Szerző Téma: Elektromos dolgok...  (Megtekintve 1720889 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9750 Dátum: 2018 Április, 03, 19:13:07 »
Kívülről is látható a márkajelzés,vagy az egyik lapáton vagy a középső részen találod.
Ha privĂĄtban elkĂźldĂśd az alvĂĄzszĂĄmot akkor a gyĂĄri katalĂłgusban meg tudom neked nĂŠzni milyen kell a tiedhez.
Írj privĂĄtban ha jĂł a mĂŠret ĂŠs megbeszĂŠljĂźk "okosba"  :-!

MindjĂĄrt kĂźldĂśm! _pug

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9751 Dátum: 2018 Április, 03, 19:20:57 »
Kívülről is látható a márkajelzés,vagy az egyik lapáton vagy a középső részen találod.
Ha privĂĄtban elkĂźldĂśd az alvĂĄzszĂĄmot akkor a gyĂĄri katalĂłgusban meg tudom neked nĂŠzni milyen kell a tiedhez.
Írj privĂĄtban ha jĂł a mĂŠret ĂŠs megbeszĂŠljĂźk "okosba"  :-!

ElkĂźldtem.

Nem elérhető metalpeget

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 6
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Április, 16, 20:02:56
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9752 Dátum: 2018 Április, 05, 23:17:43 »
Sziasztok , olyan problémám van a 2001-es 306 HDi-vel , hogy indításkor a kulcsot elfordítva teker az önindító , de nem indul a kocsi. Lényeges , hogy ennek a jelenségnek az előfordulási gyakorisága kb. 20 indításból (ami persze több nap alatt jön össze normál használatban) egy. Ezzel egyidejűleg a sárga motordiagnosztika lámpa sem világít és a motortér felőli jövő relé kattanás megszokott hangja sem hallható. Kb 2 éve így van , engem nem zavart , mert már figyeltem a lámpát meg a kattanást , ha nem voltak , akkor nem is indítottam feleslegesen. Ilyenkor visszafordítottam a kulcsot alaphelyzetbe , aztán rögtön újra indítottam (már világított a diagnosztika lámpa és a relé is kattant ) , és akkor rendben elindult a motor. Aztán 2-3 napig megint semmi gond , pedig minden nap használatban van a kocsi. Most el akarom adni és jó lenne a végére járni ennek a jelentéktelennek tűnő , de az autó vásárlójának számára bosszantó hibának. Eddig sajnos lyukra futottam , mert első lépcsőben a számítógép alatti relét cseréltük ki , de a jelenség megmaradt (azt hiszem ez a relé vezérli a tankban lévő szivattyút). Kicsit hosszú volt , de talán tudtok valami támpontot adni a lehetséges javításra. Köszönöm

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9753 Dátum: 2018 Április, 07, 18:18:54 »
Sziasztok!

A mai napon megesett a gyári kézifék bowden cseréje. Alapvetően nem volt bonyolult művelet. Viszont valami történ szerelés közben, mert miután lábra tettük az autót és szerettem volna leállni az aknáról nem indult a kicsike. Kormány alatti táblából kiverte valami az egyik 5-ös biztit. Csere után pöc-röf indult. Viszont, és itt a 100 dolcsis kérdés, nincs zene... a hangszórók meg sem nyikkannak. A fejegység áramot kap. Látszólag megy a musicfm de síri csend és hulla szag. Fejegységet cseréltem, ugyan ez a helyzet, illetve hangsugárzót is tettem be teszt erejéig és az sem szól. Biztik kisípolva. Ötletem nincs. Nektek?

Válaszokat előre is köszi!


Update: A magnó végfoka nem elsül hanem letilt abban az esetben ha valamelyik hangszóró testtel vagy zárlatos. Ilyenkor egyik hangszóró sem szólal meg. Kettő darab vezetékkel ki lehet sakkozni, hogy melyik szólal meg és melyik nem. Oly formán, hogy a hangszórók csatiját nem dugjuk rá a magnóra csak szuflát adunk neki, majd az említett vezetékeket a csatlakozó érpárjaiba dugva a vezetékek másik végét pedig a magnó lábaira érintve ellenőrizni lehet a kimenetet. Amelyik nem szólal meg az a ludas. Ha esetleg valaki még így járna ez megoldás lehet.

Nem elérhető jocĂł vezĂŠr

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 97
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2024 Március, 15, 21:54:03
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9754 Dátum: 2018 Május, 02, 21:22:15 »
Sziasztok!
Van egy kis gondom a központi zárral.Ez egy S3 kombi.Ha le akarom zárni azonnal visszanyit.Az összes ajtó jól van becsukva.Ellenben ha bal első ajtót kézzel zárom, le tudom.Ha jobb elsőt zárom kézzel visszanyit, és nyitja az összes lezárt ajtót is.Jelenleg lezárom a jobb felét, és utánna a balt akkor jó.Nyitásnál ha gombot megnyomom hogy nyisson kétszer nyit.
Hol keressem a hibĂĄt?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9755 Dátum: 2018 Május, 03, 09:29:34 »
Sziasztok!
Van egy kis gondom a központi zárral.Ez egy S3 kombi.Ha le akarom zárni azonnal visszanyit.Az összes ajtó jól van becsukva.Ellenben ha bal első ajtót kézzel zárom, le tudom.Ha jobb elsőt zárom kézzel visszanyit, és nyitja az összes lezárt ajtót is.Jelenleg lezárom a jobb felét, és utánna a balt akkor jó.Nyitásnál ha gombot megnyomom hogy nyisson kétszer nyit.
Hol keressem a hibĂĄt?

mindkét első ajtó átvezetőjét gondosan nézd át, szerintem vezetékszakadás lesz.

Nem elérhető jocĂł vezĂŠr

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 97
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2024 Március, 15, 21:54:03
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9756 Dátum: 2018 Május, 05, 18:54:24 »
mindkét első ajtó átvezetőjét gondosan nézd át, szerintem vezetékszakadás lesz.

Köszi.Tényleg szakadás volt. A bal első ajtónál volt egy zöld színű ami szakadt volt.Most minden mükszik.

Nem elérhető Maki

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Május, 28, 19:07:32
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9757 Dátum: 2018 Május, 21, 23:55:06 »
Sziasztok!
Lenne egy elég idegesítő problémám! Pár nappal ezelőtt izzókat cseréltem a műszerfalban és azóta az üzemenyag szint mutatóm nem mutat valós értéket illetve nagyon lefekszik a mutató mikor leállítom az autót. Illetve a sebesség mutató is nehezkesen akadozva megy fölfele. Mi lehet a baj? Kontakt spray-vel probálkozzak és/vagy esetleg WD-40? Ha igen akkor a csatlakozókat fújjam?
A másik érdekesség, hogy nagyon ritkán ha nagyon rászedem a kormányt mondjuk parkolásnál, akkor szokott olyat produkálni, hogy leáll a motor teljesen. Ez mitől lehet? Egy 97-es 1.4 XN-ről volna szó.
Üdv.: Krisz :)

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9758 Dátum: 2018 Május, 22, 21:28:59 »
Üdv Mindenkinek!

