Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserélni kell

Oldalak: 1 ... 677 678 [679] 680 681 ... 683   Le

Szerző Téma: Szerelés és Tuning  (Megtekintve 4925561 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33900 Dátum: 2019 Szeptember, 18, 16:13:55 »

Sziasztok!

Vettem egy dashcam-et előre és hátra is. A kérdésem csak annyi lenne, hogy hogy érdemes elvezetni az első és hátsó kamerát összekötő kábelt igényesen, belül? Az A oszloppal nincs gond, a műanyag takaró elemet gondolom gond nélkül le lehet szedni... (ezt amúgy egy csavar tartja valahol, vagy valami patent?) De magát a kábelt el lehet vezetni lenn a szőnyeg alatt, a C oszlopnál kivezetve? Ti hogy csinálnátok?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33901 Dátum: 2019 Szeptember, 19, 15:42:06 »

Sziasztok!

Vettem egy dashcam-et előre és hátra is. A kérdésem csak annyi lenne, hogy hogy érdemes elvezetni az első és hátsó kamerát összekötő kábelt igényesen, belül? Az A oszloppal nincs gond, a műanyag takaró elemet gondolom gond nélkül le lehet szedni... (ezt amúgy egy csavar tartja valahol, vagy valami patent?) De magát a kábelt el lehet vezetni lenn a szőnyeg alatt, a C oszlopnál kivezetve? Ti hogy csinálnátok?

Az A-oszlopok takaró műanyagjait fém patentek tartják, nem egyszer használatosak, azzal aligha lesz gondod.
A padlószőnyeg alatt, a küszöbök mellett, a gyári kábelkötegek mentén vezetném hátra.
Az első ülések sínjeinek az első tartóinál egy kis műanyag burkolat alatt fut a kábelköteg, de talán ott is gond nélkül át lehet ezt vezetni.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33902 Dátum: 2019 Szeptember, 19, 20:35:10 »

Az A-oszlopok takaró műanyagjait fém patentek tartják, nem egyszer használatosak, azzal aligha lesz gondod.
A padlószőnyeg alatt, a küszöbök mellett, a gyári kábelkötegek mentén vezetném hátra.
Az első ülések sínjeinek az első tartóinál egy kis műanyag burkolat alatt fut a kábelköteg, de talán ott is gond nélkül át lehet ezt vezetni.

Köszönöm zimu! Magam is így csinálnám, így sejtettem a nyomvonalat, remélhetőleg gond nélkül és szépen kivitelezhető lesz.
Köszi! :)
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33903 Dátum: 2019 Szeptember, 20, 22:23:35 »

Esetleg tud valaki ajánlani Budapesten olyan szervizt/szakembert, aki igényesen be fel tudja szerelni a menetrögzítő kamerát? Persze olyan valaki ajánlására gondoltam, aki maga is szereltetett be kamerát...
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33904 Dátum: 2019 Szeptember, 21, 11:48:09 »

Üdv!
Megérett a váltókapcsoló gomb cseréje. A gomb leszerelésében kérnék segítséget.
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33905 Dátum: 2019 Szeptember, 21, 22:19:02 »

Sziasztok!
Este, garázsba parkoláskor észrevettem, hogy csak akkor világítanak a féklámpák, amikor erősebben lépek a pedálra, enyhe fékezéskor nem.
Valami csatlakozó fáradhatott el?
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33906 Dátum: 2019 Szeptember, 21, 23:56:02 »

Sziasztok!
Este, garázsba parkoláskor észrevettem, hogy csak akkor világítanak a féklámpák, amikor erősebben lépek a pedálra, enyhe fékezéskor nem.
Valami csatlakozó fáradhatott el?

Szerintem a féklámpa kapcsolója lehet a ludas, az fáradhatott el, de majd megmondják mások...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33907 Dátum: 2019 Szeptember, 22, 19:11:45 »

Üdv!
Megérett a váltókapcsoló gomb cseréje. A gomb leszerelésében kérnék segítséget.

