Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: 1 ... 195 196 [197]   Le

Szerző Téma: Elektromos dolgok...  (Megtekintve 1026238 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9800 Dátum: 2018 November, 05, 07:33:58 »

Üdv! Nagyon köszönöm. Közben kutattam én is és rajzot is találtam. Ma megint kiszedtem az órát. Ha helyzetjelzőt kapcsolok az izzó nem világít. Középen összenyomom, akkor kisebb fényerővel világít, de ha megkoccintom, elalszik. Nem tudom hogy nyák vagy forrasztás, vagy valami kontakt. Ugyanis a kijelzőhöz nem szalagkábel megy, hanem valami sín rányomódik a kijelző nyáklapjának fóliájára.. megpróbálom kitisztítani.
Nem is kísérletezem a tükörbe szenzorral, olvastam hogy nem egyszerű. Csak ki akartam akarnám cserélni ha a mostani nem javul meg mert este látnom kell az időt. Csak ugye szenzor nélkül csak villog a celsius. Max belső hőt fog mérni. Jól láttam, hogy a mfalból jövő kábel kamráiba be lehet tenni a vezetéket a kések közé ha lepattintom a kis fekete védőt az 5-6 ról?
Még 1x köszönöm!

Igen, jól láttad. A 7-kamrás óracsatlakozó fekete fedlapját óvatosan le kell pattintani, és ugyanolyan keresztmetszetű vékony vezetékeket kell (blankolás nélkül) behelyezned, mint amelyek a bent lévők. Kis csavarhúzóval be szoktam nyomni őket véghelyzetbe, hogy a fedelet már csak vissza kelljen pattintani. Nem szerencsés, ha valaki a fedéllel szeretné a kések közé nyomni a vezetékeket. Nagyon primitív egy csatlakozó-megoldás ez, szerencsére S1 után nagyobb részüket megszüntették, csak néhány ilyen logikájú csatlakozó maradt...
Naplózva

Zerograviti

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 4
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Békéscsaba
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9801 Dátum: 2018 November, 05, 19:44:32 »

Igen, jól láttad. A 7-kamrás óracsatlakozó fekete fedlapját óvatosan le kell pattintani, és ugyanolyan keresztmetszetű vékony vezetékeket kell (blankolás nélkül) behelyezned, mint amelyek a bent lévők. Kis csavarhúzóval be szoktam nyomni őket véghelyzetbe, hogy a fedelet már csak vissza kelljen pattintani. Nem szerencsés, ha valaki a fedéllel szeretné a kések közé nyomni a vezetékeket. Nagyon primitív egy csatlakozó-megoldás ez, szerencsére S1 után nagyobb részüket megszüntették, csak néhány ilyen logikájú csatlakozó maradt...

Nos megvan a hiba. Az óra nyáklapjának hátulján van egy ellenállás. Azon keresztül megy a csökkentetett fényerő. Ennek a lábai meg voltak repedve és a fólia is elválhatott. Beragasztottuk és újraforrasztottuk és a hiba megszűnt.
Köszönök mindent!
Naplózva

picu

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: Ezüstszürke
  • Évjárat: 2000
  • Kor: 71
  • Lakóhely: Siójut
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9802 Dátum: 2018 December, 02, 20:17:48 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, van egy Peugeot 306 2.0 HDI autóm. Rejtélyes hibakódot mutat P0906 A hibakód táblázat (Budavill) szerint "Kulissza választó helyzet áramkör alacsony jelszint" Mit jelent ez?
Segítséget előre is köszönöm!
Naplózva

Laci0915

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 53
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 2000.10
  • Lakóhely: Tiszaújváros
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9803 Dátum: 2019 Január, 02, 12:51:37 »

Sziasztok,ablakemelő kapcsoló-elektromos tükörállítós-belső szerkezetéről kellene rajz,fotó,hátha van valakinek.Köszönöm,boldog Új Évet mindenkinek!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9804 Dátum: 2019 Január, 03, 15:41:24 »

Sziasztok,ablakemelő kapcsoló-elektromos tükörállítós-belső szerkezetéről kellene rajz,fotó,hátha van valakinek.Köszönöm,boldog Új Évet mindenkinek!

