Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 23   Le

Szerző Téma: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)  (Megtekintve 299539 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

tibcsi

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #600 Dátum: 2009 Augusztus, 06, 22:11:19 »

Szia!

S szabad tudni a kisbolt nevét, címét, ahova el kell billegni a hölgyekhez (akik még mosolyognak is az olaj mellé)?
Naná. Dunaföldváron a szutyoki kereskedéssel szembeni kisutca elején van az NRG autósbolt. Telefonszám is kell?
Naplózva

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #601 Dátum: 2009 Augusztus, 06, 22:14:35 »

Naná. Dunaföldváron a szutyoki kereskedéssel szembeni kisutca elején van az NRG autósbolt. Telefonszám is kell?
Jöhet és köszi.
Naplózva

tibcsi

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #602 Dátum: 2009 Augusztus, 06, 22:18:23 »

Jöhet és köszi.
NRG AUTÓSBOLT
Tolna megye
Cím: 7020 DUNAFÖLDVÁR, IRINYI J. U. 3.
Tel: 75/343-027
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #603 Dátum: 2009 Augusztus, 22, 02:00:38 »

Hali!

Szerintetek lehet valamilyen negatív következménye, ha az előírttól "véknyabb" olajat rakok a motorba? Konkrétan 10w40 félszintetikus helyett 5w40 szintetikust!?
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #604 Dátum: 2009 Augusztus, 22, 08:37:38 »

Hali!

Szerintetek lehet valamilyen negatív következménye, ha az előírttól "véknyabb" olajat rakok a motorba? Konkrétan 10w40 félszintetikus helyett 5w40 szintetikust!?

miért az 5w40 vékonyabb mint a 10W40 (tehát a szintetikus vékonyabb mint a félszintetikus   :-)) ?)
Minőségben egyértelműen a teljesen szintetikus a legjobb, ár/érték arányban - rövid és középtávon - pedig a félszintetikus.

A szintetikus olajok tisztábban tartják a motort, mert nem hajlamosak a kokszosodásra; jobban tartják a viszkozitásukat a csereperiódus során, mert nincs bennük viszkozitásmódosító adalék, ami elnyíródhatna, és jobban ellenállnak a hőterhelésnek. De a félszintetikus olaj is rendelkezik hasonló tulajdonságokkal, csak annak mértéke nem éri el a szintetikusét. Viszont lényegesen kevesebbe kerül, ezért a teljesen szintetikus olaj használata inkább hosszú távon - az autó várható élettartamára vetítve - kifizetődő.

edgar

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #605 Dátum: 2009 Augusztus, 22, 09:08:39 »

miért az 5w40 vékonyabb mint a 10W40 (tehát a szintetikus vékonyabb mint a félszintetikus   :-)) ?)
Minőségben egyértelműen a teljesen szintetikus a legjobb, ár/érték arányban - rövid és középtávon - pedig a félszintetikus.

A szintetikus olajok tisztábban tartják a motort, mert nem hajlamosak a kokszosodásra; jobban tartják a viszkozitásukat a csereperiódus során, mert nincs bennük viszkozitásmódosító adalék, ami elnyíródhatna, és jobban ellenállnak a hőterhelésnek. De a félszintetikus olaj is rendelkezik hasonló tulajdonságokkal, csak annak mértéke nem éri el a szintetikusét. Viszont lényegesen kevesebbe kerül, ezért a teljesen szintetikus olaj használata inkább hosszú távon - az autó várható élettartamára vetítve - kifizetődő.

es ezt honnan masoltad?
Naplózva

tibcsi

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #606 Dátum: 2009 Augusztus, 22, 09:14:53 »

Hali!

