Szerző Téma: Elektromos dolgok...  (Megtekintve 1721127 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9550 Dátum: 2017 Július, 10, 15:31:01 »
Teszteléshez azt javaslom, hogy kihúzott relékkel azt próbalámpázd, vagy műszerrel mérd ki, hogy mikor szükséges, a három relé megkapja-e a vezérlőjeleket, illetve ráadott gyújtásnál a vastag vezetékeken eljut-e a feszültség a három relé megfelelő pontjaihoz. S1-nél van egy kis (talán 7-kamrás) körcsatlakozó a hűtő vezetőoldali alsó sarkánál is, találkoztam már ott is vezeték-szakadással, közvetlenül a csati tövénél, illetve belül a csatlakozó érintkezői is lehetnek ramaty állapotban. S3-nál nem bolygattam még ezt a részt, lehetséges, hogy itt már nincs ez a kis körcsatlakozó-pár.
Lehet en nem értek valamit de a relék biztos hogy kapnak feszt de jelet csak 106 foknál kap a bal oldali! A probléma alapvetően az hogy miért 106 foknal indítja el az alacsony fokozatot? Annak 95 körül mennie kellene! Jol gondolom?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9551 Dátum: 2017 Július, 10, 16:11:56 »
Lehet en nem értek valamit de a relék biztos hogy kapnak feszt de jelet csak 106 foknál kap a bal oldali! A probléma alapvetően az hogy miért 106 foknal indítja el az alacsony fokozatot? Annak 95 körül mennie kellene! Jol gondolom?

Igen, ez nagy gond, hogy csak 106 foknĂĄl indĂ­tja az alacsony fokozatot. A magas fordulat beindul? Ha igen, akkor hĂĄny foknĂĄl?

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9552 Dátum: 2017 Július, 10, 17:23:52 »
Igen, ez nagy gond, hogy csak 106 foknĂĄl indĂ­tja az alacsony fokozatot. A magas fordulat beindul? Ha igen, akkor hĂĄny foknĂĄl?
azt csak akkor lĂĄtom hogy indĂ­tja ha lehuzom a csatit! Hamarabb elforr a vĂ­zem minthogy indulna  a gyors fokozat

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9553 Dátum: 2017 Július, 10, 19:29:14 »
Találtam egy jónak tűnő linket, igaz, hogy franciául van, de szerintem segíthet:
http://www.306inside.com/forum/viewtopic.php?p=1860717&sid=917481bc43a5c20bb9032c5188feff27

További infok (bár ezek Sagem S2000-es motorvezérlő rajzáról származnak, ami TU3JP/L4, tehát 1.4-es motoré, ráadásul sajnos csak 206-oshoz találtam, nem pedig 306-oshoz), de ugyanúgy hárompólusú a hőfokmérő szenzora:

A kĂŠk szonda csati-kiosztĂĄsa:
1=1366A - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó E4-es kamrájába megy
2=1357 - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó D4-es kamrájába megy
3=401 - a műszeregység 26-pol sárga csatijának a 22-es kamrájába megy (tehát ez a műszerfeli hőfokmérő-kivezetése)

A 48-pol barna motorvezérlő-csatlakozó F2, J4, és K4-es kamráiból mennek a vezérlések előre, a három reléhez, ha minden igaz...

Haza értem és még elég világos is van, hála a nyári időszámításnak :)
A kĂŠk csatlakozĂł kiosztĂĄsa teljesen jĂłnak bizonyul sajnos a hiba nem lett meg, mĂŠg. Mind a hĂĄrom ĂŠr ott ĂŠs abban a kamrĂĄban sĂ­polt ahol Ă­rtad. Itt nincs szĂĄlszakadĂĄs.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9554 Dátum: 2017 Július, 10, 19:39:06 »
Haza értem és még elég világos is van, hála a nyári időszámításnak :)
A kĂŠk csatlakozĂł kiosztĂĄsa teljesen jĂłnak bizonyul sajnos a hiba nem lett meg, mĂŠg. Mind a hĂĄrom ĂŠr ott ĂŠs abban a kamrĂĄban sĂ­polt ahol Ă­rtad. Itt nincs szĂĄlszakadĂĄs.

Azt is javaslom megnézned, hogy a 48-pol barna csatiról amit írtam, azokból a megadott kamrákból mennek-e a vezérlőszálak a három első reléhez, és hogy nincs-e valamelyikben szakadás.

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9555 Dátum: 2017 Július, 10, 19:48:44 »
Azt is javaslom megnézned, hogy a 48-pol barna csatiról amit írtam, azokból a megadott kamrákból mennek-e a vezérlőszálak a három első reléhez, és hogy nincs-e valamelyikben szakadás.
Zimurgy, minden kĂśszĂśnetem, igen megnĂŠztem a nagylĂĄnyom segĂ­tett a mĹąszert a barna csati jelĂślt kamrĂĄiba dugott drĂłtszĂĄlhoz ĂŠrinteni ĂŠn meg a kĂśrcsatlakozĂł lĂĄbain kerestem sĂ­pol-e. Meg is lett mind a hĂĄrom. A kerĂŠknĂŠl ĂĄllva tettem vissza a csatikat amikor felfigyeltem egy barna szĂ­nĹą dobozkĂĄra az aksitartĂł doboz hĂĄtoldalĂĄhoz rĂśgzĂ­tve. Mondom ez mi a fa..?! Gyors levettem ĂŠs az van rĂĄĂ­rva: Bitron.
Most akkor mĂŠgis csak van benne?
Vagy esetleg ez mĂĄst vezĂŠrel? RĂĄkerestem a cikkszĂĄmra ĂŠs a fuelpump relay-t mutatta 206-nĂĄl. Ez most mi?

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9556 Dátum: 2017 Július, 10, 20:34:07 »
DĂŠlutĂĄn megnĂŠzem alaposabban azt a csĂśvet.
Szakaszosan is megprĂłbĂĄlom levenni a csĂśveket,hĂĄtha sikerĂźl szĹąkĂ­teni a hiba forrĂĄsĂĄt.
KĂśszi  :-!

SzĹąkĂźl a kĂśr & ezzel egyĂźtt fogynak az Ăśtleteim....
A szĂ­vĂł hĂĄzrĂłl levettem a csatit (a sĂĄrga biztosĂ­tĂłsat) ĂŠs befogtam a szĂ­vĂł rĂŠszt,ugyanĂşgy ingadozik az alapjĂĄrat...
Ezzel a kaniszter szelep kilőve,mint lehetsĂŠges hibaforrĂĄs.  ???
A fĂŠk vĂĄkuum csĂśvĂŠt is levettem,ĂŠs ugyanĂşgy befogtam a szĂ­vĂł rĂŠszt de a hiba maradt.
A vízhőfok jeladóról lehúztam a csatit,a ventik bekapcsoltak az alapjárat ingadozás megmaradt.
Visszaraktam az eredeti MAP szenzort,nincs javulĂĄs.  ???  ???  ???
Maradt a fordulatszĂĄm jeladĂł --> Elvileg jĂł,mivel az ĂłrĂĄn mutatja rendesen a fordulatszĂĄmot
kopogás érzékelő --> szépen jár a motor,nincs kopogásos égésre utaló hang így ezt is kizárnám
fojtĂłszelep ĂĄllĂĄs potenciomĂŠter --> gĂĄzadĂĄsra reagĂĄl rendesen,szerintem ezzel sincs gond.
Tudtommal mĂĄs nem befolyĂĄsolja a befecskendező rĂŠszt  ???
Marad a szerviz... csütörtökre van időpontom,remélem ott kiderül a hiba ok.
Ha van valakinek ezzel kapcsolatban Ăśtlete ne tartsa magĂĄban  ;D  whistle

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9557 Dátum: 2017 Július, 11, 13:25:03 »
Zimurgy, minden kĂśszĂśnetem, igen megnĂŠztem a nagylĂĄnyom segĂ­tett a mĹąszert a barna csati jelĂślt kamrĂĄiba dugott drĂłtszĂĄlhoz ĂŠrinteni ĂŠn meg a kĂśrcsatlakozĂł lĂĄbain kerestem sĂ­pol-e. Meg is lett mind a hĂĄrom. A kerĂŠknĂŠl ĂĄllva tettem vissza a csatikat amikor felfigyeltem egy barna szĂ­nĹą dobozkĂĄra az aksitartĂł doboz hĂĄtoldalĂĄhoz rĂśgzĂ­tve. Mondom ez mi a fa..?! Gyors levettem ĂŠs az van rĂĄĂ­rva: Bitron.
Most akkor mĂŠgis csak van benne?
Vagy esetleg ez mĂĄst vezĂŠrel? RĂĄkerestem a cikkszĂĄmra ĂŠs a fuelpump relay-t mutatta 206-nĂĄl. Ez most mi?

