Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserĂŠlni kell

Szerző Téma: SzerelĂŠs ĂŠs Tuning  (Megtekintve 4966095 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33950 Dátum: 2019 December, 14, 22:22:20 »
Sziasztok!
AprĂłsĂĄgnak tĹąnhet, de engem idegesĂ­t.
Amikor magam felé húzom a szélvédőmosó bajuszkapcsolót, először törölnek egyet szárazon a lapátok, és csak utána jön a folyadék a fúvókákból. Logikusan ennek pont fordítva kéne lenni, hogy ne karcolja össze a szélvédőt.
Maga a szivattyĂş a kar hĂşzĂĄsĂĄval azonnal mĹąkĂśdik, mert hallom a zĂşgĂĄsĂĄt, de folyadĂŠkot (teli tartĂĄlynĂĄl is) csak nĂŠhĂĄny mĂĄsodperc kĂŠsĂŠssel ad.
Ezt lehet orvosolni mondjuk egy Ăşj relĂŠvel, vagy egyszerĹąen gyĂĄrilag ilyen?

KĂśszi!

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33951 Dátum: 2019 December, 15, 07:32:24 »
Sziasztok!
AprĂłsĂĄgnak tĹąnhet, de engem idegesĂ­t.
Amikor magam felé húzom a szélvédőmosó bajuszkapcsolót, először törölnek egyet szárazon a lapátok, és csak utána jön a folyadék a fúvókákból. Logikusan ennek pont fordítva kéne lenni, hogy ne karcolja össze a szélvédőt.
Maga a szivattyĂş a kar hĂşzĂĄsĂĄval azonnal mĹąkĂśdik, mert hallom a zĂşgĂĄsĂĄt, de folyadĂŠkot (teli tartĂĄlynĂĄl is) csak nĂŠhĂĄny mĂĄsodperc kĂŠsĂŠssel ad.
Ezt lehet orvosolni mondjuk egy Ăşj relĂŠvel, vagy egyszerĹąen gyĂĄrilag ilyen?

KĂśszi!

Szia

Gyárilag ilyen.Mosás után visszafolyik a csőből a tartályba az ablakmosó folyadék és ezért nem jön egyből.
Van rĂĄ megoldĂĄs:
lĂŠtezik visszacsapĂłszelep direkt erre a cĂŠlra
mint pl. ez:
http://homasita.hu/product/10075615
ezt be kell építeni a lehető legközelebb a fúvókához és így szinte egyből jön a mosó mikor elkezdesz mosatni vele.
nekem mĂĄr vagy 6 ĂŠve benne van,ĂŠs tĂśkĂŠletesen teszi a dolgĂĄt  :-!

Ăźdv:KrisztiĂĄn  _pug

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33952 Dátum: 2019 December, 17, 11:58:57 »
Szia

Gyárilag ilyen.Mosás után visszafolyik a csőből a tartályba az ablakmosó folyadék és ezért nem jön egyből.
Van rĂĄ megoldĂĄs:
lĂŠtezik visszacsapĂłszelep direkt erre a cĂŠlra
mint pl. ez:
http://homasita.hu/product/10075615
ezt be kell építeni a lehető legközelebb a fúvókához és így szinte egyből jön a mosó mikor elkezdesz mosatni vele.
nekem mĂĄr vagy 6 ĂŠve benne van,ĂŠs tĂśkĂŠletesen teszi a dolgĂĄt  :-!

Ăźdv:KrisztiĂĄn  _pug

Szia!
KĂśszĂśnĂśm a tanĂĄcsot, meg is vettem a szelepet.
Mi a beszerelés iránya? Véletlen sem akarom fordítva betenni a csőbe.

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33953 Dátum: 2019 December, 17, 16:08:48 »
Szia!
KĂśszĂśnĂśm a tanĂĄcsot, meg is vettem a szelepet.
Mi a beszerelés iránya? Véletlen sem akarom fordítva betenni a csőbe.

Szia

Elvileg kell lennie egy nyĂ­lnak ami az ĂĄtfolyĂĄsi irĂĄnyt jelĂśli.De ha nincs akkor belefĂşjsz ĂŠs ahogy ĂĄtereszt az az irĂĄny  :-!

Üdv:Krisztián

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33954 Dátum: 2019 December, 20, 21:42:23 »
OFF

*** Fontos! ***
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/12/13/uj_95-os_benzin_magyarorszagon_a_regi_autoknak_art/

Köszi az infót. Tehát a 2000. január 1. előtt gyártott Peugeot-ok számára csak a prémiumbenzin lesz megfelelő.
OMV-nĂŠl a 95 ĂŠs MaxxMotion95-re mĂĄr ki van ragasztva az E10. MaxxMotion 100Plus marad E5-Ăśs.

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33955 Dátum: 2019 December, 30, 10:35:26 »
Köszi az infót. Tehát a 2000. január 1. előtt gyártott Peugeot-ok számára csak a prémiumbenzin lesz megfelelő.
OMV-nĂŠl a 95 ĂŠs MaxxMotion95-re mĂĄr ki van ragasztva az E10. MaxxMotion 100Plus marad E5-Ăśs.

Üdv!
MĂĄr rĂŠgen jĂĄrtam erre, ami nem jĂł pont rĂĄm nĂŠzve :-[, de ez azt is jelenti, hogy az autĂł mostanĂĄban nem produkĂĄl problĂŠmĂĄt. :).
Én ebben a  2000. januĂĄr 01. előtt gyĂĄrtott autĂłk esetĂŠben nem igazĂĄn lĂĄtok tisztĂĄn. JĂł, hogy az ĂŠn 306-om 2002. 06-ĂĄn kerĂźlt ki a gyĂĄrbĂłl, de maga a konstrukciĂł, a motor,  az ĂźzemanyagellĂĄtĂł-egysĂŠg  nem hinnĂŠm, hogy 2000. januĂĄr 01. utĂĄni lenne.
Akkor most hogyan is van ez?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33956 Dátum: 2019 December, 31, 20:38:13 »
Üdv!
MĂĄr rĂŠgen jĂĄrtam erre, ami nem jĂł pont rĂĄm nĂŠzve :-[, de ez azt is jelenti, hogy az autĂł mostanĂĄban nem produkĂĄl problĂŠmĂĄt. :).
Én ebben a  2000. januĂĄr 01. előtt gyĂĄrtott autĂłk esetĂŠben nem igazĂĄn lĂĄtok tisztĂĄn. JĂł, hogy az ĂŠn 306-om 2002. 06-ĂĄn kerĂźlt ki a gyĂĄrbĂłl, de maga a konstrukciĂł, a motor,  az ĂźzemanyagellĂĄtĂł-egysĂŠg  nem hinnĂŠm, hogy 2000. januĂĄr 01. utĂĄni lenne.
Akkor most hogyan is van ez?

