Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 199   Le

Szerző Téma: Elektromos dolgok...  (Megtekintve 1707390 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: központi zár
« Válasz #100 Dátum: 2007 Április, 22, 22:02:54 »

igy már alakul a dolog, most már csak azt kellene tudnom, hogy melyik 2 pontja a bemeneti oldal, és melyik a 2 kimenő.
bocs, hogy ilyen értetlen vagyok, de ennyit tudok elektronikából. ::)

Kösz, Bobeek, hogy a rajzot mellékelted!
Szóval a bejövő két vezetéket alulra, és felülre kell kötnöd. Tetszőleges, hogy melyiket hova. A bal, és a jobb pedig megy a központizár-motorra. Itt nem mindegy, hogy melyik szál melyik pólusra kapcsolódik, de 50 százalék, hogy elsőre jó lesz. Ha nem, akkor a bal, és a jobb oldali vezetékeket fordítva kösd be.
Ha véletlenül túl bonyolult, akkor lehet kész Graetze-hidat is venni, már párszáz forintért olyan is van, ami több Amper árammal is terhelhető...
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #101 Dátum: 2007 Április, 23, 08:13:36 »

Kösz, Bobeek, hogy a rajzot mellékelted!
Szóval a bejövő két vezetéket alulra, és felülre kell kötnöd. Tetszőleges, hogy melyiket hova. A bal, és a jobb pedig megy a központizár-motorra. Itt nem mindegy, hogy melyik szál melyik pólusra kapcsolódik, de 50 százalék, hogy elsőre jó lesz. Ha nem, akkor a bal, és a jobb oldali vezetékeket fordítva kösd be.
Ha véletlenül túl bonyolult, akkor lehet kész Graetze-hidat is venni, már párszáz forintért olyan is van, ami több Amper árammal is terhelhető...

Köszi a magyarázatot a rajzhoz, ma megveszem a diódákat és elkészítem a saját Graetz hidamat és átmegyek rajta a Dunán :)
Naplózva
FunTom

Bobeek

  • Vendég
Re: központi zár
« Válasz #102 Dátum: 2007 Április, 23, 11:15:29 »

Köszi a magyarázatot a rajzhoz, ma megveszem a diódákat és elkészítem a saját Graetz hidamat és átmegyek rajta a Dunán :)

 ;D ;D ;D
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #103 Dátum: 2007 Április, 28, 21:08:04 »

;D ;D ;D
Hát nem diodákat vettem, hanem graetz-hidat (8A) készen, és ma beszereltem a csomagtartoajto extrát.



mint látható nem szakítotam meg az eredeti vezetéket, igy bármikor visszaalakítható eredeti állapotra.
Kényelmesen elfér a graetzhid ilyen hosszu vezetékekkel is a csomiajtóban. Igy már csak kulccsal nyitható, és a központi zár zárja mindenképpen.
Naplózva
FunTom

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: központi zár
« Válasz #104 Dátum: 2007 Április, 28, 21:44:45 »

Hát nem diodákat vettem, hanem graetz-hidat (8A) készen, és ma beszereltem a csomagtartoajto extrát.

mint látható nem szakítotam meg az eredeti vezetéket, igy bármikor visszaalakítható eredeti állapotra.
Kényelmesen elfér a graetzhid ilyen hosszu vezetékekkel is a csomiajtóban. Igy már csak kulccsal nyitható, és a központi zár zárja mindenképpen.

Szép meló!  gratttttt!!!!

nálam már nem bizti, hogy elférne! :)

OFF:
ma szét szedtem az egész csomit és ki lett tapétázva hő szigetleő cuccal és arra ragasztottam hangszigetelő anyagot és erre ment rá az vacsi új kárpít!

holnap az ajtókat csinálom meg és szinte kész lesz a süket szoba! :)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: központi zár
« Válasz #105 Dátum: 2007 Április, 28, 22:31:23 »

Hát nem diodákat vettem, hanem graetz-hidat (8A) készen, és ma beszereltem a csomagtartoajto extrát.

mint látható nem szakítotam meg az eredeti vezetéket, igy bármikor visszaalakítható eredeti állapotra.
Kényelmesen elfér a graetzhid ilyen hosszu vezetékekkel is a csomiajtóban. Igy már csak kulccsal nyitható, és a központi zár zárja mindenképpen.