Van pár fotóm szétbontott kapcsolóról.
Adj egy email-címet, szívesen átküldöm.
Naplózva

Roland

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 158
  • Autó színe: Ezüst szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Veszprém
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9805 Dátum: 2019 Január, 27, 13:36:19 »

Sziasztok,
Adott egy haldoklónak tűnő Sagem ECU egy KFX motorral, 2000res évjáratból. Igen, még a régebbi, egy lambda szondás változat, nem a KFW.
Kérdés, hogy be lehet-e az 1.4es Marelli ECUját építeni, működni fog-e vele hibátlanul? Találtam egy cikket, amiben azt írták, csereszabatos egymással a két motorvezérlő, de valószínű Nektek több a tapasztalatotok.
Illetve a másik kérdés; amennyiben igen, ha menni fog a Marelli ECUval a gép, elég csak az immo chipet átcserélni a kulcsban, vagy kompletten a zárszerekezeteket és a kulcsot is cserélni kell?
Köszi,
Roland
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9806 Dátum: 2019 Január, 28, 08:19:01 »

Sziasztok,
Adott egy haldoklónak tűnő Sagem ECU egy KFX motorral, 2000res évjáratból. Igen, még a régebbi, egy lambda szondás változat, nem a KFW.
Kérdés, hogy be lehet-e az 1.4es Marelli ECUját építeni, működni fog-e vele hibátlanul? Találtam egy cikket, amiben azt írták, csereszabatos egymással a két motorvezérlő, de valószínű Nektek több a tapasztalatotok.
Illetve a másik kérdés; amennyiben igen, ha menni fog a Marelli ECUval a gép, elég csak az immo chipet átcserélni a kulcsban, vagy kompletten a zárszerekezeteket és a kulcsot is cserélni kell?
Köszi,
Roland

Biztosat én nem fogok tudni mondani, mindenesetre annyit tudok, hogy a régi 306-osom S2-es 1.4-es volt, Marelli vezérlővel. Ennek nem sor-trafója volt, hanem még a hagyományos, gyertyakábelekkel. Ez persze önmagában még nem zárja ki teljesen, hogy működhet a dolog.
Az immo-chipet a távvezérlő nélküli kulcsban nem tudod átcserélni, mert a komplett kulcsot egybeöntötték, csak kulcsszárat lehet cserélni.

Az is gondot okozhat szerintem, hogy S2-nél még egészen más volt az immobiliser egység, mint amilyen S3-ban van, például S2-nél még a központi zárat és a belső világítást nem az vezérli.
Naplózva

Roland

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 158
  • Autó színe: Ezüst szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Veszprém
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9807 Dátum: 2019 Január, 28, 11:57:35 »

Biztosat én nem fogok tudni mondani, mindenesetre annyit tudok, hogy a régi 306-osom S2-es 1.4-es volt, Marelli vezérlővel. Ennek nem sor-trafója volt, hanem még a hagyományos, gyertyakábelekkel. Ez persze önmagában még nem zárja ki teljesen, hogy működhet a dolog.
Az immo-chipet a távvezérlő nélküli kulcsban nem tudod átcserélni, mert a komplett kulcsot egybeöntötték, csak kulcsszárat lehet cserélni.

Az is gondot okozhat szerintem, hogy S2-nél még egészen más volt az immobiliser egység, mint amilyen S3-ban van, például S2-nél még a központi zárat és a belső világítást nem az vezérli.

Köszönöm a választ!
A kulcs olyan, hogy benne van a távvezérlő, szétszedhető és az immo lapkát is ki lehet szedni. :)
Igen, meg talán az S2 infrás volt, ha jól emlékszem, ez pedig már rádiós központi záras.
Esetleg a Sagem S2000es ECU nem lehet jó hozzá? Arról ennyi rosszat nem hallani, mint az SL96ról.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9808 Dátum: 2019 Január, 28, 14:01:21 »

Köszönöm a választ!
A kulcs olyan, hogy benne van a távvezérlő, szétszedhető és az immo lapkát is ki lehet szedni. :)
Igen, meg talán az S2 infrás volt, ha jól emlékszem, ez pedig már rádiós központi záras.
Esetleg a Sagem S2000es ECU nem lehet jó hozzá? Arról ennyi rosszat nem hallani, mint az SL96ról.

