Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: 1 ... 193 194 [195] 196 197   Le

Szerző Téma: Elektromos dolgok...  (Megtekintve 960109 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Peugeot9

  • Chef bácsi:)
  • Moderátor
  • Tag
  • ****
  • Népszerűség: 40
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 916
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1997.02
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Ják
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9700 Dátum: 2017 December, 27, 23:11:53 »

Sziasztok!!!

Tudna valaki segíteni abban, hogy nyithatom ki a 306-osom motorházát, mivel az akksi lemerült és a kulcsot soha nem használtam nyitásra így azok sajnos nem nyitják az ajtót!!!???

Köszi!!!

Ha van lehetőséged akkor feküdj alá és alulról kéne meghúzni a bowdenét aztán a kallantyúval már tudod is nyitni
Naplózva
Savanyú a szőlő,mondta az oroszlán és megette a szüretelőket:)

Eketb

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: Piros
  • Évjárat: 1996.06
  • Kor: 32
  • Lakóhely: Ikrény
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9701 Dátum: 2018 Január, 01, 16:15:40 »

Sziasztok!
Van egy 1996-os 1.4benzin 306-osom és az újévre azt taláta ki,hogy az Istenért sem hajlandó elindulni.
Ha valakinek estleg akad bármilyen kapcsolási rajza hozzá, azt szívesen fogadnám, mert csak cseh nyelvűm van és azzal nem megyek sokra.
Előre is köszönöm,ha valaki megsegít!
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 167
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9702 Dátum: 2018 Február, 05, 11:10:50 »

Sziasztok!

Elkelne egy kis segítség: szeretném lecserélni az autóban a gyújtógyertyákat (most vagyunk túl a 200000 km-en), mert fogalmam sincs, hogy mikor lett korábban cserélve. Nem túl nagy költség 4 db, viszont utána sokáig nem kell törődni vele. Szóval tudtommal a gyári gyertya az EYQUEM, az enyémhez pedig az RFC58LZ (vagy LZ2) való. Néztem a parajdiautónál, de sajnos február 1-ével megszűnt a bolt. Valaki tudna ajánlani Budapesten egy helyet, ahol jó áron beszerezhetők EYQUEM gyertyák?

Elég sürgős lenne a dolog, mert amúgy vinném az autót olajcserére és ott tennék bele a gyertyákat is. Köszönöm előre is!

Üdv.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 269
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9703 Dátum: 2018 Február, 05, 12:50:16 »

Sziasztok!

Elkelne egy kis segítség: szeretném lecserélni az autóban a gyújtógyertyákat (most vagyunk túl a 200000 km-en), mert fogalmam sincs, hogy mikor lett korábban cserélve. Nem túl nagy költség 4 db, viszont utána sokáig nem kell törődni vele. Szóval tudtommal a gyári gyertya az EYQUEM, az enyémhez pedig az RFC58LZ (vagy LZ2) való. Néztem a parajdiautónál, de sajnos február 1-ével megszűnt a bolt. Valaki tudna ajánlani Budapesten egy helyet, ahol jó áron beszerezhetők EYQUEM gyertyák?

Elég sürgős lenne a dolog, mert amúgy vinném az autót olajcserére és ott tennék bele a gyertyákat is. Köszönöm előre is!

Üdv.

Szia
Az Eyquem gyertyákat már tudtommal nem gyártják,akad üzlet ahol még van polcon. A BERU megegyezik vele (ugyan az csak a neve más).Én is azt rakom bele (kivéve ha sikerül még polcról találni eyquem-et) teszi a dolgát,nem volt még gondom vele.
Az UNIX-nál,Bárdinál is szokott lenni,kb.1000-1500ft/db
üdv: Krisztián
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 167
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9704 Dátum: 2018 Február, 05, 13:02:07 »

Szia
Az Eyquem gyertyákat már tudtommal nem gyártják,akad üzlet ahol még van polcon. A BERU megegyezik vele (ugyan az csak a neve más).Én is azt rakom bele (kivéve ha sikerül még polcról találni eyquem-et) teszi a dolgát,nem volt még gondom vele.
Az UNIX-nál,Bárdinál is szokott lenni,kb.1000-1500ft/db
üdv: Krisztián

Szia Krisztián!

Köszi a gyors választ, megnézem! Hány km múlva esedékes a gyári minőségű gyertyák cseréje szerinted?
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 269
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9705 Dátum: 2018 Február, 05, 13:07:02 »

Szia Krisztián!

Köszi a gyors választ, megnézem! Hány km múlva esedékes a gyári minőségű gyertyák cseréje szerinted?