Amit említesz, az az úgynevezett kettősrelé, az üzemanyagszivattyú és az ECU áramellátásáért felel.

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9558 Dátum: 2017 Július, 11, 13:47:18 »
Amit említesz, az az úgynevezett kettősrelé, az üzemanyagszivattyú és az ECU áramellátásáért felel.
Akkor ennek nem sok kĂśze lehet a dologhoz! Akkor a problĂŠma meg mindig adott! Mindent ki sipoltattam nincs szakadĂĄs sehol! Mi a szart lehetne meg megnĂŠzni?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9559 Dátum: 2017 Július, 11, 14:19:09 »
Akkor ennek nem sok kĂśze lehet a dologhoz! Akkor a problĂŠma meg mindig adott! Mindent ki sipoltattam nincs szakadĂĄs sehol! Mi a szart lehetne meg megnĂŠzni?

Azt megteheted még, hogy a motorvezérlő barna csatiját leoldod, hogy a tesztet ne befolyásolhassa, majd ráadott gyújtásnál az elöl lévő három relé közül a két zöld színű relé foglalataiban a fehér vékony vezetékeket (a francia linken ezekhez "borne 83" "borne 25" feliratokat írt a kommentelő) külön hozzáérintett vezetékdarabbal testelném. Először csak az 1-es fokozat reléjét, majd a 2-es fokozatét is.

KĂ­vĂĄncsi vagyok, hogy indul-e a kĂŠt ventilĂĄtor lassan, majd gyorsan.

Ha nem mennek, akkor elöl keresendő a hiba. Ha működnek, akkor gyanítható, hogy az ECU nem ad testet a megfelelő hőmérsékletek elérésekor.

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9560 Dátum: 2017 Július, 11, 19:14:49 »
Azt megteheted még, hogy a motorvezérlő barna csatiját leoldod, hogy a tesztet ne befolyásolhassa, majd ráadott gyújtásnál az elöl lévő három relé közül a két zöld színű relé foglalataiban a fehér vékony vezetékeket (a francia linken ezekhez "borne 83" "borne 25" feliratokat írt a kommentelő) külön hozzáérintett vezetékdarabbal testelném. Először csak az 1-es fokozat reléjét, majd a 2-es fokozatét is.

KĂ­vĂĄncsi vagyok, hogy indul-e a kĂŠt ventilĂĄtor lassan, majd gyorsan.

Ha nem mennek, akkor elöl keresendő a hiba. Ha működnek, akkor gyanítható, hogy az ECU nem ad testet a megfelelő hőmérsékletek elérésekor.
Oké ha világosban haza erek akkor meg ma le is ellenőrzöm ! Mindegy mivel es hol testelem gondolom ugye?!

Meg se nyikkannak a ventik. Hallani ,hogy a fekete relĂŠ kattan de ennyi. 0 aktivitĂĄs.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9561 Dátum: 2017 Július, 11, 21:06:46 »
Oké ha világosban haza erek akkor meg ma le is ellenőrzöm ! Mindegy mivel es hol testelem gondolom ugye?!

Meg se nyikkannak a ventik. Hallani ,hogy a fekete relĂŠ kattan de ennyi. 0 aktivitĂĄs.

Ez tulajdonkĂŠppen jĂł jel!
Tehát a ventilátorok áramköreit kell tüzetesen átvizsgálnod, hiszen aligha lesz gond a motorvezérlővel...

Az utastĂŠri F5 (25A), illetve F9 (20A) biztosĂ­tĂŠkok, illetve a motortĂŠri F37 (40A) illetve F40 (40A) biztosĂ­tĂŠkok mindegyike biztosan ĂŠp?

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9562 Dátum: 2017 Július, 11, 21:37:19 »
Ez tulajdonkĂŠppen jĂł jel!
Tehát a ventilátorok áramköreit kell tüzetesen átvizsgálnod, hiszen aligha lesz gond a motorvezérlővel...

Az utastĂŠri F5 (25A), illetve F9 (20A) biztosĂ­tĂŠkok, illetve a motortĂŠri F37 (40A) illetve F40 (40A) biztosĂ­tĂŠkok mindegyike biztosan ĂŠp?
De ha én nem tudtam elindítani direkt teszteléssel a lassú fokozatot ill a gyorsat sem akkot a motorvezérlő miért tudja 106 fokon indítani a lassút és miért indul el a gyors fokozat ha lehúzom a hőkapcsolót?
Elképzelhető, hogy ha teszek bele egy másik komplett ventilátort azzal ki is derülne hogy nekem kerülte el valami a figyelmem? Vagy rossz ötlet? Beltéri biztosíték rajz jól jönne de úgy hiszem hogy ezeket már megnéztem.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9563 Dátum: 2017 Július, 11, 22:27:33 »
De ha én nem tudtam elindítani direkt teszteléssel a lassú fokozatot ill a gyorsat sem akkot a motorvezérlő miért tudja 106 fokon indítani a lassút és miért indul el a gyors fokozat ha lehúzom a hőkapcsolót?
Elképzelhető, hogy ha teszek bele egy másik komplett ventilátort azzal ki is derülne hogy nekem kerülte el valami a figyelmem? Vagy rossz ötlet? Beltéri biztosíték rajz jól jönne de úgy hiszem hogy ezeket már megnéztem.

KĂźldj egy email-cĂ­met pĂź-ben, ĂŠs akkor tudok mellĂŠkletben biztosĂ­tĂŠk-kiosztĂĄsi rajzot kĂźldeni.
Érdekes, amit írsz. Tehát létezik lassú és gyors fokozat is, de a leírt módszerrel (ráadott gyújtás mellett) nem sikerült indítanod egyiket sem.

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9564 Dátum: 2017 Július, 11, 22:39:06 »
KĂźldj egy email-cĂ­met pĂź-ben, ĂŠs akkor tudok mellĂŠkletben biztosĂ­tĂŠk-kiosztĂĄsi rajzot kĂźldeni.
Érdekes, amit írsz. Tehát létezik lassú és gyors fokozat is, de a leírt módszerrel (ráadott gyújtás mellett) nem sikerült indítanod egyiket sem.
Pontosan
Ha a hőkapcsolóra bízom akkor a motorvezérlő indítja a lassú fokozatot 106 fokon, ha lehúzom a csatit akkor a hőmérséklet mutató lefekszik de azonnal indul a gyors fokozat.
Egy kĂĄbeldarabbal kasztni testjĂŠre ĂŠrintve csak a fekete relĂŠ kattanĂĄsĂĄt lehetett hallani de ennyi, semmi nem tĂśrtĂŠnt.

