reszt javittatni probalta sikerrel>?


Naplózva

Nemo

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 827
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 2000,04
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #939 Dátum: 2013 Március, 21, 14:02:16 »

Haaaat, pont igy van/volt nalam is. Csak az, amikor az auto elotte is tok jol ment, regecseke vala:)

A kormanyszervos neha vissza"jelzos-mozdulos" tunetre valami ugyes eszrevetel>?  Tenyleg, ha mar komolyodik a helyzet - ismetlem: most meg nem az, csak picit zavaro - elkepzelheto, hogy teljes kormanygepet/szervodugattyut egyuttesen le kell majd cserelnem jobb allapotura, netan ujra? Volt mar ki azt a hidraulikas reszt javittatni probalta sikerrel>?

Szervóhoz:
http://xado.hu/webshop/revitalizalok/szervo/xado-ex120-szervohoz-detail   :-!
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #940 Dátum: 2013 Március, 21, 14:15:38 »

Szervóhoz:
http://xado.hu/webshop/revitalizalok/szervo/xado-ex120-szervohoz-detail   :-!
super:))  akkor mar meg sem merem kerdezni, hogy anyosuleselottiszonyegbeazas ellen -  ami valoszinuleg az utolagsos szelvedo-ragaszas jo minoseget dicseri-, szoval a beazast orvoslo xado linkjet hol talalom:)
Naplózva

Nemo

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 827
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 2000,04
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #941 Dátum: 2013 Március, 21, 15:06:28 »

super:))  akkor mar meg sem merem kerdezni, hogy anyosuleselottiszonyegbeazas ellen -  ami valoszinuleg az utolagsos szelvedo-ragaszas jo minoseget dicseri-, szoval a beazast orvoslo xado linkjet hol talalom:)

még nem találtam én sem, de majd írok a fejlesztőknek... :D
amúgy jól működik a szervód, könnyen tekerhető a kormány, vagy már az is nehezen megy?

+ a beázás oka még az is lehet,  hogy öszegyűlt valami levél vagy valami ahol a fűtÅ‘venti beszívja a levegÅ‘t és az vezeti be a vizet
valahol itt a tűzfalnál:
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #942 Dátum: 2013 Március, 21, 15:24:28 »

még nem találtam én sem, de majd írok a fejlesztőknek... :D
amúgy jól működik a szervód, könnyen tekerhető a kormány, vagy már az is nehezen megy?

+ a beázás oka még az is lehet,  hogy öszegyűlt valami levél vagy valami ahol a fűtÅ‘venti beszívja a levegÅ‘t és az vezeti be a vizet
valahol itt a tűzfalnál:

A kormany amugy jol mukodik, szaki szerint is icipicit mintha, mintha mehetne konnyebben is, de tenyleg oks lenne, ha godros, egyenletlen uton nem hatna annyira vissza a kerek. Tehat semmi holtjatek, kotyogas stb. De ha igaz, hogy a szervo nem eleg furge, es keson reagal es nehezkesen, akkor ez van..

A vizbevezetesnel eloszor pont azt azt neztem, ahol beszivja a levegot a belso venti, oksnak talaltam, es a lefolyo lyukat sem dugta el falevel stb. MEg a legkondi lefolyo szokott vacakolni, de ki legkondizik ilyenkor? szoval csak az ablak felso sarka lehet, ott a takaro geder is mintha nem allna a legjobban, s hiaba hogy ragasztott az ablak, lehet a  sok tagulas-huzodas, mocorgas mitt valahol elengedett((. Mar csak ez hianyozott. Harom napja lattam eloszor, mikor vittem sebvalto miatt szervizbe. Csostol jon az orom.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • KlubfüggÅ‘
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: PezsgÅ‘metál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #943 Dátum: 2013 Március, 21, 19:30:12 »

A kormany amugy jol mukodik, szaki szerint is icipicit mintha, mintha mehetne konnyebben is, de tenyleg oks lenne, ha godros, egyenletlen uton nem hatna annyira vissza a kerek. Tehat semmi holtjatek, kotyogas stb. De ha igaz, hogy a szervo nem eleg furge, es keson reagal es nehezkesen, akkor ez van..

