0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
Sziasztok!!!Tudna valaki segĂteni abban, hogy nyithatom ki a 306-osom motorhĂĄzĂĄt, mivel az akksi lemerĂźlt ĂŠs a kulcsot soha nem hasznĂĄltam nyitĂĄsra Ăgy azok sajnos nem nyitjĂĄk az ajtĂłt!!!???KĂśszi!!!
Sziasztok!Elkelne egy kis segĂtsĂŠg: szeretnĂŠm lecserĂŠlni az autĂłban a gyĂşjtĂłgyertyĂĄkat (most vagyunk tĂşl a 200000 km-en), mert fogalmam sincs, hogy mikor lett korĂĄbban cserĂŠlve. Nem tĂşl nagy kĂśltsĂŠg 4 db, viszont utĂĄna sokĂĄig nem kell tĂśrĹdni vele. SzĂłval tudtommal a gyĂĄri gyertya az EYQUEM, az enyĂŠmhez pedig az RFC58LZ (vagy LZ2) valĂł. NĂŠztem a parajdiautĂłnĂĄl, de sajnos februĂĄr 1-ĂŠvel megszĹąnt a bolt. Valaki tudna ajĂĄnlani Budapesten egy helyet, ahol jĂł ĂĄron beszerezhetĹk EYQUEM gyertyĂĄk?ElĂŠg sĂźrgĹs lenne a dolog, mert amĂşgy vinnĂŠm az autĂłt olajcserĂŠre ĂŠs ott tennĂŠk bele a gyertyĂĄkat is. KĂśszĂśnĂśm elĹre is!Ădv.
SziaAz Eyquem gyertyĂĄkat mĂĄr tudtommal nem gyĂĄrtjĂĄk,akad Ăźzlet ahol mĂŠg van polcon. A BERU megegyezik vele (ugyan az csak a neve mĂĄs).Ăn is azt rakom bele (kivĂŠve ha sikerĂźl mĂŠg polcrĂłl talĂĄlni eyquem-et) teszi a dolgĂĄt,nem volt mĂŠg gondom vele.Az UNIX-nĂĄl,BĂĄrdinĂĄl is szokott lenni,kb.1000-1500ft/dbĂźdv: KrisztiĂĄn
Szia KrisztiĂĄn!KĂśszi a gyors vĂĄlaszt, megnĂŠzem! HĂĄny km mĂşlva esedĂŠkes a gyĂĄri minĹsĂŠgĹą gyertyĂĄk cserĂŠje szerinted?
SzĂvesen Ăn minden mĂĄsodik olajcserĂŠnĂŠl cserĂŠlem a gyertyĂĄkat is (25-30ezer km) a gyĂĄri adat ha jĂłl emlĂŠkszem akkor 60ezer km-t ad meg,de ebben nem vagyok biztos.Nem egy nagy Ăśsszeg ĂŠs kb 15 perc alatt cserĂŠlhetĹ.
Sziasztok!Alighanem cserĂŠre lett ĂŠrett a meglĂŠvĹ Banner Starting Bull... nem tudom, hĂĄny ĂŠve szolgĂĄlt, mert nem cserĂŠltem eddig (1,5 ĂŠve van meg az autĂł). Ăvi kb. 10000 km-t megy a gĂŠp, ĂĄtlag heti 1-2 alkalommal, nem hasznĂĄlatkor intelligens tĂśltĹre rakva.Kinek mi vĂĄlt be? Zimurgy?
ĂltalĂĄnos biztos recept nincs, mostanĂĄban tĂśbb ismerĹsĂśm is a kimondottan olcsĂł akkukra teszi le a voksĂĄt. LĂŠtezik valami ukrĂĄn akku, azt nagyon dicsĂŠrik, aztĂĄn a JĂĄsz-akku sem rossz.Nekem Bären van, leginkĂĄbb amiatt, mivel erre kapom a nagyobb kedvezmĂŠnyt az UnixnĂĄl.AmĂşgy szinte mindenki KĂnĂĄban gyĂĄrtatja az akkumulĂĄtorait, ĂŠs mindenki spĂłrol az iszaptĂŠr mĂŠretĂŠvel, az extrĂĄn hosszĂş ĂŠlettartamĂş akkumulĂĄtorokat nem napjainkban gyĂĄrtjĂĄk...
