Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: Elektromos dolgok...  (Megtekintve 1703759 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9750 Dátum: 2018 Április, 03, 19:13:07 »

Kívülről is látható a márkajelzés,vagy az egyik lapáton vagy a középső részen találod.
Ha privátban elküldöd az alvázszámot akkor a gyári katalógusban meg tudom neked nézni milyen kell a tiedhez.
Írj privátban ha jó a méret és megbeszéljük "okosba"  :-!

Mindjárt küldöm! _pug
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9751 Dátum: 2018 Április, 03, 19:20:57 »

Kívülről is látható a márkajelzés,vagy az egyik lapáton vagy a középső részen találod.
Ha privátban elküldöd az alvázszámot akkor a gyári katalógusban meg tudom neked nézni milyen kell a tiedhez.
Írj privátban ha jó a méret és megbeszéljük "okosba"  :-!

Elküldtem.
Naplózva

metalpeget

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6
  • Autó színe: icemetal
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Vas megye
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9752 Dátum: 2018 Április, 05, 23:17:43 »

Sziasztok , olyan problémám van a 2001-es 306 HDi-vel , hogy indításkor a kulcsot elfordítva teker az önindító , de nem indul a kocsi. Lényeges , hogy ennek a jelenségnek az előfordulási gyakorisága kb. 20 indításból (ami persze több nap alatt jön össze normál használatban) egy. Ezzel egyidejűleg a sárga motordiagnosztika lámpa sem világít és a motortér felőli jövő relé kattanás megszokott hangja sem hallható. Kb 2 éve így van , engem nem zavart , mert már figyeltem a lámpát meg a kattanást , ha nem voltak , akkor nem is indítottam feleslegesen. Ilyenkor visszafordítottam a kulcsot alaphelyzetbe , aztán rögtön újra indítottam (már világított a diagnosztika lámpa és a relé is kattant ) , és akkor rendben elindult a motor. Aztán 2-3 napig megint semmi gond , pedig minden nap használatban van a kocsi. Most el akarom adni és jó lenne a végére járni ennek a jelentéktelennek tűnő , de az autó vásárlójának számára bosszantó hibának. Eddig sajnos lyukra futottam , mert első lépcsőben a számítógép alatti relét cseréltük ki , de a jelenség megmaradt (azt hiszem ez a relé vezérli a tankban lévő szivattyút). Kicsit hosszú volt , de talán tudtok valami támpontot adni a lehetséges javításra. Köszönöm
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9753 Dátum: 2018 Április, 07, 18:18:54 »

Sziasztok!

A mai napon megesett a gyári kézifék bowden cseréje. Alapvetően nem volt bonyolult művelet. Viszont valami történ szerelés közben, mert miután lábra tettük az autót és szerettem volna leállni az aknáról nem indult a kicsike. Kormány alatti táblából kiverte valami az egyik 5-ös biztit. Csere után pöc-röf indult. Viszont, és itt a 100 dolcsis kérdés, nincs zene... a hangszórók meg sem nyikkannak. A fejegység áramot kap. Látszólag megy a musicfm de síri csend és hulla szag. Fejegységet cseréltem, ugyan ez a helyzet, illetve hangsugárzót is tettem be teszt erejéig és az sem szól. Biztik kisípolva. Ötletem nincs. Nektek?

Válaszokat előre is köszi!


Update: A magnó végfoka nem elsül hanem letilt abban az esetben ha valamelyik hangszóró testtel vagy zárlatos. Ilyenkor egyik hangszóró sem szólal meg. Kettő darab vezetékkel ki lehet sakkozni, hogy melyik szólal meg és melyik nem. Oly formán, hogy a hangszórók csatiját nem dugjuk rá a magnóra csak szuflát adunk neki, majd az említett vezetékeket a csatlakozó érpárjaiba dugva a vezetékek másik végét pedig a magnó lábaira érintve ellenőrizni lehet a kimenetet. Amelyik nem szólal meg az a ludas. Ha esetleg valaki még így járna ez megoldás lehet.
Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 97
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9754 Dátum: 2018 Május, 02, 21:22:15 »

Sziasztok!
Van egy kis gondom a központi zárral.Ez egy S3 kombi.Ha le akarom zárni azonnal visszanyit.Az összes ajtó jól van becsukva.Ellenben ha bal első ajtót kézzel zárom, le tudom.Ha jobb elsőt zárom kézzel visszanyit, és nyitja az összes lezárt ajtót is.Jelenleg lezárom a jobb felét, és utánna a balt akkor jó.Nyitásnál ha gombot megnyomom hogy nyisson kétszer nyit.
Hol keressem a hibát?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9755 Dátum: 2018 Május, 03, 09:29:34 »

Sziasztok!
Van egy kis gondom a központi zárral.Ez egy S3 kombi.Ha le akarom zárni azonnal visszanyit.Az összes ajtó jól van becsukva.Ellenben ha bal első ajtót kézzel zárom, le tudom.Ha jobb elsőt zárom kézzel visszanyit, és nyitja az összes lezárt ajtót is.Jelenleg lezárom a jobb felét, és utánna a balt akkor jó.Nyitásnál ha gombot megnyomom hogy nyisson kétszer nyit.
Hol keressem a hibát?

mindkét első ajtó átvezetőjét gondosan nézd át, szerintem vezetékszakadás lesz.
Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 97
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9756 Dátum: 2018 Május, 05, 18:54:24 »

mindkét első ajtó átvezetőjét gondosan nézd át, szerintem vezetékszakadás lesz.

Köszi.Tényleg szakadás volt. A bal első ajtónál volt egy zöld színű ami szakadt volt.Most minden mükszik.
Naplózva

Maki

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 23
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9757 Dátum: 2018 Május, 21, 23:55:06 »

Sziasztok!
Lenne egy elég idegesítő problémám! Pár nappal ezelőtt izzókat cseréltem a műszerfalban és azóta az üzemenyag szint mutatóm nem mutat valós értéket illetve nagyon lefekszik a mutató mikor leállítom az autót. Illetve a sebesség mutató is nehezkesen akadozva megy fölfele. Mi lehet a baj? Kontakt spray-vel probálkozzak és/vagy esetleg WD-40? Ha igen akkor a csatlakozókat fújjam?
A másik érdekesség, hogy nagyon ritkán ha nagyon rászedem a kormányt mondjuk parkolásnál, akkor szokott olyat produkálni, hogy leáll a motor teljesen. Ez mitől lehet? Egy 97-es 1.4 XN-ről volna szó.
Üdv.: Krisz :)
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9758 Dátum: 2018 Május, 22, 21:28:59 »

Üdv Mindenkinek!

