Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: 1 ... 196 197 [198]   Le

Szerző Téma: Elektromos dolgok...  (Megtekintve 1221131 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 43
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9850 Dátum: 2020 Március, 19, 13:43:03 »

sziasztok.

van egy 306 sedan 97'-es. olyan problémám van hogy nemmegy a fordulatszám mérőm már egy idelye, de az annyira nem  zavart. most elkezdett ugrálni a km/h mutató is. van hogy működik gond nélkül de van hogy leesik a mutató. hol keressem a hibát? volt már valakinek ilyen gond? esetleg van valami rajzotok a kér sor csatiról? vagy mi adja a jelet a két műszernek? válaszokat előre is köszi.

Szia!
Nekem csak a km/h mutató csinálta ezt, a fordulatszámmérő nem. Sebességmérő jeladót cseréltettem és azóta nincs gond.
Naplózva

lukacsnorbert

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 39
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 1997.07
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Diósjenő
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9851 Dátum: 2020 Március, 19, 19:45:05 »

Szia!
Nekem csak a km/h mutató csinálta ezt, a fordulatszámmérő nem. Sebességmérő jeladót cseréltettem és azóta nincs gond.

köszi az infot, lheet hogy holnap veszek egyet nem  egy nagy összeg. köszi mindent. amugy a sebesség jeladó az a felső holtponti jeladó ami a lendkeréknél van, a hűtővel szemben? vagy ha nem akkor azt a jeladót hol találom?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.535
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9852 Dátum: 2020 Március, 20, 21:53:55 »

köszi az infot, lheet hogy holnap veszek egyet nem  egy nagy összeg. köszi mindent. amugy a sebesség jeladó az a felső holtponti jeladó ami a lendkeréknél van, a hűtővel szemben? vagy ha nem akkor azt a jeladót hol találom?

A sebesség-jeladó a sebességváltó házon van.
Naplózva

lukacsnorbert

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 39
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 1997.07
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Diósjenő
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9853 Dátum: 2020 Március, 21, 09:22:03 »

A sebesség-jeladó a sebességváltó házon van.


köszi.  :-!
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9854 Dátum: 2020 Április, 27, 17:21:53 »

Sziasztok, Mesterek!
Olyan kérdésem volna, hogy létezik-e olyan, hogy az első és a hátsó ablakmosó szivattyú egyszerre hbásodikmeg? Vagy egy szivattyú látja el a két szélvédőt mosófolyadékkal? Esetleg hl érdemes a hibakeresést kezdeni? A biztosíték - elvileg - jó, de az se lenne rossz, ha azt meg tudnátok mondani, melyik biztosítékot kell megnézni.
És egyáltalán: hogyan lehet hozzá(juk) férni?
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.535
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9855 Dátum: 2020 Április, 27, 20:13:17 »

Sziasztok, Mesterek!
Olyan kérdésem volna, hogy létezik-e olyan, hogy az első és a hátsó ablakmosó szivattyú egyszerre hbásodikmeg? Vagy egy szivattyú látja el a két szélvédőt mosófolyadékkal? Esetleg hl érdemes a hibakeresést kezdeni? A biztosíték - elvileg - jó, de az se lenne rossz, ha azt meg tudnátok mondani, melyik biztosítékot kell megnézni.
És egyáltalán: hogyan lehet hozzá(juk) férni?

Csak egy szivattyú van, polaritás-váltással oldották meg, hogy előre vagy hátra tolja a folyadékot.
Ha a jobb elejét megemeled az autónak, vagy olyan helyre állsz, hogy hozzáférj, akkor a lökhárító jobb első sarka alatti műanyagot le tudod szerelni. Ha a dobbetétet is kissé félrehajtod, akkor egész jól hozzáférhetsz az ablakmosó tartályhoz, abba van belepattintva a szivattyú. Egy kétpólusú zöld csatlakozó megy rá. Javaslom, hogy próbalámpát csatlakoztass először erre a csatira, hogy eljut-e odáig a feszültség.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9856 Dátum: 2020 Április, 28, 08:20:48 »

Csak egy szivattyú van, polaritás-váltással oldották meg, hogy előre vagy hátra tolja a folyadékot.
Ha a jobb elejét megemeled az autónak, vagy olyan helyre állsz, hogy hozzáférj, akkor a lökhárító jobb első sarka alatti műanyagot le tudod szerelni. Ha a dobbetétet is kissé félrehajtod, akkor egész jól hozzáférhetsz az ablakmosó tartályhoz, abba van belepattintva a szivattyú. Egy kétpólusú zöld csatlakozó megy rá. Javaslom, hogy próbalámpát csatlakoztass először erre a csatira, hogy eljut-e odáig a feszültség.
Nagyon köszönöm, meg fogom nézni.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9857 Dátum: 2020 Május, 04, 09:37:15 »

Megnéztem, bár nem volt egyszerű egyidejűleg a kapcsoló kart húzni, és a jobb első kerékjárati dobnál mérni (  :-)) ), de sikerült. (Egy oldható gyorskötözővel a kormány küllőjéhez húztam a kart. Csak hogy ha netán valakinek ilyen elvetemült ötlete támadna, tudja, hogyan lehet megoldani!) A mérés eredménye, hogy a szivattyú kap áramot, tehát maga a szivattyú a hibás. (Kb. ezt sejtettem az elejétől...)
A pótalkatrész megrendelve.
A beszerelés a megérkezést követően jön, viszont ehhez megint segítséget kérnék: Hogyan lehet (kell) levenni a régit, feltenni az újat? Az OK, hogy a csöveket lehúzom róla, és a csatlakozót lekötöm. De hogyan lehet a mosótartályról levenni? Mi tartja ott? Esetleg ki kell venni a tartályt is?
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.535
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9858 Dátum: 2020 Május, 04, 21:20:29 »

