Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: 1 [2] 3 4 ... 199   Le

Szerző Téma: Elektromos dolgok...  (Megtekintve 1706487 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: központi zár
« Válasz #50 Dátum: 2007 Április, 11, 10:36:36 »

Sziasztok!

1. Meg lehet-e oldani valahogy, hogy a központi zár nyitásánál a csomagtartó ne nyiljon, viszont, ha zárom, akkor zárodjon az is?

2. utolag megcsinálható-e hogy elindulás után záródjon a központi zár, mint ahogyan az ujabb autókban van? vagy egyszerűen csak nyomjam le a gombot mellettem?

(lehet hogy zimu-nak kellett volna cimeznem, mint ujabb extra ötlet?)

1, meg oldható csak olyan rijogató kell és a csomagtér kpz-jét újra kell kábelezni!

2, ez már nekem is fel merült, hogy a tetőn van a vezérlés és a műszer falra ki akok egy gombot...
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: érintkező
« Válasz #51 Dátum: 2007 Április, 11, 10:37:19 »

Pontosan ugyanilyen nincs, csak hasonlóak. Majd körülnézek, hogy amim van, az illik-e vajon az ISO-csatiba?

köcci
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: központi zár
« Válasz #52 Dátum: 2007 Április, 11, 10:41:42 »

Sziasztok!

1. Meg lehet-e oldani valahogy, hogy a központi zár nyitásánál a csomagtartó ne nyiljon, viszont, ha zárom, akkor zárodjon az is?

2. utolag megcsinálható-e hogy elindulás után záródjon a központi zár, mint ahogyan az ujabb autókban van? vagy egyszerűen csak nyomjam le a gombot mellettem?

(lehet hogy zimu-nak kellett volna cimeznem, mint ujabb extra ötlet?)

FunTom:
1:
Szerintem az a lehetséges legegyszerűbb megoldás, hogy kiméred azt, hogy a hátsó központizár-motor nyitáskor melyik vezetéken kapja a pozitív áramot. Csak annyi a dolgod, hogy beiktatsz (természetesen záróirányban) egy nagy árammal is terhelhető diódát, ami meg fogja akadályozni azt, hogy nyitni tudjon, míg a zárás továbbra is működni fog, a diódán keresztül...
2:
A PSA-topicon AlarmPeti specialitása a centrálzár ilyen kiegészítése. A tesómét ő alakította át, de engem zavar...
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #53 Dátum: 2007 Április, 11, 10:59:25 »

FunTom:
1:
Szerintem az a lehetséges legegyszerűbb megoldás, hogy kiméred azt, hogy a hátsó központizár-motor nyitáskor melyik vezetéken kapja a pozitív áramot. Csak annyi a dolgod, hogy beiktatsz (természetesen záróirányban) egy nagy árammal is terhelhető diódát, ami meg fogja akadályozni azt, hogy nyitni tudjon, míg a zárás továbbra is működni fog, a diódán keresztül...

Erről tudsz valami konkrétumot is irni biztosan. Nem vagyok valami nagy elektronyos ember. mekkora dioda, és mit jelent az hogy záróirányban?

a másik fajta kiegélszitésen még gondolkodom, mert nem tudom mi van, ha baj van és kivülről mégis ki kell tudni nyitni az ajtot?
Naplózva
FunTom

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: központi zár
« Válasz #54 Dátum: 2007 Április, 11, 12:32:09 »

Erről tudsz valami konkrétumot is irni biztosan. Nem vagyok valami nagy elektronyos ember. mekkora dioda, és mit jelent az hogy záróirányban?

a másik fajta kiegélszitésen még gondolkodom, mert nem tudom mi van, ha baj van és kivülről mégis ki kell tudni nyitni az ajtot?

Épp ez zavar engem is, a bezártság-érzés. Így hát nem is fogom átalakítani önműködően bezáródóra.

A dióda egyik irányban engedi csak át az áramot.
A csomagtérajtóhoz csak két szál vezeték megy, és annak függvényében nyit, vagy zár, hogy melyik vezeték a +, és melyik a - . Olyan diódát vegyél, ami 4-5 A áramerősséget is kibír, bár itt nem szabad 3-4 A-nél nagyobb áramnak folynia. Hogy melyik irányban engedi át az áramot, azt akár egy ceruzaelem, izzó, és arasznyi vezetékdarabok segítségével is le tudod pillanatok alatt tesztelni.
De a legeslegegyszerűbb bekötés az, hogy hasraütésszerűen megszakítod az egyik vezetéket, és szintén hasraütésszerűen bekötöd a diódát. Így épp 50 százalék az esélyed, hogy jó lesz. ha mégsem, akkor pedig csak egyszerűen meg kell fordítanod a diódát, és úgy beforrasztani...
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #55 Dátum: 2007 Április, 11, 13:05:38 »

Épp ez zavar engem is, a bezártság-érzés. Így hát nem is fogom átalakítani önműködően bezáródóra.

