Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserélni kell

Szerző Téma: Szerelés és Tuning  (Megtekintve 4925264 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33950 Dátum: 2019 December, 14, 22:22:20 »

Sziasztok!
Apróságnak tűnhet, de engem idegesít.
Amikor magam felé húzom a szélvédőmosó bajuszkapcsolót, először törölnek egyet szárazon a lapátok, és csak utána jön a folyadék a fúvókákból. Logikusan ennek pont fordítva kéne lenni, hogy ne karcolja össze a szélvédőt.
Maga a szivattyú a kar húzásával azonnal működik, mert hallom a zúgását, de folyadékot (teli tartálynál is) csak néhány másodperc késéssel ad.
Ezt lehet orvosolni mondjuk egy új relével, vagy egyszerűen gyárilag ilyen?

Köszi!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33951 Dátum: 2019 December, 15, 07:32:24 »

Sziasztok!
Apróságnak tűnhet, de engem idegesít.
Amikor magam felé húzom a szélvédőmosó bajuszkapcsolót, először törölnek egyet szárazon a lapátok, és csak utána jön a folyadék a fúvókákból. Logikusan ennek pont fordítva kéne lenni, hogy ne karcolja össze a szélvédőt.
Maga a szivattyú a kar húzásával azonnal működik, mert hallom a zúgását, de folyadékot (teli tartálynál is) csak néhány másodperc késéssel ad.
Ezt lehet orvosolni mondjuk egy új relével, vagy egyszerűen gyárilag ilyen?

Köszi!

Szia

Gyárilag ilyen.Mosás után visszafolyik a csőből a tartályba az ablakmosó folyadék és ezért nem jön egyből.
Van rá megoldás:
létezik visszacsapószelep direkt erre a célra
mint pl. ez:
http://homasita.hu/product/10075615
ezt be kell építeni a lehető legközelebb a fúvókához és így szinte egyből jön a mosó mikor elkezdesz mosatni vele.
nekem már vagy 6 éve benne van,és tökéletesen teszi a dolgát  :-!

üdv:Krisztián  _pug
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33952 Dátum: 2019 December, 17, 11:58:57 »

Szia

Gyárilag ilyen.Mosás után visszafolyik a csőből a tartályba az ablakmosó folyadék és ezért nem jön egyből.
Van rá megoldás:
létezik visszacsapószelep direkt erre a célra
mint pl. ez:
http://homasita.hu/product/10075615
ezt be kell építeni a lehető legközelebb a fúvókához és így szinte egyből jön a mosó mikor elkezdesz mosatni vele.
nekem már vagy 6 éve benne van,és tökéletesen teszi a dolgát  :-!

üdv:Krisztián  _pug

Szia!
Köszönöm a tanácsot, meg is vettem a szelepet.
Mi a beszerelés iránya? Véletlen sem akarom fordítva betenni a csőbe.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33953 Dátum: 2019 December, 17, 16:08:48 »

Szia!
Köszönöm a tanácsot, meg is vettem a szelepet.
Mi a beszerelés iránya? Véletlen sem akarom fordítva betenni a csőbe.

Szia

Elvileg kell lennie egy nyílnak ami az átfolyási irányt jelöli.De ha nincs akkor belefújsz és ahogy átereszt az az irány  :-!

Üdv:Krisztián
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33954 Dátum: 2019 December, 20, 21:42:23 »

OFF

*** Fontos! ***
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/12/13/uj_95-os_benzin_magyarorszagon_a_regi_autoknak_art/

Köszi az infót. Tehát a 2000. január 1. előtt gyártott Peugeot-ok számára csak a prémiumbenzin lesz megfelelő.
OMV-nél a 95 és MaxxMotion95-re már ki van ragasztva az E10. MaxxMotion 100Plus marad E5-ös.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33955 Dátum: 2019 December, 30, 10:35:26 »

Köszi az infót. Tehát a 2000. január 1. előtt gyártott Peugeot-ok számára csak a prémiumbenzin lesz megfelelő.
OMV-nél a 95 és MaxxMotion95-re már ki van ragasztva az E10. MaxxMotion 100Plus marad E5-ös.

Üdv!
Már régen jártam erre, ami nem jó pont rám nézve :-[, de ez azt is jelenti, hogy az autó mostanában nem produkál problémát. :).
Én ebben a  2000. január 01. előtt gyártott autók esetében nem igazán látok tisztán. Jó, hogy az én 306-om 2002. 06-án került ki a gyárból, de maga a konstrukció, a motor,  az üzemanyagellátó-egység  nem hinném, hogy 2000. január 01. utáni lenne.
Akkor most hogyan is van ez?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33956 Dátum: 2019 December, 31, 20:38:13 »

Üdv!
Már régen jártam erre, ami nem jó pont rám nézve :-[, de ez azt is jelenti, hogy az autó mostanában nem produkál problémát. :).
Én ebben a  2000. január 01. előtt gyártott autók esetében nem igazán látok tisztán. Jó, hogy az én 306-om 2002. 06-án került ki a gyárból, de maga a konstrukció, a motor,  az üzemanyagellátó-egység  nem hinném, hogy 2000. január 01. utáni lenne.
Akkor most hogyan is van ez?