Tetszik...
Nem is rossz ötlet, amit kitaláltál: nagyvárosi autósoknak praktikus lehet.
Úgy belejöttél már a témába, hogy legközelebb mi kérünk tőled elektromos tippeket!   :D
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #106 Dátum: 2007 Április, 28, 22:34:10 »

Tetszik...
Nem is rossz ötlet, amit kitaláltál: nagyvárosi autósoknak praktikus lehet.
Úgy belejöttél már a témába, hogy legközelebb mi kérünk tőled elektromos tippeket!   :D

Hát azért az még messze van. de azért köszi a tanácsokat is és a biztatásokat is mindenkinek.
most már csak ezért: http://cgi.ebay.de/Angel-Style-Scheinwerfer-klar-schwarz-Peugeot-306-92-96_W0QQitemZ170103946162QQihZ007QQcategoryZ91010QQrdZ1QQcmdZViewItem fáj a szivem, de sajnos nincs 50eFt-om lámpára :'(
majd Nándi rácsap talán, hogy össze iljen a hátsólámpájával :D
Naplózva
FunTom

zoli

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 25
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 986
  • Autó színe: Szürke
  • Évjárat: 1997,12
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re: központi zár
« Válasz #107 Dátum: 2007 Április, 29, 17:30:07 »

Hát nem diodákat vettem, hanem graetz-hidat (8A) készen, és ma beszereltem a csomagtartoajto extrát.



mint látható nem szakítotam meg az eredeti vezetéket, igy bármikor visszaalakítható eredeti állapotra.
Kényelmesen elfér a graetzhid ilyen hosszu vezetékekkel is a csomiajtóban. Igy már csak kulccsal nyitható, és a központi zár zárja mindenképpen.
Bocs de valamiről lamaradtam. Mire is jó az, hogy kulcsal nyitható és a központi zár zárja? Félre értés ne essék érdekes megoldás és szépen megvan csinálva! De a gyakorlatban ez mért jó ???
Naplózva
Munkaidőm kötetlen, megyek mint a töketlen!

Bobeek

  • Vendég
Re: központi zár
« Válasz #108 Dátum: 2007 Április, 29, 18:33:44 »

a lényeg, hogy mindenképp zárva marad a csomagtartó, csak kulcsal nyilik! pesten hasznos dolog, nem tudják kikapni a piroslámpánál a cuccost..
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #109 Dátum: 2007 Április, 29, 21:21:10 »

a lényeg, hogy mindenképp zárva marad a csomagtartó, csak kulcsal nyilik! pesten hasznos dolog, nem tudják kikapni a piroslámpánál a cuccost..
Pontosan..
illetve akkor marad nyitva, ha az auto bezárása után utoljára  nyitod a csomagtartot, és elfelejted bezárni. De erre ilyen szinten nincs védelem szerintem
Naplózva
FunTom

zoli

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 25
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 986
  • Autó színe: Szürke
  • Évjárat: 1997,12
  • Lakóhely: Nyíregyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re: központi zár
« Válasz #110 Dátum: 2007 Április, 29, 21:58:47 »

a lényeg, hogy mindenképp zárva marad a csomagtartó, csak kulcsal nyilik! pesten hasznos dolog, nem tudják kikapni a piroslámpánál a cuccost..
Így már érthető. A pesti pirosak ennyire veszéjesek?
Naplózva
Munkaidőm kötetlen, megyek mint a töketlen!

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: központi zár
« Válasz #111 Dátum: 2007 Április, 30, 09:51:56 »

Így már érthető. A pesti pirosak ennyire veszéjesek?

OFF:

mostanság volt jónéhány eset, hogy a jó fej motoros a lámpánál ki kapja a cuccot és máris el illan!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: központi zár
« Válasz #112 Dátum: 2007 Április, 30, 10:39:00 »

Pontosan..
illetve akkor marad nyitva, ha az auto bezárása után utoljára  nyitod a csomagtartot, és elfelejted bezárni. De erre ilyen szinten nincs védelem szerintem

Már hogyne volna védelem...
Például valószínűleg nem különösebben nagy gond azt megoldani, hogy a csomagtérlámpa kikapcsolása (=a csomagtérajtó lecsukása) után néhány másodperccel bezárjon a csomagtér-centrálzár...
Naplózva

Kádas Nándor

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #113 Dátum: 2007 Április, 30, 11:03:46 »

mutter 307-es pugjában van egy gomb amit ha megnyomunk akkor bezárja az összes ajtót menet közben.Szerintem nem lenne nehéz beépíteni egy ilyet.
Naplózva

Dakar 306

  • Füred-Team
  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 219
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6.724
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Maglód
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #114 Dátum: 2007 Április, 30, 12:34:12 »

mutter 307-es pugjában van egy gomb amit ha megnyomunk akkor bezárja az összes ajtót menet közben.Szerintem nem lenne nehéz beépíteni egy ilyet.

