Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: 1 ... 189 190 [191] 192 193 ... 199   Le

Szerző Téma: Elektromos dolgok...  (Megtekintve 1707594 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 97
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9500 Dátum: 2017 Június, 23, 09:54:39 »

Sziasztok!

Nézegettem több képet is az S3-ról., és feltűnt hogy némely képen ha rajta van a gyújtás a stop felirat ég. Az enyémen nem ég gyújtáskor  ez normális vagy ilyennek kell lenni?
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9501 Dátum: 2017 Június, 23, 10:25:05 »

Kerlek segitsetek donteni:
eddig 60Ah akku volt az 1,6os nft-s 72kwos 2001esemben, cserelnem kell. Talaltam oksnak tuno 65Ah-s akkumulatort, az a +5Ah nem lenne gond a toltesnel, de teljesen megkavart, hogy a neten olyant is olvasni, hogy esetemben eleg az 50Ah is. (http://autokotua.com/akkumulator/peugeot/306.html) Most akkor a gyarto szerint vajon mennyi az annyi? Kevesebb kapacitasut se vennek, de sokkal nagyobbat se.
koszi
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9502 Dátum: 2017 Június, 23, 13:28:23 »

Kerlek segitsetek donteni:
eddig 60Ah akku volt az 1,6os nft-s 72kwos 2001esemben, cserelnem kell. Talaltam oksnak tuno 65Ah-s akkumulatort, az a +5Ah nem lenne gond a toltesnel, de teljesen megkavart, hogy a neten olyant is olvasni, hogy esetemben eleg az 50Ah is. (http://autokotua.com/akkumulator/peugeot/306.html) Most akkor a gyarto szerint vajon mennyi az annyi? Kevesebb kapacitasut se vennek, de sokkal nagyobbat se.
koszi

Untig elég az 50Ah-s, legfeljebb ha extrém zene van az autóban, akkor kellhet nagyobb.
Nekem csak 45 Ah-s van az 1.4-hez, és az elektromos működésű gyári extrák közül szerintem a napfénytetőn kívül minden bent van az autómban, még sincs soha problémám...
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9503 Dátum: 2017 Június, 23, 16:50:10 »

 _pug
Untig elég az 50Ah-s, legfeljebb ha extrém zene van az autóban, akkor kellhet nagyobb.
Nekem csak 45 Ah-s van az 1.4-hez, és az elektromos működésű gyári extrák közül szerintem a napfénytetőn kívül minden bent van az autómban, még sincs soha problémám...
Köszönöm szépen a választ. Akkor max 50-53 Ah-t vásárlok.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9504 Dátum: 2017 Június, 29, 18:55:40 »

Próba szerencse :-)
Elvileg CD-n küldik a hozzá való programot (DiagBox & PP2000) és a telepítési útmutatót is.

Üdv!

Egy kis segítséget kérnék!:-}
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9505 Dátum: 2017 Július, 03, 13:00:15 »

Bocs, nem voltam forum-kozelben, de latom hogy Zimurgy mar valaszolt kerdeseidre.
Sajnalom, hogy nem sikerult meg rajonnod a hiba okara.
Amugy jo ha tudod, hogy anno en is szetszedtem, befujtam kontaktspryel azt a latszolag oks csatlakozot, de a problema maradt. Pont a kiontott resz kezdetenel voltak megtorve a drotok, Nem is tudom, hgoy hogy jottek ra, mert elso ranezesre minden a helyen volt, csak a szines, kulso szigetelesukon levo apro repedes jelezte, hogy baj lehet bent. Es volt is> most nem talalom a fotokat, de hidd el, egy 100eve bezoldult kozteri bronz  szobor se volt patinasabb, mint az a par vezetek.
Valoszinu, hogy nem lesz egyszeru kinyomozni a hibat.. de drukkolok
Sziasztok!
A téma továbbra is adott! Azóta teljesen ki lett szedve minden. A ventillator relék es a csatlakozó között kábelek ki lettek mérve es hiba nincs mond jo! Az biztos hogy nincs külön vezérlő elektronika? A villanyos ember azt mondta hogy van benne azt is vegyem ki! Ha tenyleg nincs benn akkor elképzelhető hogy a motor vezérlő adta meg magát? Ja cserélni kell a motor vezérlőt azt csak kiveszek es beteszem vagy mást is kell csinalni? Válaszokat előre is köszönöm!
U.i.: a computer reset segíthet?

update1: Hazaértem és lebontottam amit a francia bontós mondott(jobb első kerék le, doblemez ki és alatta van két relé az vezérli a ventiket). Holnap felhívom,hogy átb....tt. Nincs ott semmi csak a kábelkorbács ahogy megy a motorvezérlő felé.

Esetleg tudna valaki ajánlani egy jó és nem horror áron dolgozó villamosságist vagy elektronikával foglalkozó szakembört ? :) Lassan elfogy itthon a sanax. Előre is köszönöm szépen a válaszokat.

update2: Még mindig semmi változás,de valahogy nem tűnik logikusnak ,hogy az ecu adta volna meg magát. Azon gondolkodtam nem lehet, hogy valamiért nem jó értéket közöl a termosztáton lévő gomba? Mi van ha nem hozzá való lett bele téve? A bárdiban alvázszám alapján lett vásárolva. Esetleg megnézné nekem valaki hogy milyen van a sajátjában?!?
A válaszokat továbbra is előre köszönöm.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9506 Dátum: 2017 Július, 04, 19:11:08 »

Sziasztok!
A téma továbbra is adott! Azóta teljesen ki lett szedve minden. A ventillator relék es a csatlakozó között kábelek ki lettek mérve es hiba nincs mond jo! Az biztos hogy nincs külön vezérlő elektronika? A villanyos ember azt mondta hogy van benne azt is vegyem ki! Ha tenyleg nincs benn akkor elképzelhető hogy a motor vezérlő adta meg magát? Ja cserélni kell a motor vezérlőt azt csak kiveszek es beteszem vagy mást is kell csinalni? Válaszokat előre is köszönöm!
U.i.: a computer reset segíthet?

update1: Hazaértem és lebontottam amit a francia bontós mondott(jobb első kerék le, doblemez ki és alatta van két relé az vezérli a ventiket). Holnap felhívom,hogy átb....tt. Nincs ott semmi csak a kábelkorbács ahogy megy a motorvezérlő felé.

Esetleg tudna valaki ajánlani egy jó és nem horror áron dolgozó villamosságist vagy elektronikával foglalkozó szakembört ? :) Lassan elfogy itthon a sanax. Előre is köszönöm szépen a válaszokat.

update2: Még mindig semmi változás,de valahogy nem tűnik logikusnak ,hogy az ecu adta volna meg magát. Azon gondolkodtam nem lehet, hogy valamiért nem jó értéket közöl a termosztáton lévő gomba? Mi van ha nem hozzá való lett bele téve? A bárdiban alvázszám alapján lett vásárolva. Esetleg megnézné nekem valaki hogy milyen van a sajátjában?!?
A válaszokat továbbra is előre köszönöm.

