0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
TesztelĂŠshez azt javaslom, hogy kihĂşzott relĂŠkkel azt prĂłbalĂĄmpĂĄzd, vagy mĹąszerrel mĂŠrd ki, hogy mikor szĂźksĂŠges, a hĂĄrom relĂŠ megkapja-e a vezĂŠrlĹjeleket, illetve rĂĄadott gyĂşjtĂĄsnĂĄl a vastag vezetĂŠkeken eljut-e a feszĂźltsĂŠg a hĂĄrom relĂŠ megfelelĹ pontjaihoz. S1-nĂŠl van egy kis (talĂĄn 7-kamrĂĄs) kĂśrcsatlakozĂł a hĹątĹ vezetĹoldali alsĂł sarkĂĄnĂĄl is, talĂĄlkoztam mĂĄr ott is vezetĂŠk-szakadĂĄssal, kĂśzvetlenĂźl a csati tĂśvĂŠnĂŠl, illetve belĂźl a csatlakozĂł ĂŠrintkezĹi is lehetnek ramaty ĂĄllapotban. S3-nĂĄl nem bolygattam mĂŠg ezt a rĂŠszt, lehetsĂŠges, hogy itt mĂĄr nincs ez a kis kĂśrcsatlakozĂł-pĂĄr.
Lehet en nem ĂŠrtek valamit de a relĂŠk biztos hogy kapnak feszt de jelet csak 106 foknĂĄl kap a bal oldali! A problĂŠma alapvetĹen az hogy miĂŠrt 106 foknal indĂtja el az alacsony fokozatot? Annak 95 kĂśrĂźl mennie kellene! Jol gondolom?
Igen, ez nagy gond, hogy csak 106 foknĂĄl indĂtja az alacsony fokozatot. A magas fordulat beindul? Ha igen, akkor hĂĄny foknĂĄl?
TalĂĄltam egy jĂłnak tĹąnĹ linket, igaz, hogy franciĂĄul van, de szerintem segĂthet:http://www.306inside.com/forum/viewtopic.php?p=1860717&sid=917481bc43a5c20bb9032c5188feff27TovĂĄbbi infok (bĂĄr ezek Sagem S2000-es motorvezĂŠrlĹ rajzĂĄrĂłl szĂĄrmaznak, ami TU3JP/L4, tehĂĄt 1.4-es motorĂŠ, rĂĄadĂĄsul sajnos csak 206-oshoz talĂĄltam, nem pedig 306-oshoz), de ugyanĂşgy hĂĄrompĂłlusĂş a hĹfokmĂŠrĹ szenzora:A kĂŠk szonda csati-kiosztĂĄsa:1=1366A - a 32-pol fekete motorvezĂŠrlĹ-csatlakozĂł E4-es kamrĂĄjĂĄba megy2=1357 - a 32-pol fekete motorvezĂŠrlĹ-csatlakozĂł D4-es kamrĂĄjĂĄba megy3=401 - a mĹąszeregysĂŠg 26-pol sĂĄrga csatijĂĄnak a 22-es kamrĂĄjĂĄba megy (tehĂĄt ez a mĹąszerfeli hĹfokmĂŠrĹ-kivezetĂŠse)A 48-pol barna motorvezĂŠrlĹ-csatlakozĂł F2, J4, ĂŠs K4-es kamrĂĄibĂłl mennek a vezĂŠrlĂŠsek elĹre, a hĂĄrom relĂŠhez, ha minden igaz...
Haza ĂŠrtem ĂŠs mĂŠg elĂŠg vilĂĄgos is van, hĂĄla a nyĂĄri idĹszĂĄmĂtĂĄsnak A kĂŠk csatlakozĂł kiosztĂĄsa teljesen jĂłnak bizonyul sajnos a hiba nem lett meg, mĂŠg. Mind a hĂĄrom ĂŠr ott ĂŠs abban a kamrĂĄban sĂpolt ahol Ărtad. Itt nincs szĂĄlszakadĂĄs.
Azt is javaslom megnĂŠzned, hogy a 48-pol barna csatirĂłl amit Ărtam, azokbĂłl a megadott kamrĂĄkbĂłl mennek-e a vezĂŠrlĹszĂĄlak a hĂĄrom elsĹ relĂŠhez, ĂŠs hogy nincs-e valamelyikben szakadĂĄs.