Az én kocsimba 4 ilyen gomb van,minden ajtón 1-1,de elég egyet lenyomni,ezért központi zár  :D :D :D :D
Naplózva

Bobeek

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #115 Dátum: 2007 Április, 30, 16:10:35 »

mutter 307-es pugjában van egy gomb amit ha megnyomunk akkor bezárja az összes ajtót menet közben.Szerintem nem lenne nehéz beépíteni egy ilyet.

báttyám megane-ja meg ha elérte a 7 km/h sebességet, akkor aut lezárta a 4 ajtót, plusz a csomit.. mondjuk elég hülyeség, ha belegondolok, mert mivan, ha valaki egyedül balesetezik, és elájul, vagy akármi, akkor hogy nyitják ki kivűlről??  :-\
Naplózva

Kádas Nándor

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #116 Dátum: 2007 Április, 30, 17:15:49 »

báttyám megane-ja meg ha elérte a 7 km/h sebességet, akkor aut lezárta a 4 ajtót, plusz a csomit.. mondjuk elég hülyeség, ha belegondolok, mert mivan, ha valaki egyedül balesetezik, és elájul, vagy akármi, akkor hogy nyitják ki kivűlről??  :-\

Erre a célra léteznek különböző speciális szerszámok.Pl.:tégla ;D
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #117 Dátum: 2007 Április, 30, 19:50:41 »

Már hogyne volna védelem...
Például valószínűleg nem különösebben nagy gond azt megoldani, hogy a csomagtérlámpa kikapcsolása (=a csomagtérajtó lecsukása) után néhány másodperccel bezárjon a csomagtér-centrálzár...

Ezzel az az 1 bajom van, hogy nekem nem mindig kapcsol be a csomagtérvilágitás. igy lehet hogy nem lenne rá hatással a lecsukás.
Naplózva
FunTom

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #118 Dátum: 2007 Április, 30, 20:03:54 »

báttyám megane-ja meg ha elérte a 7 km/h sebességet, akkor aut lezárta a 4 ajtót, plusz a csomit.. mondjuk elég hülyeség, ha belegondolok, mert mivan, ha valaki egyedül balesetezik, és elájul, vagy akármi, akkor hogy nyitják ki kivűlről??  :-\

nem lehet hogy a légzsákindito automatika nyitja?
Naplózva
FunTom

Bobeek

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #119 Dátum: 2007 Április, 30, 21:15:04 »

nem lehet hogy a légzsákindito automatika nyitja?

hát az lehetséges, annyira nem foglalkoztam vele.. azóta meg már totálkárosra törte a bátyám.. :-\
Naplózva

m-tom

  • Vendég
Re: központi zár
« Válasz #120 Dátum: 2007 Április, 30, 21:37:56 »

Már hogyne volna védelem...
Például valószínűleg nem különösebben nagy gond azt megoldani, hogy a csomagtérlámpa kikapcsolása (=a csomagtérajtó lecsukása) után néhány másodperccel bezárjon a csomagtér-centrálzár...

Már csak azt kell kiküszöbölni, hogy ne zárd ki magad... Btw a fenti funkciót a gyári riasztók is tudják.
Naplózva

cirmy

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #121 Dátum: 2007 Május, 01, 09:40:48 »

mutter 307-es pugjában van egy gomb amit ha megnyomunk akkor bezárja az összes ajtót menet közben.Szerintem nem lenne nehéz beépíteni egy ilyet.

én filózok egy csomagtérajó nyitó eltüntető projekten. motorosan meg lehetne oldani belülről lehetne mint a többinék. zimu biztos kenné ezt a műveletet  ;D
Naplózva

Nick88

  • V.I.P
  • Családtag
  • **
  • Népszerűség: 166
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5.662
  • Autó színe: Silver
  • Évjárat: 2001.08
  • Lakóhely: Cegléd
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
    • Nick's Carstyling Page
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #122 Dátum: 2007 Május, 01, 12:58:20 »

én filózok egy csomagtérajó nyitó eltüntető projekten. motorosan meg lehetne oldani belülről lehetne mint a többinék. zimu biztos kenné ezt a műveletet  ;D


Nem bonyolult a dolog!
Már csináltuk a haverom astráján! ;)

pirinyo

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 13
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.628
  • Autó színe: MOKQ
  • Évjárat: 1994
  • Lakóhely: Veszprémvarsány
  • Motor: 1.9D
  • Típus: 5 ajtós
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #123 Dátum: 2007 Május, 01, 20:01:38 »