Szerintem teljesen legyĂŠl nyugodt: 2000 augusztusĂĄban jelent meg az Euro3-as 1.6-os (ĂŠs az Euro3-as 1.4-es is) motor a 306-okban.

Nem elérhető babust

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2022 Március, 29, 11:06:56
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33957 Dátum: 2020 Január, 07, 09:26:47 »
Sziasztok,

egy tanĂĄcsra lenne szĂźksĂŠgem, ha valaki volna olyan jĂł ĂŠs vĂŠlemĂŠnyt mond.
Egy 1.4 benzines autóról van szó, kidobálja az 5. sebességet. Egy Peugeot-szerelővel beszéltem, azt mondta (vizsgálat nélkül), hogy váltócsere. Elkezdtem keresgélni a váltót és egy rendes emberke a nyíregyházi Peugeot-bontóból visszahívott és azt tanácsolta, hogy ha az 5-et dobálja ki, akkor nem biztos, hogy szükséges a váltócsere, mert azt a váltó szétszedése nélkül is esetleg lehet orvosolni egy ún. 5-ös szettel (szinkrongyűrű, kapcsolóvilla és 2 fogaskerék). Úgy tűnt, hogy ért hozzá és tudja miről beszél. Mennyire bonyolult lehet ezt egyáltalán ellenőrizni, hogy tényleg ennyivel megoldható a dolog?

Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?? Mert ki tudja, hogy a mĂĄsik vĂĄltĂł, amit megveszek xx ezer forintĂŠrt ĂŠs kicserĂŠltetek majd 50 ezerĂŠrt, milyen lesz. Az 5. sebessĂŠg cserĂŠje meg elvileg biztos olcsĂłbb, ha nem kell a vĂĄltĂłt lebontani hozzĂĄ.

KĂśszĂśnĂśm, ha valaki tanĂĄcsot tud adni!

Babus TamĂĄs
SalgĂłtarjĂĄn
1998 - 1.4 XN - Sedan - KFX (TU3JP) - Sagem SL96

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33958 Dátum: 2020 Január, 07, 13:58:02 »
Sziasztok,

egy tanĂĄcsra lenne szĂźksĂŠgem, ha valaki volna olyan jĂł ĂŠs vĂŠlemĂŠnyt mond.
Egy 1.4 benzines autóról van szó, kidobálja az 5. sebességet. Egy Peugeot-szerelővel beszéltem, azt mondta (vizsgálat nélkül), hogy váltócsere. Elkezdtem keresgélni a váltót és egy rendes emberke a nyíregyházi Peugeot-bontóból visszahívott és azt tanácsolta, hogy ha az 5-et dobálja ki, akkor nem biztos, hogy szükséges a váltócsere, mert azt a váltó szétszedése nélkül is esetleg lehet orvosolni egy ún. 5-ös szettel (szinkrongyűrű, kapcsolóvilla és 2 fogaskerék). Úgy tűnt, hogy ért hozzá és tudja miről beszél. Mennyire bonyolult lehet ezt egyáltalán ellenőrizni, hogy tényleg ennyivel megoldható a dolog?

Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?? Mert ki tudja, hogy a mĂĄsik vĂĄltĂł, amit megveszek xx ezer forintĂŠrt ĂŠs kicserĂŠltetek majd 50 ezerĂŠrt, milyen lesz. Az 5. sebessĂŠg cserĂŠje meg elvileg biztos olcsĂłbb, ha nem kell a vĂĄltĂłt lebontani hozzĂĄ.

KĂśszĂśnĂśm, ha valaki tanĂĄcsot tud adni!

Babus TamĂĄs
SalgĂłtarjĂĄn

Szia, személyes közvetlen tapasztalatom nincs, de testvérem Citroën Xantiáján előfordult ugyanez, mármint hogy csak az ötödik fokozatot dobta ki egyre gyakrabban a váltó.
A vĂŠgĂŠn mĂĄr fogni kellett a vĂĄltĂłkart...
Neki fillĂŠres javĂ­tĂĄsrĂłl volt csak szĂł: ugyanis csak a fokozat reteszelĂŠsĂŠvel volt gond, tehĂĄt a sebessĂŠgvĂĄltĂłt nem is kellett megbontani hozzĂĄ.
Javaslom, hogy legelőször ezirányban ellenőriztesd, még mielőtt szétbontatod a váltót valakivel, vagy vennél egy másikat.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33959 Dátum: 2020 Január, 12, 10:17:00 »
Sziasztok!

Rakoncátlankodik a hátsó ablaktörlőm. Volt, hogy hiába kapcsoltam ki a bajuszkapcsolóval, csak ment tovább a kar... Most már bekapcsolni sem tudom. Mennyire típushiba ez? Mire gyanakodjak: a kapcsoló a rossz, vagy a motor? S3-as a gép.

KĂśszi!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33960 Dátum: 2020 Január, 12, 21:41:08 »
Sziasztok!

Rakoncátlankodik a hátsó ablaktörlőm. Volt, hogy hiába kapcsoltam ki a bajuszkapcsolóval, csak ment tovább a kar... Most már bekapcsolni sem tudom. Mennyire típushiba ez? Mire gyanakodjak: a kapcsoló a rossz, vagy a motor? S3-as a gép.

KĂśszi!