Szívesen  :-!
Én minden második olajcserénél cserélem a gyertyákat is (25-30ezer km) a gyári adat ha jól emlékszem akkor 60ezer km-t ad meg,de ebben nem vagyok biztos.
Nem egy nagy összeg és kb 15 perc alatt cserélhető.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 167
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9706 Dátum: 2018 Február, 05, 13:53:46 »

Szívesen  :-!
Én minden második olajcserénél cserélem a gyertyákat is (25-30ezer km) a gyári adat ha jól emlékszem akkor 60ezer km-t ad meg,de ebben nem vagyok biztos.
Nem egy nagy összeg és kb 15 perc alatt cserélhető.

OK, köszönöm! :)
 :-!
Naplózva

PTZe

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 1999
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9707 Dátum: 2018 Február, 10, 13:13:28 »

Sziasztok,

Volna egy 99'-es évjáratú 306 1.4 (75LE). Mostanában azt csinálja, hogy motor leállítás után vagy 4-5x bezúg valami kb. 5 percenként. Eddig leállítás után csak egyszer csinálta ezt a "bezúg"-ást és utána csendben volt. Létezik hogy ez a zúgás a benzinpumpa (ac) lenne (koszos vagy rossz), ezért csinálja ilyen sokszor? Előtte alapjárati gondjai voltak a kocsinak az úgy tűnik megoldódott (javítva lett), bár volt olyan mostanában, hogy járó (már üzemmeleg) motornál mintha kezdett volna elmenni az alapjárat (kezdett leesni) aztán az autó magától korrigált. Lehet a benzinpumpa (ac) kavar be?

Köszi.

Z
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 167
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9708 Dátum: 2018 Február, 16, 09:38:36 »

Sziasztok!

Alighanem cserére lett érett a meglévő Banner Starting Bull... nem tudom, hány éve szolgált, mert nem cseréltem eddig (1,5 éve van meg az autó). Évi kb. 10000 km-t megy a gép, átlag heti 1-2 alkalommal, nem használatkor intelligens töltőre rakva.

Kinek mi vált be? Zimurgy?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 332
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.429
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9709 Dátum: 2018 Február, 16, 11:16:28 »

Sziasztok!

Alighanem cserére lett érett a meglévő Banner Starting Bull... nem tudom, hány éve szolgált, mert nem cseréltem eddig (1,5 éve van meg az autó). Évi kb. 10000 km-t megy a gép, átlag heti 1-2 alkalommal, nem használatkor intelligens töltőre rakva.

Kinek mi vált be? Zimurgy?

Általános biztos recept nincs, mostanában több ismerősöm is a kimondottan olcsó akkukra teszi le a voksát. Létezik valami ukrán akku, azt nagyon dicsérik, aztán a Jász-akku sem rossz.
Nekem Bären van, leginkább amiatt, mivel erre kapom a nagyobb kedvezményt az Unixnál.
Amúgy szinte mindenki Kínában gyártatja az akkumulátorait, és mindenki spórol az iszaptér méretével, az extrán hosszú élettartamú akkumulátorokat nem napjainkban gyártják...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 167
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9710 Dátum: 2018 Február, 16, 11:25:51 »

Általános biztos recept nincs, mostanában több ismerősöm is a kimondottan olcsó akkukra teszi le a voksát. Létezik valami ukrán akku, azt nagyon dicsérik, aztán a Jász-akku sem rossz.
Nekem Bären van, leginkább amiatt, mivel erre kapom a nagyobb kedvezményt az Unixnál.
Amúgy szinte mindenki Kínában gyártatja az akkumulátorait, és mindenki spórol az iszaptér méretével, az extrán hosszú élettartamú akkumulátorokat nem napjainkban gyártják...

Szia! :)

Köszi a gyors választ... Igen, tudom, sajnos a fogyasztói világ egyre silányabb termékeket nyújt, nem sok érdemi alternatívával. Nekem korábban egy másik autóval mondjuk az Exide Prémium bevált, kitartott kb. 7 évig, de az nem Peugeot volt és nem is mentem vele ennyit sem.

Az ukrán akku a Forse lehet, azokról én is jókat olvastam mindenütt (sárga színű mindegyik). Állítólag jó még a szlovén TAB/Topla is... A BOSCH és a Varta viszont egyre gyengébb, sőt a Banner sem a régi már sajnos. Na mindegy, olvasgatok még. A Bären is elég jó lehet, meg is nézem az árakat. Köszi! (A Jász-Akkut, Lestit valahogy kihagynám, tudom, előítélet, de nem igazán bízom a hazai termékekben.)
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 167
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9711 Dátum: 2018 Február, 16, 11:28:59 »

Hajlok különben a TAB/Toplára... Szlovén gyártás és mások is jókat mondtak róla:

https://www.youtube.com/watch?v=5hmlERaT65U

https://www.youtube.com/watch?v=QlR-g0w3S34
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 167
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9712 Dátum: 2018 Február, 16, 12:10:59 »

Általános biztos recept nincs, mostanában több ismerősöm is a kimondottan olcsó akkukra teszi le a voksát. Létezik valami ukrán akku, azt nagyon dicsérik, aztán a Jász-akku sem rossz.
Nekem Bären van, leginkább amiatt, mivel erre kapom a nagyobb kedvezményt az Unixnál.
Amúgy szinte mindenki Kínában gyártatja az akkumulátorait, és mindenki spórol az iszaptér méretével, az extrán hosszú élettartamú akkumulátorokat nem napjainkban gyártják...

