Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: 1 ... 188 189 [190] 191 192 ... 199   Le

Szerző Téma: Elektromos dolgok...  (Megtekintve 1707825 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kala

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 22
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 226
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Nagyvárad
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajtós
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9450 Dátum: 2017 Május, 17, 18:39:27 »

Hali!

Gond van, ma a városban araszolgatáskor tünt fell hogy emelkedik a vizfok szomoruan tapasztaltam hogy nem indul be a venti, leáltam vártam mig hul ujra mentünk.

Haza éréskor bisztosra mentem hogy a hőkapcsoló a ludas de nem!! levettem a csatit és rövidrezártam a kábeleket hogy beinduljon a venti de az csaknem akkar...
Milehet a gond? neten láttam hogy a venti házán vannak vallami relék érdemes azokat megnézem vagy máshol keresem a bajt?

Egy paletás ventim van....
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9451 Dátum: 2017 Május, 17, 20:13:09 »

Hali!

Gond van, ma a városban araszolgatáskor tünt fell hogy emelkedik a vizfok szomoruan tapasztaltam hogy nem indul be a venti, leáltam vártam mig hul ujra mentünk.

Haza éréskor bisztosra mentem hogy a hőkapcsoló a ludas de nem!! levettem a csatit és rövidrezártam a kábeleket hogy beinduljon a venti de az csaknem akkar...
Milehet a gond? neten láttam hogy a venti házán vannak vallami relék érdemes azokat megnézem vagy máshol keresem a bajt?

Egy paletás ventim van....

Vagy a relé, vagy bal oldalon alul a ventilátorhoz menő körcsatlakozó érintkezői oxidálódtak el.
Naplózva

Kala

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 22
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 226
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Nagyvárad
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajtós
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9452 Dátum: 2017 Május, 17, 21:42:09 »

Köszi holnapp megnézem őket  _pug
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9453 Dátum: 2017 Május, 17, 23:32:01 »

Sziasztok!

Olvastam egy mai cikket a Totalcaron a klímával kapcsolatban:
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2017/05/17/elmarad_a_hus_fuvallat/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Elgondolkodtatott a dolog... Valaki meg tudná mondani, hogy a 306-osokban vajon külső kuplungos-elektromágneses rendszerű klímakompresszor van? Ha igen, akkor érdemes nem bekapcsolni a légkondit 130-nál az M7-esen, mert könnyen kinyírhatjuk a rendszert.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9454 Dátum: 2017 Május, 18, 15:21:30 »

Sziasztok!

Olvastam egy mai cikket a Totalcaron a klímával kapcsolatban:
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2017/05/17/elmarad_a_hus_fuvallat/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Elgondolkodtatott a dolog... Valaki meg tudná mondani, hogy a 306-osokban vajon külső kuplungos-elektromágneses rendszerű klímakompresszor van? Ha igen, akkor érdemes nem bekapcsolni a légkondit 130-nál az M7-esen, mert könnyen kinyírhatjuk a rendszert.

A 306-okban kuplungos van, mint megannyi másik idősebb autóban. Az enyém menet közben is ki be kapcsolgat, de sose volt gondom belőle. Nem hiába van az szíjnál rugós csillapító beszerelve. Kicsit vészjóslónak érzem ezt a totalcaros hozzászólást.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9455 Dátum: 2017 Május, 18, 16:17:17 »

A 306-okban kuplungos van, mint megannyi másik idősebb autóban. Az enyém menet közben is ki be kapcsolgat, de sose volt gondom belőle. Nem hiába van az szíjnál rugós csillapító beszerelve. Kicsit vészjóslónak érzem ezt a totalcaros hozzászólást.

Hasonlóan gondolom én is. Sőt: klímaszerelő ismerősöm szerint a kuplung nélküli megoldások rövidebb élettartamúak szoktak lenni...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9456 Dátum: 2017 Május, 20, 08:17:59 »

sohadani + zimurgy:

Köszi a választ, akkor megnyugodtam. :) Sejtettem különben én is, hogy valami nem stimmel a cikkel, mert az nonszensz, hogy a gyártók tervezés során nem gondoltak arra az amúgy teljesen elfogadható és üzemszerű használatra, hogy valaki nagyobb terhelés/fordulatszám mellett, tipikusan autópályán kapcsolja be vagy ki a klímát. Ha tényleg tömegesen tönkrementek volna ettől a használattól a kompresszorok, abból éktelen nagy botrány lett volna és nyilván tudnánk róla mi is. (És ez persze nem Peugeot-specifikus dolog.)

Azt különben simán el tudom képzelni, hogy ez a - régebbi - megoldás tartósabb, mint az újak. Általában is így van az autóiparban.  ;)
 _pug
Naplózva

oroszlánlovas

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996.05
  • Kor: 21
  • Lakóhely: Seregélyes
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9457 Dátum: 2017 Június, 02, 14:16:48 »

Sziasztok! Segítségeteket kérem!!! Akksi saru visszarakás után nem müködik az inditás gátló: gyujtás piros led,, be irom a négy számot és piros - zöld led egyszerre világit és nem indul.
Naplózva

rocky.nzoltan

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 16
  • Lakóhely: Ajka
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9458 Dátum: 2017 Június, 05, 18:26:32 »

Próbáld meg a következő dolgokat, hátha valamelyik bevállik:
1,Ha nem működik a központizár, próbálkozz ezzel elsőként: hátsóülés jobb oldali háttámlája alatt található központi box-ról lehúzni a csatit, majd 5 perc után újra rádugni, úgy hogy közben az akksi be van kötve a rendszerben. A box-ot úgy találod meg, hog felnyitod az alsó üléspárnát (ami alatt a benzinpumpa is található) és benyulsz a háttámla alá. Utána próbálj indítani (próbáld meg először úgy, hogy nincs gyújtáson a lehúzás/visszadugás alatt, majd ha nem vált be, próbáld úgy, hogy gyújtást adsz, lehúzod a csatit visszanyomod 5 perc után, leveszed a gyújtást, megint ráadod, és úgy beveszi-e?)
2, Nyitott vezetőoldali anyjtóval, kivett kulccsal, vedd le az aksisarut, majd rakd be a kulcsot, tekerd el teljesen, és így rakd vissza az aksisarut (figyelj hogy ablak le legyen húzva, nehogy a központi rázárjon), és innen próbálj indítani.
3, Rakd a kulcsot a gyújtáskapcsolóba, adj rá gyújtást és hagyd benne egy egész este. Majd próbálkozz másnap.
4, Ha van hely és lehetőség, rakj rá gyújtást, próbáljátok belökni, induljon el, és ha már jár a motor, akkor járó motor mellett bontsd ki a középkonzolt, ahol az immobilizer van beépítve, és húzd le róla a csatit. Innentől fogva soha többé nem fogja kérni a kódot induláskor.