Szerintem teljesen legyél nyugodt: 2000 augusztusában jelent meg az Euro3-as 1.6-os (és az Euro3-as 1.4-es is) motor a 306-okban.
Naplózva

babust

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 58
  • Autó színe: Meggypiros
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Salgótarján
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33957 Dátum: 2020 Január, 07, 09:26:47 »

Sziasztok,

egy tanácsra lenne szükségem, ha valaki volna olyan jó és véleményt mond.
Egy 1.4 benzines autóról van szó, kidobálja az 5. sebességet. Egy Peugeot-szerelővel beszéltem, azt mondta (vizsgálat nélkül), hogy váltócsere. Elkezdtem keresgélni a váltót és egy rendes emberke a nyíregyházi Peugeot-bontóból visszahívott és azt tanácsolta, hogy ha az 5-et dobálja ki, akkor nem biztos, hogy szükséges a váltócsere, mert azt a váltó szétszedése nélkül is esetleg lehet orvosolni egy ún. 5-ös szettel (szinkrongyűrű, kapcsolóvilla és 2 fogaskerék). Úgy tűnt, hogy ért hozzá és tudja miről beszél. Mennyire bonyolult lehet ezt egyáltalán ellenőrizni, hogy tényleg ennyivel megoldható a dolog?

Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?? Mert ki tudja, hogy a másik váltó, amit megveszek xx ezer forintért és kicseréltetek majd 50 ezerért, milyen lesz. Az 5. sebesség cseréje meg elvileg biztos olcsóbb, ha nem kell a váltót lebontani hozzá.

Köszönöm, ha valaki tanácsot tud adni!

Babus Tamás
Salgótarján
Naplózva
1998 - 1.4 XN - Sedan - KFX (TU3JP) - Sagem SL96

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33958 Dátum: 2020 Január, 07, 13:58:02 »

Sziasztok,

egy tanácsra lenne szükségem, ha valaki volna olyan jó és véleményt mond.
Egy 1.4 benzines autóról van szó, kidobálja az 5. sebességet. Egy Peugeot-szerelővel beszéltem, azt mondta (vizsgálat nélkül), hogy váltócsere. Elkezdtem keresgélni a váltót és egy rendes emberke a nyíregyházi Peugeot-bontóból visszahívott és azt tanácsolta, hogy ha az 5-et dobálja ki, akkor nem biztos, hogy szükséges a váltócsere, mert azt a váltó szétszedése nélkül is esetleg lehet orvosolni egy ún. 5-ös szettel (szinkrongyűrű, kapcsolóvilla és 2 fogaskerék). Úgy tűnt, hogy ért hozzá és tudja miről beszél. Mennyire bonyolult lehet ezt egyáltalán ellenőrizni, hogy tényleg ennyivel megoldható a dolog?

Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?? Mert ki tudja, hogy a másik váltó, amit megveszek xx ezer forintért és kicseréltetek majd 50 ezerért, milyen lesz. Az 5. sebesség cseréje meg elvileg biztos olcsóbb, ha nem kell a váltót lebontani hozzá.

Köszönöm, ha valaki tanácsot tud adni!

Babus Tamás
Salgótarján

Szia, személyes közvetlen tapasztalatom nincs, de testvérem Citroën Xantiáján előfordult ugyanez, mármint hogy csak az ötödik fokozatot dobta ki egyre gyakrabban a váltó.
A végén már fogni kellett a váltókart...
Neki filléres javításról volt csak szó: ugyanis csak a fokozat reteszelésével volt gond, tehát a sebességváltót nem is kellett megbontani hozzá.
Javaslom, hogy legelőször ezirányban ellenőriztesd, még mielőtt szétbontatod a váltót valakivel, vagy vennél egy másikat.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33959 Dátum: 2020 Január, 12, 10:17:00 »

Sziasztok!

Rakoncátlankodik a hátsó ablaktörlőm. Volt, hogy hiába kapcsoltam ki a bajuszkapcsolóval, csak ment tovább a kar... Most már bekapcsolni sem tudom. Mennyire típushiba ez? Mire gyanakodjak: a kapcsoló a rossz, vagy a motor? S3-as a gép.

Köszi!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33960 Dátum: 2020 Január, 12, 21:41:08 »

Sziasztok!

Rakoncátlankodik a hátsó ablaktörlőm. Volt, hogy hiába kapcsoltam ki a bajuszkapcsolóval, csak ment tovább a kar... Most már bekapcsolni sem tudom. Mennyire típushiba ez? Mire gyanakodjak: a kapcsoló a rossz, vagy a motor? S3-as a gép.

Köszi!

Szerintem leginkább a csomagtérajtó átvezető gumiharmonikája alatt lesz a gond.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33961 Dátum: 2020 Január, 13, 09:18:36 »

Szerintem leginkább a csomagtérajtó átvezető gumiharmonikája alatt lesz a gond.

Köszi Zimu, megnézem!
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33962 Dátum: 2020 Január, 15, 15:54:13 »

Sziasztok!

Rakoncátlankodik a hátsó ablaktörlőm. Volt, hogy hiába kapcsoltam ki a bajuszkapcsolóval, csak ment tovább a kar... Most már bekapcsolni sem tudom. Mennyire típushiba ez? Mire gyanakodjak: a kapcsoló a rossz, vagy a motor? S3-as a gép.