DĂŠlutĂĄn megnĂŠzem alaposabban azt a csĂśvet.Szakaszosan is megprĂłbĂĄlom levenni a csĂśveket,hĂĄtha sikerĂźl szĹąkĂteni a hiba forrĂĄsĂĄt.KĂśszi
Zimurgy, minden kĂśszĂśnetem, igen megnĂŠztem a nagylĂĄnyom segĂtett a mĹąszert a barna csati jelĂślt kamrĂĄiba dugott drĂłtszĂĄlhoz ĂŠrinteni ĂŠn meg a kĂśrcsatlakozĂł lĂĄbain kerestem sĂpol-e. Meg is lett mind a hĂĄrom. A kerĂŠknĂŠl ĂĄllva tettem vissza a csatikat amikor felfigyeltem egy barna szĂnĹą dobozkĂĄra az aksitartĂł doboz hĂĄtoldalĂĄhoz rĂśgzĂtve. Mondom ez mi a fa..?! Gyors levettem ĂŠs az van rĂĄĂrva: Bitron. Most akkor mĂŠgis csak van benne? Vagy esetleg ez mĂĄst vezĂŠrel? RĂĄkerestem a cikkszĂĄmra ĂŠs a fuelpump relay-t mutatta 206-nĂĄl. Ez most mi?
Amit emlĂtesz, az az Ăşgynevezett kettĹsrelĂŠ, az ĂźzemanyagszivattyĂş ĂŠs az ECU ĂĄramellĂĄtĂĄsĂĄĂŠrt felel.
Akkor ennek nem sok kĂśze lehet a dologhoz! Akkor a problĂŠma meg mindig adott! Mindent ki sipoltattam nincs szakadĂĄs sehol! Mi a szart lehetne meg megnĂŠzni?
Azt megteheted mĂŠg, hogy a motorvezĂŠrlĹ barna csatijĂĄt leoldod, hogy a tesztet ne befolyĂĄsolhassa, majd rĂĄadott gyĂşjtĂĄsnĂĄl az elĂśl lĂŠvĹ hĂĄrom relĂŠ kĂśzĂźl a kĂŠt zĂśld szĂnĹą relĂŠ foglalataiban a fehĂŠr vĂŠkony vezetĂŠkeket (a francia linken ezekhez "borne 83" "borne 25" feliratokat Ărt a kommentelĹ) kĂźlĂśn hozzĂĄĂŠrintett vezetĂŠkdarabbal testelnĂŠm. ElĹszĂśr csak az 1-es fokozat relĂŠjĂŠt, majd a 2-es fokozatĂŠt is.KĂvĂĄncsi vagyok, hogy indul-e a kĂŠt ventilĂĄtor lassan, majd gyorsan.Ha nem mennek, akkor elĂśl keresendĹ a hiba. Ha mĹąkĂśdnek, akkor gyanĂthatĂł, hogy az ECU nem ad testet a megfelelĹ hĹmĂŠrsĂŠkletek elĂŠrĂŠsekor.
OkĂŠ ha vilĂĄgosban haza erek akkor meg ma le is ellenĹrzĂśm ! Mindegy mivel es hol testelem gondolom ugye?!Meg se nyikkannak a ventik. Hallani ,hogy a fekete relĂŠ kattan de ennyi. 0 aktivitĂĄs.
Ez tulajdonkĂŠppen jĂł jel!TehĂĄt a ventilĂĄtorok ĂĄramkĂśreit kell tĂźzetesen ĂĄtvizsgĂĄlnod, hiszen aligha lesz gond a motorvezĂŠrlĹvel...Az utastĂŠri F5 (25A), illetve F9 (20A) biztosĂtĂŠkok, illetve a motortĂŠri F37 (40A) illetve F40 (40A) biztosĂtĂŠkok mindegyike biztosan ĂŠp?
De ha ĂŠn nem tudtam elindĂtani direkt tesztelĂŠssel a lassĂş fokozatot ill a gyorsat sem akkot a motorvezĂŠrlĹ miĂŠrt tudja 106 fokon indĂtani a lassĂşt ĂŠs miĂŠrt indul el a gyors fokozat ha lehĂşzom a hĹkapcsolĂłt?ElkĂŠpzelhetĹ, hogy ha teszek bele egy mĂĄsik komplett ventilĂĄtort azzal ki is derĂźlne hogy nekem kerĂźlte el valami a figyelmem? Vagy rossz Ăśtlet? BeltĂŠri biztosĂtĂŠk rajz jĂłl jĂśnne de Ăşgy hiszem hogy ezeket mĂĄr megnĂŠztem.