A vizbevezetesnel eloszor pont azt azt neztem, ahol beszivja a levegot a belso venti, oksnak talaltam, es a lefolyo lyukat sem dugta el falevel stb. MEg a legkondi lefolyo szokott vacakolni, de ki legkondizik ilyenkor? szoval csak az ablak felso sarka lehet, ott a takaro geder is mintha nem allna a legjobban, s hiaba hogy ragasztott az ablak, lehet a  sok tagulas-huzodas, mocorgas mitt valahol elengedett((. Mar csak ez hianyozott. Harom napja lattam eloszor, mikor vittem sebvalto miatt szervizbe. Csostol jon az orom.


Hogy ki klímázik ilyenkor?  - szerintem majdnem mindenki.
Ha beül 3-4 ember az autóba, és párás az idő, akkor elkerülhetetlen a használata.
Amúgy is erősen javasolt legalább havonta egyszer pár percig működtetni a klímát, hogy ne érjen meglepetés nyár elején...

A jobb oldali ajtónál alul a gumikédert jól nézd át.
Nekem a korábbi autómon egyszer telement vízzel, és bevezette az utastérbe.
A megoldás annyi volt, hogy az aljára is csináltam igen pici lyukat, aztán többé nem vezette be a vizet.
Ha az ajtókárpitot leveszed, akkor nézd meg, hogy a védőburkolat sértetlen-e belül.
Gyárilag olyan, hogy még a hangszórónál se juthasson az utastér fele víz.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #944 Dátum: 2013 Március, 21, 22:00:34 »


Hogy ki klímázik ilyenkor?  - szerintem majdnem mindenki.
Ha beül 3-4 ember az autóba, és párás az idő, akkor elkerülhetetlen a használata.
Amúgy is erősen javasolt legalább havonta egyszer pár percig működtetni a klímát, hogy ne érjen meglepetés nyár elején...

A jobb oldali ajtónál alul a gumikédert jól nézd át.
Nekem a korábbi autómon egyszer telement vízzel, és behétevezette az utastérbe.
A megoldás annyi volt, hogy az aljára is csináltam igen pici lyukat, aztán többé nem vezette be a vizet.
Ha az ajtókárpitot leveszed, akkor nézd meg, hogy a védőburkolat sértetlen-e belül.
Gyárilag olyan, hogy még a hangszórónál se juthasson az utastér fele víz.

 Köszönöm e tippeket.  Most is ömlik kint az esÅ‘. Lesz alkalmam az  említett  gédert  megvizsgálni. A  légkondi nem használását,  meg úgy értem,  hogy nem nyári üzemmódban:  sokáig,  kánikulában.  természetesen szélvédÅ‘ párátlanításhoz magam  is  használom  néha,  de  rövid  városi útjaimon  legtöbbször egyedül  párásítóm a  beleérti levegÅ‘t.



----------------------------------
ujra a sebvaltoval kapcsolatosan kell irnom, mint emlitettem ket napja beleraktak a prolong adalekot es mig addig csak a hangja zavart, mostantol irhatom, hogy ugy nez ki, ongolt rugtam  angry Alig 20km-t vezettem varoson belul, de felelmetes, hogy mennyire megvaltozott a valto hasznalhatosaga, akadozik, csak komoly odafigyelessel kaphato el  az I es II es fokozatokat, egyszoval pocsekabb joval. Azt tudtam, hogy jo esetben a hallhato valtozas csak tobb 100 kmnyi vezetes utan HA jelentkezik, de az, hogy mar az elso rovid uton kisul, hogy rosszabb lett, meglep nagyon. Elobb erdeklodtem a szakinal, hogy errol mi a velemenye , s valasza sem deritett jobb kedvre. Allitolag semmi osszefugges a prolong es az akadozas kozt. Egyszeru veletlen. Ugy nez ki elkovetkezett a valto vegenek kezdete.. es mar csak rosszabb lesz, mig ki nem cserelem. Ez sem lesz egyszeru, mert e modellhez itt nehez valtot talalni, olyant foleg, hogy attetelezettsegileg is pont ilyen legyen es ne ebredjek fel, hogy csere utan megszunik a zaj, meg akadas, de az auto fogyasztasa joval nagyobb lesz. Kb. mennyibe fajna egy bontott idevalo sebvalto?
Naplózva

