Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserĂŠlni kell

Szerző Téma: SzerelĂŠs ĂŠs Tuning  (Megtekintve 4965950 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34000 Dátum: 2020 Április, 06, 16:33:46 »
Szia,

HibakĂłd kiolvasĂĄssal kezdenĂŠk. Addig kĂĄr alkatrĂŠszeket cserĂŠlgetni vaktĂĄban. Azok kĂśzĂźl amit leĂ­rtĂĄl, bĂĄrmelyik lehet.

Szia

A benzinszivattyĂş nem okoz ilyen hibajelensĂŠget.
A leĂ­rtak alapjĂĄn vagy trafĂł vagy pedig az egyik injektor (ĂĄltalĂĄban az 1es) szĂłrakozik.
Ezeket a kĂśrĂśket pont ugyanezzel a hibajelensĂŠggel mĂĄr vĂŠgigfutottam rĂŠgebben  whistle
Az alkatrĂŠszeket tekintve pedig van egy doboz maradĂŠk cuccom amiben van mĹąkĂśdő trafĂł ĂŠs 3db bevizsgĂĄlt ĂŠs tisztĂ­tott injektor is amit ha megunok kerĂźlgetni kidobom a kukĂĄba de ha valaki hasznĂĄt tudja venni akkor szĂ­vesebben odaadnĂĄm mint kidobnĂĄm  :-! csak el kell jĂśnni ĂŠrte.

Ăźdv:KrisztiĂĄn

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34001 Dátum: 2020 Április, 06, 18:57:40 »
Szia

A benzinszivattyĂş nem okoz ilyen hibajelensĂŠget.
A leĂ­rtak alapjĂĄn vagy trafĂł vagy pedig az egyik injektor (ĂĄltalĂĄban az 1es) szĂłrakozik.
Ezeket a kĂśrĂśket pont ugyanezzel a hibajelensĂŠggel mĂĄr vĂŠgigfutottam rĂŠgebben  whistle
Az alkatrĂŠszeket tekintve pedig van egy doboz maradĂŠk cuccom amiben van mĹąkĂśdő trafĂł ĂŠs 3db bevizsgĂĄlt ĂŠs tisztĂ­tott injektor is amit ha megunok kerĂźlgetni kidobom a kukĂĄba de ha valaki hasznĂĄt tudja venni akkor szĂ­vesebben odaadnĂĄm mint kidobnĂĄm  :-! csak el kell jĂśnni ĂŠrte.

Ăźdv:KrisztiĂĄn

Persze ha van maradék cucc, akkor lehet cserélgetni. De amikor valaki elkezdi megvenni a trafót, aztán az injektorokat, benzinszivattyút, aztán a végén kiderül, hogy valami apróság miatt volt az egész, az kellemetlen nem? Személy szerint jobban szeretek hibakereséssel kezdeni, mint alkatrész cserélgetéssel. (ha nincs ingyen elérhető pótalkatrész...)

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34002 Dátum: 2020 Április, 06, 19:10:16 »
Persze ha van maradék cucc, akkor lehet cserélgetni. De amikor valaki elkezdi megvenni a trafót, aztán az injektorokat, benzinszivattyút, aztán a végén kiderül, hogy valami apróság miatt volt az egész, az kellemetlen nem? Személy szerint jobban szeretek hibakereséssel kezdeni, mint alkatrész cserélgetéssel. (ha nincs ingyen elérhető pótalkatrész...)

Teljes mĂŠrtĂŠkben igazad van ĂŠs egyet is ĂŠrtek veled  :-! ki kell hasznĂĄlni a diagnosztika ĂĄltal adott lehetősĂŠgeket.
A leĂ­rt jelensĂŠggel sz.pt@m anno ĂŠn is ĂŠpp eleget,mire meglett a hiba.A diag nekem akkor a trafĂłra panaszkodott ĂŠs az injektorral volt baj.
De bĂ­zzunk benne hogy meglesz a hiba oka ĂŠs Ăşjra mozoghat a kis oroszlĂĄn :-)
EgyĂŠbkĂŠnt az emlĂ­tett doboz cucc bĂĄrkinek a rendelkezĂŠsĂŠre ĂĄll akinek szĂźksĂŠge lenne rĂĄ,ĂŠn csak pakolgatom egyik polcrĂłl a mĂĄsikra.
PrivĂĄtban lehet keresni ĂŠs ĂśsszeĂ­rom mik maradtak. (pĂŠnzt nem kĂŠrek ĂŠrte,de a sĂśrt azt szeretem  ;D  :-)) )

Ăźdv:KrisztiĂĄn

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34003 Dátum: 2020 Április, 08, 12:08:47 »
Most kaptam vissza az autót a szerelőtől.
Rosszabb lett, mint volt. :(
A rĂĄzkĂłdĂĄs megmaradt, viszont most nagyon enyhĂŠn hĂşz balra a kormĂĄny rĂĄadĂĄskĂŠnt...
A jobbos féltengely kapott új támasztócsapágyat, mindkét első teleszkóp cserélve lett, toronycsapágyak is, kutyacsontok is.
A szerelő szerint a motor- és sebességváltó tartóbakok teljesen jók, a kerékcsapágyak szintúgy.
Most, az új teleszkópokkal az orra kissé magasan áll. Nekem nem tűnt fel, de a szerelő szerint ez a kezdő hátsó futómű-elhalálozás miatt van, és szerinte a hátsó futómű miatt van a rázkódás is.
Nekem ez furcsĂĄn hangzik.
Amit eddig nem jĂłl Ă­rtam: sebessĂŠgfokozat-fĂźggetlen, tehĂĄt ha negyedikben kihĂşzatom 95-ig, akkor is csinĂĄlja, nem csak ĂśtĂśdikben.

Ezek alapján valami vélemény, sejtés valamelyikőtöknek? Futóműállításra biztosan vinni fogom, no de aztán mi legyen, nem tudom...

Szia Zimu!

AzĂŠrt lett magasabb az eleje, mert az utĂĄngyĂĄrtott gĂĄtlĂłknak ĂĄltalĂĄban 1 cm-es hosszabb a szĂĄra, Ă­gy az egy picit emel, meg ugye Ăşj.
A hĂĄtsĂł hĂ­d ha rossz lenne, sem okoz ilyet.