Egyébként mi a pontos méret? Kissé összezavarodtam, a használatiban sincs specifikálva. 210 x 175 x 175 vagy jó bele a 210 x 175 x 190 is?
Naplózva

kispiros

  • Négyes
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 86
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.986
  • Autó színe: peros, olyan lemanszos (PEKB/P3KB lemans/ vallelunga red)
  • Évjárat: 1993.06
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9713 Dátum: 2018 Február, 16, 13:14:24 »

Egyébként mi a pontos méret? Kissé összezavarodtam, a használatiban sincs specifikálva. 210 x 175 x 175 vagy jó bele a 210 x 175 x 190 is?
Szerintem 175 magas kellene bele. Milyen az akkutálcád? Nekem dobozom van, és úgy emlékszem volt 190 magas akksim már, akkor a leszorító pántot nem tudtam teljesen lehúzni, de mivel mivel hosszabb, hatlapfejű csavarok vannak már benne, így azért tartott, csak kicsit magasabban. Sima tálca esetén nem hinném, hogy lenne gond a magassággal.
Naplózva
XN, fapad rulez!
de a végén még autó lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 167
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9714 Dátum: 2018 Február, 16, 14:18:27 »

Szerintem 175 magas kellene bele. Milyen az akkutálcád? Nekem dobozom van, és úgy emlékszem volt 190 magas akksim már, akkor a leszorító pántot nem tudtam teljesen lehúzni, de mivel mivel hosszabb, hatlapfejű csavarok vannak már benne, így azért tartott, csak kicsit magasabban. Sima tálca esetén nem hinném, hogy lenne gond a magassággal.

Szia!

Passz, meg kell majd nézni, de úgy rémlik, nem dobozos, hanem szabadon áll, fém leszorító pánttal. Ilyen:

Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 167
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9715 Dátum: 2018 Február, 16, 14:40:04 »

Szerintem 175 magas kellene bele. Milyen az akkutálcád? Nekem dobozom van, és úgy emlékszem volt 190 magas akksim már, akkor a leszorító pántot nem tudtam teljesen lehúzni, de mivel mivel hosszabb, hatlapfejű csavarok vannak már benne, így azért tartott, csak kicsit magasabban. Sima tálca esetén nem hinném, hogy lenne gond a magassággal.

Megnéztem egy francia oldalon, ez mérvadó lehet. Jó bele a 190 magas is:

http://www.all-batteries.fr/searchengine/result/?q=peugeot+306
Naplózva

kispiros

  • Négyes
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 86
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.986
  • Autó színe: peros, olyan lemanszos (PEKB/P3KB lemans/ vallelunga red)
  • Évjárat: 1993.06
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9716 Dátum: 2018 Február, 16, 15:23:23 »

Szia!

Passz, meg kell majd nézni, de úgy rémlik, nem dobozos, hanem szabadon áll, fém leszorító pánttal. Ilyen:


[/quote
Ezen a képen mintha egy dobozban lenne az akku, amit pánt fog le.
Ilyesmi lenne a tálcás, aminek az első részén, az ABS modul felől van egy leszorító füle:

Naplózva
XN, fapad rulez!
de a végén még autó lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 167
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9717 Dátum: 2018 Február, 16, 15:25:14 »

Szia!

Passz, meg kell majd nézni, de úgy rémlik, nem dobozos, hanem szabadon áll, fém leszorító pánttal. Ilyen:


[/quote
Ezen a képen mintha egy dobozban lenne az akku, amit pánt fog le.
Ilyesmi lenne a tálcás, aminek az első részén, az ABS modul felől van egy leszorító füle:


Aha, az enyém szerintem nem ilyen, az enyémben nincs ABS sem.
Naplózva

babust

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 54
  • Autó színe: Meggypiros
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Salgótarján
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9718 Dátum: 2018 Február, 20, 12:16:21 »

Kb. 8-9 éven át a rádióm szólt akkor is, ha levettem a gyújtást és kivettem a kulcsot az indítózárból. Nemrég történt vele valami, ami miatt már csak akkor szól, ha az autó áram alá helyezem, vagyis a gyújtáskapcsoló I. állásban van. Az a baj, hogy nem emlékszem, mi volt az a pont, amikortól ez az állapot. Ez mitől függhet? Vissza tudom valahogy állítani a régi állapotot??
Naplózva
1998 - 1.4 XN - Sedan - KFX (TU3JP) - Sagem SL96

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 269
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9719 Dátum: 2018 Február, 20, 12:37:09 »

Kb. 8-9 éven át a rádióm szólt akkor is, ha levettem a gyújtást és kivettem a kulcsot az indítózárból. Nemrég történt vele valami, ami miatt már csak akkor szól, ha az autó áram alá helyezem, vagyis a gyújtáskapcsoló I. állásban van. Az a baj, hogy nem emlékszem, mi volt az a pont, amikortól ez az állapot. Ez mitől függhet? Vissza tudom valahogy állítani a régi állapotot??