KĂźldj egy email-cĂmet pĂź-ben, ĂŠs akkor tudok mellĂŠkletben biztosĂtĂŠk-kiosztĂĄsi rajzot kĂźldeni.Ărdekes, amit Ărsz. TehĂĄt lĂŠtezik lassĂş ĂŠs gyors fokozat is, de a leĂrt mĂłdszerrel (rĂĄadott gyĂşjtĂĄs mellett) nem sikerĂźlt indĂtanod egyiket sem.
Nagyon szĂŠpen kĂśszĂśnĂśm, minden eddigi segĂtsĂŠget. Sajnos nem lett meg a hiba oka, de mivel rengeteget dolgozom, sajnos sem idĹm sem energiĂĄm nincs tovĂĄbb bajlĂłdni vele. A sanax is elfogyott. PĂŠnteken elmegy a kicsike orvoshoz. Zimu Sohadani mĂŠg egyszer kĂśszĂśnĂśm az ĂśtletelĂŠst ĂŠs a segĂtsĂŠget. Zimu a bizti tĂĄbla kiosztĂĄst szintĂŠn kĂśszĂśnĂśm, sajnos minden bizti jĂł. Viszont minden kĂŠpen megĂrom majd ,hogy mi is okozta ezt a csodĂĄlatos kis hibĂĄt mĂĄs had tanuljon az esetbĹl. MĂĄr ha a villanyos doki rĂĄjĂśn mi baja.
MegĂŠrtem, van az a szint, mikor jobb mĂĄr mĂĄs szakembert bevonni.Viszont talĂĄltam vĂŠgre kapcsolĂĄsi, ĂŠs kĂĄbelkĂśteg-rajzot is S3-as klĂmĂĄs ventilĂĄtor-ĂĄramkĂśrĂśkhĂśz, (ĂĄmbĂĄr nem benzinesĂŠ, hanem HDI), de a lĂŠnyeg vĂŠlhetĹen pontosan ugyanaz. Ha nincs meg a villamos szakemberednek, akkor ĂŠrdemes lehet magaddal vinned, mĂŠg a nyĂşlvĂĄnyban talĂĄlhatĂł kĂśrcsati-pĂĄr kamrakiosztĂĄsai is benne vannak, vezetĂŠkszĂnek ĂŠs szĂĄmozĂĄsok szintĂŠn, szĂłval komplett. (a mĂĄsodik oldalon talĂĄlhatĂł egymĂĄs alatti hĂĄrom rajz, illetve jĂłval lejjebb pedig a kĂĄbelkĂśtegek funkcionĂĄlis rajza)https://www.pug306.net/forum/threads/142890-Twin-Fan-Problems/page2Egy mĂĄsik helyen pedig valaki azt Ărta, hogy a szonda 97°C-nĂĄl 350 Ohm ellenĂĄllĂĄsĂş, 105 °C-nĂĄl pedig 280 Ohm mĂŠrhetĹ. Nem gyĂĄri tĂĄblĂĄzatbĂłl szĂĄrmazĂł adat, ennek megfelelĹen kezelendĹ, de hĂĄtha segĂt valamit.
Ădv!Semmi konkrĂŠt dolgot nem tudok segĂteni, de kĂŠt dolgot mĂĄr megtapasztaltam:- 2 pĂłlusĂş csatlakozĂłnak csak nyitott ĂŠs zĂĄrt ĂĄllĂĄsa van, a 3 pĂłlusĂş ĂŠrzĂŠkel fokozatokat (legalĂĄbbis mĹąszerfalnĂĄl Ăgy volt, a 2-es nem mutatott ĂŠrtĂŠket) HasonlĂł lehet mint a szĂĄmĂtĂłgĂŠpnĂŠl, ahol a 3 ĂŠrintkezĹs ventilĂĄtor fixen pĂśrĂśg, a 4 ĂŠrintkezĹs vĂĄltozĂł fordulatszĂĄmmal.- RĂĄdiĂłnĂĄl szokott olyan lenni, hogy fel van cserĂŠlve az ĂĄllandĂł ĂŠs a kapcsolt + (onnan vettem ĂŠszre, hogy mindig elfelejtette a beĂĄllĂtĂĄsokat) BĂĄr nem tudom, bĂĄrmelyik gyĂĄrtĂłnak meg van-e engedve ilyen egy jeladĂłnĂĄl.