Nekem Sagem S2000 van, (amit tudtommal 2000 augusztusától építettek be)  aminél valóban kiküszöbölték az SL96 gyerekbetegségeit.
Csakhogy itt az ECU-ra már a három külön csatlakozó megy, illetve ez már két lambdaszondás, Euro3-as is.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9809 Dátum: 2019 Február, 21, 08:42:57 »

Kedves Kollégák!
Találkozott már valaki ezzel a hibajelenséggl?
A hátramenet lámpái egyik napról a másikra (mind a kettő, egyszerre) elsötétült (nem világít, hiába teszem a sebváltót R-be). Ezzel gyakorlatilag egyidejűleg a belső világítás (az ajtónyitásra felkapcsolódó, nem a térképolvasó!) szintén ezt csinálja, azzal, hogy ha a gyújtás rajta van, akkor a folyamatos világítás állásban (tehát nem akkor, amikor az ajtó nyitásra kezdene világítani) rendben működik. A nyitásérzékelő (ajtó-) kapcsolókat megnéztem, rendben vannak, nem oxidáltak.
Leginkább valamelyik biztosítékra gyakanszom, tekintve, hogy a két jelenség gyakorlatilag egyszerre "jött be", de persze ettől még lehetnek egymástól függetlenek.
A kérdés tehát, hogy lehet-e biztosíték-hiba, ha igen, a vonatkozó biztosíték hol található?
A másik kérdés, hogy ha a sebváltó hátrameneti kapcsolója a ludas, azt hol lehet megtalálni?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9810 Dátum: 2019 Február, 21, 10:02:56 »

Kedves Kollégák!
Találkozott már valaki ezzel a hibajelenséggl?
A hátramenet lámpái egyik napról a másikra (mind a kettő, egyszerre) elsötétült (nem világít, hiába teszem a sebváltót R-be). Ezzel gyakorlatilag egyidejűleg a belső világítás (az ajtónyitásra felkapcsolódó, nem a térképolvasó!) szintén ezt csinálja, azzal, hogy ha a gyújtás rajta van, akkor a folyamatos világítás állásban (tehát nem akkor, amikor az ajtó nyitásra kezdene világítani) rendben működik. A nyitásérzékelő (ajtó-) kapcsolókat megnéztem, rendben vannak, nem oxidáltak.
Leginkább valamelyik biztosítékra gyakanszom, tekintve, hogy a két jelenség gyakorlatilag egyszerre "jött be", de persze ettől még lehetnek egymástól függetlenek.
A kérdés tehát, hogy lehet-e biztosíték-hiba, ha igen, a vonatkozó biztosíték hol található?
A másik kérdés, hogy ha a sebváltó hátrameneti kapcsolója a ludas, azt hol lehet megtalálni?
Előre is köszönöm a válaszokat!

Az ajtónyitásra felkapcsolódó belső világításhoz a 15-ös biztosíték tartozik, míg a tolatólámpához a 12-es.
A tolatólámpa-kapcsoló jól látható helyen, a váltóház tetején helyezkedik el, egy 2-pólusú fehér csatlakozó megy rá.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9811 Dátum: 2019 Február, 21, 13:31:34 »

Az ajtónyitásra felkapcsolódó belső világításhoz a 15-ös biztosíték tartozik, míg a tolatólámpához a 12-es.
A tolatólámpa-kapcsoló jól látható helyen, a váltóház tetején helyezkedik el, egy 2-pólusú fehér csatlakozó megy rá.
Köszönöm, megkeresem akkor mind a kettőt.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 24
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9812 Dátum: 2019 Március, 20, 20:24:23 »

Jó estét!
2000-es évj. 306 XR autómon kiégett az üzemanyag szint jelzőt megvilágító izzó, ezért arra vetemedtem, hogy kiszedem a műszerfalat és kicserélem az összes kis izzót (22db-ot).
Nos ezzel nem is volt gond, csak amikor újra összedugtam, és ráadtam a gyújtást, akkor már a teljes műszerfal világítás kb. 3/4-e nem égett... Erre beugrott, hogy az akksi saruját nem vettem le a szerelés kezdetekor.
Ez lehet a gond szerintetek? Megadhatta magát egy biztosíték? Ha igen, akkor vajon melyik?
Köszönöm előre is a válaszokat és segítséget!
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9813 Dátum: 2019 Március, 20, 22:08:18 »

Jó estét!
2000-es évj. 306 XR autómon kiégett az üzemanyag szint jelzőt megvilágító izzó, ezért arra vetemedtem, hogy kiszedem a műszerfalat és kicserélem az összes kis izzót (22db-ot).
Nos ezzel nem is volt gond, csak amikor újra összedugtam, és ráadtam a gyújtást, akkor már a teljes műszerfal világítás kb. 3/4-e nem égett... Erre beugrott, hogy az akksi saruját nem vettem le a szerelés kezdetekor.
Ez lehet a gond szerintetek? Megadhatta magát egy biztosíték? Ha igen, akkor vajon melyik?
Köszönöm előre is a válaszokat és segítséget!
Valahol ugy olvastam hogy a lábakat az izzokon szèt kell hajtogatni mert máskèp nem èrintkezik rendesen szerintem inkább ez lehet a hiba.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9814 Dátum: 2019 Március, 21, 06:52:10 »