Szia
Biztosíték csere nem volt véletlenül?Mert a rádió (+szivargyújtó) biztosítékát kétféleképpen lehet a helyére tenni.(egysorba a többivel és egy fél szinttel lentebb).
Vagy ha volt rádió cserélve akkor annak a bekötésén kell változtatni,van egy sárga vezeték azt kell a pirosra kötni (ha jól emlékszem)
üdv:Krisztián
Naplózva

babust

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 54
  • Autó színe: Meggypiros
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Salgótarján
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9720 Dátum: 2018 Február, 20, 15:28:42 »

Szia
Biztosíték csere nem volt véletlenül?Mert a rádió (+szivargyújtó) biztosítékát kétféleképpen lehet a helyére tenni.(egysorba a többivel és egy fél szinttel lentebb).
Vagy ha volt rádió cserélve akkor annak a bekötésén kell változtatni,van egy sárga vezeték azt kell a pirosra kötni (ha jól emlékszem)
üdv:Krisztián
Szia,

pontosan biztosítékcsere is volt nagyjából abban az időszakban, úgyhogy az lesz a hunyó. Hát elég érdekes mindenesetre.
Köszönöm, hogy segítettél!
Tamás
Naplózva
1998 - 1.4 XN - Sedan - KFX (TU3JP) - Sagem SL96

kassai.mate

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 38
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1994
  • Kor: 19
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9721 Dátum: 2018 Február, 25, 21:46:23 »

Sziasztok!
Nekem az lenne a problémám, hogy a belső venti akkor is megy ha nincs gyújtáson... Így már nem egyszer elkövettem azt a hibát amit más a lámpa le-nem-kapcsolással csinál ...  whistle .... ezt biztosíték áthelyezéssel meg lehet oldani, vagy valami magasabb szintű beavatkozást igényel?
köszi előre is  :-!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 332
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.429
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9722 Dátum: 2018 Február, 26, 08:27:12 »

Sziasztok!
Nekem az lenne a problémám, hogy a belső venti akkor is megy ha nincs gyújtáson... Így már nem egyszer elkövettem azt a hibát amit más a lámpa le-nem-kapcsolással csinál ...  whistle .... ezt biztosíték áthelyezéssel meg lehet oldani, vagy valami magasabb szintű beavatkozást igényel?
köszi előre is  :-!

Akkor ott valami komoly gond van. Gyújtás nélkül az utastéri ventillátornak nem szabad működnie.
Naplózva

kassai.mate

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 38
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1994
  • Kor: 19
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9723 Dátum: 2018 Március, 02, 23:41:03 »

Akkor ott valami komoly gond van. Gyújtás nélkül az utastéri ventillátornak nem szabad működnie.

hajaj......hol nézelődjek? és mit keressek? biztosítéktáblán valami? vagy egyéb?
Naplózva

metalpeget

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6
  • Autó színe: icemetal
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Vas megye
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9724 Dátum: 2018 Március, 06, 18:00:11 »

Sziasztok! Nekem is a ventivel van gondom! A fűtő ventillátorom (fokozatmentes a kapcsolója) mostanában érdekesen működik , kb. minden második motorindításkor nem indul el , aztán pár perc elteltével beindul. Talán ismert előttetek a probléma , és annak orvoslása. Köszönöm
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 332
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.429
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9725 Dátum: 2018 Március, 06, 19:07:57 »

hajaj......hol nézelődjek? és mit keressek? biztosítéktáblán valami? vagy egyéb?

Ezt látatlanban szinte lehetetlen megmondani. Valahol akár össze is éghettek vezetékek...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 332
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.429
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9726 Dátum: 2018 Március, 06, 19:09:20 »

Sziasztok! Nekem is a ventivel van gondom! A fűtő ventillátorom (fokozatmentes a kapcsolója) mostanában érdekesen működik , kb. minden második motorindításkor nem indul el , aztán pár perc elteltével beindul. Talán ismert előttetek a probléma , és annak orvoslása. Köszönöm

Először a fűtőventillátor barna csatlakozójában nézném meg az érintkezőket, arra gyanakszom, hogy ott lehet beégés, vagy kontakthiba.
Naplózva

metalpeget

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6
  • Autó színe: icemetal
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Vas megye
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9727 Dátum: 2018 Március, 06, 19:59:44 »

Köszi Zimurgy , megnézem először azt. Jól sejtem , hogy  a kesztyűtartó alatt a jobb lábtérből hozzáférni a ventihez? Vagy a tűzfal felől kell feltárni?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 332
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.429
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9728 Dátum: 2018 Március, 06, 21:13:34 »

Köszi Zimurgy , megnézem először azt. Jól sejtem , hogy  a kesztyűtartó alatt a jobb lábtérből hozzáférni a ventihez? Vagy a tűzfal felől kell feltárni?