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9565 Dátum: 2017 Július, 12, 20:06:43 »
Sziasztok
IsmĂŠt lenne egy kĂŠrdĂŠsem  ??? RemĂŠlem valaki tud ebben segĂ­teni.
Ha a lambda-szonda csatlakozĂłjĂĄt szĂŠthĂşzom jĂĄrĂł motornĂĄl akkor kell hallhatĂł vĂĄltozĂĄsnak tĂśrtĂŠnnie?
Mert ha a felsőt (zöld csatis) lehúzom,akkor észrevehető hogy nem tetszik neki.Változik az alapjárat és furán jár a motor.
De ha az alsĂłt (kĂŠk csatis) hĂşzom le akkor szinte semmi nem tĂśrtĂŠnik...  ???
Elképzelhető hogy az alsó lambda-szonda okozza az egyenetlen alapjárati hibát?
Előre is kĂśszi  :-!
Ăźdv:KrisztiĂĄn

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9566 Dátum: 2017 Július, 12, 22:18:12 »
KĂźldj egy email-cĂ­met pĂź-ben, ĂŠs akkor tudok mellĂŠkletben biztosĂ­tĂŠk-kiosztĂĄsi rajzot kĂźldeni.
Érdekes, amit írsz. Tehát létezik lassú és gyors fokozat is, de a leírt módszerrel (ráadott gyújtás mellett) nem sikerült indítanod egyiket sem.
Nagyon szépen köszönöm, minden eddigi segítséget. Sajnos nem lett meg a hiba oka, de mivel rengeteget dolgozom, sajnos sem időm sem energiám nincs tovább bajlódni vele. A sanax is elfogyott. Pénteken elmegy a kicsike orvoshoz. Zimu Sohadani még egyszer köszönöm az ötletelést és a segítséget. Zimu a bizti tábla kiosztást szintén köszönöm, sajnos minden bizti jó. Viszont minden képen megírom majd ,hogy mi is okozta ezt a csodálatos kis hibát más had tanuljon az esetből. Már ha a villanyos doki rájön mi baja.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9567 Dátum: 2017 Július, 13, 07:58:21 »
Nagyon szépen köszönöm, minden eddigi segítséget. Sajnos nem lett meg a hiba oka, de mivel rengeteget dolgozom, sajnos sem időm sem energiám nincs tovább bajlódni vele. A sanax is elfogyott. Pénteken elmegy a kicsike orvoshoz. Zimu Sohadani még egyszer köszönöm az ötletelést és a segítséget. Zimu a bizti tábla kiosztást szintén köszönöm, sajnos minden bizti jó. Viszont minden képen megírom majd ,hogy mi is okozta ezt a csodálatos kis hibát más had tanuljon az esetből. Már ha a villanyos doki rájön mi baja.

MegĂŠrtem, van az a szint, mikor jobb mĂĄr mĂĄs szakembert bevonni.
Viszont találtam végre kapcsolási, és kábelköteg-rajzot is S3-as klímás ventilátor-áramkörökhöz, (ámbár nem benzinesé, hanem HDI), de a lényeg vélhetően pontosan ugyanaz. Ha nincs meg a villamos szakemberednek, akkor érdemes lehet magaddal vinned, még a nyúlványban található körcsati-pár kamrakiosztásai is benne vannak, vezetékszínek és számozások szintén, szóval komplett. (a második oldalon található egymás alatti három rajz, illetve jóval lejjebb pedig a kábelkötegek funkcionális rajza)

https://www.pug306.net/forum/threads/142890-Twin-Fan-Problems/page2

Egy másik helyen pedig valaki azt írta, hogy a szonda 97°C-nál 350 Ohm ellenállású, 105 °C-nál pedig 280 Ohm mérhető. Nem gyári táblázatból származó adat, ennek megfelelően kezelendő, de hátha segít valamit.

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9568 Dátum: 2017 Július, 13, 08:20:11 »
MegĂŠrtem, van az a szint, mikor jobb mĂĄr mĂĄs szakembert bevonni.
Viszont találtam végre kapcsolási, és kábelköteg-rajzot is S3-as klímás ventilátor-áramkörökhöz, (ámbár nem benzinesé, hanem HDI), de a lényeg vélhetően pontosan ugyanaz. Ha nincs meg a villamos szakemberednek, akkor érdemes lehet magaddal vinned, még a nyúlványban található körcsati-pár kamrakiosztásai is benne vannak, vezetékszínek és számozások szintén, szóval komplett. (a második oldalon található egymás alatti három rajz, illetve jóval lejjebb pedig a kábelkötegek funkcionális rajza)

https://www.pug306.net/forum/threads/142890-Twin-Fan-Problems/page2

Egy másik helyen pedig valaki azt írta, hogy a szonda 97°C-nál 350 Ohm ellenállású, 105 °C-nál pedig 280 Ohm mérhető. Nem gyári táblázatból származó adat, ennek megfelelően kezelendő, de hátha segít valamit.
Nagyon szepen kĂśszĂśnĂśm ! Amint hĂ­rem van jelentkezem
Update: mi a vélemény a következőkről fogom a hőkapcsoló test ill ECU fele menő szálakat es köze teszek egy 150 ohm körüli ellenállást! Ezáltal elhitetem hogy nagyon magas a hőmérséklet tehát hamarabb fogja indítani az alacsony fokozatot! Vélemény? Oké hogy ez csalás az ecuval szemben de működhet? Hiszen Zimu írta hogy 105 foknál 280 ohm akkor ha leviszem annyira elhitetem az ecuval hogy annyi van pedig csak kilencven fölött lesz kicsivel!

Nem elérhető Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 190
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 6
  • :2023 November, 28, 22:53:58
    • Peugeot Klub
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9569 Dátum: 2017 Július, 15, 00:22:36 »
Üdv!
Semmi konkrĂŠt dolgot nem tudok segĂ­teni, de kĂŠt dolgot mĂĄr megtapasztaltam:
- 2 pĂłlusĂş csatlakozĂłnak csak nyitott ĂŠs zĂĄrt ĂĄllĂĄsa van, a 3 pĂłlusĂş ĂŠrzĂŠkel fokozatokat (legalĂĄbbis mĹąszerfalnĂĄl Ă­gy volt, a 2-es nem mutatott ĂŠrtĂŠket)
  HasonlĂł lehet mint a szĂĄmĂ­tĂłgĂŠpnĂŠl, ahol a 3 ĂŠrintkezős ventilĂĄtor fixen pĂśrĂśg, a 4 ĂŠrintkezős vĂĄltozĂł fordulatszĂĄmmal.
- RĂĄdiĂłnĂĄl szokott olyan lenni, hogy fel van cserĂŠlve az ĂĄllandĂł ĂŠs a kapcsolt + (onnan vettem ĂŠszre, hogy mindig elfelejtette a beĂĄllĂ­tĂĄsokat) BĂĄr nem tudom, bĂĄrmelyik gyĂĄrtĂłnak meg van-e engedve ilyen egy jeladĂłnĂĄl.

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9570 Dátum: 2017 Július, 15, 07:08:49 »
Üdv!
Semmi konkrĂŠt dolgot nem tudok segĂ­teni, de kĂŠt dolgot mĂĄr megtapasztaltam:
- 2 pĂłlusĂş csatlakozĂłnak csak nyitott ĂŠs zĂĄrt ĂĄllĂĄsa van, a 3 pĂłlusĂş ĂŠrzĂŠkel fokozatokat (legalĂĄbbis mĹąszerfalnĂĄl Ă­gy volt, a 2-es nem mutatott ĂŠrtĂŠket)
  HasonlĂł lehet mint a szĂĄmĂ­tĂłgĂŠpnĂŠl, ahol a 3 ĂŠrintkezős ventilĂĄtor fixen pĂśrĂśg, a 4 ĂŠrintkezős vĂĄltozĂł fordulatszĂĄmmal.
- RĂĄdiĂłnĂĄl szokott olyan lenni, hogy fel van cserĂŠlve az ĂĄllandĂł ĂŠs a kapcsolt + (onnan vettem ĂŠszre, hogy mindig elfelejtette a beĂĄllĂ­tĂĄsokat) BĂĄr nem tudom, bĂĄrmelyik gyĂĄrtĂłnak meg van-e engedve ilyen egy jeladĂłnĂĄl.
Köszi! A hőkapcsoló elméletileg hőmérséklet növekedésre alacsonyabb ellenállás értéket küld az ecunak. Az pedig ettől függően indítja a ventiket! En ezt a jelet akarom alapból levinni!