Megnéztem, bár nem volt egyszerű egyidejűleg a kapcsoló kart húzni, és a jobb első kerékjárati dobnál mérni (  :-)) ), de sikerült. (Egy oldható gyorskötözővel a kormány küllőjéhez húztam a kart. Csak hogy ha netán valakinek ilyen elvetemült ötlete támadna, tudja, hogyan lehet megoldani!) A mérés eredménye, hogy a szivattyú kap áramot, tehát maga a szivattyú a hibás. (Kb. ezt sejtettem az elejétől...)
A pótalkatrész megrendelve.
A beszerelés a megérkezést követően jön, viszont ehhez megint segítséget kérnék: Hogyan lehet (kell) levenni a régit, feltenni az újat? Az OK, hogy a csöveket lehúzom róla, és a csatlakozót lekötöm. De hogyan lehet a mosótartályról levenni? Mi tartja ott? Esetleg ki kell venni a tartályt is?

Egy gumidugón keresztül van bepattintva. Tehát egy határozott mozdulattal ki a régit-majd me az újat.
Hasznos dolog, ha nem nagyon van folyadék a tartályban, de egy alákészített edényben fel is tudod fogni a zömét...
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9859 Dátum: 2020 Május, 05, 11:38:23 »

Egy gumidugón keresztül van bepattintva. Tehát egy határozott mozdulattal ki a régit-majd me az újat.
Hasznos dolog, ha nem nagyon van folyadék a tartályban, de egy alákészített edényben fel is tudod fogni a zömét...
Hú, ez jó hír! Nagyon köszönöm.
(Sajnos a tartály tele van, mert először azt hittem, elfogyott belőle a "nafta", azért nem jön. Utána derült ki, hogy más a hiba... Mindegy, majd újra feltöltöm.)
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.535
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9860 Dátum: 2020 Május, 05, 13:59:00 »

Hú, ez jó hír! Nagyon köszönöm.
(Sajnos a tartály tele van, mert először azt hittem, elfogyott belőle a "nafta", azért nem jön. Utána derült ki, hogy más a hiba... Mindegy, majd újra feltöltöm.)

Akár ki is szerelheted a tartályt, és akkor nem fog össze-vissza folyni a szélvédőmosó folyadék.
A beöntő csövel le lehet tekrni, alulról meg két csavar tartja a tartályt.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9861 Dátum: 2020 Május, 06, 13:34:19 »

Akár ki is szerelheted a tartályt, és akkor nem fog össze-vissza folyni a szélvédőmosó folyadék.
A beöntő csövel le lehet tekrni, alulról meg két csavar tartja a tartályt.
Köszönöm, megkísérelem kiszerelni. Ha nagyon be vannak rohadva a csavarok, akkor marad a kifolyatás. Majd beszámolok róla, hogyan sikerült a "műtét".  :D
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9862 Dátum: 2020 Május, 11, 09:24:26 »

Ígéretem szerint beszámolok a történtekről.
Nos az új szivattyú megérkezett, a régit is sikerült kioperálni a helyéről. Köszönet a hasznos tanácsért Zimunak!
Azért a ki-beszerelés nem ment problémamentesen (miért is tette volna?!), ugyanis a tartály és a szivattyú közötti gumigyűrű (amit nem kaptam az "új" szivattyúval) kiváló módon elszakadt.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy volt itthon vulkanizáló ragasztóm (a Palmatex és hasonlók, amik újabban kaphatóak, semmit sem értek, egész egyszerűen nem fogták meg a ragasztandó felületeket), még amolyan jó kis "békebeli" biciklibelső-ragasztó. No, azzal sikerült megragasztani. A visszaszuszakolás nem volt egyszerű, de végül sikerült. Sőt, nem is ereszti a folyadékot!
A tapasztalat az, hogy az "új " (az idézőjel azért indokolt, mert csak nekem új, igazából bontott) szivattyú mintha némiképp nagyobb nyomást adna, mint a régi. A lényeg, hogy mind az első, mind a hátsó szélvédőn kitűnően működik.
Még a pótféklámpa cseréje van hátra. Az eredetit az előző tulaj sikeresen "összegányolta", egy szigetelő szalag tartotta össze a lámpatestet és a burkolatot, mivel az a "forgócsap", ami a burkolat felpattintásáért volna felelős, sikeresen le volt törve. Én meg akkor lettem letörve, amikor ki akartam szerelni a régit, és a két, rögzítő fül-pár (a műanyag, amelyek a karosszériába mennek, és amelyeket egy-egy csavarral is meg kell támasztani) letört. (Ez a műanyag elöregedésének "köszönhető", sajnos.)
Amit bontóból megrendeltem, az is ilyen (törött) volt, és sajnálatosan a lámpatest semmi módon (eddig) nem volt hajlandó tartósan az ablakhoz rögzítődni. (Próbáltam vagy 4-5 különféle ragasztót, a "melegtakonytól" a Pattex különféle fajtájáig, de egyik sem volt hajlandó rögzíteni.)
Most találtam egy ugyancsak bontott példányt az ország túlvégén, ami a fénykép alapján sértetlen, szóval még egy próbát teszek vele. Ha ez sem lesz jó, akkor már nem tudom, mit kellene tenni...
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 258
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9863 Dátum: 2020 Május, 20, 17:27:43 »