EgyĂŠbkĂŠnt mi a pontos mĂŠret? KissĂŠ Ăśsszezavarodtam, a hasznĂĄlatiban sincs specifikĂĄlva. 210 x 175 x 175 vagy jĂł bele a 210 x 175 x 190 is?
Szerintem 175 magas kellene bele. Milyen az akkutĂĄlcĂĄd? Nekem dobozom van, ĂŠs Ăşgy emlĂŠkszem volt 190 magas akksim mĂĄr, akkor a leszorĂtĂł pĂĄntot nem tudtam teljesen lehĂşzni, de mivel mivel hosszabb, hatlapfejĹą csavarok vannak mĂĄr benne, Ăgy azĂŠrt tartott, csak kicsit magasabban. Sima tĂĄlca esetĂŠn nem hinnĂŠm, hogy lenne gond a magassĂĄggal.
Szia!Passz, meg kell majd nĂŠzni, de Ăşgy rĂŠmlik, nem dobozos, hanem szabadon ĂĄll, fĂŠm leszorĂtĂł pĂĄnttal. Ilyen:[/quoteEzen a kĂŠpen mintha egy dobozban lenne az akku, amit pĂĄnt fog le.Ilyesmi lenne a tĂĄlcĂĄs, aminek az elsĹ rĂŠszĂŠn, az ABS modul felĹl van egy leszorĂtĂł fĂźle:
Idézetet írta: Mersault - 2018 Február, 16, 14:18:27 Szia!Passz, meg kell majd nĂŠzni, de Ăşgy rĂŠmlik, nem dobozos, hanem szabadon ĂĄll, fĂŠm leszorĂtĂł pĂĄnttal. Ilyen:[/quoteEzen a kĂŠpen mintha egy dobozban lenne az akku, amit pĂĄnt fog le.Ilyesmi lenne a tĂĄlcĂĄs, aminek az elsĹ rĂŠszĂŠn, az ABS modul felĹl van egy leszorĂtĂł fĂźle:Aha, az enyĂŠm szerintem nem ilyen, az enyĂŠmben nincs ABS sem.
Kb. 8-9 ĂŠven ĂĄt a rĂĄdiĂłm szĂłlt akkor is, ha levettem a gyĂşjtĂĄst ĂŠs kivettem a kulcsot az indĂtĂłzĂĄrbĂłl. NemrĂŠg tĂśrtĂŠnt vele valami, ami miatt mĂĄr csak akkor szĂłl, ha az autĂł ĂĄram alĂĄ helyezem, vagyis a gyĂşjtĂĄskapcsolĂł I. ĂĄllĂĄsban van. Az a baj, hogy nem emlĂŠkszem, mi volt az a pont, amikortĂłl ez az ĂĄllapot. Ez mitĹl fĂźgghet? Vissza tudom valahogy ĂĄllĂtani a rĂŠgi ĂĄllapotot??
SziaBiztosĂtĂŠk csere nem volt vĂŠletlenĂźl?Mert a rĂĄdiĂł (+szivargyĂşjtĂł) biztosĂtĂŠkĂĄt kĂŠtfĂŠlekĂŠppen lehet a helyĂŠre tenni.(egysorba a tĂśbbivel ĂŠs egy fĂŠl szinttel lentebb).Vagy ha volt rĂĄdiĂł cserĂŠlve akkor annak a bekĂśtĂŠsĂŠn kell vĂĄltoztatni,van egy sĂĄrga vezetĂŠk azt kell a pirosra kĂśtni (ha jĂłl emlĂŠkszem)Ăźdv:KrisztiĂĄn
Sziasztok!Nekem az lenne a problĂŠmĂĄm, hogy a belsĹ venti akkor is megy ha nincs gyĂşjtĂĄson... Ăgy mĂĄr nem egyszer elkĂśvettem azt a hibĂĄt amit mĂĄs a lĂĄmpa le-nem-kapcsolĂĄssal csinĂĄl ... .... ezt biztosĂtĂŠk ĂĄthelyezĂŠssel meg lehet oldani, vagy valami magasabb szintĹą beavatkozĂĄst igĂŠnyel? kĂśszi elĹre is
Akkor ott valami komoly gond van. GyĂşjtĂĄs nĂŠlkĂźl az utastĂŠri ventillĂĄtornak nem szabad mĹąkĂśdnie.