Ha jól gondolom akkor a jobb oldali ntc lesz a műszerfali mutatóé a középső ill bal testetlen ntc pedig az ecuba megy és ennek az ellenállását kell lejjebb vinni, kb 100-120 ohmmal. Kb 10-12 fokkal később indítja az alacsony fokozatot mint kellene. Ahogy Zimu írta 8 fokos emelkedés 70 Ohm csökkenést eredményez. Ennyivel minimum le kellene vinnem az alap ellenállását. De javítson ki valaki ,hogy ha irdatlan baromságot írtam.

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9571 Dátum: 2017 Július, 15, 08:56:42 »
Köszi! A hőkapcsoló elméletileg hőmérséklet növekedésre alacsonyabb ellenállás értéket küld az ecunak. Az pedig ettől függően indítja a ventiket! En ezt a jelet akarom alapból levinni!

Ha jól gondolom akkor a jobb oldali ntc lesz a műszerfali mutatóé a középső ill bal testetlen ntc pedig az ecuba megy és ennek az ellenállását kell lejjebb vinni, kb 100-120 ohmmal. Kb 10-12 fokkal később indítja az alacsony fokozatot mint kellene. Ahogy Zimu írta 8 fokos emelkedés 70 Ohm csökkenést eredményez. Ennyivel minimum le kellene vinnem az alap ellenállását. De javítson ki valaki ,hogy ha irdatlan baromságot írtam.

Szia
Az elmĂŠlet jĂł,de kĂ­vĂĄncsi vagyok rĂĄ hogyan akarod ezt kivitelezni?  ???
Mert az ellenĂĄllĂĄs ĂŠrtĂŠket nĂśvelni "egyszerĹą",egy fix ĂŠrtĂŠkĹą vagy egy vĂĄltoztathatĂł ĂŠrtĂŠkĹą (potenciomĂŠter) ellenĂĄllĂĄs kĂśzbe forrasztĂĄsĂĄval kĂśnnyedĂŠn megoldhatĂł,de.... az ĂŠrzĂŠkelő hĂĄzat hogyan szeretnĂŠd megbontani majd az ĂŠrzĂŠkelő ellenĂĄllĂĄsĂĄt csĂśkkenteni?  ???
Szerintem ĂŠrdemes lenne szervĂ­zben utĂĄnnakĂŠrdezni ennek,mert lehet hogy talĂĄlkoztak mĂĄr ilyen hibĂĄval ĂŠs (lehet) tudnak rĂĄ megoldĂĄst.
Ăźdv: KrisztiĂĄn

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9572 Dátum: 2017 Július, 15, 14:09:51 »
Szia
Az elmĂŠlet jĂł,de kĂ­vĂĄncsi vagyok rĂĄ hogyan akarod ezt kivitelezni?  ???
Mert az ellenĂĄllĂĄs ĂŠrtĂŠket nĂśvelni "egyszerĹą",egy fix ĂŠrtĂŠkĹą vagy egy vĂĄltoztathatĂł ĂŠrtĂŠkĹą (potenciomĂŠter) ellenĂĄllĂĄs kĂśzbe forrasztĂĄsĂĄval kĂśnnyedĂŠn megoldhatĂł,de.... az ĂŠrzĂŠkelő hĂĄzat hogyan szeretnĂŠd megbontani majd az ĂŠrzĂŠkelő ellenĂĄllĂĄsĂĄt csĂśkkenteni?  ???
Szerintem ĂŠrdemes lenne szervĂ­zben utĂĄnnakĂŠrdezni ennek,mert lehet hogy talĂĄlkoztak mĂĄr ilyen hibĂĄval ĂŠs (lehet) tudnak rĂĄ megoldĂĄst.
Ăźdv: KrisztiĂĄn

Hali!
Négy villamosságis dobta már vissza, hogy sajna nem lelik a hibát. Elméletileg hétfőn megy a kicsike az ötödikhez. Én múlt héten írtam, hogy nincs idegem ezzel többet foglalkozni de ezt még ki próbálom.
Nem a hőkapcsolót akarom megbontani. Ha jó az elmélet, akkor a középső illetve bal oldali lábra menő kábel közé akarom betenni ezáltal csökkentem az alap ellenállását így "hamarabb" ér el arra a szintre amikor kapcsolja a ventit. Ha sorba kötöm akkor növekszik az ellenállás de ha párhuzamosan akkor csökken. Most a legnagyobb problémám, hogy tegnap tök sokáig dolgoztam ma meg nincs semmi nyitva ahol tudnék venni. Kellene egy 100,120 és 150 Ohm értékű és akkor kiderülne ,hogy melyik a legoptimálisabb. Youtube-on láttam vidit amiben a fószer bitron-t javított így. Szerintem működhet.

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9573 Dátum: 2017 Július, 15, 14:29:45 »
Hali!
Négy villamosságis dobta már vissza, hogy sajna nem lelik a hibát. Elméletileg hétfőn megy a kicsike az ötödikhez. Én múlt héten írtam, hogy nincs idegem ezzel többet foglalkozni de ezt még ki próbálom.
Nem a hőkapcsolót akarom megbontani. Ha jó az elmélet, akkor a középső illetve bal oldali lábra menő kábel közé akarom betenni ezáltal csökkentem az alap ellenállását így "hamarabb" ér el arra a szintre amikor kapcsolja a ventit. Ha sorba kötöm akkor növekszik az ellenállás de ha párhuzamosan akkor csökken. Most a legnagyobb problémám, hogy tegnap tök sokáig dolgoztam ma meg nincs semmi nyitva ahol tudnék venni. Kellene egy 100,120 és 150 Ohm értékű és akkor kiderülne ,hogy melyik a legoptimálisabb. Youtube-on láttam vidit amiben a fószer bitron-t javított így. Szerintem működhet.

Az elmĂŠlet jĂł,ĂŠs mĹąkĂśdhet is...
De ha minden megfelelően működne,akkor nem lenne szükség ilyen módosításra.
Azt megmĂŠrted mĂĄr,hogy a jeladĂł ĂĄltal mĂŠrt ĂŠrtĂŠk egyezik-e a valĂłs vĂ­zhőfokkal?  ???
Hivatalos Peugeot szervízben voltál már vele? Nekem 7400Ft-ért vizsgálták meg,hogy miért ingadozik az alapjárat (kb 1óra volt).Majd hétfőn megmondom,hogy igazuk volt-e. (akkor cserélem a javasolt tömítéseket)
Ezzel csak azt akarom mondani,hogy lehet megĂŠrnĂŠ megnĂŠzetni ott is,valĂłszĂ­nĹąleg tĂśbb "ĂŠrdekes" hibĂĄval talĂĄlkoztak mĂĄr mint egy "hĂĄzi" villamossĂĄgis (tisztelet a kivĂŠtelnek  :-! ).
És nem kötelező ott javíttatni arany árban.
Üdv:Krisztián