Szerintetek lehet valamilyen negatív következménye, ha az előírttól "véknyabb" olajat rakok a motorba? Konkrétan 10w40 félszintetikus helyett 5w40 szintetikust!?
Baja nem lesz tőle, esetleg elkezdi eszegetni. De egy füstösbe biztosan nem tenném bele.
es ezt honnan masoltad?
Jogos. Az idézetet illik jelölni.
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #607 Dátum: 2009 Augusztus, 22, 09:58:08 »

Baja nem lesz tőle, esetleg elkezdi eszegetni. De egy füstösbe biztosan nem tenném bele.
Köszi, de miért nem raknád bele?
Naplózva

tibcsi

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #608 Dátum: 2009 Augusztus, 22, 10:12:39 »

Köszi, de miért nem raknád bele?
Mert egy dizelbe már nagyon vékony olaj és tuti eszegetné. Ráadásul a dízeleken nem illik 10-15ezer kilóméternél többet menni egy olajjal, de a szintetikus olajak ennél többett tudnak. De ez csupán a saját véleményem, azt teszel bele, amit jónak látsz. ;)
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #609 Dátum: 2009 Augusztus, 22, 10:21:15 »

Mert egy dizelbe már nagyon vékony olaj és tuti eszegetné. Ráadásul a dízeleken nem illik 10-15ezer kilóméternél többet menni egy olajjal, de a szintetikus olajak ennél többett tudnak. De ez csupán a saját véleményem, azt teszel bele, amit jónak látsz. ;)
Persze, azért köszi!
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #610 Dátum: 2009 Augusztus, 22, 11:15:49 »

bandit306

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #611 Dátum: 2009 Augusztus, 22, 19:54:36 »

Mert egy dizelbe már nagyon vékony olaj és tuti eszegetné. Ráadásul a dízeleken nem illik 10-15ezer kilóméternél többet menni egy olajjal, de a szintetikus olajak ennél többett tudnak. De ez csupán a saját véleményem, azt teszel bele, amit jónak látsz. ;)
Én nem tennék 10W40 nél vékonyabbat, de abban is van sokféle amit belelehet gyártói oldalról tenni.
De ezt mindenki maga döntse el.mit és melyik gyártótol tesz bele.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #612 Dátum: 2009 Augusztus, 23, 00:15:24 »

Mert egy dizelbe már nagyon vékony olaj és tuti eszegetné. Ráadásul a dízeleken nem illik 10-15ezer kilóméternél többet menni egy olajjal, de a szintetikus olajak ennél többett tudnak. De ez csupán a saját véleményem, azt teszel bele, amit jónak látsz. ;)

Inkább a turbó nem preferálná egy ilyen idős kocsiban!
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #613 Dátum: 2009 Augusztus, 24, 14:33:56 »

Hali!

Szerintetek lehet valamilyen negatív következménye, ha az előírttól "véknyabb" olajat rakok a motorba? Konkrétan 10w40 félszintetikus helyett 5w40 szintetikust!?

Megkérdeztem a totalcar olajdokiját és a következőt válaszolta:

"Ellentétben a közhiedelemmel, semmilyen negatív következménnyel nem kell számolnia (a többletköltségen kívül), ha 10W40-es félszintetikus olaj helyett 5W40-es szintetikusat tölt ebbe a motorba. Pozitív következmény viszont van: tisztább motor, jobb hőelvezetés és jobb kenés a téli hidegindításkor."

Mivel már megvan az olaj, így valószínű bele is teszem.
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #614 Dátum: 2009 Augusztus, 31, 14:46:05 »

Hali!

Szerintetek lehet valamilyen negatív következménye, ha az előírttól "véknyabb" olajat rakok a motorba? Konkrétan 10w40 félszintetikus helyett 5w40 szintetikust!?

Az 5W40 nem vékonyabb a 10W40nél ;)
Erre utal a W utáni szám.
Naplózva
           
                                            

lajos

  • Férfi
  • Klubfüggő
  • *
  • Népszerűség: 162
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.855
  • Autó színe: "ezüst metál"
  • Évjárat: 1999.10
  • Lakóhely: Szentes
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #615 Dátum: 2009 Augusztus, 31, 15:12:34 »

Megkérdeztem a totalcar olajdokiját és a következőt válaszolta:

"Ellentétben a közhiedelemmel, semmilyen negatív következménnyel nem kell számolnia (a többletköltségen kívül), ha 10W40-es félszintetikus olaj helyett 5W40-es szintetikusat tölt ebbe a motorba. Pozitív következmény viszont van: tisztább motor, jobb hőelvezetés és jobb kenés a téli hidegindításkor."

Mivel már megvan az olaj, így valószínű bele is teszem.
Nekem már harmadszor került bele total quartz 9000 5W40 és semmi negativumrol nem tudok neked beszélni.
Naplózva
"Ezt valóban élmény...."