hajaj......hol nĂŠzelĹdjek? ĂŠs mit keressek? biztosĂtĂŠktĂĄblĂĄn valami? vagy egyĂŠb?
Sziasztok! Nekem is a ventivel van gondom! A fĹątĹ ventillĂĄtorom (fokozatmentes a kapcsolĂłja) mostanĂĄban ĂŠrdekesen mĹąkĂśdik , kb. minden mĂĄsodik motorindĂtĂĄskor nem indul el , aztĂĄn pĂĄr perc elteltĂŠvel beindul. TalĂĄn ismert elĹttetek a problĂŠma , ĂŠs annak orvoslĂĄsa. KĂśszĂśnĂśm
KĂśszi Zimurgy , megnĂŠzem elĹszĂśr azt. JĂłl sejtem , hogy a kesztyĹątartĂł alatt a jobb lĂĄbtĂŠrbĹl hozzĂĄfĂŠrni a ventihez? Vagy a tĹązfal felĹl kell feltĂĄrni?
Igen, a kesztyĹątartĂł alatt van. A burkolat kĂŠzzel lepattinthatĂł, ĂŠs mĂĄr lĂĄthatod is a motort: fĂźggĹleges helyzetben van beĂŠpĂtve, nĂŠhĂĄny torx csavar tartja. Kicsit jĂĄtszani kell vele, de simĂĄn jĂśn le lefelĂŠ.
KĂśszi , tĂŠnyleg nem volt nehĂŠz hozzĂĄfĂŠrni. A csatlakozĂł lĂĄtszatra teljesen rendben volt , de azĂŠrt befĂşjtam, ĂŠs ha mĂĄr feltĂĄrtam levettem a motort. Mivel mĂĄr van egy kis zaja fĹleg kis fordulaton "nyĂśszĂśrĂśg" gondoltam megnĂŠzetem egy elektromos szakival. A szĂŠnkefĂŠk is elĂŠggĂŠ el vannak kopva , lehet azokat cserĂŠlni?
Sziasztok,Nem csak elektromos, de megprĂłbĂĄlom itt: a hĹątĹ ventilĂĄtor nem igazĂĄn kapcsol be, de az "ĂśregĂşr" nem fog Ăşj termosztĂĄtot kapni. Hol lehetne egy rajzot vagy fotot lĹni arrĂłl, hogy mikĂŠppen lehetne utasterben kapcsolĂłval kapcsolni a vizhuto ventilĂĄtort ?ElĹre is kĂśszi !
Hello SegĂtsĂŠget kĂŠrnĂŠk. kĂśzponti zĂĄr Ăźgyben lenne a problĂŠma. nĂŠha lezĂĄr neha nem, de ha lezĂĄr akkor vissza kinyit. Ăşgy vettem az autĂłt hogy mĂĄr volt zĂĄr csere az egyik oldalt ĂŠs valĂłszĂnĹą hogy utĂłlagos a kp. nyĂregyhĂĄzĂĄn nem tudok olyan embert aki megtudnĂĄ nĂŠzni. mondvĂĄn francia
Szia, igen nagy valĂłszĂnĹąsĂŠggel vezetĂŠk-tĂśrĂŠsed van valamelyik elsĹ ajtĂł ĂĄtvezetĹ gumiharmonikĂĄja alatt. Ha 1999-es az autĂłd, akkor elĂŠg nagy valĂłszĂnĹąsĂŠggel az ajtóåtvezetĹ kĂśrcsatlakozĂł ki van Ăśntve mĹągyantĂĄval, ĂŠs annak a tĂśvĂŠnĂŠl szoktak leginkĂĄbb megtĂśrni a vezetĂŠkek. Meg lehet farigcsĂĄlni kicsit, hogy hozzĂĄ lehessen toldani egy darab vezetĂŠket, de a jobb megoldĂĄs a csere szerelhetĹ csatlakozĂłra.
