Szerző Téma: Elektromos dolgok...  (Megtekintve 1720884 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9800 Dátum: 2018 November, 05, 07:33:58 »
Üdv! Nagyon köszönöm. Közben kutattam én is és rajzot is találtam. Ma megint kiszedtem az órát. Ha helyzetjelzőt kapcsolok az izzó nem világít. Középen összenyomom, akkor kisebb fényerővel világít, de ha megkoccintom, elalszik. Nem tudom hogy nyák vagy forrasztás, vagy valami kontakt. Ugyanis a kijelzőhöz nem szalagkábel megy, hanem valami sín rányomódik a kijelző nyáklapjának fóliájára.. megpróbálom kitisztítani.
Nem is kísérletezem a tükörbe szenzorral, olvastam hogy nem egyszerű. Csak ki akartam akarnám cserélni ha a mostani nem javul meg mert este látnom kell az időt. Csak ugye szenzor nélkül csak villog a celsius. Max belső hőt fog mérni. Jól láttam, hogy a mfalból jövő kábel kamráiba be lehet tenni a vezetéket a kések közé ha lepattintom a kis fekete védőt az 5-6 ról?
MĂŠg 1x kĂśszĂśnĂśm!

Igen, jól láttad. A 7-kamrás óracsatlakozó fekete fedlapját óvatosan le kell pattintani, és ugyanolyan keresztmetszetű vékony vezetékeket kell (blankolás nélkül) behelyezned, mint amelyek a bent lévők. Kis csavarhúzóval be szoktam nyomni őket véghelyzetbe, hogy a fedelet már csak vissza kelljen pattintani. Nem szerencsés, ha valaki a fedéllel szeretné a kések közé nyomni a vezetékeket. Nagyon primitív egy csatlakozó-megoldás ez, szerencsére S1 után nagyobb részüket megszüntették, csak néhány ilyen logikájú csatlakozó maradt...

Nem elérhető Zerograviti

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2024 Április, 15, 15:55:37
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9801 Dátum: 2018 November, 05, 19:44:32 »
Igen, jól láttad. A 7-kamrás óracsatlakozó fekete fedlapját óvatosan le kell pattintani, és ugyanolyan keresztmetszetű vékony vezetékeket kell (blankolás nélkül) behelyezned, mint amelyek a bent lévők. Kis csavarhúzóval be szoktam nyomni őket véghelyzetbe, hogy a fedelet már csak vissza kelljen pattintani. Nem szerencsés, ha valaki a fedéllel szeretné a kések közé nyomni a vezetékeket. Nagyon primitív egy csatlakozó-megoldás ez, szerencsére S1 után nagyobb részüket megszüntették, csak néhány ilyen logikájú csatlakozó maradt...

Nos megvan a hiba. Az óra nyáklapjának hátulján van egy ellenállás. Azon keresztül megy a csökkentetett fényerő. Ennek a lábai meg voltak repedve és a fólia is elválhatott. Beragasztottuk és újraforrasztottuk és a hiba megszűnt.
KĂśszĂśnĂśk mindent!

Nem elérhető picu

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2019 December, 06, 22:35:56
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9802 Dátum: 2018 December, 02, 20:17:48 »
Sziasztok!
SegĂ­tsĂŠget szeretnĂŠk kĂŠrni, van egy Peugeot 306 2.0 HDI autĂłm. RejtĂŠlyes hibakĂłdot mutat P0906 A hibakĂłd tĂĄblĂĄzat (Budavill) szerint "Kulissza vĂĄlasztĂł helyzet ĂĄramkĂśr alacsony jelszint" Mit jelent ez?
Segítséget előre is köszönöm!

Nem elérhető Laci0915

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Április, 05, 12:12:32
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9803 Dátum: 2019 Január, 02, 12:51:37 »
Sziasztok,ablakemelő kapcsoló-elektromos tükörállítós-belső szerkezetéről kellene rajz,fotó,hátha van valakinek.Köszönöm,boldog Új Évet mindenkinek!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9804 Dátum: 2019 Január, 03, 15:41:24 »
Sziasztok,ablakemelő kapcsoló-elektromos tükörállítós-belső szerkezetéről kellene rajz,fotó,hátha van valakinek.Köszönöm,boldog Új Évet mindenkinek!

Van pĂĄr fotĂłm szĂŠtbontott kapcsolĂłrĂłl.
Adj egy email-cĂ­met, szĂ­vesen ĂĄtkĂźldĂśm.

Nem elérhető Roland

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 158
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 1
  • :2023 Április, 23, 21:55:13
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9805 Dátum: 2019 Január, 27, 13:36:19 »
Sziasztok,
Adott egy haldoklónak tűnő Sagem ECU egy KFX motorral, 2000res évjáratból. Igen, még a régebbi, egy lambda szondás változat, nem a KFW.
Kérdés, hogy be lehet-e az 1.4es Marelli ECUját építeni, működni fog-e vele hibátlanul? Találtam egy cikket, amiben azt írták, csereszabatos egymással a két motorvezérlő, de valószínű Nektek több a tapasztalatotok.
Illetve a mĂĄsik kĂŠrdĂŠs; amennyiben igen, ha menni fog a Marelli ECUval a gĂŠp, elĂŠg csak az immo chipet ĂĄtcserĂŠlni a kulcsban, vagy kompletten a zĂĄrszerekezeteket ĂŠs a kulcsot is cserĂŠlni kell?
KĂśszi,
Roland

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9806 Dátum: 2019 Január, 28, 08:19:01 »
Sziasztok,
Adott egy haldoklónak tűnő Sagem ECU egy KFX motorral, 2000res évjáratból. Igen, még a régebbi, egy lambda szondás változat, nem a KFW.
Kérdés, hogy be lehet-e az 1.4es Marelli ECUját építeni, működni fog-e vele hibátlanul? Találtam egy cikket, amiben azt írták, csereszabatos egymással a két motorvezérlő, de valószínű Nektek több a tapasztalatotok.
Illetve a mĂĄsik kĂŠrdĂŠs; amennyiben igen, ha menni fog a Marelli ECUval a gĂŠp, elĂŠg csak az immo chipet ĂĄtcserĂŠlni a kulcsban, vagy kompletten a zĂĄrszerekezeteket ĂŠs a kulcsot is cserĂŠlni kell?
KĂśszi,
Roland

Biztosat én nem fogok tudni mondani, mindenesetre annyit tudok, hogy a régi 306-osom S2-es 1.4-es volt, Marelli vezérlővel. Ennek nem sor-trafója volt, hanem még a hagyományos, gyertyakábelekkel. Ez persze önmagában még nem zárja ki teljesen, hogy működhet a dolog.
Az immo-chipet a távvezérlő nélküli kulcsban nem tudod átcserélni, mert a komplett kulcsot egybeöntötték, csak kulcsszárat lehet cserélni.

Az is gondot okozhat szerintem, hogy S2-nél még egészen más volt az immobiliser egység, mint amilyen S3-ban van, például S2-nél még a központi zárat és a belső világítást nem az vezérli.

Nem elérhető Roland

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 158
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 1
  • :2023 Április, 23, 21:55:13
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9807 Dátum: 2019 Január, 28, 11:57:35 »
Biztosat én nem fogok tudni mondani, mindenesetre annyit tudok, hogy a régi 306-osom S2-es 1.4-es volt, Marelli vezérlővel. Ennek nem sor-trafója volt, hanem még a hagyományos, gyertyakábelekkel. Ez persze önmagában még nem zárja ki teljesen, hogy működhet a dolog.
Az immo-chipet a távvezérlő nélküli kulcsban nem tudod átcserélni, mert a komplett kulcsot egybeöntötték, csak kulcsszárat lehet cserélni.