Remélem valamelyik bevállik.
Naplózva

DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 163
  • Lakóhely: Tahi
  • Motor: Egyb
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9459 Dátum: 2017 Június, 13, 17:11:26 »

Sziasztok

A következő problémával küszködök.
Az autó ebben a melegben nagyon nehezen kezdett elindulni. Gondoltam naivan, hogy közel van az olajcsere és nehezebben forgatja meg a motort ezért indul nehezen :D /kaptam rá okítást/ :D
Egyszer csak nem indult, így első felindulásból töltőre tettem 4-5Are töltött. Elmentem melózni, be a melóhelyen újra töltőre tettem biztos ami biztos, 1A töltő áram.
Hazafelé megkellet állnom vásárolni és hop az autó nem indul, szerencsére volt segítség elindult. Itthon aksi saruk megtisztít töltés 14,48V stabilan generátor felől. Gondoltam ok reggel pöcc-röff indult, munka vége alig akar elindulni.
Itthon műszer, 14,48V, kormány kopra ki, töltés leesik 0Vra esik és nem nem jön vissza töltés lámpa nem világít, de fordulatszámmérő nem mutat semmit.
Eddig nem figyeltem a fordulatszám mérőt, de kezdett felderengeni, hogy amikor nem ment a fszám mérő utána nehezen indult az autó.
Egyszer csak fszmérő beáll alapjárati fordulatra és utána bármit csináltam 14V alá nem esett a feszültség. OK rendben akkor irány a bolt. Elindulok fszmérő újra nem mutat semmit, vissza haza töltési feszültség 0V. 2 perc fszmérő életre kell feszültség 14,48V.

Merre keresem a hibát?
Generátor? testpont? aksi? vagy más?
1.9D WJZ, töltési feszt az aksin mértem.

Ha testpont akkor merre találom?


Update: alapjáraton 14,4V ha megnyomom enyhén a "+" csatlakozást az akksinál leesik 0V az aksin mért feszültség

Üdv Köszi
Sanya
Naplózva
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9460 Dátum: 2017 Június, 13, 21:22:23 »

Sziasztok

A következő problémával küszködök.
Az autó ebben a melegben nagyon nehezen kezdett elindulni. Gondoltam naivan, hogy közel van az olajcsere és nehezebben forgatja meg a motort ezért indul nehezen :D /kaptam rá okítást/ :D
Egyszer csak nem indult, így első felindulásból töltőre tettem 4-5Are töltött. Elmentem melózni, be a melóhelyen újra töltőre tettem biztos ami biztos, 1A töltő áram.
Hazafelé megkellet állnom vásárolni és hop az autó nem indul, szerencsére volt segítség elindult. Itthon aksi saruk megtisztít töltés 14,48V stabilan generátor felől. Gondoltam ok reggel pöcc-röff indult, munka vége alig akar elindulni.
Itthon műszer, 14,48V, kormány kopra ki, töltés leesik 0Vra esik és nem nem jön vissza töltés lámpa nem világít, de fordulatszámmérő nem mutat semmit.
Eddig nem figyeltem a fordulatszám mérőt, de kezdett felderengeni, hogy amikor nem ment a fszám mérő utána nehezen indult az autó.
Egyszer csak fszmérő beáll alapjárati fordulatra és utána bármit csináltam 14V alá nem esett a feszültség. OK rendben akkor irány a bolt. Elindulok fszmérő újra nem mutat semmit, vissza haza töltési feszültség 0V. 2 perc fszmérő életre kell feszültség 14,48V.

Merre keresem a hibát?
Generátor? testpont? aksi? vagy más?
1.9D WJZ, töltési feszt az aksin mértem.

Ha testpont akkor merre találom?


Update: alapjáraton 14,4V ha megnyomom enyhén a "+" csatlakozást az akksinál leesik 0V az aksin mért feszültség

Üdv Köszi
Sanya

A pozitív akkusarunál előfordul, hogy nem lehet megszorítani a csatlakozót a sarun. A negatív saru általában nem problémás, de ott is tisztának kell lennie, és a testelése ennek a negatív kábelnak a váltóházon, majd onnét tovább a karosszérián (nagyjából az akkutartó alatt van) gyakran rossz, gondosan meg kell tisztogatni, majd stabilan meghúzni a csavarokat utána.
Az akku-kivezetéseket nem szabad csiszolóvászonnal tisztítani, mivel a leváló darabkák beleülnének az ólom-kivezetők anyagába, így ott csak speciális drótkefét érdemes használni.
Naplózva

DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 163
  • Lakóhely: Tahi
  • Motor: Egyb
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9461 Dátum: 2017 Június, 13, 21:53:17 »

A pozitív akkusarunál előfordul, hogy nem lehet megszorítani a csatlakozót a sarun. A negatív saru általában nem problémás, de ott is tisztának kell lennie, és a testelése ennek a negatív kábelnak a váltóházon, majd onnét tovább a karosszérián (nagyjából az akkutartó alatt van) gyakran rossz, gondosan meg kell tisztogatni, majd stabilan meghúzni a csavarokat utána.
Az akku-kivezetéseket nem szabad csiszolóvászonnal tisztítani, mivel a leváló darabkák beleülnének az ólom-kivezetők anyagába, így ott csak speciális drótkefét érdemes használni.

10 perc alatt 10,1V esett az aksi feszültsége 12,5-ről úgy hogy levettem a sarukat.
váltóháznál "rendben" találtam a csatlakozást stabilnak tünt kicsit megrángattam nem mozgott.
aksi kupakokat letekertem egyik cellában kevés a folyadék és arra jutottam, hogy 2012 dec. van az aksi jótállási jegyén így megérett a cserére, vagy rosszul?
és most üzem biztos autó kellene mert s szomszéd asszony szülni készül lányomat pedig műtik és kell az autó
Naplózva
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9462 Dátum: 2017 Június, 13, 22:34:58 »

10 perc alatt 10,1V esett az aksi feszültsége 12,5-ről úgy hogy levettem a sarukat.
váltóháznál "rendben" találtam a csatlakozást stabilnak tünt kicsit megrángattam nem mozgott.
aksi kupakokat letekertem egyik cellában kevés a folyadék és arra jutottam, hogy 2012 dec. van az aksi jótállási jegyén így megérett a cserére, vagy rosszul?
és most üzem biztos autó kellene mert s szomszéd asszony szülni készül lányomat pedig műtik és kell az autó

Ha levett sarukkal így esik az akku-feszültség, akkor szerintem valószínűleg cellazárlatos, tehát csere.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9463 Dátum: 2017 Június, 14, 17:47:25 »

Üdv!

A kérdésem annyi volna, hogy  a linken szereplő diagnosztikai kábel kompatibilis-e a Peugeot 306 1,6. benzines 2002-es  évjáratú autómhoz?

http://www.ebay.co.uk/itm/ELM327-RS232-COM-DB9-OBD2-cable-CAR-DIAGNOSTIC-FAULT-CODE-READER-SCAN-TOOL-/301493132723?hash=item4632641db3
Naplózva

DrSanya

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 163
  • Lakóhely: Tahi
  • Motor: Egyb
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9464 Dátum: 2017 Június, 14, 18:36:34 »

Ha levett sarukkal így esik az akku-feszültség, akkor szerintem valószínűleg cellazárlatos, tehát csere.