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9574 Dátum: 2017 Július, 15, 16:46:44 »
Az elmĂŠlet jĂł,ĂŠs mĹąkĂśdhet is...
De ha minden megfelelően működne,akkor nem lenne szükség ilyen módosításra.
Azt megmĂŠrted mĂĄr,hogy a jeladĂł ĂĄltal mĂŠrt ĂŠrtĂŠk egyezik-e a valĂłs vĂ­zhőfokkal?  ???
Hivatalos Peugeot szervízben voltál már vele? Nekem 7400Ft-ért vizsgálták meg,hogy miért ingadozik az alapjárat (kb 1óra volt).Majd hétfőn megmondom,hogy igazuk volt-e. (akkor cserélem a javasolt tömítéseket)
Ezzel csak azt akarom mondani,hogy lehet megĂŠrnĂŠ megnĂŠzetni ott is,valĂłszĂ­nĹąleg tĂśbb "ĂŠrdekes" hibĂĄval talĂĄlkoztak mĂĄr mint egy "hĂĄzi" villamossĂĄgis (tisztelet a kivĂŠtelnek  :-! ).
És nem kötelező ott javíttatni arany árban.
Üdv:Krisztián
Nos jelentem a megoldĂĄs mĹąkĂśdik!!!!!
 biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin
Rettentően örülök!
997 Ohm ennyit tettem a két ér közé és 91 fokon a termosztát nyitását követően indul az alacsony fokozat ha tovább terhelem akkor emeli a ventik fordulatszámát.
Állítólag a bitron-t úgy váltotta ki a motorvezérlő, hogy a bitron belsejét bele építették. Egyszerűen elmászott az ecu érzékelője. Legalábbis én így értelmezem.
Mindenkinek nagyon kĂśszĂśnĂśm a rengeteg segĂ­tsĂŠget. KĂźlĂśn kiemelnĂŠm Zimu is Sohadani tanĂĄcsai aranyat ĂŠrtek. HĂĄlĂĄsan kĂśszĂśnĂśm.

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9575 Dátum: 2017 Július, 16, 07:24:28 »
Nos jelentem a megoldĂĄs mĹąkĂśdik!!!!!
 biggrin biggrin biggrin biggrin biggrin
Rettentően örülök!
997 Ohm ennyit tettem a két ér közé és 91 fokon a termosztát nyitását követően indul az alacsony fokozat ha tovább terhelem akkor emeli a ventik fordulatszámát.
Állítólag a bitron-t úgy váltotta ki a motorvezérlő, hogy a bitron belsejét bele építették. Egyszerűen elmászott az ecu érzékelője. Legalábbis én így értelmezem.
Mindenkinek nagyon kĂśszĂśnĂśm a rengeteg segĂ­tsĂŠget. KĂźlĂśn kiemelnĂŠm Zimu is Sohadani tanĂĄcsai aranyat ĂŠrtek. HĂĄlĂĄsan kĂśszĂśnĂśm.

A lényeg, hogy megoldódott. Az ECUban nem hiszem, hogy el tudna mászni az érzékelő. Az kap egy jelet(ellenállás) a hőfokjeladóról, ami alapján küld egy jelet (a ventilátor relék felé). Szóval valamiért nagyobb ellenállást érzékelt, ami lehet jeladó hiba, vagy kábel rohadás. Szerintem... De ha így működik, akkor kár vele tovább foglalkozni. Bár a 91 fok szerintem kicsit kevés. Állandóan menni fog a ventid. 95 jobb lenne.

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9576 Dátum: 2017 Július, 16, 08:02:33 »
A lényeg, hogy megoldódott. Az ECUban nem hiszem, hogy el tudna mászni az érzékelő. Az kap egy jelet(ellenállás) a hőfokjeladóról, ami alapján küld egy jelet (a ventilátor relék felé). Szóval valamiért nagyobb ellenállást érzékelt, ami lehet jeladó hiba, vagy kábel rohadás. Szerintem... De ha így működik, akkor kár vele tovább foglalkozni. Bár a 91 fok szerintem kicsit kevés. Állandóan menni fog a ventid. 95 jobb lenne.

Az ECUban mi kapja meg a jelet? Mindegy is igazából! Este elvittem tesztelni es igen igazad van korán kapcsol be es nem kapcsol ki mivel 91 alá nem tud hűlni!Talán autópályán vissza hűl annyira hogy kikapcsoljon! Hétfőn veszek bele egy 7-800 ohm- os ellenállást! Akkor 95- nel fogja kapcsolni!

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9577 Dátum: 2017 Július, 16, 12:55:49 »

Az ECUban mi kapja meg a jelet? Mindegy is igazából! Este elvittem tesztelni es igen igazad van korán kapcsol be es nem kapcsol ki mivel 91 alá nem tud hűlni!Talán autópályán vissza hűl annyira hogy kikapcsoljon! Hétfőn veszek bele egy 7-800 ohm- os ellenállást! Akkor 95- nel fogja kapcsolni!

Ecuban egy program fut. Olyan mint egy szĂĄmĂ­tĂłgĂŠp, csak cĂŠlorientĂĄlt. (LeegyszerĹąsĂ­tve)

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9578 Dátum: 2017 Július, 16, 17:31:26 »
Ecuban egy program fut. Olyan mint egy szĂĄmĂ­tĂłgĂŠp, csak cĂŠlorientĂĄlt. (LeegyszerĹąsĂ­tve)
Most hosszabb tĂĄvon tudtam tesztelni mentem vele ugy 250 km-t  vegyesen! Óra szerint stabilan 91-94 kĂśzĂśtt mozgott! De inkĂĄbb 92 fokon ĂĄllt araszolva felment 97 re de feljebb nem ment sajna nem tudtam megnĂŠzni hogy 97 fokon ment e mar a magas fokozat! Az viszont biztos hogy az alacsony fokozat ĂĄllandĂłan megy! Ami tenyleg nem a leg egĂŠszsĂŠgesebb! Most 997 ohm van betĂŠve! A helyzet sokat javult! Holnap veszek pĂĄr ellenĂĄllĂĄst 750-950 ig 50-es lĂŠptĂŠkekkel. AzĂŠrt jo lenne ha az alacsony fokozat is le tudna ĂĄllni! VĂŠlemĂŠnyek esetleg erről? Vagy mit gondoltok nem jo megoldĂĄs? IgazsĂĄg szerint tudom hogy ezzel nem oldottam meg a problĂŠmĂĄt csak megkerĂźltem, de Ăśt villamossagis szerint semmi nem indokolja ezt a hibĂĄt es megis ott van!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9579 Dátum: 2017 Július, 16, 21:59:03 »
Most hosszabb tĂĄvon tudtam tesztelni mentem vele ugy 250 km-t  vegyesen! Óra szerint stabilan 91-94 kĂśzĂśtt mozgott! De inkĂĄbb 92 fokon ĂĄllt araszolva felment 97 re de feljebb nem ment sajna nem tudtam megnĂŠzni hogy 97 fokon ment e mar a magas fokozat! Az viszont biztos hogy az alacsony fokozat ĂĄllandĂłan megy! Ami tenyleg nem a leg egĂŠszsĂŠgesebb! Most 997 ohm van betĂŠve! A helyzet sokat javult! Holnap veszek pĂĄr ellenĂĄllĂĄst 750-950 ig 50-es lĂŠptĂŠkekkel. AzĂŠrt jo lenne ha az alacsony fokozat is le tudna ĂĄllni! VĂŠlemĂŠnyek esetleg erről? Vagy mit gondoltok nem jo megoldĂĄs? IgazsĂĄg szerint tudom hogy ezzel nem oldottam meg a problĂŠmĂĄt csak megkerĂźltem, de Ăśt villamossagis szerint semmi nem indokolja ezt a hibĂĄt es megis ott van!

Örülök, hogy történt előrelépés!
Az nagyon meglepő szerintem is, hogy ha az ECU "állítódott el".
Azt mindenképpen javaslom, hogy a szonda és az ECU között mérj a vezetékeken ellenállást, amit megejthetsz a végpontok között is, illetve szakaszolva is (a nyúlványban lévő kör-csatiban van az egyetlen közbeeső csatlakozó). A szonda csatlakozójában is érdemes az érintkezőkön kicsit szorítani.

