Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: 1 ... 190 191 [192] 193 194 ... 199   Le

Szerző Téma: Elektromos dolgok...  (Megtekintve 1703800 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9550 Dátum: 2017 Július, 10, 15:31:01 »

Teszteléshez azt javaslom, hogy kihúzott relékkel azt próbalámpázd, vagy műszerrel mérd ki, hogy mikor szükséges, a három relé megkapja-e a vezérlőjeleket, illetve ráadott gyújtásnál a vastag vezetékeken eljut-e a feszültség a három relé megfelelő pontjaihoz. S1-nél van egy kis (talán 7-kamrás) körcsatlakozó a hűtő vezetőoldali alsó sarkánál is, találkoztam már ott is vezeték-szakadással, közvetlenül a csati tövénél, illetve belül a csatlakozó érintkezői is lehetnek ramaty állapotban. S3-nál nem bolygattam még ezt a részt, lehetséges, hogy itt már nincs ez a kis körcsatlakozó-pár.
Lehet en nem értek valamit de a relék biztos hogy kapnak feszt de jelet csak 106 foknál kap a bal oldali! A probléma alapvetően az hogy miért 106 foknal indítja el az alacsony fokozatot? Annak 95 körül mennie kellene! Jol gondolom?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9551 Dátum: 2017 Július, 10, 16:11:56 »

Lehet en nem értek valamit de a relék biztos hogy kapnak feszt de jelet csak 106 foknál kap a bal oldali! A probléma alapvetően az hogy miért 106 foknal indítja el az alacsony fokozatot? Annak 95 körül mennie kellene! Jol gondolom?

Igen, ez nagy gond, hogy csak 106 foknál indítja az alacsony fokozatot. A magas fordulat beindul? Ha igen, akkor hány foknál?
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9552 Dátum: 2017 Július, 10, 17:23:52 »

Igen, ez nagy gond, hogy csak 106 foknál indítja az alacsony fokozatot. A magas fordulat beindul? Ha igen, akkor hány foknál?
azt csak akkor látom hogy indítja ha lehuzom a csatit! Hamarabb elforr a vízem minthogy indulna  a gyors fokozat
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9553 Dátum: 2017 Július, 10, 19:29:14 »

Találtam egy jónak tűnő linket, igaz, hogy franciául van, de szerintem segíthet:
http://www.306inside.com/forum/viewtopic.php?p=1860717&sid=917481bc43a5c20bb9032c5188feff27

További infok (bár ezek Sagem S2000-es motorvezérlő rajzáról származnak, ami TU3JP/L4, tehát 1.4-es motoré, ráadásul sajnos csak 206-oshoz találtam, nem pedig 306-oshoz), de ugyanúgy hárompólusú a hőfokmérő szenzora:

A kék szonda csati-kiosztása:
1=1366A - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó E4-es kamrájába megy
2=1357 - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó D4-es kamrájába megy
3=401 - a műszeregység 26-pol sárga csatijának a 22-es kamrájába megy (tehát ez a műszerfeli hőfokmérő-kivezetése)

A 48-pol barna motorvezérlő-csatlakozó F2, J4, és K4-es kamráiból mennek a vezérlések előre, a három reléhez, ha minden igaz...

Haza értem és még elég világos is van, hála a nyári időszámításnak :)
A kék csatlakozó kiosztása teljesen jónak bizonyul sajnos a hiba nem lett meg, még. Mind a három ér ott és abban a kamrában sípolt ahol írtad. Itt nincs szálszakadás.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9554 Dátum: 2017 Július, 10, 19:39:06 »

Haza értem és még elég világos is van, hála a nyári időszámításnak :)
A kék csatlakozó kiosztása teljesen jónak bizonyul sajnos a hiba nem lett meg, még. Mind a három ér ott és abban a kamrában sípolt ahol írtad. Itt nincs szálszakadás.

Azt is javaslom megnézned, hogy a 48-pol barna csatiról amit írtam, azokból a megadott kamrákból mennek-e a vezérlőszálak a három első reléhez, és hogy nincs-e valamelyikben szakadás.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9555 Dátum: 2017 Július, 10, 19:48:44 »

Azt is javaslom megnézned, hogy a 48-pol barna csatiról amit írtam, azokból a megadott kamrákból mennek-e a vezérlőszálak a három első reléhez, és hogy nincs-e valamelyikben szakadás.
Zimurgy, minden köszönetem, igen megnéztem a nagylányom segített a műszert a barna csati jelölt kamráiba dugott drótszálhoz érinteni én meg a körcsatlakozó lábain kerestem sípol-e. Meg is lett mind a három. A keréknél állva tettem vissza a csatikat amikor felfigyeltem egy barna színű dobozkára az aksitartó doboz hátoldalához rögzítve. Mondom ez mi a fa..?! Gyors levettem és az van ráírva: Bitron.
Most akkor mégis csak van benne?
Vagy esetleg ez mást vezérel? Rákerestem a cikkszámra és a fuelpump relay-t mutatta 206-nál. Ez most mi?
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9556 Dátum: 2017 Július, 10, 20:34:07 »

Délután megnézem alaposabban azt a csövet.
Szakaszosan is megpróbálom levenni a csöveket,hátha sikerül szűkíteni a hiba forrását.
Köszi  :-!

Szűkül a kör & ezzel együtt fogynak az ötleteim....
A szívó házról levettem a csatit (a sárga biztosítósat) és befogtam a szívó részt,ugyanúgy ingadozik az alapjárat...
Ezzel a kaniszter szelep kilőve,mint lehetséges hibaforrás.  ???
A fék vákuum csövét is levettem,és ugyanúgy befogtam a szívó részt de a hiba maradt.
A vízhőfok jeladóról lehúztam a csatit,a ventik bekapcsoltak az alapjárat ingadozás megmaradt.
Visszaraktam az eredeti MAP szenzort,nincs javulás.  ???  ???  ???
Maradt a fordulatszám jeladó --> Elvileg jó,mivel az órán mutatja rendesen a fordulatszámot
kopogás érzékelő --> szépen jár a motor,nincs kopogásos égésre utaló hang így ezt is kizárnám
fojtószelep állás potenciométer --> gázadásra reagál rendesen,szerintem ezzel sincs gond.
Tudtommal más nem befolyásolja a befecskendező részt  ???
Marad a szerviz... csütörtökre van időpontom,remélem ott kiderül a hiba ok.
Ha van valakinek ezzel kapcsolatban ötlete ne tartsa magában  ;D  whistle
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9557 Dátum: 2017 Július, 11, 13:25:03 »

Zimurgy, minden köszönetem, igen megnéztem a nagylányom segített a műszert a barna csati jelölt kamráiba dugott drótszálhoz érinteni én meg a körcsatlakozó lábain kerestem sípol-e. Meg is lett mind a három. A keréknél állva tettem vissza a csatikat amikor felfigyeltem egy barna színű dobozkára az aksitartó doboz hátoldalához rögzítve. Mondom ez mi a fa..?! Gyors levettem és az van ráírva: Bitron.
Most akkor mégis csak van benne?
Vagy esetleg ez mást vezérel? Rákerestem a cikkszámra és a fuelpump relay-t mutatta 206-nál. Ez most mi?