Köszi!

Hello!
A kombi nekem is ezt csinálta valamelyik reggel, közvetlenül mosás után.. ::)
Azért az átvezetőre ránézek Én is.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33963 Dátum: 2020 Január, 15, 18:38:01 »

Hello!
A kombi nekem is ezt csinálta valamelyik reggel, közvetlenül mosás után.. ::)
Azért az átvezetőre ránézek Én is.

Szia!

Köszi Neked is. Ellenőriztem már, vagyis megigazgattam a gumi átvezetőket mindkét oldalon fenn, de egyelőre a helyzet változatlan, nem történik semmi. Várok még, de ez nélkülözhetetlen funkció, szóval muszáj lesz megcsinálni valahogy.
Naplózva

pirkone

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 2000/09
  • Kor: 38
  • Lakóhely: Miskolc
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33964 Dátum: 2020 Január, 21, 11:26:57 »

Sziasztok! Segítségeteket kérem! 306 sedan-om van. Tegnap bevásárlás után a szokott módon bepakoltam a csomagtartóba, a meglepetés akkor ért mikor ki akartam belőle pakolni. Nem nyilik, párszor központizárat ki-be kapcsoltam, de semmi. Meg se rezzen, nem is hallom, hogy klattyanna a zár. Kipakolni csak a hátsó üléssor ledöntésével tudtam. Kérdésem az volna, hogy tudom most kinyitni a csomagtérajtót? Van ötletetek?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33965 Dátum: 2020 Január, 21, 13:46:24 »

Sziasztok! Segítségeteket kérem! 306 sedan-om van. Tegnap bevásárlás után a szokott módon bepakoltam a csomagtartóba, a meglepetés akkor ért mikor ki akartam belőle pakolni. Nem nyilik, párszor központizárat ki-be kapcsoltam, de semmi. Meg se rezzen, nem is hallom, hogy klattyanna a zár. Kipakolni csak a hátsó üléssor ledöntésével tudtam. Kérdésem az volna, hogy tudom most kinyitni a csomagtérajtót? Van ötletetek?

Pontosan nem ismerem a sedanok csomagterét, de az S3-as gépkönyv ilyet ír:
"Csomagtartó reteszelése az
ajtóktól függetlenül (4 ajtós)
Fordítsuk el a kulcsot jobbra a csomagtartó zárjában.
Ekkor a csomagtartó reteszelt helyzetben marad a távirányító, valamint a
vezetőoldali első ajtó zárjának
működtetésétől függetlenül.
A csomagtartó nyitásához fordítsuk el a
kulcsot a csomagtartó zárjában balra. A
csomagtartó reteszelése ekkor újból az
ajtók központi zárral történő nyitásával
és zárásával együtt működik."


Ami biztosan működik a saját csapotthátúmnál:
"Biztonsági kapcsoló
Lehetővé teszi számunkra a csomagtérajtó nyitását a központi
zár működésének meghibásodása
esetén:
- Hajtsuk le a hátsó üléseket, hogy
hozzáférjünk a kapcsolóhoz a
csomagtér belsejéből.
- Illesszük be a gyújtáskulcsot a
nyílásba, majd csúsztassuk el a
csomagtérajtó kireteszelése érdekében."

Tehát egy nagyon kicsi téglalap alakú nyílásról van szó, ahol pontosan befér a gyári kulcs tolla. Kicsit felfelé mozdítva ki lehet oldani a centrálzár rudazatát. A gépkönyvből nem tűnt nekem egyértelműnek, hogy az összes karosszéria-változatnál él-e ez a lehetőség...
Naplózva

szkendi

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 4
  • Autó színe: jégkék
  • Évjárat: 2002
  • Kor: 16
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33966 Dátum: 2020 Január, 27, 23:19:03 »

Sziasztok!
A birtokomban van egy 2002 es évjáratú 1.4 benzin sedan peugeot 306. Érdeklődnék hogy ti mit javasoltok hány ezer kmként érdemes cserélni a vezérműszíjat vizpumpával + mennyibe fog kb. fájni munkadíjjal együtt? Esetleg érdemes -e megvenni külön a szettet, ha igen akkor melyik gyártóét?

Előre is köszönöm a segítséget!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33967 Dátum: 2020 Január, 28, 10:52:15 »

Sziasztok!
A birtokomban van egy 2002 es évjáratú 1.4 benzin sedan peugeot 306. Érdeklődnék hogy ti mit javasoltok hány ezer kmként érdemes cserélni a vezérműszíjat vizpumpával + mennyibe fog kb. fájni munkadíjjal együtt? Esetleg érdemes -e megvenni külön a szettet, ha igen akkor melyik gyártóét?

Előre is köszönöm a segítséget!