Újabb fejlemény: ma futómű-állításon voltam az autóval.
Azt mondták, hogy valami keveset állítottak elöl az összetartáson, és hogy hátul mindkét oldalon 1,5 fok a kerékdőlés, elvileg jó. Semmiféle futómű-tartóbak, vagy egyéb elhasználódott dolgot nem találtak, pedig előtte szóltam, hogy mi is a szituáció. Sajnos ez is olyan műhely, hogy közben nem engednek az autó közelébe.
A munkafelvevő végül még annyit mondott, hogy hátha fűrészfogasan kopottak a gumiabroncsaim, amiatt csinálja.
EzĂŠrt kaptam magam, ĂŠs egy garnitĂşra mindĂśssze egyetlen szezont futott kĂślcsĂśn-kerĂŠkgarnitĂşrĂĄt felszereltem, ĂŠs prĂłbaĂştra vittem.
Minden pontosan ugyanolyan, mint volt, talån a kormåny oldalra húzåsa a futómŹållítås óta megszŹnt.
A tanĂĄcstalansĂĄgom teljes. :(

A kerĂŠk centĂ­rozĂĄsi hibĂĄjĂĄt kizĂĄrhatjuk.
Nem volt olyan, hogy valamelyik kerék nehezebben ment fel a tehermentesítőre? Mert ha el van ütve kicsit és szorosan megy fel a kerék (kerékcsavarral kell ráhúzatni) az is okozhat ilyet.
Én váltó vagy féltengelyre gyanakodnék, de nem merném biztosra mondani... :-\

Vagy mĂŠg valamelyik motor-vĂĄltĂł tartĂłbakra tudok gondolni. Esetleg ĂŠrdemes lenne megnĂŠzni, hogy az utasoldali motortartĂł alatt nincs-e kirepedezve a lemez, mert nagyobb motoros verziĂłknĂĄl hajlamos.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34004 Dátum: 2020 Április, 08, 12:42:51 »
Szia Zimu!

AzĂŠrt lett magasabb az eleje, mert az utĂĄngyĂĄrtott gĂĄtlĂłknak ĂĄltalĂĄban 1 cm-es hosszabb a szĂĄra, Ă­gy az egy picit emel, meg ugye Ăşj.
A hĂĄtsĂł hĂ­d ha rossz lenne, sem okoz ilyet.

A kerĂŠk centĂ­rozĂĄsi hibĂĄjĂĄt kizĂĄrhatjuk.
Nem volt olyan, hogy valamelyik kerék nehezebben ment fel a tehermentesítőre? Mert ha el van ütve kicsit és szorosan megy fel a kerék (kerékcsavarral kell ráhúzatni) az is okozhat ilyet.
Én váltó vagy féltengelyre gyanakodnék, de nem merném biztosra mondani... :-\

Vagy mĂŠg valamelyik motor-vĂĄltĂł tartĂłbakra tudok gondolni. Esetleg ĂŠrdemes lenne megnĂŠzni, hogy az utasoldali motortartĂł alatt nincs-e kirepedezve a lemez, mert nagyobb motoros verziĂłknĂĄl hajlamos.


KĂśszi a hozzĂĄszĂłlĂĄsodĂŠrt!
Most ott tart az Ăźgy, hogy vettem felĂşjĂ­tott fĂŠltengelyeket, mindkĂŠt oldalra.
Szombaton elvileg be is lesznek ĂŠpĂ­tve, Sohadani kollĂŠga volt olyan szĂ­ves, hogy felajĂĄnlotta a szerelĂŠst!
Sőt: neki vannak kölcsönbe bontott féltengelyek, először azokkal tervezzük tesztelni, és ha mégsem ott a gond, akkor visszaadják az árát.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34005 Dátum: 2020 Április, 11, 18:39:41 »

KĂśszi a hozzĂĄszĂłlĂĄsodĂŠrt!
Most ott tart az Ăźgy, hogy vettem felĂşjĂ­tott fĂŠltengelyeket, mindkĂŠt oldalra.
Szombaton elvileg be is lesznek ĂŠpĂ­tve, Sohadani kollĂŠga volt olyan szĂ­ves, hogy felajĂĄnlotta a szerelĂŠst!
Sőt: neki vannak kölcsönbe bontott féltengelyek, először azokkal tervezzük tesztelni, és ha mégsem ott a gond, akkor visszaadják az árát.

Ma megtĂśrtĂŠnt a vĂĄrva-vĂĄrt beavatkozĂĄs Sohadani jĂłvoltĂĄbĂłl.
JĂł lett! :)
Dani, itt is nagyon-nagyon szĂŠpen megkĂśszĂśnĂśm a hatalmas segĂ­tsĂŠgedet!
Ahogy sejthető is volt: az eddigi szerelőm trehány munkát végzett, és a kotyogós féltengelyeimre azt mondta, hogy azok még biztosan jók.
MĂĄr a prĂłbakĂŠppen beĂŠpĂ­tett hasznĂĄlt fĂŠltengelyekkel is teljesen megszĹąnt a rĂĄzkĂłdĂĄs.
Ha rĂĄ hallgattam volna, akkor most kapott volna egy Ăşj hĂĄtsĂł futĂłmĹąvet az autĂł, ĂŠs ugyanĂşgy rezonĂĄlna...

Sajnos a motorbĂłl mĂŠg tovĂĄbbra is folyik az olaj, viszont Dani kĂŠt szivĂĄrgĂĄsi pontot is beazonosĂ­tott, tudok merre indulni.

Ennyit az eddigi szerelőmről: odavittem kĂŠt hibajelensĂŠggel, hogy rĂĄzkĂłdik az autĂł, ĂŠs folyik az olaj. ElkĂŠrt munkadĂ­jra 125.000 Ft-ot (az alkatrĂŠszeket ĂŠn vittem), ĂŠs  bĂĄr egy csomĂł dolgot kicserĂŠltek az autĂłn (tengelykapcsolĂłt is, komplett vezĂŠrlĂŠst is kapott), mĂŠgsem szĹąnt meg egyik sem. :(

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34006 Dátum: 2020 Április, 11, 23:34:24 »
Ma megtĂśrtĂŠnt a vĂĄrva-vĂĄrt beavatkozĂĄs Sohadani jĂłvoltĂĄbĂłl.
JĂł lett! :)
Dani, itt is nagyon-nagyon szĂŠpen megkĂśszĂśnĂśm a hatalmas segĂ­tsĂŠgedet!
Ahogy sejthető is volt: az eddigi szerelőm trehány munkát végzett, és a kotyogós féltengelyeimre azt mondta, hogy azok még biztosan jók.
MĂĄr a prĂłbakĂŠppen beĂŠpĂ­tett hasznĂĄlt fĂŠltengelyekkel is teljesen megszĹąnt a rĂĄzkĂłdĂĄs.
Ha rĂĄ hallgattam volna, ak angrykor most kapott volna egy Ăşj hĂĄtsĂł futĂłmĹąvet az autĂł, ĂŠs ugyanĂşgy rezonĂĄlna...