tmz

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 1.203
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1999/8
  • Lakóhely: Csepel
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Sedan
  • Jómunkásember
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #945 Dátum: 2013 Március, 26, 17:06:25 »

Köszönöm e tippeket.  Most is ömlik kint az esÅ‘. Lesz alkalmam az  említett  gédert  megvizsgálni. A  légkondi nem használását,  meg úgy értem,  hogy nem nyári üzemmódban:  sokáig,  kánikulában.  természetesen szélvédÅ‘ párátlanításhoz magam  is  használom  néha,  de  rövid  városi útjaimon  legtöbbször egyedül  párásítóm a  beleérti levegÅ‘t.



----------------------------------
ujra a sebvaltoval kapcsolatosan kell irnom, mint emlitettem ket napja beleraktak a prolong adalekot es mig addig csak a hangja zavart, mostantol irhatom, hogy ugy nez ki, ongolt rugtam  angry Alig 20km-t vezettem varoson belul, de felelmetes, hogy mennyire megvaltozott a valto hasznalhatosaga, akadozik, csak komoly odafigyelessel kaphato el  az I es II es fokozatokat, egyszoval pocsekabb joval. Azt tudtam, hogy jo esetben a hallhato valtozas csak tobb 100 kmnyi vezetes utan HA jelentkezik, de az, hogy mar az elso rovid uton kisul, hogy rosszabb lett, meglep nagyon. Elobb erdeklodtem a szakinal, hogy errol mi a velemenye , s valasza sem deritett jobb kedvre. Allitolag semmi osszefugges a prolong es az akadozas kozt. Egyszeru veletlen. Ugy nez ki elkovetkezett a valto vegenek kezdete.. es mar csak rosszabb lesz, mig ki nem cserelem. Ez sem lesz egyszeru, mert e modellhez itt nehez valtot talalni, olyant foleg, hogy attetelezettsegileg is pont ilyen legyen es ne ebredjek fel, hogy csere utan megszunik a zaj, meg akadas, de az auto fogyasztasa joval nagyobb lesz. Kb. mennyibe fajna egy bontott idevalo sebvalto?

20km alatt az adalék se tud elkezdeni még dolgozni... több idő kell hogy valamit hason ha tud..de ezek szerint azon már nem igazán..

A váltó csere bontóból és az ár nagyban azon múlik mennyire vagy szerencsés változó ha mázlid van akkor veszel elfogadható áron egy használható váltót..de ha tudod nélkülözni az autót akkor egy  váltós kéne aki leszedi szétszedi és megnézi hogy menthetÅ‘ e a dolog mert ha igen akkor én azt próbálnám meg.. nem mondom hogy nem lehet jó a bontott váltó de szerintem lutri hogy mit bír az is vagy mit hazudik aki eladta..esetleg törött autóból jó áron kibotolni :-!
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #946 Dátum: 2013 Március, 27, 08:06:54 »

20km alatt az adalék se tud elkezdeni még dolgozni... több idő kell hogy valamit hason ha tud..de ezek szerint azon már nem igazán..