Szia
A csere intervallum gyári leírás szerint 100EKm,én 80 EKm-ként cseréltettem az enyémben (olcsóbb mintha motor generál kellene egy szakadt szíj miatt).
Alkatrész ár a minőségtől függ,és általában ha külön válogatod össze a dolgokat akkor olcsóbb mint szettben.
A nevesebb gyártók alkatrészeivel nem lőhetsz mellé (Gates,Valeo,SKF...).
Ha szerelőhöz viszed akkor ott általában nem szeretik ha viszik az alkatrészt,és akkor a garancia sem úgy működik (csak a munkára vállalják érthetően a garanciát).
Ha kompletten rájuk bízod az egész cserét munkával és alkatrész beszerzéssel (mindenről számlát) akkor él a teljes garancia bármi van.Kicsit drágább,de biztosabb.
Nekem az utolsó szervíz 85EFt volt amiben: teljes vezérlés csere (szíj,feszítő,vízpumpa),hosszbordás szíj+feszítő,olajcsere+gyertya csere.
üdv:Krisztián
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33968 Dátum: 2020 Február, 10, 11:07:09 »

Szia!

Köszi Neked is. Ellenőriztem már, vagyis megigazgattam a gumi átvezetőket mindkét oldalon fenn, de egyelőre a helyzet változatlan, nem történik semmi. Várok még, de ez nélkülözhetetlen funkció, szóval muszáj lesz megcsinálni valahogy.

Na, kiderült: a relé romlott el. Eléggé borsos volt a csere, de muszáj volt...
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33969 Dátum: 2020 Február, 15, 17:55:46 »

Na, kiderült: a relé romlott el. Eléggé borsos volt a csere, de muszáj volt...
Köszi az infót!  ;)
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33970 Dátum: 2020 Február, 23, 07:53:12 »

Na, kiderült: a relé romlott el. Eléggé borsos volt a csere, de muszáj volt...
Hello. Ez az a relé ami közvetlenül a motornál van?
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33971 Dátum: 2020 Február, 23, 08:18:16 »

Hello. Ez az a relé ami közvetlenül a motornál van?

Szia Kolin!

Hú, passz. Nem kérdeztem meg. Több relé is lenne? ???
Gyanítom, hogy inkább az lehetett, ami az utastérben van a kormánytól balra lenn, a biztosítékoknál.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33972 Dátum: 2020 Február, 23, 20:51:30 »

Szia Kolin!

Hú, passz. Nem kérdeztem meg. Több relé is lenne? ???
Gyanítom, hogy inkább az lehetett, ami az utastérben van a kormánytól balra lenn, a biztosítékoknál.

A hátsó ablaktörlő reléje közvetlenül az ablaktörlő motor mellett van. A biztosítéktáblánál lévő relé csak az első ablaktörlőket kapcsolja.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33973 Dátum: 2020 Február, 24, 09:22:11 »

A hátsó ablaktörlő reléje közvetlenül az ablaktörlő motor mellett van. A biztosítéktáblánál lévő relé csak az első ablaktörlőket kapcsolja.

Köszi az infót, nem tudtam, de hasznos tudni! Bár remélem, nem kell többet cserélni...
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33974 Dátum: 2020 Február, 29, 20:50:46 »

Szia Kolin!

Hú, passz. Nem kérdeztem meg. Több relé is lenne? ???
Gyanítom, hogy inkább az lehetett, ami az utastérben van a kormánytól balra lenn, a biztosítékoknál.
A hátsó ablaktörlő reléje közvetlenül az ablaktörlő motor mellett van. A biztosítéktáblánál lévő relé csak az első ablaktörlőket kapcsolja.

Köszi!  ;)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33975 Dátum: 2020 Február, 29, 22:08:28 »

Olyan gondom van, hogy nagyjából 90-95 km/órás sebesség között határozottan rezonál az egész autó.
Ha lejtőn gyorsulva érem el ezt a sebességet, akkor szinte semennyire nem érezni, csak síkon, illetve emelkedőn. Emelkedőn viszont kb 105 km/ó sebességig.
Pár napja cseréltettem kuplungot, és emiatt a váltót is le kellett szerelni, így a féltengelyek is ki voltak szerelve. Lógás nem volt érzékelhető a csuklóknál, a támasztócsapágy is rendben lévőnek tűnt. A kerekek is most lettek frissen centrírozva.
A beavatkozások előtt is pontosan ugyanígy rezonált, sem jobban, sem kevésbé.
Mire érdemes még odafigyelni? Van valami ötletetek?
Az első teleszkópok már a végüket járják, pár hét múlva cserélve lesznek, de nem hinném, hogy azok hibája okozná.
Naplózva

Peugeot9

  • Chef bácsi:)
  • Moderátor
  • Tag
  • ****
  • Népszerűség: 40
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 935
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 2001
  • Kor: 34
  • Lakóhely: Ják
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33976 Dátum: 2020 Március, 06, 21:16:23 »

Egy futómű beállítással nem rontassz rajta,a számok majd megmutatják :)
Naplózva
Savanyú a szőlő,mondta az oroszlán és megette a szüretelőket:)

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33977 Dátum: 2020 Március, 14, 20:52:37 »

Olyan gondom van, hogy nagyjából 90-95 km/órás sebesség között határozottan rezonál az egész autó.
Ha lejtőn gyorsulva érem el ezt a sebességet, akkor szinte semennyire nem érezni, csak síkon, illetve emelkedőn. Emelkedőn viszont kb 105 km/ó sebességig.
Pár napja cseréltettem kuplungot, és emiatt a váltót is le kellett szerelni, így a féltengelyek is ki voltak szerelve. Lógás nem volt érzékelhető a csuklóknál, a támasztócsapágy is rendben lévőnek tűnt. A kerekek is most lettek frissen centrírozva.
A beavatkozások előtt is pontosan ugyanígy rezonált, sem jobban, sem kevésbé.
Mire érdemes még odafigyelni? Van valami ötletetek?
Az első teleszkópok már a végüket járják, pár hét múlva cserélve lesznek, de nem hinném, hogy azok hibája okozná.