Az is gondot okozhat szerintem, hogy S2-nél még egészen más volt az immobiliser egység, mint amilyen S3-ban van, például S2-nél még a központi zárat és a belső világítást nem az vezérli.

KĂśszĂśnĂśm a vĂĄlaszt!
A kulcs olyan, hogy benne van a távvezérlő, szétszedhető és az immo lapkát is ki lehet szedni. :)
Igen, meg talĂĄn az S2 infrĂĄs volt, ha jĂłl emlĂŠkszem, ez pedig mĂĄr rĂĄdiĂłs kĂśzponti zĂĄras.
Esetleg a Sagem S2000es ECU nem lehet jĂł hozzĂĄ? ArrĂłl ennyi rosszat nem hallani, mint az SL96rĂłl.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9808 Dátum: 2019 Január, 28, 14:01:21 »
KĂśszĂśnĂśm a vĂĄlaszt!
A kulcs olyan, hogy benne van a távvezérlő, szétszedhető és az immo lapkát is ki lehet szedni. :)
Igen, meg talĂĄn az S2 infrĂĄs volt, ha jĂłl emlĂŠkszem, ez pedig mĂĄr rĂĄdiĂłs kĂśzponti zĂĄras.
Esetleg a Sagem S2000es ECU nem lehet jĂł hozzĂĄ? ArrĂłl ennyi rosszat nem hallani, mint az SL96rĂłl.

Nekem Sagem S2000 van, (amit tudtommal 2000 augusztusĂĄtĂłl ĂŠpĂ­tettek be)  aminĂŠl valĂłban kikĂźszĂśbĂśltĂŠk az SL96 gyerekbetegsĂŠgeit.
Csakhogy itt az ECU-ra mĂĄr a hĂĄrom kĂźlĂśn csatlakozĂł megy, illetve ez mĂĄr kĂŠt lambdaszondĂĄs, Euro3-as is.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9809 Dátum: 2019 Február, 21, 08:42:57 »
Kedves KollĂŠgĂĄk!
TalĂĄlkozott mĂĄr valaki ezzel a hibajelensĂŠggl?
A hátramenet lámpái egyik napról a másikra (mind a kettő, egyszerre) elsötétült (nem világít, hiába teszem a sebváltót R-be). Ezzel gyakorlatilag egyidejűleg a belső világítás (az ajtónyitásra felkapcsolódó, nem a térképolvasó!) szintén ezt csinálja, azzal, hogy ha a gyújtás rajta van, akkor a folyamatos világítás állásban (tehát nem akkor, amikor az ajtó nyitásra kezdene világítani) rendben működik. A nyitásérzékelő (ajtó-) kapcsolókat megnéztem, rendben vannak, nem oxidáltak.
Leginkább valamelyik biztosítékra gyakanszom, tekintve, hogy a két jelenség gyakorlatilag egyszerre "jött be", de persze ettől még lehetnek egymástól függetlenek.
A kĂŠrdĂŠs tehĂĄt, hogy lehet-e biztosĂ­tĂŠk-hiba, ha igen, a vonatkozĂł biztosĂ­tĂŠk hol talĂĄlhatĂł?
A mĂĄsik kĂŠrdĂŠs, hogy ha a sebvĂĄltĂł hĂĄtrameneti kapcsolĂłja a ludas, azt hol lehet megtalĂĄlni?
Előre is köszönöm a válaszokat!
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9810 Dátum: 2019 Február, 21, 10:02:56 »
Kedves KollĂŠgĂĄk!
TalĂĄlkozott mĂĄr valaki ezzel a hibajelensĂŠggl?
A hátramenet lámpái egyik napról a másikra (mind a kettő, egyszerre) elsötétült (nem világít, hiába teszem a sebváltót R-be). Ezzel gyakorlatilag egyidejűleg a belső világítás (az ajtónyitásra felkapcsolódó, nem a térképolvasó!) szintén ezt csinálja, azzal, hogy ha a gyújtás rajta van, akkor a folyamatos világítás állásban (tehát nem akkor, amikor az ajtó nyitásra kezdene világítani) rendben működik. A nyitásérzékelő (ajtó-) kapcsolókat megnéztem, rendben vannak, nem oxidáltak.
Leginkább valamelyik biztosítékra gyakanszom, tekintve, hogy a két jelenség gyakorlatilag egyszerre "jött be", de persze ettől még lehetnek egymástól függetlenek.
A kĂŠrdĂŠs tehĂĄt, hogy lehet-e biztosĂ­tĂŠk-hiba, ha igen, a vonatkozĂł biztosĂ­tĂŠk hol talĂĄlhatĂł?
A mĂĄsik kĂŠrdĂŠs, hogy ha a sebvĂĄltĂł hĂĄtrameneti kapcsolĂłja a ludas, azt hol lehet megtalĂĄlni?
Előre is köszönöm a válaszokat!

Az ajtónyitásra felkapcsolódó belső világításhoz a 15-ös biztosíték tartozik, míg a tolatólámpához a 12-es.
A tolatĂłlĂĄmpa-kapcsolĂł jĂłl lĂĄthatĂł helyen, a vĂĄltĂłhĂĄz tetejĂŠn helyezkedik el, egy 2-pĂłlusĂş fehĂŠr csatlakozĂł megy rĂĄ.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9811 Dátum: 2019 Február, 21, 13:31:34 »
Az ajtónyitásra felkapcsolódó belső világításhoz a 15-ös biztosíték tartozik, míg a tolatólámpához a 12-es.
A tolatĂłlĂĄmpa-kapcsolĂł jĂłl lĂĄthatĂł helyen, a vĂĄltĂłhĂĄz tetejĂŠn helyezkedik el, egy 2-pĂłlusĂş fehĂŠr csatlakozĂł megy rĂĄ.
Köszönöm, megkeresem akkor mind a kettőt.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9812 Dátum: 2019 Március, 20, 20:24:23 »
JĂł estĂŠt!
2000-es évj. 306 XR autómon kiégett az üzemanyag szint jelzőt megvilágító izzó, ezért arra vetemedtem, hogy kiszedem a műszerfalat és kicserélem az összes kis izzót (22db-ot).
Nos ezzel nem is volt gond, csak amikor Ăşjra Ăśsszedugtam, ĂŠs rĂĄadtam a gyĂşjtĂĄst, akkor mĂĄr a teljes mĹąszerfal vilĂĄgĂ­tĂĄs kb. 3/4-e nem ĂŠgett... Erre beugrott, hogy az akksi sarujĂĄt nem vettem le a szerelĂŠs kezdetekor.
Ez lehet a gond szerintetek? Megadhatta magĂĄt egy biztosĂ­tĂŠk? Ha igen, akkor vajon melyik?
Köszönöm előre is a válaszokat és segítséget!