A váltó csere bontóból és az ár nagyban azon múlik mennyire vagy szerencsés változó ha mázlid van akkor veszel elfogadható áron egy használható váltót..de ha tudod nélkülözni az autót akkor egy  váltós kéne aki leszedi szétszedi és megnézi hogy menthetÅ‘ e a dolog mert ha igen akkor én azt próbálnám meg.. nem mondom hogy nem lehet jó a bontott váltó de szerintem lutri hogy mit bír az is vagy mit hazudik aki eladta..esetleg törött autóból jó áron kibotolni :-!

Igen, ezt tudom. Sot, a 20km messze nem eleg, hogy barmi joiranyu valtozast eszlelhess, azonban itt rogton utana, az elso 20kmben az ellenkezo eredmeny jelentkezett: nehezebben, akadozobban jar a kar, foleg az I. es II. fokozatok megtalalasakor kinlodom. Nem hasznalhatatlanul nehezen, de erezhetoen rosszabbul, mint elotte. Meg nem hasznaltam az autot egy hosszabb utazas celjabol, meglatom mikent viselkedik miutan benne par 100kmnyi prolongos mukodes.

Szivem/eszem szerint is a szetbontott, szukseg eseten javitott valto jobb dontes lenne, mint a bontobol vasarolt. Csak... hogy magam kapjam szet, nem vallalkozom, ki megtenne aranyaron meri a tudasat es nem kicsit...Erdeklodtem valakinel, ki egy 1.4es valtot arul, o 150 eurot akar kapni erte+posta. Egre, foldre eskudozik, hogy szuper allapotban a kutyu, de hogy hany km lehet benne, nem tudja. Szoval bizalom iranta 0. Torott autobol talan be bernem vallalni, de ilyent nehez talalni itt.
Meg hasznalom igy es ha jobban romlik, meghozom a dontest. A busba.. bosszanto, hogy igy egyutt jott elo a beezas, a valto-mizeria es a szervo idonkenti vissza"rugasa"is. Ez van, kozel 12 ev s 200e km nyomot hagy.



-------------
igen, igazd van. Immar a  jol ismert gazdirol is kezd a velemenyem modosulni. Pedig joszandekilag apolgatta, torodott vele, de ugy latszik a szandek keves. Mindnekinek mas az ingerkuszobe... Enyem meg lehet tul erzekeny.
Ara van a naivitasnak is.
Naplózva

tmz

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 1.203
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1999/8
  • Lakóhely: Csepel
  • Motor: Egyéb
  • Típus: Sedan
  • Jómunkásember
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #947 Dátum: 2013 Március, 27, 08:11:15 »

Igen, ezt tudom. Sot, a 20km messze nem eleg, hogy barmi joiranyu valtozast eszlelhess, azonban itt rogton utana, az elso 20kmben az ellenkezo eredmeny jelentkezett: nehezebben, akadozobban jar a kar, foleg az I. es II. fokozatok megtalalasakor kinlodom. Nem hasznalhatatlanul nehezen, de erezhetoen rosszabbul, mint elotte. Meg nem hasznaltam az autot egy hosszabb utazas celjabol, meglatom mikent viselkedik miutan benne par 100kmnyi prolongos mukodes.

Szivem/eszem szerint is a szetbontott, szukseg eseten javitott valto jobb dontes lenne, mint a bontobol vasarolt. Csak... hogy magam kapjam szet, nem vallalkozom, ki megtenne aranyaron meri a tudasat es nem kicsit...Erdeklodtem valakinel, ki egy 1.4es valtot arul, o 150 eurot akar kapni erte+posta. Egre, foldre eskudozik, hogy szuper allapotban a kutyu, de hogy hany km lehet benne, nem tudja. Szoval bizalom iranta 0. Torott autobol talan be bernem vallalni, de ilyent nehez talalni itt.
Meg hasznalom igy es ha jobban romlik, meghozom a dontest. A busba.. bosszanto, hogy igy egyutt jott elo a beezas, a valto-mizeria es a szervo idonkenti vissza"rugasa"is. Ez van, kozel 12 ev s 200e km nyomot hagy.