Sajnos a motorbĂłl mĂŠg tovĂĄbbra is folyik az olaj, viszont Dani kĂŠt szivĂĄrgĂĄsi pontot is beazonosĂ­tott, tudok merre indulni.

Ennyit az eddigi szerelőmről: odavittem kĂŠt hibajelensĂŠggel, hogy rĂĄzkĂłdik az autĂł, ĂŠs folyik az olaj. ElkĂŠrt munkadĂ­jra 125.000 Ft-ot (az alkatrĂŠszeket ĂŠn vittem), ĂŠs  bĂĄr egy csomĂł dolgot kicserĂŠltek az autĂłn (tengelykapcsolĂłt is, komplett vezĂŠrlĂŠst is kapott), mĂŠgsem szĹąnt meg egyik sem. :(

Örülök, hogy meggyógyult az autód! Az eddigi szerelődet pedig remélem, elkerülöd jó messzire a jövőben, és találsz egy valódi hozzáértőt. (És akkor még örülhet, ha ennyivel megússza...)

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34007 Dátum: 2020 Április, 12, 09:04:12 »
Ma megtĂśrtĂŠnt a vĂĄrva-vĂĄrt beavatkozĂĄs Sohadani jĂłvoltĂĄbĂłl.
JĂł lett! :)
Dani, itt is nagyon-nagyon szĂŠpen megkĂśszĂśnĂśm a hatalmas segĂ­tsĂŠgedet!
Ahogy sejthető is volt: az eddigi szerelőm trehány munkát végzett, és a kotyogós féltengelyeimre azt mondta, hogy azok még biztosan jók.
MĂĄr a prĂłbakĂŠppen beĂŠpĂ­tett hasznĂĄlt fĂŠltengelyekkel is teljesen megszĹąnt a rĂĄzkĂłdĂĄs.
Ha rĂĄ hallgattam volna, akkor most kapott volna egy Ăşj hĂĄtsĂł futĂłmĹąvet az autĂł, ĂŠs ugyanĂşgy rezonĂĄlna...

Sajnos a motorbĂłl mĂŠg tovĂĄbbra is folyik az olaj, viszont Dani kĂŠt szivĂĄrgĂĄsi pontot is beazonosĂ­tott, tudok merre indulni.

Ennyit az eddigi szerelőmről: odavittem kĂŠt hibajelensĂŠggel, hogy rĂĄzkĂłdik az autĂł, ĂŠs folyik az olaj. ElkĂŠrt munkadĂ­jra 125.000 Ft-ot (az alkatrĂŠszeket ĂŠn vittem), ĂŠs  bĂĄr egy csomĂł dolgot kicserĂŠltek az autĂłn (tengelykapcsolĂłt is, komplett vezĂŠrlĂŠst is kapott), mĂŠgsem szĹąnt meg egyik sem. :(

Szívesen. Örülök, hogy megoldódott. :)

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34008 Dátum: 2020 Április, 12, 11:11:28 »
Ma megtĂśrtĂŠnt a vĂĄrva-vĂĄrt beavatkozĂĄs Sohadani jĂłvoltĂĄbĂłl.
JĂł lett! :)
Dani, itt is nagyon-nagyon szĂŠpen megkĂśszĂśnĂśm a hatalmas segĂ­tsĂŠgedet!
Ahogy sejthető is volt: az eddigi szerelőm trehány munkát végzett, és a kotyogós féltengelyeimre azt mondta, hogy azok még biztosan jók.
MĂĄr a prĂłbakĂŠppen beĂŠpĂ­tett hasznĂĄlt fĂŠltengelyekkel is teljesen megszĹąnt a rĂĄzkĂłdĂĄs.
Ha rĂĄ hallgattam volna, akkor most kapott volna egy Ăşj hĂĄtsĂł futĂłmĹąvet az autĂł, ĂŠs ugyanĂşgy rezonĂĄlna...

Sajnos a motorbĂłl mĂŠg tovĂĄbbra is folyik az olaj, viszont Dani kĂŠt szivĂĄrgĂĄsi pontot is beazonosĂ­tott, tudok merre indulni.

Ennyit az eddigi szerelőmről: odavittem kĂŠt hibajelensĂŠggel, hogy rĂĄzkĂłdik az autĂł, ĂŠs folyik az olaj. ElkĂŠrt munkadĂ­jra 125.000 Ft-ot (az alkatrĂŠszeket ĂŠn vittem), ĂŠs  bĂĄr egy csomĂł dolgot kicserĂŠltek az autĂłn (tengelykapcsolĂłt is, komplett vezĂŠrlĂŠst is kapott), mĂŠgsem szĹąnt meg egyik sem. :(
Sajnos sokat lehet szĂ­vni hanyag szerelők miatt, de lĂŠnyeg h jĂł lett.  ;)

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34009 Dátum: 2020 Május, 05, 20:28:17 »
Sziasztok!

JĂłl tudom, hogy a normĂĄlis, mĂŠg elfogadhatĂł olajfogyasztĂĄs max. 0,5l/1000 km? (A mostani olajfogyasztĂĄsom ~1,5 liter/4500 km.) 1,6 98 LE benzinmotorrĂłl van szĂł.

KĂśszi!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34010 Dátum: 2020 Május, 05, 20:32:20 »
Sziasztok!

JĂłl tudom, hogy a normĂĄlis, mĂŠg elfogadhatĂł olajfogyasztĂĄs max. 0,5l/1000 km? (A mostani olajfogyasztĂĄsom ~1,5 liter/4500 km.) 1,6 98 LE benzinmotorrĂłl van szĂł.

KĂśszi!

Szerintem ez mĂĄr sok, Ă­gy ĂŠrdemes megkeresni az okĂĄt.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34011 Dátum: 2020 Május, 05, 23:05:23 »
Szerintem ez mĂĄr sok, Ă­gy ĂŠrdemes megkeresni az okĂĄt.