A dióda egyik irányban engedi csak át az áramot.
A csomagtérajtóhoz csak két szál vezeték megy, és annak függvényében nyit, vagy zár, hogy melyik vezeték a +, és melyik a - . Olyan diódát vegyél, ami 4-5 A áramerősséget is kibír, bár itt nem szabad 3-4 A-nél nagyobb áramnak folynia. Hogy melyik irányban engedi át az áramot, azt akár egy ceruzaelem, izzó, és arasznyi vezetékdarabok segítségével is le tudod pillanatok alatt tesztelni.
De a legeslegegyszerűbb bekötés az, hogy hasraütésszerűen megszakítod az egyik vezetéket, és szintén hasraütésszerűen bekötöd a diódát. Így épp 50 százalék az esélyed, hogy jó lesz. ha mégsem, akkor pedig csak egyszerűen meg kell fordítanod a diódát, és úgy beforrasztani...

akkor, ha jol értem, mindegy melyik vezetékbe rakom a diodát, csak az iránya nem mindegy. a diódánál mindegy milyen feszültség megy, csak áramerősség a lényeg?
Naplózva
FunTom

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
kábel..
« Válasz #56 Dátum: 2007 Április, 11, 13:42:22 »

Zimu:

Még egy kérdés:

Szillikon vezetéked lenne-e külömbözö méretben és színben?
Tervezem, hogy ki vágom az ajtó köteg kábelt és szillikon vezetékkel váltanám ki és az ajtóban illetve a kaszniban is egy egy csatival váltanám ki! igy nem lesz meg hibásodás és a hangszóró sem a 0.5-s vezetéken kapná a delejt...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: központi zár
« Válasz #57 Dátum: 2007 Április, 11, 20:08:28 »

akkor, ha jol értem, mindegy melyik vezetékbe rakom a diodát, csak az iránya nem mindegy. a diódánál mindegy milyen feszültség megy, csak áramerősség a lényeg?

Ha egy autósboltban egy bármilyen autóba való 1 db generátor-diódát veszel, akkor az garantáltan sokkal többet kibír, mint amire szükséged lehet...
De elektronikai boltban is jó eséllyel kapható a megfelelő dióda, mert a feszültséggel aligha lehet gond, inkább csak a max. áramerősséggel...
Efféle célokra Ikarus-generátor diódákat alkalmaztam már. no azzal ökröt lehetne sütni.  ;)
Valóban mindegy, hogy melyik vezetékbe kötöd a diódát, csak esetleg a próba során pont fordítva működik (nem a zárás, hanem a nyitás működik). Ekkor csak egyszerűen fordítva kössed be a diódát. Azért még így is próbálj rá, és ha minden OK, akkor, a végén célszerű csak megforrasztani a casatlakozásokat.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: kábel..
« Válasz #58 Dátum: 2007 Április, 11, 20:10:31 »

Zimu:

Még egy kérdés:

Szillikon vezetéked lenne-e külömbözö méretben és színben?
Tervezem, hogy ki vágom az ajtó köteg kábelt és szillikon vezetékkel váltanám ki és az ajtóban illetve a kaszniban is egy egy csatival váltanám ki! igy nem lesz meg hibásodás és a hangszóró sem a 0.5-s vezetéken kapná a delejt...

Sajnos csak normál autóvillamossági vezetékeim vannak...
A hangszóró szerintem is örülni fog a másfeles körüli keresztmetszetnek!
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #59 Dátum: 2007 Április, 11, 21:45:34 »

Ha egy autósboltban egy bármilyen autóba való 1 db generátor-diódát veszel, akkor az garantáltan sokkal többet kibír, mint amire szükséged lehet...
De elektronikai boltban is jó eséllyel kapható a megfelelő dióda, mert a feszültséggel aligha lehet gond, inkább csak a max. áramerősséggel...
Efféle célokra Ikarus-generátor diódákat alkalmaztam már. no azzal ökröt lehetne sütni.  ;)
Valóban mindegy, hogy melyik vezetékbe kötöd a diódát, csak esetleg a próba során pont fordítva működik (nem a zárás, hanem a nyitás működik). Ekkor csak egyszerűen fordítva kössed be a diódát. Azért még így is próbálj rá, és ha minden OK, akkor, a végén célszerű csak megforrasztani a casatlakozásokat.