Amit említesz, az az úgynevezett kettősrelé, az üzemanyagszivattyú és az ECU áramellátásáért felel.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9558 Dátum: 2017 Július, 11, 13:47:18 »

Amit említesz, az az úgynevezett kettősrelé, az üzemanyagszivattyú és az ECU áramellátásáért felel.
Akkor ennek nem sok köze lehet a dologhoz! Akkor a probléma meg mindig adott! Mindent ki sipoltattam nincs szakadás sehol! Mi a szart lehetne meg megnézni?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9559 Dátum: 2017 Július, 11, 14:19:09 »

Akkor ennek nem sok köze lehet a dologhoz! Akkor a probléma meg mindig adott! Mindent ki sipoltattam nincs szakadás sehol! Mi a szart lehetne meg megnézni?

Azt megteheted még, hogy a motorvezérlő barna csatiját leoldod, hogy a tesztet ne befolyásolhassa, majd ráadott gyújtásnál az elöl lévő három relé közül a két zöld színű relé foglalataiban a fehér vékony vezetékeket (a francia linken ezekhez "borne 83" "borne 25" feliratokat írt a kommentelő) külön hozzáérintett vezetékdarabbal testelném. Először csak az 1-es fokozat reléjét, majd a 2-es fokozatét is.

Kíváncsi vagyok, hogy indul-e a két ventilátor lassan, majd gyorsan.

Ha nem mennek, akkor elöl keresendő a hiba. Ha működnek, akkor gyanítható, hogy az ECU nem ad testet a megfelelő hőmérsékletek elérésekor.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9560 Dátum: 2017 Július, 11, 19:14:49 »

Azt megteheted még, hogy a motorvezérlő barna csatiját leoldod, hogy a tesztet ne befolyásolhassa, majd ráadott gyújtásnál az elöl lévő három relé közül a két zöld színű relé foglalataiban a fehér vékony vezetékeket (a francia linken ezekhez "borne 83" "borne 25" feliratokat írt a kommentelő) külön hozzáérintett vezetékdarabbal testelném. Először csak az 1-es fokozat reléjét, majd a 2-es fokozatét is.

Kíváncsi vagyok, hogy indul-e a két ventilátor lassan, majd gyorsan.

Ha nem mennek, akkor elöl keresendő a hiba. Ha működnek, akkor gyanítható, hogy az ECU nem ad testet a megfelelő hőmérsékletek elérésekor.
Oké ha világosban haza erek akkor meg ma le is ellenőrzöm ! Mindegy mivel es hol testelem gondolom ugye?!

Meg se nyikkannak a ventik. Hallani ,hogy a fekete relé kattan de ennyi. 0 aktivitás.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9561 Dátum: 2017 Július, 11, 21:06:46 »

Oké ha világosban haza erek akkor meg ma le is ellenőrzöm ! Mindegy mivel es hol testelem gondolom ugye?!

Meg se nyikkannak a ventik. Hallani ,hogy a fekete relé kattan de ennyi. 0 aktivitás.

Ez tulajdonképpen jó jel!
Tehát a ventilátorok áramköreit kell tüzetesen átvizsgálnod, hiszen aligha lesz gond a motorvezérlővel...

Az utastéri F5 (25A), illetve F9 (20A) biztosítékok, illetve a motortéri F37 (40A) illetve F40 (40A) biztosítékok mindegyike biztosan ép?
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9562 Dátum: 2017 Július, 11, 21:37:19 »

Ez tulajdonképpen jó jel!
Tehát a ventilátorok áramköreit kell tüzetesen átvizsgálnod, hiszen aligha lesz gond a motorvezérlővel...

Az utastéri F5 (25A), illetve F9 (20A) biztosítékok, illetve a motortéri F37 (40A) illetve F40 (40A) biztosítékok mindegyike biztosan ép?
De ha én nem tudtam elindítani direkt teszteléssel a lassú fokozatot ill a gyorsat sem akkot a motorvezérlő miért tudja 106 fokon indítani a lassút és miért indul el a gyors fokozat ha lehúzom a hőkapcsolót?
Elképzelhető, hogy ha teszek bele egy másik komplett ventilátort azzal ki is derülne hogy nekem kerülte el valami a figyelmem? Vagy rossz ötlet? Beltéri biztosíték rajz jól jönne de úgy hiszem hogy ezeket már megnéztem.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9563 Dátum: 2017 Július, 11, 22:27:33 »

De ha én nem tudtam elindítani direkt teszteléssel a lassú fokozatot ill a gyorsat sem akkot a motorvezérlő miért tudja 106 fokon indítani a lassút és miért indul el a gyors fokozat ha lehúzom a hőkapcsolót?
Elképzelhető, hogy ha teszek bele egy másik komplett ventilátort azzal ki is derülne hogy nekem kerülte el valami a figyelmem? Vagy rossz ötlet? Beltéri biztosíték rajz jól jönne de úgy hiszem hogy ezeket már megnéztem.

Küldj egy email-címet pü-ben, és akkor tudok mellékletben biztosíték-kiosztási rajzot küldeni.
Érdekes, amit írsz. Tehát létezik lassú és gyors fokozat is, de a leírt módszerrel (ráadott gyújtás mellett) nem sikerült indítanod egyiket sem.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9564 Dátum: 2017 Július, 11, 22:39:06 »

Küldj egy email-címet pü-ben, és akkor tudok mellékletben biztosíték-kiosztási rajzot küldeni.
Érdekes, amit írsz. Tehát létezik lassú és gyors fokozat is, de a leírt módszerrel (ráadott gyújtás mellett) nem sikerült indítanod egyiket sem.
Pontosan
Ha a hőkapcsolóra bízom akkor a motorvezérlő indítja a lassú fokozatot 106 fokon, ha lehúzom a csatit akkor a hőmérséklet mutató lefekszik de azonnal indul a gyors fokozat.
Egy kábeldarabbal kasztni testjére érintve csak a fekete relé kattanását lehetett hallani de ennyi, semmi nem történt.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9565 Dátum: 2017 Július, 12, 20:06:43 »