Megadhatta magát egy biztosíték? Ha igen, akkor vajon melyik?
Inkább az a gyanúm, hogy a csatlakozók nem érintkeznek rendesen (sárga és kék). Egy erőteljesebb "kocogtatás" a műszerfal tetejére, megmutatja, hogy valóban ez a hiba oka-e. Ha nem, akkor az izzók lábainak széthajtása is segíthet, illetve célszerű ismét kivenni a teljes műszeregyüttest, és minden izzót (foglalatostul) megmozgatni.
De majdnem biztos vagyok benne, hogy a csatlakozók érintkezésével lehet a gond. (Sajnos elég macerás a műszeregyüttes ki-beszerelése, de egy alapos takarítás sokat javíthat a helyzeten! Nem csak a port kitakarítani a "dobozból" az órák mögül, hanem a csatlakozók és a tüskék megtisztítása is fontos.)
Nálam is volt ilyen jellegű gond, többszöri ki- és beszerelés után egyre jobb az érintkezés, mert az oxidáció "lekopik" a csatlakozásokról. ;D
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9815 Dátum: 2019 Március, 21, 08:44:40 »

Inkább az a gyanúm, hogy a csatlakozók nem érintkeznek rendesen (sárga és kék). Egy erőteljesebb "kocogtatás" a műszerfal tetejére, megmutatja, hogy valóban ez a hiba oka-e. Ha nem, akkor az izzók lábainak széthajtása is segíthet, illetve célszerű ismét kivenni a teljes műszeregyüttest, és minden izzót (foglalatostul) megmozgatni.
De majdnem biztos vagyok benne, hogy a csatlakozók érintkezésével lehet a gond. (Sajnos elég macerás a műszeregyüttes ki-beszerelése, de egy alapos takarítás sokat javíthat a helyzeten! Nem csak a port kitakarítani a "dobozból" az órák mögül, hanem a csatlakozók és a tüskék megtisztítása is fontos.)
Nálam is volt ilyen jellegű gond, többszöri ki- és beszerelés után egyre jobb az érintkezés, mert az oxidáció "lekopik" a csatlakozásokról. ;D

A sárga és kék csatlakozók stabilak, aligha lesz ott gond. A foglalatok is szépen illeszkednek a panelon, az sem jellemző hibahely. Az 1,2 W-os izzók kis lábainak az óvatos kihajtogatása viszont szerintem is erősen indokolt.
Naplózva

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 24
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9816 Dátum: 2019 Március, 21, 21:49:59 »

A sárga és kék csatlakozók stabilak, aligha lesz ott gond. A foglalatok is szépen illeszkednek a panelon, az sem jellemző hibahely. Az 1,2 W-os izzók kis lábainak az óvatos kihajtogatása viszont szerintem is erősen indokolt.

Megoldódott a probléma. Valóban az izzók kis lábait kellett kihajtogatni. Újra tökéletesen világít a műszeregyüttes!
Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget!
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 212
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9817 Dátum: 2019 Április, 10, 11:00:59 »

Sziasztok!

A mai Totalcar-cikk kapcsán tűnődtem el, hogy vajon milyen típusú kormányszervo van a 306-osokban:
- hidraulikus vagy elektrohidraulikus? (A legújabb fajta nyilván nem.)

Akit érdekel az írás:

https://totalcar.hu/magazin/technika/2019/04/09/ezert_lehet_kenyelmes_a_parkolas/
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9818 Dátum: 2019 Április, 10, 14:06:23 »

Sziasztok!

A mai Totalcar-cikk kapcsán tűnődtem el, hogy vajon milyen típusú kormányszervo van a 306-osokban:
- hidraulikus vagy elektrohidraulikus? (A legújabb fajta nyilván nem.)

Akit érdekel az írás:

https://totalcar.hu/magazin/technika/2019/04/09/ezert_lehet_kenyelmes_a_parkolas/

Nekünk tisztán hidraulikus van.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 212
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9819 Dátum: 2019 Április, 10, 15:06:14 »

Nekünk tisztán hidraulikus van.

