Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserélni kell

Oldalak: 1 ... 678 679 [680]   Le

Szerző Téma: Szerelés és Tuning  (Megtekintve 2823419 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 33
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33950 Dátum: 2019 December, 14, 22:22:20 »

Sziasztok!
Apróságnak tűnhet, de engem idegesít.
Amikor magam felé húzom a szélvédőmosó bajuszkapcsolót, először törölnek egyet szárazon a lapátok, és csak utána jön a folyadék a fúvókákból. Logikusan ennek pont fordítva kéne lenni, hogy ne karcolja össze a szélvédőt.
Maga a szivattyú a kar húzásával azonnal működik, mert hallom a zúgását, de folyadékot (teli tartálynál is) csak néhány másodperc késéssel ad.
Ezt lehet orvosolni mondjuk egy új relével, vagy egyszerűen gyárilag ilyen?

Köszi!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 300
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33951 Dátum: 2019 December, 15, 07:32:24 »

Sziasztok!
Apróságnak tűnhet, de engem idegesít.
Amikor magam felé húzom a szélvédőmosó bajuszkapcsolót, először törölnek egyet szárazon a lapátok, és csak utána jön a folyadék a fúvókákból. Logikusan ennek pont fordítva kéne lenni, hogy ne karcolja össze a szélvédőt.
Maga a szivattyú a kar húzásával azonnal működik, mert hallom a zúgását, de folyadékot (teli tartálynál is) csak néhány másodperc késéssel ad.
Ezt lehet orvosolni mondjuk egy új relével, vagy egyszerűen gyárilag ilyen?

Köszi!

Szia

Gyárilag ilyen.Mosás után visszafolyik a csőből a tartályba az ablakmosó folyadék és ezért nem jön egyből.
Van rá megoldás:
létezik visszacsapószelep direkt erre a célra
mint pl. ez:
http://homasita.hu/product/10075615
ezt be kell építeni a lehető legközelebb a fúvókához és így szinte egyből jön a mosó mikor elkezdesz mosatni vele.
nekem már vagy 6 éve benne van,és tökéletesen teszi a dolgát  :-!

üdv:Krisztián  _pug
Naplózva

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 33
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33952 Dátum: 2019 December, 17, 11:58:57 »

Szia

Gyárilag ilyen.Mosás után visszafolyik a csőből a tartályba az ablakmosó folyadék és ezért nem jön egyből.
Van rá megoldás:
létezik visszacsapószelep direkt erre a célra
mint pl. ez:
http://homasita.hu/product/10075615
ezt be kell építeni a lehető legközelebb a fúvókához és így szinte egyből jön a mosó mikor elkezdesz mosatni vele.
nekem már vagy 6 éve benne van,és tökéletesen teszi a dolgát  :-!

üdv:Krisztián  _pug

Szia!
Köszönöm a tanácsot, meg is vettem a szelepet.
Mi a beszerelés iránya? Véletlen sem akarom fordítva betenni a csőbe.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 300
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33953 Dátum: 2019 December, 17, 16:08:48 »

Szia!
Köszönöm a tanácsot, meg is vettem a szelepet.
Mi a beszerelés iránya? Véletlen sem akarom fordítva betenni a csőbe.

Szia

Elvileg kell lennie egy nyílnak ami az átfolyási irányt jelöli.De ha nincs akkor belefújsz és ahogy átereszt az az irány  :-!

Üdv:Krisztián
Naplózva

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 33
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33954 Dátum: 2019 December, 20, 21:42:23 »

OFF

*** Fontos! ***
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/12/13/uj_95-os_benzin_magyarorszagon_a_regi_autoknak_art/

Köszi az infót. Tehát a 2000. január 1. előtt gyártott Peugeot-ok számára csak a prémiumbenzin lesz megfelelő.
OMV-nél a 95 és MaxxMotion95-re már ki van ragasztva az E10. MaxxMotion 100Plus marad E5-ös.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 178
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33955 Dátum: 2019 December, 30, 10:35:26 »

Köszi az infót. Tehát a 2000. január 1. előtt gyártott Peugeot-ok számára csak a prémiumbenzin lesz megfelelő.
OMV-nél a 95 és MaxxMotion95-re már ki van ragasztva az E10. MaxxMotion 100Plus marad E5-ös.