Első csavarrugó törés ütötte fel a fejét, most volna egy  lengéscsillapító rugóval egyetemben, bontóból komplett kerékaggyal. Csak azt nem tudom hová kell bekötni az ABS érzékelő kábelét, mert a kerékkivágáson túl vezet a kábele, ami még újabb munkát, megbontást generálna.
 Ahogy hallottam Peugeot 306-os betegség az első rugónak a törése,nem tudom mi a betegség korhatára, de nálam 300.000.-km-nél történt meg és igencsak a jó édesanyja útszakaszon járok napi szinten. Vagy praktikusabb lenne újat venni?
Van valakinek valami javaslata?
Naplózva

Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 190
  • Autó színe: Moonstone blue
  • Évjárat: 2006.11
  • Kor: 35
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
    • Peugeot Klub
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9759 Dátum: 2018 Május, 25, 19:58:17 »

Sziasztok!
Lenne egy elég idegesítő problémám! Pár nappal ezelőtt izzókat cseréltem a műszerfalban és azóta az üzemenyag szint mutatóm nem mutat valós értéket illetve nagyon lefekszik a mutató mikor leállítom az autót. Illetve a sebesség mutató is nehezkesen akadozva megy fölfele. Mi lehet a baj? Kontakt spray-vel probálkozzak és/vagy esetleg WD-40? Ha igen akkor a csatlakozókat fújjam?
A másik érdekesség, hogy nagyon ritkán ha nagyon rászedem a kormányt mondjuk parkolásnál, akkor szokott olyat produkálni, hogy leáll a motor teljesen. Ez mitől lehet? Egy 97-es 1.4 XN-ről volna szó.
Üdv.: Krisz :)

Szia!
A mutatók el tudnak fordulni a tengelyen, így újra szét kell szedned, ha javítani akarsz az alaphelyzeten.
A kontakt-spray tökéletes az érintkezések javítására - a WD40 inkább kenéshez való. Nem tudsz a kontakttal kárt tenni benne, mert elpárolog - mindent csatlakozó felületet be kell fújni vele.
Ha kitekert kormánynál lefullad, lehet hogy haldoklik a szervo-szivattyú és nem bírja már az alapjárat - mindkettőt meg kell nézetni.
Sok sikert!
Naplózva

JeGondor

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Tiszaújváros
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9760 Dátum: 2018 Június, 01, 20:13:16 »

Sziasztok!
Vettem egy 306SL-t,újabban időnként nem működik az indexem.Valakinek tapasztalat?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9761 Dátum: 2018 Június, 01, 20:31:56 »

Sziasztok!
Vettem egy 306SL-t,újabban időnként nem működik az indexem.Valakinek tapasztalat?

Ha egyik oldalra sem működik, akkor nem az irányjelző kapcsolónál kezdeném a hibakeresést. Sokszor elegendő az elakadásjelző-kapcsoló foglalatában az érintkezőkön szorítani egy kicsit, de maga az elakadásjelző-kapcsoló is lehet hibás.
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9762 Dátum: 2018 Június, 07, 10:54:05 »

Sziasztok!

1999 -s 306 - k hol van a kulcshoz tartozó dekódoló egysége.
Belerakom a gyújtáskapcsolóba a kulcsot, amiben van egy gyűrű, az alapján azonosítja, hogy az autóhoz tartozik a kulcs, és az ehhez tartozó doboz helyére lennék kiváncsi, hogy hol van.

Ki kell szednem a helyéről. Tippem az van, de nem akarom szétbontani az egészet.
Talán a boxnál, váltó, szivargyújtó környékén a burkolat alatt?

Másik kérdés: az ELM27 OBDII BLUETOOTH az jó az 1999 - s autókhoz? Valaki esetleg használja okostelefonhoz?

Üdv, Levente
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9763 Dátum: 2018 Június, 07, 13:19:28 »

Sziasztok!

1999 -s 306 - k hol van a kulcshoz tartozó dekódoló egysége.
Belerakom a gyújtáskapcsolóba a kulcsot, amiben van egy gyűrű, az alapján azonosítja, hogy az autóhoz tartozik a kulcs, és az ehhez tartozó doboz helyére lennék kiváncsi, hogy hol van.

Ki kell szednem a helyéről. Tippem az van, de nem akarom szétbontani az egészet.
Talán a boxnál, váltó, szivargyújtó környékén a burkolat alatt?

Másik kérdés: az ELM27 OBDII BLUETOOTH az jó az 1999 - s autókhoz? Valaki esetleg használja okostelefonhoz?

Üdv, Levente

Szia szlevi,

1999-ben volt S2-es S3-as  is.
Az egység egészen más, de helyileg ugyanott van: pontosan ahol írtad is.
Ki kell venni a hossz-boxot, hogy hozzáférj a középboxban a szivargyújtó mögött.

Az ELM27 OBDII BLUETOOTH cuccról tapasztalatom nincs, de jót még senkitől nem hallottam róla...
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9764 Dátum: 2018 Június, 07, 13:38:28 »

Szia szlevi,

1999-ben volt S2-es S3-as  is.
Az egység egészen más, de helyileg ugyanott van: pontosan ahol írtad is.
Ki kell venni a hossz-boxot, hogy hozzáférj a középboxban a szivargyújtó mögött.

Az ELM27 OBDII BLUETOOTH cuccról tapasztalatom nincs, de jót még senkitől nem hallottam róla...

Köszi Zimu.

1999.06.01 - i az autó. Ebben a szivargyújtó nem a középboxban van, de köszi.

A ventilátorok azóta is működnek.  ;D :) ;)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9765 Dátum: 2018 Június, 07, 14:53:50 »

Köszi Zimu.

1999.06.01 - i az autó. Ebben a szivargyújtó nem a középboxban van, de köszi.