Köszi a választ, sejtettem. Igazság szerint eléggé nehézkes (főleg parkolásnál) egy modernebb, újabb autóhoz képest. Szerintem a kormányszervó viszonylagos keménysége és maga a nem túl közvetlen kormányzás a 306-osok egyik "gyenge pontja", ami csak azért kár, mert pl. a futómű átlag feletti, de szerintem még a váltó is kifejezetten jól sikerült.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9820 Dátum: 2019 Április, 11, 07:29:29 »

Én már hajtottam korábban két FIAT-ot, de azoknak sem volt jobb a kormányszervója. Szerintem egészen barátságos a Peugeot-inké.
A futómű/rugózás/lengéscsillapítás pedig sokkal jobb, mint a két FIAT esetében.
A "gyenge pont"-nak én inkább a rendkívül alacsony üléspozíciót érzem, amihez minden bizonnyal hozzájárul az is, hogy nem vagyok éppen "konfekció alkat", lévén 198 cm magas, és bő 130 kiló vagyok.  ;D (Ezzel együtt pl. a fejtér igen barátságos, még nekem is.)
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 212
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9821 Dátum: 2019 Április, 12, 09:28:25 »

Én már hajtottam korábban két FIAT-ot, de azoknak sem volt jobb a kormányszervója. Szerintem egészen barátságos a Peugeot-inké.
A futómű/rugózás/lengéscsillapítás pedig sokkal jobb, mint a két FIAT esetében.
A "gyenge pont"-nak én inkább a rendkívül alacsony üléspozíciót érzem, amihez minden bizonnyal hozzájárul az is, hogy nem vagyok éppen "konfekció alkat", lévén 198 cm magas, és bő 130 kiló vagyok.  ;D (Ezzel együtt pl. a fejtér igen barátságos, még nekem is.)

Szia Frankye! Igen, tudom és igazad is van. Nagy híve vagyok az olasz autóknak (is), de az biztos, hogy a FIAT nem szint, legalábbis nekem. Az Alfa Romeo alá nem szabad adni szerintem. Nem is tudom, mikor lehetett utoljára egy FIAT-ot élvezettel vezetni, vagy akár csak büszke pillantással illetni. Nem az elmúlt 1-2 évtizedben, az biztos. :) A Peugeot összességében kellemesen vezethető, klasszikus arányú, szép autó, és tényleg átlag feletti a vezetési élmény (ahogy írtad: a futómű/rugózás/lengéscsillapítás összessége).

(Különben egyetlen autó volt, amit szerintem a kompakt szegmensben lehetett anno említeni a 306-os mellett, a Lancia Delta Mk2. Igaz, azok meg jó 1-1,5 literrel többet ettek ugyanakkora teljesítmény mellett. A Rover 25 is kellemes darab, bár kissé nőies már, és nem sok jót olvasni a K-szériás motorokról (pl. konstrukciós hiba az állandóan kiégő hengerfejtömítés)).
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 212
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9822 Dátum: 2019 Április, 17, 11:31:32 »

Én már hajtottam korábban két FIAT-ot, de azoknak sem volt jobb a kormányszervója. Szerintem egészen barátságos a Peugeot-inké.
A futómű/rugózás/lengéscsillapítás pedig sokkal jobb, mint a két FIAT esetében.
A "gyenge pont"-nak én inkább a rendkívül alacsony üléspozíciót érzem, amihez minden bizonnyal hozzájárul az is, hogy nem vagyok éppen "konfekció alkat", lévén 198 cm magas, és bő 130 kiló vagyok.  ;D (Ezzel együtt pl. a fejtér igen barátságos, még nekem is.)

Egyébként én is viszonylag magas vagyok (186 cm), de kifejezetten szeretem és preferálom az alacsony üléspozíciót! A vezethetőségnek, a sportosságnak épp az alacsony üléspozíció tesz jót, ezért is vicces látni, ahogyan ma olyan autókra mondják, hogy sportos, amelyekről lerí, hogy ez képtelenség. Egy autó SOSEM lehet igazán élvezetesen vezethető, pláne sportos, ha magas és keskeny. A sportos autó az, ami lapos, széles (és könnyű). És szerencsére még ezt a régi filozófiát követik a 306-osok...
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9823 Dátum: 2019 Április, 17, 12:26:08 »

... A sportos autó az, ami lapos, széles (és könnyű)...
Ebben maximálisan egyetértek, bár hozzá kell tennem, én annyira nem rajongok a sportosságért, de tény, hogy a "feelingje" (hogy ilyen szép, magyaros kifejezéssel éljek) valóban megvan.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 212
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9824 Dátum: 2019 Április, 17, 22:29:19 »

Ebben maximálisan egyetértek, bár hozzá kell tennem, én annyira nem rajongok a sportosságért, de tény, hogy a "feelingje" (hogy ilyen szép, magyaros kifejezéssel éljek) valóban megvan.