Igen, a kesztyűtartó alatt van. A burkolat kézzel lepattintható, és már láthatod is a motort: függőleges helyzetben van beépítve, néhány torx csavar tartja. Kicsit játszani kell vele, de simán jön le lefelé.
Naplózva

metalpeget

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6
  • Autó színe: icemetal
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Vas megye
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9729 Dátum: 2018 Március, 10, 17:49:16 »

Igen, a kesztyűtartó alatt van. A burkolat kézzel lepattintható, és már láthatod is a motort: függőleges helyzetben van beépítve, néhány torx csavar tartja. Kicsit játszani kell vele, de simán jön le lefelé.

Köszi , tényleg nem volt nehéz hozzáférni. A csatlakozó látszatra teljesen rendben volt , de azért befújtam, és ha már feltártam levettem a motort. Mivel már van egy kis zaja főleg kis fordulaton "nyöszörög" gondoltam megnézetem egy elektromos szakival. A szénkefék is eléggé el vannak kopva , lehet azokat cserélni?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 332
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.429
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9730 Dátum: 2018 Március, 10, 21:10:42 »

Köszi , tényleg nem volt nehéz hozzáférni. A csatlakozó látszatra teljesen rendben volt , de azért befújtam, és ha már feltártam levettem a motort. Mivel már van egy kis zaja főleg kis fordulaton "nyöszörög" gondoltam megnézetem egy elektromos szakival. A szénkefék is eléggé el vannak kopva , lehet azokat cserélni?

Nem tudom, még nem cseréltem szénkefét...
A "nyöszörgés" gyakori jelenség, én a csúszócsapágyat zsírspay-vel szoktam befújni, utána jó ideig csendes.
Naplózva

Zsimre69

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: Szurke
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 49
  • Lakóhely: Halásztelek
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9731 Dátum: 2018 Március, 21, 19:49:06 »

Sziasztok,
Nem csak elektromos, de megpróbálom itt: a hűtő ventilátor nem igazán kapcsol be, de az "öregúr" nem fog új termosztátot kapni. Hol lehetne egy rajzot vagy fotot lőni arról, hogy miképpen lehetne utasterben kapcsolóval kapcsolni a vizhuto ventilátort ?
Előre is köszi !
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 332
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.429
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9732 Dátum: 2018 Március, 21, 20:20:15 »

Sziasztok,
Nem csak elektromos, de megpróbálom itt: a hűtő ventilátor nem igazán kapcsol be, de az "öregúr" nem fog új termosztátot kapni. Hol lehetne egy rajzot vagy fotot lőni arról, hogy miképpen lehetne utasterben kapcsolóval kapcsolni a vizhuto ventilátort ?
Előre is köszi !

A hőgombáról ha lehúzod a kék csatlakozót, majd (ha szert tudsz rá tenni, akkor szabályos ellenoldali csatlakozóházzal, bele való érintkezőkkel) toldj be két vezetéket, amelyeket a fékrásegítő mögött kissé eldugott helyen található gumidugón át (amely a motortér és az utastér közötti lemezben van) vezess át az utastérbe, és ott köss rá egy kapcsolót.
De fogalmam sincs, hogy miért jobb így, mintha a hőgomba kapcsolná a ventillátort a szükséges hőfok elérésekor?!
Az áramköre végképp egyszerű: a biztosítéka a motortérben van, utána a hőgomba, utána a ventillátor, aztán test.
Naplózva

Palicz Gergő

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 9
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1999
  • Kor: 29
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9733 Dátum: 2018 Március, 27, 20:05:51 »

Hello Segítséget kérnék. központi zár ügyben lenne a probléma. néha lezár neha nem, de ha lezár akkor vissza kinyit. úgy vettem az autót hogy már volt zár csere az egyik oldalt és valószínű hogy utólagos a kp. nyíregyházán nem tudok olyan embert aki megtudná nézni. mondván francia  ??? :-\
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 332
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.429
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9734 Dátum: 2018 Március, 28, 08:20:23 »

Hello Segítséget kérnék. központi zár ügyben lenne a probléma. néha lezár neha nem, de ha lezár akkor vissza kinyit. úgy vettem az autót hogy már volt zár csere az egyik oldalt és valószínű hogy utólagos a kp. nyíregyházán nem tudok olyan embert aki megtudná nézni. mondván francia  ??? :-\