Szia!

Klíma bekapcsolásakor elindulnak a ventik alacsony fordulaton?

Azt írtad, hogy amikor lehúztad a hőgombáról a csatlakozót, akkor elindultak nagy fordulaton a ventilátorok. Akkor azok és a kábelezés rendben van. Vagy a jeladó nem odavaló, vagy nem nyit ki a termosztát és nem érzi melegnek a vizet. Mondjuk ebben az esetben a menetszél sem bírná visszahűteni a vizet... Egy képet küldhetnél a jeladóról.

Az a "relé, amit a bontós mondott a bal kerékjáratnál van és bitron felirat van rajta.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9507 Dátum: 2017 Július, 04, 21:41:58 »

Szia!

Klíma bekapcsolásakor elindulnak a ventik alacsony fordulaton?

Azt írtad, hogy amikor lehúztad a hőgombáról a csatlakozót, akkor elindultak nagy fordulaton a ventilátorok. Akkor azok és a kábelezés rendben van. Vagy a jeladó nem odavaló, vagy nem nyit ki a termosztát és nem érzi melegnek a vizet. Mondjuk ebben az esetben a menetszél sem bírná visszahűteni a vizet... Egy képet küldhetnél a jeladóról.

Az a "relé, amit a bontós mondott a bal kerékjáratnál van és bitron felirat van rajta.

Szia

Köszi a válaszod. A klímámmal baj van de az eddig is probléma volt, valószínűleg a kompresszor megadta magát. Amikor megnyomom a gombot nem kapcsol rá a kompresszor. A termosztátom jó, szerintem. De próbáltam úgy is ,hogy kiszereltem és csak a házat tettem fel. Úgy is ezt a hibát produkálta.
Ha nem érezné melegnek a vizet akkor gondolom a mutató nem jutna a kritikus jelzésig. De ezek mind jónak tűnnek. A jeladó típusa : ws2608 1504 A dobozon csak a ws2608 szerepel a 1504 magán a jeladó réz részén látható.
Ugyan ilyen csak az enyémen 1504 van bele ütve. Ugyan úgy 3 tüskés és 21-es villással nyílik.

Bal kerék járat? Szemből vagy bentről bal? Mert a vezető ülés felőli oldalon lebontottam és semmi nincs ott,csak a kábelcsatorna.

Válaszod előre is köszi

update: A public.servicebox.peugeot oldalon kikerestem, hogy a peugeot szerint 1338A6 cikszámú hőkapcsoló kellene bele?!?
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9508 Dátum: 2017 Július, 05, 17:38:16 »

Szia

Köszi a válaszod. A klímámmal baj van de az eddig is probléma volt, valószínűleg a kompresszor megadta magát. Amikor megnyomom a gombot nem kapcsol rá a kompresszor. A termosztátom jó, szerintem. De próbáltam úgy is ,hogy kiszereltem és csak a házat tettem fel. Úgy is ezt a hibát produkálta.
Ha nem érezné melegnek a vizet akkor gondolom a mutató nem jutna a kritikus jelzésig. De ezek mind jónak tűnnek. A jeladó típusa : ws2608 1504 A dobozon csak a ws2608 szerepel a 1504 magán a jeladó réz részén látható.
Ugyan ilyen csak az enyémen 1504 van bele ütve. Ugyan úgy 3 tüskés és 21-es villással nyílik.

Bal kerék járat? Szemből vagy bentről bal? Mert a vezető ülés felőli oldalon lebontottam és semmi nincs ott,csak a kábelcsatorna.

Válaszod előre is köszi

update: A public.servicebox.peugeot oldalon kikerestem, hogy a peugeot szerint 1338A6 cikszámú hőkapcsoló kellene bele?!?

A régebbi típusokon három hőgomba volt. Ventilátornak, hőfokjelzőnek és az ECU-nak is külön külön adták a jelet. Ezek szerint a tiedben ez már nem így van. Esetleg diagnosztikai műszerrel lehetne belenézni, hogy mégis milyen hőfok értékeket küld az ECU-nak. Ebben tudok is segíteni Ajka környékén. Vezetőoldali kerékjárat.

Nálam a klíma bekapcsolására akkor is elindultak a ventik, amikor nem volt gáz a rendszerben és a kompresszor nem kapcsolt be.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9509 Dátum: 2017 Július, 05, 19:38:23 »

A régebbi típusokon három hőgomba volt. Ventilátornak, hőfokjelzőnek és az ECU-nak is külön külön adták a jelet. Ezek szerint a tiedben ez már nem így van. Esetleg diagnosztikai műszerrel lehetne belenézni, hogy mégis milyen hőfok értékeket küld az ECU-nak. Ebben tudok is segíteni Ajka környékén. Vezetőoldali kerékjárat.

Nálam a klíma bekapcsolására akkor is elindultak a ventik, amikor nem volt gáz a rendszerben és a kompresszor nem kapcsolt be.

Köszi a válaszod. Köszönöm a felajánlást de Ajka cefet messze van. Etyeki vagyok.
További munka közbeni telefonos segítségkérések közt kaptam egy olyan infót ami segít értelmezni a dolgokat. Ez van ha kezdő valaki valamiben. Javítson ki valaki ha rosszul gondolom. A termosztát tetején lévő hőgomba hőmérsékleti értéket küld az ecu-nak, az pedig tovább küldi a bitron-nak az pedig valamilyen átalakítás után vezérli a ventilátoron lévő 3 db relét. Ez számomra így logikusnak is tűnik. De ezt a bitron dolgot én nem találtam a kerék járatban. Létezik, hogy ebben nincs? :-\
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9510 Dátum: 2017 Július, 06, 16:23:14 »

Köszi a válaszod. Köszönöm a felajánlást de Ajka cefet messze van. Etyeki vagyok.
További munka közbeni telefonos segítségkérések közt kaptam egy olyan infót ami segít értelmezni a dolgokat. Ez van ha kezdő valaki valamiben. Javítson ki valaki ha rosszul gondolom. A termosztát tetején lévő hőgomba hőmérsékleti értéket küld az ecu-nak, az pedig tovább küldi a bitron-nak az pedig valamilyen átalakítás után vezérli a ventilátoron lévő 3 db relét. Ez számomra így logikusnak is tűnik. De ezt a bitron dolgot én nem találtam a kerék járatban. Létezik, hogy ebben nincs? :-\

Igen, jól tudod: a 98 e-s 1.6-os motornál már a motorvezérlő látja el ezt a feladatot, nincs Bitron-doboz.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9511 Dátum: 2017 Július, 06, 18:11:15 »