Szerintem leginkább a csomagtérajtó átvezető gumiharmonikája alatt lesz a gond.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33961 Dátum: 2020 Január, 13, 09:18:36 »
Szerintem leginkább a csomagtérajtó átvezető gumiharmonikája alatt lesz a gond.

KĂśszi Zimu, megnĂŠzem!

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33962 Dátum: 2020 Január, 15, 15:54:13 »
Sziasztok!

Rakoncátlankodik a hátsó ablaktörlőm. Volt, hogy hiába kapcsoltam ki a bajuszkapcsolóval, csak ment tovább a kar... Most már bekapcsolni sem tudom. Mennyire típushiba ez? Mire gyanakodjak: a kapcsoló a rossz, vagy a motor? S3-as a gép.

KĂśszi!

Hello!
A kombi nekem is ezt csinĂĄlta valamelyik reggel, kĂśzvetlenĂźl mosĂĄs utĂĄn.. ::)
Azért az átvezetőre ránézek Én is.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33963 Dátum: 2020 Január, 15, 18:38:01 »
Hello!
A kombi nekem is ezt csinĂĄlta valamelyik reggel, kĂśzvetlenĂźl mosĂĄs utĂĄn.. ::)
Azért az átvezetőre ránézek Én is.

Szia!

Köszi Neked is. Ellenőriztem már, vagyis megigazgattam a gumi átvezetőket mindkét oldalon fenn, de egyelőre a helyzet változatlan, nem történik semmi. Várok még, de ez nélkülözhetetlen funkció, szóval muszáj lesz megcsinálni valahogy.

Nem elérhető pirkone

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Január, 21, 12:28:50
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33964 Dátum: 2020 Január, 21, 11:26:57 »
Sziasztok! Segítségeteket kérem! 306 sedan-om van. Tegnap bevásárlás után a szokott módon bepakoltam a csomagtartóba, a meglepetés akkor ért mikor ki akartam belőle pakolni. Nem nyilik, párszor központizárat ki-be kapcsoltam, de semmi. Meg se rezzen, nem is hallom, hogy klattyanna a zár. Kipakolni csak a hátsó üléssor ledöntésével tudtam. Kérdésem az volna, hogy tudom most kinyitni a csomagtérajtót? Van ötletetek?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33965 Dátum: 2020 Január, 21, 13:46:24 »
Sziasztok! Segítségeteket kérem! 306 sedan-om van. Tegnap bevásárlás után a szokott módon bepakoltam a csomagtartóba, a meglepetés akkor ért mikor ki akartam belőle pakolni. Nem nyilik, párszor központizárat ki-be kapcsoltam, de semmi. Meg se rezzen, nem is hallom, hogy klattyanna a zár. Kipakolni csak a hátsó üléssor ledöntésével tudtam. Kérdésem az volna, hogy tudom most kinyitni a csomagtérajtót? Van ötletetek?

Pontosan nem ismerem a sedanok csomagterĂŠt, de az S3-as gĂŠpkĂśnyv ilyet Ă­r:
"CsomagtartĂł reteszelĂŠse az
ajtĂłktĂłl fĂźggetlenĂźl (4 ajtĂłs)
FordĂ­tsuk el a kulcsot jobbra a csomagtartĂł zĂĄrjĂĄban.
Ekkor a csomagtartĂł reteszelt helyzetben marad a tĂĄvirĂĄnyĂ­tĂł, valamint a
vezetőoldali első ajtó zárjának
működtetésétől függetlenül.
A csomagtartĂł nyitĂĄsĂĄhoz fordĂ­tsuk el a
kulcsot a csomagtartĂł zĂĄrjĂĄban balra. A
csomagtartĂł reteszelĂŠse ekkor ĂşjbĂłl az
ajtók központi zárral történő nyitásával
ĂŠs zĂĄrĂĄsĂĄval egyĂźtt mĹąkĂśdik."


Ami biztosan mĹąkĂśdik a sajĂĄt csapotthĂĄtĂşmnĂĄl:
"BiztonsĂĄgi kapcsolĂł
Lehetővé teszi számunkra a csomagtérajtó nyitását a központi
zĂĄr mĹąkĂśdĂŠsĂŠnek meghibĂĄsodĂĄsa
esetĂŠn:
- Hajtsuk le a hĂĄtsĂł ĂźlĂŠseket, hogy
hozzĂĄfĂŠrjĂźnk a kapcsolĂłhoz a
csomagtér belsejéből.
- IllesszĂźk be a gyĂşjtĂĄskulcsot a
nyĂ­lĂĄsba, majd csĂşsztassuk el a
csomagtĂŠrajtĂł kireteszelĂŠse ĂŠrdekĂŠben."

Tehát egy nagyon kicsi téglalap alakú nyílásról van szó, ahol pontosan befér a gyári kulcs tolla. Kicsit felfelé mozdítva ki lehet oldani a centrálzár rudazatát. A gépkönyvből nem tűnt nekem egyértelműnek, hogy az összes karosszéria-változatnál él-e ez a lehetőség...

Nem elérhető szkendi

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 4
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Április, 06, 10:07:47
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33966 Dátum: 2020 Január, 27, 23:19:03 »
Sziasztok!
A birtokomban van egy 2002 es évjáratú 1.4 benzin sedan peugeot 306. Érdeklődnék hogy ti mit javasoltok hány ezer kmként érdemes cserélni a vezérműszíjat vizpumpával + mennyibe fog kb. fájni munkadíjjal együtt? Esetleg érdemes -e megvenni külön a szettet, ha igen akkor melyik gyártóét?

Előre is köszönöm a segítséget!

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33967 Dátum: 2020 Január, 28, 10:52:15 »
Sziasztok!
A birtokomban van egy 2002 es évjáratú 1.4 benzin sedan peugeot 306. Érdeklődnék hogy ti mit javasoltok hány ezer kmként érdemes cserélni a vezérműszíjat vizpumpával + mennyibe fog kb. fájni munkadíjjal együtt? Esetleg érdemes -e megvenni külön a szettet, ha igen akkor melyik gyártóét?

Előre is köszönöm a segítséget!