Köszi a gyors választ. Valami tipp első körben esetleg? Szimering?

Nem elérhető jocĂł vezĂŠr

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 97
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2024 Március, 15, 21:54:03
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34012 Dátum: 2020 Május, 06, 12:11:18 »
Köszi a gyors választ. Valami tipp első körben esetleg? Szimering?
Szia! Nekem is ugyan ilyen tipusĂş oroszlĂĄnom van,csak nekem 1000 km evett mĂĄr 1 litert. Hengerfej felĂşjĂ­tĂĄson esett ĂĄt.Sikba csiszolĂĄs szelep vezető csere szelep csere szimering  csere. ĂŠs ha mĂĄr szĂŠt lett bontva főtengely csapĂĄgy ĂŠs dugattyĂş gyĹąrĹąk is cserĂŠlve lettek.AzĂłta nem eszi az olajat ,jobb a fogyasztĂĄsa is ĂŠs ĂŠrezhetően fĂźrgĂŠbb lett.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34013 Dátum: 2020 Május, 06, 13:22:27 »
Szia! Nekem is ugyan ilyen tipusĂş oroszlĂĄnom van,csak nekem 1000 km evett mĂĄr 1 litert. Hengerfej felĂşjĂ­tĂĄson esett ĂĄt.Sikba csiszolĂĄs szelep vezető csere szelep csere szimering  csere. ĂŠs ha mĂĄr szĂŠt lett bontva főtengely csapĂĄgy ĂŠs dugattyĂş gyĹąrĹąk is cserĂŠlve lettek.AzĂłta nem eszi az olajat ,jobb a fogyasztĂĄsa is ĂŠs ĂŠrezhetően fĂźrgĂŠbb lett.

KĂśszĂśnĂśm a vĂĄlaszt! :) Mindez a mĹątĂŠt mikor esett meg az oroszlĂĄnnal? Mennyibe fĂĄjt Ăśsszesen, ha szabad kĂŠrdenem?

Nem elérhető jocĂł vezĂŠr

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 97
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2024 Március, 15, 21:54:03
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34014 Dátum: 2020 Május, 07, 16:51:28 »
KĂśszĂśnĂśm a vĂĄlaszt! :) Mindez a mĹątĂŠt mikor esett meg az oroszlĂĄnnal? Mennyibe fĂĄjt Ăśsszesen, ha szabad kĂŠrdenem?

Ez tavaly november vĂŠgĂŠ, ĂŠs  170 ezerben ĂĄllt meg.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34015 Dátum: 2020 Május, 07, 19:04:30 »
Ez tavaly november vĂŠgĂŠ, ĂŠs  170 ezerben ĂĄllt meg.

KĂśszĂśnĂśm, jĂł tudni. Szerintem nĂĄlam nem ennyire vĂŠszes a helyzet, a menetteljesĂ­tmĂŠnyekkel sincs gond. ValĂłszĂ­nĹąleg a tĂşl sok vĂĄrosi ĂŠs rĂśvid tĂĄvĂş hasznĂĄlat lehet a ludas, de meg fogom nĂŠzetni. Vettem 1 liter olajat mindenesetre (Zimu tanĂĄcsĂĄra csakis Total Quartzot rakok bele, 7000 10W-40), mĂĄr bele is ĂśntĂśttem.

Mindenesetre hasznos tudni a nagysĂĄgrendet, ez gyakorlatilag egy motorfelĂşjĂ­tĂĄs volt akkor NĂĄlad. Nem ĂŠpp olcsĂł, de ha hosszĂş tĂĄvra tervez az ember a gĂŠppel, akkor termĂŠszetesen megĂŠr ennyit. ElnĂŠzve a mai tĂşlelektronizĂĄlt, de rĂŠmesen kĂŠnyelmetlen ĂŠs butĂĄn kemĂŠnyen rugĂłzĂł, lőrĂŠs ablakĂş kompaktok tĂśbbsĂŠgĂŠt, nĂĄlunk is egy jĂł ideig marad a 306-os. SzĂŠp is, jĂł is, szerethető is.  ;)
 _pug

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34016 Dátum: 2020 Május, 08, 17:21:40 »
Sziasztok!

JĂłl tudom, hogy a normĂĄlis, mĂŠg elfogadhatĂł olajfogyasztĂĄs max. 0,5l/1000 km? (A mostani olajfogyasztĂĄsom ~1,5 liter/4500 km.) 1,6 98 LE benzinmotorrĂłl van szĂł.

KĂśszi!

Hello. Km mennyi van az autĂłban?
Általåban szelepszår szimering miatt szoktåk enni az olajat.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34017 Dátum: 2020 Május, 08, 21:10:58 »
Hello. Km mennyi van az autĂłban?
Általåban szelepszår szimering miatt szoktåk enni az olajat.

Szia Kolin! 214000 km, valĂłs. Ennek a cserĂŠje mennyi lehet szerinted (anyag+munka)? Komoly melĂł?

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34018 Dátum: 2020 Május, 29, 10:40:24 »
Szia Kolin! 214000 km, valĂłs. Ennek a cserĂŠje mennyi lehet szerinted (anyag+munka)? Komoly melĂł?

A szimering nem drĂĄga, kb. 8 ezer Ft a 8 db. Ha jĂłl emlĂŠkszem volt aki kicserĂŠlte hengerfej levĂŠtel nĂŠlkĂźl, Ăşgy nem vĂŠszes. Ha le kell venni akkor a hengerfejet, akkor hĂşzĂłsabb, mert tĂśmĂ­tĂŠs, csavarok, hengerfej sĂ­kolĂĄs, meg persze a munkadĂ­j is tĂśbb.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34019 Dátum: 2020 Május, 29, 13:49:23 »
A szimering nem drĂĄga, kb. 8 ezer Ft a 8 db. Ha jĂłl emlĂŠkszem volt aki kicserĂŠlte hengerfej levĂŠtel nĂŠlkĂźl, Ăşgy nem vĂŠszes. Ha le kell venni akkor a hengerfejet, akkor hĂşzĂłsabb, mert tĂśmĂ­tĂŠs, csavarok, hengerfej sĂ­kolĂĄs, meg persze a munkadĂ­j is tĂśbb.

Köszönöm a választ. Egyelőre várok még ezzel, figyelni fogom a fogyást. Lehet, hogy kipróbálok majd egy új olajat a következő cserénél, hátha megszűnik a dolog, bár vannak kételyeim...