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9580 Dátum: 2017 Július, 16, 23:07:30 »
Örülök, hogy történt előrelépés!
Az nagyon meglepő szerintem is, hogy ha az ECU "állítódott el".
Azt mindenképpen javaslom, hogy a szonda és az ECU között mérj a vezetékeken ellenállást, amit megejthetsz a végpontok között is, illetve szakaszolva is (a nyúlványban lévő kör-csatiban van az egyetlen közbeeső csatlakozó). A szonda csatlakozójában is érdemes az érintkezőkön kicsit szorítani.
Én is örülök, így már használható az autó de ugye az még nem az igazi, hiszen nem áll le, az alacsony fokozat mindig megy. A hőkapcsoló csatlakozóját már igazítottam, feszes szoros mint egy szűzlány. Nem teljesen tiszta ,az hogy hol mérjek ellenállást? A hőkapcsoló hideg, üzemhőmérsékleti ill 106 fokos ellenállását mértem. Te írtad,hogy 97 fokon 350 ohm-ot mért az ember, én közel 500at, ami mondjuk sok mindenből adódhat. Hideg állapotban pedig több mint 6k Ohm volt az ellenállás tehát a hőmérséklet emelkedésével nem egyenesen arányos az ohm csökkenés. Ezeket a méréseket mind magán a hőkapcsoló lábain mértem. A rendelkezésemre álló ellenállások közül(120ohm 2M ohm ill 8k ohm 1k ohm)az egyiket mérve 997 ohm-ot mutatott a műszer, ezt forrasztottam a két ér közé és ennyi. A vezetékeknek is van saját ellenállása ezt kellene mérnem? Bocs ha értetlen vagyok.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9581 Dátum: 2017 Július, 17, 09:14:43 »
Én is örülök, így már használható az autó de ugye az még nem az igazi, hiszen nem áll le, az alacsony fokozat mindig megy. A hőkapcsoló csatlakozóját már igazítottam, feszes szoros mint egy szűzlány. Nem teljesen tiszta ,az hogy hol mérjek ellenállást? A hőkapcsoló hideg, üzemhőmérsékleti ill 106 fokos ellenállását mértem. Te írtad,hogy 97 fokon 350 ohm-ot mért az ember, én közel 500at, ami mondjuk sok mindenből adódhat. Hideg állapotban pedig több mint 6k Ohm volt az ellenállás tehát a hőmérséklet emelkedésével nem egyenesen arányos az ohm csökkenés. Ezeket a méréseket mind magán a hőkapcsoló lábain mértem. A rendelkezésemre álló ellenállások közül(120ohm 2M ohm ill 8k ohm 1k ohm)az egyiket mérve 997 ohm-ot mutatott a műszer, ezt forrasztottam a két ér közé és ennyi. A vezetékeknek is van saját ellenállása ezt kellene mérnem? Bocs ha értetlen vagyok.

A vezetékek saját ellenállása elhanyagolható kell, hogy legyen. Épp' emiatt javasoltam, hogy mérj rá, hogy van-e átmeneti ellenállás, eloxidálódott vezeték vagy csatlakozó miatt.
Viszont rosszul emlékeztem, a kék háromkamrás csatiból csak egyetlen vezetéken, a műszeregységbe menőn vannak további csatlakozók az áramkörben, a másik kettőn nincsenek.
TehĂĄt az 1-es kamra 1336 (zĂśld) vezetĂŠke kĂśzvetlenĂźl megy az ECU barna csatijĂĄnak az E1 kamrĂĄjĂĄba.
A 2-es kamra 1235 (sĂĄrga) vezetĂŠke kĂśzvetlenĂźl megy az ECU barna csatijĂĄnak a D1 kamrĂĄjĂĄba.
A 3-as kamra 401 (piros) vezetéke a nyúlványban lévő körcsati 11-es kamrájába megy, onnét tovább (a száma továbbra is 401, de a színe bézs) egy 7-kamrás szürke csatlakozóba (a 2-es kamrába). Ez a csati nem világos a számomra a kapcsolási rajzon: itt ugyanis a motortér és az utastér közti nagy csatlakozó kell, hogy legyen, ami nagyon sokkal több, mint 7 kamrás... Innét tovább szintén 401 a száma, de a színe megint változik: lila. Ez a vezeték megy a műszeregység sárga csatlakozójának az 5-ös kamrájába.



Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9582 Dátum: 2017 Július, 17, 12:08:42 »
Sziasztok

KĂŠszĂ­tettem egy videĂłt a hibĂĄrĂłl.
https://youtu.be/G-mD8oNhKQI
Ha van valakinek Ăśtlete hogy mi okozhat ilyen jellegĹą hibĂĄt azt megkĂśszĂśnĂśm  :-!
Amik elvileg nem lehetnek mert újak: MAP szenzor,gyertyák,levegőszűrő,gyújtótrafó,alapjárati motor.
LegkorĂĄbban csĂźtĂśrtĂśkĂśn tudom elvinni hibakĂłd kiolvasĂĄsra (addig pihen a parkolĂłban...).
Az a fura,hogy amikor lehĂşzom a vĂĄkuum szabĂĄlyozĂł szelep csatlakozĂłjĂĄt akkor nem "dadog" hanem szĂŠpen egyenletesen jĂĄr.
 ??? ??? ???

Megvannak a problĂŠma okozĂłi :-)
Hengerek szerint sorba rakva:
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=678IMG_20170717_115903.jpg

Az injektorokon lévő tömítések okozták az alapjárat ingadozását.
RemĂŠlem csak ennyi baja volt  whistle
  @PozitĂ­van csalĂłdtam a helyi szakszervĂ­zben  whistle Azt mondtĂĄk,hogy szerintĂźk a 3as ĂŠs a 4es injektor kĂśrĂźl van problĂŠma.... ĂŠs tĂŠnyleg  :-!

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9583 Dátum: 2017 Július, 17, 20:24:41 »
A vezetékek saját ellenállása elhanyagolható kell, hogy legyen. Épp' emiatt javasoltam, hogy mérj rá, hogy van-e átmeneti ellenállás, eloxidálódott vezeték vagy csatlakozó miatt.
Viszont rosszul emlékeztem, a kék háromkamrás csatiból csak egyetlen vezetéken, a műszeregységbe menőn vannak további csatlakozók az áramkörben, a másik kettőn nincsenek.
TehĂĄt az 1-es kamra 1336 (zĂśld) vezetĂŠke kĂśzvetlenĂźl megy az ECU barna csatijĂĄnak az E1 kamrĂĄjĂĄba.
A 2-es kamra 1235 (sĂĄrga) vezetĂŠke kĂśzvetlenĂźl megy az ECU barna csatijĂĄnak a D1 kamrĂĄjĂĄba.
A 3-as kamra 401 (piros) vezetéke a nyúlványban lévő körcsati 11-es kamrájába megy, onnét tovább (a száma továbbra is 401, de a színe bézs) egy 7-kamrás szürke csatlakozóba (a 2-es kamrába). Ez a csati nem világos a számomra a kapcsolási rajzon: itt ugyanis a motortér és az utastér közti nagy csatlakozó kell, hogy legyen, ami nagyon sokkal több, mint 7 kamrás... Innét tovább szintén 401 a száma, de a színe megint változik: lila. Ez a vezeték megy a műszeregység sárga csatlakozójának az 5-ös kamrájába.
KĂśszi Zimu de ez nekem teljessĂŠggel ĂŠrthetetlen! :) TegyĂŠl tisztĂĄba min is kellene ellenĂĄllĂĄst mĂŠrnem pontosan?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9584 Dátum: 2017 Július, 17, 22:03:23 »
KĂśszi Zimu de ez nekem teljessĂŠggel ĂŠrthetetlen! :) TegyĂŠl tisztĂĄba min is kellene ellenĂĄllĂĄst mĂŠrnem pontosan?