én filózok egy csomagtérajó nyitó eltüntető projekten. motorosan meg lehetne oldani belülről lehetne mint a többinék. zimu biztos kenné ezt a műveletet  ;D
Suzuki ignácban is van ilyen. :P
Naplózva
"Letiporhatnak,de meg nem győzhetnek,vádolhatnak,de meg nem hazudtolhatnak,elvehetik életed,de nem vehetik el igazságod."

cirmy

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #124 Dátum: 2007 Május, 02, 12:05:43 »

lehet meghalt a hűtőventim. de lehet nem. le szeretném tesztelni, h megy-e. honnan kapja a jelet? hogy teszteljem le?
Naplózva

m-tom

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #125 Dátum: 2007 Május, 02, 12:09:09 »

lehet meghalt a hűtőventim. de lehet nem. le szeretném tesztelni, h megy-e. honnan kapja a jelet? hogy teszteljem le?

A sima venti (nem a légkondis) a motoron lévő hőgombáról kapja a jelet. A dupla ventis valszeg kap valamit a légkonditól is...

Köss rá egy testet meg egy pozitívot aztán meglátod....
Naplózva

cirmy

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #126 Dátum: 2007 Május, 02, 12:14:24 »

A sima venti (nem a légkondis) a motoron lévő hőgombáról kapja a jelet. A dupla ventis valszeg kap valamit a légkonditól is...

Köss rá egy testet meg egy pozitívot aztán meglátod....

enyém légkondis és 2 ventillátoros :)
Naplózva

m-tom

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #127 Dátum: 2007 Május, 02, 12:56:17 »

enyém légkondis és 2 ventillátoros :)

Tudom! Attól még magát a ventit tesztelheted a lentiek alapján. Sztem nem azzal lesz a baj, mert ez egyszerű, mint a faék, hanem jeladóval, relével, akármivel...
Naplózva

Break 306

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #128 Dátum: 2007 Május, 06, 06:44:47 »

enyém légkondis és 2 ventillátoros :)
Huzd le a termosztáthoz legközelebb eső jeladórol a csatit,és a ventinek menni kell.Ősszesen 3-db van ,de a termosztátol indulj el.Nekem egyszer sikerült bemosatni egy alvázmosásnál,és a csatiba került vizcseppek okozták a galibát.Nekem  össze-vissza kapcsolt-60foknál be,105-nél meg nem.  ???
Naplózva

Break 306

  • Vendég
Re: központi zár
« Válasz #129 Dátum: 2007 Május, 06, 06:49:15 »

Már csak azt kell kiküszöbölni, hogy ne zárd ki magad... Btw a fenti funkciót a gyári riasztók is tudják.
Nekem meg a csomagtér ajtó nem záródik be a köszpontival.De nem is tudom hogy mióta járok már igy.Ma szétszedem lehet hol szálszakadásos.Remélem az utastérben van csati és onnan elég cserélni.
Naplózva

m-tom

  • Vendég
Re: központi zár
« Válasz #130 Dátum: 2007 Május, 06, 10:59:43 »

Nekem meg a csomagtér ajtó nem záródik be a köszpontival.De nem is tudom hogy mióta járok már igy.Ma szétszedem lehet hol szálszakadásos.Remélem az utastérben van csati és onnan elég cserélni.

Sztem szedd le a csomagtér ajtó burkolatát és próbáld kimérni, hogy kap-e jelet. Ha nem jut el idáig a jel, akkor nagy valószínűséggel a tető jobb és bal felső sarkán átmenő kábelkötegben szakadt valammelyik vezetéked (nálam is ez volt). Hogy a zár kábelei melyik oldalon mennek, azt így fejből nem tudom, de az ajtó belsejében talán végig tudod követni. A gumiharangot sajnos szét kell vágni a javításhoz (vagy kifűzöd belőle a vezetékeket, ami rohadt nagy meló). 
Naplózva

Break 306

  • Vendég
Re: központi zár
« Válasz #131 Dátum: 2007 Május, 06, 13:30:52 »

Sztem szedd le a csomagtér ajtó burkolatát és próbáld kimérni, hogy kap-e jelet. Ha nem jut el idáig a jel, akkor nagy valószínűséggel a tető jobb és bal felső sarkán átmenő kábelkötegben szakadt valammelyik vezetéked (nálam is ez volt). Hogy a zár kábelei melyik oldalon mennek, azt így fejből nem tudom, de az ajtó belsejében talán végig tudod követni. A gumiharangot sajnos szét kell vágni a javításhoz (vagy kifűzöd belőle a vezetékeket, ami rohadt nagy meló). 
Minden rendben az amire gyanakodtam,és amit ROBI is mondott.Szálszakadás.Ugylátszik itt is gond mint az elözö gépemnél.De itt könnyebb a dolgom.a fényképeket mellékelem.