Első csavarrugĂł tĂśrĂŠs ĂźtĂśtte fel a fejĂŠt, most volna egy  lengĂŠscsillapĂ­tĂł rugĂłval egyetemben, bontĂłbĂłl komplett kerĂŠkaggyal. Csak azt nem tudom hovĂĄ kell bekĂśtni az ABS ĂŠrzĂŠkelő kĂĄbelĂŠt, mert a kerĂŠkkivĂĄgĂĄson tĂşl vezet a kĂĄbele, ami mĂŠg Ăşjabb munkĂĄt, megbontĂĄst generĂĄlna.
 Ahogy hallottam Peugeot 306-os betegsĂŠg az első rugĂłnak a tĂśrĂŠse,nem tudom mi a betegsĂŠg korhatĂĄra, de nĂĄlam 300.000.-km-nĂŠl tĂśrtĂŠnt meg ĂŠs igencsak a jĂł ĂŠdesanyja Ăştszakaszon jĂĄrok napi szinten. Vagy praktikusabb lenne Ăşjat venni?
Van valakinek valami javaslata?

Nem elérhető Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 190
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 6
  • :2023 November, 28, 22:53:58
    • Peugeot Klub
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9759 Dátum: 2018 Május, 25, 19:58:17 »
Sziasztok!
Lenne egy elég idegesítő problémám! Pár nappal ezelőtt izzókat cseréltem a műszerfalban és azóta az üzemenyag szint mutatóm nem mutat valós értéket illetve nagyon lefekszik a mutató mikor leállítom az autót. Illetve a sebesség mutató is nehezkesen akadozva megy fölfele. Mi lehet a baj? Kontakt spray-vel probálkozzak és/vagy esetleg WD-40? Ha igen akkor a csatlakozókat fújjam?
A másik érdekesség, hogy nagyon ritkán ha nagyon rászedem a kormányt mondjuk parkolásnál, akkor szokott olyat produkálni, hogy leáll a motor teljesen. Ez mitől lehet? Egy 97-es 1.4 XN-ről volna szó.
Üdv.: Krisz :)

Szia!
A mutatĂłk el tudnak fordulni a tengelyen, Ă­gy Ăşjra szĂŠt kell szedned, ha javĂ­tani akarsz az alaphelyzeten.
A kontakt-spray tĂśkĂŠletes az ĂŠrintkezĂŠsek javĂ­tĂĄsĂĄra - a WD40 inkĂĄbb kenĂŠshez valĂł. Nem tudsz a kontakttal kĂĄrt tenni benne, mert elpĂĄrolog - mindent csatlakozĂł felĂźletet be kell fĂşjni vele.
Ha kitekert kormánynál lefullad, lehet hogy haldoklik a szervo-szivattyú és nem bírja már az alapjárat - mindkettőt meg kell nézetni.
Sok sikert!

Nem elérhető JeGondor

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Június, 05, 20:48:00
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9760 Dátum: 2018 Június, 01, 20:13:16 »
Sziasztok!
Vettem egy 306SL-t,újabban időnként nem működik az indexem.Valakinek tapasztalat?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9761 Dátum: 2018 Június, 01, 20:31:56 »
Sziasztok!
Vettem egy 306SL-t,újabban időnként nem működik az indexem.Valakinek tapasztalat?

Ha egyik oldalra sem működik, akkor nem az irányjelző kapcsolónál kezdeném a hibakeresést. Sokszor elegendő az elakadásjelző-kapcsoló foglalatában az érintkezőkön szorítani egy kicsit, de maga az elakadásjelző-kapcsoló is lehet hibás.

Nem elérhető szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2018 Augusztus, 13, 10:24:24
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9762 Dátum: 2018 Június, 07, 10:54:05 »
Sziasztok!

1999 -s 306 - k hol van a kulcshoz tartozĂł dekĂłdolĂł egysĂŠge.
Belerakom a gyĂşjtĂĄskapcsolĂłba a kulcsot, amiben van egy gyĹąrĹą, az alapjĂĄn azonosĂ­tja, hogy az autĂłhoz tartozik a kulcs, ĂŠs az ehhez tartozĂł doboz helyĂŠre lennĂŠk kivĂĄncsi, hogy hol van.

Ki kell szednem a helyéről. Tippem az van, de nem akarom szétbontani az egészet.
TalĂĄn a boxnĂĄl, vĂĄltĂł, szivargyĂşjtĂł kĂśrnyĂŠkĂŠn a burkolat alatt?

MĂĄsik kĂŠrdĂŠs: az ELM27 OBDII BLUETOOTH az jĂł az 1999 - s autĂłkhoz? Valaki esetleg hasznĂĄlja okostelefonhoz?

Üdv, Levente

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9763 Dátum: 2018 Június, 07, 13:19:28 »
Sziasztok!

1999 -s 306 - k hol van a kulcshoz tartozĂł dekĂłdolĂł egysĂŠge.
Belerakom a gyĂşjtĂĄskapcsolĂłba a kulcsot, amiben van egy gyĹąrĹą, az alapjĂĄn azonosĂ­tja, hogy az autĂłhoz tartozik a kulcs, ĂŠs az ehhez tartozĂł doboz helyĂŠre lennĂŠk kivĂĄncsi, hogy hol van.

Ki kell szednem a helyéről. Tippem az van, de nem akarom szétbontani az egészet.
TalĂĄn a boxnĂĄl, vĂĄltĂł, szivargyĂşjtĂł kĂśrnyĂŠkĂŠn a burkolat alatt?

MĂĄsik kĂŠrdĂŠs: az ELM27 OBDII BLUETOOTH az jĂł az 1999 - s autĂłkhoz? Valaki esetleg hasznĂĄlja okostelefonhoz?

Üdv, Levente

Szia szlevi,

1999-ben volt S2-es S3-as  is.
Az egysĂŠg egĂŠszen mĂĄs, de helyileg ugyanott van: pontosan ahol Ă­rtad is.
Ki kell venni a hossz-boxot, hogy hozzĂĄfĂŠrj a kĂśzĂŠpboxban a szivargyĂşjtĂł mĂśgĂśtt.

Az ELM27 OBDII BLUETOOTH cuccról tapasztalatom nincs, de jót még senkitől nem hallottam róla...

Nem elérhető szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2018 Augusztus, 13, 10:24:24
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9764 Dátum: 2018 Június, 07, 13:38:28 »
Szia szlevi,

1999-ben volt S2-es S3-as  is.
Az egysĂŠg egĂŠszen mĂĄs, de helyileg ugyanott van: pontosan ahol Ă­rtad is.
Ki kell venni a hossz-boxot, hogy hozzĂĄfĂŠrj a kĂśzĂŠpboxban a szivargyĂşjtĂł mĂśgĂśtt.

Az ELM27 OBDII BLUETOOTH cuccról tapasztalatom nincs, de jót még senkitől nem hallottam róla...

KĂśszi Zimu.

