Blog > Saját kocsink története
Peugeot 306 1,6 NFT Black
Peugeot9:
Üdv újra itt
Nagyon örülök hogy relatíve gyorsan sikerült találnom a fogamra való verdát.
Nem kevés keresgélés utánajárás árán végre ráleltem az újdonsültre.
Köszönöm mindenkinek a segítséget a támogatást meg úgy mindent h megvalósithatom ismét a fanatizmusom.
Az autóról röviden: külföldi oldalon hirdették,kicsit még rágódtam rajta mert 3 ajtós,de cserébe fekete és még elektromos napfénytetős is :-))
Még papirozás alatt a gép amint megvan jönni fognak a képek
Évjárat 2001,motor 1,6 NFT 98ló pár extrát tartalmaz(esöszenzor,abs,klíma 4 lufi,sport ülés)
Aztán majd idővel kerül bele ez az :)
Peugeot9:
Régen posztoltam,azóta már rendszámos a kis hatchi
Ami nagyon sos volt az a vezérlés ugyanis könnyezett a veztengely szimmering,ezen felül
Kapott 4 új gyertyát,olajat, olajszűrőt,üzemanyagszűrőt,és levegőszűrőt.Ha már ott matattam kipucoltam az alapjárati motort,pillangószelepet és társait.Akksi majd cserés lesz idővel,valamint a szelepfedél ami tipikus probléma így azt átmentettem izuról,és még elég sokmindent fel tudtam haszálni szerencsére.
Megkapta a belső sötétetős tükröt is.Cycloneok ugy néz ki hogy megúszták,két új nyárit vettem mert sajnos kuka lett kettő.
Ami még hátra van,az a fütőradiátor csere és a klimatöltés
Amikor elkezdtem használni,észrevettem hogy a balos hütöventi nem megy igy Zimuval átnéztük és ki lett cserélve ugyanis totál halott volt a motorja.
Volt check engine is valamikor oktober tájékán,rutinosan már gondoltam h lambda szonda,hát mit mondjak lottóznom kellwne, szerencsére azt is át tudtam rakni izuból.
Nagyjából ennyi képekkel még lógok,de ami késik az múlik 😂
Pici dizájnolás volt már,narancs index,szinre fújt első jel
Peugeot9:
Üdv Mindenkinek
Alakul a verda,annak ellenére hogy elfelejtettem közzétenni a javítgatásokat
Már nem is emlékszem időrendben hogy történtek a dolgok,de megpróbálom feleleveníteni.
Természetesen a legelső dolog az ültetés volt, hisz olyan magasan volt az orra hogy majdnem elsírtam magam amikor ránéztem.Osztrák oldalon bogarásztam egy vatta új TA gewindét nagyon jó áron,de sajnos nekem ez a futómű nem nyerte el a tetszésemet,ezért leváltottam a megszokott fix futóműre,ez már sokkal kényelmesebb volt(nameg izuban is ugyanilyen volt)
Ezután következett a zene:lételemem szóval 7 évig tartó szolgálat után nyugdíjaztam a kis DLD-t,hosszas nézegetés,információgyűjtés végeredménye egy Macrom nyomó lett(új)
Minek folytán ez egy elég korrekt teljesítményű tányér,megérdemelte hogy épitsünk neki egy hangolt ládát.
Interneten található program hozzá,faanyagom volt(20mm lap) gondosan lemérve kiszámolva meg is alkottuk a szörnyet
Tulajdonképpen a csomiban már semmi nem fér el 🤣 37 hz re hangolt a láda port nyílással,és iszonyat szól(eddig 136,6db t sikerült mérni még a régi végfokkal)
Mivel én nem versenyre terveztem,így tovább nem is fogom fejleszteni.Magamnak ez bőven elég(imádom a tiszta mélyhangokat 😍)
Menjünk tovább:Izuba is bekerült a lámpamosó(igaz ott csak fel kellett rakni a lökit donorról,de SFG be is szerettem volna ezt az extrát, így nekiálltam a lehetetlennek.Mindenféle adok veszek platformot átbogarásztam,és véletlenül akadtam rá zala megyében egy s2 es lámpamosós lökire.