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #616 Dátum: 2009 Augusztus, 31, 15:20:41 »

Az 5W40 nem vékonyabb a 10W40nél ;)
Erre utal a W utáni szám.
Nekem már harmadszor került bele total quartz 9000 5W40 és semmi negativumrol nem tudok neked beszélni.
Thx! ;)
Naplózva

gaboj

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 98
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 977
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 1998.06
  • Lakóhely: Hernádnémeti (Borsod megye)
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #617 Dátum: 2009 Szeptember, 26, 00:07:15 »

Sziasztok! Hamarosan Olajcserén esek át! Annyi kérdésem lenne, hogy váltó, szervó és fékolajat Mikor illik cserélni? És milyen olajak szükségeltetnek ezekhez?
Naplózva

nyalee

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #618 Dátum: 2009 Szeptember, 26, 07:28:01 »

Sziasztok! Hamarosan Olajcserén esek át! Annyi kérdésem lenne, hogy váltó, szervó és fékolajat Mikor illik cserélni? És milyen olajak szükségeltetnek ezekhez?
hát ha nm folyik a váltód akkor ahoz nem kell nyúlni
szervó olajat még én se cseréltem pedig 60e km belerakat ugyanez vonatkozik a fékolajra(megvan a szint és kész)

de majd mondanak úgyis megoldást mások is
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re:OLAJ (MIT HASZNÁLSZ A KOCSIBA MOTOR,VÁLTO,FÉK,SZERVO,....)
« Válasz #619 Dátum: 2009 Szeptember, 26, 10:13:12 »

Van 1 problémám.
A motor és a levegőszűrő között csövön a légszűrőbe olaj lecsapódást vettem észre.
Mi lehet??Ez normális??
Légyszi segítsetek. Köszi
 ??? ???
Nekem is olajos lesz időnként, de nekem a szelep ami benne van a rendszerbe az a rossz és nincsen kedven 8000 manit kiadni érte lekötöm és kész.
Csak 1 dobozt kell találnom, amibe belemegy a cső vége és csak a gáz jön ki belőle az olaj benn marad a tartájba.
Naplózva

cirmy

  • Vendég
Re:OLAJ (MIT HASZNÁLSZ A KOCSIBA MOTOR,VÁLTO,FÉK,SZERVO,....)
« Válasz #620 Dátum: 2009 Szeptember, 26, 11:19:29 »

Nekem is olajos lesz időnként, de nekem a szelep ami benne van a rendszerbe az a rossz és nincsen kedven 8000 manit kiadni érte lekötöm és kész.
Csak 1 dobozt kell találnom, amibe belemegy a cső vége és csak a gáz jön ki belőle az olaj benn marad a tartájba.
nem a kartelgáz csapódik le?? ha igen akkor ott van szelep?
Naplózva

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re:OLAJ (MIT HASZNÁLSZ A KOCSIBA MOTOR,VÁLTO,FÉK,SZERVO,....)
« Válasz #621 Dátum: 2009 Szeptember, 26, 20:44:43 »

Nekem is olajos lesz időnként, de nekem a szelep ami benne van a rendszerbe az a rossz és nincsen kedven 8000 manit kiadni érte lekötöm és kész.
Csak 1 dobozt kell találnom, amibe belemegy a cső vége és csak a gáz jön ki belőle az olaj benn marad a tartájba.


Szia!

Rövid gondolat:

Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy a kartergáz többek közt hasznos éghető (energiát tartalmazó) gázokat is tartalmaz (a káros anyagok mellett). Ezért van visszavezetve a szívóoldalba és nem az égéstermék oldalba (mert oda is vezethették volna  a konstruktőrök).