Szia
A csere intervallum gyĂĄri leĂ­rĂĄs szerint 100EKm,ĂŠn 80 EKm-kĂŠnt cserĂŠltettem az enyĂŠmben (olcsĂłbb mintha motor generĂĄl kellene egy szakadt szĂ­j miatt).
Alkatrész ár a minőségtől függ,és általában ha külön válogatod össze a dolgokat akkor olcsóbb mint szettben.
A nevesebb gyártók alkatrészeivel nem lőhetsz mellé (Gates,Valeo,SKF...).
Ha szerelőhöz viszed akkor ott általában nem szeretik ha viszik az alkatrészt,és akkor a garancia sem úgy működik (csak a munkára vállalják érthetően a garanciát).
Ha kompletten rájuk bízod az egész cserét munkával és alkatrész beszerzéssel (mindenről számlát) akkor él a teljes garancia bármi van.Kicsit drágább,de biztosabb.
Nekem az utolsó szervíz 85EFt volt amiben: teljes vezérlés csere (szíj,feszítő,vízpumpa),hosszbordás szíj+feszítő,olajcsere+gyertya csere.
Ăźdv:KrisztiĂĄn

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33968 Dátum: 2020 Február, 10, 11:07:09 »
Szia!

Köszi Neked is. Ellenőriztem már, vagyis megigazgattam a gumi átvezetőket mindkét oldalon fenn, de egyelőre a helyzet változatlan, nem történik semmi. Várok még, de ez nélkülözhetetlen funkció, szóval muszáj lesz megcsinálni valahogy.

Na, kiderĂźlt: a relĂŠ romlott el. ElĂŠggĂŠ borsos volt a csere, de muszĂĄj volt...

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33969 Dátum: 2020 Február, 15, 17:55:46 »
Na, kiderĂźlt: a relĂŠ romlott el. ElĂŠggĂŠ borsos volt a csere, de muszĂĄj volt...
KĂśszi az infĂłt!  ;)

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33970 Dátum: 2020 Február, 23, 07:53:12 »
Na, kiderĂźlt: a relĂŠ romlott el. ElĂŠggĂŠ borsos volt a csere, de muszĂĄj volt...
Hello. Ez az a relĂŠ ami kĂśzvetlenĂźl a motornĂĄl van?

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33971 Dátum: 2020 Február, 23, 08:18:16 »
Hello. Ez az a relĂŠ ami kĂśzvetlenĂźl a motornĂĄl van?

Szia Kolin!

HĂş, passz. Nem kĂŠrdeztem meg. TĂśbb relĂŠ is lenne? ???
GyanĂ­tom, hogy inkĂĄbb az lehetett, ami az utastĂŠrben van a kormĂĄnytĂłl balra lenn, a biztosĂ­tĂŠkoknĂĄl.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33972 Dátum: 2020 Február, 23, 20:51:30 »
Szia Kolin!

HĂş, passz. Nem kĂŠrdeztem meg. TĂśbb relĂŠ is lenne? ???
GyanĂ­tom, hogy inkĂĄbb az lehetett, ami az utastĂŠrben van a kormĂĄnytĂłl balra lenn, a biztosĂ­tĂŠkoknĂĄl.

A hátsó ablaktörlő reléje közvetlenül az ablaktörlő motor mellett van. A biztosítéktáblánál lévő relé csak az első ablaktörlőket kapcsolja.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33973 Dátum: 2020 Február, 24, 09:22:11 »
A hátsó ablaktörlő reléje közvetlenül az ablaktörlő motor mellett van. A biztosítéktáblánál lévő relé csak az első ablaktörlőket kapcsolja.

KĂśszi az infĂłt, nem tudtam, de hasznos tudni! BĂĄr remĂŠlem, nem kell tĂśbbet cserĂŠlni...

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33974 Dátum: 2020 Február, 29, 20:50:46 »
Szia Kolin!

HĂş, passz. Nem kĂŠrdeztem meg. TĂśbb relĂŠ is lenne? ???
GyanĂ­tom, hogy inkĂĄbb az lehetett, ami az utastĂŠrben van a kormĂĄnytĂłl balra lenn, a biztosĂ­tĂŠkoknĂĄl.
A hátsó ablaktörlő reléje közvetlenül az ablaktörlő motor mellett van. A biztosítéktáblánál lévő relé csak az első ablaktörlőket kapcsolja.

KĂśszi!  ;)

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33975 Dátum: 2020 Február, 29, 22:08:28 »
Olyan gondom van, hogy nagyjĂĄbĂłl 90-95 km/ĂłrĂĄs sebessĂŠg kĂśzĂśtt hatĂĄrozottan rezonĂĄl az egĂŠsz autĂł.
Ha lejtőn gyorsulva érem el ezt a sebességet, akkor szinte semennyire nem érezni, csak síkon, illetve emelkedőn. Emelkedőn viszont kb 105 km/ó sebességig.
Pár napja cseréltettem kuplungot, és emiatt a váltót is le kellett szerelni, így a féltengelyek is ki voltak szerelve. Lógás nem volt érzékelhető a csuklóknál, a támasztócsapágy is rendben lévőnek tűnt. A kerekek is most lettek frissen centrírozva.
A beavatkozások előtt is pontosan ugyanígy rezonált, sem jobban, sem kevésbé.
Mire ĂŠrdemes mĂŠg odafigyelni? Van valami Ăśtletetek?
Az első teleszkópok már a végüket járják, pár hét múlva cserélve lesznek, de nem hinném, hogy azok hibája okozná.