Nekem hirtelen a típus hírhedt hibája, a tűgörgős csapágy okozta hátsó híd probléma ugrott be. De lehet, hogy hülyeséget mondok.
Megvan azóta a hiba oka?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33978 Dátum: 2020 Március, 15, 20:51:57 »

Nekem hirtelen a típus hírhedt hibája, a tűgörgős csapágy okozta hátsó híd probléma ugrott be. De lehet, hogy hülyeséget mondok.
Megvan azóta a hiba oka?

Még nincs meg a hibaok azóta sem. Egy hét múlva van időpontom vissza ugyanahhoz a szerelőhöz, más megbeszélt javítások miatt is.
Első teleszkópok biztosan lesznek cserélve, stabpálcák szintén. Most annyiban maradtam még a szerelővel, hogy a jobbos féltengely támcsapágyat viszek magammal, cserélni fogják. A hét végén jó sokat autóztam, nagyon zavaró a rezonancia továbbra is. :(
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33979 Dátum: 2020 Március, 22, 18:07:55 »

Olyan gondom van, hogy nagyjából 90-95 km/órás sebesség között határozottan rezonál az egész autó.
Ha lejtőn gyorsulva érem el ezt a sebességet, akkor szinte semennyire nem érezni, csak síkon, illetve emelkedőn. Emelkedőn viszont kb 105 km/ó sebességig.
Pár napja cseréltettem kuplungot, és emiatt a váltót is le kellett szerelni, így a féltengelyek is ki voltak szerelve. Lógás nem volt érzékelhető a csuklóknál, a támasztócsapágy is rendben lévőnek tűnt. A kerekek is most lettek frissen centrírozva.
A beavatkozások előtt is pontosan ugyanígy rezonált, sem jobban, sem kevésbé.
Mire érdemes még odafigyelni? Van valami ötletetek?
Az első teleszkópok már a végüket járják, pár hét múlva cserélve lesznek, de nem hinném, hogy azok hibája okozná.

Szia Zimu!
Első körben a hosszú féltengely csapágyát akartam javasolni. Valami forgó rész fogja szerintem okozni, vagy kerékcsapágy, féltengely, váltó. Esetleg még motortartó bak. Csak 5.-ben csinálja?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33980 Dátum: 2020 Március, 23, 07:37:46 »

Szia Zimu!
Első körben a hosszú féltengely csapágyát akartam javasolni. Valami forgó rész fogja szerintem okozni, vagy kerékcsapágy, féltengely, váltó. Esetleg még motortartó bak. Csak 5.-ben csinálja?

Szia Kolin! Igen, csak ötödik fokozatban csinálja. Eltéréseket olyan formában tapasztaltam, hogy sík úton nagyjából 88-95 km/h közti sebességnél jelentkezik, határozott lejtőn egyáltalán nem, határozott emelkedőn viszont egészen 110 km/óra sebességig tart a rezonancia.
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33981 Dátum: 2020 Március, 23, 08:52:38 »

Szia Kolin! Igen, csak ötödik fokozatban csinálja. Eltéréseket olyan formában tapasztaltam, hogy sík úton nagyjából 88-95 km/h közti sebességnél jelentkezik, határozott lejtőn egyáltalán nem, határozott emelkedőn viszont egészen 110 km/óra sebességig tart a rezonancia.

Lehet a motor és váltó tartóbakokat nézném meg következő körben, azok sem annyira drágák.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33982 Dátum: 2020 Március, 31, 17:53:35 »

Lehet a motor és váltó tartóbakokat nézném meg következő körben, azok sem annyira drágák.

Most kaptam vissza az autót a szerelőtől.
Rosszabb lett, mint volt. :(
A rázkódás megmaradt, viszont most nagyon enyhén húz balra a kormány ráadásként...
A jobbos féltengely kapott új támasztócsapágyat, mindkét első teleszkóp cserélve lett, toronycsapágyak is, kutyacsontok is.
A szerelő szerint a motor- és sebességváltó tartóbakok teljesen jók, a kerékcsapágyak szintúgy.
Most, az új teleszkópokkal az orra kissé magasan áll. Nekem nem tűnt fel, de a szerelő szerint ez a kezdő hátsó futómű-elhalálozás miatt van, és szerinte a hátsó futómű miatt van a rázkódás is.
Nekem ez furcsán hangzik.
Amit eddig nem jól írtam: sebességfokozat-független, tehát ha negyedikben kihúzatom 95-ig, akkor is csinálja, nem csak ötödikben.