http://kep.tar.hu/peugeot306/50472349/29828735#2

http://kep.tar.hu/peugeot306/50472349/29828733#2

http://kep.tar.hu/peugeot306/50472349/29828729#2


A motortól a hátsó ablak közepéig kell cserélni a kábelt.A gumiharangot nem kell szétvágni, be lehet füzni a kábelt, csak csavarni kell közben.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: központi zár
« Válasz #132 Dátum: 2007 Május, 07, 23:14:36 »

Kösz Rob az S3-as francia nyelvű manuált!

Menten rávetettem magam a villamosságra...  ;)
A 189-es oldalon furcsaságot tapasztaltam a kapcsolási rajzokat nézegetve:
Egy-két hónapja rengeteget küzdöttem, mire sikerült feltérképeznem az elektromos ablakemelő működését. Most meg akartam nézni, hogy miként is rajzolták meg a gyári bekötést, és nagyon meglepődtem.
Elvileg szerintem ilyen nem lehet...
Egyik motor sem tud a rajz alapján soha testet kapni, és például azt teljesen figyelmem kívül hagyja a rajz, hogy a bal oldalról a túloldali ablak is működtethető. Csak két kapcsolót rajzol, nem pedig hármat, egyáltalán nem értem.  ???
Valaki esetleg tudja értelmezni ezt a kapcsolási rajzot?

Az alatta lévő 190-es rajz már kicsit érthetőbb, de valahogy az sem korrekt. Az elvileg a Bobeek-féle bal oldalon automata ablakemelő akar lenni...

Ettől függetlenül végre megvan a megoldás a mindkétoldali full-komfort üzemmódhoz (ajtóátvezető csatik bolygatása, új vezetékek fűzése nélkül, csak sajna költséges). Tesóm Xantiján most tesztelem.

Bobeek:
Ha még mindig érdekel, a Te balról automata ablakodat nem bolygatva, van megoldásom a mindkét oldalról automata utasablakra úgy, hogy nem kell kábelt egyik ajtóba sem átfűzni!
Annyi a "szépséghiba" a Te jelenlegi bal automatádhoz képest, hogy mivel a jobb oldali ablak kapcsolói természetesen nem négy- hanem háromállásúak, így az automata üzemmód természetesen nem történhet a kapcsoló "túlhúzásával", hanem a pillanatnyi érintésre automata, és a fél másodpercnél hosszabb nyomásra, vagy húzásra hagymányos működésű. tehát addig megy, amíg nyomom neki.
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #133 Dátum: 2007 Május, 08, 08:15:19 »



Bobeek:
Ha még mindig érdekel, a Te balról automata ablakodat nem bolygatva, van megoldásom a mindkét oldalról automata utasablakra úgy, hogy nem kell kábelt egyik ajtóba sem átfűzni!
Annyi a "szépséghiba" a Te jelenlegi bal automatádhoz képest, hogy mivel a jobb oldali ablak kapcsolói természetesen nem négy- hanem háromállásúak, így az automata üzemmód természetesen nem történhet a kapcsoló "túlhúzásával", hanem a pillanatnyi érintésre automata, és a fél másodpercnél hosszabb nyomásra, vagy húzásra hagymányos működésű. tehát addig megy, amíg nyomom neki.

Ez s1-en is tudna működni?, lehet hogy érdekelne engem is .Azt persze tudni érdemes, hogy nem vagyok nagy elektronyos embör, tehát minél eccrűbb megoldás, vagy jól dokumentált, különben rengeteg kérdésem lesz meg fotóm :o
Naplózva
FunTom

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #134 Dátum: 2007 Május, 08, 12:00:34 »

Srácok!!

Úgy nézki, hogy kezd a generátorom be halni....
nem tölti fel rendesen az akkur illetve 2-3havonta el pukkan a xenonom trafója!
hidegen a tőltő feszem 14.6V... melegen meg még nem mértem.

Ebből gondolom, hogy valami nem stimml!!!

Szerintetek?
Naplózva

cirmy

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #135 Dátum: 2007 Május, 08, 14:36:55 »

Srácok!!

Úgy nézki, hogy kezd a generátorom be halni....
nem tölti fel rendesen az akkur illetve 2-3havonta el pukkan a xenonom trafója!
hidegen a tőltő feszem 14.6V... melegen meg még nem mértem.