A ventilátorok azóta is működnek.  ;D :) ;)

Ha 1999.06.01, akkor még S2 kell, hogy legyen.
No de hol a szivargyújtó, ha nem a középboxban?
Vagy a saját XSI-dről van esetleg szó?

Annak örülök, hogy a ventik jók azóta is!
Pedig féltem erősen, hiszen olyan vezeték is akadt, amelyiken egynél több helyen volt szakadást okozó oxidáció, szóval erősen aggódtam, hogy nem lesz tartós...
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9766 Dátum: 2018 Június, 07, 15:32:30 »

Ha 1999.06.01, akkor még S2 kell, hogy legyen.
No de hol a szivargyújtó, ha nem a középboxban?
Vagy a saját XSI-dről van esetleg szó?

Annak örülök, hogy a ventik jók azóta is!
Pedig féltem erősen, hiszen olyan vezeték is akadt, amelyiken egynél több helyen volt szakadást okozó oxidáció, szóval erősen aggódtam, hogy nem lesz tartós...

Lehet, hogy rosszul fogalmaztam a 99 - s ben máshol van a szivargyújtó, mint a 97 - s ben. A 97 -s ben a hamutartónál van a 99 -sben pedig a fűtés kapcsolók alatt az vészvillogó mellett középen.

A 1999 - s az egy másik autó, az is egy GTI.

Egyébként nem XSI - m van, hanem GTI - m.  ;D :D ;)
Naplózva

lacko650

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1999
  • Lakóhely: Tabdi
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9767 Dátum: 2018 Június, 24, 11:22:52 »

Sziasztok!!!

A segítségeteket szeretném kérni!! A jelenség az, hogy nem működik a riasztó távirányító. Elemet cseréltem benne, de semmi nem változott. Csak annyit szeretnék csinálni, hogy ne kezdjen állandóan villogni az elakadásjelző. Nagyon bosszantó. angry Hogyan tudnám ezt házilag kiküszöbölni? A risztóra nincs szükségem a központi zár tökéletesen működik.

Előre is köszönöm az esetleges megoldásokat és tippeket!!! :-! blingdriveingsmiley
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9768 Dátum: 2018 Június, 24, 21:55:48 »

Sziasztok!!!

A segítségeteket szeretném kérni!! A jelenség az, hogy nem működik a riasztó távirányító. Elemet cseréltem benne, de semmi nem változott. Csak annyit szeretnék csinálni, hogy ne kezdjen állandóan villogni az elakadásjelző. Nagyon bosszantó. angry Hogyan tudnám ezt házilag kiküszöbölni? A risztóra nincs szükségem a központi zár tökéletesen működik.

Előre is köszönöm az esetleges megoldásokat és tippeket!!! :-! blingdriveingsmiley

A riasztód 99%, hogy utólagos, nem pedig gyári. Így ha végigköveted a vezetékezéseket, mindenestől ki tudod bontani. Ám nagyon sok esetben van egy kis kulcs, aminek a segítségével a központi egységnél kiiktatható...
Naplózva

lacko650

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1999
  • Lakóhely: Tabdi
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9769 Dátum: 2018 Június, 26, 21:05:36 »

A riasztód 99%, hogy utólagos, nem pedig gyári. Így ha végigköveted a vezetékezéseket, mindenestől ki tudod bontani. Ám nagyon sok esetben van egy kis kulcs, aminek a segítségével a központi egységnél kiiktatható...

Köszönöm szépen!!!! :-!
Naplózva

Bolyki21

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 12
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 22
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9770 Dátum: 2018 Július, 01, 09:37:02 »

Sziasztok van egy 1998-as 1.4XN 306-om. Az lenne a gond hogy rádugom obd-re és nem kommunikál a géppel.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9771 Dátum: 2018 Július, 01, 23:39:30 »

Sziasztok van egy 1998-as 1.4XN 306-om. Az lenne a gond hogy rádugom obd-re és nem kommunikál a géppel.

Szerintem gyári szoftverrel (Peugeot Planet) is próbáld.
Naplózva

Bolyki21

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 12
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 22
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9772 Dátum: 2018 Július, 03, 21:47:48 »

Sziasztok! Még egyet szeretnék kérdezni, hogy az miert van hogy lenyomom az ablakot a vezető ülésnél és nehezen megy le az ablak és közben hallom a központi zárat hátul?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9773 Dátum: 2018 Július, 04, 08:40:57 »

Sziasztok! Még egyet szeretnék kérdezni, hogy az miert van hogy lenyomom az ablakot a vezető ülésnél és nehezen megy le az ablak és közben hallom a központi zárat hátul?

Leginkább vezeték-sérülésekre gyanakszom a vezetőoldali ajtóátvezetőnél.
Naplózva

zabradizsolt

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1994
  • Kor: 24
  • Lakóhely: DUNAKESZI
  • Motor: Egyb
  • Típus: 3 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9774 Dátum: 2018 Július, 06, 10:52:45 »

Sziasztok !
Van egy 306os 1994 1.6 benzines ferdehátum
Napi használatban volt.
Szombaton indul simán majd le is mostam és utánna is simán indult..
Másnap hajnalban indultam volna vele .. kulcs bedug elforgat
És a műszerfalon egy árva visszajelzést sem adott(akku,kézifék semmi)
Csak azt hallod ahogy a rele kattog ... arra tippeltek hogy gyújtáskapcsoló..
Vettem eggyet újonnan rápróbaltuk és ugyan azt csinalta csak kattogott a rele ...
Rámértek az aksira a 12 V benne volt sőt az összes biztire is es azis mind rendben volt ...
Plane a gyujtas csatik is rendben voltak szoval aram az volt ...
Ha gyujtasra raktad akkor a futes ment magyarul nem a gyujtaskapcsolo a gond ...
A muszerfalon csak a tavolsagi es az elakadas jelzo ad visszajelzest es csak nattog
Szerintetek mi lehet a problema ?? Valaki talalkozott mar ilyennel??
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9775 Dátum: 2018 Július, 09, 07:45:36 »

Sziasztok !
Van egy 306os 1994 1.6 benzines ferdehátum
Napi használatban volt.
Szombaton indul simán majd le is mostam és utánna is simán indult..
Másnap hajnalban indultam volna vele .. kulcs bedug elforgat
És a műszerfalon egy árva visszajelzést sem adott(akku,kézifék semmi)
Csak azt hallod ahogy a rele kattog ... arra tippeltek hogy gyújtáskapcsoló..
Vettem eggyet újonnan rápróbaltuk és ugyan azt csinalta csak kattogott a rele ...
Rámértek az aksira a 12 V benne volt sőt az összes biztire is es azis mind rendben volt ...
Plane a gyujtas csatik is rendben voltak szoval aram az volt ...
Ha gyujtasra raktad akkor a futes ment magyarul nem a gyujtaskapcsolo a gond ...
A muszerfalon csak a tavolsagi es az elakadas jelzo ad visszajelzest es csak nattog
Szerintetek mi lehet a problema ?? Valaki talalkozott mar ilyennel??