ok, köszi, egyébként meg bonthatóra akarom csinálni valamilyen késes csatlakozóval,, hogy az eredeti állapot visszaállítható legyen.
Naplózva
FunTom

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #60 Dátum: 2007 Április, 13, 09:27:08 »

ok, köszi, egyébként meg bonthatóra akarom csinálni valamilyen késes csatlakozóval,, hogy az eredeti állapot visszaállítható legyen.

ugylátom, nem lesz egyszerű dolgom. Ki kell bányásznom a motort, hogy lássam is, hogy mit csinálok. Ha jol láttam 1 fehér és 1 kék vezeték megy rá. A motornál kell figyelnem, hogy hogyan rakom vissza, hogy biztosan zárjon? ha jol éreztem, 1 kicsi rud megy a zárhoz a motorbol, gondolom az mozgatja a zárszerkezetet.
Naplózva
FunTom

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: központi zár
« Válasz #61 Dátum: 2007 Április, 13, 12:44:47 »

ugylátom, nem lesz egyszerű dolgom. Ki kell bányásznom a motort, hogy lássam is, hogy mit csinálok. Ha jol láttam 1 fehér és 1 kék vezeték megy rá. A motornál kell figyelnem, hogy hogyan rakom vissza, hogy biztosan zárjon? ha jol éreztem, 1 kicsi rud megy a zárhoz a motorbol, gondolom az mozgatja a zárszerkezetet.

Nem olyan veszélyes ám!
A motornál nem kell figyelned, hogy hogyan szereled össze, mert nem számít a visszaépítésnél, hogy éppen hogy áll... Tulajdonképpen nem is motorról van szó, hanem egy elektromágnes mozgatja a rudazatot. A rudazatot kell csak ki- és beakasztanod a zárnál, ha ki akarod szerelni. Hely tényleg kevés van csak...
Van már diódád?
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #62 Dátum: 2007 Április, 13, 13:30:07 »

Nem olyan veszélyes ám!
A motornál nem kell figyelned, hogy hogyan szereled össze, mert nem számít a visszaépítésnél, hogy éppen hogy áll... Tulajdonképpen nem is motorról van szó, hanem egy elektromágnes mozgatja a rudazatot. A rudazatot kell csak ki- és beakasztanod a zárnál, ha ki akarod szerelni. Hely tényleg kevés van csak...
Van már diódád?

diódám még nincs, ma akarok körülnézni elektronika boltban először, aztán autosboltban. akor a rudazatnál kell figyelnem, hogy jol akasszam ki és be.

köszi
Naplózva
FunTom

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: központi zár
« Válasz #63 Dátum: 2007 Április, 13, 14:32:15 »

diódám még nincs, ma akarok körülnézni elektronika boltban először, aztán autosboltban. akor a rudazatnál kell figyelnem, hogy jol akasszam ki és be.

köszi

bonyolultnak tünik de egy 5éves gyerek is simán meg csinálja! és még ö elönybe is van mert rendesen be fér a keze... :)
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #64 Dátum: 2007 Április, 17, 21:42:00 »

bonyolultnak tünik de egy 5éves gyerek is simán meg csinálja! és még ö elönybe is van mert rendesen be fér a keze... :)



Ezt a diódát fogom beszerelni a csomagtartó ajtóba. Ma kipróbáltam és fog működni. Már csak megfelelő méretű zsugorcsövet kell szereznem, hogy a betoldást le tudjam szigetelni.
Naplózva
FunTom

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: központi zár
« Válasz #65 Dátum: 2007 Április, 17, 22:00:20 »

[quote author=FunTom
Ezt a diódát fogom beszerelni a csomagtartó ajtóba. Ma kipróbáltam és fog működni. Már csak megfelelő méretű zsugorcsövet kell szereznem, hogy a betoldást le tudjam szigetelni.
[/quote]

Látom, ügyes vagy, megy ez Neked...   :D
Gratu az extrához!
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #66 Dátum: 2007 Április, 17, 22:03:24 »

[quote author=FunTom
Ezt a diódát fogom beszerelni a csomagtartó ajtóba. Ma kipróbáltam és fog működni. Már csak megfelelő méretű zsugorcsövet kell szereznem, hogy a betoldást le tudjam szigetelni.


Látom, ügyes vagy, megy ez Neked...   :D
Gratu az extrához!

Köszi a biztatást és a tanácsokat! :)
Naplózva
FunTom

zool

  • Vendég
csomagtér világítás
« Válasz #67 Dátum: 2007 Április, 19, 01:12:48 »

Help!

