Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 23   Le

Szerző Téma: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)  (Megtekintve 299571 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Bobeek

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #500 Dátum: 2009 Május, 28, 23:47:35 »

de akkor ez tulajdonképp nem barmojja szét a motort ugye? tehát nem baj h ha ien van benne..

nem lesz semmi baja tőle.. öregebb-kopottabb motorokba már 15-öst ajánlanak, mivel "sűrűbb"..
Naplózva

Flanger

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 8
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 598
  • Autó színe: Sötétkék
  • Évjárat: 1994.12
  • Lakóhely: Bicske
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #501 Dátum: 2009 Május, 28, 23:57:25 »

nem lesz semmi baja tőle.. öregebb-kopottabb motorokba már 15-öst ajánlanak, mivel "sűrűbb"..

nah az frankó.. köszi szépen :)
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #502 Dátum: 2009 Június, 03, 21:33:36 »

Hellótok!
Pug306 1996 1,4SL sedan váltóolaj csere kellene bár biztos UNIXba megtudják mondani de ti tapasztaltabbak;peugeot szakosabbak vagytok mit ajánlatok?

edgar

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #503 Dátum: 2009 Június, 03, 21:35:37 »

Hellótok!
Pug306 1996 1,4SL sedan váltóolaj csere kellene bár biztos UNIXba megtudják mondani de ti tapasztaltabbak;peugeot szakosabbak vagytok mit ajánlatok?

mi is csak azt tudjuk mint ok. gyari, asszem 75w80
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #504 Dátum: 2009 Június, 03, 21:40:57 »

mi is csak azt tudjuk mint ok. gyari, asszem 75w80

Castrol? vagy mi a gyári ?

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #505 Dátum: 2009 Június, 03, 21:42:06 »

mi is csak azt tudjuk mint ok. gyari, asszem 75w80

asszed vagy tudod? haha xd :D

Gege

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #506 Dátum: 2009 Június, 03, 21:42:23 »

Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #507 Dátum: 2009 Június, 03, 21:44:19 »

Total
jah Total megtaláltam és abból mennyi literecske kell ?kb meg miylen sürün kell azt?(mert még nemvolt cserélve)

LipiG

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 19
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 396
  • Autó színe: Örökzöld (KRGB)
  • Évjárat: '99/5
  • Lakóhely: Mád
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #508 Dátum: 2009 Június, 03, 21:49:49 »

jah Total megtaláltam és abból mennyi literecske kell ?kb meg miylen sürün kell azt?(mert még nemvolt cserélve)

Total 75W80 2liter (nekem Unix-ba miskolcon nem tudtak keriteni, netről rendeltem)
Ahogy a pénztárcád engedi :P Elvileg nem is kellene cserélni benne ha jól gondolom (én is azért cseréltem mert elfolyt a szimeringnél egy része és inkább nem rátöltöttem)
Naplózva
Mit ér az erő, ha nem uralod?!   -   1.4 8V rulez

Gege

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #509 Dátum: 2009 Június, 03, 21:52:20 »

jah Total megtaláltam és abból mennyi literecske kell ?kb meg miylen sürün kell azt?(mert még nemvolt cserélve)

Total 75W80 2 liter kell bele.

http://www.formula3000.hu/shop/product_info.php?cPath=69&products_id=246
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #510 Dátum: 2009 Június, 03, 21:58:50 »

Total 75W80 2 liter kell bele.

http://www.formula3000.hu/shop/product_info.php?cPath=69&products_id=246

 ohh kössz a teljeskörű infot akkor jövő 7en leis lesz cserélve azis meg a motorolaj szürővel egy füst alatt mert lassan elhagyom a 9000kmt (OLAJCSERE!!)  :D

edgar

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #511 Dátum: 2009 Június, 03, 22:16:03 »

jah Total megtaláltam és abból mennyi literecske kell ?kb meg miylen sürün kell azt?(mert még nemvolt cserélve)

a gyarit _tudtam_, meg a suruseget is _tudtam_, de ha meg1x nekifutsz eszre is veheted.. egyedul azt nem tudtam, hogy a gyari total, vagy esso, de mar megkaptad a valaszt arra a kerdesedre is..
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #512 Dátum: 2009 Június, 03, 22:31:38 »