Szia, igen nagy valószínűséggel vezeték-törésed van valamelyik első ajtó átvezető gumiharmonikája alatt. Ha 1999-es az autód, akkor elég nagy valószínűséggel az ajtóátvezető körcsatlakozó ki van öntve műgyantával, és annak a tövénél szoktak leginkább megtörni a vezetékek. Meg lehet farigcsálni kicsit, hogy hozzá lehessen toldani egy darab vezetéket, de a jobb megoldás a csere szerelhető csatlakozóra.
Naplózva

Palicz Gergő

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 9
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1999
  • Kor: 29
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9735 Dátum: 2018 Március, 28, 10:44:58 »

rendben megnézem. köszönöm _pug
Naplózva

Palicz Gergő

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 9
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1999
  • Kor: 29
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9736 Dátum: 2018 Március, 28, 11:29:05 »

Sziasztok,
Nem csak elektromos, de megpróbálom itt: a hűtő ventilátor nem igazán kapcsol be, de az "öregúr" nem fog új termosztátot kapni. Hol lehetne egy rajzot vagy fotot lőni arról, hogy miképpen lehetne utasterben kapcsolóval kapcsolni a vizhuto ventilátort ?
Előre is köszi !


Nekem így oldották meg a ventillátort anno. pont ma szereltem ki a kókányolást.  :-\ a csati előtt elvágva a kábel rá szigszalagozva a relé és kapcsolószál stb utastérbe meg egy kapcsoló ami ott lógot  :( már meg lett csinálva inkább az eredeti probléma.
Naplózva

Palicz Gergő

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 9
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1999
  • Kor: 29
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9737 Dátum: 2018 Március, 28, 20:46:15 »

Szia, igen nagy valószínűséggel vezeték-törésed van valamelyik első ajtó átvezető gumiharmonikája alatt. Ha 1999-es az autód, akkor elég nagy valószínűséggel az ajtóátvezető körcsatlakozó ki van öntve műgyantával, és annak a tövénél szoktak leginkább megtörni a vezetékek. Meg lehet farigcsálni kicsit, hogy hozzá lehessen toldani egy darab vezetéket, de a jobb megoldás a csere szerelhető csatlakozóra.


Ma szét szedtem az ajtónál a csatlakozót és az összes vezeték el volt repedve vagy szakadva. újra forrasztottam mindet de a hiba még mindig megvan. a kérdésem hogy ezt a csatlakozót vajon lehet venni bontóba? holnap megyek a másik ajtóhoz megnézem azt is. hátha.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 175
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9738 Dátum: 2018 Március, 30, 20:32:27 »

Üdv Mindenkinek!

Kitört  a tavasz, vagy legalábbis reméljük.
 Kicsit körbenéztem a verdát. Nagy meglepetésemre a klímagomb benyomásakor a relé kattant,  de maga a klíma kompresszora  csendben maradt és  motor szokásos fordulatszám változása sem volt tapasztalható.
Bekrepált vagy csak a használat hiánya miatt beragadt valami?
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 269
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9739 Dátum: 2018 Március, 31, 06:48:43 »

Üdv Mindenkinek!

Kitört  a tavasz, vagy legalábbis reméljük.
 Kicsit körbenéztem a verdát. Nagy meglepetésemre a klímagomb benyomásakor a relé kattant,  de maga a klíma kompresszora  csendben maradt és  motor szokásos fordulatszám változása sem volt tapasztalható.
Bekrepált vagy csak a használat hiány miatt beragadt valami?

Szia
Első körben szerintem a gáz mennyiségét/nyomását kellene ellenőrizni,ha nincs meg a megfelelő nyomás akkor nem kapcsol be.
Ha az rendben van akkor az ott dolgozó szakember(ek)nek biztos lesz ötletük,hogy mi lehet a probléma.  ???
Üdv:Krisztián
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 175
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9740 Dátum: 2018 Március, 31, 11:05:18 »

Szia
Első körben szerintem a gáz mennyiségét/nyomását kellene ellenőrizni,ha nincs meg a megfelelő nyomás akkor nem kapcsol be.
Ha az rendben van akkor az ott dolgozó szakember(ek)nek biztos lesz ötletük,hogy mi lehet a probléma.  ???
Üdv:Krisztián

Szia!
Köszi a tippet! A történethez még annyit, hogy a melegen:-} ajánlott karbantartási, használati  metódust a havonta - évszaktól függetlenül- egyszer-kétszeri működtetést nem csináltam meg. Igaz már 300.000. km-nél tartok.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 269
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9741 Dátum: 2018 Március, 31, 13:12:36 »

Szia!
Köszi a tippet! A történethez még annyit, hogy a melegen:-} ajánlott karbantartási, használati  metódust a havonta - évszaktól függetlenül- egyszer-kétszeri működtetést nem csináltam meg. Igaz már 300.000. km-nél tartok.