Ferdehátú '93 XR csomagtér világítása honnan kap jelet? Már bebújtam mindenhová, de egyszerűen nem találom a kapcsolót sehol. Valaki legyen szíves segítsen, mert nagyon sötét van ott hátul. Főleg este :)
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: csomagtér világítás
« Válasz #68 Dátum: 2007 Április, 19, 07:14:28 »

Help!

Ferdehátú '93 XR csomagtér világítása honnan kap jelet? Már bebújtam mindenhová, de egyszerűen nem találom a kapcsolót sehol. Valaki legyen szíves segítsen, mert nagyon sötét van ott hátul. Főleg este :)


Szia gyárilag nincs!
neked kellene kábelezned illetve a kapcsolo a csomi ajtóban vagy egy kicsi kapszula formáju izé!
Naplózva

lajos

  • Férfi
  • Klubfüggő
  • *
  • Népszerűség: 162
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.855
  • Autó színe: "ezüst metál"
  • Évjárat: 1999.10
  • Lakóhely: Szentes
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #69 Dátum: 2007 Április, 19, 08:23:31 »

Lépcsős 99-es hátsó ajtói miért nem kapcsolják fel az utastér világitást ill. be lehet-e utólag rakni egy hátsó utas lámpát
Naplózva
"Ezt valóban élmény...."

m-tom

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #70 Dátum: 2007 Április, 19, 08:40:19 »

Lépcsős 99-es hátsó ajtói miért nem kapcsolják fel az utastér világitást ill. be lehet-e utólag rakni egy hátsó utas lámpát

Valószínűleg nincs kapcsoló az ajtókban. Ezt a B oszlop környékén keresd...
Naplózva

lajos

  • Férfi
  • Klubfüggő
  • *
  • Népszerűség: 162
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.855
  • Autó színe: "ezüst metál"
  • Évjárat: 1999.10
  • Lakóhely: Szentes
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #71 Dátum: 2007 Április, 19, 08:44:02 »

Valószínűleg nincs kapcsoló az ajtókban. Ezt a B oszlop környékén keresd...
No a B oszlopomon van egy egy fekete korong fel ragasztva, de gyujtas alatt amikor világitanak a vissza jelzők és becsukom a hátso ajtót a befúvó venti mintha halhatóan jobban pörögne.
Naplózva
"Ezt valóban élmény...."

m-tom

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #72 Dátum: 2007 Április, 19, 08:56:21 »

No a B oszlopomon van egy egy fekete korong fel ragasztva, de gyujtas alatt amikor világitanak a vissza jelzők és becsukom a hátso ajtót a befúvó venti mintha halhatóan jobban pörögne.


Na, válasszuk szét a dolgokat:
A fekete korong nem egy lyukat takar az oszlopon? Az lenne a kapcsoló helye sztem...
Gyárilag nem feltétlenül van benne a kapcsoló, az én 99-esemen is látszik, hogy utólagos applikáció.

Nem hiszem, hogy a venti fordulatszámának lenne köze bármihez, ha a hátsó ajtók nem kapcsolják a világítást.
Naplózva

pirinyo

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.628
  • Autó színe: MOKQ
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Veszprémvarsány
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajtós
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #73 Dátum: 2007 Április, 19, 09:06:39 »

Na, válasszuk szét a dolgokat:
A fekete korong nem egy lyukat takar az oszlopon? Az lenne a kapcsoló helye sztem...
Gyárilag nem feltétlenül van benne a kapcsoló, az én 99-esemen is látszik, hogy utólagos applikáció.

Nem hiszem, hogy a venti fordulatszámának lenne köze bármihez, ha a hátsó ajtók nem kapcsolják a világítást.

Így van a fekete korong alatt található a lyuk ahova a kapcsoló való.Az enyémben sincs!
Naplózva
"Letiporhatnak,de meg nem győzhetnek,vádolhatnak,de meg nem hazudtolhatnak,elvehetik életed,de nem vehetik el igazságod."

lajos

  • Férfi
  • Klubfüggő
  • *
  • Népszerűség: 162
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.855
  • Autó színe: "ezüst metál"
  • Évjárat: 1999.10
  • Lakóhely: Szentes
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #74 Dátum: 2007 Április, 19, 15:36:02 »

Na, válasszuk szét a dolgokat:
A fekete korong nem egy lyukat takar az oszlopon? Az lenne a kapcsoló helye sztem...
Gyárilag nem feltétlenül van benne a kapcsoló, az én 99-esemen is látszik, hogy utólagos applikáció.