Igen, jól tudod: a 98 e-s 1.6-os motornál már a motorvezérlő látja el ezt a feladatot, nincs Bitron-doboz.
Köszi a válaszod, viszont akkor még mindig adott a probléma. És teljesen tanácstalan vagyok már. Nyakamon az augusztus és lassan utazni kellene de állandóan járó ventilátorral nem akarok elindulni. Nem tesz jót szegénykémnek.

update: Újra át néztem ,de most pontosan megfigyeltem ,hogy mit mikor csinál.
Óra szerint 108fokon kapcsolja a lassú fokozatot és 105-nél le is áll.
Gyors fokozatot nem indít. Esetleg volna értelme a peugeot oldalán írt hőkapcsolóra kicserélni a két hetes bárdisat? Más gyártó más cikkszám más különbséget nem látok kép alapján.
Vagy esetleg tud valaki egy jó szakit vagy bárkit aki rá tudna nézni mi lehet szegénnyel?
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9512 Dátum: 2017 Július, 06, 21:19:53 »

Köszi a válaszod, viszont akkor még mindig adott a probléma. És teljesen tanácstalan vagyok már. Nyakamon az augusztus és lassan utazni kellene de állandóan járó ventilátorral nem akarok elindulni. Nem tesz jót szegénykémnek.

update: Újra át néztem ,de most pontosan megfigyeltem ,hogy mit mikor csinál.
Óra szerint 108fokon kapcsolja a lassú fokozatot és 105-nél le is áll.
Gyors fokozatot nem indít. Esetleg volna értelme a peugeot oldalán írt hőkapcsolóra kicserélni a két hetes bárdisat? Más gyártó más cikkszám más különbséget nem látok kép alapján.
Vagy esetleg tud valaki egy jó szakit vagy bárkit aki rá tudna nézni mi lehet szegénnyel?

Szerezz egy lézeres hőmérőt és mérd meg vele, hogy a jeladónál hány fokos a víz és ehhez képest mit mutat az óra. Lehet, hogy az óra csal, de a jeladó is adhat rossz jelet az ecunak, ami miatt később kapcsolja a ventit.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9513 Dátum: 2017 Július, 06, 21:28:51 »

Szerezz egy lézeres hőmérőt és mérd meg vele, hogy a jeladónál hány fokos a víz és ehhez képest mit mutat az óra. Lehet, hogy az óra csal, de a jeladó is adhat rossz jelet az ecunak, ami miatt később kapcsolja a ventit.
Köszi a választ! Azt nem tudom ,hogy honnan akasztok le egy lézeres mérőt de körbe kérdezek. Ezért kérdeztem, hogy volna e értelme egy a peugeot által ajánlott alkatrészt bele tenni. Ezt a mostani hőkapcsolót kb két hete vettem bele alvázszám alapján.
Valószerűtlen, hogy az ecu adta meg magát?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9514 Dátum: 2017 Július, 06, 22:09:51 »

Köszi a választ! Azt nem tudom ,hogy honnan akasztok le egy lézeres mérőt de körbe kérdezek. Ezért kérdeztem, hogy volna e értelme egy a peugeot által ajánlott alkatrészt bele tenni. Ezt a mostani hőkapcsolót kb két hete vettem bele alvázszám alapján.
Valószerűtlen, hogy az ecu adta meg magát?

Nem sejtek ECU-hibát, lehet, hogy csak érintkezési probléma van valahol. Például ez a háromkamrás kék csati rém gyenge érintkezőket tartalmaz. Ha ügyes vagy, akkor szét tudod kapni a csatit, és adja magát, hogy reteszeld ki az érintkezőket, és nagyon óvatosan lehet rajtuk szorítani. Elöl, a ventilátoroknál a három relé foglalatait nagyon gondosan átnézted?
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9515 Dátum: 2017 Július, 07, 05:42:32 »

Nem sejtek ECU-hibát, lehet, hogy csak érintkezési probléma van valahol. Például ez a háromkamrás kék csati rém gyenge érintkezőket tartalmaz. Ha ügyes vagy, akkor szét tudod kapni a csatit, és adja magát, hogy reteszeld ki az érintkezőket, és nagyon óvatosan lehet rajtuk szorítani. Elöl, a ventilátoroknál a három relé foglalatait nagyon gondosan átnézted?

A reteszelés alatt mit értesz? Szétszdem megnézem, mondjuk tegnap észre vettem a csatin, hogy a réz menetes tőben a kék műanyag ház körbeforog, nem tudom, hogy az mennyire jó?!? Lehet, veszek egy a peugeot által írt típusut bele. A foglalatokon mit is kellene néznem? Kivettem a ventit és a venti hátulján bontottam a dobozt, a reléfoglalat hát felén(ahol a kábelek bele mennek)és a körcsatlakozó lábai között mértem szálszakadást, ott minden rendben volt mindegyik kisípolt.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9516 Dátum: 2017 Július, 07, 08:45:58 »

A reteszelés alatt mit értesz? Szétszdem megnézem, mondjuk tegnap észre vettem a csatin, hogy a réz menetes tőben a kék műanyag ház körbeforog, nem tudom, hogy az mennyire jó?!? Lehet, veszek egy a peugeot által írt típusut bele. A foglalatokon mit is kellene néznem? Kivettem a ventit és a venti hátulján bontottam a dobozt, a reléfoglalat hát felén(ahol a kábelek bele mennek)és a körcsatlakozó lábai között mértem szálszakadást, ott minden rendben volt mindegyik kisípolt.

A reteszelést úgy értettem, hogy a kábelkötegből a szenzorra menő hárompólusú csatlakozóból óvatosan ki lehet venni az érintkezőket, és lehetséges kissé szorítani az érintkezőkön úgy, hogy a szenzor kivezetéseire jobban rászoruljanak. De még sokkal egyszerűbb azt tenni, hogy egy icipicit elferdíteni a hőmérő szenzor kivezetéseit, hogy jobban érintkezzen. Az, hogy a szenzor műanyag háza körbeforog, szerintem rendellenes, szerintem nem szabadna.
Egyszer már én is cseréltem ilyen szenzort utángyártottra, mert zavart, hogy csak a legnagyobb kánikulában érte el néha-néha a műszeren kijelzett hőmérséklet a 80 fokot, de aztán az új szenzorral is ugyanaz a helyzet, és azóta diaggal is néztük, és csak pár fokot csal a műszerem.
A hűtőnél a három reléfoglalatnál szintén arra gondoltam, hogy a relé lábai esetleg nem korrektül érintkeznek.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9517 Dátum: 2017 Július, 07, 09:49:11 »

A reteszelést úgy értettem, hogy a kábelkötegből a szenzorra menő hárompólusú csatlakozóból óvatosan ki lehet venni az érintkezőket, és lehetséges kissé szorítani az érintkezőkön úgy, hogy a szenzor kivezetéseire jobban rászoruljanak. De még sokkal egyszerűbb azt tenni, hogy egy icipicit elferdíteni a hőmérő szenzor kivezetéseit, hogy jobban érintkezzen. Az, hogy a szenzor műanyag háza körbeforog, szerintem rendellenes, szerintem nem szabadna.
Egyszer már én is cseréltem ilyen szenzort utángyártottra, mert zavart, hogy csak a legnagyobb kánikulában érte el néha-néha a műszeren kijelzett hőmérséklet a 80 fokot, de aztán az új szenzorral is ugyanaz a helyzet, és azóta diaggal is néztük, és csak pár fokot csal a műszerem.
A hűtőnél a három reléfoglalatnál szintén arra gondoltam, hogy a relé lábai esetleg nem korrektül érintkeznek.