1999.06.01 - i az autĂł. Ebben a szivargyĂşjtĂł nem a kĂśzĂŠpboxban van, de kĂśszi.

A ventilĂĄtorok azĂłta is mĹąkĂśdnek.  ;D :) ;)

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9765 Dátum: 2018 Június, 07, 14:53:50 »
KĂśszi Zimu.

1999.06.01 - i az autĂł. Ebben a szivargyĂşjtĂł nem a kĂśzĂŠpboxban van, de kĂśszi.

A ventilĂĄtorok azĂłta is mĹąkĂśdnek.  ;D :) ;)

Ha 1999.06.01, akkor mĂŠg S2 kell, hogy legyen.
No de hol a szivargyĂşjtĂł, ha nem a kĂśzĂŠpboxban?
Vagy a saját XSI-dről van esetleg szó?

Annak ĂśrĂźlĂśk, hogy a ventik jĂłk azĂłta is!
Pedig féltem erősen, hiszen olyan vezeték is akadt, amelyiken egynél több helyen volt szakadást okozó oxidáció, szóval erősen aggódtam, hogy nem lesz tartós...

Nem elérhető szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2018 Augusztus, 13, 10:24:24
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9766 Dátum: 2018 Június, 07, 15:32:30 »
Ha 1999.06.01, akkor mĂŠg S2 kell, hogy legyen.
No de hol a szivargyĂşjtĂł, ha nem a kĂśzĂŠpboxban?
Vagy a saját XSI-dről van esetleg szó?

Annak ĂśrĂźlĂśk, hogy a ventik jĂłk azĂłta is!
Pedig féltem erősen, hiszen olyan vezeték is akadt, amelyiken egynél több helyen volt szakadást okozó oxidáció, szóval erősen aggódtam, hogy nem lesz tartós...

Lehet, hogy rosszul fogalmaztam a 99 - s ben mĂĄshol van a szivargyĂşjtĂł, mint a 97 - s ben. A 97 -s ben a hamutartĂłnĂĄl van a 99 -sben pedig a fĹątĂŠs kapcsolĂłk alatt az vĂŠszvillogĂł mellett kĂśzĂŠpen.

A 1999 - s az egy mĂĄsik autĂł, az is egy GTI.

EgyĂŠbkĂŠnt nem XSI - m van, hanem GTI - m.  ;D :D ;)

Nem elérhető lacko650

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Szeptember, 13, 06:34:21
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9767 Dátum: 2018 Június, 24, 11:22:52 »
Sziasztok!!!

A segítségeteket szeretném kérni!! A jelenség az, hogy nem működik a riasztó távirányító. Elemet cseréltem benne, de semmi nem változott. Csak annyit szeretnék csinálni, hogy ne kezdjen állandóan villogni az elakadásjelző. Nagyon bosszantó. angry Hogyan tudnám ezt házilag kiküszöbölni? A risztóra nincs szükségem a központi zár tökéletesen működik.

Előre is köszönöm az esetleges megoldásokat és tippeket!!! :-! blingdriveingsmiley

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9768 Dátum: 2018 Június, 24, 21:55:48 »
Sziasztok!!!

A segítségeteket szeretném kérni!! A jelenség az, hogy nem működik a riasztó távirányító. Elemet cseréltem benne, de semmi nem változott. Csak annyit szeretnék csinálni, hogy ne kezdjen állandóan villogni az elakadásjelző. Nagyon bosszantó. angry Hogyan tudnám ezt házilag kiküszöbölni? A risztóra nincs szükségem a központi zár tökéletesen működik.

Előre is köszönöm az esetleges megoldásokat és tippeket!!! :-! blingdriveingsmiley

A riasztód 99%, hogy utólagos, nem pedig gyári. Így ha végigköveted a vezetékezéseket, mindenestől ki tudod bontani. Ám nagyon sok esetben van egy kis kulcs, aminek a segítségével a központi egységnél kiiktatható...

Nem elérhető lacko650

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Szeptember, 13, 06:34:21
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9769 Dátum: 2018 Június, 26, 21:05:36 »
A riasztód 99%, hogy utólagos, nem pedig gyári. Így ha végigköveted a vezetékezéseket, mindenestől ki tudod bontani. Ám nagyon sok esetben van egy kis kulcs, aminek a segítségével a központi egységnél kiiktatható...

KĂśszĂśnĂśm szĂŠpen!!!! :-!

Nem elérhető Bolyki21

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 12
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2019 Október, 24, 22:08:28
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9770 Dátum: 2018 Július, 01, 09:37:02 »
Sziasztok van egy 1998-as 1.4XN 306-om. Az lenne a gond hogy rĂĄdugom obd-re ĂŠs nem kommunikĂĄl a gĂŠppel.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9771 Dátum: 2018 Július, 01, 23:39:30 »
Sziasztok van egy 1998-as 1.4XN 306-om. Az lenne a gond hogy rĂĄdugom obd-re ĂŠs nem kommunikĂĄl a gĂŠppel.

Szerintem gyĂĄri szoftverrel (Peugeot Planet) is prĂłbĂĄld.

Nem elérhető Bolyki21

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 12
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2019 Október, 24, 22:08:28
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9772 Dátum: 2018 Július, 03, 21:47:48 »
Sziasztok! Még egyet szeretnék kérdezni, hogy az miert van hogy lenyomom az ablakot a vezető ülésnél és nehezen megy le az ablak és közben hallom a központi zárat hátul?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9773 Dátum: 2018 Július, 04, 08:40:57 »
Sziasztok! Még egyet szeretnék kérdezni, hogy az miert van hogy lenyomom az ablakot a vezető ülésnél és nehezen megy le az ablak és közben hallom a központi zárat hátul?

Leginkább vezeték-sérülésekre gyanakszom a vezetőoldali ajtóátvezetőnél.

Nem elérhető zabradizsolt

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 November, 02, 09:57:17
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9774 Dátum: 2018 Július, 06, 10:52:45 »
Sziasztok !
Van egy 306os 1994 1.6 benzines ferdehĂĄtum
Napi hasznĂĄlatban volt.
Szombaton indul simĂĄn majd le is mostam ĂŠs utĂĄnna is simĂĄn indult..
MĂĄsnap hajnalban indultam volna vele .. kulcs bedug elforgat
És a műszerfalon egy árva visszajelzést sem adott(akku,kézifék semmi)
Csak azt hallod ahogy a rele kattog ... arra tippeltek hogy gyĂşjtĂĄskapcsolĂł..
Vettem eggyet Ăşjonnan rĂĄprĂłbaltuk ĂŠs ugyan azt csinalta csak kattogott a rele ...
Rámértek az aksira a 12 V benne volt sőt az összes biztire is es azis mind rendben volt ...
Plane a gyujtas csatik is rendben voltak szoval aram az volt ...
Ha gyujtasra raktad akkor a futes ment magyarul nem a gyujtaskapcsolo a gond ...
A muszerfalon csak a tavolsagi es az elakadas jelzo ad visszajelzest es csak nattog
Szerintetek mi lehet a problema ?? Valaki talalkozott mar ilyennel??