Üdv!
Már régen jártam erre, ami nem jó pont rám nézve :-[, de ez azt is jelenti, hogy az autó mostanában nem produkál problémát. :).
Én ebben a  2000. január 01. előtt gyártott autók esetében nem igazán látok tisztán. Jó, hogy az én 306-om 2002. 06-án került ki a gyárból, de maga a konstrukció, a motor,  az üzemanyagellátó-egység  nem hinném, hogy 2000. január 01. utáni lenne.
Akkor most hogyan is van ez?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.496
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33956 Dátum: 2019 December, 31, 20:38:13 »

Üdv!
Már régen jártam erre, ami nem jó pont rám nézve :-[, de ez azt is jelenti, hogy az autó mostanában nem produkál problémát. :).
Én ebben a  2000. január 01. előtt gyártott autók esetében nem igazán látok tisztán. Jó, hogy az én 306-om 2002. 06-án került ki a gyárból, de maga a konstrukció, a motor,  az üzemanyagellátó-egység  nem hinném, hogy 2000. január 01. utáni lenne.
Akkor most hogyan is van ez?

Szerintem teljesen legyél nyugodt: 2000 augusztusában jelent meg az Euro3-as 1.6-os (és az Euro3-as 1.4-es is) motor a 306-okban.
Naplózva

babust

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 56
  • Autó színe: Meggypiros
  • Évjárat: 1998
  • Lakóhely: Salgótarján
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33957 Dátum: 2020 Január, 07, 09:26:47 »

Sziasztok,

egy tanácsra lenne szükségem, ha valaki volna olyan jó és véleményt mond.
Egy 1.4 benzines autóról van szó, kidobálja az 5. sebességet. Egy Peugeot-szerelővel beszéltem, azt mondta (vizsgálat nélkül), hogy váltócsere. Elkezdtem keresgélni a váltót és egy rendes emberke a nyíregyházi Peugeot-bontóból visszahívott és azt tanácsolta, hogy ha az 5-et dobálja ki, akkor nem biztos, hogy szükséges a váltócsere, mert azt a váltó szétszedése nélkül is esetleg lehet orvosolni egy ún. 5-ös szettel (szinkrongyűrű, kapcsolóvilla és 2 fogaskerék). Úgy tűnt, hogy ért hozzá és tudja miről beszél. Mennyire bonyolult lehet ezt egyáltalán ellenőrizni, hogy tényleg ennyivel megoldható a dolog?

Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?? Mert ki tudja, hogy a másik váltó, amit megveszek xx ezer forintért és kicseréltetek majd 50 ezerért, milyen lesz. Az 5. sebesség cseréje meg elvileg biztos olcsóbb, ha nem kell a váltót lebontani hozzá.

Köszönöm, ha valaki tanácsot tud adni!

Babus Tamás
Salgótarján
Naplózva
1998 - 1.4 XN - Sedan - KFX (TU3JP) - Sagem SL96

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.496
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33958 Dátum: 2020 Január, 07, 13:58:02 »

Sziasztok,

egy tanácsra lenne szükségem, ha valaki volna olyan jó és véleményt mond.
Egy 1.4 benzines autóról van szó, kidobálja az 5. sebességet. Egy Peugeot-szerelővel beszéltem, azt mondta (vizsgálat nélkül), hogy váltócsere. Elkezdtem keresgélni a váltót és egy rendes emberke a nyíregyházi Peugeot-bontóból visszahívott és azt tanácsolta, hogy ha az 5-et dobálja ki, akkor nem biztos, hogy szükséges a váltócsere, mert azt a váltó szétszedése nélkül is esetleg lehet orvosolni egy ún. 5-ös szettel (szinkrongyűrű, kapcsolóvilla és 2 fogaskerék). Úgy tűnt, hogy ért hozzá és tudja miről beszél. Mennyire bonyolult lehet ezt egyáltalán ellenőrizni, hogy tényleg ennyivel megoldható a dolog?

Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?? Mert ki tudja, hogy a másik váltó, amit megveszek xx ezer forintért és kicseréltetek majd 50 ezerért, milyen lesz. Az 5. sebesség cseréje meg elvileg biztos olcsóbb, ha nem kell a váltót lebontani hozzá.

Köszönöm, ha valaki tanácsot tud adni!