Sziasztok
Ismét lenne egy kérdésem  ??? Remélem valaki tud ebben segíteni.
Ha a lambda-szonda csatlakozóját széthúzom járó motornál akkor kell hallható változásnak történnie?
Mert ha a felsőt (zöld csatis) lehúzom,akkor észrevehető hogy nem tetszik neki.Változik az alapjárat és furán jár a motor.
De ha az alsót (kék csatis) húzom le akkor szinte semmi nem történik...  ???
Elképzelhető hogy az alsó lambda-szonda okozza az egyenetlen alapjárati hibát?
Előre is köszi  :-!
üdv:Krisztián
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9566 Dátum: 2017 Július, 12, 22:18:12 »

Küldj egy email-címet pü-ben, és akkor tudok mellékletben biztosíték-kiosztási rajzot küldeni.
Érdekes, amit írsz. Tehát létezik lassú és gyors fokozat is, de a leírt módszerrel (ráadott gyújtás mellett) nem sikerült indítanod egyiket sem.
Nagyon szépen köszönöm, minden eddigi segítséget. Sajnos nem lett meg a hiba oka, de mivel rengeteget dolgozom, sajnos sem időm sem energiám nincs tovább bajlódni vele. A sanax is elfogyott. Pénteken elmegy a kicsike orvoshoz. Zimu Sohadani még egyszer köszönöm az ötletelést és a segítséget. Zimu a bizti tábla kiosztást szintén köszönöm, sajnos minden bizti jó. Viszont minden képen megírom majd ,hogy mi is okozta ezt a csodálatos kis hibát más had tanuljon az esetből. Már ha a villanyos doki rájön mi baja.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9567 Dátum: 2017 Július, 13, 07:58:21 »

Nagyon szépen köszönöm, minden eddigi segítséget. Sajnos nem lett meg a hiba oka, de mivel rengeteget dolgozom, sajnos sem időm sem energiám nincs tovább bajlódni vele. A sanax is elfogyott. Pénteken elmegy a kicsike orvoshoz. Zimu Sohadani még egyszer köszönöm az ötletelést és a segítséget. Zimu a bizti tábla kiosztást szintén köszönöm, sajnos minden bizti jó. Viszont minden képen megírom majd ,hogy mi is okozta ezt a csodálatos kis hibát más had tanuljon az esetből. Már ha a villanyos doki rájön mi baja.

Megértem, van az a szint, mikor jobb már más szakembert bevonni.
Viszont találtam végre kapcsolási, és kábelköteg-rajzot is S3-as klímás ventilátor-áramkörökhöz, (ámbár nem benzinesé, hanem HDI), de a lényeg vélhetően pontosan ugyanaz. Ha nincs meg a villamos szakemberednek, akkor érdemes lehet magaddal vinned, még a nyúlványban található körcsati-pár kamrakiosztásai is benne vannak, vezetékszínek és számozások szintén, szóval komplett. (a második oldalon található egymás alatti három rajz, illetve jóval lejjebb pedig a kábelkötegek funkcionális rajza)

https://www.pug306.net/forum/threads/142890-Twin-Fan-Problems/page2

Egy másik helyen pedig valaki azt írta, hogy a szonda 97°C-nál 350 Ohm ellenállású, 105 °C-nál pedig 280 Ohm mérhető. Nem gyári táblázatból származó adat, ennek megfelelően kezelendő, de hátha segít valamit.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9568 Dátum: 2017 Július, 13, 08:20:11 »

Megértem, van az a szint, mikor jobb már más szakembert bevonni.
Viszont találtam végre kapcsolási, és kábelköteg-rajzot is S3-as klímás ventilátor-áramkörökhöz, (ámbár nem benzinesé, hanem HDI), de a lényeg vélhetően pontosan ugyanaz. Ha nincs meg a villamos szakemberednek, akkor érdemes lehet magaddal vinned, még a nyúlványban található körcsati-pár kamrakiosztásai is benne vannak, vezetékszínek és számozások szintén, szóval komplett. (a második oldalon található egymás alatti három rajz, illetve jóval lejjebb pedig a kábelkötegek funkcionális rajza)

https://www.pug306.net/forum/threads/142890-Twin-Fan-Problems/page2

Egy másik helyen pedig valaki azt írta, hogy a szonda 97°C-nál 350 Ohm ellenállású, 105 °C-nál pedig 280 Ohm mérhető. Nem gyári táblázatból származó adat, ennek megfelelően kezelendő, de hátha segít valamit.
Nagyon szepen köszönöm ! Amint hírem van jelentkezem
Update: mi a vélemény a következőkről fogom a hőkapcsoló test ill ECU fele menő szálakat es köze teszek egy 150 ohm körüli ellenállást! Ezáltal elhitetem hogy nagyon magas a hőmérséklet tehát hamarabb fogja indítani az alacsony fokozatot! Vélemény? Oké hogy ez csalás az ecuval szemben de működhet? Hiszen Zimu írta hogy 105 foknál 280 ohm akkor ha leviszem annyira elhitetem az ecuval hogy annyi van pedig csak kilencven fölött lesz kicsivel!
Naplózva

Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 190
  • Autó színe: Moonstone blue
  • Évjárat: 2006.11
  • Kor: 35
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
    • Peugeot Klub
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9569 Dátum: 2017 Július, 15, 00:22:36 »

Üdv!
Semmi konkrét dolgot nem tudok segíteni, de két dolgot már megtapasztaltam:
- 2 pólusú csatlakozónak csak nyitott és zárt állása van, a 3 pólusú érzékel fokozatokat (legalábbis műszerfalnál így volt, a 2-es nem mutatott értéket)
  Hasonló lehet mint a számítógépnél, ahol a 3 érintkezős ventilátor fixen pörög, a 4 érintkezős változó fordulatszámmal.
- Rádiónál szokott olyan lenni, hogy fel van cserélve az állandó és a kapcsolt + (onnan vettem észre, hogy mindig elfelejtette a beállításokat) Bár nem tudom, bármelyik gyártónak meg van-e engedve ilyen egy jeladónál.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9570 Dátum: 2017 Július, 15, 07:08:49 »

Üdv!
Semmi konkrét dolgot nem tudok segíteni, de két dolgot már megtapasztaltam:
- 2 pólusú csatlakozónak csak nyitott és zárt állása van, a 3 pólusú érzékel fokozatokat (legalábbis műszerfalnál így volt, a 2-es nem mutatott értéket)
  Hasonló lehet mint a számítógépnél, ahol a 3 érintkezős ventilátor fixen pörög, a 4 érintkezős változó fordulatszámmal.
- Rádiónál szokott olyan lenni, hogy fel van cserélve az állandó és a kapcsolt + (onnan vettem észre, hogy mindig elfelejtette a beállításokat) Bár nem tudom, bármelyik gyártónak meg van-e engedve ilyen egy jeladónál.
Köszi! A hőkapcsoló elméletileg hőmérséklet növekedésre alacsonyabb ellenállás értéket küld az ecunak. Az pedig ettől függően indítja a ventiket! En ezt a jelet akarom alapból levinni!