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9775 Dátum: 2018 Július, 09, 07:45:36 »
Sziasztok !
Van egy 306os 1994 1.6 benzines ferdehĂĄtum
Napi hasznĂĄlatban volt.
Szombaton indul simĂĄn majd le is mostam ĂŠs utĂĄnna is simĂĄn indult..
MĂĄsnap hajnalban indultam volna vele .. kulcs bedug elforgat
És a műszerfalon egy árva visszajelzést sem adott(akku,kézifék semmi)
Csak azt hallod ahogy a rele kattog ... arra tippeltek hogy gyĂşjtĂĄskapcsolĂł..
Vettem eggyet Ăşjonnan rĂĄprĂłbaltuk ĂŠs ugyan azt csinalta csak kattogott a rele ...
Rámértek az aksira a 12 V benne volt sőt az összes biztire is es azis mind rendben volt ...
Plane a gyujtas csatik is rendben voltak szoval aram az volt ...
Ha gyujtasra raktad akkor a futes ment magyarul nem a gyujtaskapcsolo a gond ...
A muszerfalon csak a tavolsagi es az elakadas jelzo ad visszajelzest es csak nattog
Szerintetek mi lehet a problema ?? Valaki talalkozott mar ilyennel??

Akkusarukat nézd át, aztán a testkábelt az akku negatívtól a váltóházra, majd onnét tovább a karosszériára, ezeken túl még az indítómotorra menő vezetékeket.

Nem elérhető zabradizsolt

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 November, 02, 09:57:17
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9776 Dátum: 2018 Július, 09, 19:17:02 »
Koszonom szepen a tippet megprobalom mindenkepp ‘n!!

Nem elérhető Bill67

  • JuliusZewJD
  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Január, 03, 09:40:12
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9777 Dátum: 2018 Július, 20, 19:35:09 »
Sziasztok!
Teljesen új vagyok itt, és SEGÍTSÉGET kérek!
Van egy 306 XN Break 1998 ĂŠvi kedvencem. MostanĂĄban nem sokat tudtam hasznĂĄlni, mert a cĂŠges autĂłval kellett mĂĄszkĂĄljak  blingdriveingsmiley , azt vettem ĂŠszre hogy a bal ajtĂłnĂĄl ĂĄllandĂłan visszazĂĄr a kĂśzponti zĂĄr, az ablaktĂśrlőket nem tudom egyik oldalt sem mĹąkĂśdtetni bored, elvittem szerelőhĂśz , de azt mondta hogy itt minden kĂĄbel fekete! Na itt derĂźlt ki a szĂĄmomra , hogy ezt mĂĄr valaki buherĂĄlta. Van valakinek olyan kĂĄbelcsatlakozĂłs ĂĄtvezetője , amiben szĂ­nesek a kĂĄbelek, vagy lĂŠtezik rajz , leĂ­rĂĄs arrĂłl, hogy mit hova kell kĂśtni. van erre megoldĂĄs, a szerelő azt mondja mire megcsinĂĄljĂĄk nagyon nagyon sokba fog kerĂźlni. Akkor előbb futok egy kĂśrt itt nĂĄlatok  _pug.
Előre is köszönöm a segítségeket! biggrin

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9778 Dátum: 2018 Július, 22, 21:19:47 »
Sziasztok!
Teljesen új vagyok itt, és SEGÍTSÉGET kérek!
Van egy 306 XN Break 1998 ĂŠvi kedvencem. MostanĂĄban nem sokat tudtam hasznĂĄlni, mert a cĂŠges autĂłval kellett mĂĄszkĂĄljak  blingdriveingsmiley , azt vettem ĂŠszre hogy a bal ajtĂłnĂĄl ĂĄllandĂłan visszazĂĄr a kĂśzponti zĂĄr, az ablaktĂśrlőket nem tudom egyik oldalt sem mĹąkĂśdtetni bored, elvittem szerelőhĂśz , de azt mondta hogy itt minden kĂĄbel fekete! Na itt derĂźlt ki a szĂĄmomra , hogy ezt mĂĄr valaki buherĂĄlta. Van valakinek olyan kĂĄbelcsatlakozĂłs ĂĄtvezetője , amiben szĂ­nesek a kĂĄbelek, vagy lĂŠtezik rajz , leĂ­rĂĄs arrĂłl, hogy mit hova kell kĂśtni. van erre megoldĂĄs, a szerelő azt mondja mire megcsinĂĄljĂĄk nagyon nagyon sokba fog kerĂźlni. Akkor előbb futok egy kĂśrt itt nĂĄlatok  _pug.
Előre is köszönöm a segítségeket! biggrin

A kĂŠtoldali ablaktĂśrlő helyett ablakemelőt akartĂĄl Ă­rni, ugye?  ;)

Adj meg egy email-cĂ­met, ĂŠs tudok csatlakozĂł-kiosztĂĄst kĂźldeni.

Nem elérhető Bill67

  • JuliusZewJD
  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Január, 03, 09:40:12
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9779 Dátum: 2018 Július, 23, 07:04:39 »
Szia . Igen azt akartam Ă­rni, ablakemelőt, :).  Nagyon szuper hĂ­r hogy tudsz segĂ­teni, előre is kĂśszĂśnĂśm.
E-mail:    badger1205@gmail.com
Nagyon kĂśszĂśnĂśm a segĂ­tsĂŠget! :-! :-! :-! :-! :-! _pug _pug _pug

BĂŠla

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9780 Dátum: 2018 Július, 23, 15:14:47 »
Szia . Igen azt akartam Ă­rni, ablakemelőt, :).  Nagyon szuper hĂ­r hogy tudsz segĂ­teni, előre is kĂśszĂśnĂśm.
E-mail:    badger1205@gmail.com
Nagyon kĂśszĂśnĂśm a segĂ­tsĂŠget! :-! :-! :-! :-! :-! _pug _pug _pug

BĂŠla

KĂźldtem emailt.
Ha másik csatlakozót akarsz venni vezeték-darabokkal együtt, akkor javaslom, hogy 2000 augusztus utáni, szerelhető csatlakozós kivitelt keress. (Ámbár a későieknél is előfordul a kiöntött csatlakozós kivitel...)

Nem elérhető Zsee67

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 December, 30, 15:39:09
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9781 Dátum: 2018 Augusztus, 11, 16:30:10 »
Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon.
Van egy 1997-es Peugeot 306 1.6 Break kombi személyautóm, melynek egyetlen kulcsa szétesett és kiesett belőle az immo chip, ami természetesen el is veszett.
Az lenne a kérdés, hogy van e rá módszer, vagy valaki, aki ki tudja olvasni a vezérlőből az immo kódot és új chipet készítsen, vagy véglegesen kiiktatni az immobilisert?
A neten nem sok megoldĂĄst talĂĄltam erre a tĂ­pusra.
A motor vezérlő típusa Bosch MP5.2 0 261 204 628

Előre is köszönöm a válaszokat!