Ezek alapján valami vélemény, sejtés valamelyikőtöknek? Futóműállításra biztosan vinni fogom, no de aztán mi legyen, nem tudom...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33983 Dátum: 2020 Április, 02, 15:54:16 »

Újabb fejlemény: ma futómű-állításon voltam az autóval.
Azt mondták, hogy valami keveset állítottak elöl az összetartáson, és hogy hátul mindkét oldalon 1,5 fok a kerékdőlés, elvileg jó. Semmiféle futómű-tartóbak, vagy egyéb elhasználódott dolgot nem találtak, pedig előtte szóltam, hogy mi is a szituáció. Sajnos ez is olyan műhely, hogy közben nem engednek az autó közelébe.
A munkafelvevő végül még annyit mondott, hogy hátha fűrészfogasan kopottak a gumiabroncsaim, amiatt csinálja.
Ezért kaptam magam, és egy garnitúra mindössze egyetlen szezont futott kölcsön-kerékgarnitúrát felszereltem, és próbaútra vittem.
Minden pontosan ugyanolyan, mint volt, talán a kormány oldalra húzása a futóműállítás óta megszűnt.
A tanácstalanságom teljes. :(
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33984 Dátum: 2020 Április, 03, 10:13:39 »

Újabb fejlemény: ma futómű-állításon voltam az autóval.
Azt mondták, hogy valami keveset állítottak elöl az összetartáson, és hogy hátul mindkét oldalon 1,5 fok a kerékdőlés, elvileg jó. Semmiféle futómű-tartóbak, vagy egyéb elhasználódott dolgot nem találtak, pedig előtte szóltam, hogy mi is a szituáció. Sajnos ez is olyan műhely, hogy közben nem engednek az autó közelébe.
A munkafelvevő végül még annyit mondott, hogy hátha fűrészfogasan kopottak a gumiabroncsaim, amiatt csinálja.
Ezért kaptam magam, és egy garnitúra mindössze egyetlen szezont futott kölcsön-kerékgarnitúrát felszereltem, és próbaútra vittem.
Minden pontosan ugyanolyan, mint volt, talán a kormány oldalra húzása a futóműállítás óta megszűnt.
A tanácstalanságom teljes. :(

Szia Zimu!

Nagyon bosszant, hogy ennyire nem tudsz egyről a kettőre jutni. De most jutott eszembe, hátha tudna Neked segíteni az Autódoktor a Totalcaron. Szoktam olvasgatni a válaszait, eléggé kompetens szakember benyomását kelti. Szerintem egy próbát megérhet első körben, írnék egy levelet neki (ami valószínűleg megjelenne a TC oldalán is), hátha mond egy-két tippet a hiba forrására:

Gulyás Márk - www.deltamark.hu
https://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/

Lenne még egy javaslatom. Budapesten állítólag ő az egyik legnagyobb PSA-guru. Nem volt még hozzá szerencsém, de mindenképp rajta van azon a listán, ahova komolyabb vagy megoldhatatlannak tűnő hibák esetén fordulnék az elsők között. Ő az:

https://www.facebook.com/SzilvaJarmuelektronika/

Egy cikk róla:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/05/05/o_javitja_meg_az_autod_amikor_masok_feladjak/

Talán érdemes bevállalni egy személyes találkozót is a javulás érdekében, feltéve persze, ha ezekben a koronavírusos időkben ez kivitelezhető. (Bár tudtommal nem álltak le a szervizek.)

Sok szerencsét!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33985 Dátum: 2020 Április, 03, 10:45:52 »

Szia Zimu!

Nagyon bosszant, hogy ennyire nem tudsz egyről a kettőre jutni. De most jutott eszembe, hátha tudna Neked segíteni az Autódoktor a Totalcaron. Szoktam olvasgatni a válaszait, eléggé kompetens szakember benyomását kelti. Szerintem egy próbát megérhet első körben, írnék egy levelet neki (ami valószínűleg megjelenne a TC oldalán is), hátha mond egy-két tippet a hiba forrására:

Gulyás Márk - www.deltamark.hu
https://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/

Lenne még egy javaslatom. Budapesten állítólag ő az egyik legnagyobb PSA-guru. Nem volt még hozzá szerencsém, de mindenképp rajta van azon a listán, ahova komolyabb vagy megoldhatatlannak tűnő hibák esetén fordulnék az elsők között. Ő az:

https://www.facebook.com/SzilvaJarmuelektronika/

Egy cikk róla:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/05/05/o_javitja_meg_az_autod_amikor_masok_feladjak/

Talán érdemes bevállalni egy személyes találkozót is a javulás érdekében, feltéve persze, ha ezekben a koronavírusos időkben ez kivitelezhető. (Bár tudtommal nem álltak le a szervizek.)

Sok szerencsét!

Köszi Mersault a segítőkészségedet!
Mindazáltal csak legvégső esetben vinném az autómat Szombathelyről Budapestre szervizelési céllal. ;-)
Most azon vagyok, hogy olyan szerelőt aláljak, aki egyáltalán hajlandó egy próbaúton részt venni, hogy személyesen érzékelje, hogy milyen fajta rázkódásról van egyáltalán szó...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33986 Dátum: 2020 Április, 03, 13:45:42 »

Köszi Mersault a segítőkészségedet!
Mindazáltal csak legvégső esetben vinném az autómat Szombathelyről Budapestre szervizelési céllal. ;-)
Most azon vagyok, hogy olyan szerelőt aláljak, aki egyáltalán hajlandó egy próbaúton részt venni, hogy személyesen érzékelje, hogy milyen fajta rázkódásról van egyáltalán szó...