Total 75W80 2liter (nekem Unix-ba miskolcon nem tudtak keriteni, netről rendeltem)
Ahogy a pénztárcád engedi :P Elvileg nem is kellene cserélni benne ha jól gondolom (én is azért cseréltem mert elfolyt a szimeringnél egy része és inkább nem rátöltöttem)

jah hát remélem nekem tudnak majd a szombathelyibe ha nem akkor marad a lángosPEti-30% (Láng autó-alkatrész) :D   hát ha nemis kell cserélni azért ha már rászántam magam akkor csere lesz bár még gondolkozom mind1
majd felhívom a szerelőt hogy érdemes-e (bár hozzáteszem pár sörért bármit megcsinál és nagyon profi!!):D apám haverja nah meg falubeli -volt- :D aztán akkor gooo

thx a helpet!!!

Bobeek

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #513 Dátum: 2009 Június, 04, 10:53:45 »

a gyarit _tudtam_, meg a suruseget is _tudtam_, de ha meg1x nekifutsz eszre is veheted.. egyedul azt nem tudtam, hogy a gyari total, vagy esso, de mar megkaptad a valaszt arra a kerdesedre is..

mindkettő gyári..  :-!
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #514 Dátum: 2009 Június, 04, 18:27:17 »

10 w az fél v.szintetikus olaj
15 w  ásványi olaj(kicsivel sűrűbb is)

Nekem azt mondta egy kereskedő, hogy  15W40 semmi esetre sem használjak mert az öregebb autókba rakják amik jobban eszik az olajat 10W40 vagy 5W40et ajánlott az "újabbakba"(10év körül)mert a 15W40 csak fél szintetikus  és annak alig van kenése     Az OPELnek van a GM olaja állítólag az jó -asszem most az is lesz bent-mert a szerelőmnek sikerült szerezni jó pár litert

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #515 Dátum: 2009 Június, 04, 18:58:09 »

Nekem azt mondta egy kereskedő, hogy  15W40 semmi esetre sem használjak mert az öregebb autókba rakják amik jobban eszik az olajat 10W40 vagy 5W40et ajánlott az "újabbakba"(10év körül)mert a 15W40 csak fél szintetikus  és annak alig van kenése     Az OPELnek van a GM olaja állítólag az jó -asszem most az is lesz bent-mert a szerelőmnek sikerült szerezni jó pár litert
Hát, akkor én elnéznék másik szerelőhöz. Aki a GM olajat ajánlja akár Opelba is, pláne Peugeotba az nálam elvesztette a hitelét... :-\ A kereskedő pedig nyilván a drágább olajat akarja eladni neked, mert azon keres jobban. Azt kell beletenni, amit a kezelési utasítás ír hozzá. És nem csak a viszkozitás a lényeg, hanem inkább a minősítése az olajnak
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #516 Dátum: 2009 Június, 04, 20:40:57 »

Hát, akkor én elnéznék másik szerelőhöz. Aki a GM olajat ajánlja akár Opelba is, pláne Peugeotba az nálam elvesztette a hitelét... :-\ A kereskedő pedig nyilván a drágább olajat akarja eladni neked, mert azon keres jobban. Azt kell beletenni, amit a kezelési utasítás ír hozzá. És nem csak a viszkozitás a lényeg, hanem inkább a minősítése az olajnak

a kereskedő nem a drágát akarta megvetetni mert azt mondta hogy ő ad szívesen 15W40et is de kérdezzem meg hogy biztos az volt e bent előtte mert ő is autószerelő volt és azt nem ajánlja a kezelési utasítás meg szerintem senkit sem érdekel mert elötte Castrol volt benne és Total illetve Esso a kezelési utasítás aztán mégsem volt semmi baja  ha meg a GM olajjal problémád volt akkor megkérdezném hogy hány 1000km enként cserélsz olajat mert szervizileg 10000km enként kell de én -és a szerelőm ausztriába dolgozik ott is- már 8-9 ezer között cserélik)
külföldről hozza a GM olajat mert ott mindenbe azt tesznek érdekes ott van minősítése!!!  Fordulj másik szerelőhöz!! _pug