Húzd felfelé erősen. Orrba ne verd magad, vigyázva!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33908 Dátum: 2019 Szeptember, 22, 19:14:20 »

Sziasztok!
Este, garázsba parkoláskor észrevettem, hogy csak akkor világítanak a féklámpák, amikor erősebben lépek a pedálra, enyhe fékezéskor nem.
Valami csatlakozó fáradhatott el?

Vagy féklámpakapcsoló-csere, vagy szétszeded, és hajlítasz az érintkezőkön.
A kormányoszlop négy rögzítőanyáját érdemes előtte lelazítani.
Vigyázz, mert élesek a lemez-élek!
A félkámpa-kapcsolót anya nem rögzíti, csak erősen kell a helyéről kihúzni.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33909 Dátum: 2019 Szeptember, 23, 07:15:22 »

Húzd felfelé erősen. Orrba ne verd magad, vigyázva!

 ;D
Be lehet szerezni valahol a gombot és a szoknyát? Az enyémben a gomb teljesen elmállott, most egy nem szabványos gomb van rajta (ami hárm, apró csavarral a karra van fogatva), de nem az igazi (állandóan lelazulnak). A szoknya pedig eléggé meg van kopva.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33910 Dátum: 2019 Szeptember, 23, 09:25:31 »

;D
Be lehet szerezni valahol a gombot és a szoknyát? Az enyémben a gomb teljesen elmállott, most egy nem szabványos gomb van rajta (ami hárm, apró csavarral a karra van fogatva), de nem az igazi (állandóan lelazulnak). A szoknya pedig eléggé meg van kopva.

Pár évvel ezelőtt márkakereskedésből rendeltem új váltógombot.
Most előkerestem, hogy miket jegyzeteltem akkoriban le róla:
A servicebox szerint az autómhoz (2001-es) 2403 R9 a cikkszám, de inkább egy alternatív, méretben passzoló cikkszámot rendeltem, ami a 2403 AP cikkszámú.
Ez utóbbi némileg olcsóbb, és a leírás alapján bőrbevonatúnak tűnt.
Maradjunk inkább a műbőrnél, de tény, hogy kellemes tapintású, és a fokozat-kiosztásos lap a tetején szintén nem gagyi.

Váltószoknyát legtöbben olcsó kínai webshopokból szoktak rendelni, viszont én inkább méretpontos valódi bőr cuccot készíttettem amikor a kormánykereket  bőröztettem, ugyanannál a szakembernél készült tehát. Kimondottan szép lett, és már jópár éve megvan, nem töredezik ki, stb.
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33911 Dátum: 2019 Szeptember, 23, 11:13:03 »

Húzd felfelé erősen. Orrba ne verd magad, vigyázva!

Az enyémen kegyetlen nehéz volt lehúzni a régi váltógombot. Azt hittem, hogy feltépem a komplett váltót az utastérbe  :D
Az biztos, hogy ne hajolj fölé, mert én majdnem beütöttem a kezem a tetőbe amikor végre lejött a gomb.
Ha az eredetiségre törekszel, vétel előtt érdeklődj az új gomb súlya felől is. Az eredeti gomb meglepően nehéz, gondolom a komfortosabb váltás érdekében.
A neten kapható 3-4-5 ezer ft-os gombok pehelykönnyűek. Csak magánvélemény, de én jobban szeretem a súlyosabb gombbal mozgatni a váltó kart.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33912 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 10:10:27 »

Pár évvel ezelőtt márkakereskedésből rendeltem új váltógombot.
Most előkerestem, hogy miket jegyzeteltem akkoriban le róla:
A servicebox szerint az autómhoz (2001-es) 2403 R9 a cikkszám, de inkább egy alternatív, méretben passzoló cikkszámot rendeltem, ami a 2403 AP cikkszámú.
Ez utóbbi némileg olcsóbb, és a leírás alapján bőrbevonatúnak tűnt.
Maradjunk inkább a műbőrnél, de tény, hogy kellemes tapintású, és a fokozat-kiosztásos lap a tetején szintén nem gagyi.