Természetesen én sem gondoltam, hogy egyből Budapestre gyere emiatt, de végső megoldásként jól jöhet. :) Tényleg úgy tűnik, hogy az illető az utolsó csavarjukig ismeri a PSA gépeit.
Első körben talán érdemes lenne írnod Gulyás Márknak a TC-re, írni mégiscsak gyorsabb és kényelmesebb. Hátha kapsz egy tippet, mi lehet a gond... ;)

Sok szerencsét!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33987 Dátum: 2020 Április, 03, 15:31:06 »

Természetesen én sem gondoltam, hogy egyből Budapestre gyere emiatt, de végső megoldásként jól jöhet. :) Tényleg úgy tűnik, hogy az illető az utolsó csavarjukig ismeri a PSA gépeit.
Első körben talán érdemes lenne írnod Gulyás Márknak a TC-re, írni mégiscsak gyorsabb és kényelmesebb. Hátha kapsz egy tippet, mi lehet a gond... ;)

Sok szerencsét!

Tanácsodat megfogadtam, írtam az Autódoktornak, kíváncsi vagyok, hogy fog-e válaszolni...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33988 Dátum: 2020 Április, 03, 17:14:11 »

Tanácsodat megfogadtam, írtam az Autódoktornak, kíváncsi vagyok, hogy fog-e válaszolni...

Remek! Őszintén remélem, sikerül előrébb jutnod!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33989 Dátum: 2020 Április, 03, 21:14:10 »

Újabb fejlemény: ma futómű-állításon voltam az autóval.
Azt mondták, hogy valami keveset állítottak elöl az összetartáson, és hogy hátul mindkét oldalon 1,5 fok a kerékdőlés, elvileg jó. Semmiféle futómű-tartóbak, vagy egyéb elhasználódott dolgot nem találtak, pedig előtte szóltam, hogy mi is a szituáció. Sajnos ez is olyan műhely, hogy közben nem engednek az autó közelébe.
A munkafelvevő végül még annyit mondott, hogy hátha fűrészfogasan kopottak a gumiabroncsaim, amiatt csinálja.
Ezért kaptam magam, és egy garnitúra mindössze egyetlen szezont futott kölcsön-kerékgarnitúrát felszereltem, és próbaútra vittem.
Minden pontosan ugyanolyan, mint volt, talán a kormány oldalra húzása a futóműállítás óta megszűnt.
A tanácstalanságom teljes. :(

Szia Zimurgy

Visszaolvasva a hibaleírásodat és az eddig elvégzett javításokat és beállításokat elgondolkoztam azon,hogy biztos valamilyen mechanikai hiba okozhatja-e az adott rázkódást/rezonálást?Nem lehet,hogy valamiféle elektronikai hiba lehet a háttérben?Gyújtás kimaradás vagy keverékképzési probléma miatt maga a motor rezonál?Csak tippelek én is,de persze te érzed hogy konkrétan milyen jellegű a hibajelenség.

üdv:Krisztián
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33990 Dátum: 2020 Április, 04, 11:09:21 »

Szia Zimurgy

Visszaolvasva a hibaleírásodat és az eddig elvégzett javításokat és beállításokat elgondolkoztam azon,hogy biztos valamilyen mechanikai hiba okozhatja-e az adott rázkódást/rezonálást?Nem lehet,hogy valamiféle elektronikai hiba lehet a háttérben?Gyújtás kimaradás vagy keverékképzési probléma miatt maga a motor rezonál?Csak tippelek én is,de persze te érzed hogy konkrétan milyen jellegű a hibajelenség.

üdv:Krisztián

Szia Krisztián, mivel az autó sebességétől függ, nem pedig a motor fordulatszámától, így ezt elvetném. Egyébként gyújtógyertyákat is cseréltünk egy hete, de semmi nem változott, illetve annyi, hogy picit talán dinamikusabb lett az autó, de ezt a szelepek becsiszolásának tulajdonítom inkább.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33991 Dátum: 2020 Április, 04, 11:25:31 »

Üdv Mindenkinek!

Olajcsere előtt állok, körbenéztem a verdát. Az olajszűrőház környékén láttam némi szívalgást, gondolom a ház tömítése engedhet át. Ennek a cseréje mennyire macerás? 
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33992 Dátum: 2020 Április, 04, 12:12:03 »

Üdv Mindenkinek!

Olajcsere előtt állok, körbenéztem a verdát. Az olajszűrőház környékén láttam némi szívalgást, gondolom a ház tömítése engedhet át. Ennek a cseréje mennyire macerás?

Az új szűrőbetéthez új tömítőgyűrű is jár. Ezt a kis horonyba kell illeszteni a műanyag házon, csak ennyi.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33993 Dátum: 2020 Április, 04, 12:41:12 »

Az új szűrőbetéthez új tömítőgyűrű is jár. Ezt a kis horonyba kell illeszteni a műanyag házon, csak ennyi.