Nem elérhető szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 114
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2018 Augusztus, 13, 10:24:24
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9782 Dátum: 2018 Augusztus, 13, 10:24:24 »
Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon.
Van egy 1997-es Peugeot 306 1.6 Break kombi személyautóm, melynek egyetlen kulcsa szétesett és kiesett belőle az immo chip, ami természetesen el is veszett.
Az lenne a kérdés, hogy van e rá módszer, vagy valaki, aki ki tudja olvasni a vezérlőből az immo kódot és új chipet készítsen, vagy véglegesen kiiktatni az immobilisert?
A neten nem sok megoldĂĄst talĂĄltam erre a tĂ­pusra.
A motor vezérlő típusa Bosch MP5.2 0 261 204 628

Előre is köszönöm a válaszokat!

Szia!

A facen Ă­rtam neked mĂĄr korĂĄbban, hogy a www.kulcsmuhely.eu - n tudnak neked segĂ­teni, nekem mĂŠg kulcsom (zĂĄrbetĂŠtet vittem) sem volt ĂŠs egy kĂłdolt kulcsot kaptam vissza, amivel indult az autĂł.

Üdv, Levente

Nem elérhető beeman

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Szeptember, 11, 12:17:34
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9783 Dátum: 2018 Szeptember, 09, 11:48:44 »
Sziasztok.
Kis segítsèget szeretnèk kèrni. A diagnosztika csatlakozót keresnèm a 97-es èvjàratú 1.4-es sedan-omban, de a koràbbi íràsokban olvasottal ellentètben,nekem nincs a biztitàbla takaró panel alatt a kormànyoszlop vonalàban... Esetleg lehet màshol eldugva? Vàlaszokat előre is köszönöm.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9784 Dátum: 2018 Szeptember, 10, 13:13:10 »
Sziasztok.
Kis segítsèget szeretnèk kèrni. A diagnosztika csatlakozót keresnèm a 97-es èvjàratú 1.4-es sedan-omban, de a koràbbi íràsokban olvasottal ellentètben,nekem nincs a biztitàbla takaró panel alatt a kormànyoszlop vonalàban... Esetleg lehet màshol eldugva? Vàlaszokat előre is köszönöm.

Ha 1997 április előtt gyártották az autódat (tehát S1-es, vagyis mechanikus kilométerszámlálós, az irányjelző külön egység a fényszórók mellett, stb...), akkor nincs OBD-csatlakozó.
A motortĂŠri biztosĂ­tĂŠkdoboznĂĄl vannak kis kĂŠtpĂłlusĂş csatlakozĂłk, azok segĂ­tsĂŠgĂŠvel lehetsĂŠges a diagnosztika.

Nem elérhető beeman

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Szeptember, 11, 12:17:34
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9785 Dátum: 2018 Szeptember, 11, 09:20:20 »
Ha 1997 április előtt gyártották az autódat (tehát S1-es, vagyis mechanikus kilométerszámlálós, az irányjelző külön egység a fényszórók mellett, stb...), akkor nincs OBD-csatlakozó.
A motortĂŠri biztosĂ­tĂŠkdoboznĂĄl vannak kis kĂŠtpĂłlusĂş csatlakozĂłk, azok segĂ­tsĂŠgĂŠvel lehetsĂŠges a diagnosztika.


KĂśszĂśnĂśm a vĂ laszt.

Nem elérhető prtudi

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Január, 08, 18:18:31
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9786 Dátum: 2018 Október, 01, 21:02:56 »
HellĂł!

3. ĂŠve hasznĂĄlunk egy 2000/01-es 1.4-es Huskyt.
Az elején előfordult, hogy nem mindig szólt a kürt. Aztán öcsém leamortizálta a bal elejét egy villanyoszloppal. Légzsák cserélve (sok egyéb melltt), de állítólag a bajuszkapcsolót is kell valami átvezető kábel miatt. A rádió átalakítva SAL-hoz, kezdetektől elfelejtett mindent, amikor levettük a gyújtást (fejegység csere sem orvosolta ezt). Állítólag a fűtésszabályozóknak is világítani kellene, olyat sem láttunk. Nyáron el kezdett szórakozni a központizár, ill. az el. ablakemelő. Sógor kicsit átnézegette, biztosítékokat is (motor és utastérben is), a kürtöt kidobta, de legalább az ajtóval-ablakkal nincs most probléma. A vezető oldali ajtóban lévő kábelt kellene talán kicserélni. Ja, ha még ide belefér, az ABS is elment, egy-két csövecske mintha deformálódott volna ütközéskor.
Várom az építő jellegű hozzászólásokat. Köszi előre is.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9787 Dátum: 2018 Október, 02, 12:51:15 »
HellĂł!

3. ĂŠve hasznĂĄlunk egy 2000/01-es 1.4-es Huskyt.
Az elején előfordult, hogy nem mindig szólt a kürt. Aztán öcsém leamortizálta a bal elejét egy villanyoszloppal. Légzsák cserélve (sok egyéb melltt), de állítólag a bajuszkapcsolót is kell valami átvezető kábel miatt. A rádió átalakítva SAL-hoz, kezdetektől elfelejtett mindent, amikor levettük a gyújtást (fejegység csere sem orvosolta ezt). Állítólag a fűtésszabályozóknak is világítani kellene, olyat sem láttunk. Nyáron el kezdett szórakozni a központizár, ill. az el. ablakemelő. Sógor kicsit átnézegette, biztosítékokat is (motor és utastérben is), a kürtöt kidobta, de legalább az ajtóval-ablakkal nincs most probléma. A vezető oldali ajtóban lévő kábelt kellene talán kicserélni. Ja, ha még ide belefér, az ABS is elment, egy-két csövecske mintha deformálódott volna ütközéskor.
Várom az építő jellegű hozzászólásokat. Köszi előre is.