Háááát a klímakompresszorod és a tömítések ennek biztos nem örülnek.....  whistle
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 175
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9742 Dátum: 2018 Március, 31, 16:26:44 »

Háááát a klímakompresszorod és a tömítések ennek biztos nem örülnek.....  whistle
A csatlakozók, amik nem a kompresszorból  jönnek ki, hanem egy másik egységből, aminek nem tudom a funkcióját, igencsak dzsuvásak.
 A rendszer egyébként 2016 nyarán lett feltöltve, de  akkor még működött, csak nem volt elég hatékony.
Ahogy így olvasgattam, ha legrosszabb verzió áll elő a kompresszor teljes leamortizálódása, a használtban nem igazán érdemes gondolkodni, mert  ebben az esetben a kompresszor belseje hasonló cipőben járhat...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 332
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.429
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9743 Dátum: 2018 Április, 03, 11:56:08 »


Ma szét szedtem az ajtónál a csatlakozót és az összes vezeték el volt repedve vagy szakadva. újra forrasztottam mindet de a hiba még mindig megvan. a kérdésem hogy ezt a csatlakozót vajon lehet venni bontóba? holnap megyek a másik ajtóhoz megnézem azt is. hátha.

Ha bontózol, akkor egy jó tanács: olyan S3-as csatit vegyél, amelyik szerelhető. Sokkalta jobb, kevésbé törnek meg a vezetékek, és ha netán mégis, akkor egyszerűen cserélhető a hibás szál. Akkora darab vezetékkel együtt kell megvenni, hogy a toldások az ajtóoszlopba kerüljenek, egyáltalán ne a gumiharmonika alá.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 175
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9744 Dátum: 2018 Április, 03, 12:15:07 »

Üdv!
No , kiderült, hogy csak a klímában lévő gáznak a nyomásszintjével  volt a gond. Természetesen, amikor bekapcsolt a kompresszor előjött egy másik gond-  a klímahűtőjének a ventilátorra igencsak kerregett, ami nem kívánatos működési üzemmód.
Az a láma kérdésem volna, hogy a klímahűtőnek  a ventilátora  hogy néz ki, vagy csak egy ventilátor van benne, ami a motor hűtőradiátor hűtésének  a szerepét is betölti? ::)
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 269
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9745 Dátum: 2018 Április, 03, 15:25:12 »

Üdv!
No , kiderült, hogy csak a klímában lévő gáznak a nyomásszintjével  volt a gond. Természetesen, amikor bekapcsolt a kompresszor előjött egy másik gond-  a klímahűtőjének a ventilátorra igencsak kerregett, ami nem kívánatos működési üzemmód.
Az a láma kérdésem volna, hogy a klímahűtőnek  a ventilátora  hogy néz ki, vagy csak egy ventilátor van benne, ami a motor hűtőradiátor hűtésének  a szerepét is betölti? ::)

Szia
Az S3-ban biztos hogy 2db ventilátor van,és mind a kettő egyszerre megy 2 sebességfokozatban.
Nekem is volt vele problémám,így néz ki:
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=149P306_H_369_t_337_.jpg
Sajnos ha kerepel akkor azt nem igazán lehet javítani,a csere a leggyorsabb megoldás.
A motor tengely csúszó csapágya (persely része) kopik meg és "lötyögni" kezd a tengely.
Az új venti pár elég húzós árban van,a bontott pedig kérdéses meddig fogja bírni mielőtt az is ugyanilyen jelenséget produkál  whistle
Ha cseréled,akkor a másik venti teljes mélységére figyelj mert két hosszúságú motorral szerelték,a lapátok átmérője szerencsére egyforma  whistle
Üdv: Krisztián  blingdriveingsmiley
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 175
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9746 Dátum: 2018 Április, 03, 17:10:09 »

Szia
Az S3-ban biztos hogy 2db ventilátor van,és mind a kettő egyszerre megy 2 sebességfokozatban.
Nekem is volt vele problémám,így néz ki:
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=149P306_H_369_t_337_.jpg
Sajnos ha kerepel akkor azt nem igazán lehet javítani,a csere a leggyorsabb megoldás.
A motor tengely csúszó csapágya (persely része) kopik meg és "lötyögni" kezd a tengely.
Az új venti pár elég húzós árban van,a bontott pedig kérdéses meddig fogja bírni mielőtt az is ugyanilyen jelenséget produkál  whistle
Ha cseréled,akkor a másik venti teljes mélységére figyelj mert két hosszúságú motorral szerelték,a lapátok átmérője szerencsére egyforma  whistle
Üdv: Krisztián  blingdriveingsmiley

 

Szia!