Akkusarukat nézd át, aztán a testkábelt az akku negatívtól a váltóházra, majd onnét tovább a karosszériára, ezeken túl még az indítómotorra menő vezetékeket.
Naplózva

zabradizsolt

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1994
  • Kor: 24
  • Lakóhely: DUNAKESZI
  • Motor: Egyb
  • Típus: 3 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9776 Dátum: 2018 Július, 09, 19:17:02 »

Koszonom szepen a tippet megprobalom mindenkepp ‘n!!
Naplózva

Bill67

  • JuliusZewJD
  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 1998.10
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Hódmezõvásárhely
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9777 Dátum: 2018 Július, 20, 19:35:09 »

Sziasztok!
Teljesen új vagyok itt, és SEGÍTSÉGET kérek!
Van egy 306 XN Break 1998 évi kedvencem. Mostanában nem sokat tudtam használni, mert a céges autóval kellett mászkáljak  blingdriveingsmiley , azt vettem észre hogy a bal ajtónál állandóan visszazár a központi zár, az ablaktörlőket nem tudom egyik oldalt sem működtetni bored, elvittem szerelőhöz , de azt mondta hogy itt minden kábel fekete! Na itt derült ki a számomra , hogy ezt már valaki buherálta. Van valakinek olyan kábelcsatlakozós átvezetője , amiben színesek a kábelek, vagy létezik rajz , leírás arról, hogy mit hova kell kötni. van erre megoldás, a szerelő azt mondja mire megcsinálják nagyon nagyon sokba fog kerülni. Akkor előbb futok egy kört itt nálatok  _pug.
Előre is köszönöm a segítségeket! biggrin
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9778 Dátum: 2018 Július, 22, 21:19:47 »

Sziasztok!
Teljesen új vagyok itt, és SEGÍTSÉGET kérek!
Van egy 306 XN Break 1998 évi kedvencem. Mostanában nem sokat tudtam használni, mert a céges autóval kellett mászkáljak  blingdriveingsmiley , azt vettem észre hogy a bal ajtónál állandóan visszazár a központi zár, az ablaktörlőket nem tudom egyik oldalt sem működtetni bored, elvittem szerelőhöz , de azt mondta hogy itt minden kábel fekete! Na itt derült ki a számomra , hogy ezt már valaki buherálta. Van valakinek olyan kábelcsatlakozós átvezetője , amiben színesek a kábelek, vagy létezik rajz , leírás arról, hogy mit hova kell kötni. van erre megoldás, a szerelő azt mondja mire megcsinálják nagyon nagyon sokba fog kerülni. Akkor előbb futok egy kört itt nálatok  _pug.
Előre is köszönöm a segítségeket! biggrin

A kétoldali ablaktörlő helyett ablakemelőt akartál írni, ugye?  ;)

Adj meg egy email-címet, és tudok csatlakozó-kiosztást küldeni.
Naplózva

Bill67

  • JuliusZewJD
  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 1998.10
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Hódmezõvásárhely
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9779 Dátum: 2018 Július, 23, 07:04:39 »

Szia . Igen azt akartam írni, ablakemelőt, :).  Nagyon szuper hír hogy tudsz segíteni, előre is köszönöm.
E-mail:    badger1205@gmail.com
Nagyon köszönöm a segítséget! :-! :-! :-! :-! :-! _pug _pug _pug

Béla
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9780 Dátum: 2018 Július, 23, 15:14:47 »

Szia . Igen azt akartam írni, ablakemelőt, :).  Nagyon szuper hír hogy tudsz segíteni, előre is köszönöm.
E-mail:    badger1205@gmail.com
Nagyon köszönöm a segítséget! :-! :-! :-! :-! :-! _pug _pug _pug

Béla

Küldtem emailt.
Ha másik csatlakozót akarsz venni vezeték-darabokkal együtt, akkor javaslom, hogy 2000 augusztus utáni, szerelhető csatlakozós kivitelt keress. (Ámbár a későieknél is előfordul a kiöntött csatlakozós kivitel...)
Naplózva

Zsee67

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 51
  • Lakóhely: Mezőtúr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9781 Dátum: 2018 Augusztus, 11, 16:30:10 »

Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon.
Van egy 1997-es Peugeot 306 1.6 Break kombi személyautóm, melynek egyetlen kulcsa szétesett és kiesett belőle az immo chip, ami természetesen el is veszett.
Az lenne a kérdés, hogy van e rá módszer, vagy valaki, aki ki tudja olvasni a vezérlőből az immo kódot és új chipet készítsen, vagy véglegesen kiiktatni az immobilisert?
A neten nem sok megoldást találtam erre a típusra.
A motor vezérlő típusa Bosch MP5.2 0 261 204 628

Előre is köszönöm a válaszokat!
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9782 Dátum: 2018 Augusztus, 13, 10:24:24 »

Sziasztok!

Új vagyok ezen a fórumon.
Van egy 1997-es Peugeot 306 1.6 Break kombi személyautóm, melynek egyetlen kulcsa szétesett és kiesett belőle az immo chip, ami természetesen el is veszett.
Az lenne a kérdés, hogy van e rá módszer, vagy valaki, aki ki tudja olvasni a vezérlőből az immo kódot és új chipet készítsen, vagy véglegesen kiiktatni az immobilisert?
A neten nem sok megoldást találtam erre a típusra.
A motor vezérlő típusa Bosch MP5.2 0 261 204 628

Előre is köszönöm a válaszokat!