KĂśszi! A hĹkapcsolĂł elmĂŠletileg hĹmĂŠrsĂŠklet nĂśvekedĂŠsre alacsonyabb ellenĂĄllĂĄs ĂŠrtĂŠket kĂźld az ecunak. Az pedig ettĹl fĂźggĹen indĂtja a ventiket! En ezt a jelet akarom alapbĂłl levinni!Ha jĂłl gondolom akkor a jobb oldali ntc lesz a mĹąszerfali mutatóÊ a kĂśzĂŠpsĹ ill bal testetlen ntc pedig az ecuba megy ĂŠs ennek az ellenĂĄllĂĄsĂĄt kell lejjebb vinni, kb 100-120 ohmmal. Kb 10-12 fokkal kĂŠsĹbb indĂtja az alacsony fokozatot mint kellene. Ahogy Zimu Ărta 8 fokos emelkedĂŠs 70 Ohm csĂśkkenĂŠst eredmĂŠnyez. Ennyivel minimum le kellene vinnem az alap ellenĂĄllĂĄsĂĄt. De javĂtson ki valaki ,hogy ha irdatlan baromsĂĄgot Ărtam.
SziaAz elmĂŠlet jĂł,de kĂvĂĄncsi vagyok rĂĄ hogyan akarod ezt kivitelezni? Mert az ellenĂĄllĂĄs ĂŠrtĂŠket nĂśvelni "egyszerĹą",egy fix ĂŠrtĂŠkĹą vagy egy vĂĄltoztathatĂł ĂŠrtĂŠkĹą (potenciomĂŠter) ellenĂĄllĂĄs kĂśzbe forrasztĂĄsĂĄval kĂśnnyedĂŠn megoldhatĂł,de.... az ĂŠrzĂŠkelĹ hĂĄzat hogyan szeretnĂŠd megbontani majd az ĂŠrzĂŠkelĹ ellenĂĄllĂĄsĂĄt csĂśkkenteni? Szerintem ĂŠrdemes lenne szervĂzben utĂĄnnakĂŠrdezni ennek,mert lehet hogy talĂĄlkoztak mĂĄr ilyen hibĂĄval ĂŠs (lehet) tudnak rĂĄ megoldĂĄst.Ăźdv: KrisztiĂĄn
Hali!NĂŠgy villamossĂĄgis dobta mĂĄr vissza, hogy sajna nem lelik a hibĂĄt. ElmĂŠletileg hĂŠtfĹn megy a kicsike az ĂśtĂśdikhez. Ăn mĂşlt hĂŠten Ărtam, hogy nincs idegem ezzel tĂśbbet foglalkozni de ezt mĂŠg ki prĂłbĂĄlom. Nem a hĹkapcsolĂłt akarom megbontani. Ha jĂł az elmĂŠlet, akkor a kĂśzĂŠpsĹ illetve bal oldali lĂĄbra menĹ kĂĄbel kĂśzĂŠ akarom betenni ezĂĄltal csĂśkkentem az alap ellenĂĄllĂĄsĂĄt Ăgy "hamarabb" ĂŠr el arra a szintre amikor kapcsolja a ventit. Ha sorba kĂśtĂśm akkor nĂśvekszik az ellenĂĄllĂĄs de ha pĂĄrhuzamosan akkor csĂśkken. Most a legnagyobb problĂŠmĂĄm, hogy tegnap tĂśk sokĂĄig dolgoztam ma meg nincs semmi nyitva ahol tudnĂŠk venni. Kellene egy 100,120 ĂŠs 150 Ohm ĂŠrtĂŠkĹą ĂŠs akkor kiderĂźlne ,hogy melyik a legoptimĂĄlisabb. Youtube-on lĂĄttam vidit amiben a fĂłszer bitron-t javĂtott Ăgy. Szerintem mĹąkĂśdhet.