Ha jól gondolom akkor a jobb oldali ntc lesz a műszerfali mutatóé a középső ill bal testetlen ntc pedig az ecuba megy és ennek az ellenállását kell lejjebb vinni, kb 100-120 ohmmal. Kb 10-12 fokkal később indítja az alacsony fokozatot mint kellene. Ahogy Zimu írta 8 fokos emelkedés 70 Ohm csökkenést eredményez. Ennyivel minimum le kellene vinnem az alap ellenállását. De javítson ki valaki ,hogy ha irdatlan baromságot írtam.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9571 Dátum: 2017 Július, 15, 08:56:42 »

Köszi! A hőkapcsoló elméletileg hőmérséklet növekedésre alacsonyabb ellenállás értéket küld az ecunak. Az pedig ettől függően indítja a ventiket! En ezt a jelet akarom alapból levinni!

Ha jól gondolom akkor a jobb oldali ntc lesz a műszerfali mutatóé a középső ill bal testetlen ntc pedig az ecuba megy és ennek az ellenállását kell lejjebb vinni, kb 100-120 ohmmal. Kb 10-12 fokkal később indítja az alacsony fokozatot mint kellene. Ahogy Zimu írta 8 fokos emelkedés 70 Ohm csökkenést eredményez. Ennyivel minimum le kellene vinnem az alap ellenállását. De javítson ki valaki ,hogy ha irdatlan baromságot írtam.

Szia
Az elmélet jó,de kíváncsi vagyok rá hogyan akarod ezt kivitelezni?  ???
Mert az ellenállás értéket növelni "egyszerű",egy fix értékű vagy egy változtatható értékű (potenciométer) ellenállás közbe forrasztásával könnyedén megoldható,de.... az érzékelő házat hogyan szeretnéd megbontani majd az érzékelő ellenállását csökkenteni?  ???
Szerintem érdemes lenne szervízben utánnakérdezni ennek,mert lehet hogy találkoztak már ilyen hibával és (lehet) tudnak rá megoldást.
üdv: Krisztián
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9572 Dátum: 2017 Július, 15, 14:09:51 »

Szia
Az elmélet jó,de kíváncsi vagyok rá hogyan akarod ezt kivitelezni?  ???
Mert az ellenállás értéket növelni "egyszerű",egy fix értékű vagy egy változtatható értékű (potenciométer) ellenállás közbe forrasztásával könnyedén megoldható,de.... az érzékelő házat hogyan szeretnéd megbontani majd az érzékelő ellenállását csökkenteni?  ???
Szerintem érdemes lenne szervízben utánnakérdezni ennek,mert lehet hogy találkoztak már ilyen hibával és (lehet) tudnak rá megoldást.
üdv: Krisztián

Hali!
Négy villamosságis dobta már vissza, hogy sajna nem lelik a hibát. Elméletileg hétfőn megy a kicsike az ötödikhez. Én múlt héten írtam, hogy nincs idegem ezzel többet foglalkozni de ezt még ki próbálom.
Nem a hőkapcsolót akarom megbontani. Ha jó az elmélet, akkor a középső illetve bal oldali lábra menő kábel közé akarom betenni ezáltal csökkentem az alap ellenállását így "hamarabb" ér el arra a szintre amikor kapcsolja a ventit. Ha sorba kötöm akkor növekszik az ellenállás de ha párhuzamosan akkor csökken. Most a legnagyobb problémám, hogy tegnap tök sokáig dolgoztam ma meg nincs semmi nyitva ahol tudnék venni. Kellene egy 100,120 és 150 Ohm értékű és akkor kiderülne ,hogy melyik a legoptimálisabb. Youtube-on láttam vidit amiben a fószer bitron-t javított így. Szerintem működhet.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9573 Dátum: 2017 Július, 15, 14:29:45 »

Hali!
Négy villamosságis dobta már vissza, hogy sajna nem lelik a hibát. Elméletileg hétfőn megy a kicsike az ötödikhez. Én múlt héten írtam, hogy nincs idegem ezzel többet foglalkozni de ezt még ki próbálom.
Nem a hőkapcsolót akarom megbontani. Ha jó az elmélet, akkor a középső illetve bal oldali lábra menő kábel közé akarom betenni ezáltal csökkentem az alap ellenállását így "hamarabb" ér el arra a szintre amikor kapcsolja a ventit. Ha sorba kötöm akkor növekszik az ellenállás de ha párhuzamosan akkor csökken. Most a legnagyobb problémám, hogy tegnap tök sokáig dolgoztam ma meg nincs semmi nyitva ahol tudnék venni. Kellene egy 100,120 és 150 Ohm értékű és akkor kiderülne ,hogy melyik a legoptimálisabb. Youtube-on láttam vidit amiben a fószer bitron-t javított így. Szerintem működhet.

Az elmélet jó,és működhet is...
De ha minden megfelelően működne,akkor nem lenne szükség ilyen módosításra.
Azt megmérted már,hogy a jeladó által mért érték egyezik-e a valós vízhőfokkal?  ???
Hivatalos Peugeot szervízben voltál már vele? Nekem 7400Ft-ért vizsgálták meg,hogy miért ingadozik az alapjárat (kb 1óra volt).Majd hétfőn megmondom,hogy igazuk volt-e. (akkor cserélem a javasolt tömítéseket)
Ezzel csak azt akarom mondani,hogy lehet megérné megnézetni ott is,valószínűleg több "érdekes" hibával találkoztak már mint egy "házi" villamosságis (tisztelet a kivételnek  :-! ).
És nem kötelező ott javíttatni arany árban.
Üdv:Krisztián
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9574 Dátum: 2017 Július, 15, 16:46:44 »