  _pug
Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 78
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9825 Dátum: 2019 Április, 30, 21:52:32 »

Sziasztok.
Olyan probléma ütötte fel a fejét amire kérem a tanácsokat.A féklámpám vagy folyamatosan ég vagy villog.Észre vettem hogy a fékpedál hozzáérésére már azonnal égnek a lámpák.Még szinte be sem nyomom a pedált.Rossz úton meg ha rezeg akkor már villognak a féklámpák.Ha alulról felhúzom a pedált és megtámasztom akkor nem világít a lámpa.  Hol keressem a hibát? A pedállal van gond hogy nem jön fel rendesen? Vagy valahol van valami kapcsoló gomb ami beragadt? Elég szar közlekedni mikor folyamatosan szólnak hogy ég a féklámpa vagy villog. S3  2001 évjárat benzines kombi.
Köszi  a segítséget.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9826 Dátum: 2019 Május, 02, 09:28:02 »

Sziasztok.
Olyan probléma ütötte fel a fejét amire kérem a tanácsokat.A féklámpám vagy folyamatosan ég vagy villog.Észre vettem hogy a fékpedál hozzáérésére már azonnal égnek a lámpák.Még szinte be sem nyomom a pedált.Rossz úton meg ha rezeg akkor már villognak a féklámpák.Ha alulról felhúzom a pedált és megtámasztom akkor nem világít a lámpa.  Hol keressem a hibát? A pedállal van gond hogy nem jön fel rendesen? Vagy valahol van valami kapcsoló gomb ami beragadt? Elég szar közlekedni mikor folyamatosan szólnak hogy ég a féklámpa vagy villog. S3  2001 évjárat benzines kombi.
Köszi  a segítséget.

Vedd le az utastéri biztosítéktábla fedelét, aztán a kormányoszlop négy 13-as kulcsnyílású rögzítő-anyáját is vedd ki. Ez utóbbihoz úgy férsz hozzá, ha alul a vízszintesen futó harmonikás fűtéscsőből a 25-30 cm-es darabot kipattintod. Könnyen fog jönni.
Ha a kormányoszlopot óvatosan leengedted, akkor fogod meglátni a féklámpa-kapcsolót.
vigyázz, mert igen élesek a lemezek, a minap én is jól összekaszaboltam a kezeimet. Felülről egy 2-pol fehér csati megy rá.
Látszólag csavarmenetes, de mégsem az, csak gyűrűk vannak a külső felületén.
Nekem vízpumpa-fogóval sikerült ki-be tenni.
Ha kint van ez a nyomógomb, akkor már szét tudod pattintani, és lehet, hogy csak a beégett érintkezőket kell megtisztogatni.
Persze új nyomógombot is vehetsz, végtelenül egyszerű kis cucc ez.
Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 78
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9827 Dátum: 2019 Május, 06, 12:55:45 »

Vedd le az utastéri biztosítéktábla fedelét, aztán a kormányoszlop négy 13-as kulcsnyílású rögzítő-anyáját is vedd ki. Ez utóbbihoz úgy férsz hozzá, ha alul a vízszintesen futó harmonikás fűtéscsőből a 25-30 cm-es darabot kipattintod. Könnyen fog jönni.
Ha a kormányoszlopot óvatosan leengedted, akkor fogod meglátni a féklámpa-kapcsolót.
vigyázz, mert igen élesek a lemezek, a minap én is jól összekaszaboltam a kezeimet. Felülről egy 2-pol fehér csati megy rá.
Látszólag csavarmenetes, de mégsem az, csak gyűrűk vannak a külső felületén.
Nekem vízpumpa-fogóval sikerült ki-be tenni.
Ha kint van ez a nyomógomb, akkor már szét tudod pattintani, és lehet, hogy csak a beégett érintkezőket kell megtisztogatni.
Persze új nyomógombot is vehetsz, végtelenül egyszerű kis cucc ez.