Az elmĂŠlet jĂł,ĂŠs mĹąkĂśdhet is...De ha minden megfelelĹen mĹąkĂśdne,akkor nem lenne szĂźksĂŠg ilyen mĂłdosĂtĂĄsra.Azt megmĂŠrted mĂĄr,hogy a jeladĂł ĂĄltal mĂŠrt ĂŠrtĂŠk egyezik-e a valĂłs vĂzhĹfokkal? Hivatalos Peugeot szervĂzben voltĂĄl mĂĄr vele? Nekem 7400Ft-ĂŠrt vizsgĂĄltĂĄk meg,hogy miĂŠrt ingadozik az alapjĂĄrat (kb 1Ăłra volt).Majd hĂŠtfĹn megmondom,hogy igazuk volt-e. (akkor cserĂŠlem a javasolt tĂśmĂtĂŠseket)Ezzel csak azt akarom mondani,hogy lehet megĂŠrnĂŠ megnĂŠzetni ott is,valĂłszĂnĹąleg tĂśbb "ĂŠrdekes" hibĂĄval talĂĄlkoztak mĂĄr mint egy "hĂĄzi" villamossĂĄgis (tisztelet a kivĂŠtelnek ).Ăs nem kĂśtelezĹ ott javĂttatni arany ĂĄrban.Ădv:KrisztiĂĄn
Nos jelentem a megoldĂĄs mĹąkĂśdik!!!!! RettentĹen ĂśrĂźlĂśk!997 Ohm ennyit tettem a kĂŠt ĂŠr kĂśzĂŠ ĂŠs 91 fokon a termosztĂĄt nyitĂĄsĂĄt kĂśvetĹen indul az alacsony fokozat ha tovĂĄbb terhelem akkor emeli a ventik fordulatszĂĄmĂĄt.ĂllĂtĂłlag a bitron-t Ăşgy vĂĄltotta ki a motorvezĂŠrlĹ, hogy a bitron belsejĂŠt bele ĂŠpĂtettĂŠk. EgyszerĹąen elmĂĄszott az ecu ĂŠrzĂŠkelĹje. LegalĂĄbbis ĂŠn Ăgy ĂŠrtelmezem.Mindenkinek nagyon kĂśszĂśnĂśm a rengeteg segĂtsĂŠget. KĂźlĂśn kiemelnĂŠm Zimu is Sohadani tanĂĄcsai aranyat ĂŠrtek. HĂĄlĂĄsan kĂśszĂśnĂśm.
A lĂŠnyeg, hogy megoldĂłdott. Az ECUban nem hiszem, hogy el tudna mĂĄszni az ĂŠrzĂŠkelĹ. Az kap egy jelet(ellenĂĄllĂĄs) a hĹfokjeladĂłrĂłl, ami alapjĂĄn kĂźld egy jelet (a ventilĂĄtor relĂŠk felĂŠ). SzĂłval valamiĂŠrt nagyobb ellenĂĄllĂĄst ĂŠrzĂŠkelt, ami lehet jeladĂł hiba, vagy kĂĄbel rohadĂĄs. Szerintem... De ha Ăgy mĹąkĂśdik, akkor kĂĄr vele tovĂĄbb foglalkozni. BĂĄr a 91 fok szerintem kicsit kevĂŠs. ĂllandĂłan menni fog a ventid. 95 jobb lenne.
Az ECUban mi kapja meg a jelet? Mindegy is igazĂĄbĂłl! Este elvittem tesztelni es igen igazad van korĂĄn kapcsol be es nem kapcsol ki mivel 91 alĂĄ nem tud hĹąlni!TalĂĄn autĂłpĂĄlyĂĄn vissza hĹąl annyira hogy kikapcsoljon! HĂŠtfĹn veszek bele egy 7-800 ohm- os ellenĂĄllĂĄst! Akkor 95- nel fogja kapcsolni!