Mivel neked még a régebbi, 30 biztosítékos biztosítéktáblád van, nálad másik pozícióban van a cigarettagyújtó biztosítéka. Azon túl nálad a rádió biztosítéka is ugyanilyen, tehát annál is kiválaszthatod, hogy csak gyújtásról működjön-e, vagy anélkül is. Érdekes módon S3-nál már csak a cigarettagyújtónál maradt meg ezt a választási lehetőség.

Azt én sem értem, hogy miért nem említi meg ezeket a nagyon praktikus információkat a kezelési leírás, illene ezt mindenkivel közölni.
Az sem publikus, hogy a jobb hátsó lámpáig gyárilag elvezettek egy 2,5 mm2-es vezetéket, végén egy csúszósaruval, kék csatlakozóházzal, ami még külön saját biztosítékot is kapott. Erre én egy csomagtéri 12V-os aljzatot kötöttem (például hűtőládához remek), de egy erősítő megtáplálásához is bőven elegendő...

Szia Zimu!

Tervezem, hogy még a nyári hőség kitörése előtt rákötök én is egy 12V-os aljzatot erre a vezetékre. Le tudnád írni pontosan, mi a teendő, hol van ez a vezeték? A jobb hátsó lámpatestet (is) sokszor kivettem már, ismerem a csatlakozásokat, de nem rémlik, hogy hol van pontosan ez a vezeték. Szabadon "lógna" valahol? Meg kell bontani a kárpitot, belső burkolatot esetleg? Az S3-asokban is benne van, ugye? Köszönöm előre is! :)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.535
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9864 Dátum: 2020 Május, 20, 19:37:06 »

Szia Zimu!

Tervezem, hogy még a nyári hőség kitörése előtt rákötök én is egy 12V-os aljzatot erre a vezetékre. Le tudnád írni pontosan, mi a teendő, hol van ez a vezeték? A jobb hátsó lámpatestet (is) sokszor kivettem már, ismerem a csatlakozásokat, de nem rémlik, hogy hol van pontosan ez a vezeték. Szabadon "lógna" valahol? Meg kell bontani a kárpitot, belső burkolatot esetleg? Az S3-asokban is benne van, ugye? Köszönöm előre is! :)

Igen, S3-asokban is bent van ez a csatlakozó.
A jobb hátsó lámpatest csatlakozójától kb 10 cm-re található emlékeim szerint. Egy egypólusú kék csatlakozóház, és ha jól emlékszem, akkor sárga színű vezeték megy bele. Nagyon rövid a leágazás, ezért elsőre fel sem tűnik... Ez állandó 12V tápfeszültséget kap az F15 (20A-es) biztosítékon keresztül. (Ez a 28 biztosítékos (fekete) S3-as biztosítéktábla esetén van így.) Testet már könnyen tudsz helyben találni. A saját autómon én a bal oldalra átvezettem a 12V aljzatot, mivel ott mélyebb hely van a műanyag mögött, és a csomagtérlámpa mellé be tudtam építeni, és éppenhogy, de elég a mélység. A bal oldalon van is mögötte közel gyári testelési pont a karosszérián.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 258
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9865 Dátum: 2020 Május, 20, 21:35:50 »

Igen, S3-asokban is bent van ez a csatlakozó.
A jobb hátsó lámpatest csatlakozójától kb 10 cm-re található emlékeim szerint. Egy egypólusú kék csatlakozóház, és ha jól emlékszem, akkor sárga színű vezeték megy bele. Nagyon rövid a leágazás, ezért elsőre fel sem tűnik... Ez állandó 12V tápfeszültséget kap az F15 (20A-es) biztosítékon keresztül. (Ez a 28 biztosítékos (fekete) S3-as biztosítéktábla esetén van így.) Testet már könnyen tudsz helyben találni. A saját autómon én a bal oldalra átvezettem a 12V aljzatot, mivel ott mélyebb hely van a műanyag mögött, és a csomagtérlámpa mellé be tudtam építeni, és éppenhogy, de elég a mélység. A bal oldalon van is mögötte közel gyári testelési pont a karosszérián.

Köszi a gyors választ! Jó hír, hogy S3-asokban is benne van ez a kábel. Kíváncsivá tettél, mert tényleg nem rémlik, hogy lenne külön kábel+csatlakozóház. Meg fogom nézni... Ha szükségem lenne még segítségre, esetleg megkeresnélek emailben, de remélhetőleg boldogulok :) Köszönöm!
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9866 Dátum: 2020 Május, 21, 11:38:19 »

Köszi a gyors választ! Jó hír, hogy S3-asokban is benne van ez a kábel. Kíváncsivá tettél, mert tényleg nem rémlik, hogy lenne külön kábel+csatlakozóház. Meg fogom nézni... Ha szükségem lenne még segítségre, esetleg megkeresnélek emailben, de remélhetőleg boldogulok :) Köszönöm!
Ha megtalálod a csatlakozót, lefényképeznéd és feltennéd, hogy tudjuk, mit keressünk és kb. hol?
Köszönet érte előre is!
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 258
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9867 Dátum: 2020 Május, 21, 17:36:55 »

Ha megtalálod a csatlakozót, lefényképeznéd és feltennéd, hogy tudjuk, mit keressünk és kb. hol?
Köszönet érte előre is!