Nem elérhető Peugeot9

  • Chef bĂĄcsi:)
  • ModerĂĄtor
  • Tag
  • ****
  • Hozzászólások: 935
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 40
  • :2024 Március, 19, 07:04:28
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33976 Dátum: 2020 Március, 06, 21:16:23 »
Egy futĂłmĹą beĂĄllĂ­tĂĄssal nem rontassz rajta,a szĂĄmok majd megmutatjĂĄk :)
Savanyú a szőlő,mondta az oroszlán és megette a szüretelőket:)

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33977 Dátum: 2020 Március, 14, 20:52:37 »
Olyan gondom van, hogy nagyjĂĄbĂłl 90-95 km/ĂłrĂĄs sebessĂŠg kĂśzĂśtt hatĂĄrozottan rezonĂĄl az egĂŠsz autĂł.
Ha lejtőn gyorsulva érem el ezt a sebességet, akkor szinte semennyire nem érezni, csak síkon, illetve emelkedőn. Emelkedőn viszont kb 105 km/ó sebességig.
Pár napja cseréltettem kuplungot, és emiatt a váltót is le kellett szerelni, így a féltengelyek is ki voltak szerelve. Lógás nem volt érzékelhető a csuklóknál, a támasztócsapágy is rendben lévőnek tűnt. A kerekek is most lettek frissen centrírozva.
A beavatkozások előtt is pontosan ugyanígy rezonált, sem jobban, sem kevésbé.
Mire ĂŠrdemes mĂŠg odafigyelni? Van valami Ăśtletetek?
Az első teleszkópok már a végüket járják, pár hét múlva cserélve lesznek, de nem hinném, hogy azok hibája okozná.

Nekem hirtelen a típus hírhedt hibája, a tűgörgős csapágy okozta hátsó híd probléma ugrott be. De lehet, hogy hülyeséget mondok.
Megvan azĂłta a hiba oka?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33978 Dátum: 2020 Március, 15, 20:51:57 »
Nekem hirtelen a típus hírhedt hibája, a tűgörgős csapágy okozta hátsó híd probléma ugrott be. De lehet, hogy hülyeséget mondok.
Megvan azĂłta a hiba oka?

Még nincs meg a hibaok azóta sem. Egy hét múlva van időpontom vissza ugyanahhoz a szerelőhöz, más megbeszélt javítások miatt is.
Első teleszkópok biztosan lesznek cserélve, stabpálcák szintén. Most annyiban maradtam még a szerelővel, hogy a jobbos féltengely támcsapágyat viszek magammal, cserélni fogják. A hét végén jó sokat autóztam, nagyon zavaró a rezonancia továbbra is. :(

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33979 Dátum: 2020 Március, 22, 18:07:55 »
Olyan gondom van, hogy nagyjĂĄbĂłl 90-95 km/ĂłrĂĄs sebessĂŠg kĂśzĂśtt hatĂĄrozottan rezonĂĄl az egĂŠsz autĂł.
Ha lejtőn gyorsulva érem el ezt a sebességet, akkor szinte semennyire nem érezni, csak síkon, illetve emelkedőn. Emelkedőn viszont kb 105 km/ó sebességig.
Pár napja cseréltettem kuplungot, és emiatt a váltót is le kellett szerelni, így a féltengelyek is ki voltak szerelve. Lógás nem volt érzékelhető a csuklóknál, a támasztócsapágy is rendben lévőnek tűnt. A kerekek is most lettek frissen centrírozva.
A beavatkozások előtt is pontosan ugyanígy rezonált, sem jobban, sem kevésbé.
Mire ĂŠrdemes mĂŠg odafigyelni? Van valami Ăśtletetek?
Az első teleszkópok már a végüket járják, pár hét múlva cserélve lesznek, de nem hinném, hogy azok hibája okozná.

Szia Zimu!
Első körben a hosszú féltengely csapágyát akartam javasolni. Valami forgó rész fogja szerintem okozni, vagy kerékcsapágy, féltengely, váltó. Esetleg még motortartó bak. Csak 5.-ben csinálja?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33980 Dátum: 2020 Március, 23, 07:37:46 »
Szia Zimu!
Első körben a hosszú féltengely csapágyát akartam javasolni. Valami forgó rész fogja szerintem okozni, vagy kerékcsapágy, féltengely, váltó. Esetleg még motortartó bak. Csak 5.-ben csinálja?

Szia Kolin! Igen, csak ötödik fokozatban csinálja. Eltéréseket olyan formában tapasztaltam, hogy sík úton nagyjából 88-95 km/h közti sebességnél jelentkezik, határozott lejtőn egyáltalán nem, határozott emelkedőn viszont egészen 110 km/óra sebességig tart a rezonancia.

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33981 Dátum: 2020 Március, 23, 08:52:38 »
Szia Kolin! Igen, csak ötödik fokozatban csinálja. Eltéréseket olyan formában tapasztaltam, hogy sík úton nagyjából 88-95 km/h közti sebességnél jelentkezik, határozott lejtőn egyáltalán nem, határozott emelkedőn viszont egészen 110 km/óra sebességig tart a rezonancia.

Lehet a motor és váltó tartóbakokat nézném meg következő körben, azok sem annyira drágák.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33982 Dátum: 2020 Március, 31, 17:53:35 »
Lehet a motor és váltó tartóbakokat nézném meg következő körben, azok sem annyira drágák.

Most kaptam vissza az autót a szerelőtől.
Rosszabb lett, mint volt. :(
A rĂĄzkĂłdĂĄs megmaradt, viszont most nagyon enyhĂŠn hĂşz balra a kormĂĄny rĂĄadĂĄskĂŠnt...
A jobbos féltengely kapott új támasztócsapágyat, mindkét első teleszkóp cserélve lett, toronycsapágyak is, kutyacsontok is.
A szerelő szerint a motor- és sebességváltó tartóbakok teljesen jók, a kerékcsapágyak szintúgy.
Most, az új teleszkópokkal az orra kissé magasan áll. Nekem nem tűnt fel, de a szerelő szerint ez a kezdő hátsó futómű-elhalálozás miatt van, és szerinte a hátsó futómű miatt van a rázkódás is.
Nekem ez furcsĂĄn hangzik.
Amit eddig nem jĂłl Ă­rtam: sebessĂŠgfokozat-fĂźggetlen, tehĂĄt ha negyedikben kihĂşzatom 95-ig, akkor is csinĂĄlja, nem csak ĂśtĂśdikben.

Ezek alapján valami vélemény, sejtés valamelyikőtöknek? Futóműállításra biztosan vinni fogom, no de aztán mi legyen, nem tudom...