Ha lehúzod a hárompólusú kék csatit, és az ECU barna csatiját, akkor a szabaddá váló végpontokon, tehát a vezetékekre sajtolt érintkezőkre érintve a kábelkötegben lévő vezetékek vizsgálatát javasoltam. De ha nem tudsz érdemi ellenállást mérni, még akkor is előfordulhat, hogy nem jó, ha a két végponton lévő valamelyik érintkező nem szorosan érintkezik az ellenoldali "tüskével".

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9585 Dátum: 2017 Július, 17, 23:05:30 »
Ha lehúzod a hárompólusú kék csatit, és az ECU barna csatiját, akkor a szabaddá váló végpontokon, tehát a vezetékekre sajtolt érintkezőkre érintve a kábelkötegben lévő vezetékek vizsgálatát javasoltam. De ha nem tudsz érdemi ellenállást mérni, még akkor is előfordulhat, hogy nem jó, ha a két végponton lévő valamelyik érintkező nem szorosan érintkezik az ellenoldali "tüskével".
Elméletileg akkor nem szabad mérnem ellenállást hiszen a vezeték saját ellenállása nagyon elenyésző, már ha jól értem.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9586 Dátum: 2017 Július, 18, 07:47:46 »
Elméletileg akkor nem szabad mérnem ellenállást hiszen a vezeték saját ellenállása nagyon elenyésző, már ha jól értem.

pontosan

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9587 Dátum: 2017 Július, 18, 11:25:43 »
pontosan
Oké délután méregetek! Az ECU es ventillator kábeleket mar kisipoltattam de ellenállást ott nem néztem ill a hőkapcsoló es ECU között is csak szakadást néztem lehet hogy az okozza a rossz ellenállást hogy valamelyik ér el van oxidalodva es igy nem kevesebb hanem több ellenállása van ezért indítja később?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9588 Dátum: 2017 Július, 18, 12:59:05 »
Oké délután méregetek! Az ECU es ventillator kábeleket mar kisipoltattam de ellenállást ott nem néztem ill a hőkapcsoló es ECU között is csak szakadást néztem lehet hogy az okozza a rossz ellenállást hogy valamelyik ér el van oxidalodva es igy nem kevesebb hanem több ellenállása van ezért indítja később?

Igen, pontosan erre gondoltam. Az ECU "tĂźskĂŠit" is nĂŠzd ĂĄt, lĂĄttam mĂĄr abbĂłl is eloxidĂĄlĂłdottat.

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9589 Dátum: 2017 Július, 18, 20:08:03 »
Igen, pontosan erre gondoltam. Az ECU "tĂźskĂŠit" is nĂŠzd ĂĄt, lĂĄttam mĂĄr abbĂłl is eloxidĂĄlĂłdottat.
OkĂŠ, 0,5 Ohm mindkĂŠt ĂŠren. TehĂĄt 0 ellenĂĄllĂĄst mutat az a kĂŠt vezetĂŠk, ami szĂłba jĂśn.
Viszont jól emlékeztél első körben.
" A kĂŠk szonda csati-kiosztĂĄsa:
1=1366A - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó E4-es kamrájába megy
2=1357 - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó D4-es kamrájába megy
3=401 - a műszeregység 26-pol sárga csatijának a 22-es kamrájába megy (tehát ez a műszerfeli hőfokmérő-kivezetése)"
Az ecu tüskéi is rendben vannak. Oxidnak nyoma sincs. Lehet, hogy tényleg nem a legjobb dolog, hogy a hiba nincs elhárítva, de Uram bocsá' leszarom. :) A "hegyet" meg is lehet kerülni. Viszont szót fogadok sohadaninak és holnap veszek egy potit azzal pontosan be tudom lőni, hogy mikor induljon az alacsony fokozat. A 91-93 között van és folyton megy az alacsony fokozat. Tehát a potival belövöm, hogy... Mikor is kellene ,hogy induljon a kisfokozat, és mikor a nagy? Bár ha 95 körül beindul az alacsony akkor nehezen fog felmenni annyira hogy induljon a gyors vagy tévedek? Minden esetre jó lenne ha tudnám, hogy hány fokra állítsam. Aztán fogok egy tubus két komponensű gyurmaragasztót és a potit jól begyúrmázom. Csinálok egy pofás kis gyurmatéglát amiből csak két ér jön ki ami bele lesz forrasztva a hőkapcsoló két erébe. Ez elég tartósnak hangzik.

Update: A potis ötlet jó volt csak megdőlt mint Rottenbiller. Sima 0-1k Ohm potit vettem, még kézbe rámértem milyen állásban van nullán. A két ér közé betettem majd elkezdtem izzítani a motort. Dani javaslatára 94-95 körül akartam elkezdeni növelni az ellenállást, hogy indítsa az alacsony fokozatot de a kis hamis megelőzött 91-nél bekapcsolt. Csak pislogtam. Ezt miért???
Újra próbáltam ércserével de az is erre vezetett. Hogy lehet az hogy 0 ellenállású potival indul 91 fokon az alacsony ha kiveszem a potit akkor szintén "0" ellenállás van betéve akkor meg fenn áll a hiba és forr a víz. Ebbe nem látok logikát. Minden esetre a potival együtt vettem 810-es ellenállást ezt betettem az 1k-s helyett és máris közelebb kerültem a Dani által írt hőfokhoz, de még mindig nem kapcsol ki. Viszont 97-nél kapcsol a gyors és 95-nél le is állítja majd a lassú vissza hűti 91-92-re de nem áll le. Veszek 700 körülit és szerintem az meg is oldja.

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9590 Dátum: 2017 Július, 21, 16:54:29 »
Sziasztok

 Hogy ne legyen unalmas ez a hĂŠt sem,Ă­gy ismĂŠt meglepett a kis oroszlĂĄn egy ĂŠrdekes hibĂĄval  whistle :

https://www.youtube.com/watch?v=PZnlHp4fqPk&feature=youtu.be

TalĂĄlkozott mĂĄr valaki ilyen "jelensĂŠggel"?
Mi okozhat ilyen hibĂĄt?  ???
Én az injektorra tippelnĂŠk  ???

Nem elérhető Geronimo

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 51
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Július, 23, 08:11:40
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9591 Dátum: 2017 Július, 21, 22:04:42 »
Sziasztok

 Hogy ne legyen unalmas ez a hĂŠt sem,Ă­gy ismĂŠt meglepett a kis oroszlĂĄn egy ĂŠrdekes hibĂĄval  whistle :

https://www.youtube.com/watch?v=PZnlHp4fqPk&feature=youtu.be

TalĂĄlkozott mĂĄr valaki ilyen "jelensĂŠggel"?
Mi okozhat ilyen hibĂĄt?  ???
Én az injektorra tippelnĂŠk  ???

Én úgy vettem meg, hogy ezt csinálta. Az alapjáratinál azt a szelep "vackot" szét szedtem, benzinbe mostam majd össze raktam. Indítás után közel 3e volt az alapjárat de szépen lesüllyedt a helyére és ott is maradt. De arra nem emlékszem, hogy a motor hibás ikon világított-e.

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9592 Dátum: 2017 Július, 21, 22:29:53 »
Én úgy vettem meg, hogy ezt csinálta. Az alapjáratinál azt a szelep "vackot" szét szedtem, benzinbe mostam majd össze raktam. Indítás után közel 3e volt az alapjárat de szépen lesüllyedt a helyére és ott is maradt. De arra nem emlékszem, hogy a motor hibás ikon világított-e.