Az elmélet jó,és működhet is...
De ha minden megfelelően működne,akkor nem lenne szükség ilyen módosításra.
Azt megmérted már,hogy a jeladó által mért érték egyezik-e a valós vízhőfokkal?  ???
Hivatalos Peugeot szervízben voltál már vele? Nekem 7400Ft-ért vizsgálták meg,hogy miért ingadozik az alapjárat (kb 1óra volt).Majd hétfőn megmondom,hogy igazuk volt-e. (akkor cserélem a javasolt tömítéseket)
Ezzel csak azt akarom mondani,hogy lehet megérné megnézetni ott is,valószínűleg több "érdekes" hibával találkoztak már mint egy "házi" villamosságis (tisztelet a kivételnek  :-! ).
És nem kötelező ott javíttatni arany árban.
Üdv:Krisztián
Nos jelentem a megoldás működik!!!!!
 biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin
Rettentően örülök!
997 Ohm ennyit tettem a két ér közé és 91 fokon a termosztát nyitását követően indul az alacsony fokozat ha tovább terhelem akkor emeli a ventik fordulatszámát.
Állítólag a bitron-t úgy váltotta ki a motorvezérlő, hogy a bitron belsejét bele építették. Egyszerűen elmászott az ecu érzékelője. Legalábbis én így értelmezem.
Mindenkinek nagyon köszönöm a rengeteg segítséget. Külön kiemelném Zimu is Sohadani tanácsai aranyat értek. Hálásan köszönöm.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9575 Dátum: 2017 Július, 16, 07:24:28 »

Nos jelentem a megoldás működik!!!!!
 biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin
Rettentően örülök!
997 Ohm ennyit tettem a két ér közé és 91 fokon a termosztát nyitását követően indul az alacsony fokozat ha tovább terhelem akkor emeli a ventik fordulatszámát.
Állítólag a bitron-t úgy váltotta ki a motorvezérlő, hogy a bitron belsejét bele építették. Egyszerűen elmászott az ecu érzékelője. Legalábbis én így értelmezem.
Mindenkinek nagyon köszönöm a rengeteg segítséget. Külön kiemelném Zimu is Sohadani tanácsai aranyat értek. Hálásan köszönöm.

A lényeg, hogy megoldódott. Az ECUban nem hiszem, hogy el tudna mászni az érzékelő. Az kap egy jelet(ellenállás) a hőfokjeladóról, ami alapján küld egy jelet (a ventilátor relék felé). Szóval valamiért nagyobb ellenállást érzékelt, ami lehet jeladó hiba, vagy kábel rohadás. Szerintem... De ha így működik, akkor kár vele tovább foglalkozni. Bár a 91 fok szerintem kicsit kevés. Állandóan menni fog a ventid. 95 jobb lenne.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9576 Dátum: 2017 Július, 16, 08:02:33 »

A lényeg, hogy megoldódott. Az ECUban nem hiszem, hogy el tudna mászni az érzékelő. Az kap egy jelet(ellenállás) a hőfokjeladóról, ami alapján küld egy jelet (a ventilátor relék felé). Szóval valamiért nagyobb ellenállást érzékelt, ami lehet jeladó hiba, vagy kábel rohadás. Szerintem... De ha így működik, akkor kár vele tovább foglalkozni. Bár a 91 fok szerintem kicsit kevés. Állandóan menni fog a ventid. 95 jobb lenne.

Az ECUban mi kapja meg a jelet? Mindegy is igazából! Este elvittem tesztelni es igen igazad van korán kapcsol be es nem kapcsol ki mivel 91 alá nem tud hűlni!Talán autópályán vissza hűl annyira hogy kikapcsoljon! Hétfőn veszek bele egy 7-800 ohm- os ellenállást! Akkor 95- nel fogja kapcsolni!
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9577 Dátum: 2017 Július, 16, 12:55:49 »


Az ECUban mi kapja meg a jelet? Mindegy is igazából! Este elvittem tesztelni es igen igazad van korán kapcsol be es nem kapcsol ki mivel 91 alá nem tud hűlni!Talán autópályán vissza hűl annyira hogy kikapcsoljon! Hétfőn veszek bele egy 7-800 ohm- os ellenállást! Akkor 95- nel fogja kapcsolni!

Ecuban egy program fut. Olyan mint egy számítógép, csak célorientált. (Leegyszerűsítve)
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9578 Dátum: 2017 Július, 16, 17:31:26 »

Ecuban egy program fut. Olyan mint egy számítógép, csak célorientált. (Leegyszerűsítve)
Most hosszabb távon tudtam tesztelni mentem vele ugy 250 km-t  vegyesen! Óra szerint stabilan 91-94 között mozgott! De inkább 92 fokon állt araszolva felment 97 re de feljebb nem ment sajna nem tudtam megnézni hogy 97 fokon ment e mar a magas fokozat! Az viszont biztos hogy az alacsony fokozat állandóan megy! Ami tenyleg nem a leg egészségesebb! Most 997 ohm van betéve! A helyzet sokat javult! Holnap veszek pár ellenállást 750-950 ig 50-es léptékekkel. Azért jo lenne ha az alacsony fokozat is le tudna állni! Vélemények esetleg erről? Vagy mit gondoltok nem jo megoldás? Igazság szerint tudom hogy ezzel nem oldottam meg a problémát csak megkerültem, de öt villamossagis szerint semmi nem indokolja ezt a hibát es megis ott van!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9579 Dátum: 2017 Július, 16, 21:59:03 »

Most hosszabb távon tudtam tesztelni mentem vele ugy 250 km-t  vegyesen! Óra szerint stabilan 91-94 között mozgott! De inkább 92 fokon állt araszolva felment 97 re de feljebb nem ment sajna nem tudtam megnézni hogy 97 fokon ment e mar a magas fokozat! Az viszont biztos hogy az alacsony fokozat állandóan megy! Ami tenyleg nem a leg egészségesebb! Most 997 ohm van betéve! A helyzet sokat javult! Holnap veszek pár ellenállást 750-950 ig 50-es léptékekkel. Azért jo lenne ha az alacsony fokozat is le tudna állni! Vélemények esetleg erről? Vagy mit gondoltok nem jo megoldás? Igazság szerint tudom hogy ezzel nem oldottam meg a problémát csak megkerültem, de öt villamossagis szerint semmi nem indokolja ezt a hibát es megis ott van!