Az is nyilvánvaló, hogy a mani az nagy úr!
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re:OLAJ (MIT HASZNÁLSZ A KOCSIBA MOTOR,VÁLTO,FÉK,SZERVO,....)
« Válasz #622 Dátum: 2009 Szeptember, 27, 00:18:22 »

nem a kartelgáz csapódik le?? ha igen akkor ott van szelep?
Igen van 1 szelep a Td nél a kartergáz elvezető rendszerben.
A lényegét nem tudom csak azt hogy kis fordulatu vagy nem intenzív gyorsításnál az a szelep vagy membrán nem zár el és a kartergáz eljut a bejövő tiszta levegőhöz.
Ha intenzív a gyorsítás, akkor a keletkezett vácum miatt a membrán elzárja a kartergáz útját, és csak a tiszta levegő jut a motorba.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:OLAJ (MIT HASZNÁLSZ A KOCSIBA MOTOR,VÁLTO,FÉK,SZERVO,....)
« Válasz #623 Dátum: 2009 Szeptember, 27, 05:10:48 »

Igen van 1 szelep a Td nél a kartergáz elvezető rendszerben.
A lényegét nem tudom csak azt hogy kis fordulatu vagy nem intenzív gyorsításnál az a szelep vagy membrán nem zár el és a kartergáz eljut a bejövő tiszta levegőhöz.
Ha intenzív a gyorsítás, akkor a keletkezett vácum miatt a membrán elzárja a kartergáz útját, és csak a tiszta levegő jut a motorba.

TU motornál azaz S1-ben (S2-3nál nem tudom) van egy olaj lecsapó szürő ami elvileg vissza csorgatja az olajat és csak a gázt engedni a légrendszerbe!
Naplózva

cirmy

  • Vendég
Re:OLAJ (MIT HASZNÁLSZ A KOCSIBA MOTOR,VÁLTO,FÉK,SZERVO,....)
« Válasz #624 Dátum: 2009 Szeptember, 27, 05:45:00 »

TU motornál azaz S1-ben (S2-3nál nem tudom) van egy olaj lecsapó szürő ami elvileg vissza csorgatja az olajat és csak a gázt engedni a légrendszerbe!
olyasmi mint az az alumínium dörzsi mosogatásnál?
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:OLAJ (MIT HASZNÁLSZ A KOCSIBA MOTOR,VÁLTO,FÉK,SZERVO,....)
« Válasz #625 Dátum: 2009 Szeptember, 27, 07:11:01 »

olyasmi mint az az alumínium dörzsi mosogatásnál?

nem!
3db lyukas alu lap ami el van tólva egymástól, hogy csak a levegő juson át!
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re:OLAJ (MIT HASZNÁLSZ A KOCSIBA MOTOR,VÁLTO,FÉK,SZERVO,....)
« Válasz #626 Dátum: 2009 Szeptember, 27, 10:32:11 »

nem!
3db lyukas alu lap ami el van tólva egymástól, hogy csak a levegő juson át!
Ezt lehet kipróbálom főleg ha sikerülne szereznem 1 olyat persze ha kiszerelhető a rendszerből.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re:OLAJ (MIT HASZNÁLSZ A KOCSIBA MOTOR,VÁLTO,FÉK,SZERVO,....)
« Válasz #627 Dátum: 2009 Szeptember, 27, 11:22:26 »

Ezt lehet kipróbálom főleg ha sikerülne szereznem 1 olyat persze ha kiszerelhető a rendszerből.

lehet kapni máérkakerben...
26eFt mert csak légszűrő házzal egyetembe adják! :(
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re:OLAJ (MIT HASZNÁLSZ A KOCSIBA MOTOR,VÁLTO,FÉK,SZERVO,....)
« Válasz #628 Dátum: 2009 Szeptember, 27, 14:33:39 »

lehet kapni máérkakerben...
26eFt mert csak légszűrő házzal egyetembe adják! :(
Akkor marad másik megoldás.
Köszi.
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #629 Dátum: 2009 Október, 02, 10:30:31 »

Nem tudjátok mi a különbség a 75w90 és a 75w80 váltóolaj között? Az elsőt is rakhatom az autómba?

Mod:
A 75w80 melegen véknyabb!
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #630 Dátum: 2009 Október, 20, 09:21:36 »

olajdoktor.