Babus Tamás
Salgótarján

Szia, személyes közvetlen tapasztalatom nincs, de testvérem Citroën Xantiáján előfordult ugyanez, mármint hogy csak az ötödik fokozatot dobta ki egyre gyakrabban a váltó.
A végén már fogni kellett a váltókart...
Neki filléres javításról volt csak szó: ugyanis csak a fokozat reteszelésével volt gond, tehát a sebességváltót nem is kellett megbontani hozzá.
Javaslom, hogy legelőször ezirányban ellenőriztesd, még mielőtt szétbontatod a váltót valakivel, vagy vennél egy másikat.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 224
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33959 Dátum: 2020 Január, 12, 10:17:00 »

Sziasztok!

Rakoncátlankodik a hátsó ablaktörlőm. Volt, hogy hiába kapcsoltam ki a bajuszkapcsolóval, csak ment tovább a kar... Most már bekapcsolni sem tudom. Mennyire típushiba ez? Mire gyanakodjak: a kapcsoló a rossz, vagy a motor? S3-as a gép.

Köszi!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.496
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33960 Dátum: 2020 Január, 12, 21:41:08 »

Sziasztok!

Rakoncátlankodik a hátsó ablaktörlőm. Volt, hogy hiába kapcsoltam ki a bajuszkapcsolóval, csak ment tovább a kar... Most már bekapcsolni sem tudom. Mennyire típushiba ez? Mire gyanakodjak: a kapcsoló a rossz, vagy a motor? S3-as a gép.

Köszi!

Szerintem leginkább a csomagtérajtó átvezető gumiharmonikája alatt lesz a gond.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 224
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33961 Dátum: 2020 Január, 13, 09:18:36 »

Szerintem leginkább a csomagtérajtó átvezető gumiharmonikája alatt lesz a gond.

Köszi Zimu, megnézem!
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.775
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33962 Dátum: 2020 Január, 15, 15:54:13 »

Sziasztok!

Rakoncátlankodik a hátsó ablaktörlőm. Volt, hogy hiába kapcsoltam ki a bajuszkapcsolóval, csak ment tovább a kar... Most már bekapcsolni sem tudom. Mennyire típushiba ez? Mire gyanakodjak: a kapcsoló a rossz, vagy a motor? S3-as a gép.

Köszi!

Hello!
A kombi nekem is ezt csinálta valamelyik reggel, közvetlenül mosás után.. ::)
Azért az átvezetőre ránézek Én is.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 224
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33963 Dátum: 2020 Január, 15, 18:38:01 »

Hello!
A kombi nekem is ezt csinálta valamelyik reggel, közvetlenül mosás után.. ::)
Azért az átvezetőre ránézek Én is.

Szia!

Köszi Neked is. Ellenőriztem már, vagyis megigazgattam a gumi átvezetőket mindkét oldalon fenn, de egyelőre a helyzet változatlan, nem történik semmi. Várok még, de ez nélkülözhetetlen funkció, szóval muszáj lesz megcsinálni valahogy.
Naplózva

pirkone

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 2000/09
  • Kor: 38
  • Lakóhely: Miskolc
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33964 Dátum: 2020 Január, 21, 11:26:57 »

Sziasztok! Segítségeteket kérem! 306 sedan-om van. Tegnap bevásárlás után a szokott módon bepakoltam a csomagtartóba, a meglepetés akkor ért mikor ki akartam belőle pakolni. Nem nyilik, párszor központizárat ki-be kapcsoltam, de semmi. Meg se rezzen, nem is hallom, hogy klattyanna a zár. Kipakolni csak a hátsó üléssor ledöntésével tudtam. Kérdésem az volna, hogy tudom most kinyitni a csomagtérajtót? Van ötletetek?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.496
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33965 Dátum: 2020 Január, 21, 13:46:24 »

Sziasztok! Segítségeteket kérem! 306 sedan-om van. Tegnap bevásárlás után a szokott módon bepakoltam a csomagtartóba, a meglepetés akkor ért mikor ki akartam belőle pakolni. Nem nyilik, párszor központizárat ki-be kapcsoltam, de semmi. Meg se rezzen, nem is hallom, hogy klattyanna a zár. Kipakolni csak a hátsó üléssor ledöntésével tudtam. Kérdésem az volna, hogy tudom most kinyitni a csomagtérajtót? Van ötletetek?