Nem elérhető Jampy

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 December, 11, 20:04:48
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9813 Dátum: 2019 Március, 20, 22:08:18 »
JĂł estĂŠt!
2000-es évj. 306 XR autómon kiégett az üzemanyag szint jelzőt megvilágító izzó, ezért arra vetemedtem, hogy kiszedem a műszerfalat és kicserélem az összes kis izzót (22db-ot).
Nos ezzel nem is volt gond, csak amikor Ăşjra Ăśsszedugtam, ĂŠs rĂĄadtam a gyĂşjtĂĄst, akkor mĂĄr a teljes mĹąszerfal vilĂĄgĂ­tĂĄs kb. 3/4-e nem ĂŠgett... Erre beugrott, hogy az akksi sarujĂĄt nem vettem le a szerelĂŠs kezdetekor.
Ez lehet a gond szerintetek? Megadhatta magĂĄt egy biztosĂ­tĂŠk? Ha igen, akkor vajon melyik?
Köszönöm előre is a válaszokat és segítséget!
Valahol ugy olvastam hogy a låbakat az izzokon szèt kell hajtogatni mert måskèp nem èrintkezik rendesen szerintem inkåbb ez lehet a hiba.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9814 Dátum: 2019 Március, 21, 06:52:10 »
Megadhatta magĂĄt egy biztosĂ­tĂŠk? Ha igen, akkor vajon melyik?
Inkább az a gyanúm, hogy a csatlakozók nem érintkeznek rendesen (sárga és kék). Egy erőteljesebb "kocogtatás" a műszerfal tetejére, megmutatja, hogy valóban ez a hiba oka-e. Ha nem, akkor az izzók lábainak széthajtása is segíthet, illetve célszerű ismét kivenni a teljes műszeregyüttest, és minden izzót (foglalatostul) megmozgatni.
De majdnem biztos vagyok benne, hogy a csatlakozĂłk ĂŠrintkezĂŠsĂŠvel lehet a gond. (Sajnos elĂŠg macerĂĄs a mĹąszeregyĂźttes ki-beszerelĂŠse, de egy alapos takarĂ­tĂĄs sokat javĂ­that a helyzeten! Nem csak a port kitakarĂ­tani a "dobozbĂłl" az ĂłrĂĄk mĂśgĂźl, hanem a csatlakozĂłk ĂŠs a tĂźskĂŠk megtisztĂ­tĂĄsa is fontos.)
NĂĄlam is volt ilyen jellegĹą gond, tĂśbbszĂśri ki- ĂŠs beszerelĂŠs utĂĄn egyre jobb az ĂŠrintkezĂŠs, mert az oxidĂĄciĂł "lekopik" a csatlakozĂĄsokrĂłl. ;D
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9815 Dátum: 2019 Március, 21, 08:44:40 »
Inkább az a gyanúm, hogy a csatlakozók nem érintkeznek rendesen (sárga és kék). Egy erőteljesebb "kocogtatás" a műszerfal tetejére, megmutatja, hogy valóban ez a hiba oka-e. Ha nem, akkor az izzók lábainak széthajtása is segíthet, illetve célszerű ismét kivenni a teljes műszeregyüttest, és minden izzót (foglalatostul) megmozgatni.
De majdnem biztos vagyok benne, hogy a csatlakozĂłk ĂŠrintkezĂŠsĂŠvel lehet a gond. (Sajnos elĂŠg macerĂĄs a mĹąszeregyĂźttes ki-beszerelĂŠse, de egy alapos takarĂ­tĂĄs sokat javĂ­that a helyzeten! Nem csak a port kitakarĂ­tani a "dobozbĂłl" az ĂłrĂĄk mĂśgĂźl, hanem a csatlakozĂłk ĂŠs a tĂźskĂŠk megtisztĂ­tĂĄsa is fontos.)
NĂĄlam is volt ilyen jellegĹą gond, tĂśbbszĂśri ki- ĂŠs beszerelĂŠs utĂĄn egyre jobb az ĂŠrintkezĂŠs, mert az oxidĂĄciĂł "lekopik" a csatlakozĂĄsokrĂłl. ;D

A sárga és kék csatlakozók stabilak, aligha lesz ott gond. A foglalatok is szépen illeszkednek a panelon, az sem jellemző hibahely. Az 1,2 W-os izzók kis lábainak az óvatos kihajtogatása viszont szerintem is erősen indokolt.

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9816 Dátum: 2019 Március, 21, 21:49:59 »
A sárga és kék csatlakozók stabilak, aligha lesz ott gond. A foglalatok is szépen illeszkednek a panelon, az sem jellemző hibahely. Az 1,2 W-os izzók kis lábainak az óvatos kihajtogatása viszont szerintem is erősen indokolt.

Megoldódott a probléma. Valóban az izzók kis lábait kellett kihajtogatni. Újra tökéletesen világít a műszeregyüttes!
Nagyon kĂśszĂśnĂśm mindenkinek a segĂ­tsĂŠget!

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9817 Dátum: 2019 Április, 10, 11:00:59 »
Sziasztok!

A mai Totalcar-cikk kapcsán tűnődtem el, hogy vajon milyen típusú kormányszervo van a 306-osokban:
- hidraulikus vagy elektrohidraulikus? (A legĂşjabb fajta nyilvĂĄn nem.)

Akit ĂŠrdekel az Ă­rĂĄs:

https://totalcar.hu/magazin/technika/2019/04/09/ezert_lehet_kenyelmes_a_parkolas/

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9818 Dátum: 2019 Április, 10, 14:06:23 »
Sziasztok!

A mai Totalcar-cikk kapcsán tűnődtem el, hogy vajon milyen típusú kormányszervo van a 306-osokban:
- hidraulikus vagy elektrohidraulikus? (A legĂşjabb fajta nyilvĂĄn nem.)

Akit ĂŠrdekel az Ă­rĂĄs:

https://totalcar.hu/magazin/technika/2019/04/09/ezert_lehet_kenyelmes_a_parkolas/

NekĂźnk tisztĂĄn hidraulikus van.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9819 Dátum: 2019 Április, 10, 15:06:14 »
NekĂźnk tisztĂĄn hidraulikus van.

Köszi a választ, sejtettem. Igazság szerint eléggé nehézkes (főleg parkolásnál) egy modernebb, újabb autóhoz képest. Szerintem a kormányszervó viszonylagos keménysége és maga a nem túl közvetlen kormányzás a 306-osok egyik "gyenge pontja", ami csak azért kár, mert pl. a futómű átlag feletti, de szerintem még a váltó is kifejezetten jól sikerült.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9820 Dátum: 2019 Április, 11, 07:29:29 »
Én már hajtottam korábban két FIAT-ot, de azoknak sem volt jobb a kormányszervója. Szerintem egészen barátságos a Peugeot-inké.
A futĂłmĹą/rugĂłzĂĄs/lengĂŠscsillapĂ­tĂĄs pedig sokkal jobb, mint a kĂŠt FIAT esetĂŠben.
A "gyenge pont"-nak ĂŠn inkĂĄbb a rendkĂ­vĂźl alacsony ĂźlĂŠspozĂ­ciĂłt ĂŠrzem, amihez minden bizonnyal hozzĂĄjĂĄrul az is, hogy nem vagyok ĂŠppen "konfekciĂł alkat", lĂŠvĂŠn 198 cm magas, ĂŠs bő 130 kilĂł vagyok.  ;D (Ezzel egyĂźtt pl. a fejtĂŠr igen barĂĄtsĂĄgos, mĂŠg nekem is.)
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9821 Dátum: 2019 Április, 12, 09:28:25 »
Én már hajtottam korábban két FIAT-ot, de azoknak sem volt jobb a kormányszervója. Szerintem egészen barátságos a Peugeot-inké.
A futĂłmĹą/rugĂłzĂĄs/lengĂŠscsillapĂ­tĂĄs pedig sokkal jobb, mint a kĂŠt FIAT esetĂŠben.
A "gyenge pont"-nak ĂŠn inkĂĄbb a rendkĂ­vĂźl alacsony ĂźlĂŠspozĂ­ciĂłt ĂŠrzem, amihez minden bizonnyal hozzĂĄjĂĄrul az is, hogy nem vagyok ĂŠppen "konfekciĂł alkat", lĂŠvĂŠn 198 cm magas, ĂŠs bő 130 kilĂł vagyok.  ;D (Ezzel egyĂźtt pl. a fejtĂŠr igen barĂĄtsĂĄgos, mĂŠg nekem is.)