tibcsi

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #517 Dátum: 2009 Június, 04, 20:44:58 »

a kereskedő nem a drágát akarta megvetetni mert azt mondta hogy ő ad szívesen 15W40et is de kérdezzem meg hogy biztos az volt e bent előtte mert ő is autószerelő volt és azt nem ajánlja a kezelési utasítás meg szerintem senkit sem érdekel mert elötte Castrol volt benne és Total illetve Esso a kezelési utasítás aztán mégsem volt semmi baja  ha meg a GM olajjal problémád volt akkor megkérdezném hogy hány 1000km enként cserélsz olajat mert szervizileg 10000km enként kell de én -és a szerelőm ausztriába dolgozik ott is- már 8-9 ezer között cserélik)
külföldről hozza a GM olajat mert ott mindenbe azt tesznek érdekes ott van minősítése!!!  Fordulj másik szerelőhöz!! _pug
Hát nem annyira fogja megtenni, attól félek. ;D A suszter ugyanis ritkán jár cipészhez. :-))
Naplózva

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #518 Dátum: 2009 Június, 04, 20:54:16 »

a kereskedő nem a drágát akarta megvetetni mert azt mondta hogy ő ad szívesen 15W40et is de kérdezzem meg hogy biztos az volt e bent előtte mert ő is autószerelő volt és azt nem ajánlja a kezelési utasítás meg szerintem senkit sem érdekel mert elötte Castrol volt benne és Total illetve Esso a kezelési utasítás aztán mégsem volt semmi baja  ha meg a GM olajjal problémád volt akkor megkérdezném hogy hány 1000km enként cserélsz olajat mert szervizileg 10000km enként kell de én -és a szerelőm ausztriába dolgozik ott is- már 8-9 ezer között cserélik)
külföldről hozza a GM olajat mert ott mindenbe azt tesznek érdekes ott van minősítése!!!  Fordulj másik szerelőhöz!! _pug
Az osztrák GM olajat nem ismerem, ott még nem jártam se vásárlóként, se belsősként autós témában. Az itthoni GM olajhoz volt szerencsém, amiből kétféle létezik. Van a gyári, amit maguk az opel-szervizesek se nagyon szeretnek, de azt kell nyomni, a másik a szürkeimportos hamisítvány, amit meglepően sok helyen árulnak, meglepően jó áron. Aztán "meglepően" eszi az olajat a kocsi, és kb a tescos olaj szintjét hozza whistle
Persze odakint sok dolog más, így arról nem tudok nyilatkozni, lehet, hogy igaza van a szerelődnek.

A viszkozitásnál leginkább az a mérvadó, hogy ami benne volt, az jól működött-e. Ha a 10w40-el, vagy ami benne volt nem volt gond, akkor nem kell se jobb, se rosszabb bele.

Ja, és nem az autó kora a meghatározó, hanem a valós futás, és a használat jellege ;)
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #519 Dátum: 2009 Június, 04, 21:06:00 »

hol érdemes most venni 10w40 total olajat?
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #520 Dátum: 2009 Június, 04, 21:40:22 »

Nekem azt mondta egy kereskedő, hogy  15W40 semmi esetre sem használjak mert az öregebb autókba rakják amik jobban eszik az olajat 10W40 vagy 5W40et ajánlott az "újabbakba"(10év körül)mert a 15W40 csak fél szintetikus  és annak alig van kenése     Az OPELnek van a GM olaja állítólag az jó -asszem most az is lesz bent-mert a szerelőmnek sikerült szerezni jó pár litert
A GM olajról én is csak rosszakat hallottam!
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #521 Dátum: 2009 Június, 04, 21:43:54 »

Az osztrák GM olajat nem ismerem, ott még nem jártam se vásárlóként, se belsősként autós témában. Az itthoni GM olajhoz volt szerencsém, amiből kétféle létezik. Van a gyári, amit maguk az opel-szervizesek se nagyon szeretnek, de azt kell nyomni, a másik a szürkeimportos hamisítvány, amit meglepően sok helyen árulnak, meglepően jó áron. Aztán "meglepően" eszi az olajat a kocsi, és kb a tescos olaj szintjét hozza whistle
Persze odakint sok dolog más, így arról nem tudok nyilatkozni, lehet, hogy igaza van a szerelődnek.