Oké tiszta! Tehát a délutáni program hogy a fogadó anya sarukat összébb kellene nyomni a jobb teljesebb érintkezés miatt! Rendben köszönöm szepen! 16-17 óra magasságában meg is csinálom ahogy haza erek utána írok hogy mi lett az eredmény! Mi a véleményed vegyek egy új kapcsolót ha igen milyet?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9518 Dátum: 2017 Július, 07, 12:46:55 »

Oké tiszta! Tehát a délutáni program hogy a fogadó anya sarukat összébb kellene nyomni a jobb teljesebb érintkezés miatt! Rendben köszönöm szepen! 16-17 óra magasságában meg is csinálom ahogy haza erek utána írok hogy mi lett az eredmény! Mi a véleményed vegyek egy új kapcsolót ha igen milyet?

Otthon megnézem, ha nem feledem, hogy én pár éve milyet vettem. Unix-ból származik, csak ennyire emlékszem...
Egyelőre még nem vennék a helyedben újabb, harmadik szenzort.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9519 Dátum: 2017 Július, 07, 18:37:30 »

Otthon megnézem, ha nem feledem, hogy én pár éve milyet vettem. Unix-ból származik, csak ennyire emlékszem...
Egyelőre még nem vennék a helyedben újabb, harmadik szenzort.
Késő! Minden szalmaszálba kapaszkodom. Haza értem neki is estem. Reléket újra bemértem kisípoltattam, minden a legnagyobb rendben velük mint pár napja. Betettem egy új hőkapcsolót, nem azon a 2000ft.-on fog múlni, meg nekem ne forogjon a kék műanyag része a rézben ha nem kell ,hogy forogjon.Szereztem lézeres ultrahangos hőmérőt. A termosztát háznál mértem 106,8 fokon indult az alacsony fokozat 103,4-nél le is állította, a tágulási tartályban állandóan bugyog a víz és rendesen párolog. Mint egy termálfürdő.
Zimurgy, ahogyan azt javasoltad, minden sarut megnéztem és összébb nyomkodtam. A helyzet továbbra is elkeserítően változatlan. :'( :'( :'(
Lehet tényleg a motorvezérlő lesz a ludas? Talán kellene tesztre szerezni egyet és akkor hamar kiderülne, hogy az okozza-e?!
Naplózva

pjjones

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 4
  • Lakóhely: Kiskunlacháza
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9520 Dátum: 2017 Július, 07, 20:00:40 »

Sziasztok!

Szükségem lenne egy kis segítségre. Ma a kiskedvencünk önindítócsere után úgy döntött hogy behisztizik, a központi zár hangulatfüggően lezár/nyit, néha minden ajtót, néha csak 3-4-et, de ami bosszantóbb, hogy 20 próbálkozásból 2szer volt hajlandó indulni, egyébként felvillan az izzítás visszajelző lámpa, kattanás a motortérből és azonnal el is alszik. gyanítom hogy a két probléma összefügg, de némi kisérletezés után lehúztam az akkusarut és bejöttem tanácsot kérni, mert magamtól nem jövök rá a megoldásra. Az autó egy 2000-es évjáratú 1.9D, 5 ajtós modell.

Köszönöm a segítséget!
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9521 Dátum: 2017 Július, 07, 20:38:01 »

Késő! Minden szalmaszálba kapaszkodom. Haza értem neki is estem. Reléket újra bemértem kisípoltattam, minden a legnagyobb rendben velük mint pár napja. Betettem egy új hőkapcsolót, nem azon a 2000ft.-on fog múlni, meg nekem ne forogjon a kék műanyag része a rézben ha nem kell ,hogy forogjon.Szereztem lézeres ultrahangos hőmérőt. A termosztát háznál mértem 106,8 fokon indult az alacsony fokozat 103,4-nél le is állította, a tágulási tartályban állandóan bugyog a víz és rendesen párolog. Mint egy termálfürdő.
Zimurgy, ahogyan azt javasoltad, minden sarut megnéztem és összébb nyomkodtam. A helyzet továbbra is elkeserítően változatlan. :'( :'( :'(
Lehet tényleg a motorvezérlő lesz a ludas? Talán kellene tesztre szerezni egyet és akkor hamar kiderülne, hogy az okozza-e?!

Ezek szerint a hőfokmérő jó értéket mutat. Hűtőt is mérted esetleg? Alul felül? Nem hinném, hogy a motorvezérlő lenne a hibás. Akkor egyáltalán nem kapcsolna a venti. Meg kellene diaggal nézni, hogy milyen értéket kap az ECU. Az sok mindent elárulna.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9522 Dátum: 2017 Július, 07, 21:18:08 »

Sziasztok!

Szükségem lenne egy kis segítségre. Ma a kiskedvencünk önindítócsere után úgy döntött hogy behisztizik, a központi zár hangulatfüggően lezár/nyit, néha minden ajtót, néha csak 3-4-et, de ami bosszantóbb, hogy 20 próbálkozásból 2szer volt hajlandó indulni, egyébként felvillan az izzítás visszajelző lámpa, kattanás a motortérből és azonnal el is alszik. gyanítom hogy a két probléma összefügg, de némi kisérletezés után lehúztam az akkusarut és bejöttem tanácsot kérni, mert magamtól nem jövök rá a megoldásra. Az autó egy 2000-es évjáratú 1.9D, 5 ajtós modell.

Köszönöm a segítséget!