Szia!
Akkor lehet nem jól magyaráztam el. Nem a szűrőbetétet cserélem, azt minden olajcserekor meg szoktam csinálni és a vele adott új gyűrűt is beteszem. A motorblokkra felcsavarozott  háznak, amibe a szűrő van annak  a tömítéscseréjére  kérdeztem rá.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33994 Dátum: 2020 Április, 04, 17:28:26 »

Volna még egy kérdésem.1.6-os 98-LE 8 szelepes TU motornál a szelephézag hideg motornál: szívó. 0,2mm; kipufogó:0,4mm?
Naplózva

szkendi

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 4
  • Autó színe: jégkék
  • Évjárat: 2002
  • Kor: 16
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33995 Dátum: 2020 Április, 04, 19:28:45 »

Sziasztok!

A minap a következőt művelte velem a 306 1.4 -es kecském:
Reggel indítottam ekkor minden rendben ment, elindultam majd egyszer csak elkezdett villogni a check engine lámpám + remegett a kocsi. Félreálltam, leállítottam és 5 perc múlva újraindítottam és semmi... eltűnt a hibakép. Eddig 2x csinálta, az utobbi két napban egyszer sem.
Már régóta előjövő téma a check engine lámpa (nem villogás!) a katalizátor miatt.
Valaki járt már így, mi volt a probléma?
Én gyújtáskimaradásra gondolnék... vagy elkezdte megadni magát a benzinszivattyúm?
Esetleg érdemes-e először valamiféle tisztítással kezdeni az analízist, tudnátok -e ajánlani valami használható löttyöt? Gondolok itt üzemanyagrendszer, befecskendezés, gyújtógyertyák?

Előre is köszönöm!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33996 Dátum: 2020 Április, 05, 22:48:20 »

Sziasztok!

A minap a következőt művelte velem a 306 1.4 -es kecském:
Reggel indítottam ekkor minden rendben ment, elindultam majd egyszer csak elkezdett villogni a check engine lámpám + remegett a kocsi. Félreálltam, leállítottam és 5 perc múlva újraindítottam és semmi... eltűnt a hibakép. Eddig 2x csinálta, az utobbi két napban egyszer sem.
Már régóta előjövő téma a check engine lámpa (nem villogás!) a katalizátor miatt.
Valaki járt már így, mi volt a probléma?
Én gyújtáskimaradásra gondolnék... vagy elkezdte megadni magát a benzinszivattyúm?
Esetleg érdemes-e először valamiféle tisztítással kezdeni az analízist, tudnátok -e ajánlani valami használható löttyöt? Gondolok itt üzemanyagrendszer, befecskendezés, gyújtógyertyák?

Előre is köszönöm!

Szia
Nekem is ilyen volt a 306om KFW motorkód.
A gyújtótrafód kezdi megadni magát,annak a hibája okoz ilyen jelenséget és általában meleg motornál.
Elvileg maradt egy trafósorom,ha érdekel szívesen odaadom (Kecskeméten is megoldható) amennyiben egyezik.
üdv:Krisztián
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33997 Dátum: 2020 Április, 06, 15:55:48 »

Szia!
Akkor lehet nem jól magyaráztam el. Nem a szűrőbetétet cserélem, azt minden olajcserekor meg szoktam csinálni és a vele adott új gyűrűt is beteszem. A motorblokkra felcsavarozott  háznak, amibe a szűrő van annak  a tömítéscseréjére  kérdeztem rá.

Szia. Egyáltalán nem macerás a csere. Ha az olajcserét meg tudod csinálni, akkor ezzel is boldogulsz. Azt hiszem 3 vagy 4 csavar fogja. Peugeot 307-nél cseréltem már, ott a katalizátor miatt nem tudtam kiforgatni a szűrőházat, de anélkül is megoldható, csak kicsit szűkebb a hely.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33998 Dátum: 2020 Április, 06, 15:57:06 »

Sziasztok!

A minap a következőt művelte velem a 306 1.4 -es kecském:
Reggel indítottam ekkor minden rendben ment, elindultam majd egyszer csak elkezdett villogni a check engine lámpám + remegett a kocsi. Félreálltam, leállítottam és 5 perc múlva újraindítottam és semmi... eltűnt a hibakép. Eddig 2x csinálta, az utobbi két napban egyszer sem.
Már régóta előjövő téma a check engine lámpa (nem villogás!) a katalizátor miatt.
Valaki járt már így, mi volt a probléma?
Én gyújtáskimaradásra gondolnék... vagy elkezdte megadni magát a benzinszivattyúm?
Esetleg érdemes-e először valamiféle tisztítással kezdeni az analízist, tudnátok -e ajánlani valami használható löttyöt? Gondolok itt üzemanyagrendszer, befecskendezés, gyújtógyertyák?

Előre is köszönöm!

Szia,

Hibakód kiolvasással kezdenék. Addig kár alkatrészeket cserélgetni vaktában. Azok közül amit leírtál, bármelyik lehet.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33999 Dátum: 2020 Április, 06, 15:58:56 »

Volna még egy kérdésem.1.6-os 98-LE 8 szelepes TU motornál a szelephézag hideg motornál: szívó. 0,2mm; kipufogó:0,4mm?

Igen.
Naplózva
 


Az oldal 0.453 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.