Megkísérlem, persze, de azt nem tudom megígérni, hogy meg is találom :)
Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 86
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9868 Dátum: 2020 Május, 21, 21:03:44 »

Köszi a gyors választ! Jó hír, hogy S3-asokban is benne van ez a kábel. Kíváncsivá tettél, mert tényleg nem rémlik, hogy lenne külön kábel+csatlakozóház. Meg fogom nézni... Ha szükségem lenne még segítségre, esetleg megkeresnélek emailben, de remélhetőleg boldogulok :) Köszönöm!

Szia Zimurgy!
Ezen már én is gondolkodtam hogyan lehet hátravinni áramszálat aljzatnak.Köszi ez most akkor megfog oldódni.Megkeresem én is hogy hol van.Az S3 kombiban is megtalálom? Szeretném kérdezni milyen aljzatot tettél bele és hol tudok ilyet venni?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.535
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9869 Dátum: 2020 Május, 24, 16:14:16 »

Szia Zimurgy!
Ezen már én is gondolkodtam hogyan lehet hátravinni áramszálat aljzatnak.Köszi ez most akkor megfog oldódni.Megkeresem én is hogy hol van.Az S3 kombiban is megtalálom? Szeretném kérdezni milyen aljzatot tettél bele és hol tudok ilyet venni?

Igen, egészen biztosan van kombin is. A jobb hátsó lámpatesthez ahol leágazik a kábelkötegből a kb 10 cm-es leágazás, ugyanott ágaztatták le ezt a vastag sárga vezetéket, de ez talán csak 5 cn-es, ráadásul szigetelőszalaggal a kék színű csatlakozóházát hozzá is rögzítették a kábelköteghez, tehát hozzásimul, de lehetetlen nem észrevenni, ha valaki keresi.
Aljzathoz úgy jutottam, hogy hozzájutottam egy komplett S1-es 306-os műszerfalhoz. Így lett aljzatom is, és a kábelkötegéből végig kibontottam a csatlakozótól a rámenő vezetékeket. A test (sárga-zöld) egy crimpelésig fut, ott sokfelé ágazik. Itt elcsíptem, bőséggel elegendő volt a hossza. Méretrevágtam, és egy meglévő gyári testelési ponthoz kötöttem be, előtte persze forrasztottam rá egy furatos érintkezőt. A piros pozitív szálat viszont teljes hosszában kibontottam a kábelkötegből. A másik vége a biztosítéktábla alatti egyik csatlakozóba megy. Onnét kireteszeltem, és az érintkezőt róla nem vágtam le, hanem fogók segítségével ellapítottam. Így kis alakítgatással pontosan, szorosan belecsatlakozott a fentírt gyárilag előkészített aljzatba. Hosszra olyan volt, hogy pontosan elér, se rövid-se hosszú. Az aljzatig ezt a vastag piros vezetéket a meglévő kábelköteg mellett vezettem végig, sok helyen hozzábandázsolva. Szinte gyárinak hat. Helyileg szinte pontosan a csomagtérlámpa mellé fúrtam. De ugye csapotthátúakon bal oldalon van a csomagtérlámpa, ellentétben a kombival, ahol tudtommal jobbról. a lényeg, hogy jól meg kell gondolni, hova fúrjuk a nagy furatot, hogy biztosan legyen elegendő hely mögötte az aljzat és a csatlakozó számára.

Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 86
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9870 Dátum: 2020 Május, 25, 18:46:31 »

Igen, egészen biztosan van kombin is. A jobb hátsó lámpatesthez ahol leágazik a kábelkötegből a kb 10 cm-es leágazás, ugyanott ágaztatták le ezt a vastag sárga vezetéket, de ez talán csak 5 cn-es, ráadásul szigetelőszalaggal a kék színű csatlakozóházát hozzá is rögzítették a kábelköteghez, tehát hozzásimul, de lehetetlen nem észrevenni, ha valaki keresi.
Aljzathoz úgy jutottam, hogy hozzájutottam egy komplett S1-es 306-os műszerfalhoz. Így lett aljzatom is, és a kábelkötegéből végig kibontottam a csatlakozótól a rámenő vezetékeket. A test (sárga-zöld) egy crimpelésig fut, ott sokfelé ágazik. Itt elcsíptem, bőséggel elegendő volt a hossza. Méretrevágtam, és egy meglévő gyári testelési ponthoz kötöttem be, előtte persze forrasztottam rá egy furatos érintkezőt. A piros pozitív szálat viszont teljes hosszában kibontottam a kábelkötegből. A másik vége a biztosítéktábla alatti egyik csatlakozóba megy. Onnét kireteszeltem, és az érintkezőt róla nem vágtam le, hanem fogók segítségével ellapítottam. Így kis alakítgatással pontosan, szorosan belecsatlakozott a fentírt gyárilag előkészített aljzatba. Hosszra olyan volt, hogy pontosan elér, se rövid-se hosszú. Az aljzatig ezt a vastag piros vezetéket a meglévő kábelköteg mellett vezettem végig, sok helyen hozzábandázsolva. Szinte gyárinak hat. Helyileg szinte pontosan a csomagtérlámpa mellé fúrtam. De ugye csapotthátúakon bal oldalon van a csomagtérlámpa, ellentétben a kombival, ahol tudtommal jobbról. a lényeg, hogy jól meg kell gondolni, hova fúrjuk a nagy furatot, hogy biztosan legyen elegendő hely mögötte az aljzat és a csatlakozó számára.