A testkábelt nézd végig gondosan az akkunál, a váltóháznál, és onnét tovább a karosszériára csatlakozásnál is. Esetleg a pozitív akkusaru is lehet érintkezési hibás. Efféle hibák ilyesmi tüneteket szoktak produkálni.
Naplózva

pjjones

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 4
  • Lakóhely: Kiskunlacháza
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9523 Dátum: 2017 Július, 07, 22:05:31 »

Köszi, reggel lecsekkolom :D
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9524 Dátum: 2017 Július, 07, 23:11:16 »

Ezek szerint a hőfokmérő jó értéket mutat. Hűtőt is mérted esetleg? Alul felül? Nem hinném, hogy a motorvezérlő lenne a hibás. Akkor egyáltalán nem kapcsolna a venti. Meg kellene diaggal nézni, hogy milyen értéket kap az ECU. Az sok mindent elárulna.
Szia Sohadani! Csak logika de ha nem az ECU halt meg akkor rossz hőfokot kap! Az óra jót kap az ECU meg rosszat! Létezhet ilyen? Ez a harmadik hőkapcsoló mondhatjuk gondolom hogy az jó! Mire lehetne következtetni abból ha megtudjuk pontosan milyen értéket kap? Mértem a hűtőn is 1-1,5 fok eltérés volt ott illetve a termosz ház között! Gondolom az rendben van! Keressek a környéken valakit aki csinál diagnosztikát? De mi okozhatja hogy rossz értéket ad a hőkapcsoló az ECUnak? Az biztos hogy zimurgy-nak igaza volt! Több hőkapcsolót biztosan nem veszek! ::)
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9525 Dátum: 2017 Július, 08, 08:03:27 »

Szia Sohadani! Csak logika de ha nem az ECU halt meg akkor rossz hőfokot kap! Az óra jót kap az ECU meg rosszat! Létezhet ilyen? Ez a harmadik hőkapcsoló mondhatjuk gondolom hogy az jó! Mire lehetne következtetni abból ha megtudjuk pontosan milyen értéket kap? Mértem a hűtőn is 1-1,5 fok eltérés volt ott illetve a termosz ház között! Gondolom az rendben van! Keressek a környéken valakit aki csinál diagnosztikát? De mi okozhatja hogy rossz értéket ad a hőkapcsoló az ECUnak? Az biztos hogy zimurgy-nak igaza volt! Több hőkapcsolót biztosan nem veszek! ::)

Hiába 100 fokos a vized, ha az ECU csak 85 foknak gondolja, mondjuk egy nem belevaló hőfokjeladó miatt. Nem volt még dolgom ezzel a fajta rendszerrel, ami neked van, csak a régebbi három jeladóssal, de abból kiindulva ennél is más-más érzékelő adja a jelet az órának és az ECUak (miért lenne 3 szál vezeték rajta). Persze ahogy zimu írja, ez lehet kábel gond is. Ha valahol nem érintkezik rendesen, vagy korrodált a kábel, akkor máris nagyobb az ellenállás érték és nem pontos a jel az ECUnak. De ez csak találgatás így látatlanban.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9526 Dátum: 2017 Július, 08, 09:37:17 »

Hiába 100 fokos a vized, ha az ECU csak 85 foknak gondolja, mondjuk egy nem belevaló hőfokjeladó miatt. Nem volt még dolgom ezzel a fajta rendszerrel, ami neked van, csak a régebbi három jeladóssal, de abból kiindulva ennél is más-más érzékelő adja a jelet az órának és az ECUak (miért lenne 3 szál vezeték rajta). Persze ahogy zimu írja, ez lehet kábel gond is. Ha valahol nem érintkezik rendesen, vagy korrodált a kábel, akkor máris nagyobb az ellenállás érték és nem pontos a jel az ECUnak. De ez csak találgatás így látatlanban.
alváz szám alapján vettem a hokapcsolot akkor annak elméletileg jónak kellene lennie nem?!? A sarukat átnéztem mármint a csatlakozó saruit! Azok rendben vannak! Ez a három kábel az ECU ba megy bele hogy kellene ott szalszakadast mérni? Esetleg ha szerzek egy ugyan ilyen ECUt tesztelni az is aok mindent elmondhat nem?! Vagy mi tevő legyek?
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9527 Dátum: 2017 Július, 08, 12:03:03 »

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem,hátha találkozott már valaki hasonló hibával:
Az alap hibajelenség alapjárat ingadozás volt,kicseréltem az alapjárati motort (már amúgy is tervbe volt,mivel néha nem tartotta meg az alapjáratot és leállt a motor).A hibajelenség egy darabig megszűnt,majd ismét előjött.Kicseréltem a gyújtógyertyákat és a levegőszűrőt is,de ez nem változtatott a problémán.Majd kicseréltem a MAP szenzort,egy darabig megint jó volt...
Tegnap délután elkezdett "megtorpanni" mint amikor gyújtáskimaradás van.  ??? Mikor ezt produkálta akkor villogott a CheckEngine lámpa,de mire félreálltam addigra helyreállt minden.Ezt még megcsinálta 2x-3x,de sikeresen elértem az úti célomhoz.Akkor volt ilyen hibajelenség,amikor megadta magát a gyújtótrafó.Ma reggel elmentem az Unix-ba,és vettem másik trafósort.Szükséghelyzet miatt nem gyárit,mert az nem volt polcon.
(Meat&Doria a típusa)Kicseréltem és azzal is ingadozik az alapjárat,de a CheckEngine lámpa egyszer sem villant fel amíg hazaértem vele (80km).
Tudom hogy diagnosztikával meg kellene nézni,de kölcsönadtam tesómnak és jelenleg 300km-re van.....
Valakinek valami ötlet,javaslat ezzel kapcsolatban?
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9528 Dátum: 2017 Július, 08, 13:58:25 »

alváz szám alapján vettem a hokapcsolot akkor annak elméletileg jónak kellene lennie nem?!? A sarukat átnéztem mármint a csatlakozó saruit! Azok rendben vannak! Ez a három kábel az ECU ba megy bele hogy kellene ott szalszakadast mérni? Esetleg ha szerzek egy ugyan ilyen ECUt tesztelni az is aok mindent elmondhat nem?! Vagy mi tevő legyek?

Semmit nem jelent, hogy alvázszám alapján lett rendelve. Épp a héten hoztak ez Swiftet vezérlés cserére, alkatrésszel. Alvázszám alapján kétszer akkora átmérőjű feszítő görgőt adtak.....

Másik ECU-hoz szerintem másik kulcs is kell, mert ezek immosak már, ha jól tudom.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9529 Dátum: 2017 Július, 08, 14:56:03 »

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem,hátha találkozott már valaki hasonló hibával:
Az alap hibajelenség alapjárat ingadozás volt,kicseréltem az alapjárati motort (már amúgy is tervbe volt,mivel néha nem tartotta meg az alapjáratot és leállt a motor).A hibajelenség egy darabig megszűnt,majd ismét előjött.Kicseréltem a gyújtógyertyákat és a levegőszűrőt is,de ez nem változtatott a problémán.Majd kicseréltem a MAP szenzort,egy darabig megint jó volt...
Tegnap délután elkezdett "megtorpanni" mint amikor gyújtáskimaradás van.  ??? Mikor ezt produkálta akkor villogott a CheckEngine lámpa,de mire félreálltam addigra helyreállt minden.Ezt még megcsinálta 2x-3x,de sikeresen elértem az úti célomhoz.Akkor volt ilyen hibajelenség,amikor megadta magát a gyújtótrafó.Ma reggel elmentem az Unix-ba,és vettem másik trafósort.Szükséghelyzet miatt nem gyárit,mert az nem volt polcon.
(Meat&Doria a típusa)Kicseréltem és azzal is ingadozik az alapjárat,de a CheckEngine lámpa egyszer sem villant fel amíg hazaértem vele (80km).
Tudom hogy diagnosztikával meg kellene nézni,de kölcsönadtam tesómnak és jelenleg 300km-re van.....
Valakinek valami ötlet,javaslat ezzel kapcsolatban?