Ez a doktor is vette a diplomáját. Az első mondat egy nagy humbug.
Naplózva
           
                                            

Kasz

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #631 Dátum: 2009 November, 11, 22:00:38 »

Ma számolgattam, és lassan elérkezünk kis kocsikámmal az első együttöltött 15.000 km-hez. Elővettem a kézikönyvet, amiben 30.000-es, vagy két évenkénti olajcsereperiódus van. Visszaolvasgattam a topikban, itt meg többen 10.000-erről, vagy még kevesebbről írnak. Na most akkor mennyi az annyi? :) Én eredetileg úgy gondoltam, hogy felezem az előírtat, ami 15.000 lenne. Infók: Total Quartz 7000 olajat tettem bele, és szinte biztos, hogy megint ezt fogok (úgy tudom "öreg" motorba nem szabad full szintetikusat tenni, pl Total Quartz 9000). Olaj eddig gyakorlatilag nem fogyott (nem töltöttem utána semmit, kb 2 mm hiányzik a max.-tól). Hamarosan felnőtt korba lép a motor (199.000 km), és a hosszabb utak mellett naponta használom rövidebb útra, hidegen (napi 2*13 km). Szerintem Magyarországon elég poros a levegő (jó nem sivatagi, de azért az osztrák alpokitól is messze van), főleg itt a belvárosban, ezért gondoltam a "különleges üzemeltetési feltételek" részbeni fennállására, így a csereperiódus felezésére. Mi a véleményetek?
Naplózva

drarpad

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 88
  • Autó színe: jégkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #632 Dátum: 2009 November, 11, 22:20:22 »

Ma számolgattam, és lassan elérkezünk kis kocsikámmal az első együttöltött 15.000 km-hez. Elővettem a kézikönyvet, amiben 30.000-es, vagy két évenkénti olajcsereperiódus van. Visszaolvasgattam a topikban, itt meg többen 10.000-erről, vagy még kevesebbről írnak. Na most akkor mennyi az annyi? :) Én eredetileg úgy gondoltam, hogy felezem az előírtat, ami 15.000 lenne. Infók: Total Quartz 7000 olajat tettem bele, és szinte biztos, hogy megint ezt fogok (úgy tudom "öreg" motorba nem szabad full szintetikusat tenni, pl Total Quartz 9000). Olaj eddig gyakorlatilag nem fogyott (nem töltöttem utána semmit, kb 2 mm hiányzik a max.-tól). Hamarosan felnőtt korba lép a motor (199.000 km), és a hosszabb utak mellett naponta használom rövidebb útra, hidegen (napi 2*13 km). Szerintem Magyarországon elég poros a levegő (jó nem sivatagi, de azért az osztrák alpokitól is messze van), főleg itt a belvárosban, ezért gondoltam a "különleges üzemeltetési feltételek" részbeni fennállására, így a csereperiódus felezésére. Mi a véleményetek?
Én úgy közelíteném meg a kérdést hogy milyen hosszú távra tervezel, az általad leírt egyik változattal sem fogsz rövid távon semmi különlegeset észrevenni.
Én hosszú távra terveztem az enyémmel és - igaz az 16 szelepes motor - először amikor sokat mentem rövid távon 0W40-es mostanság 5w40-es Total olajat használok 10000 km-es csereperiódussal. Egyelőre egyikből sem csipeget, most 146000 km van benne.
Szóval ha hosszú távra tervezel akkor érdemes gyakrabban cserélni az olajat, ártani biztos nem ártasz vele.
Naplózva

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #633 Dátum: 2009 November, 11, 22:23:23 »

Szerintem Magyarországon elég poros a levegő (jó nem sivatagi, de azért az osztrák alpokitól is messze van), főleg itt a belvárosban, ezért gondoltam a "különleges üzemeltetési feltételek" részbeni fennállására, így a csereperiódus felezésére. Mi a véleményetek?
A különlegessel kicsit késésben vagy, de a csökkentett üzemidejű periódus kifejezetten jót fog tenni, mert lelassul a további kopás.
15000 km-enként cserélem az olajat (ESSO 10 W 40 fél szintetikus), ezen sosem léptünk túl. Az utolsó olajcsere előtt arra lettem figyelmes, hogy a hátralévő 3 000 km alatt többet elcsíp, mint az előző 12000 km-en, úgymond ahogyan az olaj öregedik, úgy növekedik az elfogyása is.
Megjegyzem, hogy szűrőelemeket is gyári minőségűt(nem pugos dobozolásban) érdemes felhasználni (mert a normál minőség már nem tölti úgy be a funkcióját). 
Naplózva