Szia Frankye! Igen, tudom és igazad is van. Nagy híve vagyok az olasz autóknak (is), de az biztos, hogy a FIAT nem szint, legalábbis nekem. Az Alfa Romeo alá nem szabad adni szerintem. Nem is tudom, mikor lehetett utoljára egy FIAT-ot élvezettel vezetni, vagy akár csak büszke pillantással illetni. Nem az elmúlt 1-2 évtizedben, az biztos. :) A Peugeot összességében kellemesen vezethető, klasszikus arányú, szép autó, és tényleg átlag feletti a vezetési élmény (ahogy írtad: a futómű/rugózás/lengéscsillapítás összessége).

(Különben egyetlen autó volt, amit szerintem a kompakt szegmensben lehetett anno említeni a 306-os mellett, a Lancia Delta Mk2. Igaz, azok meg jó 1-1,5 literrel többet ettek ugyanakkora teljesítmény mellett. A Rover 25 is kellemes darab, bár kissé nőies már, és nem sok jót olvasni a K-szériás motorokról (pl. konstrukciós hiba az állandóan kiégő hengerfejtömítés)).

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9822 Dátum: 2019 Április, 17, 11:31:32 »
Én már hajtottam korábban két FIAT-ot, de azoknak sem volt jobb a kormányszervója. Szerintem egészen barátságos a Peugeot-inké.
A futĂłmĹą/rugĂłzĂĄs/lengĂŠscsillapĂ­tĂĄs pedig sokkal jobb, mint a kĂŠt FIAT esetĂŠben.
A "gyenge pont"-nak ĂŠn inkĂĄbb a rendkĂ­vĂźl alacsony ĂźlĂŠspozĂ­ciĂłt ĂŠrzem, amihez minden bizonnyal hozzĂĄjĂĄrul az is, hogy nem vagyok ĂŠppen "konfekciĂł alkat", lĂŠvĂŠn 198 cm magas, ĂŠs bő 130 kilĂł vagyok.  ;D (Ezzel egyĂźtt pl. a fejtĂŠr igen barĂĄtsĂĄgos, mĂŠg nekem is.)

Egyébként én is viszonylag magas vagyok (186 cm), de kifejezetten szeretem és preferálom az alacsony üléspozíciót! A vezethetőségnek, a sportosságnak épp az alacsony üléspozíció tesz jót, ezért is vicces látni, ahogyan ma olyan autókra mondják, hogy sportos, amelyekről lerí, hogy ez képtelenség. Egy autó SOSEM lehet igazán élvezetesen vezethető, pláne sportos, ha magas és keskeny. A sportos autó az, ami lapos, széles (és könnyű). És szerencsére még ezt a régi filozófiát követik a 306-osok...

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9823 Dátum: 2019 Április, 17, 12:26:08 »
... A sportos autĂł az, ami lapos, szĂŠles (ĂŠs kĂśnnyĹą)...
Ebben maximĂĄlisan egyetĂŠrtek, bĂĄr hozzĂĄ kell tennem, ĂŠn annyira nem rajongok a sportossĂĄgĂŠrt, de tĂŠny, hogy a "feelingje" (hogy ilyen szĂŠp, magyaros kifejezĂŠssel ĂŠljek) valĂłban megvan.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9824 Dátum: 2019 Április, 17, 22:29:19 »
Ebben maximĂĄlisan egyetĂŠrtek, bĂĄr hozzĂĄ kell tennem, ĂŠn annyira nem rajongok a sportossĂĄgĂŠrt, de tĂŠny, hogy a "feelingje" (hogy ilyen szĂŠp, magyaros kifejezĂŠssel ĂŠljek) valĂłban megvan.

  _pug

Nem elérhető jocĂł vezĂŠr

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 97
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2024 Március, 15, 21:54:03
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9825 Dátum: 2019 Április, 30, 21:52:32 »
Sziasztok.
Olyan problĂŠma ĂźtĂśtte fel a fejĂŠt amire kĂŠrem a tanĂĄcsokat.A fĂŠklĂĄmpĂĄm vagy folyamatosan ĂŠg vagy villog.Észre vettem hogy a fĂŠkpedĂĄl hozzĂĄĂŠrĂŠsĂŠre mĂĄr azonnal ĂŠgnek a lĂĄmpĂĄk.MĂŠg szinte be sem nyomom a pedĂĄlt.Rossz Ăşton meg ha rezeg akkor mĂĄr villognak a fĂŠklĂĄmpĂĄk.Ha alulrĂłl felhĂşzom a pedĂĄlt ĂŠs megtĂĄmasztom akkor nem vilĂĄgĂ­t a lĂĄmpa.  Hol keressem a hibĂĄt? A pedĂĄllal van gond hogy nem jĂśn fel rendesen? Vagy valahol van valami kapcsolĂł gomb ami beragadt? ElĂŠg szar kĂśzlekedni mikor folyamatosan szĂłlnak hogy ĂŠg a fĂŠklĂĄmpa vagy villog. S3  2001 ĂŠvjĂĄrat benzines kombi.
KĂśszi  a segĂ­tsĂŠget.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9826 Dátum: 2019 Május, 02, 09:28:02 »
Sziasztok.
Olyan problĂŠma ĂźtĂśtte fel a fejĂŠt amire kĂŠrem a tanĂĄcsokat.A fĂŠklĂĄmpĂĄm vagy folyamatosan ĂŠg vagy villog.Észre vettem hogy a fĂŠkpedĂĄl hozzĂĄĂŠrĂŠsĂŠre mĂĄr azonnal ĂŠgnek a lĂĄmpĂĄk.MĂŠg szinte be sem nyomom a pedĂĄlt.Rossz Ăşton meg ha rezeg akkor mĂĄr villognak a fĂŠklĂĄmpĂĄk.Ha alulrĂłl felhĂşzom a pedĂĄlt ĂŠs megtĂĄmasztom akkor nem vilĂĄgĂ­t a lĂĄmpa.  Hol keressem a hibĂĄt? A pedĂĄllal van gond hogy nem jĂśn fel rendesen? Vagy valahol van valami kapcsolĂł gomb ami beragadt? ElĂŠg szar kĂśzlekedni mikor folyamatosan szĂłlnak hogy ĂŠg a fĂŠklĂĄmpa vagy villog. S3  2001 ĂŠvjĂĄrat benzines kombi.
KĂśszi  a segĂ­tsĂŠget.

Vedd le az utastéri biztosítéktábla fedelét, aztán a kormányoszlop négy 13-as kulcsnyílású rögzítő-anyáját is vedd ki. Ez utóbbihoz úgy férsz hozzá, ha alul a vízszintesen futó harmonikás fűtéscsőből a 25-30 cm-es darabot kipattintod. Könnyen fog jönni.
Ha a kormĂĄnyoszlopot Ăłvatosan leengedted, akkor fogod meglĂĄtni a fĂŠklĂĄmpa-kapcsolĂłt.
vigyázz, mert igen élesek a lemezek, a minap én is jól összekaszaboltam a kezeimet. Felülről egy 2-pol fehér csati megy rá.
Látszólag csavarmenetes, de mégsem az, csak gyűrűk vannak a külső felületén.
Nekem vĂ­zpumpa-fogĂłval sikerĂźlt ki-be tenni.
Ha kint van ez a nyomógomb, akkor már szét tudod pattintani, és lehet, hogy csak a beégett érintkezőket kell megtisztogatni.
Persze Ăşj nyomĂłgombot is vehetsz, vĂŠgtelenĂźl egyszerĹą kis cucc ez.