Köszi.
A hétvégén meg is csinálom.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 258
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9871 Dátum: 2020 Május, 26, 18:36:14 »

Ha megtalálod a csatlakozót, lefényképeznéd és feltennéd, hogy tudjuk, mit keressünk és kb. hol?
Köszönet érte előre is!

Szia!

Köszi a türelmet.
Sajnos nem tudok beszúrni képet a gépről, nem találom ezt az opciót (ha valaki tud ebben segíteni, megköszönöm, közérdekű...). De el tudom mondani, elképesztő könnyű megtalálni. Szóval miután hozzáfértél a jobb hátsó lámpatesthez (nálam két kis kitekerhető, háromágú csavart kellett kitekerni), akkor egyből meglátod a kábelt, ami a nyákhoz megy. Ahogyan Zimurgy mondja, kb. 10 centire a pattintható csatlakozófejtől gyárilag fekete szig.szalaggal van hozzáragasztva és "visszahajtva" egy sárga vezeték, rajta egy kék csatlakozófejjel (egypólusú véggel). Ez lehet a 12V-os kivezetés vezetéke!
Nekem ugye ferdehátúm van, és megnéztem, szerintem a jobb oldalon is ki lehet vezetni a 12V-os aljzatot, más kérdés - és ezen gondolkodom még -, hogy miképpen lehetne szépen és tartósan, fixen illeszteni ezt az aljzatot. Az sem tragédia, ha némileg van "mozgástér", és kvázi szabadon mozogna, de ez talán problémásabb lehet szélsőséges helyzetben, nehogy rövidzár vagy a vezetékek esetleges sérülése történjen, nem tudom. Mindenesetre szerintem könnyű megcsinálni az egészet házilag, ezúton is köszönöm még egyszer Zimurgynak a tippet!
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 258
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9872 Dátum: 2020 Május, 26, 18:53:19 »

Szia!

Köszi a türelmet.
Sajnos nem tudok beszúrni képet a gépről, nem találom ezt az opciót (ha valaki tud ebben segíteni, megköszönöm, közérdekű...). De el tudom mondani, elképesztő könnyű megtalálni. Szóval miután hozzáfértél a jobb hátsó lámpatesthez (nálam két kis kitekerhető, háromágú csavart kellett kitekerni), akkor egyből meglátod a kábelt, ami a nyákhoz megy. Ahogyan Zimurgy mondja, kb. 10 centire a pattintható csatlakozófejtől gyárilag fekete szig.szalaggal van hozzáragasztva és "visszahajtva" egy sárga vezeték, rajta egy kék csatlakozófejjel (egypólusú véggel). Ez lehet a 12V-os kivezetés vezetéke!
Nekem ugye ferdehátúm van, és megnéztem, szerintem a jobb oldalon is ki lehet vezetni a 12V-os aljzatot, más kérdés - és ezen gondolkodom még -, hogy miképpen lehetne szépen és tartósan, fixen illeszteni ezt az aljzatot. Az sem tragédia, ha némileg van "mozgástér", és kvázi szabadon mozogna, de ez talán problémásabb lehet szélsőséges helyzetben, nehogy rövidzár vagy a vezetékek esetleges sérülése történjen, nem tudom. Mindenesetre szerintem könnyű megcsinálni az egészet házilag, ezúton is köszönöm még egyszer Zimurgynak a tippet!

Talán így:

https://drive.google.com/open?id=1A5aVlpSYrsSfuUdsjR0q43WIhBDZHxTu

https://drive.google.com/open?id=11BKf8uLg_mv1XFRBQdIK1g_BhJqa8CnB
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.535
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9873 Dátum: 2020 Május, 26, 20:52:49 »

Talán így:

https://drive.google.com/open?id=1A5aVlpSYrsSfuUdsjR0q43WIhBDZHxTu

https://drive.google.com/open?id=11BKf8uLg_mv1XFRBQdIK1g_BhJqa8CnB

Kiválóan látszik a fotóidon, pontosan erről beszéltem. Kombiknál és sedanoknál is gyakorlatilag ugyanitt van.
Mivel én gyári aljzatot építettem be, és még a csatlakozóház mérete miatt további plusz beépítési mélység kell, én azért a bal oldalra építettem be. Ott jópár cm-rel több a hely mélységben (csak csapotthátúakról beszélek), mint jobb oldalon.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9874 Dátum: 2020 Május, 27, 08:41:43 »

Talán így:

https://drive.google.com/open?id=1A5aVlpSYrsSfuUdsjR0q43WIhBDZHxTu

https://drive.google.com/open?id=11BKf8uLg_mv1XFRBQdIK1g_BhJqa8CnB

Hálás köszönetem, meg fogom keresni én is az ominózus vezetéket!
(Izzócsere és lámpatest-csere okán már többször ki kellett vennem a csatlakozót, de eddig nem tűnt fel ez a vezeték. De most már céltudatosan keresni fogom.)
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 86
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9875 Dátum: 2020 Május, 28, 17:49:48 »

Sziasztok

Már rég megakartam kérdezni mert egyre jobban igegesít, hogy ahányszor leállítom és indítom a kocsit a benzin szint visszajelző mindig vagy legtöbbször más mutat.Hol fél hol háromnegyed hol majdnem telitankot mutat amikor számításom szerint háromnegyedig van a tank.Mitől lehet ez?
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 258
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9876 Dátum: 2020 Október, 21, 21:53:52 »

Sziasztok!