Dakar 306

  • Füred-Team
  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 219
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6.724
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Maglód
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #634 Dátum: 2009 November, 11, 22:23:55 »

Ma számolgattam, és lassan elérkezünk kis kocsikámmal az első együttöltött 15.000 km-hez. Elővettem a kézikönyvet, amiben 30.000-es, vagy két évenkénti olajcsereperiódus van. Visszaolvasgattam a topikban, itt meg többen 10.000-erről, vagy még kevesebbről írnak. Na most akkor mennyi az annyi? :) Én eredetileg úgy gondoltam, hogy felezem az előírtat, ami 15.000 lenne. Infók: Total Quartz 7000 olajat tettem bele, és szinte biztos, hogy megint ezt fogok (úgy tudom "öreg" motorba nem szabad full szintetikusat tenni, pl Total Quartz 9000). Olaj eddig gyakorlatilag nem fogyott (nem töltöttem utána semmit, kb 2 mm hiányzik a max.-tól). Hamarosan felnőtt korba lép a motor (199.000 km), és a hosszabb utak mellett naponta használom rövidebb útra, hidegen (napi 2*13 km). Szerintem Magyarországon elég poros a levegő (jó nem sivatagi, de azért az osztrák alpokitól is messze van), főleg itt a belvárosban, ezért gondoltam a "különleges üzemeltetési feltételek" részbeni fennállására, így a csereperiódus felezésére. Mi a véleményetek?

A fullszintetikus olajjal mondanak 2 év/30ezer km-t, félszintetikussal 1 év/15 ezer km-t. Én félszintetikust használok, és 10-12 ezer után cserélem. Ez hamarabb van, mint 1 év.
Naplózva

Kasz

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #635 Dátum: 2009 November, 11, 22:44:22 »

A fullszintetikus olajjal mondanak 2 év/30ezer km-t, félszintetikussal 1 év/15 ezer km-t. Én félszintetikust használok, és 10-12 ezer után cserélem. Ez hamarabb van, mint 1 év.

Az S3 kézikönyv benzinmotor estetén "időszakos vizsgálatok" periódusaként 30.000 km-t ad meg. Ekkor kell olajat, olajszűrőt cserélni. Még azt is írja, hogy "az olajcserék szintetikus alapú olajjal kerülnek elvégzésre, de használhatunk energia-takarékos, vagy szintetikus olajat is". Azaz félszintetikus olajjal 30.000 km a csereperiódus, de ha akarsz rakhatsz bele szintetikusat is, aminél ugyanannyi. És a "különleges üzemeltetési feltételek" esetén ír benzinmotorra 20.000 km-es periódust. S1-S2-nél máshogy volt? Vagy a kézikönyv túl laza?
Naplózva

Dakar 306

  • Füred-Team
  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 219
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6.724
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Maglód
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #636 Dátum: 2009 November, 11, 22:54:03 »

Az S3 kézikönyv benzinmotor estetén "időszakos vizsgálatok" periódusaként 30.000 km-t ad meg. Ekkor kell olajat, olajszűrőt cserélni. Még azt is írja, hogy "az olajcserék szintetikus alapú olajjal kerülnek elvégzésre, de használhatunk energia-takarékos, vagy szintetikus olajat is". Azaz félszintetikus olajjal 30.000 km a csereperiódus, de ha akarsz rakhatsz bele szintetikusat is, aminél ugyanannyi. És a "különleges üzemeltetési feltételek" esetén ír benzinmotorra 20.000 km-es periódust. S1-S2-nél máshogy volt? Vagy a kézikönyv túl laza?

Háát, félszintivel 30 ezret lehúzni, az gyilok.Szerintem. Vezérlés és olajcsere, ezeket én inkább mindig idő előtt eszközölöm, abbol baj nem lehet. Mondjuk nekem még jóeséllyel hosszú évekig ez az autóm lesz...
Naplózva

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #637 Dátum: 2009 November, 11, 23:31:41 »

Az S3 kézikönyv benzinmotor estetén "időszakos vizsgálatok" periódusaként 30.000 km-t ad meg. Ekkor kell olajat, olajszűrőt cserélni. Még azt is írja, hogy "az olajcserék szintetikus alapú olajjal kerülnek elvégzésre, de használhatunk energia-takarékos, vagy szintetikus olajat is". Azaz félszintetikus olajjal 30.000 km a csereperiódus, de ha akarsz rakhatsz bele szintetikusat is, aminél ugyanannyi. És a "különleges üzemeltetési feltételek" esetén ír benzinmotorra 20.000 km-es periódust. S1-S2-nél máshogy volt? Vagy a kézikönyv túl laza?