Váltószoknyát legtöbben olcsó kínai webshopokból szoktak rendelni, viszont én inkább méretpontos valódi bőr cuccot készíttettem amikor a kormánykereket  bőröztettem, ugyanannál a szakembernél készült tehát. Kimondottan szép lett, és már jópár éve megvan, nem töredezik ki, stb.
Köszönöm, utána nézek a dolognak. A szoknya annyira nem vészes, lévén a Zasszony varrónő, ha úgy adódik, akár meg is varrhatja.
A gomb a nagyobb "falat". Érdekes, hogy a gomb "nyaka" - úgy tűnik - bele van gyógyítva a szoknyába.
Apropos: szoknya! Hogyan lehet hozzáférni a "kardánbox" felőli végéhez? Ha jól láttam, akkor be van tűrve ez alá, ehhez viszont le kellene bontani a burkolatot, azt viszont nem találtam meg, hogy ahhoz hogyan férek hozzá.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33913 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 11:37:42 »

Köszönöm, utána nézek a dolognak. A szoknya annyira nem vészes, lévén a Zasszony varrónő, ha úgy adódik, akár meg is varrhatja.
A gomb a nagyobb "falat". Érdekes, hogy a gomb "nyaka" - úgy tűnik - bele van gyógyítva a szoknyába.
Apropos: szoknya! Hogyan lehet hozzáférni a "kardánbox" felőli végéhez? Ha jól láttam, akkor be van tűrve ez alá, ehhez viszont le kellene bontani a burkolatot, azt viszont nem találtam meg, hogy ahhoz hogyan férek hozzá.

Egyszerű, nem kell semmi komoly bontás. A szoknya keretéhez a kézifék felőli oldalán férsz hozzá egyszerűen. Óvatosan alá kell nyúlni egy kevésbé hegyes eszközzel, és felpattintani a szoknya keretét. Ezután felhúzod, és máris láthatóvá válik, hogy egy szimpla kábelkötegelővel van a gombhoz rögzítve (legalábbis az enyém azzal volt).
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33914 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 12:15:01 »

Egyszerű, nem kell semmi komoly bontás. A szoknya keretéhez a kézifék felőli oldalán férsz hozzá egyszerűen. Óvatosan alá kell nyúlni egy kevésbé hegyes eszközzel, és felpattintani a szoknya keretét. Ezután felhúzod, és máris láthatóvá válik, hogy egy szimpla kábelkötegelővel van a gombhoz rögzítve (legalábbis az enyém azzal volt).
Ó, ez jó hír, köszönöm!
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Lock

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 23
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33915 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 15:37:58 »

Meleg motornál minimálisan, de csöpög a hűtőfolyadék a jobb oldalon a lábtérnél a szőnyegre.
Gondolom egy cső fáradt el, vagy a radiátorral lehet gond. Megnézném/cserélném, de mindenhol műanyagok vannak, nem nagyon találom, hogy hogyan is lehetne jól hozzáférni.
Kesztyűtartókat kivettem, rádiót,fűtéskapcsolót a középkonzollal együtt leszedtem. Sem alulról/oldalról, sem "felülről" nem látok lehetőséget tovább bontani a dolgokat.  ???
Van esetleg valakinek tanácsa/leírása/képe,esetleg videoja egy radiátor cserével kapcsolatosan? Köszi szépen!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33916 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 16:11:51 »

Meleg motornál minimálisan, de csöpög a hűtőfolyadék a jobb oldalon a lábtérnél a szőnyegre.
Gondolom egy cső fáradt el, vagy a radiátorral lehet gond. Megnézném/cserélném, de mindenhol műanyagok vannak, nem nagyon találom, hogy hogyan is lehetne jól hozzáférni.
Kesztyűtartókat kivettem, rádiót,fűtéskapcsolót a középkonzollal együtt leszedtem. Sem alulról/oldalról, sem "felülről" nem látok lehetőséget tovább bontani a dolgokat.  ???
Van esetleg valakinek tanácsa/leírása/képe,esetleg videoja egy radiátor cserével kapcsolatosan? Köszi szépen!