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34020 Dátum: 2020 Május, 29, 18:49:05 »
Sziasztok!

JĂłl tudom, hogy a normĂĄlis, mĂŠg elfogadhatĂł olajfogyasztĂĄs max. 0,5l/1000 km? (A mostani olajfogyasztĂĄsom ~1,5 liter/4500 km.) 1,6 98 LE benzinmotorrĂłl van szĂł.

KĂśszi!

Szia

Nekem az 1.4-es csinált ilyet,mikor szerelő javaslatára 10w40 olajat raktam bele.Akkor a két olajcsere periódus közt (15EKm) rá kellett tölteni mert lement a minimumig.Visszatértem a Total Quartz 9000 5w40 re és a következő cseréig a min/max jelzés feléig ment le.Szóval én megpróbálnám az 5w40-et,ártani nem árthat.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34021 Dátum: 2020 Május, 29, 21:26:51 »
Szia

Nekem az 1.4-es csinált ilyet,mikor szerelő javaslatára 10w40 olajat raktam bele.Akkor a két olajcsere periódus közt (15EKm) rá kellett tölteni mert lement a minimumig.Visszatértem a Total Quartz 9000 5w40 re és a következő cseréig a min/max jelzés feléig ment le.Szóval én megpróbálnám az 5w40-et,ártani nem árthat.

KĂśszi Neked is KrisztiĂĄn, szerintem Ă­gy fogok tenni, legkĂśzelebb kiprĂłbĂĄlom!

Nem elérhető Gabi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 102
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :Ma - 11:21:51
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34022 Dátum: 2020 Június, 11, 20:09:14 »
Sziasztok!
Kuplung szett csere előtt állok. Azt szeretném kérdezni hogy az automata állítású kuplung bowden kiköthető-e úgy hogy az összeszerelés után még újra használható legyen?
KikĂśtĂŠs utĂĄn nem ugrik-e szĂŠt az ĂĄllĂ­tĂł szerkezete?
Van-e lehetőség az esetleges visszaállítására,alaphelyzetbe állítására?
Előre is köszi a segítségeket!
Üdv.
Gabi

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34023 Dátum: 2020 Június, 12, 18:25:38 »
Sziasztok!
Kuplung szett csere előtt állok. Azt szeretném kérdezni hogy az automata állítású kuplung bowden kiköthető-e úgy hogy az összeszerelés után még újra használható legyen?
KikĂśtĂŠs utĂĄn nem ugrik-e szĂŠt az ĂĄllĂ­tĂł szerkezete?
Van-e lehetőség az esetleges visszaállítására,alaphelyzetbe állítására?
Előre is köszi a segítségeket!
Üdv.
Gabi

Szerintem nem tud az szĂŠtugrani. De ha vĂŠletlenĂźl mĂŠgsem klappolna ĂśsszeĂŠpĂ­tĂŠs utĂĄn, akkor azt javaslom, hogy manuĂĄlis utĂĄnĂĄllĂ­tĂĄsĂşra cserĂŠld, sokkal megbĂ­zhatĂłbb dolog, ĂŠs nem utolsĂł sorban lĂŠnyegesen olcsĂłbb is.

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34024 Dátum: 2020 Június, 14, 21:08:31 »
Üdv!
Létezik valamilyen védőburkolat, amit a hűtőradiátor tetejére lehet rögzíteni?
A legfelső kis lemez lamellák már elég csúnyán elgörbültek, gondolom szereléskor/olajcserekor mindig rátenyerelt valaki.
Mintha a radiĂĄtor kĂŠt szĂŠlĂŠn rĂśgzĂ­tĂŠsi pontok is lennĂŠnek kialakĂ­tva.
KĂśszĂśnĂśm.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34025 Dátum: 2020 Június, 30, 06:24:25 »
Sziasztok!
Tapasztaltabb "verdások" segítségét kérném! Az történt, hogy a hátsó üléssort le kellett (volna) döntenem, egy terjedelmesebb tárgy szállítása miatt (hatchback-ről van szó). Az ülőlapokat fel is tudtam hajtani, azzal nem is volt probléma, azonban a háttámlákat nem tudtam teljesen (közel vízszintesig) lehajtani, mert a hátsó fejtámlák útban voltak, konkrétan az első ülések háttámlájába ütköztek.
A megoldĂĄs - nyilvĂĄn - az volna, ha a fejtĂĄmlĂĄkat kivennĂŠm, azonban ez sem szĂŠp szĂłval, sem imĂĄdsĂĄggal, sem nyers, brutĂĄlis erővel nem sikerĂźlt. (Ésszel meg, annak hiĂĄnyĂĄban, nem prĂłbĂĄlkoztam...  ;D)
SzĂłval ha valaki tudja, hogyan lehet a fejtĂĄmlĂĄkat hĂĄtul kivenni, ĂŠs ezt megosztanĂĄ, annak nagyon hĂĄlĂĄs volnĂŠk!
Előre is köszönöm.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34026 Dátum: 2020 Június, 30, 08:04:26 »
Sziasztok!
Tapasztaltabb "verdások" segítségét kérném! Az történt, hogy a hátsó üléssort le kellett (volna) döntenem, egy terjedelmesebb tárgy szállítása miatt (hatchback-ről van szó). Az ülőlapokat fel is tudtam hajtani, azzal nem is volt probléma, azonban a háttámlákat nem tudtam teljesen (közel vízszintesig) lehajtani, mert a hátsó fejtámlák útban voltak, konkrétan az első ülések háttámlájába ütköztek.
A megoldĂĄs - nyilvĂĄn - az volna, ha a fejtĂĄmlĂĄkat kivennĂŠm, azonban ez sem szĂŠp szĂłval, sem imĂĄdsĂĄggal, sem nyers, brutĂĄlis erővel nem sikerĂźlt. (Ésszel meg, annak hiĂĄnyĂĄban, nem prĂłbĂĄlkoztam...  ;D)
SzĂłval ha valaki tudja, hogyan lehet a fejtĂĄmlĂĄkat hĂĄtul kivenni, ĂŠs ezt megosztanĂĄ, annak nagyon hĂĄlĂĄs volnĂŠk!
Előre is köszönöm.