A gondom a következő: ma reggel indítok, mennék munkába, de nem tudok: se kép, se hang. Az akku biztosan jó, 2 napja töltöttem rá, teljesen jó, az biztos. A riasztó sem hiszem, hogy blokkolna.

2 tippem lenne:
- szétesett a gyújtáskapcsoló, de ezt elvetem, mert ha teljesen elfordítom a slusszkulcsot, akkor elhalványodnak a lámpák a műszerfalon (és a középkonzolon az óra is), ami azt jelenti szerintem, hogy a gyújtáskapcsoló szélső állása (tehát maga az indítózás) működne,
- meghaltak a szénkefék az önindítóban, cserés a bendix. Ha ez a helyzet, az történhet minden előjel nélkül, egyik pillanatról a másikra? Milyen probléma lehet még szerintetek? Merre található az önindító?

Köszi előre is a segítséget!

(1.6 benzines a gép, S3)
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 258
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9877 Dátum: 2020 Október, 23, 19:36:13 »

Meggyógyult. Francia lélek!
Szerintem a riasztóval lehetett valami gond, mindenesetre eléggé bosszantó.  angry
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 258
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9878 Dátum: 2020 Október, 27, 18:33:52 »

Sziasztok!

Kiderült: a riasztó a ludas. Az utólag - még az előző tulaj által - beszerelt Caesar CT-211 riasztó a végét járja... Néha fals riasztást is adott különben. Kérdésem: milyen autóriasztót érdemes venni low budget (10-15e Ft) kategóriában, ami vállalhatóan biztonságos és nem döglik be 2-3 év múlva? Szerelt be valaki mostanában riasztót, amit tudna ajánlani?

Köszönöm szépen előre is! :)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.535
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9879 Dátum: 2020 Október, 29, 08:45:30 »

Sziasztok!

Kiderült: a riasztó a ludas. Az utólag - még az előző tulaj által - beszerelt Caesar CT-211 riasztó a végét járja... Néha fals riasztást is adott különben. Kérdésem: milyen autóriasztót érdemes venni low budget (10-15e Ft) kategóriában, ami vállalhatóan biztonságos és nem döglik be 2-3 év múlva? Szerelt be valaki mostanában riasztót, amit tudna ajánlani?

Köszönöm szépen előre is! :)

Ennyi idős autóba riasztót szerelni? Nem tenném...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 258
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9880 Dátum: 2020 Október, 29, 18:17:51 »

Ennyi idős autóba riasztót szerelni? Nem tenném...

Igen, meg is gondoltam magam, mások is lebeszéltek róla. Szóval nem lesz riasztó... Viszont kiderült: nem csak a riasztó volt a hibás: az önindító is felmondta a szolgálatot. Jellemző a mai világra, ahol a sok fafej mérnök azt bizonygatja, hogy nincsen tervezett avulás: több vadonatúj (!) önindító már a dobozában is rossz volt. M. Marelli, A.Z. Meisterteile.... no comment. :( Megy bele a drágább Valeo, hátha az jó lesz!  angry
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9881 Dátum: 2020 Október, 30, 22:46:36 »

Én szétszedtem kicseréltem a szénkeféket 2500 ft volt.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 258
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9882 Dátum: 2020 Október, 30, 23:23:06 »

Én szétszedtem kicseréltem a szénkeféket 2500 ft volt.

Én nem vagyok sajnos szerelő típus. Beleraktam egy felújított Valeot, állítólag ez jó fajta, remélhetőleg az autó hátralevő életében nem lesz ezzel több gond. (Sokáig tervezek még a 306-ossal, ha rajtam múlik, mert az újabb autók nemcsak drágák és elérhetetlenek, de ami a nagyobb baj: vagy hányingerkeltően rondák, vagy teljesen hidegen hagynak.)
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9883 Dátum: 2020 Október, 31, 07:48:48 »

Én nem vagyok sajnos szerelő típus. Beleraktam egy felújított Valeot, állítólag ez jó fajta, remélhetőleg az autó hátralevő életében nem lesz ezzel több gond. (Sokáig tervezek még a 306-ossal, ha rajtam múlik, mert az újabb autók nemcsak drágák és elérhetetlenek, de ami a nagyobb baj: vagy hányingerkeltően rondák, vagy teljesen hidegen hagynak.)