Nem elérhető jocĂł vezĂŠr

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 97
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2024 Március, 15, 21:54:03
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9827 Dátum: 2019 Május, 06, 12:55:45 »
Vedd le az utastéri biztosítéktábla fedelét, aztán a kormányoszlop négy 13-as kulcsnyílású rögzítő-anyáját is vedd ki. Ez utóbbihoz úgy férsz hozzá, ha alul a vízszintesen futó harmonikás fűtéscsőből a 25-30 cm-es darabot kipattintod. Könnyen fog jönni.
Ha a kormĂĄnyoszlopot Ăłvatosan leengedted, akkor fogod meglĂĄtni a fĂŠklĂĄmpa-kapcsolĂłt.
vigyázz, mert igen élesek a lemezek, a minap én is jól összekaszaboltam a kezeimet. Felülről egy 2-pol fehér csati megy rá.
Látszólag csavarmenetes, de mégsem az, csak gyűrűk vannak a külső felületén.
Nekem vĂ­zpumpa-fogĂłval sikerĂźlt ki-be tenni.
Ha kint van ez a nyomógomb, akkor már szét tudod pattintani, és lehet, hogy csak a beégett érintkezőket kell megtisztogatni.
Persze Ăşj nyomĂłgombot is vehetsz, vĂŠgtelenĂźl egyszerĹą kis cucc ez.

KĂśszi szĂŠpen. Holnap ha nem esik neki is ĂĄllok.

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9828 Dátum: 2019 Május, 17, 23:35:17 »
Üdv!
A minap menet közben elsötétült a digitális óra és hőmérő a középkonzolon.
Gondolom égő mehetett ki, mert bizonyos szögből nézve látom, hogy mutatja a pontos időt és hőmérsékletet.
Izzócseréhez a komplett középkonzolt ki kell venni? Esetleg létezik valamiféle tájékoztató videó a szétszedéséről?
Csak hogy tudjam, hogyan is kezdjek neki.
Köszönöm előre is a segítséget!

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9829 Dátum: 2019 Május, 18, 08:25:19 »
Üdv!
A minap menet közben elsötétült a digitális óra és hőmérő a középkonzolon.
Gondolom égő mehetett ki, mert bizonyos szögből nézve látom, hogy mutatja a pontos időt és hőmérsékletet.
Izzócseréhez a komplett középkonzolt ki kell venni? Esetleg létezik valamiféle tájékoztató videó a szétszedéséről?
Csak hogy tudjam, hogyan is kezdjek neki.
Köszönöm előre is a segítséget!

Szia

Nem kell mindent szĂŠtszedni,egyszerĹąbb mint gondolnĂĄd  :-!
Ha a szivargyĂşjtĂłt kiveszed akkor meg tudod fogni a szĂźrke betĂŠt belső felĂŠt ĂŠs Ăłvatosan magad felĂŠ hĂşzva lejĂśn az alsĂł fedőlap.PĂĄr helyen fogja egy "ĂŠk alakĂş beszorulĂłs lemezlap" (bocsi nem tudom jobban megfogalmazni  ??? ),ami nem patent Ă­gy nem kell fĂŠlni hogy ott eltĂśrik.
Ha azt sikerĂźlt levenned akkor mĂĄr lĂĄthatĂł lesz az ĂłraegysĂŠg amit 2 torx csavar rĂśgzĂ­t.Ha kivetted akkor a hĂĄtuljĂĄn hozzĂĄfĂŠrsz az izzĂł(k)-hoz.
Ugyanolyan izzĂł van benne mint a mĹąszerfalban (W5W).

Üdv: KrisztiĂĄn  blingdriveingsmiley

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9830 Dátum: 2019 Május, 26, 11:31:32 »
Szia

Nem kell mindent szĂŠtszedni,egyszerĹąbb mint gondolnĂĄd  :-!
Ha a szivargyĂşjtĂłt kiveszed akkor meg tudod fogni a szĂźrke betĂŠt belső felĂŠt ĂŠs Ăłvatosan magad felĂŠ hĂşzva lejĂśn az alsĂł fedőlap.PĂĄr helyen fogja egy "ĂŠk alakĂş beszorulĂłs lemezlap" (bocsi nem tudom jobban megfogalmazni  ??? ),ami nem patent Ă­gy nem kell fĂŠlni hogy ott eltĂśrik.
Ha azt sikerĂźlt levenned akkor mĂĄr lĂĄthatĂł lesz az ĂłraegysĂŠg amit 2 torx csavar rĂśgzĂ­t.Ha kivetted akkor a hĂĄtuljĂĄn hozzĂĄfĂŠrsz az izzĂł(k)-hoz.
Ugyanolyan izzĂł van benne mint a mĹąszerfalban (W5W).

Üdv: KrisztiĂĄn  blingdriveingsmiley


KĂśszi, valĂłban egyszerĹą volt.
Már csak egy dolog maradt. A középső szellőzőrácsba az előző tulaj valószínűleg mobiltartót tuszkolhatott, mert a vízszintes lamellák totál össze vannak kuszálódva. Azt a részt is külön ki lehet szedni? Vagy ahhoz már tényleg ki kell operálni a rádiót, stb.?

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9831 Dátum: 2019 Május, 27, 19:17:16 »

KĂśszi, valĂłban egyszerĹą volt.
Már csak egy dolog maradt. A középső szellőzőrácsba az előző tulaj valószínűleg mobiltartót tuszkolhatott, mert a vízszintes lamellák totál össze vannak kuszálódva. Azt a részt is külön ki lehet szedni? Vagy ahhoz már tényleg ki kell operálni a rádiót, stb.?

Szia

Ha a teljes középső részt kiszeded azzal sem lennél sokkal előrébb,mert nehezen lehet úgy is visszarakni a lamellákat.(a hátulján még van egy összekötő műanyag cső amitől nem lehet könnyen hozzáférni)
KĂźlĂśn ki lehet (Ăłvatosan) szedni a mozgĂł terelő egysĂŠget egy elĂŠg erős mĹąanyag lapos eszkĂśzzel (hogy ne karcold Ăśssze,mert az elĂŠggĂŠ szem előtt van).CĂŠlszerĹą a kĂśzĂŠpső elvĂĄlasztĂł/ĂśsszekĂśtő rĂŠsznĂŠl kitolni oldalirĂĄnyban ĂŠs Ăşgy ki lehet akasztani a helyĂŠről.  whistle
Egy kb 3-4mm-es csap szerĹą mĹąanyag tartja a helyĂŠn mindkĂŠt oldalon.
Ha sikerĂźlt tĂśrĂŠs nĂŠlkĂźl kiszedni akkor mĂĄr kĂśnnyen meg lehet igazĂ­tani a lamellĂĄkat.  :-!

Üdv.KrisztiĂĄn  _pug blingdriveingsmiley

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9832 Dátum: 2019 Augusztus, 21, 20:12:23 »
Üdv Mindenkinek!

 

Adott egy Peugeot 306-os 2002-es ĂŠvjĂĄratĂş 1,6 benzines verda.

 

HibajelensĂŠg: Az indĂ­tĂłmotor melegben /felmelegedve, hosszĂş Ăşt utĂĄn/ nem mĹąkĂśdik kattanĂĄs van, forgatĂĄs nincs. KocogtatĂĄsra sem reagĂĄl. Egy Ăłra ĂĄllĂĄs utĂĄn,mikor lehĹąlt a blokk akkor viszont megint pĂścre-rĂśff.

  SzĂŠnkefĂŠk, annak tartĂłi decemberben cserĂŠlve lettek.

 

No erre varrjon valaki gombot!