Nem hiszem, hogy a venti fordulatszámának lenne köze bármihez, ha a hátsó ajtók nem kapcsolják a világítást.

No nekem nincs  ajto kapcsoló gomba az első ajtónál sem és mégis müködik világitás.
Naplózva
"Ezt valóban élmény...."

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #75 Dátum: 2007 Április, 19, 15:48:24 »

Hétvégén sikerült a be épités...

kicsit mellé ment a műgyanta így muszály volt meg festenem a lapot...
A felő a klíma befúvási hőmérsékletét méri az alsó meg az utas teret!
csak paintom van és azzal nem tudtam be forgatni!
Naplózva

Bobeek

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #76 Dátum: 2007 Április, 19, 15:51:55 »

Hétvégén sikerült a be épités...

kicsit mellé ment a műgyanta így muszály volt meg festenem a lapot...
A felő a klíma befúvási hőmérsékletét méri az alsó meg az utas teret!
csak paintom van és azzal nem tudtam be forgatni!


király! ilyen se mindenkinek jut eszébe!! mondjuk a belső hőmérséklet még talán, de a befújt levegőjé..  :D ;) amugy jól néz ki, grat!  O0
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #77 Dátum: 2007 Április, 19, 16:00:43 »

király! ilyen se mindenkinek jut eszébe!! mondjuk a belső hőmérséklet még talán, de a befújt levegőjé..  :D ;) amugy jól néz ki, grat!  O0

A be fúvott levegő azért jutott eszembe mert klímás a kocsi és használat közben nem megy le 7-8fok környékére akkor kezd valahol szivárogi a gáz és így időben el tudom kapni...
Naplózva

m-tom

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #78 Dátum: 2007 Április, 19, 16:14:20 »

No nekem nincs  ajto kapcsoló gomba az első ajtónál sem és mégis müködik világitás.


Ott ne is keresd (az oszlopon), mert a zárszerkezetbe van beleapplikálva.... ;)
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #79 Dátum: 2007 Április, 19, 16:57:27 »

Ott ne is keresd (az oszlopon), mert a zárszerkezetbe van beleapplikálva.... ;)

Nekem meg az ajtó határolonál van mind a 4 ajtónál és a csomiba pedig egy kapszula van ami kapcsolja a pilácsot!
Naplózva

Bobeek

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #80 Dátum: 2007 Április, 19, 17:52:27 »

Nekem meg az ajtó határolonál van mind a 4 ajtónál és a csomiba pedig egy kapszula van ami kapcsolja a pilácsot!

nekem is ott van a 4 ajtónál, viszont a csomitartóét még nem sikerült megtalálni :-[ ;D
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #81 Dátum: 2007 Április, 19, 18:17:20 »

nekem is ott van a 4 ajtónál, viszont a csomitartóét még nem sikerült megtalálni :-[ ;D

boritás alatt kerezsgélj a ajtóhoz csavarozva!
Naplózva

Bobeek

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #82 Dátum: 2007 Április, 19, 18:21:13 »

boritás alatt kerezsgélj a ajtóhoz csavarozva!

akkor azért nem találtam eddig!!  ;D annyira azért nem volt egetverően sürgős, hogy ottis meglessem!  :D
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #83 Dátum: 2007 Április, 19, 20:45:42 »

A be fúvott levegő azért jutott eszembe mert klímás a kocsi és használat közben nem megy le 7-8fok környékére akkor kezd valahol szivárogi a gáz és így időben el tudom kapni...

Nagyon tetsz, gratu hozzá!
Van hozzá talán még háttérvilágítás is?

Olyanon gondolkodtam én meg, hogy egy nyomógombot építenék be valahova, és amíg nyomom, addig a hőmérőm a belső hőmérsékletet mérné, alapból pedig mindig a külsőt. De aztán mégiscsak eladtam a plusz érzékelőmet Dakarnak. Ám ha tudok még olcsón venni egyet, akkor lehet, hogy beépítem...
Naplózva

Gege

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #84 Dátum: 2007 Április, 19, 21:42:16 »

Hétvégén sikerült a be épités...

kicsit mellé ment a műgyanta így muszály volt meg festenem a lapot...
A felő a klíma befúvási hőmérsékletét méri az alsó meg az utas teret!
csak paintom van és azzal nem tudtam be forgatni!