Ecuban egy program fut. Olyan mint egy szĂĄmĂtĂłgĂŠp, csak cĂŠlorientĂĄlt. (LeegyszerĹąsĂtve)
Most hosszabb tĂĄvon tudtam tesztelni mentem vele ugy 250 km-t vegyesen! Ăra szerint stabilan 91-94 kĂśzĂśtt mozgott! De inkĂĄbb 92 fokon ĂĄllt araszolva felment 97 re de feljebb nem ment sajna nem tudtam megnĂŠzni hogy 97 fokon ment e mar a magas fokozat! Az viszont biztos hogy az alacsony fokozat ĂĄllandĂłan megy! Ami tenyleg nem a leg egĂŠszsĂŠgesebb! Most 997 ohm van betĂŠve! A helyzet sokat javult! Holnap veszek pĂĄr ellenĂĄllĂĄst 750-950 ig 50-es lĂŠptĂŠkekkel. AzĂŠrt jo lenne ha az alacsony fokozat is le tudna ĂĄllni! VĂŠlemĂŠnyek esetleg errĹl? Vagy mit gondoltok nem jo megoldĂĄs? IgazsĂĄg szerint tudom hogy ezzel nem oldottam meg a problĂŠmĂĄt csak megkerĂźltem, de Ăśt villamossagis szerint semmi nem indokolja ezt a hibĂĄt es megis ott van!
ĂrĂźlĂśk, hogy tĂśrtĂŠnt elĹrelĂŠpĂŠs!Az nagyon meglepĹ szerintem is, hogy ha az ECU "ĂĄllĂtĂłdott el". Azt mindenkĂŠppen javaslom, hogy a szonda ĂŠs az ECU kĂśzĂśtt mĂŠrj a vezetĂŠkeken ellenĂĄllĂĄst, amit megejthetsz a vĂŠgpontok kĂśzĂśtt is, illetve szakaszolva is (a nyĂşlvĂĄnyban lĂŠvĹ kĂśr-csatiban van az egyetlen kĂśzbeesĹ csatlakozĂł). A szonda csatlakozĂłjĂĄban is ĂŠrdemes az ĂŠrintkezĹkĂśn kicsit szorĂtani.
Ăn is ĂśrĂźlĂśk, Ăgy mĂĄr hasznĂĄlhatĂł az autĂł de ugye az mĂŠg nem az igazi, hiszen nem ĂĄll le, az alacsony fokozat mindig megy. A hĹkapcsolĂł csatlakozĂłjĂĄt mĂĄr igazĂtottam, feszes szoros mint egy szĹązlĂĄny. Nem teljesen tiszta ,az hogy hol mĂŠrjek ellenĂĄllĂĄst? A hĹkapcsolĂł hideg, ĂźzemhĹmĂŠrsĂŠkleti ill 106 fokos ellenĂĄllĂĄsĂĄt mĂŠrtem. Te Ărtad,hogy 97 fokon 350 ohm-ot mĂŠrt az ember, ĂŠn kĂśzel 500at, ami mondjuk sok mindenbĹl adĂłdhat. Hideg ĂĄllapotban pedig tĂśbb mint 6k Ohm volt az ellenĂĄllĂĄs tehĂĄt a hĹmĂŠrsĂŠklet emelkedĂŠsĂŠvel nem egyenesen arĂĄnyos az ohm csĂśkkenĂŠs. Ezeket a mĂŠrĂŠseket mind magĂĄn a hĹkapcsolĂł lĂĄbain mĂŠrtem. A rendelkezĂŠsemre ĂĄllĂł ellenĂĄllĂĄsok kĂśzĂźl(120ohm 2M ohm ill 8k ohm 1k ohm)az egyiket mĂŠrve 997 ohm-ot mutatott a mĹąszer, ezt forrasztottam a kĂŠt ĂŠr kĂśzĂŠ ĂŠs ennyi. A vezetĂŠkeknek is van sajĂĄt ellenĂĄllĂĄsa ezt kellene mĂŠrnem? Bocs ha ĂŠrtetlen vagyok.
SziasztokKĂŠszĂtettem egy videĂłt a hibĂĄrĂłl.https://youtu.be/G-mD8oNhKQIHa van valakinek Ăśtlete hogy mi okozhat ilyen jellegĹą hibĂĄt azt megkĂśszĂśnĂśm Amik elvileg nem lehetnek mert Ăşjak: MAP szenzor,gyertyĂĄk,levegĹszĹąrĹ,gyĂşjtĂłtrafĂł,alapjĂĄrati motor.LegkorĂĄbban csĂźtĂśrtĂśkĂśn tudom elvinni hibakĂłd kiolvasĂĄsra (addig pihen a parkolĂłban...).Az a fura,hogy amikor lehĂşzom a vĂĄkuum szabĂĄlyozĂł szelep csatlakozĂłjĂĄt akkor nem "dadog" hanem szĂŠpen egyenletesen jĂĄr.