Ădv Mindenkinek!KitĂśrt a tavasz, vagy legalĂĄbbis remĂŠljĂźk. Kicsit kĂśrbenĂŠztem a verdĂĄt. Nagy meglepetĂŠsemre a klĂmagomb benyomĂĄsakor a relĂŠ kattant, de maga a klĂma kompresszora csendben maradt ĂŠs motor szokĂĄsos fordulatszĂĄm vĂĄltozĂĄsa sem volt tapasztalhatĂł. BekrepĂĄlt vagy csak a hasznĂĄlat hiĂĄny miatt beragadt valami?
SziaElsĹ kĂśrben szerintem a gĂĄz mennyisĂŠgĂŠt/nyomĂĄsĂĄt kellene ellenĹrizni,ha nincs meg a megfelelĹ nyomĂĄs akkor nem kapcsol be.Ha az rendben van akkor az ott dolgozĂł szakember(ek)nek biztos lesz ĂśtletĂźk,hogy mi lehet a problĂŠma. Ădv:KrisztiĂĄn
Szia!KĂśszi a tippet! A tĂśrtĂŠnethez mĂŠg annyit, hogy a melegen:-} ajĂĄnlott karbantartĂĄsi, hasznĂĄlati metĂłdust a havonta - ĂŠvszaktĂłl fĂźggetlenĂźl- egyszer-kĂŠtszeri mĹąkĂśdtetĂŠst nem csinĂĄltam meg. Igaz mĂĄr 300.000. km-nĂŠl tartok.
HĂĄĂĄĂĄĂĄt a klĂmakompresszorod ĂŠs a tĂśmĂtĂŠsek ennek biztos nem ĂśrĂźlnek.....
Ma szĂŠt szedtem az ajtĂłnĂĄl a csatlakozĂłt ĂŠs az Ăśsszes vezetĂŠk el volt repedve vagy szakadva. Ăşjra forrasztottam mindet de a hiba mĂŠg mindig megvan. a kĂŠrdĂŠsem hogy ezt a csatlakozĂłt vajon lehet venni bontĂłba? holnap megyek a mĂĄsik ajtĂłhoz megnĂŠzem azt is. hĂĄtha.
Ădv!No , kiderĂźlt, hogy csak a klĂmĂĄban lĂŠvĹ gĂĄznak a nyomĂĄsszintjĂŠvel volt a gond. TermĂŠszetesen, amikor bekapcsolt a kompresszor elĹjĂśtt egy mĂĄsik gond- a klĂmahĹątĹjĂŠnek a ventilĂĄtorra igencsak kerregett, ami nem kĂvĂĄnatos mĹąkĂśdĂŠsi ĂźzemmĂłd. Az a lĂĄma kĂŠrdĂŠsem volna, hogy a klĂmahĹątĹnek a ventilĂĄtora hogy nĂŠz ki, vagy csak egy ventilĂĄtor van benne, ami a motor hĹątĹradiĂĄtor hĹątĂŠsĂŠnek a szerepĂŠt is betĂślti?