Örülök, hogy történt előrelépés!
Az nagyon meglepő szerintem is, hogy ha az ECU "állítódott el".
Azt mindenképpen javaslom, hogy a szonda és az ECU között mérj a vezetékeken ellenállást, amit megejthetsz a végpontok között is, illetve szakaszolva is (a nyúlványban lévő kör-csatiban van az egyetlen közbeeső csatlakozó). A szonda csatlakozójában is érdemes az érintkezőkön kicsit szorítani.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9580 Dátum: 2017 Július, 16, 23:07:30 »

Örülök, hogy történt előrelépés!
Az nagyon meglepő szerintem is, hogy ha az ECU "állítódott el".
Azt mindenképpen javaslom, hogy a szonda és az ECU között mérj a vezetékeken ellenállást, amit megejthetsz a végpontok között is, illetve szakaszolva is (a nyúlványban lévő kör-csatiban van az egyetlen közbeeső csatlakozó). A szonda csatlakozójában is érdemes az érintkezőkön kicsit szorítani.
Én is örülök, így már használható az autó de ugye az még nem az igazi, hiszen nem áll le, az alacsony fokozat mindig megy. A hőkapcsoló csatlakozóját már igazítottam, feszes szoros mint egy szűzlány. Nem teljesen tiszta ,az hogy hol mérjek ellenállást? A hőkapcsoló hideg, üzemhőmérsékleti ill 106 fokos ellenállását mértem. Te írtad,hogy 97 fokon 350 ohm-ot mért az ember, én közel 500at, ami mondjuk sok mindenből adódhat. Hideg állapotban pedig több mint 6k Ohm volt az ellenállás tehát a hőmérséklet emelkedésével nem egyenesen arányos az ohm csökkenés. Ezeket a méréseket mind magán a hőkapcsoló lábain mértem. A rendelkezésemre álló ellenállások közül(120ohm 2M ohm ill 8k ohm 1k ohm)az egyiket mérve 997 ohm-ot mutatott a műszer, ezt forrasztottam a két ér közé és ennyi. A vezetékeknek is van saját ellenállása ezt kellene mérnem? Bocs ha értetlen vagyok.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9581 Dátum: 2017 Július, 17, 09:14:43 »

Én is örülök, így már használható az autó de ugye az még nem az igazi, hiszen nem áll le, az alacsony fokozat mindig megy. A hőkapcsoló csatlakozóját már igazítottam, feszes szoros mint egy szűzlány. Nem teljesen tiszta ,az hogy hol mérjek ellenállást? A hőkapcsoló hideg, üzemhőmérsékleti ill 106 fokos ellenállását mértem. Te írtad,hogy 97 fokon 350 ohm-ot mért az ember, én közel 500at, ami mondjuk sok mindenből adódhat. Hideg állapotban pedig több mint 6k Ohm volt az ellenállás tehát a hőmérséklet emelkedésével nem egyenesen arányos az ohm csökkenés. Ezeket a méréseket mind magán a hőkapcsoló lábain mértem. A rendelkezésemre álló ellenállások közül(120ohm 2M ohm ill 8k ohm 1k ohm)az egyiket mérve 997 ohm-ot mutatott a műszer, ezt forrasztottam a két ér közé és ennyi. A vezetékeknek is van saját ellenállása ezt kellene mérnem? Bocs ha értetlen vagyok.

A vezetékek saját ellenállása elhanyagolható kell, hogy legyen. Épp' emiatt javasoltam, hogy mérj rá, hogy van-e átmeneti ellenállás, eloxidálódott vezeték vagy csatlakozó miatt.
Viszont rosszul emlékeztem, a kék háromkamrás csatiból csak egyetlen vezetéken, a műszeregységbe menőn vannak további csatlakozók az áramkörben, a másik kettőn nincsenek.
Tehát az 1-es kamra 1336 (zöld) vezetéke közvetlenül megy az ECU barna csatijának az E1 kamrájába.
A 2-es kamra 1235 (sárga) vezetéke közvetlenül megy az ECU barna csatijának a D1 kamrájába.
A 3-as kamra 401 (piros) vezetéke a nyúlványban lévő körcsati 11-es kamrájába megy, onnét tovább (a száma továbbra is 401, de a színe bézs) egy 7-kamrás szürke csatlakozóba (a 2-es kamrába). Ez a csati nem világos a számomra a kapcsolási rajzon: itt ugyanis a motortér és az utastér közti nagy csatlakozó kell, hogy legyen, ami nagyon sokkal több, mint 7 kamrás... Innét tovább szintén 401 a száma, de a színe megint változik: lila. Ez a vezeték megy a műszeregység sárga csatlakozójának az 5-ös kamrájába.


Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9582 Dátum: 2017 Július, 17, 12:08:42 »

Sziasztok

Készítettem egy videót a hibáról.
https://youtu.be/G-mD8oNhKQI
Ha van valakinek ötlete hogy mi okozhat ilyen jellegű hibát azt megköszönöm  :-!
Amik elvileg nem lehetnek mert újak: MAP szenzor,gyertyák,levegőszűrő,gyújtótrafó,alapjárati motor.
Legkorábban csütörtökön tudom elvinni hibakód kiolvasásra (addig pihen a parkolóban...).
Az a fura,hogy amikor lehúzom a vákuum szabályozó szelep csatlakozóját akkor nem "dadog" hanem szépen egyenletesen jár.
 ??? ??? ???

Megvannak a probléma okozói :-)
Hengerek szerint sorba rakva:
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=678IMG_20170717_115903.jpg

Az injektorokon lévő tömítések okozták az alapjárat ingadozását.
Remélem csak ennyi baja volt  whistle
  @Pozitívan csalódtam a helyi szakszervízben  whistle Azt mondták,hogy szerintük a 3as és a 4es injektor körül van probléma.... és tényleg  :-!
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9583 Dátum: 2017 Július, 17, 20:24:41 »

A vezetékek saját ellenállása elhanyagolható kell, hogy legyen. Épp' emiatt javasoltam, hogy mérj rá, hogy van-e átmeneti ellenállás, eloxidálódott vezeték vagy csatlakozó miatt.
Viszont rosszul emlékeztem, a kék háromkamrás csatiból csak egyetlen vezetéken, a műszeregységbe menőn vannak további csatlakozók az áramkörben, a másik kettőn nincsenek.
Tehát az 1-es kamra 1336 (zöld) vezetéke közvetlenül megy az ECU barna csatijának az E1 kamrájába.
A 2-es kamra 1235 (sárga) vezetéke közvetlenül megy az ECU barna csatijának a D1 kamrájába.
A 3-as kamra 401 (piros) vezetéke a nyúlványban lévő körcsati 11-es kamrájába megy, onnét tovább (a száma továbbra is 401, de a színe bézs) egy 7-kamrás szürke csatlakozóba (a 2-es kamrába). Ez a csati nem világos a számomra a kapcsolási rajzon: itt ugyanis a motortér és az utastér közti nagy csatlakozó kell, hogy legyen, ami nagyon sokkal több, mint 7 kamrás... Innét tovább szintén 401 a száma, de a színe megint változik: lila. Ez a vezeték megy a műszeregység sárga csatlakozójának az 5-ös kamrájába.
Köszi Zimu de ez nekem teljességgel érthetetlen! :) Tegyél tisztába min is kellene ellenállást mérnem pontosan?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9584 Dátum: 2017 Július, 17, 22:03:23 »

Köszi Zimu de ez nekem teljességgel érthetetlen! :) Tegyél tisztába min is kellene ellenállást mérnem pontosan?