A viszkozitásnál leginkább az a mérvadó, hogy ami benne volt, az jól működött-e. Ha a 10w40-el, vagy ami benne volt nem volt gond, akkor nem kell se jobb, se rosszabb bele.

Ja, és nem az autó kora a meghatározó, hanem a valós futás, és a használat jellege ;)

ezzel bocs de nem értek egyet még ha szerelő is vagy("A suszter ugyanis ritkán jár cipészhez.") van egy haverom meghalt anyja apja egyedül maradt és még tanul. Lóvé kevés ,mitsubishit hajt és tescos benzin (amit most megvett a shell :-))  ) olcsó olaj és azt mondta nem is választ mást mert ua mintha drágábbat venne. Mondjuk én ezt nem tudom meg nem is akarom kipróbálni az olcsót (mert olcsó húsnak híg a leve) de ezek szerint megfelelő azis (neki illetve jobban mondva az autójának)
nah az hogy a magyar szervizbe mit művelnek a dolgozók arról ne is beszéljünk becsület=0  TISZTELET A KIVÉTELNEK (de az sajnos igen-igen ritka)

a wről meg csak annyit hogy józan paraszti ész(JPÉ :-)) -matektanárunk szerint) nem véletlen hogy a legolcsóbb a 15W... azt nekem senki nemtudja megmagyarázni hogy az jó!!! OFF

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #522 Dátum: 2009 Június, 04, 21:44:54 »

A GM olajról én is csak rosszakat hallottam!

magyar szervizből vagy saját tapasztalat?

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #523 Dátum: 2009 Június, 04, 21:46:28 »


magyar szervizből vagy saját tapasztalat?
Opelosoktól, akik már túlestek motorfelújításon...
Naplózva

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #524 Dátum: 2009 Június, 04, 21:51:53 »

ezzel bocs de nem értek egyet még ha szerelő is vagy("A suszter ugyanis ritkán jár cipészhez.") van egy haverom meghalt anyja apja egyedül maradt és még tanul. Lóvé kevés ,mitsubishit hajt és tescos benzin (amit most megvett a shell :-))  ) olcsó olaj és azt mondta nem is választ mást mert ua mintha drágábbat venne. Mondjuk én ezt nem tudom meg nem is akarom kipróbálni az olcsót (mert olcsó húsnak híg a leve) de ezek szerint megfelelő azis (neki illetve jobban mondva az autójának)
nah az hogy a magyar szervizbe mit művelnek a dolgozók arról ne is beszéljünk becsület=0  TISZTELET A KIVÉTELNEK (de az sajnos igen-igen ritka)

a wről meg csak annyit hogy józan paraszti ész(JPÉ :-)) -matektanárunk szerint) nem véletlen hogy a legolcsóbb a 15W... azt nekem senki nemtudja megmagyarázni hogy az jó!!! OFF
Hát, lehet, hogy van jó olaj az olcsók között is, nem vagyok az a típus, aki az ár alapján dönt, és nincs is személyes tapasztalatom mindről, úgyhogy nem tudok véleményt mondani.
De egy olajról hosszú távon derül ki igazán, hogy mien tulajdonságokkal bír. Amit rögtön zabál, az persze nem jó, de attól hogy mondjuk nem eszi, lehet hogy 2-3 olajcsere múlva megadja magát a motor...
Mindenesetre szerintem elgondolkodtató, hogy aki a szakmában dolgozik (ismerek 1-2 ilyet ::) ) az mind Castrolt, Valvolinet, vagy hasonló, komolyabb márkát használ, és nem próbálkozik mással ;)
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #525 Dátum: 2009 Június, 04, 21:55:45 »

Opelosoktól, akik már túlestek motorfelújításon...