Ebből gondolom, hogy valami nem stimml!!!

Szerintetek?

fesszabályzó? Bár elektromosságban sztem Zimu jobban ott van!!!!!!!!!!!!!
Naplózva

drarpad

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #136 Dátum: 2007 Május, 08, 14:49:57 »

Srácok!!

Úgy nézki, hogy kezd a generátorom be halni....
nem tölti fel rendesen az akkur illetve 2-3havonta el pukkan a xenonom trafója!
hidegen a tőltő feszem 14.6V... melegen meg még nem mértem.

Ebből gondolom, hogy valami nem stimml!!!

Szerintetek?
Mérj rá többször is sztem, a túlfesz magyarázhatja hoyg elpukkan a xenon trafója, de az akksit is kinyírja!
Viszont ha nem tölti föl az akksit akkor ingadoznia kell!
Fesz szabályzót szerintem is érdemes lenne megnézetni!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #137 Dátum: 2007 Május, 08, 20:01:08 »

Srácok!!

Úgy nézki, hogy kezd a generátorom be halni....
nem tölti fel rendesen az akkur illetve 2-3havonta el pukkan a xenonom trafója!
hidegen a tőltő feszem 14.6V... melegen meg még nem mértem.

Ebből gondolom, hogy valami nem stimml!!!

Szerintetek?

Semmi gond a 14,6 V-os töltőfeszültséggel, hiszen 14,4 körüli az ideális. A 12V az csak a névleges feszültség, járó motornál soha nincs 13,5 V alatt a feszültség.
A xenonod trafóját védi biztosíték? Ha igen, akkor eggyel kisebbet raknék be próbaképpen (például 10A-es helyett csak 7,5A-eset.
Azt miből sejted, hogy nem tölti fel rendesen a generátor az akkumulátorodat?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: központi zár
« Válasz #138 Dátum: 2007 Május, 08, 20:08:08 »


Ez s1-en is tudna működni?, lehet hogy érdekelne engem is .Azt persze tudni érdemes, hogy nem vagyok nagy elektronyos embör, tehát minél eccrűbb megoldás, vagy jól dokumentált, különben rengeteg kérdésem lesz meg fotóm :o
[/quote]

Igen, most már S1-re is tudom ajánlani.
Úgy emlékszem, hogy XT-d van, szóval valószínűleg Neked is automata a bal oldalon az ablakemelőd. Ha nem, akkor sajnos csak két külön elektronika beépítéséve, vagy pedig két további vezeték befűzésével (egyik ajtóból a másikba, ami szinte lehetetlen) tudom azt megoldani, hogy a jobb oldali is automata legyen mindkét oldalról.
Normál kivitelnél annyit tud a bal ajtóba épített elektronika, hogy a vezető számára mindkét ablak automata, de az utasnak marad hagyományos. Mindkét ablakra nyomatékérzékelő is van.
Naplózva

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #139 Dátum: 2007 Május, 09, 07:33:51 »

Semmi gond a 14,6 V-os töltőfeszültséggel, hiszen 14,4 körüli az ideális. A 12V az csak a névleges feszültség, járó motornál soha nincs 13,5 V alatt a feszültség.
A xenonod trafóját védi biztosíték? Ha igen, akkor eggyel kisebbet raknék be próbaképpen (például 10A-es helyett csak 7,5A-eset.
Azt miből sejted, hogy nem tölti fel rendesen a generátor az akkumulátorodat?

védi csak nem tudom hogy mekkora! a gyári helyre lett be rakva igy a gyári fényszóró biztije védi...
rá mértem és 12V környéke volt benne egy több száz KM-s út után illetve van az akkun kémlelő nyilás és az mindig zöld volt(ez a jó) de mostanában fekete azaz lemerülöben van! és 2,5 vagy 3éves az akku így gondolni se merem, hogy az a rossz (Delphi)...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #140 Dátum: 2007 Május, 09, 07:47:38 »

védi csak nem tudom hogy mekkora! a gyári helyre lett be rakva igy a gyári fényszóró biztije védi...
rá mértem és 12V környéke volt benne egy több száz KM-s út után illetve van az akkun kémlelő nyilás és az mindig zöld volt(ez a jó) de mostanában fekete azaz lemerülöben van! és 2,5 vagy 3éves az akku így gondolni se merem, hogy az a rossz (Delphi)...

Könnyen lehet, hogy úgy kötötték be, hogy a gyári biztik nem a trafókat védik, de ennek érdemes volna pontosan utánanézni. A gyári fényszóró-biztosítékok 10 A-esek.