Nagyon jó lett! gratula hozzá!
Naplózva

zool

  • Vendég
Re: csomagtér világítás
« Válasz #85 Dátum: 2007 Április, 20, 00:09:28 »

Szia gyárilag nincs!
neked kellene kábelezned illetve a kapcsolo a csomi ajtóban vagy egy kicsi kapszula formáju izé!

a belső világításból kijön a két szál vezeték, elmegy a bal hátsó lámpatesthez, onnan megindul jobbra, de nem tudom lekövetni, mert össze van bandázsolva az egész, ráadásul (természetesen) több egyforma színű drót játszik. ja, és úgy tűnik minden össze van kötve mindennel, mert folytonosságot is hiába mérek, sípol ez mindenhol. ettől függetlenül a hátsó világítás meg a központi is gond nélkül müxik. mindegy, akkor majd varázsolok kell bele egyet. azért kösz a segítséget.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #86 Dátum: 2007 Április, 20, 07:18:41 »

Nagyon tetsz, gratu hozzá!
Van hozzá talán még háttérvilágítás is?

Olyanon gondolkodtam én meg, hogy egy nyomógombot építenék be valahova, és amíg nyomom, addig a hőmérőm a belső hőmérsékletet mérné, alapból pedig mindig a külsőt. De aztán mégiscsak eladtam a plusz érzékelőmet Dakarnak. Ám ha tudok még olcsón venni egyet, akkor lehet, hogy beépítem...

AKöcci!

a háttér villany hiányzik belőle! Úgy vettem a számtech boltba, hogy ez nem az elemes változat és így van benne háttár villany azt amikor össze raktam akkor ki derült, hogy noncs benne! :(
De annyira nem baj mert szép vakitó kék lenne benne az meg nem jó!
Már utoldag nem tudom bele aplikálni a piros ledet mert nem lehet szét szedni csak nagy roncsolásal (műgyanta be folyt a hátlapjához igy össze ragadt!)
de talán egyszer szét töröm és ki cserélem egy olyanra amiben van háttér villany(nem nagy összeg 1000Ft a két szondával)!
Szépen mér és valósat mutat nem úgy mint a gyári az 3fokot felfele csal nekem...s
Naplózva

Bobeek

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #87 Dátum: 2007 Április, 20, 09:31:21 »

AKöcci!

a háttér villany hiányzik belőle! Úgy vettem a számtech boltba, hogy ez nem az elemes változat és így van benne háttár villany azt amikor össze raktam akkor ki derült, hogy noncs benne! :(
De annyira nem baj mert szép vakitó kék lenne benne az meg nem jó!
Már utoldag nem tudom bele aplikálni a piros ledet mert nem lehet szét szedni csak nagy roncsolásal (műgyanta be folyt a hátlapjához igy össze ragadt!)
de talán egyszer szét töröm és ki cserélem egy olyanra amiben van háttér villany(nem nagy összeg 1000Ft a két szondával)!
Szépen mér és valósat mutat nem úgy mint a gyári az 3fokot felfele csal nekem...s

mekkora ennek a szondája? vagy hogy néz ki?? lehet másra is fel lehetne használni??  ::) ;D
Naplózva

m-tom

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #88 Dátum: 2007 Április, 20, 09:35:05 »

mekkora ennek a szondája? vagy hogy néz ki?? lehet másra is fel lehetne használni??  ::) ;D

Robi most küldte:

http://www.kellytech.hu/termekek_elem.php?f=kategoria&which=543

Hát nem én is erre gondoltam...! :D
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #89 Dátum: 2007 Április, 20, 22:51:47 »


Látom, ügyes vagy, megy ez Neked...   :D
Gratu az extrához!

Zimu!

kicsit gondolkodtam...
Valami hasonló egyszerű módszerrel (2-3 dioda összevissza kötögetésével :D) nem lehet megoldani, hogy a csomagtér ajtó a központi zár kulccsal nyitásakor, zárásakor mindenképpen zárjon?

akkor nem kell figyelni, hogy éppen nyitva hagytam-e amikor beülök az autóba, és ha kifigyel valaki, hogy mit teszek a csomagtérbe, nem tudak belenyúlni pl piros lámpánál, vagy amig várok, hogy ki tudjak menni  a parkolóból.

az lenne a 2.0 verzió. szombaton beépitem az 1.0-t.


Köszi előre is!
Naplózva
FunTom

Bobeek

  • Vendég
Re: központi zár
« Válasz #90 Dátum: 2007 Április, 20, 23:34:44 »

Zimu!

kicsit gondolkodtam...
Valami hasonló egyszerű módszerrel (2-3 dioda összevissza kötögetésével) nem lehet megoldani, hogy a csomagtér ajtó a központi zár kulccsal nyitásakor, zárásakor mindenképpen zárjon? az lenne a 2.0 verzió. szombaton beépitem az 1.0-t.

akkor nem kell figyelni, hogy éppen nyitva hagytam-e amikor beülök az autóba, és ha kifigyel valaki, hogy mit teszek a csomagtérbe, nem tudak belenyúlni pl piros lámpánál, vagy amig várok, hogy ki tudjak menni  a parkolóból.