de azt is mondták hogy az olaj miatt? mert azt nem akarom elhinni  vagy esetleg a magyar GM olajtól de az se  szerintem ott más hiba lehetett (mondjuk ha okosan hajtjuk a motort és rendszeresen SZERVIZELVE !!! nemcsak átnézve van akkor nem az olajtól kell újítani

nah de ezt is egtudom fejelni egy ellenpédával a falunkba haveromnak golf1 volt 1000 éves és az utolsó kb5 évbe már csak hajtotta semmi csere újítás rohadt (műszakira is más autót küldtek be helyette mert mostanáig eltudta intézni) és csak most cserélte le 2009elején (tehát 2004óta csak ment vele) mert már nemtudta így műszakiztatni amúgy életveszélyes járgány volt már szval jobbis mert nemcsak saját hanem mások élete is veszélybe foroghatott volna egy baleset során

nah ennyit erről olajcsere mindenképp meglesz akár milyen olajjal is mert az kell(+olajszűrő)

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #526 Dátum: 2009 Június, 04, 21:57:37 »

minden francia autó eszi az olajat az új 307sw főleg!!! de nem hinném hogy az olaj minőségétől enné!!

Bobeek

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #527 Dátum: 2009 Június, 04, 22:40:39 »

minden francia autó eszi az olajat az új 307sw főleg!!! de nem hinném hogy az olaj minőségétől enné!!

akkor az enyémet nem franciák csinálták..  ::) ;D
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #528 Dátum: 2009 Június, 04, 22:44:45 »

minden francia autó eszi az olajat az új 307sw főleg!!! de nem hinném hogy az olaj minőségétől enné!!

Minden motornak van egy természetes fogyasztása és a 307 se eszik többet mint az átlag(van a háznál az is:D ) Viszont van olyan márka amelynél igen nagy mennyiségű fogyasztás is elfogadott...
Naplózva

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #529 Dátum: 2009 Június, 04, 22:49:58 »

Minden motornak van egy természetes fogyasztása és a 307 se eszik többet mint az átlag(van a háznál az is:D ) Viszont van olyan márka amelynél igen nagy mennyiségű fogyasztás is elfogadott...
Csak h ne menjünk messze a témától Opel ecotec whistle
Naplózva

bandit306

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #530 Dátum: 2009 Június, 05, 00:25:16 »

minden francia autó eszi az olajat az új 307sw főleg!!! de nem hinném hogy az olaj minőségétől enné!!
Akkor az enyém sem franciában készült, mert cserétől cseréig elmegyek vele, csak azért kell 1 dl utánna önteni, mert a váltófelőli főtengelyszimeringem ereszt.
ez annyit kelent, hogy 10.000 kilcsin bellül 1dl megy bele.
Az aszthiszem nem nevezhető olaj fogyasztásnak.
Naplózva

cirmy

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #531 Dátum: 2009 Június, 05, 21:57:44 »

minden francia autó eszi az olajat az új 307sw főleg!!! de nem hinném hogy az olaj minőségétől enné!!
mutassak egy francia autót ami nem eszi?
Naplózva

tibcsi

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #532 Dátum: 2009 Június, 06, 06:46:10 »

mutassak egy francia autót ami nem eszi?
Kettőt? ;D
Naplózva

Break 306

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #533 Dátum: 2009 Június, 06, 07:01:27 »

Kettőt? ;D
hármat mert ez a magyar igazság,és még van jó pár szerintem.Nekem a 120-as LS-es na az ette az olajat 1000-km-en 1 lityit,na de én is a normálisnak mondot,franciába elöirt olajat használom,és nem gondolkodom a gagyin,vagy az ismeretlenen.10-12-ezrenként csere 6-8 ezer az olaj +szürő.ESSO,TOTAL-QVARC, STB. UTÁNTÖLTÉS NÉLKÜL:-!
Naplózva

tibcsi

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #534 Dátum: 2009 Június, 06, 07:15:34 »