Szia!

A facen írtam neked már korábban, hogy a www.kulcsmuhely.eu - n tudnak neked segíteni, nekem még kulcsom (zárbetétet vittem) sem volt és egy kódolt kulcsot kaptam vissza, amivel indult az autó.

Üdv, Levente
Naplózva

beeman

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Nyírtèt
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9783 Dátum: 2018 Szeptember, 09, 11:48:44 »

Sziasztok.
Kis segítsèget szeretnèk kèrni. A diagnosztika csatlakozót keresnèm a 97-es èvjàratú 1.4-es sedan-omban, de a koràbbi íràsokban olvasottal ellentètben,nekem nincs a biztitàbla takaró panel alatt a kormànyoszlop vonalàban... Esetleg lehet màshol eldugva? Vàlaszokat előre is köszönöm.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9784 Dátum: 2018 Szeptember, 10, 13:13:10 »

Sziasztok.
Kis segítsèget szeretnèk kèrni. A diagnosztika csatlakozót keresnèm a 97-es èvjàratú 1.4-es sedan-omban, de a koràbbi íràsokban olvasottal ellentètben,nekem nincs a biztitàbla takaró panel alatt a kormànyoszlop vonalàban... Esetleg lehet màshol eldugva? Vàlaszokat előre is köszönöm.

Ha 1997 április előtt gyártották az autódat (tehát S1-es, vagyis mechanikus kilométerszámlálós, az irányjelző külön egység a fényszórók mellett, stb...), akkor nincs OBD-csatlakozó.
A motortéri biztosítékdoboznál vannak kis kétpólusú csatlakozók, azok segítségével lehetséges a diagnosztika.
Naplózva

beeman

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Nyírtèt
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9785 Dátum: 2018 Szeptember, 11, 09:20:20 »

Ha 1997 április előtt gyártották az autódat (tehát S1-es, vagyis mechanikus kilométerszámlálós, az irányjelző külön egység a fényszórók mellett, stb...), akkor nincs OBD-csatlakozó.
A motortéri biztosítékdoboznál vannak kis kétpólusú csatlakozók, azok segítségével lehetséges a diagnosztika.


Köszönöm a vàlaszt.
Naplózva

prtudi

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 2000 01
  • Kor: 39
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9786 Dátum: 2018 Október, 01, 21:02:56 »

Helló!

3. éve használunk egy 2000/01-es 1.4-es Huskyt.
Az elején előfordult, hogy nem mindig szólt a kürt. Aztán öcsém leamortizálta a bal elejét egy villanyoszloppal. Légzsák cserélve (sok egyéb melltt), de állítólag a bajuszkapcsolót is kell valami átvezető kábel miatt. A rádió átalakítva SAL-hoz, kezdetektől elfelejtett mindent, amikor levettük a gyújtást (fejegység csere sem orvosolta ezt). Állítólag a fűtésszabályozóknak is világítani kellene, olyat sem láttunk. Nyáron el kezdett szórakozni a központizár, ill. az el. ablakemelő. Sógor kicsit átnézegette, biztosítékokat is (motor és utastérben is), a kürtöt kidobta, de legalább az ajtóval-ablakkal nincs most probléma. A vezető oldali ajtóban lévő kábelt kellene talán kicserélni. Ja, ha még ide belefér, az ABS is elment, egy-két csövecske mintha deformálódott volna ütközéskor.
Várom az építő jellegű hozzászólásokat. Köszi előre is.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9787 Dátum: 2018 Október, 02, 12:51:15 »

Helló!

3. éve használunk egy 2000/01-es 1.4-es Huskyt.
Az elején előfordult, hogy nem mindig szólt a kürt. Aztán öcsém leamortizálta a bal elejét egy villanyoszloppal. Légzsák cserélve (sok egyéb melltt), de állítólag a bajuszkapcsolót is kell valami átvezető kábel miatt. A rádió átalakítva SAL-hoz, kezdetektől elfelejtett mindent, amikor levettük a gyújtást (fejegység csere sem orvosolta ezt). Állítólag a fűtésszabályozóknak is világítani kellene, olyat sem láttunk. Nyáron el kezdett szórakozni a központizár, ill. az el. ablakemelő. Sógor kicsit átnézegette, biztosítékokat is (motor és utastérben is), a kürtöt kidobta, de legalább az ajtóval-ablakkal nincs most probléma. A vezető oldali ajtóban lévő kábelt kellene talán kicserélni. Ja, ha még ide belefér, az ABS is elment, egy-két csövecske mintha deformálódott volna ütközéskor.
Várom az építő jellegű hozzászólásokat. Köszi előre is.

Szia, üdv itt!
Kürt: leginkább beázásra gyanakszom, próbalámpával érdemes megnézni, hogy eljut-e a tápfeszültség a csatlakozójáig.
A bajuszkapcsolónak (306-osnál) semmi köze a légzsákhoz... Ha gyújtás ráadása után 4-7 másodperccel kialszik az ellenőrző-lámpa, akkor a jó.
A leggyakoribb légzsák-hiba egyébként az ülések alatti csatlakozópároknál a kontakt-hiba. (Ámbár ez nem is légzsák-csatlakozó, hanem övfeszítő.)
A vezetőoldali ajtóban lévő kábellel szerintem semmi gond, hanem a karosszériából oda futó vezetékek szoktak megtörni az átvezető gumiharmonika alatt, a körcsatlakozó tövénél.
ABS-hiba esetén a legvalószínűbb hiba az, hogy valamelyik keréknél lévő érzékelő ment tönkre.
Izzócsere a fűtésszabályzóban:
Óra előtti fedlap oldalról benyúlva kipattint - óra két csavarját kicsavar - óráról csatit le, órát ki - mellette balról-jobbról 1-1 torx csavart ki - rádiót ki, rádió tartófiókját is ki - oldalról benyúl, bal-jobb oldalon az 1-1 db 8-as kulcsnyílású anyát ki -  komplett középkonzolt előrebuktat - fűtésszabályzót nem kell kivenni, hanem alul és felül a 2-2 db fehér karmot óvatosan megemelve a komplett előlapot forgókapcsolóstól előre kiemel.
Így hozzáférsz a háttérvilágítás-izzókhoz (1,2 W-os rizsszem-izzók kellenek, manuális klímásnál 4 db, automata klímásnál speciális foglalatú 2 db, klíma nélkülinél is 2 db, ha jól emlékszem.
Összeszerelés fordított sorrendben. Bonyolultnak tűnhet, de nem az, csak törni nem szabad semmit, jönnie kell mindennek erőltetés nélkül is.
A rádió kétféle +12V-ot kap, fel kell cserélni a csatiban a két vezetéket. (Utólagos rádióknál ez a piros és a sárga szokott lenni).
Remélem tudtam segíteni.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9788 Dátum: 2018 Október, 02, 13:46:02 »