SziaAz S3-ban biztos hogy 2db ventilĂĄtor van,ĂŠs mind a kettĹ egyszerre megy 2 sebessĂŠgfokozatban.Nekem is volt vele problĂŠmĂĄm,Ăgy nĂŠz ki:http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=149P306_H_369_t_337_.jpgSajnos ha kerepel akkor azt nem igazĂĄn lehet javĂtani,a csere a leggyorsabb megoldĂĄs.A motor tengely csĂşszĂł csapĂĄgya (persely rĂŠsze) kopik meg ĂŠs "lĂśtyĂśgni" kezd a tengely.Az Ăşj venti pĂĄr elĂŠg hĂşzĂłs ĂĄrban van,a bontott pedig kĂŠrdĂŠses meddig fogja bĂrni mielĹtt az is ugyanilyen jelensĂŠget produkĂĄl Ha cserĂŠled,akkor a mĂĄsik venti teljes mĂŠlysĂŠgĂŠre figyelj mert kĂŠt hosszĂşsĂĄgĂş motorral szereltĂŠk,a lapĂĄtok ĂĄtmĂŠrĹje szerencsĂŠre egyforma Ădv: KrisztiĂĄn
Szia!KĂśszi az infĂłt! "KivĂŠtelesen", mĂĄr megint nagyon hasznos dolgokat osztottĂĄl meg velem! Igen , az enyĂŠm is kĂŠt ventilĂĄtoros, sikerĂźlt alĂĄnĂŠznem ĂŠs lĂĄttam melyik "hangoskodik". Akkor ez Ăşgy nĂŠz ki, hogy csak a lĂśkhĂĄrĂtĂł leszedĂŠsĂŠt kĂśvetĹ kiszerelĂŠsnĂŠl kapok kĂŠpet arrĂłl mit rendeljek meg? Gondolom nem az egĂŠsz keretet kell megvennem a kĂŠt ventilĂĄtorral, hanem csak a lĂśtyĂśgĹset, szĂłlĂłban is tudom cserĂŠlni. Ezekre gondoltam a lapĂĄtok mĂŠretĂŠtĹl fĂźggĹen; 320 mm, vagy 340 mm :https://www.autoalkatreszek24.hu/frigair-2755483.htmlhttps://www.autoalkatreszek24.hu/frigair-7183846.html
SziaHa jĂłl tudom akkor a lapĂĄtok ĂĄtmĂŠrĹje mindegyik 306-nĂĄl 320mm (a 406-nĂĄl pedig 340mm) A mĂŠlysĂŠge (vagy vastagsĂĄga...) ami kĂźlĂśnbĂśzĹ,gyĂĄrtĂłtĂłl fĂźggĹen vĂĄltozik.A GATE tĂpusĂş 110mm mĂŠly,van egy mĂĄsik gyĂĄri tĂpus annak nem emlĂŠkszem a nevĂŠre az pedig kb 95mm mĂŠly.Ez a kĂźlĂśnbsĂŠg pont elĂŠg ahhoz hogy a "vastagabbat" ne tudd a "keskenyebb" helyĂŠre rendesen berakni.Ezzel nyĂşltam mellĂŠ ĂŠn is,mivel sikerĂźlt egy vastagabbat vennem mint ami bele valĂł.Esetleg ha a nagyobb GATE tĂpusĂş van a tiedben,akkor nekem van egy felesleges (az enyĂŠmbe Ăşgysem jĂł...).A csere nem tĂşl komplikĂĄlt,lĂśkhĂĄrĂtĂłt 4db csavar tartja ĂŠs ha az lent van akkor a teljes keretet ventikkel egyĂźtt ki lehet venni.Ădv:KrisztiĂĄn
Szia! TalĂĄlt, sĂźllyedt! Most jĂśttem be, sikerĂźlt lemĂŠrnem a ventilĂĄtorlapĂĄtok mĂŠretĂŠt. MindkettĹ 320 mm. Csak a formĂĄjuk ĂŠs lapĂĄtok szĂĄma nem egyforma.Sajnos a mĂŠlysĂŠget nem lehet megmĂŠrni ĂŠs a tĂpust sem tudom beazonosĂtani beszerelt ĂĄllapotban. Lehet mĂŠg megprĂłbĂĄlom megskubizni, de nem tudom hol kell keresni a tĂpusemblĂŠmĂĄt...KĂśszi a felajĂĄnlĂĄst, ha nekem jĂł, akkor az elĹvĂĄsĂĄrlĂĄs jogĂĄval ĂŠlnĂŠk!