S2 szervízkönyve (1997 évj.) 15000 km-es periódusokban van definiálva.
Naplózva

tibcsi

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #638 Dátum: 2009 November, 12, 06:30:01 »

Az S3 kézikönyv benzinmotor estetén "időszakos vizsgálatok" periódusaként 30.000 km-t ad meg. Ekkor kell olajat, olajszűrőt cserélni. Még azt is írja, hogy "az olajcserék szintetikus alapú olajjal kerülnek elvégzésre, de használhatunk energia-takarékos, vagy szintetikus olajat is". Azaz félszintetikus olajjal 30.000 km a csereperiódus, de ha akarsz rakhatsz bele szintetikusat is, aminél ugyanannyi. És a "különleges üzemeltetési feltételek" esetén ír benzinmotorra 20.000 km-es periódust. S1-S2-nél máshogy volt? Vagy a kézikönyv túl laza?
Nem létezik olyan félszintetikus olaj, ami kibír 30ezret. A gyári quartz 7000-es olaj 20ezer, vagy 1 év!
Naplózva

Kasz

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #639 Dátum: 2009 November, 12, 09:10:46 »

Nem létezik olyan félszintetikus olaj, ami kibír 30ezret. A gyári quartz 7000-es olaj 20ezer, vagy 1 év!

Köszi mindenkinek, akkor legalább 15 ezrenként cserélni fogom. De hogy a kézikönyv akkor miről beszél, azt nem értem...
Naplózva

Rico

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #640 Dátum: 2009 November, 12, 11:23:20 »

Köszi mindenkinek, akkor legalább 15 ezrenként cserélni fogom. De hogy a kézikönyv akkor miről beszél, azt nem értem...

Én Valvoline SAE 15-40W motorolajat használok 1.4-be. Jónak tűnik.
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #641 Dátum: 2009 November, 12, 15:16:04 »

Köszi mindenkinek, akkor legalább 15 ezrenként cserélni fogom. De hogy a kézikönyv akkor miről beszél, azt nem értem...
Én Valvoline SAE 15-40W motorolajat használok 1.4-be. Jónak tűnik.

10ezrenként cseréld és 10W40re! :-!

Módosítva: 1970 Január, 01, 00:59:59
váltóolajat szoktak cserélni csak úgy vagy csak váltócserekor? mert azt hallottam hogy ha nem látszik hogy "folyna" akkor nem kell cserélni a gyárit. 5500ért hozzátudnák jutni a gyári essohoz meg 7500ért Esso Ultra 10W-40 hez. érdemes cserélni?

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #642 Dátum: 2009 November, 12, 15:46:00 »

váltóolajat szoktak cserélni csak úgy vagy csak váltócserekor? mert azt hallottam hogy ha nem látszik hogy "folyna" akkor nem kell cserélni a gyárit. 5500ért hozzátudnák jutni a gyári essohoz meg 7500ért Esso Ultra 10W-40 hez. érdemes cserélni?
A váltóolajat akkor kell csak cserélni, ha a házat szétbontják, egyébként örök életes a gyári benn levő.
A 7500 nagyon jó ár, én sajnos 9600-ért vásároltam, mert maradék miatt nem tudtam váltani. Még egy olajcserém lesz a maradék 3 lityivel, aztán Total jön  (Tibcsi féle forrásból).

Sztem Total vagy Esso, én nem használnék mást.
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #643 Dátum: 2009 November, 12, 17:35:40 »

A váltóolajat akkor kell csak cserélni, ha a házat szétbontják, egyébként örök életes a gyári benn levő.
A 7500 nagyon jó ár, én sajnos 9600-ért vásároltam, mert maradék miatt nem tudtam váltani. Még egy olajcserém lesz a maradék 3 lityivel, aztán Total jön  (Tibcsi féle forrásból).