Ugyanilyen KFW motorom van. Néha-néha nekem is torpanik, leginkább akkor, ha még nem üzemmeleg a motor. Évek óta ilyen, diag nem mutat semmit, a kontroll-lámpa még egyszer sem világított.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9530 Dátum: 2017 Július, 08, 15:17:47 »

Ugyanilyen KFW motorom van. Néha-néha nekem is torpanik, leginkább akkor, ha még nem üzemmeleg a motor. Évek óta ilyen, diag nem mutat semmit, a kontroll-lámpa még egyszer sem világított.

Köszi a választ zimurgy!
Eddig nekem semmi gond nem volt vele.
Hengerfej felújítás után kezdtek előjönni ezek a fura hibák.
De nem értem a dolgot,mert semmi extra nem lett csinálva akkor vele.
Gyertya is volt cserélve a felújításnál,azt hittem hogy azzal van gond de kicseréltem ismét és a hiba maradt.Nem torpant akkor még,csak egyenetlen volt az alapjárat.730-780 között ingadozott (de nem mindig...ezért gyanakodtam a MAP szenzorra) ,előtte pedig stabil 750 volt.
A torpanást tegnap csinálta először (leszámítva a trafó hibát kb 5 évvel ezelőtt).
Az az érdekes,hogy az új trafóval is ingadozik az alapjárat de a torpanások nem olyan durvák és nem gyullad ki a CheckEngine lámpa sem.Hidegen és üzem melegen is csinálja.
Jövőhéten valamelyik nap elviszem szervizbe nézzék meg a hibakódokat (ha van) és hátha előrébb leszek vele.
Köszi mégegyszer  :-!
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9531 Dátum: 2017 Július, 08, 16:50:30 »

Semmit nem jelent, hogy alvázszám alapján lett rendelve. Épp a héten hoztak ez Swiftet vezérlés cserére, alkatrésszel. Alvázszám alapján kétszer akkora átmérőjű feszítő görgőt adtak.....

Másik ECU-hoz szerintem másik kulcs is kell, mert ezek immosak már, ha jól tudom.
Igen van benne immo! De at lehet tanítani nem! Vagy nem jo ötlet?! Ha nem alváz alapján akkor hogy nézzek utána milyen kellene bele? Lehet három teljesen nem ebbe való hokapcsolot vettem? Zimurgy ajánlotta hogy megnézi milyet vett a sajatjaba! De nem tudom hogy az 1.4 es 1.6 között van különbség! Lehet meg kellene egy 1.6 benzineset nézni milyen van benne!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9532 Dátum: 2017 Július, 08, 17:48:24 »

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani,hogy a képen pirossal bekarikázott alkatrész micsoda és mit csinál?  ???
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=8622017_07_08_17.37.55x.jpg
Mert ha a sárgával bekarikázott csatlakozót lehúzom,akkor megemeli az alapjáratot kb 900-ra és megszűnik a "dadogás" kisimul az alapjárat.
Előre is köszi :-)
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9533 Dátum: 2017 Július, 08, 18:15:31 »

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani,hogy a képen pirossal bekarikázott alkatrész micsoda és mit csinál?  ???
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=8622017_07_08_17.37.55x.jpg
Mert ha a sárgával bekarikázott csatlakozót lehúzom,akkor megemeli az alapjáratot kb 900-ra és megszűnik a "dadogás" kisimul az alapjárat.
Előre is köszi :-)

Nem tudom mennyire kapcsolódik a gyújtáshoz a dolog,de a gyújtótrafó levegőszűrő felőli rögzítő csavarjához van rögzítve egy "FACON 2022 2,2uf" kondenzátor. Ez csak zavarszűrőnek van vagy egyéb feladata van?Mert a fém talp amivel le lehet fogatni az kijött a műanyag házból,és gondolom ez a fém rész a - része a kondinak  ??? És a rendes megnevezését ami alapján találok cserealkatrészt meg tudja nekem mondani valaki?
ő lenne: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=8592017_07_08_07.55.33.jpg
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9534 Dátum: 2017 Július, 08, 19:00:18 »

Nem tudom mennyire kapcsolódik a gyújtáshoz a dolog,de a gyújtótrafó levegőszűrő felőli rögzítő csavarjához van rögzítve egy "FACON 2022 2,2uf" kondenzátor. Ez csak zavarszűrőnek van vagy egyéb feladata van?Mert a fém talp amivel le lehet fogatni az kijött a műanyag házból,és gondolom ez a fém rész a - része a kondinak  ??? És a rendes megnevezését ami alapján találok cserealkatrészt meg tudja nekem mondani valaki?
ő lenne: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=8592017_07_08_07.55.33.jpg
Szia ha minden igaz az a generátor zavarszűrő kondenzátor.
http://autocentral.hu/termeklap/bos_0290800036
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9535 Dátum: 2017 Július, 08, 19:21:32 »

Igen van benne immo! De at lehet tanítani nem! Vagy nem jo ötlet?! Ha nem alváz alapján akkor hogy nézzek utána milyen kellene bele? Lehet három teljesen nem ebbe való hokapcsolot vettem? Zimurgy ajánlotta hogy megnézi milyet vett a sajatjaba! De nem tudom hogy az 1.4 es 1.6 között van különbség! Lehet meg kellene egy 1.6 benzineset nézni milyen van benne!

Persze, hogy lehet tanítani. Amihez kell diagnosztikai eszköz. Csak azért nem ajánlottam, hogy cseréld ki, mert én személy szerint nem szeretek 10.000Ft-okat kidobálni az ablakon. Rá kell nézni, hogy élőadatban mit mutat a számítógép vízhőfok terén és akkor lehetne tovább vizsgálódni.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9536 Dátum: 2017 Július, 08, 19:45:51 »

Szia ha minden igaz az a generátor zavarszűrő kondenzátor.
http://autocentral.hu/termeklap/bos_0290800036

Akkor ezt is felírom a listámra :-)
Köszi az infot  :-!
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9537 Dátum: 2017 Július, 08, 21:12:52 »

Persze, hogy lehet tanítani. Amihez kell diagnosztikai eszköz. Csak azért nem ajánlottam, hogy cseréld ki, mert én személy szerint nem szeretek 10.000Ft-okat kidobálni az ablakon. Rá kell nézni, hogy élőadatban mit mutat a számítógép vízhőfok terén és akkor lehetne tovább vizsgálódni.
Oké persze ezzel nem vagy egyedül én sem szeretek még 10 ft-ot sem felesleges kifizetni semmire nem hogy 10ezret. Akkor keresek valakit a környékemen aki tud diagnosztikát csinálni. Arra esetleg van valami ötleted, hogyan lehetne leellenőrizni, hogy vajon jó e az a hőkapcsoló ill. ténylegesen bele való e amit eddig 3 alkalommal megvettem?
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9538 Dátum: 2017 Július, 09, 11:34:45 »

Oké persze ezzel nem vagy egyedül én sem szeretek még 10 ft-ot sem felesleges kifizetni semmire nem hogy 10ezret. Akkor keresek valakit a környékemen aki tud diagnosztikát csinálni. Arra esetleg van valami ötleted, hogyan lehetne leellenőrizni, hogy vajon jó e az a hőkapcsoló ill. ténylegesen bele való e amit eddig 3 alkalommal megvettem?