Sajnos hatalmas bontás után lehetséges csak a fűtőradiátort kicserélni. :(
Konkrétan kormánykerék, komplett műszerfal kiszerelés után férni csak hozzá a fűtésboxhoz. A kesztyűtartó-kiszerelés sajnos semmit nem segít.
Ha a neten rákeresel, sok találat lesz.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33917 Dátum: 2019 Szeptember, 26, 17:50:44 »

Segítségeteket kérném, hátha már találkozott valaki ilyennel:
A feleségem ma úgy járt, hogy a gyújtáskulcs beleragadt a gyújtáskapcsolóba. Konkrétan az történt, hogy lefulladt, majd amikor indítani akart, a kulcs megrekedt a végállásban (ahol egyébként az indítómotor működtető állás lenne, de mivel ez már régóta nem működött, így nem pörgette - szerencsére - az indítómotort). Innen "se előre, se hátra" nem mozdul a kulcs, értelemszerűen kivenni sem lehet a kapcsolóból. (Az indítózás most gombnyomásra működne, de ebben a kulcsállásban nem kap áramot a gyújtás.)
Mivel a kulcs így most a kormányburkolat alsó részét is "fogja", így a kapcsolóhoz nem lehet hozzáférni, a kulcsot meg nem lehet kivenni belőle. Jött a fejvakarás, de nem jutottam semmire. Esetleg valakinek van valami ötlete, hogyan tudnám kivarázsolni a kulcsot?  ???
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33918 Dátum: 2019 Szeptember, 26, 20:25:48 »

Segítségeteket kérném, hátha már találkozott valaki ilyennel:
A feleségem ma úgy járt, hogy a gyújtáskulcs beleragadt a gyújtáskapcsolóba. Konkrétan az történt, hogy lefulladt, majd amikor indítani akart, a kulcs megrekedt a végállásban (ahol egyébként az indítómotor működtető állás lenne, de mivel ez már régóta nem működött, így nem pörgette - szerencsére - az indítómotort). Innen "se előre, se hátra" nem mozdul a kulcs, értelemszerűen kivenni sem lehet a kapcsolóból. (Az indítózás most gombnyomásra működne, de ebben a kulcsállásban nem kap áramot a gyújtás.)
Mivel a kulcs így most a kormányburkolat alsó részét is "fogja", így a kapcsolóhoz nem lehet hozzáférni, a kulcsot meg nem lehet kivenni belőle. Jött a fejvakarás, de nem jutottam semmire. Esetleg valakinek van valami ötlete, hogyan tudnám kivarázsolni a kulcsot?  ???

féktisztítót fújnék a kulcs mellé, és finom mozdulatokkal próbálnám elfordítani, hátha előbb-utóbb sikerül.

Ha sikerült, akkor a gyújtáskapcsoló kiszerelésének a menete: 0 és kis gyújtás közt van egy pozíció, ahol egy picikét meg is akad normál esetben a kulcs. (Némelyik gyártmánynál fel is jelölik egy pici vonással) Ebben a pozícióban vehető csak ki a gyújtáskapcsoló, bent lévő kulccsal, és az előtte kivett kis rögzítőcsavarral.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33919 Dátum: 2019 Szeptember, 27, 06:17:24 »

A féktisztító ötletet köszönöm, megkísérelem vele. Habár az Autóklubos szerelő fújt bele valamit (a nejem nem tudta megmondani, mit), és nem jutott vele dűlőre, azért én megpróbálkozom ezzel. (Alapvetően jó tapasztalataim vannak az Autóklub szerelőivel, értenek szinte minden járműtípushoz, kortól függetlenül, de van közöttük egy-kettő, aki csak a létszámot viszi. Ez az öreg, aki tegnap a Zasszonynál volt, már korábban is jött "segíteni", akkor is dolgavégezetlen ment el. Nincs üldözési mániám, legalábbis remélem, de akkor is minden áron trélerrel akarta elvitetni a kocsit, meg most is. Lehet, hogy kap valami jutalékot a trélerestől?!)
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33920 Dátum: 2019 Szeptember, 29, 17:45:33 »