Ha lehúzod a hárompólusú kék csatit, és az ECU barna csatiját, akkor a szabaddá váló végpontokon, tehát a vezetékekre sajtolt érintkezőkre érintve a kábelkötegben lévő vezetékek vizsgálatát javasoltam. De ha nem tudsz érdemi ellenállást mérni, még akkor is előfordulhat, hogy nem jó, ha a két végponton lévő valamelyik érintkező nem szorosan érintkezik az ellenoldali "tüskével".
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9585 Dátum: 2017 Július, 17, 23:05:30 »

Ha lehúzod a hárompólusú kék csatit, és az ECU barna csatiját, akkor a szabaddá váló végpontokon, tehát a vezetékekre sajtolt érintkezőkre érintve a kábelkötegben lévő vezetékek vizsgálatát javasoltam. De ha nem tudsz érdemi ellenállást mérni, még akkor is előfordulhat, hogy nem jó, ha a két végponton lévő valamelyik érintkező nem szorosan érintkezik az ellenoldali "tüskével".
Elméletileg akkor nem szabad mérnem ellenállást hiszen a vezeték saját ellenállása nagyon elenyésző, már ha jól értem.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9586 Dátum: 2017 Július, 18, 07:47:46 »

Elméletileg akkor nem szabad mérnem ellenállást hiszen a vezeték saját ellenállása nagyon elenyésző, már ha jól értem.

pontosan
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9587 Dátum: 2017 Július, 18, 11:25:43 »

pontosan
Oké délután méregetek! Az ECU es ventillator kábeleket mar kisipoltattam de ellenállást ott nem néztem ill a hőkapcsoló es ECU között is csak szakadást néztem lehet hogy az okozza a rossz ellenállást hogy valamelyik ér el van oxidalodva es igy nem kevesebb hanem több ellenállása van ezért indítja később?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9588 Dátum: 2017 Július, 18, 12:59:05 »

Oké délután méregetek! Az ECU es ventillator kábeleket mar kisipoltattam de ellenállást ott nem néztem ill a hőkapcsoló es ECU között is csak szakadást néztem lehet hogy az okozza a rossz ellenállást hogy valamelyik ér el van oxidalodva es igy nem kevesebb hanem több ellenállása van ezért indítja később?

Igen, pontosan erre gondoltam. Az ECU "tüskéit" is nézd át, láttam már abból is eloxidálódottat.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9589 Dátum: 2017 Július, 18, 20:08:03 »

Igen, pontosan erre gondoltam. Az ECU "tüskéit" is nézd át, láttam már abból is eloxidálódottat.
Oké, 0,5 Ohm mindkét éren. Tehát 0 ellenállást mutat az a két vezeték, ami szóba jön.
Viszont jól emlékeztél első körben.
" A kék szonda csati-kiosztása:
1=1366A - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó E4-es kamrájába megy
2=1357 - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó D4-es kamrájába megy
3=401 - a műszeregység 26-pol sárga csatijának a 22-es kamrájába megy (tehát ez a műszerfeli hőfokmérő-kivezetése)"
Az ecu tüskéi is rendben vannak. Oxidnak nyoma sincs. Lehet, hogy tényleg nem a legjobb dolog, hogy a hiba nincs elhárítva, de Uram bocsá' leszarom. :) A "hegyet" meg is lehet kerülni. Viszont szót fogadok sohadaninak és holnap veszek egy potit azzal pontosan be tudom lőni, hogy mikor induljon az alacsony fokozat. A 91-93 között van és folyton megy az alacsony fokozat. Tehát a potival belövöm, hogy... Mikor is kellene ,hogy induljon a kisfokozat, és mikor a nagy? Bár ha 95 körül beindul az alacsony akkor nehezen fog felmenni annyira hogy induljon a gyors vagy tévedek? Minden esetre jó lenne ha tudnám, hogy hány fokra állítsam. Aztán fogok egy tubus két komponensű gyurmaragasztót és a potit jól begyúrmázom. Csinálok egy pofás kis gyurmatéglát amiből csak két ér jön ki ami bele lesz forrasztva a hőkapcsoló két erébe. Ez elég tartósnak hangzik.

Update: A potis ötlet jó volt csak megdőlt mint Rottenbiller. Sima 0-1k Ohm potit vettem, még kézbe rámértem milyen állásban van nullán. A két ér közé betettem majd elkezdtem izzítani a motort. Dani javaslatára 94-95 körül akartam elkezdeni növelni az ellenállást, hogy indítsa az alacsony fokozatot de a kis hamis megelőzött 91-nél bekapcsolt. Csak pislogtam. Ezt miért???
Újra próbáltam ércserével de az is erre vezetett. Hogy lehet az hogy 0 ellenállású potival indul 91 fokon az alacsony ha kiveszem a potit akkor szintén "0" ellenállás van betéve akkor meg fenn áll a hiba és forr a víz. Ebbe nem látok logikát. Minden esetre a potival együtt vettem 810-es ellenállást ezt betettem az 1k-s helyett és máris közelebb kerültem a Dani által írt hőfokhoz, de még mindig nem kapcsol ki. Viszont 97-nél kapcsol a gyors és 95-nél le is állítja majd a lassú vissza hűti 91-92-re de nem áll le. Veszek 700 körülit és szerintem az meg is oldja.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9590 Dátum: 2017 Július, 21, 16:54:29 »

Sziasztok

 Hogy ne legyen unalmas ez a hét sem,így ismét meglepett a kis oroszlán egy érdekes hibával  whistle :

https://www.youtube.com/watch?v=PZnlHp4fqPk&feature=youtu.be

Találkozott már valaki ilyen "jelenséggel"?
Mi okozhat ilyen hibát?  ???
Én az injektorra tippelnék  ???
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9591 Dátum: 2017 Július, 21, 22:04:42 »

Sziasztok

 Hogy ne legyen unalmas ez a hét sem,így ismét meglepett a kis oroszlán egy érdekes hibával  whistle :

https://www.youtube.com/watch?v=PZnlHp4fqPk&feature=youtu.be

Találkozott már valaki ilyen "jelenséggel"?
Mi okozhat ilyen hibát?  ???
Én az injektorra tippelnék  ???