A háttámlában lévő furatoknak van egy kis műanyag perselye. Egyik oldalin van egy jól látható rész, amelyet puszta kézzel könnyű benyomni.
Ha ezt megteszed, mĂĄr jĂśn is kĂśnnyedĂŠn ki... ;-)

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34027 Dátum: 2020 Június, 30, 10:11:58 »
A háttámlában lévő furatoknak van egy kis műanyag perselye. Egyik oldalin van egy jól látható rész, amelyet puszta kézzel könnyű benyomni.
Ha ezt megteszed, mĂĄr jĂśn is kĂśnnyedĂŠn ki... ;-)
Ó, bakter! Azt én kihúzni próbáltam, nem pedig benyomni! Persze, hogy nem sikerült... (A benyomás eszembe sem jutott, pedig ismerem a régi viccet, ami a bolt ajtajára van írva:
- Tolni! Ha nem megy:
- HĂşzni! Ha Ă­gy sem megy:
- ZĂĄrva... :-))
HĂĄlĂĄs kĂśszĂśnetem!
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34028 Dátum: 2020 Augusztus, 09, 22:28:41 »
Sziasztok!

AmĂ­g pĂĄr hĂłnapja a hĂĄtsĂł ablaktĂśrlővel gyĹąlt meg a bajom (egy relĂŠt kellett cserĂŠlni), most az első ablaktĂśrlő ĂĄllt meg az M7-esen kĂŠt tĂśrlĂŠs kĂśzĂśtt...  :( Mi lehet a baj szerintetek?  ??? Mennyire jellemző hiba ez? MotorcserĂŠre kĂŠszĂźljek, esetleg megszorult valami? ElĂŠg bosszantĂł ez a sok elektromos nyĹąg, mert mĂĄskĂźlĂśnben az autĂł hibĂĄtlanul ĂŠs nagyon szerethetően teszi a dolgĂĄt.

Köszi előre is választ!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34029 Dátum: 2020 Augusztus, 10, 09:06:52 »
Sziasztok!

AmĂ­g pĂĄr hĂłnapja a hĂĄtsĂł ablaktĂśrlővel gyĹąlt meg a bajom (egy relĂŠt kellett cserĂŠlni), most az első ablaktĂśrlő ĂĄllt meg az M7-esen kĂŠt tĂśrlĂŠs kĂśzĂśtt...  :( Mi lehet a baj szerintetek?  ??? Mennyire jellemző hiba ez? MotorcserĂŠre kĂŠszĂźljek, esetleg megszorult valami? ElĂŠg bosszantĂł ez a sok elektromos nyĹąg, mert mĂĄskĂźlĂśnben az autĂł hibĂĄtlanul ĂŠs nagyon szerethetően teszi a dolgĂĄt.

Köszi előre is választ!

Az esetek igen jelentős részében az a gond, hogy az esőcsatorna lefolyója eltömődik falevelektől, stb, aztán megáll a víz, és egy idő után eléri az ablaktörlő motor alját, és utána kinyírja. Sajnos a teljesen korrekt takarításhoz ki kell szerelni az ablaktörlő-mechanikát és a motort is, és teljesen csak úgy férni hozzá.
Ha nem ez a gond, akkor érdemes a kék reléjét, és főleg a relé-foglalatot átnézni, hogy nincs-e beégve?

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34030 Dátum: 2020 Augusztus, 10, 10:21:55 »
Az esetek igen jelentős részében az a gond, hogy az esőcsatorna lefolyója eltömődik falevelektől, stb, aztán megáll a víz, és egy idő után eléri az ablaktörlő motor alját, és utána kinyírja. Sajnos a teljesen korrekt takarításhoz ki kell szerelni az ablaktörlő-mechanikát és a motort is, és teljesen csak úgy férni hozzá.
Ha nem ez a gond, akkor érdemes a kék reléjét, és főleg a relé-foglalatot átnézni, hogy nincs-e beégve?

Köszi Zimu a gyors választ, Rád mindig számíthatok. Nem vagyok egy bütykölős fajta, elviszem szervizbe, nem lehet egy túl nagy munka és remélhetőleg nem is túl költséges. (SOS meg kell csinálnom, mert ez biztonsági eszköz, nem tréfadolog, halaszthatatlan.) A reléket ellenőrizni fogom!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34031 Dátum: 2020 Augusztus, 10, 10:30:16 »
Köszi Zimu a gyors választ, Rád mindig számíthatok. Nem vagyok egy bütykölős fajta, elviszem szervizbe, nem lehet egy túl nagy munka és remélhetőleg nem is túl költséges. (SOS meg kell csinálnom, mert ez biztonsági eszköz, nem tréfadolog, halaszthatatlan.) A reléket ellenőrizni fogom!

Még annyit, hogy a kék relé a biztitábla alatt/mögött van, eléggé elrejtve, feltéve, hogy nincs esőérzékelőd. Ha van esőérzékelő is, akkor nincs kék relé, hanem helyette két fekete normál ötlábú relé van...

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34032 Dátum: 2020 Augusztus, 10, 19:50:18 »
Még annyit, hogy a kék relé a biztitábla alatt/mögött van, eléggé elrejtve, feltéve, hogy nincs esőérzékelőd. Ha van esőérzékelő is, akkor nincs kék relé, hanem helyette két fekete normál ötlábú relé van...

Ez a francia lélek: ma délelőtt megnéztem újra, minden hibátlanul működött, és működik azóta is. Nem kellett megnéznem (egyelőre?) a reléket... Annyit tapasztalok, hogy néha mintha nehezebben, erőlködve menne vissza a két kar a nyugalmi helyzetbe, szerintem valahogy akad, nem tudom. Talán tisztítani kéne majd. Szeptemberben megy olajcserére a gép, akkor majd megnézetem, talán addig nem lesz gond. Köszönöm a segítséget!

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34033 Dátum: 2020 Augusztus, 12, 14:29:44 »
Még annyit, hogy a kék relé a biztitábla alatt/mögött van, eléggé elrejtve, feltéve, hogy nincs esőérzékelőd. Ha van esőérzékelő is, akkor nincs kék relé, hanem helyette két fekete normál ötlábú relé van...

Zimu,

Biztos volt már a kérdés, de egy gyors keresés után nem találtam: mikor javasolt cserélni a vezérműszíjat, görgőkkel (ill. Te mikor szoktad cserélni)? Olvastam, hogy a korai 306-osok esetében (a '90-es évek eleji szériáknál) 50e-60e km után célszerű volt cserélni, a benzineseknél. S3 esetében mekkora a csereperiódus? (Most kb. 42e km van az enyémben).