Sajnos, a féktisztítós ötlet nem jött be. Beszéltem a szerelőmmel, szerinte szét kell vésnie a teljes kapcsolót. Ez egyértelműen cserét is elent. Ami kérdés, a neten keresgélés után, hogy vajon hány csatlakozós a kapcsoló? Mer van 2 és 3 csatlakozós is...
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33921 Dátum: 2019 Szeptember, 29, 18:06:11 »

Sajnos, a féktisztítós ötlet nem jött be. Beszéltem a szerelőmmel, szerinte szét kell vésnie a teljes kapcsolót. Ez egyértelműen cserét is elent. Ami kérdés, a neten keresgélés után, hogy vajon hány csatlakozós a kapcsoló? Mer van 2 és 3 csatlakozós is...

Úgy rémlik, hogy a harmadik (talán a barna) csatlakozó be sincs kötve. Szóval elvileg mindegy, milyet szerzel.
Prsze először kukkants rá a sajátodra.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33922 Dátum: 2019 Szeptember, 30, 14:10:07 »

...
Prsze először kukkants rá a sajátodra.
Épp ez a gond. A kormányburkolatot nemclehet levenni, mert a beszorult kulcs akadályozza, ezért nem látni a vezetékeket sem.  :(
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33923 Dátum: 2019 Szeptember, 30, 17:26:56 »

Idő közben voltam a szerelőnél, beszéltem Vele. Annyit mondott, hogy - mivel immobilizeres - nem "eshet neki" a kapcsolónak, fúrnia-faragnia kell. Az már most tuti, hogy a régi kapcsoló döglött. Meg hogy - elvileg - van Nála ilyen betét, tehát nem kell újat beszerezni, így aztán mindegy, hogy két, vagy három csatlakozós. Szóval köszönet a segítségért, remélhetőleg a héten újra lesz már autóm.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33924 Dátum: 2019 Október, 03, 08:20:07 »

Tegnap visszakaptam a járgányt, most úgy néz ki szegény, mint amit épp' elloptak az út mellől.  ;D Lóg minden vezeték, a kormányoszlop burkolata az ülésen...
Annyi a fejlemény, hogy a gyújtáskapcsolót ki tudta szerelni a helyéről a "doktor bácsi". A kulcs maradt a zárszerkezetben. Ezt most visszadugtam a foglalat csőbe, az immo miatt.
Ami kérdés: Az immot ki lehet valahogy iktatni? (Igazából sok haszna így nincs.) A másik lehetőség az volna, hogy az immobilizer chipet kiműtjük a kulcs fejéből, és véglegesen az immo gyűrűbe tesszük. Ez sem sokkal jobb, mint az előző, viszont így egy kulcsos kapcsolóval (elektromos) gyakorlatilag vissza lehetne állítani a korábbi állapotot. Ekkor a régi kulcs feje (amiben a központi zár távirányítója van) lehetne külön. amivel nyitni-zárni lehetne az ajtókat. Ez egy fokkal jobb, mint az előbbi.
A harmadik opció az volna (és ez lenne talán a legjobb megoldás, ha kivitelezhető!), hogy egy teljesen új gyújtáskapcsoló szettet szerezni be, a régi kulcs fejét az új (a gyújtáskapcsolóhoz való) kulcs tollára rászerelni, és és akkor egy "szinte" gyári állapotot lehetne előállítani.
Ami kérdéses, hogy ez utóbbi művelet kivitelezhető-e valahogyan? Ha nem, akkor pedig az a kérdés, hogy az immobilizert ki lehet-e iktatni valahogyan, illetve ha ez nem megy, akkor a régi kulcsból a chipjét hogyan lehetne kioperálni, és beletenni a gyűrűbe, hogy onnantól ne keresse?
Ha esetleg ezek egyikére (netán valamennyi kérdésre) tudnátok válaszolni, nagyon hálás volnék.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33925 Dátum: 2019 Október, 03, 08:47:39 »