Én sem  ;D jó egy kicsit ha kell... De az önindító aránylag könnyű feladat. Nekem pl hengerfejes lett pedig a víz nem ment 92 fok fölé,szerda delelőt leszedtem a hengerfejet,délután síkra húztam,csütörtökön délután kb 3-4 óra alatt össze raktam a szakadó esőben . :)
Ma megpróbálom felfedezni miért nem megy a hűtő ventilátor amire tippelek hogy valahol egy vezeték megtört gondolom a hűtő és a ventilátor közt ahol nem is látható csak ha szét van kapva az eleje. Egyébként nem lenne ez rossz autó csak szerviz igényes, mióta nálam van lassan 2 éve szinte már mindent kicseréltem rajta anyag árban 300 e ft körül járok a lista pedig végtelen.Ezzel nem lenne bajom sem ha az autó olyan lenne amilyen lennie kellene. De közel sem, folyton előjön valami hiba átlag 2-3 havonta valamit ki kell cserélnem.Egy idegesítő hiba pl ablak mosótartályban a motor 1-1,5 éve kipurcant kicseréltem nem a 3500ft idegesít hanem hogy megint kipurcant. Záraknak katasztrofális a hozzáférésük most pl az anyós oldal kezdett szorulgatni 2 éve a vezetőoldalt kiszedtem kipucoltam ,vissza rakni egy élmény volt! Gondolhatod mennyi kedvem van a másikféléhez de ha végleg beáll ki sem fogom tudni nyitni az autót.Mert a centrál egyből vissza zárja!Szóval igen még egyszer nem venném meg  ezt sem.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 258
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9884 Dátum: 2020 Október, 31, 11:28:58 »

Én sem  ;D jó egy kicsit ha kell... De az önindító aránylag könnyű feladat. Nekem pl hengerfejes lett pedig a víz nem ment 92 fok fölé,szerda delelőt leszedtem a hengerfejet,délután síkra húztam,csütörtökön délután kb 3-4 óra alatt össze raktam a szakadó esőben . :)
Ma megpróbálom felfedezni miért nem megy a hűtő ventilátor amire tippelek hogy valahol egy vezeték megtört gondolom a hűtő és a ventilátor közt ahol nem is látható csak ha szét van kapva az eleje. Egyébként nem lenne ez rossz autó csak szerviz igényes, mióta nálam van lassan 2 éve szinte már mindent kicseréltem rajta anyag árban 300 e ft körül járok a lista pedig végtelen.Ezzel nem lenne bajom sem ha az autó olyan lenne amilyen lennie kellene. De közel sem, folyton előjön valami hiba átlag 2-3 havonta valamit ki kell cserélnem.Egy idegesítő hiba pl ablak mosótartályban a motor 1-1,5 éve kipurcant kicseréltem nem a 3500ft idegesít hanem hogy megint kipurcant. Záraknak katasztrofális a hozzáférésük most pl az anyós oldal kezdett szorulgatni 2 éve a vezetőoldalt kiszedtem kipucoltam ,vissza rakni egy élmény volt! Gondolhatod mennyi kedvem van a másikféléhez de ha végleg beáll ki sem fogom tudni nyitni az autót.Mert a centrál egyből vissza zárja!Szóval igen még egyszer nem venném meg  ezt sem.

Nézd, olyan autó nincsen, amire ne kellene néha rákölteni. Lehet mondani, hogy a japán autók általában a szó jó értelmében igénytelenek, viszont ha cserélni kell a kopó-fogyó cuccokat, akkor mélyebben kell a zsebbe nyúlni, mint mondjuk egy európai típus esetében. És arról ne beszéljünk, hogy nem egy japán gyártó autói a mai napig hajlamosak rohadni, míg pl. a franciák jók ebben régóta. A stílusról, kényelemről nem is beszélve. Nem tudom, nekünk alapvetően jól szolgál a 306-os, utolsó széria, de így sem mai darab, de viszonylag jó áron fenntartható, nagyon szeretem vezetni, a plüsst imádom, a stílus ugye Pininfarina-design, szóval az egyik legjobb kompakt, amit ismerek és ami elérhető. Tervben volt anno egy Lancia Delta Mk2, bevállaltam volna, az szerintem simán a 306-os súlycsoportja, abszolút konkurens, viszont jó 2 literrel többet fogyaszt átlagosan, ami azért hosszabb távon jelentős. A jóval újabb Alfa 147-es is tetszett, de ott azért a fenntartási költségek nagyobbak, a beltér anyagi - pl. a műanyagok - gyengébbek, miközben érdemben nem nyújt többet a 306-osnál. Amikor kijött a 306-os, emlékszem, hidegen hagyott, de az elmúlt bő évtizedben szép klasszikussá érett. A legnagyobb erénye: szerethető! Ez az, ami mára jórészt elveszett....
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9885 Dátum: 2020 Október, 31, 20:27:16 »