Köszönöm zimu a választ, akkumulátorboltban ránéztek a régi, zárlatos
 :-!

Akkumulátor csere megvolt, most egyenlőre rendben, remélem nem jön közbe semmi amíg el nem adom (sajnos)
Naplózva
Soha ne hajts gyorsabban, mint amilyen gyorsan az őrangyalod repülni tud!

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9465 Dátum: 2017 Június, 14, 18:48:42 »

Üdv!

A kérdésem annyi volna, hogy  a linken szereplő diagnosztikai kábel kompatibilis-e a Peugeot 306 1,6. benzines 2002-es  évjáratú autómhoz?

http://www.ebay.co.uk/itm/ELM327-RS232-COM-DB9-OBD2-cable-CAR-DIAGNOSTIC-FAULT-CODE-READER-SCAN-TOOL-/301493132723?hash=item4632641db3

Szia

Az ELM327 nem tudsz csatlakozni,csak a fordulatszám jelet "látja".
Én egy ilyen buetooth-os verziót próbáltam ki (ismerősöm vette a Fordjához).
Ez alkalmas:
http://www.ebay.com/itm/Full-Chip-Lexia3-PP2000-Diagbox-V7-83-Interface-Diagnostique-OBD-Citroen-Peugeot-/182397586571?hash=item2a77be4c8b:g:1sEAAOSwtGlZJABN

Üdv:Krisztián
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9466 Dátum: 2017 Június, 14, 19:32:21 »

Szia

Az ELM327 nem tudsz csatlakozni,csak a fordulatszám jelet "látja".
Én egy ilyen buetooth-os verziót próbáltam ki (ismerősöm vette a Fordjához).
Ez alkalmas:
http://www.ebay.com/itm/Full-Chip-Lexia3-PP2000-Diagbox-V7-83-Interface-Diagnostique-OBD-Citroen-Peugeot-/182397586571?hash=item2a77be4c8b:g:1sEAAOSwtGlZJABN

Üdv:Krisztián

Köszi a segítséget!

Jó borsos az ára! Ez esetleg  más típusokhoz is jó lehet?

Ha már eddig eljutottam, akkor a következő kérdésemet is felteszem:

Ezzel a szoftverrel működhet  a Peugeot-ból az adatok kinyerése?

Delphi Car Diagnostics software 2014.R2
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9467 Dátum: 2017 Június, 14, 19:51:32 »

Köszi a segítséget!

Jó borsos az ára! Ez esetleg  más típusokhoz is jó lehet?

Ha már eddig eljutottam, akkor a következő kérdésemet is felteszem:

Ezzel a szoftverrel működhet  a Peugeot-ból az adatok kinyerése?

Delphi Car Diagnostics software 2014.R2

Nem olcsó,16EFt-tól már van az e-bayen.
Csak a PSA tipusaihoz jó (tudomásom szerint),amin van OBD2 csatlakozó.Előtte más csatlakozót használtak,átalakítóval azokhoz is jó lehet.
Nem tudom hogy a "Delphi Car Diagnostics software 2014.R2" mivel kompatibilis,nem próbáltam még.
A DiagBox és a PP2000 a "gyári" szoftverek.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9470 Dátum: 2017 Június, 14, 21:30:41 »

Igen,ez is jó.
Az eszköz a lényeg (Lexia),nem csak a csatlakozó.
A kerek csati a régi tipusokhoz jó,de a képen van hozzá átalakító OBD2-re.
És a DiagBox telepítésre készülj fel,mert nem egyszerű... én megszenvedtem vele rendesen. (neked legyen nagyobb szerencséd hozzá)
Gépfüggő, vagy az operációs rendszer nem mindegy a telepítés során?
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9471 Dátum: 2017 Június, 14, 23:41:34 »

Gépfüggő, vagy az operációs rendszer nem mindegy a telepítés során?

Az Oprendszer...Csak XP.
(Van akinek megy Win7-en is,de nekem nem sikerült azzal)
Én próbáltam virtuális géppel is életre kelteni,de nem kommunikált.
És az aktiválás sem mindig egyszerű...  ???
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9472 Dátum: 2017 Június, 15, 20:55:10 »

Az Oprendszer...Csak XP.
(Van akinek megy Win7-en is,de nekem nem sikerült azzal)
Én próbáltam virtuális géppel is életre kelteni,de nem kommunikált.
És az aktiválás sem mindig egyszerű...  ???
Az Oprendszer...Csak XP.
(Van akinek megy Win7-en is,de nekem nem sikerült azzal)
Én próbáltam virtuális géppel is életre kelteni,de nem kommunikált.
És az aktiválás sem mindig egyszerű...  ???
Én azért,ha majd megérkezik a csati(ma rendeltem meg) megpróbálom a WIN7-en. De,ha nem jönne össze akkor segítséget kérnék! Te a gyári DiagBoxot tettél fel?
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9473 Dátum: 2017 Június, 15, 23:59:48 »

Én azért,ha majd megérkezik a csati(ma rendeltem meg) megpróbálom a WIN7-en. De,ha nem jönne össze akkor segítséget kérnék! Te a gyári DiagBoxot tettél fel?

Próba szerencse :-)
Elvileg CD-n küldik a hozzá való programot (DiagBox & PP2000) és a telepítési útmutatót is.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9474 Dátum: 2017 Június, 17, 11:07:19 »

Szep napot kivanok mindenkinek. A kovetkezo kerdesem lenne, es kerem segitsetek, ha tudjatok a valaszt. Szoval, a tegnap autopalyas haladas soran,  nagyjabol minen elozmeny nelkul 1xrcsak megszunt mukodni minden az automban, csak annyit tehettem hogy a szerviz-savba felrehuzva konstataltam, hogy minden ami elektromosan mukodik, leallt. Abszolut minden, se gyujtas, se veszjelzo, se lampak, semmi, semmi nem mukodott, s mitobb, a muszerfali mutatok kozul a sebesseg es a fordulatszammero kiadakva maradt a meg mukodo aktualis  allapotban. (homero es uzemanyagszintjelzok visszatertek a 0-os pozicioba). Nos nem nyujtom hosszura, a lenyeg hogy autmentos szalllitas lett a leallasbol es a szerviz elsore kimerte, hogy  az-  amugy addig jol mukodo 2 eves  - akkumulatorom zarlatos. Tipjuk szerint az alternatorom adta meg magat, es innem az osszes problema. Leven pentek keso delutan, sokat nem oltek magukat, hogy komolyabb hibafelderitesbe fogjakak, majd hetfon folyatjak.
Szerintuk egyertelmu, hogy alterntort kell cserelnem. (amikor a zarlatos akkum helyere egy masodpecig egy vadiuj akkut tettek, finoman ki is fustolt valami az alternator iranyabol. Lehet akkro adtak meg a kegyelemdofest az aramfejlesztonek? ette a fene, csak egyebet ne qrtak volna el.