...Állítólag a fűtésszabályozóknak is világítani kellene, olyat sem láttunk...
Összeraktam egy leírást és erről szóló képsort, amit itt, a fórumon osztottak meg velem is a kollégák. Mivel ide nem tudom a fájlt beszúrni (Word), ezért - ha megadod az e-mail címed - elküldöm Neked. Igaz, a képeken egy jobbkormányos (brit) autó van, de a lényegen nem változtat.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

lukacsnorbert

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 39
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 1997.07
  • Kor: 25
  • Lakóhely: Diósjenő
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9789 Dátum: 2018 Október, 03, 17:17:30 »

Sziasztok.  Van egy 97.07. 1.4 sedánom S2-es.
A fordulatszám mutatóval vannak problémáim csupán annyi hogy nem működik. Azt csinálta hogy menet közben párszor leesett a mutató egy pillanatra  aztán életre kelt. Ez ment 2 hétig de mostmár meg sem mozdul. Szerintetek mi lehet a gond? Műszerfal vagy valami más??
Válaszokat előre is köszi
Naplózva

krisztiankope

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2001.11
  • Lakóhely: Békéscsaba
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9790 Dátum: 2018 Október, 15, 12:20:31 »

Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni, hogy mi lehet a probléma, hogy ha benyomom a hátsó ablak fűtést akkor nem villágít erősebb fénnyel a gomb, a hátsó ablak fűtés sem működik.
Biztosíték táblát végig néztem. Rendben van. Narancs sárga relé hallom katogni amikor nyomkodom a fűtés gombot. Lehetséges hogy az lesz a rossz? Mi lehet a probléma? Merről kezdjem keresni?
Köszönöm szépen előre is.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9791 Dátum: 2018 Október, 15, 14:13:49 »

Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni, hogy mi lehet a probléma, hogy ha benyomom a hátsó ablak fűtést akkor nem villágít erősebb fénnyel a gomb, a hátsó ablak fűtés sem működik.
Biztosíték táblát végig néztem. Rendben van. Narancs sárga relé hallom katogni amikor nyomkodom a fűtés gombot. Lehetséges hogy az lesz a rossz? Mi lehet a probléma? Merről kezdjem keresni?
Köszönöm szépen előre is.

Valóban a narancsszínű relé kapcsolja a hátsó szélvédő fűtését (plusz a tükörfűtést is, ha van).
Nem ritka, hogy elég a relé, vagy összeégnek a foglalatában az érintkezők.
Jó eséllyel ott lesz a gond, ha a fenti tünetek jelentkeztek.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9792 Dátum: 2018 Október, 16, 07:16:26 »

Sziasztok.  Van egy 97.07. 1.4 sedánom S2-es.
A fordulatszám mutatóval vannak problémáim csupán annyi hogy nem működik. Azt csinálta hogy menet közben párszor leesett a mutató egy pillanatra  aztán életre kelt. Ez ment 2 hétig de mostmár meg sem mozdul. Szerintetek mi lehet a gond? Műszerfal vagy valami más??
Válaszokat előre is köszi
Gyanús, hogy érintkezési hiba a műszerfalnál, vagy a jeladó meghibásodása. Előbbi viszonylag könnyen orvosolható, ha a vezeték nem szakadt: a műszerfali műszeregységet kell kiszerelni. Macerás egy kicsit, de nem megoldhatatlan, én már többször kiszedtem. Elsőként a kormány borítás 3 csavarjából a feléd eső kettőt ki kell hajtani (torx), a felső fedőlapot levenni. Ez után a mögötte lévő két, szintén torx csavart, ami a műszerfal keretét rögzíti, meg ugyan ennek a két csavarját fent kicsavarni. Ezt követően férsz hozzá a műszeregység 3, torx csavarjához: kettő lent, egy fent középen. A háromküllős kormányt a legalsó pozícióba állítani, és a műszeregység tetején lévő két csatlakozót kell leválasztani a műszeregységről. Ehhez a csatlakozók tetején lévő apró "bütyköt" kell finoman (!) benyomni, és a kengyelt hátrahúzva a csatlakozók szépen kiemelkednek. Ha a csatlakozókat leválasztottad, akkor a kormánykerék felső részén óvatosan ki lehet játszani a teljes műszeregységet. A napi számláló gombjára vigyázz, hajlamos beakadni, le ne törjön! A csatlakozókat érdemes kifújni, illetve az üregben maradó dugókat kontakt sprével lefújni. Száradás után rakd csak össze!
Ha már kint van a műszeregység, érdemes az izzókat átnézni, a hibásakat cserélni (nekem a múltkor 7 darabot kellett!), nem nagy összeg, autósboltban 80,- Ft/db áron vettem. (12 V 1,2 W, rizsszem izzó.) A foglalatuk "bajonett záras", azaz 1/4 fordualttal el kell fordítani, és kiemelhető. A foglalatból a rossz izzót csak ki kell húzni. Az új izzók vékony drót lábát érdemes kicsit kihajtani, mielőtt benyomod a foglalatba. Egy 12 V-os táppal (akksival, stb.) le lehet próbálni, melyik jó, melyik nem. Az érintkezésük is lehet rossz, egy kis megmozgatással, vagy a helyükre nyomással (a foglalatba) helyrejöhetnek. Egyes izzók foglalata pusza kézzel nem hozzáférhető, ezeket egy lapos fogóval óvatosan (!) megfogva lehet kivenni. Érdemes megjelölni, hogy melyik helyről vettél ki izzót, mert nem mindbe kell!
A visszaszerelés előtt érdemes a csatlakozók (kék és sárga) vezeték kötegét kicsit megmozgatni.
Ha ez nem segített, akkor sajnos jeladó probléma jó eséllyel, ebben - talán - zimurgy mester tud tanácsot adni. (A fenti szerelési tippek is Tőle származnak, ezúton is hálás köszönet érte!)
Az indexes fórumban van egy kép a csatlakozók kivételét segítendő:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149213211&t=9045258&openwith=1
Először a kék nyílnál kell benyomni, majd a sárga nyíllal jelzett irányban a kengyelt mozgatni.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

krisztiankope

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2001.11
  • Lakóhely: Békéscsaba
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9793 Dátum: 2018 Október, 16, 08:45:00 »