Szia, Ăźdv itt!
KĂźrt: leginkĂĄbb beĂĄzĂĄsra gyanakszom, prĂłbalĂĄmpĂĄval ĂŠrdemes megnĂŠzni, hogy eljut-e a tĂĄpfeszĂźltsĂŠg a csatlakozĂłjĂĄig.
A bajuszkapcsolónak (306-osnál) semmi köze a légzsákhoz... Ha gyújtás ráadása után 4-7 másodperccel kialszik az ellenőrző-lámpa, akkor a jó.
A leggyakoribb légzsák-hiba egyébként az ülések alatti csatlakozópároknál a kontakt-hiba. (Ámbár ez nem is légzsák-csatlakozó, hanem övfeszítő.)
A vezetőoldali ajtóban lévő kábellel szerintem semmi gond, hanem a karosszériából oda futó vezetékek szoktak megtörni az átvezető gumiharmonika alatt, a körcsatlakozó tövénél.
ABS-hiba esetén a legvalószínűbb hiba az, hogy valamelyik keréknél lévő érzékelő ment tönkre.
IzzĂłcsere a fĹątĂŠsszabĂĄlyzĂłban:
Óra előtti fedlap oldalrĂłl benyĂşlva kipattint - Ăłra kĂŠt csavarjĂĄt kicsavar - ĂłrĂĄrĂłl csatit le, ĂłrĂĄt ki - mellette balrĂłl-jobbrĂłl 1-1 torx csavart ki - rĂĄdiĂłt ki, rĂĄdiĂł tartĂłfiĂłkjĂĄt is ki - oldalrĂłl benyĂşl, bal-jobb oldalon az 1-1 db 8-as kulcsnyĂ­lĂĄsĂş anyĂĄt ki -  komplett kĂśzĂŠpkonzolt előrebuktat - fĹątĂŠsszabĂĄlyzĂłt nem kell kivenni, hanem alul ĂŠs felĂźl a 2-2 db fehĂŠr karmot Ăłvatosan megemelve a komplett előlapot forgĂłkapcsolĂłstĂłl előre kiemel.
Így hozzáférsz a háttérvilágítás-izzókhoz (1,2 W-os rizsszem-izzók kellenek, manuális klímásnál 4 db, automata klímásnál speciális foglalatú 2 db, klíma nélkülinél is 2 db, ha jól emlékszem.
Összeszerelés fordított sorrendben. Bonyolultnak tűnhet, de nem az, csak törni nem szabad semmit, jönnie kell mindennek erőltetés nélkül is.
A rĂĄdiĂł kĂŠtfĂŠle +12V-ot kap, fel kell cserĂŠlni a csatiban a kĂŠt vezetĂŠket. (UtĂłlagos rĂĄdiĂłknĂĄl ez a piros ĂŠs a sĂĄrga szokott lenni).
RemĂŠlem tudtam segĂ­teni.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9788 Dátum: 2018 Október, 02, 13:46:02 »
...Állítólag a fŹtÊsszabålyozóknak is vilågítani kellene, olyat sem låttunk...
Összeraktam egy leírást és erről szóló képsort, amit itt, a fórumon osztottak meg velem is a kollégák. Mivel ide nem tudom a fájlt beszúrni (Word), ezért - ha megadod az e-mail címed - elküldöm Neked. Igaz, a képeken egy jobbkormányos (brit) autó van, de a lényegen nem változtat.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető lukacsnorbert

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 39
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Március, 21, 09:22:04
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9789 Dátum: 2018 Október, 03, 17:17:30 »
Sziasztok.  Van egy 97.07. 1.4 sedĂĄnom S2-es.
A fordulatszĂĄm mutatĂłval vannak problĂŠmĂĄim csupĂĄn annyi hogy nem mĹąkĂśdik. Azt csinĂĄlta hogy menet kĂśzben pĂĄrszor leesett a mutatĂł egy pillanatra  aztĂĄn ĂŠletre kelt. Ez ment 2 hĂŠtig de mostmĂĄr meg sem mozdul. Szerintetek mi lehet a gond? MĹąszerfal vagy valami mĂĄs??
Válaszokat előre is köszi

Nem elérhető krisztiankope

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 November, 29, 16:06:45
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9790 Dátum: 2018 Október, 15, 12:20:31 »
Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni, hogy mi lehet a probléma, hogy ha benyomom a hátsó ablak fűtést akkor nem villágít erősebb fénnyel a gomb, a hátsó ablak fűtés sem működik.
Biztosíték táblát végig néztem. Rendben van. Narancs sárga relé hallom katogni amikor nyomkodom a fűtés gombot. Lehetséges hogy az lesz a rossz? Mi lehet a probléma? Merről kezdjem keresni?
Köszönöm szépen előre is.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9791 Dátum: 2018 Október, 15, 14:13:49 »
Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni, hogy mi lehet a probléma, hogy ha benyomom a hátsó ablak fűtést akkor nem villágít erősebb fénnyel a gomb, a hátsó ablak fűtés sem működik.
Biztosíték táblát végig néztem. Rendben van. Narancs sárga relé hallom katogni amikor nyomkodom a fűtés gombot. Lehetséges hogy az lesz a rossz? Mi lehet a probléma? Merről kezdjem keresni?
Köszönöm szépen előre is.

Valóban a narancsszínű relé kapcsolja a hátsó szélvédő fűtését (plusz a tükörfűtést is, ha van).
Nem ritka, hogy elég a relé, vagy összeégnek a foglalatában az érintkezők.
JĂł esĂŠllyel ott lesz a gond, ha a fenti tĂźnetek jelentkeztek.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9792 Dátum: 2018 Október, 16, 07:16:26 »
Sziasztok.  Van egy 97.07. 1.4 sedĂĄnom S2-es.
A fordulatszĂĄm mutatĂłval vannak problĂŠmĂĄim csupĂĄn annyi hogy nem mĹąkĂśdik. Azt csinĂĄlta hogy menet kĂśzben pĂĄrszor leesett a mutatĂł egy pillanatra  aztĂĄn ĂŠletre kelt. Ez ment 2 hĂŠtig de mostmĂĄr meg sem mozdul. Szerintetek mi lehet a gond? MĹąszerfal vagy valami mĂĄs??
Válaszokat előre is köszi
Gyanús, hogy érintkezési hiba a műszerfalnál, vagy a jeladó meghibásodása. Előbbi viszonylag könnyen orvosolható, ha a vezeték nem szakadt: a műszerfali műszeregységet kell kiszerelni. Macerás egy kicsit, de nem megoldhatatlan, én már többször kiszedtem. Elsőként a kormány borítás 3 csavarjából a feléd eső kettőt ki kell hajtani (torx), a felső fedőlapot levenni. Ez után a mögötte lévő két, szintén torx csavart, ami a műszerfal keretét rögzíti, meg ugyan ennek a két csavarját fent kicsavarni. Ezt követően férsz hozzá a műszeregység 3, torx csavarjához: kettő lent, egy fent középen. A háromküllős kormányt a legalsó pozícióba állítani, és a műszeregység tetején lévő két csatlakozót kell leválasztani a műszeregységről. Ehhez a csatlakozók tetején lévő apró "bütyköt" kell finoman (!) benyomni, és a kengyelt hátrahúzva a csatlakozók szépen kiemelkednek. Ha a csatlakozókat leválasztottad, akkor a kormánykerék felső részén óvatosan ki lehet játszani a teljes műszeregységet. A napi számláló gombjára vigyázz, hajlamos beakadni, le ne törjön! A csatlakozókat érdemes kifújni, illetve az üregben maradó dugókat kontakt sprével lefújni. Száradás után rakd csak össze!
Ha már kint van a műszeregység, érdemes az izzókat átnézni, a hibásakat cserélni (nekem a múltkor 7 darabot kellett!), nem nagy összeg, autósboltban 80,- Ft/db áron vettem. (12 V 1,2 W, rizsszem izzó.) A foglalatuk "bajonett záras", azaz 1/4 fordualttal el kell fordítani, és kiemelhető. A foglalatból a rossz izzót csak ki kell húzni. Az új izzók vékony drót lábát érdemes kicsit kihajtani, mielőtt benyomod a foglalatba. Egy 12 V-os táppal (akksival, stb.) le lehet próbálni, melyik jó, melyik nem. Az érintkezésük is lehet rossz, egy kis megmozgatással, vagy a helyükre nyomással (a foglalatba) helyrejöhetnek. Egyes izzók foglalata pusza kézzel nem hozzáférhető, ezeket egy lapos fogóval óvatosan (!) megfogva lehet kivenni. Érdemes megjelölni, hogy melyik helyről vettél ki izzót, mert nem mindbe kell!
A visszaszerelés előtt érdemes a csatlakozók (kék és sárga) vezeték kötegét kicsit megmozgatni.
Ha ez nem segített, akkor sajnos jeladó probléma jó eséllyel, ebben - talán - zimurgy mester tud tanácsot adni. (A fenti szerelési tippek is Tőle származnak, ezúton is hálás köszönet érte!)
Az indexes fórumban van egy kép a csatlakozók kivételét segítendő:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149213211&t=9045258&openwith=1
Először a kék nyílnál kell benyomni, majd a sárga nyíllal jelzett irányban a kengyelt mozgatni.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető krisztiankope