Bontobol szeretnek vasarolni, de nem tudom, hogy az 1.4, vagy 1.6 benzinesbol szarmazo, netan diesel peugetot 306-osbol kiszedetett alternatort be lehetne-e szerelni az en 1.6-os 2001es benzinsembe?
Annyit meg meg kell emlitenem,hogy az utobbi  par hetben furan, fordulatszam fuggvenyeben egyre sipolobban zugot valami, talan pont az alternator iranyabol. (nem volt kedvem, idom ennek jobban utana nezni, de ez mar keso banat...). Lehet, hogy csapagyas lett a cucc es melegedett, netan a kolektor,szenkefek stb. reszenel felszakadhatott minden, osszeegve rovidzarlatott okozva,innen a teljes leallas?  EGy ilyen altarnator problema ki tudja utni az auto szamitogepet, gyujtotrafojat stbjet? szoval varhato, hogy nem uszom meg egy alternator/akkumulator cserevel? (ok, tudom, ez igy nehezen megvalaszolhato, de gondoltam, hatha mas is jart mar igy es tapasztalatbol tudja a valazokat.)

akkor meg x1r: 98loeros 2001es 1.6os PUGhoz,ha bontott alternatort keresnek, mire kell figyelnem? Hetfo reggel mar szeretnem beszerezni a kello alkatreszt.
elore is koszonom szepen a segitseget.
Udv.

Naplózva

lzoltan

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: Kék
  • Évjárat: 1998.07
  • Kor: 19
  • Lakóhely: Tamási
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9475 Dátum: 2017 Június, 17, 11:12:03 »

Sziasztok azzal a kérdéssel fordulok felétek hogy adott 1.9 TD motoros 306 és a hűtőventilátor nem indul kivéve ha barna hőgombáról lehúzok a csatlakozott vagy a klímát bekapcsoljuk és akkor elindul a ventilátor, barna hőgomba cserélve volt! Mi lehet a probléma előre is köszönöm a válaszokat! 
Naplózva

Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 190
  • Autó színe: Moonstone blue
  • Évjárat: 2006.11
  • Kor: 35
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
    • Peugeot Klub
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9476 Dátum: 2017 Június, 18, 22:15:31 »

Szep napot kivanok mindenkinek. A kovetkezo kerdesem lenne, es kerem segitsetek, ha tudjatok a valaszt. Szoval, a tegnap autopalyas haladas soran,  nagyjabol minen elozmeny nelkul 1xrcsak megszunt mukodni minden az automban, csak annyit tehettem hogy a szerviz-savba felrehuzva konstataltam, hogy minden ami elektromosan mukodik, leallt. Abszolut minden, se gyujtas, se veszjelzo, se lampak, semmi, semmi nem mukodott, s mitobb, a muszerfali mutatok kozul a sebesseg es a fordulatszammero kiadakva maradt a meg mukodo aktualis  allapotban. (homero es uzemanyagszintjelzok visszatertek a 0-os pozicioba). Nos nem nyujtom hosszura, a lenyeg hogy autmentos szalllitas lett a leallasbol es a szerviz elsore kimerte, hogy  az-  amugy addig jol mukodo 2 eves  - akkumulatorom zarlatos. Tipjuk szerint az alternatorom adta meg magat, es innem az osszes problema. Leven pentek keso delutan, sokat nem oltek magukat, hogy komolyabb hibafelderitesbe fogjakak, majd hetfon folyatjak.
Szerintuk egyertelmu, hogy alterntort kell cserelnem. (amikor a zarlatos akkum helyere egy masodpecig egy vadiuj akkut tettek, finoman ki is fustolt valami az alternator iranyabol. Lehet akkro adtak meg a kegyelemdofest az aramfejlesztonek? ette a fene, csak egyebet ne qrtak volna el.

Bontobol szeretnek vasarolni, de nem tudom, hogy az 1.4, vagy 1.6 benzinesbol szarmazo, netan diesel peugetot 306-osbol kiszedetett alternatort be lehetne-e szerelni az en 1.6-os 2001es benzinsembe?
Annyit meg meg kell emlitenem,hogy az utobbi  par hetben furan, fordulatszam fuggvenyeben egyre sipolobban zugot valami, talan pont az alternator iranyabol. (nem volt kedvem, idom ennek jobban utana nezni, de ez mar keso banat...). Lehet, hogy csapagyas lett a cucc es melegedett, netan a kolektor,szenkefek stb. reszenel felszakadhatott minden, osszeegve rovidzarlatott okozva,innen a teljes leallas?  EGy ilyen altarnator problema ki tudja utni az auto szamitogepet, gyujtotrafojat stbjet? szoval varhato, hogy nem uszom meg egy alternator/akkumulator cserevel? (ok, tudom, ez igy nehezen megvalaszolhato, de gondoltam, hatha mas is jart mar igy es tapasztalatbol tudja a valazokat.)

akkor meg x1r: 98loeros 2001es 1.6os PUGhoz,ha bontott alternatort keresnek, mire kell figyelnem? Hetfo reggel mar szeretnem beszerezni a kello alkatreszt.
elore is koszonom szepen a segitseget.
Udv.

Szia!

Én csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy nekem eddig a hibás generátor javíttatása jobban/olcsóbban jött ki, mint szerezni egy másikat. Ügye a biztosítékok pont az ehhez hasonló hibákra vannak kitalálva, hogy védjék az alkatrészeket. Valószínűbb, hogy nem volt visszatöltés.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9477 Dátum: 2017 Június, 19, 06:59:46 »

Szia!

Én csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy nekem eddig a hibás generátor javíttatása jobban/olcsóbban jött ki, mint szerezni egy másikat.

Köszönöm a válaszod. Én is tartok attól, hogy vajon milyen állapotú donorcuccot kapok, de lévén, hogy az autó félúton egy szervizben dekkol, jó sürgősen a kerekein elhozni onnan, s ehhez alternátort kell vinnem, na meg akkut. Esetleg utólag javíttatom a hibásat. Csak tudjam milyent vásároljak addig is...
Naplózva

zholee

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 45
  • Autó színe: Fehér, macskatalpakkal maszatolt.
  • Évjárat: 1995.04
  • Kor: 46
  • Lakóhely: Gyömrő
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9478 Dátum: 2017 Június, 19, 12:39:35 »

Szep napot kivanok mindenkinek. A kovetkezo kerdesem lenne, es kerem segitsetek, ha tudjatok a valaszt. Szoval, a tegnap autopalyas haladas soran,  nagyjabol minen elozmeny nelkul 1xrcsak megszunt mukodni minden az automban, csak annyit tehettem hogy a szerviz-savba felrehuzva konstataltam, hogy minden ami elektromosan mukodik, leallt. Abszolut minden, se gyujtas, se veszjelzo, se lampak, semmi, semmi nem mukodott, s mitobb, a muszerfali mutatok kozul a sebesseg es a fordulatszammero kiadakva maradt a meg mukodo aktualis  allapotban. (homero es uzemanyagszintjelzok visszatertek a 0-os pozicioba). Nos nem nyujtom hosszura, a lenyeg hogy autmentos szalllitas lett a leallasbol es a szerviz elsore kimerte, hogy  az-  amugy addig jol mukodo 2 eves  - akkumulatorom zarlatos. Tipjuk szerint az alternatorom adta meg magat, es innem az osszes problema. Leven pentek keso delutan, sokat nem oltek magukat, hogy komolyabb hibafelderitesbe fogjakak, majd hetfon folyatjak.
Szerintuk egyertelmu, hogy alterntort kell cserelnem. (amikor a zarlatos akkum helyere egy masodpecig egy vadiuj akkut tettek, finoman ki is fustolt valami az alternator iranyabol. Lehet akkro adtak meg a kegyelemdofest az aramfejlesztonek? ette a fene, csak egyebet ne qrtak volna el.