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9833 Dátum: 2019 Augusztus, 22, 10:42:35 »
Üdv Mindenkinek!
Szia
Első körben én megnézném a kábeleket amik az indítómotorra csatlakoznak és a karosszériához csatlakozó testeléseket egy alapos tisztítás után lehet tesztelni hogy segített-e.
Ha nem akkor maga az indĂ­tĂł motor (vagy a bendix) kezdi megadni magĂĄt.
Üzemmelegen azért fordulhat elő ez a jelenség,mert a tekercsek felmelegednek és egy menetszakadásnál már lehet nem érintkezik a réz vezető,míg visszahűlve ismét megvan a kontakt. (ez csak egy tipp részemről,biztos vannak ebben jártasabbak)
Vagy a bendix nem zár megfelelően.
Le kell venni a motort ĂŠs elvinni egy szakihoz vizsgĂĄlja meg,szinte biztos hogy megtalĂĄlja a jelensĂŠg okĂĄt.
Ăźdv:KrisztiĂĄn
 

Adott egy Peugeot 306-os 2002-es ĂŠvjĂĄratĂş 1,6 benzines verda.

 

HibajelensĂŠg: Az indĂ­tĂłmotor melegben /felmelegedve, hosszĂş Ăşt utĂĄn/ nem mĹąkĂśdik kattanĂĄs van, forgatĂĄs nincs. KocogtatĂĄsra sem reagĂĄl. Egy Ăłra ĂĄllĂĄs utĂĄn,mikor lehĹąlt a blokk akkor viszont megint pĂścre-rĂśff.

  SzĂŠnkefĂŠk, annak tartĂłi decemberben cserĂŠlve lettek.

 

No erre varrjon valaki gombot!

Nem elérhető gattuso21

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 26
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 1
  • :2022 November, 29, 19:10:16
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9834 Dátum: 2019 Szeptember, 11, 16:35:54 »
Sziasztok adott egy Peugeot 306 1999 es kiadás gond a központi zárral van. Az anyós oldal kerreg berreg és 7 8 ikra hajlandó be zárni. Egy jó ismerősömé a gép sárkány gondoltam segítek neki oda adom az én régi központi zár aimat ami ugye 1997 és Ben volt. De nem figyeltem hogy az 1999 és Ben már a zárban van a mikro kapcsoló. És nem az a oszlopon. Kérdés a következő ki lehet vitelezni hogy a sima zárat (központit bele rakom és rakok pluszban az a oszlopra egy kapcsolót? Lenne mindenem hozzá. Így lenne olcsó nekik nem kéne zárat központit venniük. Üdv

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9835 Dátum: 2019 Szeptember, 12, 08:00:42 »
Sziasztok adott egy Peugeot 306 1999 es kiadás gond a központi zárral van. Az anyós oldal kerreg berreg és 7 8 ikra hajlandó be zárni. Egy jó ismerősömé a gép sárkány gondoltam segítek neki oda adom az én régi központi zár aimat ami ugye 1997 és Ben volt. De nem figyeltem hogy az 1999 és Ben már a zárban van a mikro kapcsoló. És nem az a oszlopon. Kérdés a következő ki lehet vitelezni hogy a sima zárat (központit bele rakom és rakok pluszban az a oszlopra egy kapcsolót? Lenne mindenem hozzá. Így lenne olcsó nekik nem kéne zárat központit venniük. Üdv

Az oszlopon lévő nyomógomb S1/S2-ben a belső világítást kapcsolja. S3-nál ezt a funkciót a mikrokapcsoló vette át.
Elvileg a központi zárnak működnie kellene S1-es egységekkel is, csak akkor a belső világítást a jobb oldal nem fogja kapcsolni.
De nĂŠmi esĂŠlyt lĂĄtok rĂĄ, hogy a rĂŠgi zĂĄraidban is bent a mikrokapcsolĂł is, csak nem volt funkciĂłja az eredeti autĂłban.
S1-es kapcsolási rajzok is tartalmazzák a mikrokapcsolókat, ámbár ez lehetett felszereltség-függő is.

A sajĂĄt (S3/B) 306-osomon jĂĄrtam Ăşgy, hogy mikor (az utĂłlagos) hĂĄtsĂł utastĂŠri lĂĄmpĂĄt ĂŠpĂ­tettem be, csak a vezetĂŠkezĂŠst kellett megoldanom a hĂĄtsĂł ajtĂłk zĂĄrjaihoz. A mikrokapcsolĂłk be voltak szĂŠpen ĂŠpĂ­tve az eredeti zĂĄrakba. :)

Nem elérhető picu

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2019 December, 06, 22:35:56
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9836 Dátum: 2019 December, 06, 16:27:47 »
SzĂŠp napot Mindenkinek!
Van egy Peugeot 306 2.0 HDI 2000 évjáratú autóm. A reggeli inditásnál 2-3 szor kell próbálkozni amíg beindul, az izzitás visszajelző egy pillanatra felvillan utána kialszik. Gonbdolom nincs izzitás. Ezek után egész nap pöccre indul. Az izzitó relét átvizsgáltam, szétszereltem belülröl mint az új úgy néz ki az izzitógyertyák is mind jók. Én azt hiszem, hogy mióta nálam van ez a kocsi még soga nem működött az izzitás mert nem emlékszem, hogy egyszer is láttam volna a visszajelzőt világítani. Még valamit megfigyeltem a reggeli inditásnál. Az üzemanyagszivattyú a hangja után itélve csak nagyon rövid ideig működik. Tudna nekem valaki segíteni hogy mit ellenőrizzek még? Illetve mi okozhatja ezt a hibát?
Előre is köszönöm a segítséget!

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9837 Dátum: 2020 Február, 05, 08:22:53 »
Sziasztok!
TanĂĄcsot, illetve segĂ­tsĂŠget kĂŠrnĂŠk az alĂĄbbi miatt:
Már második alkalommal (néhány napon belül) fordult elő velem, hogy a központi zár "megtréfált". Az alap helyzet: A bal első (vezető oldali) ajtó zárja a távirányítóval történő zárás esetén elsőre nem záródik be. Ilyenkor az összes ajtó zárja "visszanyit", majd még egyszer "rányomva" hallható, hogy a zármozgató motorok felzúgnak, majd a 3. gombnyomásra ténylegesen is bezáródnak az ajtók. Azonban az említett esetekben nem ez történt. Az első és második zárási kísérletnél minden ugyan így zajlott le, azonban a harmadik gombnyomásra nem záródott a bal első ajtó. Kinyitva, és a zár gombát kézzel lenyomva a kp.-i zár hallhatóan próbál lezárni, azonban - lévén az ajtó nyitva van - ez természetesen meghiúsul. Többszöri próbálkozás (nem számoltam, de kb. 5 lehetett) az elektromos zárási funkció kikapcsolja magát, és ekkor egyesével le lehet zárni az ajtókat. (A bal első ajtó kulccsal nem záródik, mechanikai hibája van a zárszerkezetnek, így csak a jobb első, azaz "anyósülés" melletti ajtó zárjával lehet - kulccsal - bezárni. Ilyenkor viszont a kp.-i zár rendben teszi a dolgát.)
Mivel néha a feleségem is vezeti az autót, jó lenne, ha Neki nem kellene effélével kínlódnia, ezért kérem a segítségeteket, hol, hogyan keressem a hiba okát! (Én el lennék ezzel a kis hibával, együtt tudok vele élni, de Őt nem akarnám kitenni ilyen procedúráknak, mert nem egy technikai talentum.)
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9838 Dátum: 2020 Február, 05, 16:25:35 »
Sziasztok!
TanĂĄcsot, illetve segĂ­tsĂŠget kĂŠrnĂŠk az alĂĄbbi miatt:
Már második alkalommal (néhány napon belül) fordult elő velem, hogy a központi zár "megtréfált". Az alap helyzet: A bal első (vezető oldali) ajtó zárja a távirányítóval történő zárás esetén elsőre nem záródik be. Ilyenkor az összes ajtó zárja "visszanyit", majd még egyszer "rányomva" hallható, hogy a zármozgató motorok felzúgnak, majd a 3. gombnyomásra ténylegesen is bezáródnak az ajtók. Azonban az említett esetekben nem ez történt. Az első és második zárási kísérletnél minden ugyan így zajlott le, azonban a harmadik gombnyomásra nem záródott a bal első ajtó. Kinyitva, és a zár gombát kézzel lenyomva a kp.-i zár hallhatóan próbál lezárni, azonban - lévén az ajtó nyitva van - ez természetesen meghiúsul. Többszöri próbálkozás (nem számoltam, de kb. 5 lehetett) az elektromos zárási funkció kikapcsolja magát, és ekkor egyesével le lehet zárni az ajtókat. (A bal első ajtó kulccsal nem záródik, mechanikai hibája van a zárszerkezetnek, így csak a jobb első, azaz "anyósülés" melletti ajtó zárjával lehet - kulccsal - bezárni. Ilyenkor viszont a kp.-i zár rendben teszi a dolgát.)
Mivel néha a feleségem is vezeti az autót, jó lenne, ha Neki nem kellene effélével kínlódnia, ezért kérem a segítségeteket, hol, hogyan keressem a hiba okát! (Én el lennék ezzel a kis hibával, együtt tudok vele élni, de Őt nem akarnám kitenni ilyen procedúráknak, mert nem egy technikai talentum.)