Én úgy vettem meg, hogy ezt csinálta. Az alapjáratinál azt a szelep "vackot" szét szedtem, benzinbe mostam majd össze raktam. Indítás után közel 3e volt az alapjárat de szépen lesüllyedt a helyére és ott is maradt. De arra nem emlékszem, hogy a motor hibás ikon világított-e.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9592 Dátum: 2017 Július, 21, 22:29:53 »

Én úgy vettem meg, hogy ezt csinálta. Az alapjáratinál azt a szelep "vackot" szét szedtem, benzinbe mostam majd össze raktam. Indítás után közel 3e volt az alapjárat de szépen lesüllyedt a helyére és ott is maradt. De arra nem emlékszem, hogy a motor hibás ikon világított-e.

Szia
Az alapjárati motor vadi új benne. (teszt jelleggel visszaraktam a régit is és azzal is ezt csinálja)  ???
De amikor éppen jó kedve van akkor beáll rendesen az alapjárat.
Ha üzemmeleg lesz a motor általában akkor csinálja,hidegen még nem vettem észre.
Köszi  :-!
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9593 Dátum: 2017 Július, 22, 10:27:33 »

Szia
Az alapjárati motor vadi új benne. (teszt jelleggel visszaraktam a régit is és azzal is ezt csinálja)  ???
De amikor éppen jó kedve van akkor beáll rendesen az alapjárat.
Ha üzemmeleg lesz a motor általában akkor csinálja,hidegen még nem vettem észre.
Köszi  :-!

Beszívott levegő és motorhőfok (ECU felé) jeladók jók? Nem hiszem, hogy az injektor produkálna ilyet. Az vagy megy vagy nem.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9594 Dátum: 2017 Július, 22, 10:36:22 »

Beszívott levegő és motorhőfok (ECU felé) jeladók jók? Nem hiszem, hogy az injektor produkálna ilyet. Az vagy megy vagy nem.

Szia
Igen,minden megfelelően működik.
Az előző hiba kapcsán minden meg lett nézve.  whistle
Azért gondolok az injektorra,mert ha a befecskendezett mennyiség vagy szórás nem jó akkor hasonló lehet a jelenség.
Ismerősöm Toyotájának volt az egyik injektorral probléma és szinte ugyanilyen tünetei voltak.Neki olyat csinált (injektor tesztpadon),hogy volt mikor kimaradt a befecskendezés és az átengedett mennyiség sem volt annyi mint a többinél.  ???

köszi az infot,átnézem mégegyszer a jeladókat is biztos ami biztos :-!
Naplózva

parizs

  • Adminisztrátor
  • Klubfüggő
  • *****
  • Népszerűség: 200
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.135
  • Autó színe: sötétkék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajtós
  • peugeot_boxer
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9595 Dátum: 2017 Július, 22, 10:47:15 »

Szia
Igen,minden megfelelően működik.
Az előző hiba kapcsán minden meg lett nézve.  whistle
Azért gondolok az injektorra,mert ha a befecskendezett mennyiség vagy szórás nem jó akkor hasonló lehet a jelenség.
Ismerősöm Toyotájának volt az egyik injektorral probléma és szinte ugyanilyen tünetei voltak.Neki olyat csinált (injektor tesztpadon),hogy volt mikor kimaradt a befecskendezés és az átengedett mennyiség sem volt annyi mint a többinél.  ???

köszi az infot,átnézem mégegyszer a jeladókat is biztos ami biztos :-!

Ha világít a check engine, meg kéne diagolni és kiderülhet.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9596 Dátum: 2017 Július, 22, 11:02:18 »

Ha világít a check engine, meg kéne diagolni és kiderülhet.

Szia

Megtörtént,de nem ír hibát  ??? (bár hosszabb monitorozásra nem volt lehetőségem,de mikor néztem nem írt semmit)
Mint ahogy a videón is látszik,nem folyamatosan világít hanem mikor leesik a fordulat felvillan utánna pedig kialszik és ezt játsza.
Valószínűleg a lambda érték miatt villog a checkengine  ???
Olyan,mintha az egyik henger kihagyna és a többivel próbálná az elektronika kompenzálni  ???
köszi  :-!
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9597 Dátum: 2017 Július, 22, 13:40:27 »

Szia
Igen,minden megfelelően működik.
Az előző hiba kapcsán minden meg lett nézve.  whistle
Azért gondolok az injektorra,mert ha a befecskendezett mennyiség vagy szórás nem jó akkor hasonló lehet a jelenség.
Ismerősöm Toyotájának volt az egyik injektorral probléma és szinte ugyanilyen tünetei voltak.Neki olyat csinált (injektor tesztpadon),hogy volt mikor kimaradt a befecskendezés és az átengedett mennyiség sem volt annyi mint a többinél.  ???

köszi az infot,átnézem mégegyszer a jeladókat is biztos ami biztos :-!

Akkor mi sem egyszerűbb. Ki kell cserélni őket. :D

Diagolásnál általában kevés az, hogy megnézed, hogy van-e tárolt hibakód. Érdemes az élőadatokat figyelni, amikor produkálja a hibát. (bár gondolom ezt tudod)
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9598 Dátum: 2017 Július, 22, 13:47:05 »

Akkor mi sem egyszerűbb. Ki kell cserélni őket. :D

Diagolásnál általában kevés az, hogy megnézed, hogy van-e tárolt hibakód. Érdemes az élőadatokat figyelni, amikor produkálja a hibát. (bár gondolom ezt tudod)

Köszi  :-!
Már úton van a 4db új injektor  :)
Nem sok időm volt az élő adatokat nézegetni,mivel ismerősöm diagját használtam és nem nagyon ért rá ő sem így sietnem kellett.....
Az én diagom jelenleg tesómnál van (ő pedig Debrecenben lakik...) mondanom sem kell a lehető legjobbkor kérte el  whistle
Sajnos így kell jelenleg szűkítenem a hibalehetőségeket és ezért gondoltam megkérdezem a fórum tagokat találkozott-e már valaki ilyen hibával  ???
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9599 Dátum: 2017 Július, 22, 21:19:24 »

Köszi  :-!
Már úton van a 4db új injektor  :)
Nem sok időm volt az élő adatokat nézegetni,mivel ismerősöm diagját használtam és nem nagyon ért rá ő sem így sietnem kellett.....
Az én diagom jelenleg tesómnál van (ő pedig Debrecenben lakik...) mondanom sem kell a lehető legjobbkor kérte el  whistle
Sajnos így kell jelenleg szűkítenem a hibalehetőségeket és ezért gondoltam megkérdezem a fórum tagokat találkozott-e már valaki ilyen hibával  ???

Iróniának szántam... :D De egy próbát megér, ha van rá keret.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 190 191 [192] 193 194 ... 199   Fel
 


Az oldal 0.472 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.