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33983 Dátum: 2020 Április, 02, 15:54:16 »
Újabb fejlemény: ma futómű-állításon voltam az autóval.
Azt mondták, hogy valami keveset állítottak elöl az összetartáson, és hogy hátul mindkét oldalon 1,5 fok a kerékdőlés, elvileg jó. Semmiféle futómű-tartóbak, vagy egyéb elhasználódott dolgot nem találtak, pedig előtte szóltam, hogy mi is a szituáció. Sajnos ez is olyan műhely, hogy közben nem engednek az autó közelébe.
A munkafelvevő végül még annyit mondott, hogy hátha fűrészfogasan kopottak a gumiabroncsaim, amiatt csinálja.
EzĂŠrt kaptam magam, ĂŠs egy garnitĂşra mindĂśssze egyetlen szezont futott kĂślcsĂśn-kerĂŠkgarnitĂşrĂĄt felszereltem, ĂŠs prĂłbaĂştra vittem.
Minden pontosan ugyanolyan, mint volt, talån a kormåny oldalra húzåsa a futómŹållítås óta megszŹnt.
A tanĂĄcstalansĂĄgom teljes. :(

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33984 Dátum: 2020 Április, 03, 10:13:39 »
Újabb fejlemény: ma futómű-állításon voltam az autóval.
Azt mondták, hogy valami keveset állítottak elöl az összetartáson, és hogy hátul mindkét oldalon 1,5 fok a kerékdőlés, elvileg jó. Semmiféle futómű-tartóbak, vagy egyéb elhasználódott dolgot nem találtak, pedig előtte szóltam, hogy mi is a szituáció. Sajnos ez is olyan műhely, hogy közben nem engednek az autó közelébe.
A munkafelvevő végül még annyit mondott, hogy hátha fűrészfogasan kopottak a gumiabroncsaim, amiatt csinálja.
EzĂŠrt kaptam magam, ĂŠs egy garnitĂşra mindĂśssze egyetlen szezont futott kĂślcsĂśn-kerĂŠkgarnitĂşrĂĄt felszereltem, ĂŠs prĂłbaĂştra vittem.
Minden pontosan ugyanolyan, mint volt, talån a kormåny oldalra húzåsa a futómŹållítås óta megszŹnt.
A tanĂĄcstalansĂĄgom teljes. :(

Szia Zimu!

Nagyon bosszant, hogy ennyire nem tudsz egyről a kettőre jutni. De most jutott eszembe, hátha tudna Neked segíteni az Autódoktor a Totalcaron. Szoktam olvasgatni a válaszait, eléggé kompetens szakember benyomását kelti. Szerintem egy próbát megérhet első körben, írnék egy levelet neki (ami valószínűleg megjelenne a TC oldalán is), hátha mond egy-két tippet a hiba forrására:

GulyĂĄs MĂĄrk - www.deltamark.hu
https://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/

Lenne még egy javaslatom. Budapesten állítólag ő az egyik legnagyobb PSA-guru. Nem volt még hozzá szerencsém, de mindenképp rajta van azon a listán, ahova komolyabb vagy megoldhatatlannak tűnő hibák esetén fordulnék az elsők között. Ő az:

https://www.facebook.com/SzilvaJarmuelektronika/

Egy cikk rĂłla:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/05/05/o_javitja_meg_az_autod_amikor_masok_feladjak/

Talán érdemes bevállalni egy személyes találkozót is a javulás érdekében, feltéve persze, ha ezekben a koronavírusos időkben ez kivitelezhető. (Bár tudtommal nem álltak le a szervizek.)

Sok szerencsĂŠt!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33985 Dátum: 2020 Április, 03, 10:45:52 »
Szia Zimu!

Nagyon bosszant, hogy ennyire nem tudsz egyről a kettőre jutni. De most jutott eszembe, hátha tudna Neked segíteni az Autódoktor a Totalcaron. Szoktam olvasgatni a válaszait, eléggé kompetens szakember benyomását kelti. Szerintem egy próbát megérhet első körben, írnék egy levelet neki (ami valószínűleg megjelenne a TC oldalán is), hátha mond egy-két tippet a hiba forrására:

GulyĂĄs MĂĄrk - www.deltamark.hu
https://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/

Lenne még egy javaslatom. Budapesten állítólag ő az egyik legnagyobb PSA-guru. Nem volt még hozzá szerencsém, de mindenképp rajta van azon a listán, ahova komolyabb vagy megoldhatatlannak tűnő hibák esetén fordulnék az elsők között. Ő az:

https://www.facebook.com/SzilvaJarmuelektronika/

Egy cikk rĂłla:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/05/05/o_javitja_meg_az_autod_amikor_masok_feladjak/

Talán érdemes bevállalni egy személyes találkozót is a javulás érdekében, feltéve persze, ha ezekben a koronavírusos időkben ez kivitelezhető. (Bár tudtommal nem álltak le a szervizek.)

Sok szerencsĂŠt!

Köszi Mersault a segítőkészségedet!
Mindazáltal csak legvégső esetben vinném az autómat Szombathelyről Budapestre szervizelési céllal. ;-)
Most azon vagyok, hogy olyan szerelőt aláljak, aki egyáltalán hajlandó egy próbaúton részt venni, hogy személyesen érzékelje, hogy milyen fajta rázkódásról van egyáltalán szó...

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33986 Dátum: 2020 Április, 03, 13:45:42 »
Köszi Mersault a segítőkészségedet!
Mindazáltal csak legvégső esetben vinném az autómat Szombathelyről Budapestre szervizelési céllal. ;-)
Most azon vagyok, hogy olyan szerelőt aláljak, aki egyáltalán hajlandó egy próbaúton részt venni, hogy személyesen érzékelje, hogy milyen fajta rázkódásról van egyáltalán szó...