Szerintem nagy valószínűséggel a vezetőoldali ajtóba menő gumiharmonika alatt, a csatlakozó tövénél megtört egy vezeték.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9839 Dátum: 2020 Február, 06, 05:43:44 »
Szerintem nagy valószínűséggel a vezetőoldali ajtóba menő gumiharmonika alatt, a csatlakozó tövénél megtört egy vezeték.
KĂśszi, ez volt az ĂŠn tippem is. Akkor erre kutatok.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető prokop

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 144
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Június, 02, 12:38:54
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9840 Dátum: 2020 Március, 07, 12:58:43 »
Szervusztok! MegtudnĂĄ valaki mondani hogy milyen okbĂłl kifolyĂłlag tĂśrtĂŠnt az a vĂĄltozĂĄs -  egyik naprĂłl a mĂĄsikra, lĂĄtszĂłlag magĂĄtĂłl - melynek kĂśszĂśnhetően a 360osom cigarettagyĂşjtĂł aljzatĂĄban akkor is van feszĂźltsĂŠg, amikor kiveszem a slusszkulcsot? MostanĂĄig, csak akkor mĹąkĂśdĂśtt az onnan tĂĄplĂĄlt fedĂŠlzeti kamera, amĂ­g nem fordĂ­tottam 0 ĂĄllĂĄsba a kulcsot, vagy  nem vettem ki teljesen. Ezt valamivel relĂŠ mĹąkĂśdteti, ami esetleg beragadt? Nem hiszem hogy a kulcs kĂśrĂźl lenne problĂŠma, mert a bluetooth os telefonos kihangosĂ­tĂł mely kĂźlĂśn van betĂĄplĂĄlva a biztosĂ­tĂŠktĂĄblĂĄt.Ăłl, ĂĄram nĂŠlkĂźl marad ha leveszem a gyĂşjtĂĄst. TehĂĄt ott  semmi Nem romlott el, jĂłl ĂŠrzĂŠkeli a kulcs pozĂ­ciĂłjĂĄt. A napokban lemerĂźlt aksival talĂĄltam az autĂłt, gondolom ez ĂśsszefĂźgg azzal, hogy a cigaretta gyĂşjtĂłban ĂĄllandĂł jelleggel van feszĂźltsĂŠg. Mit ellenőrizzĂŠk le? A vĂĄlaszokat előre is kĂśszĂśnĂśm.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9841 Dátum: 2020 Március, 09, 09:18:06 »
Szervusztok! MegtudnĂĄ valaki mondani hogy milyen okbĂłl kifolyĂłlag tĂśrtĂŠnt az a vĂĄltozĂĄs -  egyik naprĂłl a mĂĄsikra, lĂĄtszĂłlag magĂĄtĂłl - melynek kĂśszĂśnhetően a 360osom cigarettagyĂşjtĂł aljzatĂĄban akkor is van feszĂźltsĂŠg, amikor kiveszem a slusszkulcsot? MostanĂĄig, csak akkor mĹąkĂśdĂśtt az onnan tĂĄplĂĄlt fedĂŠlzeti kamera, amĂ­g nem fordĂ­tottam 0 ĂĄllĂĄsba a kulcsot, vagy  nem vettem ki teljesen. Ezt valamivel relĂŠ mĹąkĂśdteti, ami esetleg beragadt? Nem hiszem hogy a kulcs kĂśrĂźl lenne problĂŠma, mert a bluetooth os telefonos kihangosĂ­tĂł mely kĂźlĂśn van betĂĄplĂĄlva a biztosĂ­tĂŠktĂĄblĂĄt.Ăłl, ĂĄram nĂŠlkĂźl marad ha leveszem a gyĂşjtĂĄst. TehĂĄt ott  semmi Nem romlott el, jĂłl ĂŠrzĂŠkeli a kulcs pozĂ­ciĂłjĂĄt. A napokban lemerĂźlt aksival talĂĄltam az autĂłt, gondolom ez ĂśsszefĂźgg azzal, hogy a cigaretta gyĂşjtĂłban ĂĄllandĂł jelleggel van feszĂźltsĂŠg. Mit ellenőrizzĂŠk le? A vĂĄlaszokat előre is kĂśszĂśnĂśm.

Az utastĂŠri biztosĂ­tĂŠktĂĄblĂĄban a 23-as biztosĂ­tĂŠk (20A) a cigarettagyĂşjtĂłhoz tartozĂł bizti.
Ezt kĂŠtfĂŠle pozĂ­ciĂłban lehet behelyezni (egy fĂŠl biztosĂ­tĂŠknyit el lehet oldalra "tolni", tehĂĄt hĂĄrom biztosĂ­tĂŠk-lĂĄb szĂĄmĂĄra van hely). Ez azĂŠrt van Ă­gy, hogy magad dĂśnthesd el, hogy csak gyĂşjtĂĄsrĂłl legyen bent feszĂźltsĂŠg, vagy ĂĄllandĂłan.
Szerintem nĂŠzz itt rĂĄ. Valaki valamiĂŠrt szerintem ĂĄtrakta a mĂĄsik pozĂ­ciĂłba ezt a biztosĂ­tĂŠkot.

Nem elérhető prokop

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 144
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Június, 02, 12:38:54
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9842 Dátum: 2020 Március, 09, 20:34:26 »
Az utastĂŠri biztosĂ­tĂŠktĂĄblĂĄban a 23-as biztosĂ­tĂŠk (20A) a cigarettagyĂşjtĂłhoz tartozĂł bizti.
Ezt kĂŠtfĂŠle pozĂ­ciĂłban lehet behelyezni.


Nagyon szépen köszönöm a gyors és szakszerű választ. Igen, ez volt a gond. És, hogy nagyobb hülyét csináljak magamból, be kell vallanom, hogy én voltam aki kivette és rossz helyre tette vissza azt a biztosítékot. Most egy életre megtanultam, hogy a látszólag "csak 1pozíciós - elrontani nem lehet" eset bizony elrontható))
KĂśszi mĂŠg egyszer a segĂ­tsĂŠged.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9843 Dátum: 2020 Március, 10, 13:44:55 »
Ezt ĂŠn sem tudtam, de jĂł, hogy elmondtad! KĂśszĂśnet ĂŠrte!
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9844 Dátum: 2020 Március, 10, 16:53:34 »
Ezt ĂŠn sem tudtam, de jĂł, hogy elmondtad! KĂśszĂśnet ĂŠrte!