Köszi az infót!
 "Kivételesen", már megint nagyon hasznos dolgokat osztottál meg velem! :-! Igen , az enyém is két ventilátoros, sikerült alánéznem és láttam melyik "hangoskodik".
 Akkor ez úgy néz ki, hogy csak a lökhárító leszedését követő kiszerelésnél kapok képet arról mit rendeljek meg? Gondolom nem az egész keretet kell megvennem a két ventilátorral, hanem csak a lötyögőset, szólóban is tudom cserélni. whistle

 Ezekre gondoltam a lapátok méretétől függően; 320 mm, vagy 340 mm :
https://www.autoalkatreszek24.hu/frigair-2755483.html

https://www.autoalkatreszek24.hu/frigair-7183846.html

Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 269
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9747 Dátum: 2018 Április, 03, 18:09:30 »

Szia!

Köszi az infót!
 "Kivételesen", már megint nagyon hasznos dolgokat osztottál meg velem! :-! Igen , az enyém is két ventilátoros, sikerült alánéznem és láttam melyik "hangoskodik".
 Akkor ez úgy néz ki, hogy csak a lökhárító leszedését követő kiszerelésnél kapok képet arról mit rendeljek meg? Gondolom nem az egész keretet kell megvennem a két ventilátorral, hanem csak a lötyögőset, szólóban is tudom cserélni. whistle

 Ezekre gondoltam a lapátok méretétől függően; 320 mm, vagy 340 mm :
https://www.autoalkatreszek24.hu/frigair-2755483.html

https://www.autoalkatreszek24.hu/frigair-7183846.html

Szia
Ha jól tudom akkor a lapátok átmérője mindegyik 306-nál 320mm (a 406-nál pedig 340mm)  ???
A mélysége (vagy vastagsága...) ami különböző,gyártótól függően változik.
A GATE típusú 110mm mély,van egy másik gyári típus annak nem emlékszem a nevére az pedig kb 95mm mély.
Ez a különbség pont elég ahhoz hogy a "vastagabbat" ne tudd a "keskenyebb" helyére rendesen berakni.
Ezzel nyúltam mellé én is,mivel sikerült egy vastagabbat vennem mint ami bele való.
Esetleg ha a nagyobb GATE típusú van a tiedben,akkor nekem van egy felesleges (az enyémbe úgysem jó...).
A csere nem túl komplikált,lökhárítót 4db csavar tartja és ha az lent van akkor a teljes keretet ventikkel együtt ki lehet venni.
Üdv:Krisztián
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 175
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9748 Dátum: 2018 Április, 03, 18:26:23 »

Szia
Ha jól tudom akkor a lapátok átmérője mindegyik 306-nál 320mm (a 406-nál pedig 340mm)  ???
A mélysége (vagy vastagsága...) ami különböző,gyártótól függően változik.
A GATE típusú 110mm mély,van egy másik gyári típus annak nem emlékszem a nevére az pedig kb 95mm mély.
Ez a különbség pont elég ahhoz hogy a "vastagabbat" ne tudd a "keskenyebb" helyére rendesen berakni.
Ezzel nyúltam mellé én is,mivel sikerült egy vastagabbat vennem mint ami bele való.
Esetleg ha a nagyobb GATE típusú van a tiedben,akkor nekem van egy felesleges (az enyémbe úgysem jó...).
A csere nem túl komplikált,lökhárítót 4db csavar tartja és ha az lent van akkor a teljes keretet ventikkel együtt ki lehet venni.
Üdv:Krisztián
Szia! Talált, süllyedt!
 Most jöttem be, sikerült lemérnem a ventilátorlapátok méretét. Mindkettő 320 mm. Csak a  formájuk és lapátok száma nem egyforma.Sajnos a mélységet nem lehet megmérni és a típust sem tudom beazonosítani beszerelt állapotban. Lehet még megpróbálom megskubizni, de nem tudom hol kell keresni a típusemblémát...
Köszi a felajánlást, ha nekem jó, akkor az elővásárlás jogával élnék!  ;D
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 269
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9749 Dátum: 2018 Április, 03, 18:46:18 »

Szia! Talált, süllyedt!
 Most jöttem be, sikerült lemérnem a ventilátorlapátok méretét. Mindkettő 320 mm. Csak a  formájuk és lapátok száma nem egyforma.Sajnos a mélységet nem lehet megmérni és a típust sem tudom beazonosítani beszerelt állapotban. Lehet még megpróbálom megskubizni, de nem tudom hol kell keresni a típusemblémát...
Köszi a felajánlást, ha nekem jó, akkor az elővásárlás jogával élnék!  ;D

Kívülről is látható a márkajelzés,vagy az egyik lapáton vagy a középső részen találod.
Ha privátban elküldöd az alvázszámot akkor a gyári katalógusban meg tudom neked nézni milyen kell a tiedhez.
Írj privátban ha jó a méret és megbeszéljük "okosba"  :-!
Naplózva
 


Az oldal 0.19 másodperc alatt készült el 29 lekéréssel.