Fel is vettem a kapcsolatot a hirdetővel,majd személyesen letárgyaltuk hogy miért adja oda nekem olcsón(20 ezer ft volt az egész szett)
Zimu ismét bekerül a képbe 😁 nekiálltunk levenni a lökit majd apránként kifúrogattuk a szórófej helyét.Lecsiszoltuk,és tesztelgettük hogy mi az a legkisebb lyuk ahol még befér a szórófej,de még ne látszon ki fedlap alól a vágás.
Elektromos részét szokás szerint ő végezte,ebben is úgy készitette el hogy csak akkor mosson ha én akarom(nyomógombról vezérelve)
Peugeot9:
Folyt köv......
Sok volt a karakter így új bejegyzésben írom tovább
Tehát a lámpamosó elkészült,egyidejűleg felkerült egy gyári s3 koptató,ezúton is köszönöm neki
Sokkal szebben néz ki mint a renault lagunáé(meg az már le is érne az ültetés miatt 🤣)
A következőá extra az a félbőr ülés,amit egy nagyon kedves klubtagtól kaptam,név szerint Metz Mihály
Totálisan el voltam alélva,oda meg vissza is :o
Felmentünk értük Győrbe,és szinte a rá következő napokban be is szórtuk Zimuval
Még jó hogy vele álltam neki(annak ellenére hogy magam is meg tudnám oldani) de a bal egy ülésnél alul direktbe volt a légzsák kötve,és mivel a félbőr ülésen ott volt a gyári csati,ezért megkértem hogy csináljuk meg hogy a karosszéria kábelen is legyen,ergo oldhatóra ha a későbbiekben takarítás jelleggel kivenném az üléseket.
Még a tél előtt rá kellett vennem magam hogy megoldjam a fütöradiátoe cserét,tavaly téli szívásból okulva idén nem szerettem volna belefagyni a kocsiba.Olyan napra időzítettem amikor tudtam hogy másnap nem kellhet a verda,ha netán nem végeznék.Beletelt pár órába(szám szerint 7 be,de kicseréltem) Mentségemre szóljon hogy nem siettem és munka után voltam,kissé fáradtan is,ellenben inkább odafigyeltem hogy ne törjek el semmit,hisz ahogy néztem ez az autó kb sose volt szétszedve(gyári gyertyák stb stb)
Ha már leengedtem a hűtővizet,kapott új termosztátot,illetve ennek a házánál tapasztaltam némi fagyálló szivárgást,ezt újrapasztázással korrigáltam,valamint kapott új hőfokjeladót.
A további műveleteket csak felsorolás jelleggel írom,mert igazából kopó vagy még sosem cserélt alkatrészeket dobtam ki alóluk
Kormányösszekötő gömbfej,talpas,stabpálca,keresztstabilizátor szilent
Nemrég kapott új motorolajat, légszűrőt,gyertyákat,olajszűrőt,lengkőkarokat,illetve a váltóolajat is cseréltem(hihetetlen hogy alig 1 liter volt csak benne :o )
Első fékeket már korábban lecseréltem textar betét és tárcsára esett a választás
Nemsokára amint kicsit vállalhatóbb idő lesz nekiesek a hátsóknak is kézifékkötéllel egyetemben.
Pár apróbb malőröm volt miket korrigálni kellett,teszem azt antennánál beáztam és lecsapkodta az elektormos ablakokért felelős biztit,illetve a hátsó ablaktörlőnél is hasonló gondok voltak de most már mindkét hiba elhárult.
Peugeot9:
Driveban nem időrendben de feltöltöttem képeket
Van pár extra javítás is amiket az élet hozott 😁 pl ködlámpa üveg kitört,sötétítés,külső kilincs törés,első gyári hangszórók helyére focalok,kiemelő kerettel gyári oldható csatival valamint a hátsó lámpák okosítása
https://drive.google.com/folderview?id=1-VG3ugopu-uX2-LC67m0MWRzkKUjWsxp
Navigáció
[#] Következő oldal