A vezetĂŠkek sajĂĄt ellenĂĄllĂĄsa elhanyagolhatĂł kell, hogy legyen. Ăpp' emiatt javasoltam, hogy mĂŠrj rĂĄ, hogy van-e ĂĄtmeneti ellenĂĄllĂĄs, eloxidĂĄlĂłdott vezetĂŠk vagy csatlakozĂł miatt. Viszont rosszul emlĂŠkeztem, a kĂŠk hĂĄromkamrĂĄs csatibĂłl csak egyetlen vezetĂŠken, a mĹąszeregysĂŠgbe menĹn vannak tovĂĄbbi csatlakozĂłk az ĂĄramkĂśrben, a mĂĄsik kettĹn nincsenek. TehĂĄt az 1-es kamra 1336 (zĂśld) vezetĂŠke kĂśzvetlenĂźl megy az ECU barna csatijĂĄnak az E1 kamrĂĄjĂĄba.A 2-es kamra 1235 (sĂĄrga) vezetĂŠke kĂśzvetlenĂźl megy az ECU barna csatijĂĄnak a D1 kamrĂĄjĂĄba.A 3-as kamra 401 (piros) vezetĂŠke a nyĂşlvĂĄnyban lĂŠvĹ kĂśrcsati 11-es kamrĂĄjĂĄba megy, onnĂŠt tovĂĄbb (a szĂĄma tovĂĄbbra is 401, de a szĂne bĂŠzs) egy 7-kamrĂĄs szĂźrke csatlakozĂłba (a 2-es kamrĂĄba). Ez a csati nem vilĂĄgos a szĂĄmomra a kapcsolĂĄsi rajzon: itt ugyanis a motortĂŠr ĂŠs az utastĂŠr kĂśzti nagy csatlakozĂł kell, hogy legyen, ami nagyon sokkal tĂśbb, mint 7 kamrĂĄs... InnĂŠt tovĂĄbb szintĂŠn 401 a szĂĄma, de a szĂne megint vĂĄltozik: lila. Ez a vezetĂŠk megy a mĹąszeregysĂŠg sĂĄrga csatlakozĂłjĂĄnak az 5-Ăśs kamrĂĄjĂĄba.
KĂśszi Zimu de ez nekem teljessĂŠggel ĂŠrthetetlen! TegyĂŠl tisztĂĄba min is kellene ellenĂĄllĂĄst mĂŠrnem pontosan?
Ha lehĂşzod a hĂĄrompĂłlusĂş kĂŠk csatit, ĂŠs az ECU barna csatijĂĄt, akkor a szabaddĂĄ vĂĄlĂł vĂŠgpontokon, tehĂĄt a vezetĂŠkekre sajtolt ĂŠrintkezĹkre ĂŠrintve a kĂĄbelkĂśtegben lĂŠvĹ vezetĂŠkek vizsgĂĄlatĂĄt javasoltam. De ha nem tudsz ĂŠrdemi ellenĂĄllĂĄst mĂŠrni, mĂŠg akkor is elĹfordulhat, hogy nem jĂł, ha a kĂŠt vĂŠgponton lĂŠvĹ valamelyik ĂŠrintkezĹ nem szorosan ĂŠrintkezik az ellenoldali "tĂźskĂŠvel".
ElmĂŠletileg akkor nem szabad mĂŠrnem ellenĂĄllĂĄst hiszen a vezetĂŠk sajĂĄt ellenĂĄllĂĄsa nagyon elenyĂŠszĹ, mĂĄr ha jĂłl ĂŠrtem.
pontosan
OkĂŠ dĂŠlutĂĄn mĂŠregetek! Az ECU es ventillator kĂĄbeleket mar kisipoltattam de ellenĂĄllĂĄst ott nem nĂŠztem ill a hĹkapcsolĂł es ECU kĂśzĂśtt is csak szakadĂĄst nĂŠztem lehet hogy az okozza a rossz ellenĂĄllĂĄst hogy valamelyik ĂŠr el van oxidalodva es igy nem kevesebb hanem tĂśbb ellenĂĄllĂĄsa van ezĂŠrt indĂtja kĂŠsĹbb?