Tegnap visszakaptam a járgányt, most úgy néz ki szegény, mint amit épp' elloptak az út mellől.  ;D Lóg minden vezeték, a kormányoszlop burkolata az ülésen...
Annyi a fejlemény, hogy a gyújtáskapcsolót ki tudta szerelni a helyéről a "doktor bácsi". A kulcs maradt a zárszerkezetben. Ezt most visszadugtam a foglalat csőbe, az immo miatt.
Ami kérdés: Az immot ki lehet valahogy iktatni? (Igazából sok haszna így nincs.) A másik lehetőség az volna, hogy az immobilizer chipet kiműtjük a kulcs fejéből, és véglegesen az immo gyűrűbe tesszük. Ez sem sokkal jobb, mint az előző, viszont így egy kulcsos kapcsolóval (elektromos) gyakorlatilag vissza lehetne állítani a korábbi állapotot. Ekkor a régi kulcs feje (amiben a központi zár távirányítója van) lehetne külön. amivel nyitni-zárni lehetne az ajtókat. Ez egy fokkal jobb, mint az előbbi.
A harmadik opció az volna (és ez lenne talán a legjobb megoldás, ha kivitelezhető!), hogy egy teljesen új gyújtáskapcsoló szettet szerezni be, a régi kulcs fejét az új (a gyújtáskapcsolóhoz való) kulcs tollára rászerelni, és és akkor egy "szinte" gyári állapotot lehetne előállítani.
Ami kérdéses, hogy ez utóbbi művelet kivitelezhető-e valahogyan? Ha nem, akkor pedig az a kérdés, hogy az immobilizert ki lehet-e iktatni valahogyan, illetve ha ez nem megy, akkor a régi kulcsból a chipjét hogyan lehetne kioperálni, és beletenni a gyűrűbe, hogy onnantól ne keresse?
Ha esetleg ezek egyikére (netán valamennyi kérdésre) tudnátok válaszolni, nagyon hálás volnék.

Az immotlanítás tudtommal többtízezer forintos beavatkozás.
Ha csere mellett döntenél: Az immo-chip össze van tanítva az utasvédelmi egységgel, az meg a motorvezérlővel, így egyben kell cserélni az összeset.
Azt megteheted, hogy a jelenlegi kulcsból a tollát kiszereled, a maradékot pedig hozzárögzíted a kormányburkolathoz, magyarán állandóan adni fogja az immo-jelet. Csakhogy így a központizár-probléma fog előjönni, ha egy idegen kulcsházzal használod az autót.

Úgy sejtem, hogy egy profi zárszerviz képes úgy kiműteni a kulcsot a hulladék zárból, hogy ép maradjon. Utána pedig egy másik zárszerkezetet, amelyet viszel magaddal hozzá, azt hozzá-lamellázza az eredeti kulcsodhoz.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33926 Dátum: 2019 Október, 04, 07:29:04 »

...
Azt megteheted, hogy a jelenlegi kulcsból a tollát kiszereled, a maradékot pedig hozzárögzíted a kormányburkolathoz, magyarán állandóan adni fogja az immo-jelet. Csakhogy így a központizár-probléma fog előjönni, ha egy idegen kulcsházzal használod az autót.