Bontobol szeretnek vasarolni, de nem tudom, hogy az 1.4, vagy 1.6 benzinesbol szarmazo, netan diesel peugetot 306-osbol kiszedetett alternatort be lehetne-e szerelni az en 1.6-os 2001es benzinsembe?
Annyit meg meg kell emlitenem,hogy az utobbi  par hetben furan, fordulatszam fuggvenyeben egyre sipolobban zugot valami, talan pont az alternator iranyabol. (nem volt kedvem, idom ennek jobban utana nezni, de ez mar keso banat...). Lehet, hogy csapagyas lett a cucc es melegedett, netan a kolektor,szenkefek stb. reszenel felszakadhatott minden, osszeegve rovidzarlatott okozva,innen a teljes leallas?  EGy ilyen altarnator problema ki tudja utni az auto szamitogepet, gyujtotrafojat stbjet? szoval varhato, hogy nem uszom meg egy alternator/akkumulator cserevel? (ok, tudom, ez igy nehezen megvalaszolhato, de gondoltam, hatha mas is jart mar igy es tapasztalatbol tudja a valazokat.)

akkor meg x1r: 98loeros 2001es 1.6os PUGhoz,ha bontott alternatort keresnek, mire kell figyelnem? Hetfo reggel mar szeretnem beszerezni a kello alkatreszt.
elore is koszonom szepen a segitseget.
Udv.

Szia!
Nekem ugyenezt akkor csinálta, amikor az akku testkábel pontja megadta magát a karosszérián.
Tudom, nem nagyon okos dolog volt, de a hangszóró kábelét, ami elég vékony ehhez, kitéptem, és egy új testpontot adtam neki, kb 10 km-t elment így is lazán, hazaértem.
Azóta cseréltem persze kábelt, és test csomópontot is találtam újat.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9479 Dátum: 2017 Június, 19, 13:33:39 »

Szia!
Nekem ugyenezt akkor csinálta, amikor az akku testkábel pontja megadta magát a karosszérián.
Tudom, nem nagyon okos dolog volt, de a hangszóró kábelét, ami elég vékony ehhez, kitéptem, és egy új testpontot adtam neki, kb 10 km-t elment így is lazán, hazaértem.
Azóta cseréltem persze kábelt, és test csomópontot is találtam újat.

Szervusz Zholee, alighanem hasonlo okok miatt kezdodhetett a problema esetemben is. A testkabel bizony eleg pocsek, (ertsd feluleti rozsda) modon erintkezik a kasztnival.
Kovetkezett volna ennek is a kijavitasa. Ismetlem, mukodesileg semmi elojele nem volt a lerobbanasnak, leszamitva a par napja zugo/bugo alternatort 

Fel napja korbetelefonaltam a Kolozsvar 50 kms korzeteben talalhato bontokat, egyelore csak 1,8as benzines a diesel 306oskb a valo alkatreszt arulnak. A vegen meg kenytelen leszek megvasarolni a 160+ eruoba kerulos utangyartott altarnatort... pedig elvben kapni 50-70ert mar jo allapotu bontottat is.

Idegesit az is, hogy nem tudom mi a fenet egettek ki a szemem elott a szervizben. (szinten az alternator iranyabol felszallo fust jelezte, hogy ekrontottak meg jobban)
Amig nem sikerul donor alkatreszt kapnom, s mukodo akkut hozza, meg remenykedhetek, hogy ennyibol javithato az auto.

jo lenne tudni, hogy pl az   cod: 2541767C   A13VI96 kodu cucc szamomra megfelelo lenne-e?
vagy, hogy a totloaram 50A, netan 70A  gondolom inkabb  az utobbi lehet a jo.
Naplózva

zholee

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 45
  • Autó színe: Fehér, macskatalpakkal maszatolt.
  • Évjárat: 1995.04
  • Kor: 46
  • Lakóhely: Gyömrő
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9480 Dátum: 2017 Június, 19, 14:51:58 »

Szervusz Zholee, alighanem hasonlo okok miatt kezdodhetett a problema esetemben is. A testkabel bizony eleg pocsek, (ertsd feluleti rozsda) modon erintkezik a kasztnival.
Kovetkezett volna ennek is a kijavitasa. Ismetlem, mukodesileg semmi elojele nem volt a lerobbanasnak, leszamitva a par napja zugo/bugo alternatort 

Fel napja korbetelefonaltam a Kolozsvar 50 kms korzeteben talalhato bontokat, egyelore csak 1,8as benzines a diesel 306oskb a valo alkatreszt arulnak. A vegen meg kenytelen leszek megvasarolni a 160+ eruoba kerulos utangyartott altarnatort... pedig elvben kapni 50-70ert mar jo allapotu bontottat is.

Idegesit az is, hogy nem tudom mi a fenet egettek ki a szemem elott a szervizben. (szinten az alternator iranyabol felszallo fust jelezte, hogy ekrontottak meg jobban)
Amig nem sikerul donor alkatreszt kapnom, s mukodo akkut hozza, meg remenykedhetek, hogy ennyibol javithato az auto.

jo lenne tudni, hogy pl az   cod: 2541767C   A13VI96 kodu cucc szamomra megfelelo lenne-e?
vagy, hogy a totloaram 50A, netan 70A  gondolom inkabb  az utobbi lehet a jo.

Nagyon sajnálom!
Nekem mázlim volt, hogy rájöttem, mert ismerőst hívtam azért, az azzal kezdte, hogy szedjem szét a gyújtás kapcsolót, tisztítsam meg, ja, meg a generátort is.
Csak hát én az út szélén álltam épp tej-ködben, mínusz fokban, és a két kislány ott ült a kocsiban.
Örültem, hogy a többi autós ki tud kerülni..
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9481 Dátum: 2017 Június, 19, 20:04:16 »

Sikerült - a szerviz részéről -fotókat kapnom a kiszerelt alternátorról.
Állítólag ezt kell kicserélni: https://goo.gl/photos/SeWNWYpYJ5NbfQyN7
A rajta levő címke alapján ez vajon milyen töltőáramú lehet?
Naplózva

mumus

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: sötétzöld
  • Évjárat: 1997, 1
  • Kor: 43
  • Lakóhely: Felsőgöd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9482 Dátum: 2017 Június, 20, 13:48:10 »

Sziasztok!