Természetesen én sem gondoltam, hogy egyből Budapestre gyere emiatt, de végső megoldásként jól jöhet. :) Tényleg úgy tűnik, hogy az illető az utolsó csavarjukig ismeri a PSA gépeit.
Első körben talán érdemes lenne írnod Gulyás Márknak a TC-re, írni mégiscsak gyorsabb és kényelmesebb. Hátha kapsz egy tippet, mi lehet a gond... ;)

Sok szerencsĂŠt!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33987 Dátum: 2020 Április, 03, 15:31:06 »
Természetesen én sem gondoltam, hogy egyből Budapestre gyere emiatt, de végső megoldásként jól jöhet. :) Tényleg úgy tűnik, hogy az illető az utolsó csavarjukig ismeri a PSA gépeit.
Első körben talán érdemes lenne írnod Gulyás Márknak a TC-re, írni mégiscsak gyorsabb és kényelmesebb. Hátha kapsz egy tippet, mi lehet a gond... ;)

Sok szerencsĂŠt!

TanĂĄcsodat megfogadtam, Ă­rtam az AutĂłdoktornak, kĂ­vĂĄncsi vagyok, hogy fog-e vĂĄlaszolni...

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33988 Dátum: 2020 Április, 03, 17:14:11 »
TanĂĄcsodat megfogadtam, Ă­rtam az AutĂłdoktornak, kĂ­vĂĄncsi vagyok, hogy fog-e vĂĄlaszolni...

Remek! Őszintén remélem, sikerül előrébb jutnod!

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33989 Dátum: 2020 Április, 03, 21:14:10 »
Újabb fejlemény: ma futómű-állításon voltam az autóval.
Azt mondták, hogy valami keveset állítottak elöl az összetartáson, és hogy hátul mindkét oldalon 1,5 fok a kerékdőlés, elvileg jó. Semmiféle futómű-tartóbak, vagy egyéb elhasználódott dolgot nem találtak, pedig előtte szóltam, hogy mi is a szituáció. Sajnos ez is olyan műhely, hogy közben nem engednek az autó közelébe.
A munkafelvevő végül még annyit mondott, hogy hátha fűrészfogasan kopottak a gumiabroncsaim, amiatt csinálja.
EzĂŠrt kaptam magam, ĂŠs egy garnitĂşra mindĂśssze egyetlen szezont futott kĂślcsĂśn-kerĂŠkgarnitĂşrĂĄt felszereltem, ĂŠs prĂłbaĂştra vittem.
Minden pontosan ugyanolyan, mint volt, talån a kormåny oldalra húzåsa a futómŹållítås óta megszŹnt.
A tanĂĄcstalansĂĄgom teljes. :(

Szia Zimurgy

Visszaolvasva a hibaleĂ­rĂĄsodat ĂŠs az eddig elvĂŠgzett javĂ­tĂĄsokat ĂŠs beĂĄllĂ­tĂĄsokat elgondolkoztam azon,hogy biztos valamilyen mechanikai hiba okozhatja-e az adott rĂĄzkĂłdĂĄst/rezonĂĄlĂĄst?Nem lehet,hogy valamifĂŠle elektronikai hiba lehet a hĂĄttĂŠrben?GyĂşjtĂĄs kimaradĂĄs vagy keverĂŠkkĂŠpzĂŠsi problĂŠma miatt maga a motor rezonĂĄl?Csak tippelek ĂŠn is,de persze te ĂŠrzed hogy konkrĂŠtan milyen jellegĹą a hibajelensĂŠg.

Ăźdv:KrisztiĂĄn

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33990 Dátum: 2020 Április, 04, 11:09:21 »
Szia Zimurgy

Visszaolvasva a hibaleĂ­rĂĄsodat ĂŠs az eddig elvĂŠgzett javĂ­tĂĄsokat ĂŠs beĂĄllĂ­tĂĄsokat elgondolkoztam azon,hogy biztos valamilyen mechanikai hiba okozhatja-e az adott rĂĄzkĂłdĂĄst/rezonĂĄlĂĄst?Nem lehet,hogy valamifĂŠle elektronikai hiba lehet a hĂĄttĂŠrben?GyĂşjtĂĄs kimaradĂĄs vagy keverĂŠkkĂŠpzĂŠsi problĂŠma miatt maga a motor rezonĂĄl?Csak tippelek ĂŠn is,de persze te ĂŠrzed hogy konkrĂŠtan milyen jellegĹą a hibajelensĂŠg.

Ăźdv:KrisztiĂĄn

Szia Krisztián, mivel az autó sebességétől függ, nem pedig a motor fordulatszámától, így ezt elvetném. Egyébként gyújtógyertyákat is cseréltünk egy hete, de semmi nem változott, illetve annyi, hogy picit talán dinamikusabb lett az autó, de ezt a szelepek becsiszolásának tulajdonítom inkább.

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33991 Dátum: 2020 Április, 04, 11:25:31 »
Üdv Mindenkinek!

Olajcsere előtt ĂĄllok, kĂśrbenĂŠztem a verdĂĄt. Az olajszĹąrőhĂĄz kĂśrnyĂŠkĂŠn lĂĄttam nĂŠmi szĂ­valgĂĄst, gondolom a hĂĄz tĂśmĂ­tĂŠse engedhet ĂĄt. Ennek a cserĂŠje mennyire macerĂĄs? 

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33992 Dátum: 2020 Április, 04, 12:12:03 »
Üdv Mindenkinek!

Olajcsere előtt állok, körbenéztem a verdát. Az olajszűrőház környékén láttam némi szívalgást, gondolom a ház tömítése engedhet át. Ennek a cseréje mennyire macerás?

Az új szűrőbetéthez új tömítőgyűrű is jár. Ezt a kis horonyba kell illeszteni a műanyag házon, csak ennyi.

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33993 Dátum: 2020 Április, 04, 12:41:12 »
Az új szűrőbetéthez új tömítőgyűrű is jár. Ezt a kis horonyba kell illeszteni a műanyag házon, csak ennyi.

Szia!
Akkor lehet nem jĂłl magyarĂĄztam el. Nem a szĹąrőbetĂŠtet cserĂŠlem, azt minden olajcserekor meg szoktam csinĂĄlni ĂŠs a vele adott Ăşj gyĹąrĹąt is beteszem. A motorblokkra felcsavarozott  hĂĄznak, amibe a szĹąrő van annak  a tĂśmĂ­tĂŠscserĂŠjĂŠre  kĂŠrdeztem rĂĄ.