Vagy csak a gondatlan első gazdája :)
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #948 Dátum: 2013 Március, 28, 11:39:54 »

Vagy csak a gondatlan első gazdája :)

Emlitettem a finoman csavargatja a kormanyt a kezemben jelenseget, melyre a szaki valasza az volt, hogy lehet a szervo dugattyu cserere erett... Ma olvasgattam a TC-ron a peres gumis cikket s link, link utan egyre tobbszor elojott , hogy a szeles, lapos gumis autozaskor mennyire vissza tud hatni az utegyenletlenseg a kormanykerekre. Az enyemen 195/55 R15 os gumik vannak. Vajon nem lehet, hogy egyszeruen csak ez az oka, hogy szamomra szokatlanul viselkedik a kormany nyomvalyus, rossz uton? Jovok ra, hogy az osszes eddig altalam vezetett verdanal sokkal inkabb balonosabbak voltak a gumik, mint a 306-osomon. Gondolom sokan vagyunk itt hasonlo meretu kerekekkel es nem csak a 185/65 R14est hasznaljak. Szembesult mas is azzal, hogy egy-egy (foleg hosszantilag) barazdaltabb uton van neha, hogy ket kezzel kell tartani a volant? (tudom en h altalaban mindig ugy kellene, meg azt is h mindig van olyan resz, ahol aztan feltetlenul jobban meg kell fogni, de amirol eddig irok, az pont az eddigi vezeteses hatareseteim tulso oldalan van, amit anno, mas auton lezserul lehetett venni, kormany-visszafordulas /~remeges nelkul.). Roviden: van valaki, ki vezette az autojat R14 es R15os, peresebb gumival is? e teren eszlelt valtozast? Valaszokat elore is koszonom.
Naplózva

marcusa

  • Adminisztrátor
  • KlubfüggÅ‘
  • *****
  • Népszerűség: 151
  • Nem elérhetÅ‘ Nem elérhetÅ‘
  • Hozzászólások: 3.889
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 2000
  • Kor: 30
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajtós
  • 2.0 HDI
    • marcusa.atw.hu
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #949 Dátum: 2013 Március, 28, 11:41:25 »

Emlitettem a finoman csavargatja a kormanyt a kezemben jelenseget, melyre a szaki valasza az volt, hogy lehet a szervo dugattyu cserere erett... Ma olvasgattam a TC-ron a peres gumis cikket s link, link utan egyre tobbszor elojott , hogy a szeles, lapos gumis autozaskor mennyire vissza tud hatni az utegyenletlenseg a kormanykerekre. Az enyemen 195/55 R15 os gumik vannak. Vajon nem lehet, hogy egyszeruen csak ez az oka, hogy szamomra szokatlanul viselkedik a kormany nyomvalyus, rossz uton? Jovok ra, hogy az osszes eddig altalam vezetett verdanal sokkal inkabb balonosabbak voltak a gumik, mint a 306-osomon. Gondolom sokan vagyunk itt hasonlo meretu kerekekkel es nem csak a 185/65 R14est hasznaljak. Szembesult mas is azzal, hogy egy-egy (foleg hosszantilag) barazdaltabb uton van neha, hogy ket kezzel kell tartani a volant? (tudom en h altalaban mindig ugy kellene, meg azt is h mindig van olyan resz, ahol aztan feltetlenul jobban meg kell fogni, de amirol eddig irok, az pont az eddigi vezeteses hatareseteim tulso oldalan van, amit anno, mas auton lezserul lehetett venni, kormany-visszafordulas /~remeges nelkul.). Roviden: van valaki, ki vezette az autojat R14 es R15os, peresebb gumival is? e teren eszlelt valtozast? Valaszokat elore is koszonom.
Simán lehet, én annó mikor a piros dízelemen 195-ös gumira váltottam 175-ről, ugyan ezt éreztem, sokkal jobban megvezeti az út a szélesebb kereket...
Naplózva
 


Az oldal 0.479 másodperc alatt készült el 30 lekéréssel.