Sziasztok!!!Tudna valaki segíteni abban, hogy nyithatom ki a 306-osom motorházát, mivel az akksi lemerült és a kulcsot soha nem használtam nyitásra így azok sajnos nem nyitják az ajtót!!!???Köszi!!!
Sziasztok!Elkelne egy kis segítség: szeretném lecserélni az autóban a gyújtógyertyákat (most vagyunk túl a 200000 km-en), mert fogalmam sincs, hogy mikor lett korábban cserélve. Nem túl nagy költség 4 db, viszont utána sokáig nem kell törődni vele. Szóval tudtommal a gyári gyertya az EYQUEM, az enyémhez pedig az RFC58LZ (vagy LZ2) való. Néztem a parajdiautónál, de sajnos február 1-ével megszűnt a bolt. Valaki tudna ajánlani Budapesten egy helyet, ahol jó áron beszerezhetők EYQUEM gyertyák?Elég sürgős lenne a dolog, mert amúgy vinném az autót olajcserére és ott tennék bele a gyertyákat is. Köszönöm előre is!Üdv.
SziaAz Eyquem gyertyákat már tudtommal nem gyártják,akad üzlet ahol még van polcon. A BERU megegyezik vele (ugyan az csak a neve más).Én is azt rakom bele (kivéve ha sikerül még polcról találni eyquem-et) teszi a dolgát,nem volt még gondom vele.Az UNIX-nál,Bárdinál is szokott lenni,kb.1000-1500ft/dbüdv: Krisztián
Szia Krisztián!Köszi a gyors választ, megnézem! Hány km múlva esedékes a gyári minőségű gyertyák cseréje szerinted?
Szívesen Én minden második olajcserénél cserélem a gyertyákat is (25-30ezer km) a gyári adat ha jól emlékszem akkor 60ezer km-t ad meg,de ebben nem vagyok biztos.Nem egy nagy összeg és kb 15 perc alatt cserélhető.
Sziasztok!Alighanem cserére lett érett a meglévő Banner Starting Bull... nem tudom, hány éve szolgált, mert nem cseréltem eddig (1,5 éve van meg az autó). Évi kb. 10000 km-t megy a gép, átlag heti 1-2 alkalommal, nem használatkor intelligens töltőre rakva.Kinek mi vált be? Zimurgy?
Általános biztos recept nincs, mostanában több ismerősöm is a kimondottan olcsó akkukra teszi le a voksát. Létezik valami ukrán akku, azt nagyon dicsérik, aztán a Jász-akku sem rossz.Nekem Bären van, leginkább amiatt, mivel erre kapom a nagyobb kedvezményt az Unixnál.Amúgy szinte mindenki Kínában gyártatja az akkumulátorait, és mindenki spórol az iszaptér méretével, az extrán hosszú élettartamú akkumulátorokat nem napjainkban gyártják...
Egyébként mi a pontos méret? Kissé összezavarodtam, a használatiban sincs specifikálva. 210 x 175 x 175 vagy jó bele a 210 x 175 x 190 is?
Szerintem 175 magas kellene bele. Milyen az akkutálcád? Nekem dobozom van, és úgy emlékszem volt 190 magas akksim már, akkor a leszorító pántot nem tudtam teljesen lehúzni, de mivel mivel hosszabb, hatlapfejű csavarok vannak már benne, így azért tartott, csak kicsit magasabban. Sima tálca esetén nem hinném, hogy lenne gond a magassággal.
Szia!Passz, meg kell majd nézni, de úgy rémlik, nem dobozos, hanem szabadon áll, fém leszorító pánttal. Ilyen:[/quoteEzen a képen mintha egy dobozban lenne az akku, amit pánt fog le.Ilyesmi lenne a tálcás, aminek az első részén, az ABS modul felől van egy leszorító füle:
Idézetet írta: Mersault - 2018 Február, 16, 14:18:27 Szia!Passz, meg kell majd nézni, de úgy rémlik, nem dobozos, hanem szabadon áll, fém leszorító pánttal. Ilyen:[/quoteEzen a képen mintha egy dobozban lenne az akku, amit pánt fog le.Ilyesmi lenne a tálcás, aminek az első részén, az ABS modul felől van egy leszorító füle:Aha, az enyém szerintem nem ilyen, az enyémben nincs ABS sem.