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33994 Dátum: 2020 Április, 04, 17:28:26 »
Volna mĂŠg egy kĂŠrdĂŠsem.1.6-os 98-LE 8 szelepes TU motornĂĄl a szelephĂŠzag hideg motornĂĄl: szĂ­vĂł. 0,2mm; kipufogĂł:0,4mm?

Nem elérhető szkendi

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 4
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Április, 06, 10:07:47
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33995 Dátum: 2020 Április, 04, 19:28:45 »
Sziasztok!

A minap a következőt művelte velem a 306 1.4 -es kecském:
Reggel indĂ­tottam ekkor minden rendben ment, elindultam majd egyszer csak elkezdett villogni a check engine lĂĄmpĂĄm + remegett a kocsi. FĂŠlreĂĄlltam, leĂĄllĂ­tottam ĂŠs 5 perc mĂşlva ĂşjraindĂ­tottam ĂŠs semmi... eltĹąnt a hibakĂŠp. Eddig 2x csinĂĄlta, az utobbi kĂŠt napban egyszer sem.
Már régóta előjövő téma a check engine lámpa (nem villogás!) a katalizátor miatt.
Valaki jĂĄrt mĂĄr Ă­gy, mi volt a problĂŠma?
Én gyújtáskimaradásra gondolnék... vagy elkezdte megadni magát a benzinszivattyúm?
Esetleg érdemes-e először valamiféle tisztítással kezdeni az analízist, tudnátok -e ajánlani valami használható löttyöt? Gondolok itt üzemanyagrendszer, befecskendezés, gyújtógyertyák?

Előre is köszönöm!

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33996 Dátum: 2020 Április, 05, 22:48:20 »
Sziasztok!

A minap a következőt művelte velem a 306 1.4 -es kecském:
Reggel indĂ­tottam ekkor minden rendben ment, elindultam majd egyszer csak elkezdett villogni a check engine lĂĄmpĂĄm + remegett a kocsi. FĂŠlreĂĄlltam, leĂĄllĂ­tottam ĂŠs 5 perc mĂşlva ĂşjraindĂ­tottam ĂŠs semmi... eltĹąnt a hibakĂŠp. Eddig 2x csinĂĄlta, az utobbi kĂŠt napban egyszer sem.
Már régóta előjövő téma a check engine lámpa (nem villogás!) a katalizátor miatt.
Valaki jĂĄrt mĂĄr Ă­gy, mi volt a problĂŠma?
Én gyújtáskimaradásra gondolnék... vagy elkezdte megadni magát a benzinszivattyúm?
Esetleg érdemes-e először valamiféle tisztítással kezdeni az analízist, tudnátok -e ajánlani valami használható löttyöt? Gondolok itt üzemanyagrendszer, befecskendezés, gyújtógyertyák?

Előre is köszönöm!

Szia
Nekem is ilyen volt a 306om KFW motorkĂłd.
A gyĂşjtĂłtrafĂłd kezdi megadni magĂĄt,annak a hibĂĄja okoz ilyen jelensĂŠget ĂŠs ĂĄltalĂĄban meleg motornĂĄl.
Elvileg maradt egy trafĂłsorom,ha ĂŠrdekel szĂ­vesen odaadom (KecskemĂŠten is megoldhatĂł) amennyiben egyezik.
Ăźdv:KrisztiĂĄn

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33997 Dátum: 2020 Április, 06, 15:55:48 »
Szia!
Akkor lehet nem jĂłl magyarĂĄztam el. Nem a szĹąrőbetĂŠtet cserĂŠlem, azt minden olajcserekor meg szoktam csinĂĄlni ĂŠs a vele adott Ăşj gyĹąrĹąt is beteszem. A motorblokkra felcsavarozott  hĂĄznak, amibe a szĹąrő van annak  a tĂśmĂ­tĂŠscserĂŠjĂŠre  kĂŠrdeztem rĂĄ.

Szia. Egyáltalán nem macerás a csere. Ha az olajcserét meg tudod csinálni, akkor ezzel is boldogulsz. Azt hiszem 3 vagy 4 csavar fogja. Peugeot 307-nél cseréltem már, ott a katalizátor miatt nem tudtam kiforgatni a szűrőházat, de anélkül is megoldható, csak kicsit szűkebb a hely.

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33998 Dátum: 2020 Április, 06, 15:57:06 »
Sziasztok!

A minap a következőt művelte velem a 306 1.4 -es kecském:
Reggel indĂ­tottam ekkor minden rendben ment, elindultam majd egyszer csak elkezdett villogni a check engine lĂĄmpĂĄm + remegett a kocsi. FĂŠlreĂĄlltam, leĂĄllĂ­tottam ĂŠs 5 perc mĂşlva ĂşjraindĂ­tottam ĂŠs semmi... eltĹąnt a hibakĂŠp. Eddig 2x csinĂĄlta, az utobbi kĂŠt napban egyszer sem.
Már régóta előjövő téma a check engine lámpa (nem villogás!) a katalizátor miatt.
Valaki jĂĄrt mĂĄr Ă­gy, mi volt a problĂŠma?
Én gyújtáskimaradásra gondolnék... vagy elkezdte megadni magát a benzinszivattyúm?
Esetleg érdemes-e először valamiféle tisztítással kezdeni az analízist, tudnátok -e ajánlani valami használható löttyöt? Gondolok itt üzemanyagrendszer, befecskendezés, gyújtógyertyák?

Előre is köszönöm!

Szia,

HibakĂłd kiolvasĂĄssal kezdenĂŠk. Addig kĂĄr alkatrĂŠszeket cserĂŠlgetni vaktĂĄban. Azok kĂśzĂźl amit leĂ­rtĂĄl, bĂĄrmelyik lehet.

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33999 Dátum: 2020 Április, 06, 15:58:56 »
Volna mĂŠg egy kĂŠrdĂŠsem.1.6-os 98-LE 8 szelepes TU motornĂĄl a szelephĂŠzag hideg motornĂĄl: szĂ­vĂł. 0,2mm; kipufogĂł:0,4mm?

Igen.

 


Google PageRank