Igen, pontosan erre gondoltam. Az ECU "tĂźskĂŠit" is nĂŠzd ĂĄt, lĂĄttam mĂĄr abbĂłl is eloxidĂĄlĂłdottat.
Sziasztok Hogy ne legyen unalmas ez a hĂŠt sem,Ăgy ismĂŠt meglepett a kis oroszlĂĄn egy ĂŠrdekes hibĂĄval :https://www.youtube.com/watch?v=PZnlHp4fqPk&feature=youtu.beTalĂĄlkozott mĂĄr valaki ilyen "jelensĂŠggel"?Mi okozhat ilyen hibĂĄt? Ăn az injektorra tippelnĂŠk
Ăn Ăşgy vettem meg, hogy ezt csinĂĄlta. Az alapjĂĄratinĂĄl azt a szelep "vackot" szĂŠt szedtem, benzinbe mostam majd Ăśssze raktam. IndĂtĂĄs utĂĄn kĂśzel 3e volt az alapjĂĄrat de szĂŠpen lesĂźllyedt a helyĂŠre ĂŠs ott is maradt. De arra nem emlĂŠkszem, hogy a motor hibĂĄs ikon vilĂĄgĂtott-e.
SziaAz alapjĂĄrati motor vadi Ăşj benne. (teszt jelleggel visszaraktam a rĂŠgit is ĂŠs azzal is ezt csinĂĄlja) De amikor ĂŠppen jĂł kedve van akkor beĂĄll rendesen az alapjĂĄrat.Ha Ăźzemmeleg lesz a motor ĂĄltalĂĄban akkor csinĂĄlja,hidegen mĂŠg nem vettem ĂŠszre.KĂśszi
BeszĂvott levegĹ ĂŠs motorhĹfok (ECU felĂŠ) jeladĂłk jĂłk? Nem hiszem, hogy az injektor produkĂĄlna ilyet. Az vagy megy vagy nem.
SziaIgen,minden megfelelĹen mĹąkĂśdik.Az elĹzĹ hiba kapcsĂĄn minden meg lett nĂŠzve. AzĂŠrt gondolok az injektorra,mert ha a befecskendezett mennyisĂŠg vagy szĂłrĂĄs nem jĂł akkor hasonlĂł lehet a jelensĂŠg.IsmerĹsĂśm ToyotĂĄjĂĄnak volt az egyik injektorral problĂŠma ĂŠs szinte ugyanilyen tĂźnetei voltak.Neki olyat csinĂĄlt (injektor tesztpadon),hogy volt mikor kimaradt a befecskendezĂŠs ĂŠs az ĂĄtengedett mennyisĂŠg sem volt annyi mint a tĂśbbinĂŠl. kĂśszi az infot,ĂĄtnĂŠzem mĂŠgegyszer a jeladĂłkat is biztos ami biztos
Ha vilĂĄgĂt a check engine, meg kĂŠne diagolni ĂŠs kiderĂźlhet.
Akkor mi sem egyszerĹąbb. Ki kell cserĂŠlni Ĺket. DiagolĂĄsnĂĄl ĂĄltalĂĄban kevĂŠs az, hogy megnĂŠzed, hogy van-e tĂĄrolt hibakĂłd. Ărdemes az ĂŠlĹadatokat figyelni, amikor produkĂĄlja a hibĂĄt. (bĂĄr gondolom ezt tudod)
KĂśszi MĂĄr Ăşton van a 4db Ăşj injektor Nem sok idĹm volt az ĂŠlĹ adatokat nĂŠzegetni,mivel ismerĹsĂśm diagjĂĄt hasznĂĄltam ĂŠs nem nagyon ĂŠrt rĂĄ Ĺ sem Ăgy sietnem kellett.....Az ĂŠn diagom jelenleg tesĂłmnĂĄl van (Ĺ pedig Debrecenben lakik...) mondanom sem kell a lehetĹ legjobbkor kĂŠrte el Sajnos Ăgy kell jelenleg szĹąkĂtenem a hibalehetĹsĂŠgeket ĂŠs ezĂŠrt gondoltam megkĂŠrdezem a fĂłrum tagokat talĂĄlkozott-e mĂĄr valaki ilyen hibĂĄval