Kb. 8-9 éven át a rádióm szólt akkor is, ha levettem a gyújtást és kivettem a kulcsot az indítózárból. Nemrég történt vele valami, ami miatt már csak akkor szól, ha az autó áram alá helyezem, vagyis a gyújtáskapcsoló I. állásban van. Az a baj, hogy nem emlékszem, mi volt az a pont, amikortól ez az állapot. Ez mitől függhet? Vissza tudom valahogy állítani a régi állapotot??
SziaBiztosíték csere nem volt véletlenül?Mert a rádió (+szivargyújtó) biztosítékát kétféleképpen lehet a helyére tenni.(egysorba a többivel és egy fél szinttel lentebb).Vagy ha volt rádió cserélve akkor annak a bekötésén kell változtatni,van egy sárga vezeték azt kell a pirosra kötni (ha jól emlékszem)üdv:Krisztián
Sziasztok!Nekem az lenne a problémám, hogy a belső venti akkor is megy ha nincs gyújtáson... Így már nem egyszer elkövettem azt a hibát amit más a lámpa le-nem-kapcsolással csinál ... .... ezt biztosíték áthelyezéssel meg lehet oldani, vagy valami magasabb szintű beavatkozást igényel? köszi előre is
Akkor ott valami komoly gond van. Gyújtás nélkül az utastéri ventillátornak nem szabad működnie.
hajaj......hol nézelődjek? és mit keressek? biztosítéktáblán valami? vagy egyéb?
Sziasztok! Nekem is a ventivel van gondom! A fűtő ventillátorom (fokozatmentes a kapcsolója) mostanában érdekesen működik , kb. minden második motorindításkor nem indul el , aztán pár perc elteltével beindul. Talán ismert előttetek a probléma , és annak orvoslása. Köszönöm
Köszi Zimurgy , megnézem először azt. Jól sejtem , hogy a kesztyűtartó alatt a jobb lábtérből hozzáférni a ventihez? Vagy a tűzfal felől kell feltárni?
Igen, a kesztyűtartó alatt van. A burkolat kézzel lepattintható, és már láthatod is a motort: függőleges helyzetben van beépítve, néhány torx csavar tartja. Kicsit játszani kell vele, de simán jön le lefelé.
Köszi , tényleg nem volt nehéz hozzáférni. A csatlakozó látszatra teljesen rendben volt , de azért befújtam, és ha már feltártam levettem a motort. Mivel már van egy kis zaja főleg kis fordulaton "nyöszörög" gondoltam megnézetem egy elektromos szakival. A szénkefék is eléggé el vannak kopva , lehet azokat cserélni?
Sziasztok,Nem csak elektromos, de megpróbálom itt: a hűtő ventilátor nem igazán kapcsol be, de az "öregúr" nem fog új termosztátot kapni. Hol lehetne egy rajzot vagy fotot lőni arról, hogy miképpen lehetne utasterben kapcsolóval kapcsolni a vizhuto ventilátort ?Előre is köszi !
Hello Segítséget kérnék. központi zár ügyben lenne a probléma. néha lezár neha nem, de ha lezár akkor vissza kinyit. úgy vettem az autót hogy már volt zár csere az egyik oldalt és valószínű hogy utólagos a kp. nyíregyházán nem tudok olyan embert aki megtudná nézni. mondván francia
Szia, igen nagy valószínűséggel vezeték-törésed van valamelyik első ajtó átvezető gumiharmonikája alatt. Ha 1999-es az autód, akkor elég nagy valószínűséggel az ajtóátvezető körcsatlakozó ki van öntve műgyantával, és annak a tövénél szoktak leginkább megtörni a vezetékek. Meg lehet farigcsálni kicsit, hogy hozzá lehessen toldani egy darab vezetéket, de a jobb megoldás a csere szerelhető csatlakozóra.
Üdv Mindenkinek!Kitört a tavasz, vagy legalábbis reméljük. Kicsit körbenéztem a verdát. Nagy meglepetésemre a klímagomb benyomásakor a relé kattant, de maga a klíma kompresszora csendben maradt és motor szokásos fordulatszám változása sem volt tapasztalható. Bekrepált vagy csak a használat hiány miatt beragadt valami?