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 November, 29, 16:06:45
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9793 Dátum: 2018 Október, 16, 08:45:00 »
Valóban a narancsszínű relé kapcsolja a hátsó szélvédő fűtését (plusz a tükörfűtést is, ha van).
Nem ritka, hogy elég a relé, vagy összeégnek a foglalatában az érintkezők.
JĂł esĂŠllyel ott lesz a gond, ha a fenti tĂźnetek jelentkeztek.

KĂśszĂśnĂśm szĂŠpen a tanĂĄcsot. Hogy ha a foglalatban az  ĂŠrintkezők Ăśsszevannak ĂŠgve, hogyan tunĂĄm orvosolni? Kontakt spray megoldĂĄs lehet?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9794 Dátum: 2018 Október, 16, 10:39:15 »
KĂśszĂśnĂśm szĂŠpen a tanĂĄcsot. Hogy ha a foglalatban az  ĂŠrintkezők Ăśsszevannak ĂŠgve, hogyan tunĂĄm orvosolni? Kontakt spray megoldĂĄs lehet?

Nem, beĂŠgett foglalat esetĂŠn azt javaslom, hogy ha veszel egy mĂĄsik relĂŠt bontĂłbĂłl, akkor a foglalatĂĄval egyĂźtt vedd nĂŠmi vezetĂŠkkel egyĂźtt, ĂŠs normĂĄlisan, forrasztĂĄssal, jĂł szigetelĂŠssel toldd be az ĂśsszeĂŠgett vĂŠgĹą vezetĂŠkek helyĂŠre.
Viszont olyannal is talĂĄlkoztam mĂĄr, hogy csak a relĂŠ volt szĂŠtĂŠgve, a foglalata ĂŠp maradt.
Kicsi elszíneződés esetén elegendő megkapirgálni az érintkezőket, főleg ha sikerül szépen egyesével kivenned a foglalatból azokat. Nem könnyű hozzáférni, de valahogy kiszedhetőek az érintkezők. Ha van rá lehetőség, akkor szoktam szorítani az érintkezők rugós nyelvén is, hogy a jövőben biztosabb legyen a kontakt.
A kontakt spray ĂśnmagĂĄban annyit ĂŠr, mint a rĂĄolvasĂĄs... ;-)

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9795 Dátum: 2018 Október, 16, 10:40:49 »
Gyanús, hogy érintkezési hiba a műszerfalnál, vagy a jeladó meghibásodása. Előbbi viszonylag könnyen orvosolható, ha a vezeték nem szakadt: a műszerfali műszeregységet kell kiszerelni. Macerás egy kicsit, de nem megoldhatatlan, én már többször kiszedtem. Elsőként a kormány borítás 3 csavarjából a feléd eső kettőt ki kell hajtani (torx), a felső fedőlapot levenni. Ez után a mögötte lévő két, szintén torx csavart, ami a műszerfal keretét rögzíti, meg ugyan ennek a két csavarját fent kicsavarni. Ezt követően férsz hozzá a műszeregység 3, torx csavarjához: kettő lent, egy fent középen. A háromküllős kormányt a legalsó pozícióba állítani, és a műszeregység tetején lévő két csatlakozót kell leválasztani a műszeregységről. Ehhez a csatlakozók tetején lévő apró "bütyköt" kell finoman (!) benyomni, és a kengyelt hátrahúzva a csatlakozók szépen kiemelkednek. Ha a csatlakozókat leválasztottad, akkor a kormánykerék felső részén óvatosan ki lehet játszani a teljes műszeregységet. A napi számláló gombjára vigyázz, hajlamos beakadni, le ne törjön! A csatlakozókat érdemes kifújni, illetve az üregben maradó dugókat kontakt sprével lefújni. Száradás után rakd csak össze!
Ha már kint van a műszeregység, érdemes az izzókat átnézni, a hibásakat cserélni (nekem a múltkor 7 darabot kellett!), nem nagy összeg, autósboltban 80,- Ft/db áron vettem. (12 V 1,2 W, rizsszem izzó.) A foglalatuk "bajonett záras", azaz 1/4 fordualttal el kell fordítani, és kiemelhető. A foglalatból a rossz izzót csak ki kell húzni. Az új izzók vékony drót lábát érdemes kicsit kihajtani, mielőtt benyomod a foglalatba. Egy 12 V-os táppal (akksival, stb.) le lehet próbálni, melyik jó, melyik nem. Az érintkezésük is lehet rossz, egy kis megmozgatással, vagy a helyükre nyomással (a foglalatba) helyrejöhetnek. Egyes izzók foglalata pusza kézzel nem hozzáférhető, ezeket egy lapos fogóval óvatosan (!) megfogva lehet kivenni. Érdemes megjelölni, hogy melyik helyről vettél ki izzót, mert nem mindbe kell!
A visszaszerelés előtt érdemes a csatlakozók (kék és sárga) vezeték kötegét kicsit megmozgatni.
Ha ez nem segített, akkor sajnos jeladó probléma jó eséllyel, ebben - talán - zimurgy mester tud tanácsot adni. (A fenti szerelési tippek is Tőle származnak, ezúton is hálás köszönet érte!)
Az indexes fórumban van egy kép a csatlakozók kivételét segítendő:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149213211&t=9045258&openwith=1
Először a kék nyílnál kell benyomni, majd a sárga nyíllal jelzett irányban a kengyelt mozgatni.