hármat mert ez a magyar igazság,és még van jó pár szerintem.Nekem a 120-as LS-es na az ette az olajat 1000-km-en 1 lityit,na de én is a normálisnak mondot,franciába elöirt olajat használom,és nem gondolkodom a gagyin,vagy az ismeretlenen.10-12-ezrenként csere 6-8 ezer az olaj +szürő.ESSO,TOTAL-QVARC, STB. UTÁNTÖLTÉS NÉLKÜL:-!
:-! Mondjuk a totalnak 20000km vagy 1 év a csereperiódusa. Én most 17ezer után cseréltem, utántöltenem ez idő alatt nem kellett egy cseppet sem, és a leengedett olaj sem egy fekete massza volt, hanem csak barna. Szóval lehet kísérletezni különféle "jónakmondott" olajakkal, de nem biztos, hogy érdemes. ;) Ja havernak egy hete cseréltem, 4 lityi Quartz 7000 + szűrő 6150 volt.
Naplózva

Break 306

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #535 Dátum: 2009 Június, 06, 07:20:06 »

:-! Mondjuk a totalnak 20000km vagy 1 év a csereperiódusa. Én most 17ezer után cseréltem, utántöltenem ez idő alatt nem kellett egy cseppet sem, és a leengedett olaj sem egy fekete massza volt, hanem csak barna. Szóval lehet kísérletezni különféle "jónakmondott" olajakkal, de nem biztos, hogy érdemes. ;) Ja havernak egy hete cseréltem, 4 lityi Quartz 7000 + szűrő 6150 volt.
   na ugye hogy nem is olyan drágák ezek az olajok ,és ezért nem érik meg a kisérletezést . :-!
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #536 Dátum: 2009 Június, 06, 20:38:13 »

úgy érzem ezt a lavinát én indítottam el szóval szeretném is befejezni azzal a gondolattal hogy meggyőztetek: totalt  vettem mert ahhoz kaptam 2liter váltóolajat féláron + a 10%os kártyám (még szerencse hogy az UNIXOS ,tesóm osztálytársa volt középiskolába) :-) ) _pug  szóval olcsón megúsztam és legalább minőségi az áru (nektek köszönhetően mert addig hezitáltam amíg a szerelőmnél elfogyott a GM)  kössz

jah még annyit amihez biztos hozzászóltok hogy a discoveryn láttam hogy egy 1000ccm es 20év körüli autónak a benzinjéhez már használt napraforgó olajat öntöttek + a motorolajat is arra cseréltek és különböző időjárási viszontagságoknak tették ki + még meg is kínozták az autót( nő vezette 1be padlógáz elég sokáig meg hasonlók) nem lett semmi baja!! vicces

bandit306

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #537 Dátum: 2009 Június, 06, 20:43:38 »

úgy érzem ezt a lavinát én indítottam el szóval szeretném is befejezni azzal a gondolattal hogy meggyőztetek: totalt  vettem mert ahhoz kaptam 2liter váltóolajat féláron + a 10%os kártyám (még szerencse hogy az UNIXOS ,tesóm osztálytársa volt középiskolába) :-) ) _pug  szóval olcsón megúsztam és legalább minőségi az áru (nektek köszönhetően mert addig hezitáltam amíg a szerelőmnél elfogyott a GM)  kössz

jah még annyit amihez biztos hozzászóltok hogy a discoveryn láttam hogy egy 1000ccm es 20év körüli autónak a benzinjéhez már használt napraforgó olajat öntöttek + a motorolajat is arra cseréltek és különböző időjárási viszontagságoknak tették ki + még meg is kínozták az autót( nő vezette 1be padlógáz elég sokáig meg hasonlók) nem lett semmi baja!! vicces
Akkor total 10w40 es motorolaj és 75W80 as váltóolajat vettél az autódhoz?

Azt a tesztet már láttam én is de inkább nem próbálom ki az autómon.
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #538 Dátum: 2009 Június, 06, 20:55:39 »

Akkor total 10w40 es motorolaj és 75W80 as váltóolajat vettél az autódhoz?