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34034 Dátum: 2020 Augusztus, 13, 08:36:40 »
Zimu,

Biztos volt már a kérdés, de egy gyors keresés után nem találtam: mikor javasolt cserélni a vezérműszíjat, görgőkkel (ill. Te mikor szoktad cserélni)? Olvastam, hogy a korai 306-osok esetében (a '90-es évek eleji szériáknál) 50e-60e km után célszerű volt cserélni, a benzineseknél. S3 esetében mekkora a csereperiódus? (Most kb. 42e km van az enyémben).

Szerintem 60.000 km-nél korábban végképp felesleges. Vagy 6 év, ha keveset autózol. Nem csak görgőt, hanem vízpumpát is szoktam cseréltetni ilyenkor.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34035 Dátum: 2020 Augusztus, 13, 10:31:58 »
Szerintem 60.000 km-nél korábban végképp felesleges. Vagy 6 év, ha keveset autózol. Nem csak görgőt, hanem vízpumpát is szoktam cseréltetni ilyenkor.

Aha, szóval akkor a csereperiódust a későbbiek során sem hosszabbították meg, és az S3-asoknál is javallott a 60e km. Nekem ez különben elég rövidnek tűnik, főleg a 2000-es évek idején, de persze jobb félni, mint megijedni. (A '80-as években is tipikus volt már a 80.000-100.000 km-es csereperiódus. Jellemző kivétel a Fordoknál volt, ott a Zeta-motoroknál kellett 60.000 kilométerenként, vagy előbb cserélni.) A vízpumpa cseréje természetes, persze.
KĂśszi a vĂĄlaszt!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34036 Dátum: 2020 Augusztus, 13, 11:11:12 »
Aha, szóval akkor a csereperiódust a későbbiek során sem hosszabbították meg, és az S3-asoknál is javallott a 60e km. Nekem ez különben elég rövidnek tűnik, főleg a 2000-es évek idején, de persze jobb félni, mint megijedni. (A '80-as években is tipikus volt már a 80.000-100.000 km-es csereperiódus. Jellemző kivétel a Fordoknál volt, ott a Zeta-motoroknál kellett 60.000 kilométerenként, vagy előbb cserélni.) A vízpumpa cseréje természetes, persze.
KĂśszi a vĂĄlaszt!

Elmenne 120.000-et is, de persze gyĂĄri cikkszĂĄmĂş cuccokkal, nem kommersz autĂłsbolti alkatrĂŠszekkel...

Nem elérhető Jampy

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 December, 11, 20:04:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34037 Dátum: 2020 Október, 30, 22:45:06 »
Sziasztok tanácsot szeretnék kérni hűtőventilátorral kapcsolatban.Relék jók néha napján el is indult de egy ideje megint nem 3 relé a hűtőn jó a barna jeladó jó a ventilátor motor is jó. Egy autóvillamosságis srác szerint a vezető oldalon a műanyag dob alatt van a vezérlése valószínű az krepált be.
Valaki talĂĄlkozott mĂĄr hasonlĂłval? KlimĂĄs a 306 de a klima venti sem megy.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34038 Dátum: 2020 Október, 31, 22:14:36 »
Sziasztok tanácsot szeretnék kérni hűtőventilátorral kapcsolatban.Relék jók néha napján el is indult de egy ideje megint nem 3 relé a hűtőn jó a barna jeladó jó a ventilátor motor is jó. Egy autóvillamosságis srác szerint a vezető oldalon a műanyag dob alatt van a vezérlése valószínű az krepált be.
Valaki talĂĄlkozott mĂĄr hasonlĂłval? KlimĂĄs a 306 de a klima venti sem megy.

Szia, igen, az a Bitron gyártmányú vezérlőelektronika lehet problémás, főleg a csatlakozója rothadhat be. A vezetőoldali fényszóró alatti lemezre alulról rögzítették, tehát a dobbetétet kivéve lehet hozzáférni. De a bal oldali első nyúlványban lévő körcsatlakozó-pár is hajlamos a kontakthibára, és a hűtő alsó sarkánál (szintén a vezetőoldalon) lévő pici körcsatlakozó-pár is, ez csak a ventillátorokhoz és azok reléihez megy.

Nem elérhető Jampy

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 December, 11, 20:04:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34039 Dátum: 2020 Október, 31, 22:33:35 »
Szia, igen, az a Bitron gyártmányú vezérlőelektronika lehet problémás, főleg a csatlakozója rothadhat be. A vezetőoldali fényszóró alatti lemezre alulról rögzítették, tehát a dobbetétet kivéve lehet hozzáférni. De a bal oldali első nyúlványban lévő körcsatlakozó-pár is hajlamos a kontakthibára, és a hűtő alsó sarkánál (szintén a vezetőoldalon) lévő pici körcsatlakozó-pár is, ez csak a ventillátorokhoz és azok reléihez megy.
Szia köszönöm a választ a vezető oldalon a körcsatlakozó párt ma megnéztem fényes mint a salamon töke de azért befújtam, a vezérlő elektronikát is láttam alulról de azt még nem bolygattam viszont a hűtőn nem láttam csatlakozókat a 2 vezeték megy be a relékhez vagy pedig nem vettem észre majd holnap jobban átnézem.

Nem elérhető Jampy

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 December, 11, 20:04:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34040 Dátum: 2020 November, 07, 17:22:04 »


A kĂŠpen a 4-es szĂĄmĂş O-gyĹąrĹą mĂŠrete ĂŠrdekelne a gyĂşjtĂł trafĂł tĂśmĂ­tĂŠse, kĂźlĂśn nem kaphatĂł.

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34041 Dátum: 2020 December, 09, 16:01:05 »
Sziasztok!
A légszűrőházon lévő kartercsonk egy jó ideje erősen repedt volt, és ma egy kis bütykölés közben le is tört..
Kérdésem, hogy lehet-e így menni vele, amíg nem veszek egy új légszűrőházat, vagy nem tanácsos?

Apropó, légszűrőház. Újat, vagy jó állapotú bontottat ajánlanátok?


Köszönöm a segítséget előre is!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34042 Dátum: 2020 December, 10, 08:22:13 »
Sziasztok!
A légszűrőházon lévő kartercsonk egy jó ideje erősen repedt volt, és ma egy kis bütykölés közben le is tört..
Kérdésem, hogy lehet-e így menni vele, amíg nem veszek egy új légszűrőházat, vagy nem tanácsos?