SziaElső körben szerintem a gáz mennyiségét/nyomását kellene ellenőrizni,ha nincs meg a megfelelő nyomás akkor nem kapcsol be.Ha az rendben van akkor az ott dolgozó szakember(ek)nek biztos lesz ötletük,hogy mi lehet a probléma. Üdv:Krisztián
Szia!Köszi a tippet! A történethez még annyit, hogy a melegen:-} ajánlott karbantartási, használati metódust a havonta - évszaktól függetlenül- egyszer-kétszeri működtetést nem csináltam meg. Igaz már 300.000. km-nél tartok.
Háááát a klímakompresszorod és a tömítések ennek biztos nem örülnek.....
Ma szét szedtem az ajtónál a csatlakozót és az összes vezeték el volt repedve vagy szakadva. újra forrasztottam mindet de a hiba még mindig megvan. a kérdésem hogy ezt a csatlakozót vajon lehet venni bontóba? holnap megyek a másik ajtóhoz megnézem azt is. hátha.
Üdv!No , kiderült, hogy csak a klímában lévő gáznak a nyomásszintjével volt a gond. Természetesen, amikor bekapcsolt a kompresszor előjött egy másik gond- a klímahűtőjének a ventilátorra igencsak kerregett, ami nem kívánatos működési üzemmód. Az a láma kérdésem volna, hogy a klímahűtőnek a ventilátora hogy néz ki, vagy csak egy ventilátor van benne, ami a motor hűtőradiátor hűtésének a szerepét is betölti?
SziaAz S3-ban biztos hogy 2db ventilátor van,és mind a kettő egyszerre megy 2 sebességfokozatban.Nekem is volt vele problémám,így néz ki:http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=149P306_H_369_t_337_.jpgSajnos ha kerepel akkor azt nem igazán lehet javítani,a csere a leggyorsabb megoldás.A motor tengely csúszó csapágya (persely része) kopik meg és "lötyögni" kezd a tengely.Az új venti pár elég húzós árban van,a bontott pedig kérdéses meddig fogja bírni mielőtt az is ugyanilyen jelenséget produkál Ha cseréled,akkor a másik venti teljes mélységére figyelj mert két hosszúságú motorral szerelték,a lapátok átmérője szerencsére egyforma Üdv: Krisztián
Szia!Köszi az infót! "Kivételesen", már megint nagyon hasznos dolgokat osztottál meg velem! Igen , az enyém is két ventilátoros, sikerült alánéznem és láttam melyik "hangoskodik". Akkor ez úgy néz ki, hogy csak a lökhárító leszedését követő kiszerelésnél kapok képet arról mit rendeljek meg? Gondolom nem az egész keretet kell megvennem a két ventilátorral, hanem csak a lötyögőset, szólóban is tudom cserélni. Ezekre gondoltam a lapátok méretétől függően; 320 mm, vagy 340 mm :https://www.autoalkatreszek24.hu/frigair-2755483.htmlhttps://www.autoalkatreszek24.hu/frigair-7183846.html
SziaHa jól tudom akkor a lapátok átmérője mindegyik 306-nál 320mm (a 406-nál pedig 340mm) A mélysége (vagy vastagsága...) ami különböző,gyártótól függően változik.A GATE típusú 110mm mély,van egy másik gyári típus annak nem emlékszem a nevére az pedig kb 95mm mély.Ez a különbség pont elég ahhoz hogy a "vastagabbat" ne tudd a "keskenyebb" helyére rendesen berakni.Ezzel nyúltam mellé én is,mivel sikerült egy vastagabbat vennem mint ami bele való.Esetleg ha a nagyobb GATE típusú van a tiedben,akkor nekem van egy felesleges (az enyémbe úgysem jó...).A csere nem túl komplikált,lökhárítót 4db csavar tartja és ha az lent van akkor a teljes keretet ventikkel együtt ki lehet venni.Üdv:Krisztián
Szia! Talált, süllyedt! Most jöttem be, sikerült lemérnem a ventilátorlapátok méretét. Mindkettő 320 mm. Csak a formájuk és lapátok száma nem egyforma.Sajnos a mélységet nem lehet megmérni és a típust sem tudom beazonosítani beszerelt állapotban. Lehet még megpróbálom megskubizni, de nem tudom hol kell keresni a típusemblémát...Köszi a felajánlást, ha nekem jó, akkor az elővásárlás jogával élnék!