Valóban a narancsszínű relé kapcsolja a hátsó szélvédő fűtését (plusz a tükörfűtést is, ha van).
Nem ritka, hogy elég a relé, vagy összeégnek a foglalatában az érintkezők.
Jó eséllyel ott lesz a gond, ha a fenti tünetek jelentkeztek.

Köszönöm szépen a tanácsot. Hogy ha a foglalatban az  érintkezők összevannak égve, hogyan tunám orvosolni? Kontakt spray megoldás lehet?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9794 Dátum: 2018 Október, 16, 10:39:15 »

Köszönöm szépen a tanácsot. Hogy ha a foglalatban az  érintkezők összevannak égve, hogyan tunám orvosolni? Kontakt spray megoldás lehet?

Nem, beégett foglalat esetén azt javaslom, hogy ha veszel egy másik relét bontóból, akkor a foglalatával együtt vedd némi vezetékkel együtt, és normálisan, forrasztással, jó szigeteléssel toldd be az összeégett végű vezetékek helyére.
Viszont olyannal is találkoztam már, hogy csak a relé volt szétégve, a foglalata ép maradt.
Kicsi elszíneződés esetén elegendő megkapirgálni az érintkezőket, főleg ha sikerül szépen egyesével kivenned a foglalatból azokat. Nem könnyű hozzáférni, de valahogy kiszedhetőek az érintkezők. Ha van rá lehetőség, akkor szoktam szorítani az érintkezők rugós nyelvén is, hogy a jövőben biztosabb legyen a kontakt.
A kontakt spray önmagában annyit ér, mint a ráolvasás... ;-)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9795 Dátum: 2018 Október, 16, 10:40:49 »

Gyanús, hogy érintkezési hiba a műszerfalnál, vagy a jeladó meghibásodása. Előbbi viszonylag könnyen orvosolható, ha a vezeték nem szakadt: a műszerfali műszeregységet kell kiszerelni. Macerás egy kicsit, de nem megoldhatatlan, én már többször kiszedtem. Elsőként a kormány borítás 3 csavarjából a feléd eső kettőt ki kell hajtani (torx), a felső fedőlapot levenni. Ez után a mögötte lévő két, szintén torx csavart, ami a műszerfal keretét rögzíti, meg ugyan ennek a két csavarját fent kicsavarni. Ezt követően férsz hozzá a műszeregység 3, torx csavarjához: kettő lent, egy fent középen. A háromküllős kormányt a legalsó pozícióba állítani, és a műszeregység tetején lévő két csatlakozót kell leválasztani a műszeregységről. Ehhez a csatlakozók tetején lévő apró "bütyköt" kell finoman (!) benyomni, és a kengyelt hátrahúzva a csatlakozók szépen kiemelkednek. Ha a csatlakozókat leválasztottad, akkor a kormánykerék felső részén óvatosan ki lehet játszani a teljes műszeregységet. A napi számláló gombjára vigyázz, hajlamos beakadni, le ne törjön! A csatlakozókat érdemes kifújni, illetve az üregben maradó dugókat kontakt sprével lefújni. Száradás után rakd csak össze!
Ha már kint van a műszeregység, érdemes az izzókat átnézni, a hibásakat cserélni (nekem a múltkor 7 darabot kellett!), nem nagy összeg, autósboltban 80,- Ft/db áron vettem. (12 V 1,2 W, rizsszem izzó.) A foglalatuk "bajonett záras", azaz 1/4 fordualttal el kell fordítani, és kiemelhető. A foglalatból a rossz izzót csak ki kell húzni. Az új izzók vékony drót lábát érdemes kicsit kihajtani, mielőtt benyomod a foglalatba. Egy 12 V-os táppal (akksival, stb.) le lehet próbálni, melyik jó, melyik nem. Az érintkezésük is lehet rossz, egy kis megmozgatással, vagy a helyükre nyomással (a foglalatba) helyrejöhetnek. Egyes izzók foglalata pusza kézzel nem hozzáférhető, ezeket egy lapos fogóval óvatosan (!) megfogva lehet kivenni. Érdemes megjelölni, hogy melyik helyről vettél ki izzót, mert nem mindbe kell!
A visszaszerelés előtt érdemes a csatlakozók (kék és sárga) vezeték kötegét kicsit megmozgatni.
Ha ez nem segített, akkor sajnos jeladó probléma jó eséllyel, ebben - talán - zimurgy mester tud tanácsot adni. (A fenti szerelési tippek is Tőle származnak, ezúton is hálás köszönet érte!)
Az indexes fórumban van egy kép a csatlakozók kivételét segítendő:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149213211&t=9045258&openwith=1
Először a kék nyílnál kell benyomni, majd a sárga nyíllal jelzett irányban a kengyelt mozgatni.