Rövid időn belül megpusztult a jobb első központi zár, majd ugyanitt az elektromos albak is. Előbbi nem zár, ha a bal oldalról zárok. Ha jobbról nyomom le a prückit, akkor bezárja az egész autót.
Ablaknál meg befonta a haját a bowden a dobon. Kárpitot lebontva nem is látok csavart az emelő rögzítésénél. Mint ha szegecs lenne. Vagy cselesen hátulról van csavarozva? Egyszerűen szerszámmal megfoghatatlannak tűnik az a három mütyűr.

Még nem tudom, hogy jövök ki jobban. Ha egyben cserélem az ajtót, vagy ha emelő csere és központi zár meg kitudja...

Van ezzel tapasztalatotok? Esetleg használható ablakemelő?

Köszi
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9483 Dátum: 2017 Június, 20, 14:28:52 »

Sziasztok!

Két éve vettük meg ezt a Csodát! 1,6 break 2001-es. A két év alatt semmi olyan gond nem volt vele amit 15 perces munkával ne tudtam volna orvosolni. Most viszont feladta a leckét. A probléma a következő:
A városban araszolva észleltem, hogy nagy iramban emelkedik a hőmérséklet kiszállva szomorúan vettem tudomásúl, hogy nem megy a venti félre álltam és alapjáraton tovább figyeltem. Piros jelzés előtt 1-2mm-vel beindultak a lapátok de mintha két izmosabb hangya tolta volna őket. Nagyon gyengén pörögtek, holott ilyen hőmérsékleten már veszett mód kellett volna pörögniük, gondolom. Sőt ha logikám nem csal eddig el sem kellett volna jutnia. A termosztát tetején lévő hőgombára gondoltam. Lehúztam róla a csatit és motor indítás után rögtön be is indultak a lapátok, és nem ám gyenge fokon. Itt a fórumon olvastam, hogy a három érből kettőt röviddre kellene zárni ahhoz, hogy induljon. Nekem ezt nem kell. A csatlakozót csak lehúztam és indítottam a motort. A ventik mennek. A relék lábai egészségesek. A fáma szól valamilyen előtétellenállásról, de olyat nem találtam sehol csak a 3db relét. Biztiket kisípoltattam, mindegyik ok. Igazán nagyra értékelném, ha valaki nálam tapasztaltabb megosztaná bölcs gondolatait. Előre is köszönöm.

Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9484 Dátum: 2017 Június, 20, 21:47:33 »

Sziasztok!

Rövid időn belül megpusztult a jobb első központi zár, majd ugyanitt az elektromos albak is. Előbbi nem zár, ha a bal oldalról zárok. Ha jobbról nyomom le a prückit, akkor bezárja az egész autót.
Ablaknál meg befonta a haját a bowden a dobon. Kárpitot lebontva nem is látok csavart az emelő rögzítésénél. Mint ha szegecs lenne. Vagy cselesen hátulról van csavarozva? Egyszerűen szerszámmal megfoghatatlannak tűnik az a három mütyűr.

Még nem tudom, hogy jövök ki jobban. Ha egyben cserélem az ajtót, vagy ha emelő csere és központi zár meg kitudja...

Van ezzel tapasztalatotok? Esetleg használható ablakemelő?

Központizár: szerintem ne ajtót cserélj, az meg sem oldaná a problémát, mert szerintem az ajtóátvezetőnél lesz jó eséllyel vezeték-szakadás.
Ablakemelő: három szegecs tartja a motoros mechanikát, sajnos azokat ki kell fúrni. Utána a másikat (vagy a régit megjavíttatva) csavarokkal szokás visszaszerelni. A sínt viszont csak két anya tartja, az egyszerű. Az üveget tartó műanyag pöcöknél is vigyázni kell, ne törjön, háromnegyedig leeresztett ablaknál a legkönnyebb szerelni.

Köszi
Naplózva

mumus

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: sötétzöld
  • Évjárat: 1997, 1
  • Kor: 43
  • Lakóhely: Felsőgöd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9485 Dátum: 2017 Június, 21, 07:07:30 »

Köszi! Ha vezeték van megtörve, azt izgalmas lesz megkeresni. Van egy pár madzag, meg szín...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9486 Dátum: 2017 Június, 21, 08:23:00 »

Köszi! Ha vezeték van megtörve, azt izgalmas lesz megkeresni. Van egy pár madzag, meg szín...

Valószínűleg azonos színű vezetékekből nincs több megtörve, adni fogja magát.

Szerintem a legjobb megoldás az ajtóátvezető-csatit átcserélni szerelhetőre. Ilyet csak késői S3-asokba építettek gyárilag.
Nemrégiben Metzmi klubtag megcsinálta, tudtommal elsőre jól sikerült nála a beavatkozás.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9487 Dátum: 2017 Június, 21, 12:25:41 »

Sziasztok!

Két éve vettük meg ezt a Csodát! 1,6 break 2001-es. A két év alatt semmi olyan gond nem volt vele amit 15 perces munkával ne tudtam volna orvosolni. Most viszont feladta a leckét. A probléma a következő:
A városban araszolva észleltem, hogy nagy iramban emelkedik a hőmérséklet kiszállva szomorúan vettem tudomásúl, hogy nem megy a venti félre álltam és alapjáraton tovább figyeltem. Piros jelzés előtt 1-2mm-vel beindultak a lapátok de mintha két izmosabb hangya tolta volna őket. Nagyon gyengén pörögtek, holott ilyen hőmérsékleten már veszett mód kellett volna pörögniük, gondolom. Sőt ha logikám nem csal eddig el sem kellett volna jutnia. A termosztát tetején lévő hőgombára gondoltam. Lehúztam róla a csatit és motor indítás után rögtön be is indultak a lapátok, és nem ám gyenge fokon. Itt a fórumon olvastam, hogy a három érből kettőt röviddre kellene zárni ahhoz, hogy induljon. Nekem ezt nem kell. A csatlakozót csak lehúztam és indítottam a motort. A ventik mennek. A relék lábai egészségesek. A fáma szól valamilyen előtétellenállásról, de olyat nem találtam sehol csak a 3db relét. Biztiket kisípoltattam, mindegyik ok. Igazán nagyra értékelném, ha valaki nálam tapasztaltabb megosztaná bölcs gondolatait. Előre is köszönöm.