Nyugalmi állapotban az akkunak 12,6 V körül illik tudnia.

A töltésjelző lámpád soha nem pislákol (például alapjáraton, vagy kis fordulaton?)
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #141 Dátum: 2007 Május, 09, 08:10:24 »


Igen, most már S1-re is tudom ajánlani.
Úgy emlékszem, hogy XT-d van, szóval valószínűleg Neked is automata a bal oldalon az ablakemelőd. Ha nem, akkor sajnos csak két külön elektronika beépítéséve, vagy pedig két további vezeték befűzésével (egyik ajtóból a másikba, ami szinte lehetetlen) tudom azt megoldani, hogy a jobb oldali is automata legyen mindkét oldalról.
Normál kivitelnél annyit tud a bal ajtóba épített elektronika, hogy a vezető számára mindkét ablak automata, de az utasnak marad hagyományos. Mindkét ablakra nyomatékérzékelő is van.

Valóban XT, a bal ablakemelő automata, a jobb meg nem. És bizony néha zavaró, hogy a jobb ablakot nyomnom kell baloldalrol, mig felmegy. Utasként nem zavar, de ha vezetek, jobb, ha nem arra kell figyelnem
Naplózva
FunTom

Rozsahegyir

  • Adminisztrátor
  • Le sem lehet lőni
  • *****
  • Népszerűség: 343
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 20.758
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 2002/06
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: Sedan
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #142 Dátum: 2007 Május, 09, 10:35:25 »

Könnyen lehet, hogy úgy kötötték be, hogy a gyári biztik nem a trafókat védik, de ennek érdemes volna pontosan utánanézni. A gyári fényszóró-biztosítékok 10 A-esek.

Nyugalmi állapotban az akkunak 12,6 V körül illik tudnia.

A töltésjelző lámpád soha nem pislákol (például alapjáraton, vagy kis fordulaton?)


ha a tompitottnak külön van biztije akkor védi a trafót is mert a trafónak az áram ellátása a tompitott izzó csatijából kapja...
ezt nem tudom...
a lámpám egyszer villant fel de akkor nem volt óra illetve fék lámpám mert ki ment a bizti (érdekes, hogy egy 10A-s biztije van. illetve az is érdekes, hogy a töltés össze van rakva a fék lámpával illetve az órával)! De ez kb. 1 éve volt...
Naplózva

Bobeek

  • Vendég
Re: Elektromos dolgok...
« Válasz #143 Dátum: 2007 Május, 09, 12:08:23 »

ha a tompitottnak külön van biztije akkor védi a trafót is mert a trafónak az áram ellátása a tompitott izzó csatijából kapja...
ezt nem tudom...
a lámpám egyszer villant fel de akkor nem volt óra illetve fék lámpám mert ki ment a bizti (érdekes, hogy egy 10A-s biztije van. illetve az is érdekes, hogy a töltés össze van rakva a fék lámpával illetve az órával)! De ez kb. 1 éve volt...

4 db 10A-es bizti védi gyárilag a világítást, jobb-bal tompitott, ill jobb-bal refi..
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: központi zár
« Válasz #144 Dátum: 2007 Május, 09, 15:55:26 »

Valóban XT, a bal ablakemelő automata, a jobb meg nem. És bizony néha zavaró, hogy a jobb ablakot nyomnom kell baloldalrol, mig felmegy. Utasként nem zavar, de ha vezetek, jobb, ha nem arra kell figyelnem


Így, hogy a bal oldalon automatikus, sokkal egyszerűbb megoldani.
Tehát csak egy elektronikára van szükség, amit a jobb ajtóba kell építeni. A kis kábel a relékkel szintén a jobb oldali ajtóba kerülnek.
Sajnos nem ismerem az S1-es 306-os ajtaját belülről, de talán belefér. Az S2-esben hatalmas üres helyek vannak belül.
Az ára így 9000 Ft
A tudása: mindkét oldalról automata a jobb oldali ablak, és van nyomatékhatároló is hozzá.
Pillanatnyi nyomásra indul, és bármelyik oldalról megállítható. Ha fél másodpercnél hosszabban nyomod, akkor pedig (hagyományos módon) csak addig működik, amíg nyomod a gombot.
Naplózva

FunTom

  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 45
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.287
  • Autó színe: piros
  • Évjárat: 1993.04
  • Lakóhely: Vác
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 5 ajtós
Re: központi zár
« Válasz #145 Dátum: 2007 Május, 10, 08:06:26 »

Így, hogy a bal oldalon automatikus, sokkal egyszerűbb megoldani.
Tehát csak egy elektronikára van szükség, amit a jobb ajtóba kell építeni. A kis kábel a relékkel szintén a jobb oldali ajtóba kerülnek.
Sajnos nem ismerem az S1-es 306-os ajtaját belülről, de talán belefér. Az S2-esben hatalmas üres helyek vannak belül.
Az ára így 9000 Ft
A tudása: mindkét oldalról automata a jobb oldali ablak, és van nyomatékhatároló is hozzá.
Pillanatnyi nyomásra indul, és bármelyik oldalról megállítható. Ha fél másodpercnél hosszabban nyomod, akkor pedig (hagyományos módon) csak addig működik, amíg nyomod a gombot.