Szia
Az alapjĂĄrati motor vadi Ăşj benne. (teszt jelleggel visszaraktam a rĂŠgit is ĂŠs azzal is ezt csinĂĄlja)  ???
De amikor ĂŠppen jĂł kedve van akkor beĂĄll rendesen az alapjĂĄrat.
Ha Ăźzemmeleg lesz a motor ĂĄltalĂĄban akkor csinĂĄlja,hidegen mĂŠg nem vettem ĂŠszre.
KĂśszi  :-!

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9593 Dátum: 2017 Július, 22, 10:27:33 »
Szia
Az alapjĂĄrati motor vadi Ăşj benne. (teszt jelleggel visszaraktam a rĂŠgit is ĂŠs azzal is ezt csinĂĄlja)  ???
De amikor ĂŠppen jĂł kedve van akkor beĂĄll rendesen az alapjĂĄrat.
Ha Ăźzemmeleg lesz a motor ĂĄltalĂĄban akkor csinĂĄlja,hidegen mĂŠg nem vettem ĂŠszre.
KĂśszi  :-!

Beszívott levegő és motorhőfok (ECU felé) jeladók jók? Nem hiszem, hogy az injektor produkálna ilyet. Az vagy megy vagy nem.

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9594 Dátum: 2017 Július, 22, 10:36:22 »
Beszívott levegő és motorhőfok (ECU felé) jeladók jók? Nem hiszem, hogy az injektor produkálna ilyet. Az vagy megy vagy nem.

Szia
Igen,minden megfelelően működik.
Az előző hiba kapcsĂĄn minden meg lett nĂŠzve.  whistle
AzĂŠrt gondolok az injektorra,mert ha a befecskendezett mennyisĂŠg vagy szĂłrĂĄs nem jĂł akkor hasonlĂł lehet a jelensĂŠg.
IsmerősĂśm ToyotĂĄjĂĄnak volt az egyik injektorral problĂŠma ĂŠs szinte ugyanilyen tĂźnetei voltak.Neki olyat csinĂĄlt (injektor tesztpadon),hogy volt mikor kimaradt a befecskendezĂŠs ĂŠs az ĂĄtengedett mennyisĂŠg sem volt annyi mint a tĂśbbinĂŠl.  ???

kĂśszi az infot,ĂĄtnĂŠzem mĂŠgegyszer a jeladĂłkat is biztos ami biztos :-!

Nem elérhető parizs

  • AdminisztrĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • *****
  • Hozzászólások: 2.135
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 200
  • :2018 Június, 13, 13:56:53
  • peugeot_boxer
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9595 Dátum: 2017 Július, 22, 10:47:15 »
Szia
Igen,minden megfelelően működik.
Az előző hiba kapcsĂĄn minden meg lett nĂŠzve.  whistle
AzĂŠrt gondolok az injektorra,mert ha a befecskendezett mennyisĂŠg vagy szĂłrĂĄs nem jĂł akkor hasonlĂł lehet a jelensĂŠg.
IsmerősĂśm ToyotĂĄjĂĄnak volt az egyik injektorral problĂŠma ĂŠs szinte ugyanilyen tĂźnetei voltak.Neki olyat csinĂĄlt (injektor tesztpadon),hogy volt mikor kimaradt a befecskendezĂŠs ĂŠs az ĂĄtengedett mennyisĂŠg sem volt annyi mint a tĂśbbinĂŠl.  ???

kĂśszi az infot,ĂĄtnĂŠzem mĂŠgegyszer a jeladĂłkat is biztos ami biztos :-!

Ha vilĂĄgĂ­t a check engine, meg kĂŠne diagolni ĂŠs kiderĂźlhet.

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9596 Dátum: 2017 Július, 22, 11:02:18 »
Ha vilĂĄgĂ­t a check engine, meg kĂŠne diagolni ĂŠs kiderĂźlhet.

Szia

MegtĂśrtĂŠnt,de nem Ă­r hibĂĄt  ??? (bĂĄr hosszabb monitorozĂĄsra nem volt lehetősĂŠgem,de mikor nĂŠztem nem Ă­rt semmit)
Mint ahogy a videĂłn is lĂĄtszik,nem folyamatosan vilĂĄgĂ­t hanem mikor leesik a fordulat felvillan utĂĄnna pedig kialszik ĂŠs ezt jĂĄtsza.
ValĂłszĂ­nĹąleg a lambda ĂŠrtĂŠk miatt villog a checkengine  ???
Olyan,mintha az egyik henger kihagyna ĂŠs a tĂśbbivel prĂłbĂĄlnĂĄ az elektronika kompenzĂĄlni  ???
kĂśszi  :-!

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9597 Dátum: 2017 Július, 22, 13:40:27 »
Szia
Igen,minden megfelelően működik.
Az előző hiba kapcsĂĄn minden meg lett nĂŠzve.  whistle
AzĂŠrt gondolok az injektorra,mert ha a befecskendezett mennyisĂŠg vagy szĂłrĂĄs nem jĂł akkor hasonlĂł lehet a jelensĂŠg.
IsmerősĂśm ToyotĂĄjĂĄnak volt az egyik injektorral problĂŠma ĂŠs szinte ugyanilyen tĂźnetei voltak.Neki olyat csinĂĄlt (injektor tesztpadon),hogy volt mikor kimaradt a befecskendezĂŠs ĂŠs az ĂĄtengedett mennyisĂŠg sem volt annyi mint a tĂśbbinĂŠl.  ???

kĂśszi az infot,ĂĄtnĂŠzem mĂŠgegyszer a jeladĂłkat is biztos ami biztos :-!

Akkor mi sem egyszerűbb. Ki kell cserélni őket. :D

Diagolásnál általában kevés az, hogy megnézed, hogy van-e tárolt hibakód. Érdemes az élőadatokat figyelni, amikor produkálja a hibát. (bár gondolom ezt tudod)

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9598 Dátum: 2017 Július, 22, 13:47:05 »
Akkor mi sem egyszerűbb. Ki kell cserélni őket. :D

Diagolásnál általában kevés az, hogy megnézed, hogy van-e tárolt hibakód. Érdemes az élőadatokat figyelni, amikor produkálja a hibát. (bár gondolom ezt tudod)

KĂśszi  :-!
MĂĄr Ăşton van a 4db Ăşj injektor  :)
Nem sok időm volt az élő adatokat nézegetni,mivel ismerősöm diagját használtam és nem nagyon ért rá ő sem így sietnem kellett.....
Az ĂŠn diagom jelenleg tesĂłmnĂĄl van (ő pedig Debrecenben lakik...) mondanom sem kell a lehető legjobbkor kĂŠrte el  whistle
Sajnos Ă­gy kell jelenleg szĹąkĂ­tenem a hibalehetősĂŠgeket ĂŠs ezĂŠrt gondoltam megkĂŠrdezem a fĂłrum tagokat talĂĄlkozott-e mĂĄr valaki ilyen hibĂĄval  ???

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9599 Dátum: 2017 Július, 22, 21:19:24 »
KĂśszi  :-!
MĂĄr Ăşton van a 4db Ăşj injektor  :)
Nem sok időm volt az élő adatokat nézegetni,mivel ismerősöm diagját használtam és nem nagyon ért rá ő sem így sietnem kellett.....
Az ĂŠn diagom jelenleg tesĂłmnĂĄl van (ő pedig Debrecenben lakik...) mondanom sem kell a lehető legjobbkor kĂŠrte el  whistle
Sajnos Ă­gy kell jelenleg szĹąkĂ­tenem a hibalehetősĂŠgeket ĂŠs ezĂŠrt gondoltam megkĂŠrdezem a fĂłrum tagokat talĂĄlkozott-e mĂĄr valaki ilyen hibĂĄval  ???

IrĂłniĂĄnak szĂĄntam... :D De egy prĂłbĂĄt megĂŠr, ha van rĂĄ keret.

 


Google PageRank