Szervusz, nekem par eve sok szempontbol hasonlo modon rakoncatlankodott a 2001es 1.6os kombim.(lasd http://www.306klub.hu/forum/index.php/topic,62.msg195961.html#msg195961   irt soraim)  Annyi szepitessel, hogy amikor a hofokmero mutatoja elerte a 90 +os erteket,  meg a STOP felirat is kigyult. Tobb szakinal is probalkoztam, de csak kesore jottek ra, hogy a problema oka annal a csatlakozonal keletkezett amely a motorterben fentrol behajolva lenezve a huto jobb also sarkanal figyel. (pont olyasmi, mint amivel az elso ajtoknal is megoldottak a kabelezes atvezeteset, osszekoteset. Kisult, hogy abban tobb vezetek is annyira torott es korrodalt volt a - kabelkotegen belul, rogton a kerek csatlakozo tovenel, - hogy ezert nem tudott rendesem mukodni a huto-rendszer.  Folytonossagot merve elsore ki se adta, hogy szakadt a drot, mivel a lices szalak nemelyike meg epp h egyben volt. Es kivulrol nezve is csak sokadjara jottek ra, hogy a muanyag szigeteles meg van torve.
Nem biztos ez a bibi nalad, de erdemes jol ranezni arra az osszecsavart dugaszos  atvezetesre. (foleg a vezerles iranyabol erkezo vegere, mert ami fixen a huto-testre van ontve, az nem igazan romlik.)
sok sikert!
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9488 Dátum: 2017 Június, 21, 12:46:28 »

Szervusz, nekem par eve sok szempontbol hasonlo modon rakoncatlankodott a 2001es 1.6os kombim.(lasd http://www.306klub.hu/forum/index.php/topic,62.msg195961.html#msg195961   irt soraim)  Annyi szepitessel, hogy amikor a hofokmero mutatoja elerte a 90 +os erteket,  meg a STOP felirat is kigyult. Tobb szakinal is probalkoztam, de csak kesore jottek ra, hogy a problema oka annal a csatlakozonal keletkezett amely a motorterben fentrol behajolva lenezve a huto jobb also sarkanal figyel. (pont olyasmi, mint amivel az elso ajtoknal is megoldottak a kabelezes atvezeteset, osszekoteset. Kisult, hogy abban tobb vezetek is annyira torott es korrodalt volt a - kabelkotegen belul, rogton a kerek csatlakozo tovenel, - hogy ezert nem tudott rendesem mukodni a huto-rendszer.  Folytonossagot merve elsore ki se adta, hogy szakadt a drot, mivel a lices szalak nemelyike meg epp h egyben volt. Es kivulrol nezve is csak sokadjara jottek ra, hogy a muanyag szigeteles meg van torve.
Nem biztos ez a bibi nalad, de erdemes jol ranezni arra az osszecsavart dugaszos  atvezetesre. (foleg a vezerles iranyabol erkezo vegere, mert ami fixen a huto-testre van ontve, az nem igazan romlik.)
sok sikert!

Szia Nagyon szépen köszönöm a válaszod. Esetleg van ötleted hogy a jehovába kell azt a csatit szétszedni meg se mozdul. Szálszakadást kellene mérnem multival, vagy csak szemrevételezéssel kellene nincs e oxidálódva?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9489 Dátum: 2017 Június, 21, 16:41:56 »

Szia Nagyon szépen köszönöm a válaszod. Esetleg van ötleted hogy a jehovába kell azt a csatit szétszedni meg se mozdul. Szálszakadást kellene mérnem multival, vagy csak szemrevételezéssel kellene nincs e oxidálódva?

Gyűrűs rögzítésű, simán jobbmenetes.
Az érintkezőket egykönnyen nem lehet kivenni, kiöntötték műanyaggal a csatlakozóházakat.
Amit tudsz tenni: a gyűrűt oldd, majd húzd szét a csatit. Ha oxidáltak az érintkezők, óvatosan kapirgáld meg őket, picikét hajlítani is szabad rajtuk, hogy stabilabban érintkezzenek, de csak óvatosan, hogy a helyes irányba tedd. A csatlakozókban azonos érintkezők vannak, tehát mindegyik egyszerre penge, és hüvely is, fura egy megoldás...
A csatlakozók kiöntésének a szélénél tudnak leginkább megtörni a vezetékek, ott szemrevételezzed leginkább. sokszor elegendő a csatlakozókban lévő érintkezők feljavítása, itt közel sincs olyan igénybevételnek kitéve a csatlakozóból kijövő vezetékköteg, mint az ajtóátvezetőknél. Ha begyógyult a csati, előfordulhat, hogy egybeoxidálódtak az egymással szemközti érintkezők, akkor tud csúnya világ lenni, de talán nálad nem lesz ilyen gond.
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9490 Dátum: 2017 Június, 21, 19:51:12 »

Gyűrűs rögzítésű, simán jobbmenetes.
Az érintkezőket egykönnyen nem lehet kivenni, kiöntötték műanyaggal a csatlakozóházakat.
Amit tudsz tenni: a gyűrűt oldd, majd húzd szét a csatit. Ha oxidáltak az érintkezők, óvatosan kapirgáld meg őket, picikét hajlítani is szabad rajtuk, hogy stabilabban érintkezzenek, de csak óvatosan, hogy a helyes irányba tedd. A csatlakozókban azonos érintkezők vannak, tehát mindegyik egyszerre penge, és hüvely is, fura egy megoldás...
A csatlakozók kiöntésének a szélénél tudnak leginkább megtörni a vezetékek, ott szemrevételezzed leginkább. sokszor elegendő a csatlakozókban lévő érintkezők feljavítása, itt közel sincs olyan igénybevételnek kitéve a csatlakozóból kijövő vezetékköteg, mint az ajtóátvezetőknél. Ha begyógyult a csati, előfordulhat, hogy egybeoxidálódtak az egymással szemközti érintkezők, akkor tud csúnya világ lenni, de talán nálad nem lesz ilyen gond.
Szia

Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Igazad volt, mármint könnyedén szét jött a leírtak alapján. Sajnos hiába való volt a problémát illetően. Nem oldotta meg. Még kontakt sprayt is fújtam rá. Lábakat kicsit hajtottam,semmi változás. A bal első kerékdob műanyag burkolatait lekapva rácsodálkoztam arra hogy abba az irányba meg a kábelköteg de ott egy nagy gégébe fut bele három irányból érkező kisebb gége így szinte lehetetlennek tűnik merre mehet tovább hátha ki tudnám sípoltatni hogy van e szakadás. Esetleg egyéb ötlet mit lehetne még tenni? Válaszokat előre is köszönöm. ???
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9491 Dátum: 2017 Június, 21, 21:37:21 »

Szia

Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Igazad volt, mármint könnyedén szét jött a leírtak alapján. Sajnos hiába való volt a problémát illetően. Nem oldotta meg. Még kontakt sprayt is fújtam rá. Lábakat kicsit hajtottam,semmi változás. A bal első kerékdob műanyag burkolatait lekapva rácsodálkoztam arra hogy abba az irányba meg a kábelköteg de ott egy nagy gégébe fut bele három irányból érkező kisebb gége így szinte lehetetlennek tűnik merre mehet tovább hátha ki tudnám sípoltatni hogy van e szakadás. Esetleg egyéb ötlet mit lehetne még tenni? Válaszokat előre is köszönöm. ???