Köszi előre is!

ez pesten, és hasonló forgalmas helyeken igen előnyös dolog szerintem..
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #91 Dátum: 2007 Április, 20, 23:59:42 »

ez pesten, és hasonló forgalmas helyeken igen előnyös dolog szerintem..

szerintem is  :)
Nem véletlen az ötlet. Tulajdonképpen, még ugy lehetne tovább fejleszteni, hogy a központi zár csak akkor nyisson minden ajtót, ha pl hosszu ieig van elforditva a kulcs a zárban...
de ehhez szerintem egyszerűbb riasztót szerelni az autoba, ami élből tudja. Ezzel nem fogok kisérletezni. Elég a csomagtérajtót zárni szerintem. Az utastérbe meg nem dobok semmi iratot az ülésre, hanem az autostáskát ráakasztom a kézifékre, és a két ülés közé teszem. igy ne egyszerű kikapni talán
Naplózva
FunTom

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: központi zár
« Válasz #92 Dátum: 2007 Április, 21, 08:56:58 »

Zimu!

kicsit gondolkodtam...
Valami hasonló egyszerű módszerrel (2-3 dioda összevissza kötögetésével :D) nem lehet megoldani, hogy a csomagtér ajtó a központi zár kulccsal nyitásakor, zárásakor mindenképpen zárjon?

akkor nem kell figyelni, hogy éppen nyitva hagytam-e amikor beülök az autóba, és ha kifigyel valaki, hogy mit teszek a csomagtérbe, nem tudak belenyúlni pl piros lámpánál, vagy amig várok, hogy ki tudjak menni  a parkolóból.

az lenne a 2.0 verzió. szombaton beépitem az 1.0-t.


Köszi előre is!

FunTom:
Most egyáltalán nem értelek: hiszen azt írtad le ismét, amit a dióda megold: hogy csak kulccsal lehet a csomagteredet nyitni. Azt írtad, hogy a diódás ötletem bevált, és a központi zár szépen bezárja a korábban kulccsal kinyitott csomagteredet...

Lehet, hogy csak nem értelek, illetve nem teljesen egyértelműen fogalmaztál számomra.
Esetleg talán arról van szó, hogy -tegyük fel- a csomagteret kinyitottad kulccsal, majd bepakolsz. Később el szeretnél indulni az autóval, és azt szeretnéd elérni, hogy mikor kinyitod centrálzárral az autót, ez a kinyitás a csomagtér számára zárást jelentsen?

Ha igen, akkor erősítsd meg a feltételezésemet, aztán elgondolkodom egy olcsó megoldáson. Természetesen a kérés teljesíthető.
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #93 Dátum: 2007 Április, 21, 12:55:35 »

FunTom:
Most egyáltalán nem értelek: hiszen azt írtad le ismét, amit a dióda megold: hogy csak kulccsal lehet a csomagteredet nyitni. Azt írtad, hogy a diódás ötletem bevált, és a központi zár szépen bezárja a korábban kulccsal kinyitott csomagteredet...

Lehet, hogy csak nem értelek, illetve nem teljesen egyértelműen fogalmaztál számomra.
Esetleg talán arról van szó, hogy -tegyük fel- a csomagteret kinyitottad kulccsal, majd bepakolsz. Később el szeretnél indulni az autóval, és azt szeretnéd elérni, hogy mikor kinyitod centrálzárral az autót, ez a kinyitás a csomagtér számára zárást jelentsen?

Ha igen, akkor erősítsd meg a feltételezésemet, aztán elgondolkodom egy olcsó megoldáson. Természetesen a kérés teljesíthető.

pontosan erre gondoltam, tehát a centrálzár haszálata esetén a csomagtér mindenképpen záródjon, ha nyitom az autot, akkor is.
köszi
Naplózva
FunTom

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: központi zár
« Válasz #94 Dátum: 2007 Április, 21, 20:40:07 »

pontosan erre gondoltam, tehát a centrálzár haszálata esetén a csomagtér mindenképpen záródjon, ha nyitom az autot, akkor is.
köszi