Köszi szépen. Holnap ha nem esik neki is állok.
Naplózva

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 24
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9828 Dátum: 2019 Május, 17, 23:35:17 »

Üdv!
A minap menet közben elsötétült a digitális óra és hőmérő a középkonzolon.
Gondolom égő mehetett ki, mert bizonyos szögből nézve látom, hogy mutatja a pontos időt és hőmérsékletet.
Izzócseréhez a komplett középkonzolt ki kell venni? Esetleg létezik valamiféle tájékoztató videó a szétszedéséről?
Csak hogy tudjam, hogyan is kezdjek neki.
Köszönöm előre is a segítséget!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 289
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9829 Dátum: 2019 Május, 18, 08:25:19 »

Üdv!
A minap menet közben elsötétült a digitális óra és hőmérő a középkonzolon.
Gondolom égő mehetett ki, mert bizonyos szögből nézve látom, hogy mutatja a pontos időt és hőmérsékletet.
Izzócseréhez a komplett középkonzolt ki kell venni? Esetleg létezik valamiféle tájékoztató videó a szétszedéséről?
Csak hogy tudjam, hogyan is kezdjek neki.
Köszönöm előre is a segítséget!

Szia

Nem kell mindent szétszedni,egyszerűbb mint gondolnád  :-!
Ha a szivargyújtót kiveszed akkor meg tudod fogni a szürke betét belső felét és óvatosan magad felé húzva lejön az alsó fedőlap.Pár helyen fogja egy "ék alakú beszorulós lemezlap" (bocsi nem tudom jobban megfogalmazni  ??? ),ami nem patent így nem kell félni hogy ott eltörik.
Ha azt sikerült levenned akkor már látható lesz az óraegység amit 2 torx csavar rögzít.Ha kivetted akkor a hátulján hozzáférsz az izzó(k)-hoz.
Ugyanolyan izzó van benne mint a műszerfalban (W5W).

Üdv: Krisztián  blingdriveingsmiley
Naplózva

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 24
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9830 Dátum: 2019 Május, 26, 11:31:32 »

Szia

Nem kell mindent szétszedni,egyszerűbb mint gondolnád  :-!
Ha a szivargyújtót kiveszed akkor meg tudod fogni a szürke betét belső felét és óvatosan magad felé húzva lejön az alsó fedőlap.Pár helyen fogja egy "ék alakú beszorulós lemezlap" (bocsi nem tudom jobban megfogalmazni  ??? ),ami nem patent így nem kell félni hogy ott eltörik.
Ha azt sikerült levenned akkor már látható lesz az óraegység amit 2 torx csavar rögzít.Ha kivetted akkor a hátulján hozzáférsz az izzó(k)-hoz.
Ugyanolyan izzó van benne mint a műszerfalban (W5W).

Üdv: Krisztián  blingdriveingsmiley


Köszi, valóban egyszerű volt.
Már csak egy dolog maradt. A középső szellőzőrácsba az előző tulaj valószínűleg mobiltartót tuszkolhatott, mert a vízszintes lamellák totál össze vannak kuszálódva. Azt a részt is külön ki lehet szedni? Vagy ahhoz már tényleg ki kell operálni a rádiót, stb.?
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 289
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9831 Dátum: 2019 Május, 27, 19:17:16 »


Köszi, valóban egyszerű volt.
Már csak egy dolog maradt. A középső szellőzőrácsba az előző tulaj valószínűleg mobiltartót tuszkolhatott, mert a vízszintes lamellák totál össze vannak kuszálódva. Azt a részt is külön ki lehet szedni? Vagy ahhoz már tényleg ki kell operálni a rádiót, stb.?

Szia

Ha a teljes középső részt kiszeded azzal sem lennél sokkal előrébb,mert nehezen lehet úgy is visszarakni a lamellákat.(a hátulján még van egy összekötő műanyag cső amitől nem lehet könnyen hozzáférni)
Külön ki lehet (óvatosan) szedni a mozgó terelő egységet egy elég erős műanyag lapos eszközzel (hogy ne karcold össze,mert az eléggé szem előtt van).Célszerű a középső elválasztó/összekötő résznél kitolni oldalirányban és úgy ki lehet akasztani a helyéről.  whistle
Egy kb 3-4mm-es csap szerű műanyag tartja a helyén mindkét oldalon.
Ha sikerült törés nélkül kiszedni akkor már könnyen meg lehet igazítani a lamellákat.  :-!

Üdv.Krisztián  _pug blingdriveingsmiley
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 177
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9832 Dátum: 2019 Augusztus, 21, 20:12:23 »

Üdv Mindenkinek!

 

Adott egy Peugeot 306-os 2002-es évjáratú 1,6 benzines verda.