Azt a tesztet már láttam én is de inkább nem próbálom ki az autómon.

jah total írtam? bocs csak a váltóolaj az a motorolaj az castrol (mondjuk nem mintha számítana mivel uis 8500-9000km-enként cserélem olajszűrővel (igaz hogy akkor még mindig elég sűrű de annyit megér ha mindennap használva van!!) ( olajszűrő: man filter- gondolom most aztis lefogjátok fikázni de eddig mindig az volt bent és semmi panaszom -  és mivel 1,4es nem versenycélokra használom azt a 75 pacit  jah a teszteket meg finoman szólva leszarom!!

bandit306

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #539 Dátum: 2009 Június, 06, 21:07:18 »

jah total írtam? bocs csak a váltóolaj az a motorolaj az castrol (mondjuk nem mintha számítana mivel uis 8500-9000km-enként cserélem olajszűrővel (igaz hogy akkor még mindig elég sűrű de annyit megér ha mindennap használva van!!) ( olajszűrő: man filter- gondolom most aztis lefogjátok fikázni de eddig mindig az volt bent és semmi panaszom -  és mivel 1,4es nem versenycélokra használom azt a 75 pacit  jah a teszteket meg finoman szólva leszarom!!
A M.A.N filter az nem gagyi  nagyon is jó. :-! :-! :-!
Csak a lehúzást nem igen értem. ha valami a más tapasztalatai alapján nem müködik, akkor az még lehet jó, mert csak 1 vélemény. de ha ugyan arról többen írják hogy nem igazán teszi a dolgát, akkor már megfontolandó. hogy lehet benne igazság.

A mociba meg teljesen jó amit vettél. :-! :-!
Naplózva

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #540 Dátum: 2009 Június, 06, 21:18:28 »

jah total írtam? bocs csak a váltóolaj az a motorolaj az castrol (mondjuk nem mintha számítana mivel uis 8500-9000km-enként cserélem olajszűrővel (igaz hogy akkor még mindig elég sűrű de annyit megér ha mindennap használva van!!) ( olajszűrő: man filter- gondolom most aztis lefogjátok fikázni de eddig mindig az volt bent és semmi panaszom -  és mivel 1,4es nem versenycélokra használom azt a 75 pacit  jah a teszteket meg finoman szólva leszarom!!
Az olajszűrő igazából majdnem mindegy csak cserélve legyen :) Lényegében ha nem a kínai piacról van, akkor teszi a dolgát :P A mann egy erős középmezőnyt képvisel.

A tesztben pedig egy G100as Charade volt ha jól emlékszem, annak meg kb annyira elpusztíthatatlan a motorja, mint a suzukié :) Bár őszintén szólva én is azt hittem, 10 perc alatt kinyírják ::)
Naplózva

Bally

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 186
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.599
  • Autó színe: Noir Onyx
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Gödöllö
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 3 ajtós
  • XU7JP4(RS Wannabe)
    • Taglap
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #541 Dátum: 2009 Június, 06, 21:24:47 »

Az olajszűrő igazából majdnem mindegy csak cserélve legyen :) Lényegében ha nem a kínai piacról van, akkor teszi a dolgát :P A mann egy erős középmezőnyt képvisel.

A tesztben pedig egy G100as Charade volt ha jól emlékszem, annak meg kb annyira elpusztíthatatlan a motorja, mint a suzukié :) Bár őszintén szólva én is azt hittem, 10 perc alatt kinyírják ::)

Ugyan OFF, de azért érdekes olvasnivaló a szűrőkről.
A CRXFórumról való a link, BTW.
Szűrők - nem is annyira egyformák
Naplózva
           
                                            

bandit306

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #542 Dátum: 2009 Június, 06, 21:51:56 »

Ugyan OFF, de azért érdekes olvasnivaló a szűrőkről.
A CRXFórumról való a link, BTW.
Szűrők - nem is annyira egyformák
És ha jól értelmezem, akkor a francia (Porflux )Szűrőnek van a legnagyobb szűrőfelülete?
Naplózva

edgar

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #543 Dátum: 2009 Június, 07, 08:33:16 »

Az olajszűrő igazából majdnem mindegy csak cserélve legyen :) Lényegében ha nem a kínai piacról van, akkor teszi a dolgát :P A mann egy erős középmezőnyt képvisel.