A fordulatszámmérőhöz jeladó nincs, a motorvezérlőről kapja a jelet. Legtöbbször sajnos maga a műszeregység a hiba forrása, nem pedig a fordulatszám-jel hiánya.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9796 Dátum: 2018 Október, 17, 09:47:45 »

A fordulatszámmérőhöz jeladó nincs, a motorvezérlőről kapja a jelet. Legtöbbször sajnos maga a műszeregység a hiba forrása, nem pedig a fordulatszám-jel hiánya.
Ó, ez nekem is új információ, köszönöm.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Zerograviti

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Békéscsaba
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9797 Dátum: 2018 Október, 31, 23:05:12 »

Üdv!
Régen nem voltam már, nem is volt bajom az 1998 as 1.4 XN sedan-nal.
A középső óra már régen azt csinálja, hogy ha világitást kapcsolok, nem világítanak az izzók, normál esetnem mindkét izzó világít. Szétszedtem, összeraktam, ha összenyomom a házat akkor világít. Tudom orvosolni kontakt tisztítással, vagy ez nyák vagy alkatrész elöregedés?
Illetve tudom hogy volt róla szó, de van az óra csatlakozóhoz bekötési rajz? (A kereső mintha nem működne) Ugyanis van egy órám ami hőmérős. Szenzor is van, de nem tudom hova való a szenzor 2 lába.
Ez csak érdekességnek, sosem tudtam, hogy a motortérben a kompjuter mellett van egy piros gumi gomb, az mi lenne?
Nagyon köszönöm a türelmet, Attila!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9798 Dátum: 2018 November, 02, 11:57:20 »

Üdv!
Régen nem voltam már, nem is volt bajom az 1998 as 1.4 XN sedan-nal.
A középső óra már régen azt csinálja, hogy ha világitást kapcsolok, nem világítanak az izzók, normál esetnem mindkét izzó világít. Szétszedtem, összeraktam, ha összenyomom a házat akkor világít. Tudom orvosolni kontakt tisztítással, vagy ez nyák vagy alkatrész elöregedés?
Illetve tudom hogy volt róla szó, de van az óra csatlakozóhoz bekötési rajz? (A kereső mintha nem működne) Ugyanis van egy órám ami hőmérős. Szenzor is van, de nem tudom hova való a szenzor 2 lába.
Ez csak érdekességnek, sosem tudtam, hogy a motortérben a kompjuter mellett van egy piros gumi gomb, az mi lenne?
Nagyon köszönöm a türelmet, Attila!

A digitális órád érdekes, amit művel...
Megjegyzem, hogy egyszer volt már dolgom olyan 306-os órával, amelyiknél nem működött a háttérvilágítás-csökkentés úgy, hogy a helyzetjelzőről kapta a jelet, hanem ezt a pontot is testelni kellett. Ezt úgy oldottam meg, hogy egy relés áramkört iktattam közbe, tehát felkapcsolt világításnál nem pozitívot, hanem testet kapott. Így kifogástalanul működött sok éven át.

a normál óra bekötése a következő:
1=állandó pozitív
2=test
3=gyújtásról pozitív
4=helyzetjelzőről pozitív
5 és 6=szonda

A szonda helye gyárilag a jobb tükör aljában van. Arra van némi esély, hogy a műszerfali és a karosszéria-kötegben be van vezetékezve a jobb oldali ajtócsatlakozóig, de a jobb ajtókábelban gyakorlatilag kizárt. 721 és 722 a két érintett vezeték száma egyébként, színük talán barna és lila, ha jól emlékszem.
Kötöttem már be utólag gyári helyre szondát: a kiöntött ajtócsatlakozók miatt brutál nagy munka. Anno a régi 306-omon inkább előre vezettem, és a vonószem mögött elrejtve tette a dolgát, nem is lehetett látni, és nem zavarta a motor hője sem...

A "piros gumi gomb" az az inerciakapcsoló, a feladata az, hogy borulás esetén lekapcsolja az üzemanyag-ellátást. Igen-igen ritkán előfordul, hogy spontán kiold, ekkor be kell nyomni a gombot.
Naplózva

Zerograviti

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Békéscsaba
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9799 Dátum: 2018 November, 04, 22:22:29 »

A digitális órád érdekes, amit művel...
Megjegyzem, hogy egyszer volt már dolgom olyan 306-os órával, amelyiknél nem működött a háttérvilágítás-csökkentés úgy, hogy a helyzetjelzőről kapta a jelet, hanem ezt a pontot is testelni kellett. Ezt úgy oldottam meg, hogy egy relés áramkört iktattam közbe, tehát felkapcsolt világításnál nem pozitívot, hanem testet kapott. Így kifogástalanul működött sok éven át.

a normál óra bekötése a következő:
1=állandó pozitív
2=test
3=gyújtásról pozitív
4=helyzetjelzőről pozitív
5 és 6=szonda

A szonda helye gyárilag a jobb tükör aljában van. Arra van némi esély, hogy a műszerfali és a karosszéria-kötegben be van vezetékezve a jobb oldali ajtócsatlakozóig, de a jobb ajtókábelban gyakorlatilag kizárt. 721 és 722 a két érintett vezeték száma egyébként, színük talán barna és lila, ha jól emlékszem.
Kötöttem már be utólag gyári helyre szondát: a kiöntött ajtócsatlakozók miatt brutál nagy munka. Anno a régi 306-omon inkább előre vezettem, és a vonószem mögött elrejtve tette a dolgát, nem is lehetett látni, és nem zavarta a motor hője sem...

A "piros gumi gomb" az az inerciakapcsoló, a feladata az, hogy borulás esetén lekapcsolja az üzemanyag-ellátást. Igen-igen ritkán előfordul, hogy spontán kiold, ekkor be kell nyomni a gombot.

Üdv! Nagyon köszönöm. Közben kutattam én is és rajzot is találtam. Ma megint kiszedtem az órát. Ha helyzetjelzőt kapcsolok az izzó nem világít. Középen összenyomom, akkor kisebb fényerővel világít, de ha megkoccintom, elalszik. Nem tudom hogy nyák vagy forrasztás, vagy valami kontakt. Ugyanis a kijelzőhöz nem szalagkábel megy, hanem valami sín rányomódik a kijelző nyáklapjának fóliájára.. megpróbálom kitisztítani.
Nem is kísérletezem a tükörbe szenzorral, olvastam hogy nem egyszerű. Csak ki akartam akarnám cserélni ha a mostani nem javul meg mert este látnom kell az időt. Csak ugye szenzor nélkül csak villog a celsius. Max belső hőt fog mérni. Jól láttam, hogy a mfalból jövő kábel kamráiba be lehet tenni a vezetéket a kések közé ha lepattintom a kis fekete védőt az 5-6 ról?
Még 1x köszönöm!
Naplózva
 


Az oldal 0.463 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.