Úgy sejtem, hogy egy profi zárszerviz képes úgy kiműteni a kulcsot a hulladék zárból, hogy ép maradjon. Utána pedig egy másik zárszerkezetet, amelyet viszel magaddal hozzá, azt hozzá-lamellázza az eredeti kulcsodhoz.
Igen, közben én is filóztam az immo megszüntetés problémáján, utána olvastam kicsit, és rájöttem, az nem olyan egyszerű történet.
A jelenlegi kulcs fejének hozzárögzítése az immo gyűrűhöz pedig épp az Általad is említett távirányítós kp. zár miatt problémás.
Az jó gondolat, hogy zárszervizbe vinni, kérdés, hogy hol talál az ember ilyet, ami megbízható, és nem horrorisztius áron vállal be egy ilyen műtétet.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33927 Dátum: 2019 November, 06, 08:27:32 »

Fejlemény van az ügyben: Sikerült a zárbetétből kivennem a kulcsot (a hogyant nem tudom, egyszer csak elfordult, és ki lehetett venni). Elvittem egy kulcsmásolóhoz, aki először egy új, azonos típusú kulcsba akarta az elektronikát (immobilizer és távirányító) áttenni, de nem sikerült. Az új kulcs fejébe, bár látszólag azonos volt a régivel, mégsem fért bele az elektronika, és az immobilizer chip. Ennek folyományaképpen az lett a megoldás, hogy a megvásárolt, új, komplett gyújtáskapcsoló zárbetétjét alakította át a régi kulcshoz.
Ha ma sikerül emberi időben (értsd: még világosban) hazaérnem, akkor a régi, teljesen döglött kapcsolót kikötöm, és az újat beszerelem.
Ha nem probléma, akkor leírom, hogy melyik kulcsos volt, aki tudott segíteni végül. A neve: "Mesteri autókulcs", helyileg Budapesten, a Nagymező utcában (A Nagymező és a Podmaniczky utca sarkától kb. egy házra) található az üzletük. Nagyon korrektek voltak, és nem dolgoztak drágán, szóval mindenkinek bátran tudom ajánlani. (A többi, megkérdezett kulcsmásolós el sem akarta vállalni.) "Bónuszként" a kulcsról, a nyomógombot (távirányító) fedő gumi sapkát (Peugeot oroszlános emblémás) is pótolta!
Ha esetleg a későbbiekben valakinél kérdésként merülne fel: A három csatlakozós gyújtáskapcsoló kell bele. (Az utángyártott, lengyel, két csatlakozós nem jó, bár jóval olcsóbb.)
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33928 Dátum: 2019 November, 12, 10:41:46 »

Sziasztok!

Némileg OFF-kérdés: nem tudom egyértelműen kideríteni, hogy a 306-os hátsó futóműve vajon függetlennek tekinthető vagy sem? Ki mit tud róla? A gyári borúsárák szerint független, itt is azt írják például:
http://www.carinf.com/en/290048896.html, vagy itt: https://www.cars-data.com/hu/peugeot-306-xr-1.6-98le-specs/34946/tech, de máshol meg cáfolják...

(Bocs, ha ez már valahol itt a fórumon tisztázva lett, de nem látok egyértelműen.)
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33929 Dátum: 2019 November, 13, 07:19:42 »

Ha ma sikerül emberi időben (értsd: még világosban) hazaérnem, akkor a régi, teljesen döglött kapcsolót kikötöm, és az újat beszerelem.
Jelentem, a műtét sikerült, és - a szakállas viccel ellentétben - a beteg is életben maradt. Egyetlen "nüánsznyi" probléma van: A zárbetét "alján" (ez is milyen már: egy hengeres tárgynak melyik az alja?) van két, kis kiálló, ránézésre réznek látszó bütyök. A foglalat (kormányrúdra hegesztett cső, amely a kormányzár működéért felel) falán van is két kis nyílás, amelyekbe beleilleszkednének - ha belemenne a csőbe a zárbetét. Azonban nem megy, mert a fenti két kis bütyök ebben megakadályozza. A probléma az, hogy ez a két kis bizbasz nem megy bele a zártestbe, akárhogy mozgatom a kulcsot, vagy bármit is csinálok. (Nyilván nem véletlenül vannak, így bár le lehetne őket reszelni, ha van erre jobb megoldás, akkor inkább nem tenném.) Esetleg van valakinek ötlete rá, hogyan lehet ezt a gordiuszi csomót átvágni? (Természetesen a helyére tétel után még egy csavarral is rögzíteni kell(ene) a zárbetétet, és utána lehet(ne) visszatenni a kormányrúd burkolatát.)
Ja, és ami a legfontosabb: A kapcsoló kiválóan(!) teszi a dolgát, az immobilizer érzékeli a chipet, szóval (majdnem) minden "hepi"!
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33930 Dátum: 2019 November, 13, 08:21:01 »