Pontosan nem ismerem a sedanok csomagterét, de az S3-as gépkönyv ilyet ír:
"Csomagtartó reteszelése az
ajtóktól függetlenül (4 ajtós)
Fordítsuk el a kulcsot jobbra a csomagtartó zárjában.
Ekkor a csomagtartó reteszelt helyzetben marad a távirányító, valamint a
vezetőoldali első ajtó zárjának
működtetésétől függetlenül.
A csomagtartó nyitásához fordítsuk el a
kulcsot a csomagtartó zárjában balra. A
csomagtartó reteszelése ekkor újból az
ajtók központi zárral történő nyitásával
és zárásával együtt működik."


Ami biztosan működik a saját csapotthátúmnál:
"Biztonsági kapcsoló
Lehetővé teszi számunkra a csomagtérajtó nyitását a központi
zár működésének meghibásodása
esetén:
- Hajtsuk le a hátsó üléseket, hogy
hozzáférjünk a kapcsolóhoz a
csomagtér belsejéből.
- Illesszük be a gyújtáskulcsot a
nyílásba, majd csúsztassuk el a
csomagtérajtó kireteszelése érdekében."

Tehát egy nagyon kicsi téglalap alakú nyílásról van szó, ahol pontosan befér a gyári kulcs tolla. Kicsit felfelé mozdítva ki lehet oldani a centrálzár rudazatát. A gépkönyvből nem tűnt nekem egyértelműnek, hogy az összes karosszéria-változatnál él-e ez a lehetőség...
Naplózva

szkendi

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: jégkék
  • Évjárat: 2002
  • Kor: 16
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33966 Dátum: 2020 Január, 27, 23:19:03 »

Sziasztok!
A birtokomban van egy 2002 es évjáratú 1.4 benzin sedan peugeot 306. Érdeklődnék hogy ti mit javasoltok hány ezer kmként érdemes cserélni a vezérműszíjat vizpumpával + mennyibe fog kb. fájni munkadíjjal együtt? Esetleg érdemes -e megvenni külön a szettet, ha igen akkor melyik gyártóét?

Előre is köszönöm a segítséget!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 300
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33967 Dátum: 2020 Január, 28, 10:52:15 »

Sziasztok!
A birtokomban van egy 2002 es évjáratú 1.4 benzin sedan peugeot 306. Érdeklődnék hogy ti mit javasoltok hány ezer kmként érdemes cserélni a vezérműszíjat vizpumpával + mennyibe fog kb. fájni munkadíjjal együtt? Esetleg érdemes -e megvenni külön a szettet, ha igen akkor melyik gyártóét?

Előre is köszönöm a segítséget!

Szia
A csere intervallum gyári leírás szerint 100EKm,én 80 EKm-ként cseréltettem az enyémben (olcsóbb mintha motor generál kellene egy szakadt szíj miatt).
Alkatrész ár a minőségtől függ,és általában ha külön válogatod össze a dolgokat akkor olcsóbb mint szettben.
A nevesebb gyártók alkatrészeivel nem lőhetsz mellé (Gates,Valeo,SKF...).
Ha szerelőhöz viszed akkor ott általában nem szeretik ha viszik az alkatrészt,és akkor a garancia sem úgy működik (csak a munkára vállalják érthetően a garanciát).
Ha kompletten rájuk bízod az egész cserét munkával és alkatrész beszerzéssel (mindenről számlát) akkor él a teljes garancia bármi van.Kicsit drágább,de biztosabb.
Nekem az utolsó szervíz 85EFt volt amiben: teljes vezérlés csere (szíj,feszítő,vízpumpa),hosszbordás szíj+feszítő,olajcsere+gyertya csere.
üdv:Krisztián
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 224
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33968 Dátum: 2020 Február, 10, 11:07:09 »

Szia!

Köszi Neked is. Ellenőriztem már, vagyis megigazgattam a gumi átvezetőket mindkét oldalon fenn, de egyelőre a helyzet változatlan, nem történik semmi. Várok még, de ez nélkülözhetetlen funkció, szóval muszáj lesz megcsinálni valahogy.

Na, kiderült: a relé romlott el. Eléggé borsos volt a csere, de muszáj volt...
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.775
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33969 Dátum: 2020 Február, 15, 17:55:46 »

Na, kiderült: a relé romlott el. Eléggé borsos volt a csere, de muszáj volt...
Köszi az infót!  ;)
Naplózva
Oldalak: 1 ... 678 679 [680]   Fel
 


Az oldal 0.18 másodperc alatt készült el 32 lekéréssel.