Akkor még sporolnom kell erre is, meg a belső világitás okositora is :-\
Naplózva
FunTom

zool

  • Vendég
Re: Belső utastér lámpa tuning...
« Válasz #146 Dátum: 2007 Május, 11, 00:01:21 »

utánanéztem, van 20, 35, sőt még 50 wattos is ebből a G4-ből!!! csak az a kár, hogy ezek már hamar leolvasztanák a foglalatot, meg a búrát..  :-\

Régi téma, de felhozom, mert nagyon jó ötletnek tartottam, én is kicseréltem a belső világítást ilyen 10W-os izzóra. Nagyon klafa, de 4-5 perc után már süt az egész. Szétszedtem, és a fehér foglalat már teljesen sárgás-barnás volt. Az ajtónyitás idejét biztos bírja, de egy kis dumcsit már nem ajánlott égő világításnál lebonyolítani. Nekem sokat van nyitva az ajtóm, úgyhogy nem mertem bennehagyni. kicseréltem LEDre :)
Naplózva

Bobeek

  • Vendég
Re: Belső utastér lámpa tuning...
« Válasz #147 Dátum: 2007 Május, 11, 00:13:52 »

Régi téma, de felhozom, mert nagyon jó ötletnek tartottam, én is kicseréltem a belső világítást ilyen 10W-os izzóra. Nagyon klafa, de 4-5 perc után már süt az egész. Szétszedtem, és a fehér foglalat már teljesen sárgás-barnás volt. Az ajtónyitás idejét biztos bírja, de egy kis dumcsit már nem ajánlott égő világításnál lebonyolítani. Nekem sokat van nyitva az ajtóm, úgyhogy nem mertem bennehagyni. kicseréltem LEDre :)

énis kipróbáltam az első-belső villanynál, és úgy ahogy mondod, 5 perc, és tűzforró az egész.. nekem azóta is bent van még, csak a kapcsoló van "0" állásban, úgyse használom túl gyakran.. viszont a 10watt, na az igen meggyőző, fényáradat!  :-! ;D
Naplózva

zool

  • Vendég
Re: Belső utastér lámpa tuning...
« Válasz #148 Dátum: 2007 Május, 11, 02:53:47 »

énis kipróbáltam az első-belső villanynál, és úgy ahogy mondod, 5 perc, és tűzforró az egész.. nekem azóta is bent van még, csak a kapcsoló van "0" állásban, úgyse használom túl gyakran.. viszont a 10watt, na az igen meggyőző, fényáradat!  :-! ;D

Az bizony az! Na de a 3 led is nagyon virít, csak a rendőrbácsi meg ne lássa, mert kék :)
Ja, tegnap sikerült bekékítenem az órát a középkonzolon, holnap nekiállok a műszerfalnak! Önbizalomban nincs hiány :) Ha valami normálisat sikerül kreálnom, igyekszem megosztani a társasággal.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re: Belső utastér lámpa tuning...
« Válasz #149 Dátum: 2007 Május, 11, 07:39:39 »

Régi téma, de felhozom, mert nagyon jó ötletnek tartottam, én is kicseréltem a belső világítást ilyen 10W-os izzóra. Nagyon klafa, de 4-5 perc után már süt az egész. Szétszedtem, és a fehér foglalat már teljesen sárgás-barnás volt. Az ajtónyitás idejét biztos bírja, de egy kis dumcsit már nem ajánlott égő világításnál lebonyolítani. Nekem sokat van nyitva az ajtóm, úgyhogy nem mertem bennehagyni. kicseréltem LEDre :)

Erre a problémára is hasznos az intelligens belsőlámpa-vezérlő.
Amióta bent figyel, azóta soha nem használom a lámpa kapcsolóját, mert nyitva hagyott ajtónál két perc után kikapcsol magától.
Naplózva
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 ... 199   Fel
 


Az oldal 0.444 másodperc alatt készült el 29 lekéréssel.