Sztem Total vagy Esso, én nem használnék mást.
Van amelyik Peugeot-on Shell Esso matrica van!
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #644 Dátum: 2009 November, 12, 17:38:30 »

A váltóolajat akkor kell csak cserélni, ha a házat szétbontják, egyébként örök életes a gyári benn levő.
A 7500 nagyon jó ár, én sajnos 9600-ért vásároltam, mert maradék miatt nem tudtam váltani. Még egy olajcserém lesz a maradék 3 lityivel, aztán Total jön  (Tibcsi féle forrásból).

Sztem Total vagy Esso, én nem használnék mást.


egyébként milyen az a gyári váltóolaj (bár tudom:Esso Gear Oil BV 75W80) de hogy mitől örök életű ? persze tudom nem olyan mint a motorolaj hogy 10ezrenként csere de mégsem fárad el akkor sose? 

Dakar 306

  • Füred-Team
  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 219
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6.724
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Maglód
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #645 Dátum: 2009 November, 12, 19:15:40 »


egyébként milyen az a gyári váltóolaj (bár tudom:Esso Gear Oil BV 75W80) de hogy mitől örök életű ? persze tudom nem olyan mint a motorolaj hogy 10ezrenként csere de mégsem fárad el akkor sose?

Én lecseréltettem anno, és abbol derült ki, hogy előbb-utóbb bekulázik majd a váltóm. Úgy is lett :D Igen apró fémdarabkák voltak benne.
szóval ha másért nem, már csak állapotellenörzés céljából is érdemes cserélni.
Naplózva

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #646 Dátum: 2009 November, 12, 19:21:30 »


egyébként milyen az a gyári váltóolaj (bár tudom:Esso Gear Oil BV 75W80) de hogy mitől örök életű ? persze tudom nem olyan mint a motorolaj hogy 10ezrenként csere de mégsem fárad el akkor sose?
Az örök élet azt jelenti pugéknál, hogy a váltó szétszereléséig, vagy kuplung javításig, mert ugye akkor a féltengelyeket ki kell szerelni, akkor meg már a szimmeringeket is cserélni, na ekkor cserélik az olajat is, de ezek általában 200 e km környékén előjönnek. Nem véletlen, hogy a szervízkönyvben a 200 e km-es karbantartásra már nincs ablak. Ennyi életet szánt neki a csigaevő tervező.
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #647 Dátum: 2009 November, 12, 21:39:42 »

Az örök élet azt jelenti pugéknál, hogy a váltó szétszereléséig, vagy kuplung javításig, mert ugye akkor a féltengelyeket ki kell szerelni, akkor meg már a szimmeringeket is cserélni, na ekkor cserélik az olajat is, de ezek általában 200 e km környékén előjönnek. Nem véletlen, hogy a szervízkönyvben a 200 e km-es karbantartásra már nincs ablak. Ennyi életet szánt neki a csigaevő tervező.

pontosítva a 200ezresre még van egy lap de ott már nem sok mindent kell cserélni(olajszűrő,pollenszűrő)
ha valakit esetleg érdekel a km állásához megtudom mondani mik a cserélni valók  _pug

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #648 Dátum: 2009 November, 12, 22:15:48 »

pontosítva a 200ezresre még van egy lap de ott már nem sok mindent kell cserélni(olajszűrő,pollenszűrő)
ha valakit esetleg érdekel a km állásához megtudom mondani mik a cserélni valók  _pug
245.000 km-nél mit kellene cserélni?
Naplózva
FunTom

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re:Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #649 Dátum: 2009 November, 13, 05:29:58 »

245.000 km-nél mit kellene cserélni?

200ezer az utolsó. de egyébként nem azért hagyják abba 200ezernél mert csak ennyi életet jósolnak egy pug motornak hanem azért mert erre már a tulajok megtanulják a periódusát a cseréknek
10ezrenként olaj 40ezrenként légszűrő , pollenszűrő,gyertyák,olaj meg olajszűrő ilyenkor is  a vezérműszíj cserén meg már mindenki túlesett  :-))
Oldalak: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 23   Fel
 


Az oldal 0.417 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.