A tesztben pedig egy G100as Charade volt ha jól emlékszem, annak meg kb annyira elpusztíthatatlan a motorja, mint a suzukié :) Bár őszintén szólva én is azt hittem, 10 perc alatt kinyírják ::)

ezt a tesztet megneznem szivesen! belinkeled?
Naplózva

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #544 Dátum: 2009 Június, 07, 10:03:33 »

Naplózva

fisi306b1.4xn

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #545 Dátum: 2009 Június, 15, 11:35:51 »

Sziasztok!
Érdekes sztori példaként.
Kb 3 éve (akkor még P. Fábián karbantartotta a LEO-t) kérdeztem a szerelőt, hogy a tescoban látott ismert jó márkanevű olaj jó-e, mert vmivel olcsóbb volt. Nagyot nevetett s közölte, hogy az már nem létező név 2 éve.
Egyébként én ESSO ultra 10 W 40-et használok, s az első tulaj is azt használta (97. 11 . hó /175 e km a telj.), olajcsere 15 ezrenként. Az olajfogyasztás (ha tömített a motor pl szimering hiba) szinte semmi, nagyon minimális.         
Naplózva

K Nándor

  • Vendég
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #546 Dátum: 2009 Június, 15, 12:14:02 »

Sziasztok!
Érdekes sztori példaként.
Kb 3 éve (akkor még P. Fábián karbantartotta a LEO-t) kérdeztem a szerelőt, hogy a tescoban látott ismert jó márkanevű olaj jó-e, mert vmivel olcsóbb volt. Nagyot nevetett s közölte, hogy az már nem létező név 2 éve.
Egyébként én ESSO ultra 10 W 40-et használok, s az első tulaj is azt használta (97. 11 . hó /175 e km a telj.), olajcsere 15 ezrenként. Az olajfogyasztás (ha tömített a motor pl szimering hiba) szinte semmi, nagyon minimális.         

Tescoban úgy alapból semmit se vennék az autómhoz. Na jó,talán ablakmosót. Amúgy az olaj jelentősen olcsóbb néhány netes boltban mint máshol.
Naplózva

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #547 Dátum: 2009 Június, 15, 13:55:15 »

Sziasztok!
Érdekes sztori példaként.
Kb 3 éve (akkor még P. Fábián karbantartotta a LEO-t) kérdeztem a szerelőt, hogy a tescoban látott ismert jó márkanevű olaj jó-e, mert vmivel olcsóbb volt. Nagyot nevetett s közölte, hogy az már nem létező név 2 éve.
Egyébként én ESSO ultra 10 W 40-et használok, s az első tulaj is azt használta (97. 11 . hó /175 e km a telj.), olajcsere 15 ezrenként. Az olajfogyasztás (ha tömített a motor pl szimering hiba) szinte semmi, nagyon minimális.         
A tecsóban kapható Valvoline olaj például kifejezetten nekik gyártott és csomagolt, gyengébb minőségű olaj ;)
Naplózva

kissaty -p3u0e6t-

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 34
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.771
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.11
  • Lakóhely: Kenéz
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
  • p3u0e6t SL Wintertime®™
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #548 Dátum: 2009 Június, 17, 20:32:19 »

A tecsóban kapható Valvoline olaj például kifejezetten nekik gyártott és csomagolt, gyengébb minőségű olaj ;)

elég szomorú ha a valvoline ilyen sefteléssel játszik (bár még sosem használtam az olajukat de ha ez igaz nem is fogom mert aki ilyet csinál előfordulhat hogy ugyanazt a szart küldi esetleg boltba is drágábban)

GiBR

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 114
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1999.03
  • Lakóhely: Békéscsaba-Győr
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
    • CarDomain
Re: Kenőanyagok (motor-, váltó-, szervó- és fékolaj)
« Válasz #549 Dátum: 2009 Június, 17, 20:56:34 »

elég szomorú ha a valvoline ilyen sefteléssel játszik (bár még sosem használtam az olajukat de ha ez igaz nem is fogom mert aki ilyet csinál előfordulhat hogy ugyanazt a szart küldi esetleg boltba is drágábban)
Nem ugyanazt küldik :)
Naplózva
Oldalak: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 23   Fel
 


Az oldal 0.441 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.