Nézd, olyan autó nincsen, amire ne kellene néha rákölteni. Lehet mondani, hogy a japán autók általában a szó jó értelmében igénytelenek, viszont ha cserélni kell a kopó-fogyó cuccokat, akkor mélyebben kell a zsebbe nyúlni, mint mondjuk egy európai típus esetében. És arról ne beszéljünk, hogy nem egy japán gyártó autói a mai napig hajlamosak rohadni, míg pl. a franciák jók ebben régóta. A stílusról, kényelemről nem is beszélve. Nem tudom, nekünk alapvetően jól szolgál a 306-os, utolsó széria, de így sem mai darab, de viszonylag jó áron fenntartható, nagyon szeretem vezetni, a plüsst imádom, a stílus ugye Pininfarina-design, szóval az egyik legjobb kompakt, amit ismerek és ami elérhető. Tervben volt anno egy Lancia Delta Mk2, bevállaltam volna, az szerintem simán a 306-os súlycsoportja, abszolút konkurens, viszont jó 2 literrel többet fogyaszt átlagosan, ami azért hosszabb távon jelentős. A jóval újabb Alfa 147-es is tetszett, de ott azért a fenntartási költségek nagyobbak, a beltér anyagi - pl. a műanyagok - gyengébbek, miközben érdemben nem nyújt többet a 306-osnál. Amikor kijött a 306-os, emlékszem, hidegen hagyott, de az elmúlt bő évtizedben szép klasszikussá érett. A legnagyobb erénye: szerethető! Ez az, ami mára jórészt elveszett....
Örülök hogy legalább te ilyen pozitív vagy  :-!
Én ma a vezetékeket tanulmányoztam marad a vezérlő,baromi jó helyre tették a kerékjárati ív mögé és ahogy láttam hasonló mint a benzinszivattyú relé az ecu hátulján,remélem itt is jól el van öregedve bele rohadva a sok kis tüske aztán mikor a kiemelőkart eltolom szépen ez is szétmállik. Vagy a saruk lesznek benne szétrohadva. :-))
Én ennyire vagyok pozitív hétfőn veszek az ablakmosó tartályba is egy új szivattyút az is bekrepált de lehet megpróbálom valahogy holnap megberhelni,
de nem valószínű hogy egyben szétjön jól össze van ragasztva.Rengeteg idegesítő hibája van sajnos az enyémnek néha legszívesebben lelocsolnám benzinnel és felgyújtanám!
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 258
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9886 Dátum: 2020 Október, 31, 21:43:27 »

Örülök hogy legalább te ilyen pozitív vagy  :-!
Én ma a vezetékeket tanulmányoztam marad a vezérlő,baromi jó helyre tették a kerékjárati ív mögé és ahogy láttam hasonló mint a benzinszivattyú relé az ecu hátulján,remélem itt is jól el van öregedve bele rohadva a sok kis tüske aztán mikor a kiemelőkart eltolom szépen ez is szétmállik. Vagy a saruk lesznek benne szétrohadva. :-))
Én ennyire vagyok pozitív hétfőn veszek az ablakmosó tartályba is egy új szivattyút az is bekrepált de lehet megpróbálom valahogy holnap megberhelni,
de nem valószínű hogy egyben szétjön jól össze van ragasztva.Rengeteg idegesítő hibája van sajnos az enyémnek néha legszívesebben lelocsolnám benzinnel és felgyújtanám!

Megértelek, de azért ne feledd, hogy sok múlik a tulajon/gazdán. Nem Rád célzok, hanem a korábbi tulajokra. Valószínű, hogy nem a leggondosabb gazdái voltak az autódnak. Én - lekopogom - nem panaszkodhatom: 2001-es a gép, 3 vagy talán 4 éve van meg az autó, de tényleg ki lehet jelenteni, hogy egyben van szerencsére.
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9887 Dátum: 2020 Október, 31, 22:42:03 »

Megértelek, de azért ne feledd, hogy sok múlik a tulajon/gazdán. Nem Rád célzok, hanem a korábbi tulajokra. Valószínű, hogy nem a leggondosabb gazdái voltak az autódnak. Én - lekopogom - nem panaszkodhatom: 2001-es a gép, 3 vagy talán 4 éve van meg az autó, de tényleg ki lehet jelenteni, hogy egyben van szerencsére.
Hát ez igaz ha valamivel törődnek az sokkal tovább működőkepés marad. Előbb mikor leírtam hogy az ablakmosó tartály szivattyújának a ragasztása nem biztos hogy szétjön, támadt egy ötletem. Gázlámpával óvatosan melegítettem amíg a műgyanta ragasztás nem kezdett folyni a résen ekkor határozott mozdulattal széthúztam,darabokra szedtem megtisztítottam elvileg működik holnap beszerelem.
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9888 Dátum: 2020 November, 14, 13:54:16 »

Sziasztok újabb problémám jelentkezett 95 foknál elkezd pislákolni a stop felirat nem világit folyamatosan hanem pislákol.
Barna jeladót kicseréltem de így is kb 98 fok körül indítja a ventilátort szóval szerintem az is a normális.
A kék az a műszerfalnak adja a jelet a hőfok mérőre ugye?
Van még a zöld ami az ecu-nak lehetséges ez lenne a hibás?
Naplózva

prtudi

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 2000 01
  • Kor: 39
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9889 Dátum: 2020 November, 15, 12:26:59 »

HELLÓ! Ha rossz helyre tettem fel, bocsi. A Huskyban a visszapillantó is fűthető? Mivel kapcsolom be?
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 258
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9890 Dátum: 2020 November, 15, 14:51:08 »

HELLÓ! Ha rossz helyre tettem fel, bocsi. A Huskyban a visszapillantó is fűthető? Mivel kapcsolom be?

Úgy tűnik, nem fűthetők:

https://katalogus.hasznaltauto.hu/peugeot/peugeot_306_1.4_husky-28038
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.535
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9891 Dátum: 2020 November, 16, 07:54:40 »

HELLÓ! Ha rossz helyre tettem fel, bocsi. A Huskyban a visszapillantó is fűthető? Mivel kapcsolom be?

Husky esetén egészen biztos, hogy fűthetőek. A hátsó szélvédő fűtésével működik együtt.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 196 197 [198]   Fel
 


Az oldal 0.434 másodperc alatt készült el 29 lekéréssel.