Össze kell hasonlítani a hőfokjelző által mutatott értéket az ECU-ban szereplő értékkel. Élőadatokban látható a hőfok az Ecuban.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9539 Dátum: 2017 Július, 09, 19:00:28 »

Sziasztok

Készítettem egy videót a hibáról.
https://youtu.be/G-mD8oNhKQI
Ha van valakinek ötlete hogy mi okozhat ilyen jellegű hibát azt megköszönöm  :-!
Amik elvileg nem lehetnek mert újak: MAP szenzor,gyertyák,levegőszűrő,gyújtótrafó,alapjárati motor.
Legkorábban csütörtökön tudom elvinni hibakód kiolvasásra (addig pihen a parkolóban...).
Az a fura,hogy amikor lehúzom a vákuum szabályozó szelep csatlakozóját akkor nem "dadog" hanem szépen egyenletesen jár.
 ??? ??? ???
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9540 Dátum: 2017 Július, 09, 20:00:23 »

Össze kell hasonlítani a hőfokjelző által mutatott értéket az ECU-ban szereplő értékkel. Élőadatokban látható a hőfok az Ecuban.
Bocsi ugy néz ki rosszul fogalmaztam meg a kérdésem! Azt értem miért javaslod hogy nézzük meg milyen értéket közöl a kapcsoló az ECU-val rögtön kiderül hogy rossz a hőkapcsoló pontosabban nem bele való hiába stimmel alváz szám alapján! Ezt mind értem azt is hogy miért nem gyanakodtok ECU meghibásodásra! Azt nem értem hogy ha kiderül hogy valós 106 foknál a hőkapcsoló csak 96 öt közöl es ezért indítja az alacsony fokozatot akkor hogy a fészkes fenébe fogom kideríteni hogy valójában milyet kellene vennem? Három eres ez a csati mind a három ér az ECU-ba megy bele? Valahogy ki kellene ezt a három eret is sipoltatni! Azt hiszem a bal oldali csatlakozóba mennek bele de azt a csatlakozót nem tudom hogyan lehetne szét szedni ill abban sem vagyok biztos hogy oda mennek be!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9541 Dátum: 2017 Július, 10, 09:21:25 »

Bocsi ugy néz ki rosszul fogalmaztam meg a kérdésem! Azt értem miért javaslod hogy nézzük meg milyen értéket közöl a kapcsoló az ECU-val rögtön kiderül hogy rossz a hőkapcsoló pontosabban nem bele való hiába stimmel alváz szám alapján! Ezt mind értem azt is hogy miért nem gyanakodtok ECU meghibásodásra! Azt nem értem hogy ha kiderül hogy valós 106 foknál a hőkapcsoló csak 96 öt közöl es ezért indítja az alacsony fokozatot akkor hogy a fészkes fenébe fogom kideríteni hogy valójában milyet kellene vennem? Három eres ez a csati mind a három ér az ECU-ba megy bele? Valahogy ki kellene ezt a három eret is sipoltatni! Azt hiszem a bal oldali csatlakozóba mennek bele de azt a csatlakozót nem tudom hogyan lehetne szét szedni ill abban sem vagyok biztos hogy oda mennek be!

Találtam egy jónak tűnő linket, igaz, hogy franciául van, de szerintem segíthet:
http://www.306inside.com/forum/viewtopic.php?p=1860717&sid=917481bc43a5c20bb9032c5188feff27

További infok (bár ezek Sagem S2000-es motorvezérlő rajzáról származnak, ami TU3JP/L4, tehát 1.4-es motoré, ráadásul sajnos csak 206-oshoz találtam, nem pedig 306-oshoz), de ugyanúgy hárompólusú a hőfokmérő szenzora:

A kék szonda csati-kiosztása:
1=1366A - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó E4-es kamrájába megy
2=1357 - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó D4-es kamrájába megy
3=401 - a műszeregység 26-pol sárga csatijának a 22-es kamrájába megy (tehát ez a műszerfeli hőfokmérő-kivezetése)

A 48-pol barna motorvezérlő-csatlakozó F2, J4, és K4-es kamráiból mennek a vezérlések előre, a három reléhez, ha minden igaz...
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9542 Dátum: 2017 Július, 10, 10:30:24 »

Sziasztok

Készítettem egy videót a hibáról.
https://youtu.be/G-mD8oNhKQI
Ha van valakinek ötlete hogy mi okozhat ilyen jellegű hibát azt megköszönöm  :-!
Amik elvileg nem lehetnek mert újak: MAP szenzor,gyertyák,levegőszűrő,gyújtótrafó,alapjárati motor.
Legkorábban csütörtökön tudom elvinni hibakód kiolvasásra (addig pihen a parkolóban...).
Az a fura,hogy amikor lehúzom a vákuum szabályozó szelep csatlakozóját akkor nem "dadog" hanem szépen egyenletesen jár.
 ??? ??? ???

Szia!

A videón kb. 4 mp - nél mikor rázoomolsz a motorra, ott az egyik csöved lyukas. Mikor lehúzod a vákum szabályozó szelep csatlakozóját, akkor azért megy rendesen, mert nem kap fals levegőt.

Nézd át az összes olyan csövet, aminek a vákum szabályozóhoz köze lehet, nekem is volt ilyen hibám, a szigszalag csodákat tesz. :)

Üdv.: Levente
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9543 Dátum: 2017 Július, 10, 10:38:14 »

Szia!

A videón kb. 4 mp - nél mikor rázoomolsz a motorra, ott az egyik csöved lyukas. Mikor lehúzod a vákum szabályozó szelep csatlakozóját, akkor azért megy rendesen, mert nem kap fals levegőt.

Nézd át az összes olyan csövet, aminek a vákum szabályozóhoz köze lehet, nekem is volt ilyen hibám, a szigszalag csodákat tesz. :)

Üdv.: Levente

Szia
A gyújtó trafó bal oldalánál lévő csőre gondolsz?
A látható sérülés csak a merev cső külső gumi borításán van,a trafón lévő rögzítő fül sértette meg.
Megnéztem a vákuum csöveket,de nem találtam rajtuk látható sérülést.De este átnézem mégegyszer.
Köszi az észrevételt  :-!
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9544 Dátum: 2017 Július, 10, 11:56:45 »

Szia
A gyújtó trafó bal oldalánál lévő csőre gondolsz?
A látható sérülés csak a merev cső külső gumi borításán van,a trafón lévő rögzítő fül sértette meg.
Megnéztem a vákuum csöveket,de nem találtam rajtuk látható sérülést.De este átnézem mégegyszer.
Köszi az észrevételt  :-!