S3-nál már nincs külön ventilátorvezérlő elektronika, a motorvezérlő oldja meg. Három darab kengyeles csati megy rá. Fejből nem tudom, hogy a három közül melyik érintett (a bal, vagy a középső lesz). Próbáld a kengyelek kioldásával a csatikat leemelni a motorvezérlő computerről. Hallottam már olyat, hogy itt volt olyannyira durva oxidáció, hogy a kis tű-érintkező kirothadt a helyéből...
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9492 Dátum: 2017 Június, 22, 11:14:41 »

Szia Nagyon szépen köszönöm a válaszod. Esetleg van ötleted hogy a jehovába kell azt a csatit szétszedni meg se mozdul. Szálszakadást kellene mérnem multival, vagy csak szemrevételezéssel kellene nincs e oxidálódva?

Bocs, nem voltam forum-kozelben, de latom hogy Zimurgy mar valaszolt kerdeseidre.
Sajnalom, hogy nem sikerult meg rajonnod a hiba okara.
Amugy jo ha tudod, hogy anno en is szetszedtem, befujtam kontaktspryel azt a latszolag oks csatlakozot, de a problema maradt. Pont a kiontott resz kezdetenel voltak megtorve a drotok, Nem is tudom, hgoy hogy jottek ra, mert elso ranezesre minden a helyen volt, csak a szines, kulso szigetelesukon levo apro repedes jelezte, hogy baj lehet bent. Es volt is> most nem talalom a fotokat, de hidd el, egy 100eve bezoldult kozteri bronz  szobor se volt patinasabb, mint az a par vezetek.
Valoszinu, hogy nem lesz egyszeru kinyomozni a hibat.. de drukkolok

Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9493 Dátum: 2017 Június, 22, 11:18:57 »

Sikerult talalnom egy bontasban levo 1.6os 1997-2002 es fele csapothatut, amelybol az alternator talan jo lehetne nekem.

A csavar a dologban, hogy ez jobbkormanyos es automata sebvaltos jargany.
Ugye azert nem kell aggodnom, hogy a fent emlitett sajatossagai miatt a donor autoban szamomra eltero felfogatasu, dugaszolasu alternator lenne?
Kerlek, ha tudjatok a megnyugtato valaszt, irjatok meg, hogy tudjam, megrendeljem e, vagy sem. (150kmrol hoznak, x nap, s az autom mar egy hete elfekvoben)

kosz
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9494 Dátum: 2017 Június, 22, 15:45:08 »

Sikerult talalnom egy bontasban levo 1.6os 1997-2002 es fele csapothatut, amelybol az alternator talan jo lehetne nekem.

A csavar a dologban, hogy ez jobbkormanyos es automata sebvaltos jargany.
Ugye azert nem kell aggodnom, hogy a fent emlitett sajatossagai miatt a donor autoban szamomra eltero felfogatasu, dugaszolasu alternator lenne?
Kerlek, ha tudjatok a megnyugtato valaszt, irjatok meg, hogy tudjam, megrendeljem e, vagy sem. (150kmrol hoznak, x nap, s az autom mar egy hete elfekvoben)

kosz

Szerintem stimmelnie kell.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9495 Dátum: 2017 Június, 22, 17:04:49 »

Szerintem stimmelnie kell.
Sajnos nem stimmel. Csak ennyi a különbség
https://goo.gl/photos/NK6S9PTf9yTvZwj69

Meg lehet a felfogaássban is.

 Nem gondoltam volna, hogy ennyire nehéz találni egy - bontásból származó - megfelelő alternatort...
Naplózva

Geronimo

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 51
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Etyek
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9496 Dátum: 2017 Június, 22, 18:51:22 »

Bocs, nem voltam forum-kozelben, de latom hogy Zimurgy mar valaszolt kerdeseidre.
Sajnalom, hogy nem sikerult meg rajonnod a hiba okara.
Amugy jo ha tudod, hogy anno en is szetszedtem, befujtam kontaktspryel azt a latszolag oks csatlakozot, de a problema maradt. Pont a kiontott resz kezdetenel voltak megtorve a drotok, Nem is tudom, hgoy hogy jottek ra, mert elso ranezesre minden a helyen volt, csak a szines, kulso szigetelesukon levo apro repedes jelezte, hogy baj lehet bent. Es volt is> most nem talalom a fotokat, de hidd el, egy 100eve bezoldult kozteri bronz  szobor se volt patinasabb, mint az a par vezetek.
Valoszinu, hogy nem lesz egyszeru kinyomozni a hibat.. de drukkolok

Sziasztok!

Nos a helyzet továbbra is változatlan. A körcsatlakozót ujra lebontottam, aláfeküdtem, a sárvédő műanyagokat újra levettem és lámpa fénynél tüzetesen átvizsgáltam a szóban forgó kábeleket. Semmi arra utaló jelet nem találtam hogy bármelyik is hibás lenne.
Zimurgy álltal említett kengyeles csatit megtaláltam.(középső) legalábbis innen mennek a kábelek a venti felé. Olyan jól szédszedtem, félő volt, hogy nem tudom a kengyel részét össze rakni, nem találtam oxidot. Kitartó egy ember vagyok dde ebben a rohadt melegben csak minimálisan türelmes. Felmerül bennem még egy kérdés: lehet bármi köze ehhez az egészhez, hogy a klímám nem működik. Mintha a kompresszor nem csattanna a gomb megnyomására. Tavaly nyár végén egyre kevésbé nyomta a hideget, abban a hitben voltam, hogy gáz probléma de most azt is elkezdtem nézegetni és lehet, hogy kompresszor.
Válaszaitokat tisztelettel köszönöm.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9497 Dátum: 2017 Június, 22, 19:44:38 »

Sajnos nem stimmel. Csak ennyi a különbség
https://goo.gl/photos/NK6S9PTf9yTvZwj69

Meg lehet a felfogaássban is.

 Nem gondoltam volna, hogy ennyire nehéz találni egy - bontásból származó - megfelelő alternatort...

Ha a csatlakozók állására gondolsz, az nem jelent problémát. Annyit engednek a vezetékek.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9498 Dátum: 2017 Június, 22, 21:31:17 »

Ha a csatlakozók állására gondolsz, az nem jelent problémát. Annyit engednek a vezetékek.

Ha kevés a gáz, tudtommal akkor sem indul el a klíma, ha máskülönben minden jó volna.
Naplózva

prokop

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 144
  • Autó színe: kek
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 40
  • Lakóhely: Kolozsvár
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Elektromos dolgok...
« Válasz #9499 Dátum: 2017 Június, 23, 06:28:20 »

Ha kevés a gáz, tudtommal akkor sem indul el a klíma, ha máskülönben minden jó volna.
Jól tudod. Két hete töltettem fel a klímát az autóban, előtte már be se kapcsolt az ac kompresszor. De nem is volt olyan gondom, hogy a motor hőfoka a + végtelenhez közelített.

Amúgy a középkonzoli vezérlőpanel-hiba estén se kapcsol be az AC. Nekem a benne lévő égőt-átalakítunk-LEDre projekt során egy kis időre sikerült ezt is összehoznom)
Vajon a fenti problémás autóban szintén duplaventilátoros a hűtő? A ventilátorok külön külön be voltak táplálva? És működtek mindkét fordulatukon?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 188 189 [190] 191 192 ... 199   Fel
 


Az oldal 0.476 másodperc alatt készült el 28 lekéréssel.