 

Hibajelenség: Az indítómotor melegben /felmelegedve, hosszú út után/ nem működik kattanás van, forgatás nincs. Kocogtatásra sem reagál. Egy óra állás után,mikor lehűlt a blokk akkor viszont megint pöcre-röff.

  Szénkefék, annak tartói decemberben cserélve lettek.

 

No erre varrjon valaki gombot!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 289
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9833 Dátum: 2019 Augusztus, 22, 10:42:35 »

Üdv Mindenkinek!
Szia
Első körben én megnézném a kábeleket amik az indítómotorra csatlakoznak és a karosszériához csatlakozó testeléseket egy alapos tisztítás után lehet tesztelni hogy segített-e.
Ha nem akkor maga az indító motor (vagy a bendix) kezdi megadni magát.
Üzemmelegen azért fordulhat elő ez a jelenség,mert a tekercsek felmelegednek és egy menetszakadásnál már lehet nem érintkezik a réz vezető,míg visszahűlve ismét megvan a kontakt. (ez csak egy tipp részemről,biztos vannak ebben jártasabbak)
Vagy a bendix nem zár megfelelően.
Le kell venni a motort és elvinni egy szakihoz vizsgálja meg,szinte biztos hogy megtalálja a jelenség okát.
üdv:Krisztián
 

Adott egy Peugeot 306-os 2002-es évjáratú 1,6 benzines verda.

 

Hibajelenség: Az indítómotor melegben /felmelegedve, hosszú út után/ nem működik kattanás van, forgatás nincs. Kocogtatásra sem reagál. Egy óra állás után,mikor lehűlt a blokk akkor viszont megint pöcre-röff.

  Szénkefék, annak tartói decemberben cserélve lettek.

 

No erre varrjon valaki gombot!
Naplózva

gattuso21

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 24
  • Autó színe: fekete
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 30
  • Lakóhely: Alsónána
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9834 Dátum: 2019 Szeptember, 11, 16:35:54 »

Sziasztok adott egy Peugeot 306 1999 es kiadás gond a központi zárral van. Az anyós oldal kerreg berreg és 7 8 ikra hajlandó be zárni. Egy jó ismerősömé a gép sárkány gondoltam segítek neki oda adom az én régi központi zár aimat ami ugye 1997 és Ben volt. De nem figyeltem hogy az 1999 és Ben már a zárban van a mikro kapcsoló. És nem az a oszlopon. Kérdés a következő ki lehet vitelezni hogy a sima zárat (központit bele rakom és rakok pluszban az a oszlopra egy kapcsolót? Lenne mindenem hozzá. Így lenne olcsó nekik nem kéne zárat központit venniük. Üdv
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9835 Dátum: 2019 Szeptember, 12, 08:00:42 »

Sziasztok adott egy Peugeot 306 1999 es kiadás gond a központi zárral van. Az anyós oldal kerreg berreg és 7 8 ikra hajlandó be zárni. Egy jó ismerősömé a gép sárkány gondoltam segítek neki oda adom az én régi központi zár aimat ami ugye 1997 és Ben volt. De nem figyeltem hogy az 1999 és Ben már a zárban van a mikro kapcsoló. És nem az a oszlopon. Kérdés a következő ki lehet vitelezni hogy a sima zárat (központit bele rakom és rakok pluszban az a oszlopra egy kapcsolót? Lenne mindenem hozzá. Így lenne olcsó nekik nem kéne zárat központit venniük. Üdv

Az oszlopon lévő nyomógomb S1/S2-ben a belső világítást kapcsolja. S3-nál ezt a funkciót a mikrokapcsoló vette át.
Elvileg a központi zárnak működnie kellene S1-es egységekkel is, csak akkor a belső világítást a jobb oldal nem fogja kapcsolni.
De némi esélyt látok rá, hogy a régi záraidban is bent a mikrokapcsoló is, csak nem volt funkciója az eredeti autóban.
S1-es kapcsolási rajzok is tartalmazzák a mikrokapcsolókat, ámbár ez lehetett felszereltség-függő is.

A saját (S3/B) 306-osomon jártam úgy, hogy mikor (az utólagos) hátsó utastéri lámpát építettem be, csak a vezetékezést kellett megoldanom a hátsó ajtók zárjaihoz. A mikrokapcsolók be voltak szépen építve az eredeti zárakba. :)
Naplózva
Oldalak: 1 ... 195 196 [197]   Fel
 


Az oldal 0.821 másodperc alatt készült el 29 lekéréssel.