Értelek.
Tehát a legolcsóbb megoldás az lesz, ha veszel egy Graetze-hidat, vagy pedig veszel még további három diódát a meglévő mellé, és a négy diódából készítesz Graetze-kapcsolást.
Ennek a négy kimeneti pontja közül kettő a bejövő vezetékekre csatlakozik, míg a másik kettő pedig közvetlenül megy a hátsó központizár-motorra. Tehát ennél a bekötésnél mindkét vezetéket meg kell szakítanod a csomagtérajtóban a központizár-motor előtt.
Ha nem ismered a Graetze-kapcsolást (egyszerű ám elkészíteni), akkor készítek majd valami rajzot, és beillesztem. A jövő hét elején tudom csak feltenni, a hétvégén még nem.
Szerintem filléres megoldás. Tehát csak további három ugyanolyan dióda kell, mint amit már vettél is...
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #95 Dátum: 2007 Április, 21, 21:16:23 »

Értelek.
Tehát a legolcsóbb megoldás az lesz, ha veszel egy Graetze-hidat, vagy pedig veszel még további három diódát a meglévő mellé, és a négy diódából készítesz Graetze-kapcsolást.
Ennek a négy kimeneti pontja közül kettő a bejövő vezetékekre csatlakozik, míg a másik kettő pedig közvetlenül megy a hátsó központizár-motorra. Tehát ennél a bekötésnél mindkét vezetéket meg kell szakítanod a csomagtérajtóban a központizár-motor előtt.
Ha nem ismered a Graetze-kapcsolást (egyszerű ám elkészíteni), akkor készítek majd valami rajzot, és beillesztem. A jövő hét elején tudom csak feltenni, a hétvégén még nem.
Szerintem filléres megoldás. Tehát csak további három ugyanolyan dióda kell, mint amit már vettél is...


tudod mit? akkor megvárom a jövőhét elejét, mert hogy nem ismerem a graetze-kapcsolást. így egyből a 2.0verzioju csomagtér ajtó központizár extrát fogom beépíteni.

Nagyon köszönöm előre is

u.i: elértem a 200 hozzászólást  O0 (csak tudnám, rob hogyan csinált 10000-nél többet)
Naplózva
FunTom

Bobeek

  • Vendég
Re: központi zár
« Válasz #96 Dátum: 2007 Április, 21, 21:34:08 »

tudod mit? akkor megvárom a jövőhét elejét, mert hogy nem ismerem a graetze-kapcsolást. így egyből a 2.0verzioju csomagtér ajtó központizár extrát fogom beépíteni.

Nagyon köszönöm előre is

u.i: elértem a 200 hozzászólást  O0 (csak tudnám, rob hogyan csinált 10000-nél többet)

9.oldal rajz!   ;) sok sikert, és jó barkácsolást!  :) O0
http://www.hit.bme.hu/~mihaly/elektr.iii/egyen.pdf
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #97 Dátum: 2007 Április, 21, 21:54:51 »

9.oldal rajz!   ;) sok sikert, és jó barkácsolást!  :) O0
http://www.hit.bme.hu/~mihaly/elektr.iii/egyen.pdf

köszi szépen, csak az a baj, hogy nem sokat értek belőle. meg ebben kondenzátor is van, leirás alapján legalábbis. ha nem baj, megvárom Zimu mit rajzol, vagy ha elmagyarázod, hogyan kell értelmezni, és összevetve Zimuval, aki 4 kimenetet mondott elmondod, hogyan van...
meg hétfőn tudok venni kondenzátort, addig nézem a rajzot, hátha mégis rájövök
Naplózva
FunTom

Bobeek

  • Vendég
Re: központi zár
« Válasz #98 Dátum: 2007 Április, 21, 22:30:06 »

köszi szépen, csak az a baj, hogy nem sokat értek belőle. meg ebben kondenzátor is van, leirás alapján legalábbis. ha nem baj, megvárom Zimu mit rajzol, vagy ha elmagyarázod, hogyan kell értelmezni, és összevetve Zimuval, aki 4 kimenetet mondott elmondod, hogyan van...
meg hétfőn tudok venni kondenzátort, addig nézem a rajzot, hátha mégis rájövök

csak a középső négyszöget nézd, a kondi, meg az ellenállás nem kell bele, és máris 4 pontod van!
igy valahogy:
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #99 Dátum: 2007 Április, 22, 20:06:14 »

csak a középső négyszöget nézd, a kondi, meg az ellenállás nem kell bele, és máris 4 pontod van!
igy valahogy:


igy már alakul a dolog, most már csak azt kellene tudnom, hogy melyik 2 pontja a bemeneti oldal, és melyik a 2 kimenő.
bocs, hogy ilyen értetlen vagyok, de ennyit tudok elektronikából. ::)
Naplózva
FunTom
Oldalak: 1 [2] 3 4 ... 199   Fel
 


Az oldal 0.436 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.