Mivel neked még a régebbi, 30 biztosítékos biztosítéktáblád van, nálad másik pozícióban van a cigarettagyújtó biztosítéka. Azon túl nálad a rádió biztosítéka is ugyanilyen, tehát annál is kiválaszthatod, hogy csak gyújtásról működjön-e, vagy anélkül is. Érdekes módon S3-nál már csak a cigarettagyújtónál maradt meg ezt a választási lehetőség.

Azt ĂŠn sem ĂŠrtem, hogy miĂŠrt nem emlĂ­ti meg ezeket a nagyon praktikus informĂĄciĂłkat a kezelĂŠsi leĂ­rĂĄs, illene ezt mindenkivel kĂśzĂślni.
Az sem publikus, hogy a jobb hátsó lámpáig gyárilag elvezettek egy 2,5 mm2-es vezetéket, végén egy csúszósaruval, kék csatlakozóházzal, ami még külön saját biztosítékot is kapott. Erre én egy csomagtéri 12V-os aljzatot kötöttem (például hűtőládához remek), de egy erősítő megtáplálásához is bőven elegendő...

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9845 Dátum: 2020 Március, 11, 06:08:55 »
Mivel neked még a régebbi, 30 biztosítékos biztosítéktáblád van, nálad másik pozícióban van a cigarettagyújtó biztosítéka. Azon túl nálad a rádió biztosítéka is ugyanilyen, tehát annál is kiválaszthatod, hogy csak gyújtásról működjön-e, vagy anélkül is. Érdekes módon S3-nál már csak a cigarettagyújtónál maradt meg ezt a választási lehetőség.

Azt ĂŠn sem ĂŠrtem, hogy miĂŠrt nem emlĂ­ti meg ezeket a nagyon praktikus informĂĄciĂłkat a kezelĂŠsi leĂ­rĂĄs, illene ezt mindenkivel kĂśzĂślni.
Az sem publikus, hogy a jobb hátsó lámpáig gyárilag elvezettek egy 2,5 mm2-es vezetéket, végén egy csúszósaruval, kék csatlakozóházzal, ami még külön saját biztosítékot is kapott. Erre én egy csomagtéri 12V-os aljzatot kötöttem (például hűtőládához remek), de egy erősítő megtáplálásához is bőven elegendő...
HŹŹŹŹ, ez nagyon hasznos infó volt! Mind a rådiós, mind pedig a håtra vezetett 12 V-os kåbel. Hålås kÜszÜnet Êrtßk!
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9846 Dátum: 2020 Március, 11, 11:12:59 »
Mivel neked még a régebbi, 30 biztosítékos biztosítéktáblád van, nálad másik pozícióban van a cigarettagyújtó biztosítéka. Azon túl nálad a rádió biztosítéka is ugyanilyen, tehát annál is kiválaszthatod, hogy csak gyújtásról működjön-e, vagy anélkül is. Érdekes módon S3-nál már csak a cigarettagyújtónál maradt meg ezt a választási lehetőség.

Azt ĂŠn sem ĂŠrtem, hogy miĂŠrt nem emlĂ­ti meg ezeket a nagyon praktikus informĂĄciĂłkat a kezelĂŠsi leĂ­rĂĄs, illene ezt mindenkivel kĂśzĂślni.
Az sem publikus, hogy a jobb hátsó lámpáig gyárilag elvezettek egy 2,5 mm2-es vezetéket, végén egy csúszósaruval, kék csatlakozóházzal, ami még külön saját biztosítékot is kapott. Erre én egy csomagtéri 12V-os aljzatot kötöttem (például hűtőládához remek), de egy erősítő megtáplálásához is bőven elegendő...

KĂśszĂśnĂśm az informĂĄciĂłt! Ezt ĂŠn sem tudtam, tĂŠnyleg hasznos!

[Szerintem különben sajnos arról lehet szó, hogy az új évszázad beköszöntével úgy lehettek a marketingesek, hogy ne terheljék túl mindenféle műszaki információval a fogyasztókat. Ha megfigyelitek, a '70-es, '80-as évek műszaki leírásai, használati utasításai sokkal több műszaki információt tartalmazott (érdemes megnézni a szórakoztató elektronikai prosikat, specifikációkat), ami egyfelől nem feltétlen volt túl felhasználóbarát, viszont nem is nézte hülyének a vásárlókat. Aztán ez kezdett megváltozni a '90-es évek második felétől, minden egyre egyszerűbb lett, de egyre ostobábbnak is nézték a gyártók az embereket. Hogy mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás, az egyre butuló és igénytelenebb emberek, vagy az egyre cinikusabb gyártók, akik kiszolgálták mindezt (vagy épp megteremtették ezt a tendenciát) - eldönthetetlen. Mindenesetre szerintem a 306-ossal kezdődött a Peugeot-nál ez a tendencia, de így volt ez minden autógyártóval és szórakoztató elektronikai gyártóval is, már ami a közölt információkat, adatokat, műszaki tanácsokat stb. illeti.

TĂŠmĂĄba vĂĄgĂł adalĂŠk: https://index.hu/tudomany/til/2020/03/10/kevesebb_iq]

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9847 Dátum: 2020 Március, 14, 20:40:42 »
Mivel neked még a régebbi, 30 biztosítékos biztosítéktáblád van, nálad másik pozícióban van a cigarettagyújtó biztosítéka. Azon túl nálad a rádió biztosítéka is ugyanilyen, tehát annál is kiválaszthatod, hogy csak gyújtásról működjön-e, vagy anélkül is. Érdekes módon S3-nál már csak a cigarettagyújtónál maradt meg ezt a választási lehetőség.

Azt ĂŠn sem ĂŠrtem, hogy miĂŠrt nem emlĂ­ti meg ezeket a nagyon praktikus informĂĄciĂłkat a kezelĂŠsi leĂ­rĂĄs, illene ezt mindenkivel kĂśzĂślni.
Az sem publikus, hogy a jobb hátsó lámpáig gyárilag elvezettek egy 2,5 mm2-es vezetéket, végén egy csúszósaruval, kék csatlakozóházzal, ami még külön saját biztosítékot is kapott. Erre én egy csomagtéri 12V-os aljzatot kötöttem (például hűtőládához remek), de egy erősítő megtáplálásához is bőven elegendő...

Azt az egyet én is sajnálom, hogy gyújtás nélkül nem tudom hallgatni a rádiót. Elő-előfordul, hogy út közben várakoznom kell 5-10 percet, de ez hosszú idő ahhoz, hogy ne állítsam le a kocsit.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9848 Dátum: 2020 Március, 15, 20:54:01 »
Azt az egyet én is sajnálom, hogy gyújtás nélkül nem tudom hallgatni a rádiót. Elő-előfordul, hogy út közben várakoznom kell 5-10 percet, de ez hosszú idő ahhoz, hogy ne állítsam le a kocsit.

Az lehet a tényleges oka, hogy az S3-as gyári rádiók olyanok, hogy működőképesek gyújtás nélkül is. Tehát emiatt látták indokolatlannak oda a "kétállású" biztosíték-foglalatot.

Nem elérhető lukacsnorbert

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 39
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Március, 21, 09:22:04
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9849 Dátum: 2020 Március, 18, 19:11:50 »
sziasztok.

van egy 306 sedan 97'-es. olyan problĂŠmĂĄm van hogy nemmegy a fordulatszĂĄm mĂŠrőm mĂĄr egy idelye, de az annyira nem  zavart. most elkezdett ugrĂĄlni a km/h mutatĂł is. van hogy mĹąkĂśdik gond nĂŠlkĂźl de van hogy leesik a mutatĂł. hol keressem a hibĂĄt? volt mĂĄr valakinek ilyen gond? esetleg van valami rajzotok a kĂŠr sor csatirĂłl? vagy mi adja a jelet a kĂŠt mĹąszernek? vĂĄlaszokat előre is kĂśszi.

 


Google PageRank