Arra a csőre gondolok, amit lehúztál, szemből olyan, mintha lenne rajta lyuk.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9545 Dátum: 2017 Július, 10, 12:29:25 »

Arra a csőre gondolok, amit lehúztál, szemből olyan, mintha lenne rajta lyuk.

Délután megnézem alaposabban azt a csövet.
Szakaszosan is megpróbálom levenni a csöveket,hátha sikerül szűkíteni a hiba forrását.
Köszi  :-!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9546 Dátum: 2017 Július, 10, 14:06:06 »

Találtam egy jónak tűnő linket, igaz, hogy franciául van, de szerintem segíthet:
http://www.306inside.com/forum/viewtopic.php?p=1860717&sid=917481bc43a5c20bb9032c5188feff27

További infok (bár ezek Sagem S2000-es motorvezérlő rajzáról származnak, ami TU3JP/L4, tehát 1.4-es motoré, ráadásul sajnos csak 206-oshoz találtam, nem pedig 306-oshoz), de ugyanúgy hárompólusú a hőfokmérő szenzora:

A kék szonda csati-kiosztása:
1=1366A - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó E4-es kamrájába megy
2=1357 - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó D4-es kamrájába megy
3=401 - a műszeregység 26-pol sárga csatijának a 22-es kamrájába megy (tehát ez a műszerfeli hőfokmérő-kivezetése)

A 48-pol barna motorvezérlő-csatlakozó F2, J4, és K4-es kamráiból mennek a vezérlések előre, a három reléhez, ha minden igaz...

Ami még segíthet a három ventilátor-relé működését megérteni:
(Ámbár ez meg angulul van, és S1-es 306-hoz készült, de a három relé elöl azonos szisztéma szerint működik.)
http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/electric/ac306/coolfan2/fanop1.htm

Működési elve:
Első lépcsőben a bal ventilátor reléje húz be, és a váltórelé nyugalmi érintkező-párján át sorba köti a két ventilátort, így csak kis fordulaton képesek pörögni.
Magas hőmérséklet elérésekor mindhárom relé behúz, ezért a váltórelé már nem a két ventilátort fogja sorba kapcsolni, hanem testet ad a bal ventilátornak, tehát magas fordulaton lesz képes forogni, a jobb ventilátor reléje pedig közvetlenül ad 12V-ot a jobb ventinek, így az is nagy fordulaton fog pörögni.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9547 Dátum: 2017 Július, 10, 14:15:47 »

Találtam egy jónak tűnő linket, igaz, hogy franciául van, de szerintem segíthet:
http://www.306inside.com/forum/viewtopic.php?p=1860717&sid=917481bc43a5c20bb9032c5188feff27

További infok (bár ezek Sagem S2000-es motorvezérlő rajzáról származnak, ami TU3JP/L4, tehát 1.4-es motoré, ráadásul sajnos csak 206-oshoz találtam, nem pedig 306-oshoz), de ugyanúgy hárompólusú a hőfokmérő szenzora:

A kék szonda csati-kiosztása:
1=1366A - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó E4-es kamrájába megy
2=1357 - a 32-pol fekete motorvezérlő-csatlakozó D4-es kamrájába megy
3=401 - a műszeregység 26-pol sárga csatijának a 22-es kamrájába megy (tehát ez a műszerfeli hőfokmérő-kivezetése)

A 48-pol barna motorvezérlő-csatlakozó F2, J4, és K4-es kamráiból mennek a vezérlések előre, a három reléhez, ha minden igaz...
Nagy vagy Zimurgy! Köszönöm szepen! Ez alapján azt mar ki tudom szűrni hogy ez a három ér nincs e megszakadva! Sőt elméletileg az ECU es a relék között is tudok mérni?! Meg mindig ott van az a kérdés hogy mi van ha tenyleg nem belevaló a hőkapcsoló alváz szám ide vagy oda?
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9548 Dátum: 2017 Július, 10, 14:27:12 »

Ami még segíthet a három ventilátor-relé működését megérteni:
(Ámbár ez meg angulul van, és S1-es 306-hoz készült, de a három relé elöl azonos szisztéma szerint működik.)
http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/electric/ac306/coolfan2/fanop1.htm

Működési elve:
Első lépcsőben a bal ventilátor reléje húz be, és a váltórelé nyugalmi érintkező-párján át sorba köti a két ventilátort, így csak kis fordulaton képesek pörögni.
Magas hőmérséklet elérésekor mindhárom relé behúz, ezért a váltórelé már nem a két ventilátort fogja sorba kapcsolni, hanem testet ad a bal ventilátornak, tehát magas fordulaton lesz képes forogni, a jobb ventilátor reléje pedig közvetlenül ad 12V-ot a jobb ventinek, így az is nagy fordulaton fog pörögni.
Az a része hogy képes e gyors ill lassú forrásra ki van pipalva hiszen ha lehuzom a csatit beindul a vesz program es mint az állat forog lassít meg indít 106 foknál! Azt hiszem ha kábel baja van akkor a hőkapcsoló es az ECU között lesz! Vagy tenyleg nem bele való az a vacak ezt meg a diag ki fogja adni! Vagy rosszul gondolom?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9549 Dátum: 2017 Július, 10, 14:32:17 »

Nagy vagy Zimurgy! Köszönöm szepen! Ez alapján azt mar ki tudom szűrni hogy ez a három ér nincs e megszakadva! Sőt elméletileg az ECU es a relék között is tudok mérni?! Meg mindig ott van az a kérdés hogy mi van ha tenyleg nem belevaló a hőkapcsoló alváz szám ide vagy oda?

Teszteléshez azt javaslom, hogy kihúzott relékkel azt próbalámpázd, vagy műszerrel mérd ki, hogy mikor szükséges, a három relé megkapja-e a vezérlőjeleket, illetve ráadott gyújtásnál a vastag vezetékeken eljut-e a feszültség a három relé megfelelő pontjaihoz. S1-nél van egy kis (talán 7-kamrás) körcsatlakozó a hűtő vezetőoldali alsó sarkánál is, találkoztam már ott is vezeték-szakadással, közvetlenül a csati tövénél, illetve belül a csatlakozó érintkezői is lehetnek ramaty állapotban. S3-nál nem bolygattam még ezt a részt, lehetséges, hogy itt már nincs ez a kis körcsatlakozó-pár.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 189 190 [191] 192 193 ... 199   Fel
 


Az oldal 0.467 másodperc alatt készült el 23 lekéréssel.