A fordulatszámmérőhöz jeladó nincs, a motorvezérlőről kapja a jelet. Legtöbbször sajnos maga a műszeregység a hiba forrása, nem pedig a fordulatszám-jel hiánya.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9796 Dátum: 2018 Október, 17, 09:47:45 »
A fordulatszámmérőhöz jeladó nincs, a motorvezérlőről kapja a jelet. Legtöbbször sajnos maga a műszeregység a hiba forrása, nem pedig a fordulatszám-jel hiánya.
Ó, ez nekem is új információ, köszönöm.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Zerograviti

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2024 Április, 15, 15:55:37
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9797 Dátum: 2018 Október, 31, 23:05:12 »
Üdv!
RĂŠgen nem voltam mĂĄr, nem is volt bajom az 1998 as 1.4 XN sedan-nal.
A középső óra már régen azt csinálja, hogy ha világitást kapcsolok, nem világítanak az izzók, normál esetnem mindkét izzó világít. Szétszedtem, összeraktam, ha összenyomom a házat akkor világít. Tudom orvosolni kontakt tisztítással, vagy ez nyák vagy alkatrész elöregedés?
Illetve tudom hogy volt róla szó, de van az óra csatlakozóhoz bekötési rajz? (A kereső mintha nem működne) Ugyanis van egy órám ami hőmérős. Szenzor is van, de nem tudom hova való a szenzor 2 lába.
Ez csak ĂŠrdekessĂŠgnek, sosem tudtam, hogy a motortĂŠrben a kompjuter mellett van egy piros gumi gomb, az mi lenne?
Nagyon kĂśszĂśnĂśm a tĂźrelmet, Attila!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9798 Dátum: 2018 November, 02, 11:57:20 »
Üdv!
RĂŠgen nem voltam mĂĄr, nem is volt bajom az 1998 as 1.4 XN sedan-nal.
A középső óra már régen azt csinálja, hogy ha világitást kapcsolok, nem világítanak az izzók, normál esetnem mindkét izzó világít. Szétszedtem, összeraktam, ha összenyomom a házat akkor világít. Tudom orvosolni kontakt tisztítással, vagy ez nyák vagy alkatrész elöregedés?
Illetve tudom hogy volt róla szó, de van az óra csatlakozóhoz bekötési rajz? (A kereső mintha nem működne) Ugyanis van egy órám ami hőmérős. Szenzor is van, de nem tudom hova való a szenzor 2 lába.
Ez csak ĂŠrdekessĂŠgnek, sosem tudtam, hogy a motortĂŠrben a kompjuter mellett van egy piros gumi gomb, az mi lenne?
Nagyon kĂśszĂśnĂśm a tĂźrelmet, Attila!

A digitĂĄlis ĂłrĂĄd ĂŠrdekes, amit mĹąvel...
Megjegyzem, hogy egyszer volt már dolgom olyan 306-os órával, amelyiknél nem működött a háttérvilágítás-csökkentés úgy, hogy a helyzetjelzőről kapta a jelet, hanem ezt a pontot is testelni kellett. Ezt úgy oldottam meg, hogy egy relés áramkört iktattam közbe, tehát felkapcsolt világításnál nem pozitívot, hanem testet kapott. Így kifogástalanul működött sok éven át.

a normál óra bekötése a következő:
1=ĂĄllandĂł pozitĂ­v
2=test
3=gyĂşjtĂĄsrĂłl pozitĂ­v
4=helyzetjelzőről pozitív
5 ĂŠs 6=szonda

A szonda helye gyĂĄrilag a jobb tĂźkĂśr aljĂĄban van. Arra van nĂŠmi esĂŠly, hogy a mĹąszerfali ĂŠs a karosszĂŠria-kĂśtegben be van vezetĂŠkezve a jobb oldali ajtĂłcsatlakozĂłig, de a jobb ajtĂłkĂĄbelban gyakorlatilag kizĂĄrt. 721 ĂŠs 722 a kĂŠt ĂŠrintett vezetĂŠk szĂĄma egyĂŠbkĂŠnt, szĂ­nĂźk talĂĄn barna ĂŠs lila, ha jĂłl emlĂŠkszem.
Kötöttem már be utólag gyári helyre szondát: a kiöntött ajtócsatlakozók miatt brutál nagy munka. Anno a régi 306-omon inkább előre vezettem, és a vonószem mögött elrejtve tette a dolgát, nem is lehetett látni, és nem zavarta a motor hője sem...

A "piros gumi gomb" az az inerciakapcsoló, a feladata az, hogy borulás esetén lekapcsolja az üzemanyag-ellátást. Igen-igen ritkán előfordul, hogy spontán kiold, ekkor be kell nyomni a gombot.

Nem elérhető Zerograviti

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2024 Április, 15, 15:55:37
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9799 Dátum: 2018 November, 04, 22:22:29 »
A digitĂĄlis ĂłrĂĄd ĂŠrdekes, amit mĹąvel...
Megjegyzem, hogy egyszer volt már dolgom olyan 306-os órával, amelyiknél nem működött a háttérvilágítás-csökkentés úgy, hogy a helyzetjelzőről kapta a jelet, hanem ezt a pontot is testelni kellett. Ezt úgy oldottam meg, hogy egy relés áramkört iktattam közbe, tehát felkapcsolt világításnál nem pozitívot, hanem testet kapott. Így kifogástalanul működött sok éven át.

a normál óra bekötése a következő:
1=ĂĄllandĂł pozitĂ­v
2=test
3=gyĂşjtĂĄsrĂłl pozitĂ­v
4=helyzetjelzőről pozitív
5 ĂŠs 6=szonda

A szonda helye gyĂĄrilag a jobb tĂźkĂśr aljĂĄban van. Arra van nĂŠmi esĂŠly, hogy a mĹąszerfali ĂŠs a karosszĂŠria-kĂśtegben be van vezetĂŠkezve a jobb oldali ajtĂłcsatlakozĂłig, de a jobb ajtĂłkĂĄbelban gyakorlatilag kizĂĄrt. 721 ĂŠs 722 a kĂŠt ĂŠrintett vezetĂŠk szĂĄma egyĂŠbkĂŠnt, szĂ­nĂźk talĂĄn barna ĂŠs lila, ha jĂłl emlĂŠkszem.
Kötöttem már be utólag gyári helyre szondát: a kiöntött ajtócsatlakozók miatt brutál nagy munka. Anno a régi 306-omon inkább előre vezettem, és a vonószem mögött elrejtve tette a dolgát, nem is lehetett látni, és nem zavarta a motor hője sem...

A "piros gumi gomb" az az inerciakapcsoló, a feladata az, hogy borulás esetén lekapcsolja az üzemanyag-ellátást. Igen-igen ritkán előfordul, hogy spontán kiold, ekkor be kell nyomni a gombot.

Üdv! Nagyon köszönöm. Közben kutattam én is és rajzot is találtam. Ma megint kiszedtem az órát. Ha helyzetjelzőt kapcsolok az izzó nem világít. Középen összenyomom, akkor kisebb fényerővel világít, de ha megkoccintom, elalszik. Nem tudom hogy nyák vagy forrasztás, vagy valami kontakt. Ugyanis a kijelzőhöz nem szalagkábel megy, hanem valami sín rányomódik a kijelző nyáklapjának fóliájára.. megpróbálom kitisztítani.
Nem is kísérletezem a tükörbe szenzorral, olvastam hogy nem egyszerű. Csak ki akartam akarnám cserélni ha a mostani nem javul meg mert este látnom kell az időt. Csak ugye szenzor nélkül csak villog a celsius. Max belső hőt fog mérni. Jól láttam, hogy a mfalból jövő kábel kamráiba be lehet tenni a vezetéket a kések közé ha lepattintom a kis fekete védőt az 5-6 ról?
MĂŠg 1x kĂśszĂśnĂśm!

 


Google PageRank