Apropó, légszűrőház. Újat, vagy jó állapotú bontottat ajánlanátok?


Köszönöm a segítséget előre is!

Bontottat vennĂŠk, szerintem teljes ĂŠrtĂŠkĹą...

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34043 Dátum: 2020 December, 13, 17:55:30 »
Sziasztok!

Tervezem, hogy tavasszal kicserélem a két első ajtónál lévő gumikédert. Valaki cserélt/cseréltette már? Mennyire drága az új? Hol érdemes beszerezni? Vannak minőségi különbségek, vagy csak gyári kapható? Ezek öntapadósak, vagy spéci ragasztó kell hozzá, esetleg olyan a kialakítás, hogy be lehet valahogy "húzni" a résbe?

KĂśszĂśnĂśm a vĂĄlaszt!

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34044 Dátum: 2020 December, 13, 20:52:34 »
Hali!
Év végén a következő évi szépészeti/állagmegóvási feladatokat tervezem.
Így én is egy kérdés miatt jöttem fel ma este.

SzĂłval az enyĂŠmnĂŠl lĂśtyĂśg a vĂĄltĂłkar. MĂŠg nem tĂşlzottan zavarĂł, de mĂĄr kĂŠne vele foglalkozni.
JĂł tudom, ilyenkor kulisszĂĄt kellene cserĂŠlni?
Valakinél volt már ilyen? Kb. mennyit kell a szerelőnél hagyni a munkáért?
KĂśszi!

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34045 Dátum: 2020 December, 14, 10:59:09 »
Hali!
Év végén a következő évi szépészeti/állagmegóvási feladatokat tervezem.
Így én is egy kérdés miatt jöttem fel ma este.

SzĂłval az enyĂŠmnĂŠl lĂśtyĂśg a vĂĄltĂłkar. MĂŠg nem tĂşlzottan zavarĂł, de mĂĄr kĂŠne vele foglalkozni.
JĂł tudom, ilyenkor kulisszĂĄt kellene cserĂŠlni?
Valakinél volt már ilyen? Kb. mennyit kell a szerelőnél hagyni a munkáért?
KĂśszi!


Szia!

Nálam volt már kulissza csere. A srác, akitől vettem az autót (és aki maga is autószerelő, sőt, busszerelő volt) többször is cserélte korábban, javította, de végül annyiban hagyta. Ez ilyen, lötyögős. Én megszoktam, engem nem zavar. Együtt lehet élni vele. A korszak Renault-váltóihoz képest szerintem jobbak a PSA váltói. (Vezettem a korszak Clioit, Twingoit, tapasztalat.)

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34046 Dátum: 2020 December, 15, 18:09:51 »

Szia!

Nálam volt már kulissza csere. A srác, akitől vettem az autót (és aki maga is autószerelő, sőt, busszerelő volt) többször is cserélte korábban, javította, de végül annyiban hagyta. Ez ilyen, lötyögős. Én megszoktam, engem nem zavar. Együtt lehet élni vele. A korszak Renault-váltóihoz képest szerintem jobbak a PSA váltói. (Vezettem a korszak Clioit, Twingoit, tapasztalat.)

Szia! KĂśszĂśnĂśm a vĂĄlaszt. Azt hittem, ennĂŠl azĂŠrt feszesebb volt Ăşj korĂĄban.
Nekem francia összehasonlítási alapom nem volt, csak egy régi Swiftet és 1. szériás 20 éves Punto-t vezettem előtte.
AzoknĂĄl semmi lĂśtyĂśgĂŠse nem volt a vĂĄltĂłkarnak.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34047 Dátum: 2020 December, 15, 18:48:30 »
Szia! KĂśszĂśnĂśm a vĂĄlaszt. Azt hittem, ennĂŠl azĂŠrt feszesebb volt Ăşj korĂĄban.
Nekem francia összehasonlítási alapom nem volt, csak egy régi Swiftet és 1. szériás 20 éves Punto-t vezettem előtte.
AzoknĂĄl semmi lĂśtyĂśgĂŠse nem volt a vĂĄltĂłkarnak.

Fene tudja, engem is zavart korábban, viszont azt is hozzá kell tenni, hogy ez egy eléggé "toleráns", hálás váltó. A legtöbb autó váltója kifejezetten nem szereti, ha minimális gurulás (mondjuk 5 km/h) mellett kettesből egyesbe vált a vezető, de a 306-osé ezt simán bírja, ami szerintem nagy piros pont. Akad olyan közlekedési helyzet, amikor ez indokolt lehet, és ezt jó ilyenkor használni. Én együtt tudok élni a lötyögéssel, de megértem, akit ez zavar.

Valaki a kĂŠderekkel kapcsolatban esetleg?

Nem elérhető d33jay

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 December, 30, 18:22:12
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34048 Dátum: 2020 December, 30, 18:22:12 »
Sziasztok!
 SzĂźksĂŠgem lenne egy kis segĂ­tsĂŠgre. 97' 306 SL 20cc27 vĂĄltĂłval szerelt. A vĂĄltĂłrĂşdazat vĂŠgĂŠn lĂŠvő kapcsolĂłrudazat gĂśmb vĂŠge kiugrik a gumiĂĄgybĂłl, ĂŠs elszĂĄll az Ăśsszes fokozat. NamĂĄrmost ez nagyon nem normĂĄlis addig tiszta, de hogyan lehet javĂ­tani? VĂĄlasztĂł/kapcsolĂłrudazatot talĂĄlok Ăşjat, de a amibe a gĂśmbfej belefekszik gumiperselyt, na azt nem. Elvileg a vĂĄltĂł egyĂŠbkĂŠnt szĂŠpen mĹąkĂśdik, ez csak akkor jĂśn elő, ha durvĂĄn vĂĄltanak. Mi lehet a megoldĂĄs?

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #34049 Dátum: 2021 Március, 27, 16:35:29 »
Sziasztok!

KaphatĂł mĂŠg Ăşj gumikĂŠder a 306-oshoz? CserĂŠlnĂŠm mindkĂŠt oldalt az ajtĂłk kĂśrĂźl, ĂŠs lenn a kĂźszĂśbĂśknĂŠl is.

KĂśszi a vĂĄlaszt!

 


Google PageRank