Jelentem, a műtét sikerült, és - a szakállas viccel ellentétben - a beteg is életben maradt. Egyetlen "nüánsznyi" probléma van: A zárbetét "alján" (ez is milyen már: egy hengeres tárgynak melyik az alja?) van két, kis kiálló, ránézésre réznek látszó bütyök. A foglalat (kormányrúdra hegesztett cső, amely a kormányzár működéért felel) falán van is két kis nyílás, amelyekbe beleilleszkednének - ha belemenne a csőbe a zárbetét. Azonban nem megy, mert a fenti két kis bütyök ebben megakadályozza. A probléma az, hogy ez a két kis bizbasz nem megy bele a zártestbe, akárhogy mozgatom a kulcsot, vagy bármit is csinálok. (Nyilván nem véletlenül vannak, így bár le lehetne őket reszelni, ha van erre jobb megoldás, akkor inkább nem tenném.) Esetleg van valakinek ötlete rá, hogyan lehet ezt a gordiuszi csomót átvágni? (Természetesen a helyére tétel után még egy csavarral is rögzíteni kell(ene) a zárbetétet, és utána lehet(ne) visszatenni a kormányrúd burkolatát.)
Ja, és ami a legfontosabb: A kapcsoló kiválóan(!) teszi a dolgát, az immobilizer érzékeli a chipet, szóval (majdnem) minden "hepi"!

Egy fotó sokat segítene a probléma pontos beazonosításában...
Mindenesetre azt mindenképpen vedd figyelembe, hogy csak és kizárólag behelyezett kulcs esetén lehet a fém házból a komplett gyújtáskapcsolót ki-be szerelni. Ehhez nem elegendő a kulcsot csak betenni, hanem egy kicsit el is kell fordítani. Valahol "0" és "kis gyújtás" között van az ominózus pont. Egy icipicit meg is akad itt, óvatos kulcsfordítás során kell érezned.
Némelyik kivitelű gyújtáskapcsolónál egy pici bemart vonalkával is jelzik ezt a pontot.
Nem csak ennyi a gond nálad?
Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 97
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33931 Dátum: 2019 November, 13, 14:48:56 »

Sziasztok!

Valószínű hogy benzin szivattyút kell cserélnem a 306  S3-ban.-nézegettem de nem tudtam rájönni hogyan kell levenni a csöveket a szivattyúról.Valaki már cserélt ilyet? És hogy a HDI 2.0 dizel kocsiban lévő szivattyút be tudom rakni egy benzinesbe? Gondolok itt hogy esetleg annak nagyobb nyomáson működik a szivattyúja, és nem jó a benzinesbe.
Köszi a segítséget előre is.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33932 Dátum: 2019 November, 14, 06:08:11 »

Egy fotó sokat segítene a probléma pontos beazonosításában...
Mindenesetre azt mindenképpen vedd figyelembe, hogy csak és kizárólag behelyezett kulcs esetén lehet a fém házból a komplett gyújtáskapcsolót ki-be szerelni. Ehhez nem elegendő a kulcsot csak betenni, hanem egy kicsit el is kell fordítani. Valahol "0" és "kis gyújtás" között van az ominózus pont. Egy icipicit meg is akad itt, óvatos kulcsfordítás során kell érezned.
Némelyik kivitelű gyújtáskapcsolónál egy pici bemart vonalkával is jelzik ezt a pontot.
Nem csak ennyi a gond nálad?
Fotót délután készítek, de addig is egy kép, ami alapján megrendeltem. A képen bekarikáztam az ominózus két bütyköt. A nyíllal jelzett pontra gondolsz a "félig gyújtásnál", vagy a "0" és e között félúton?https://photos.google.com/photo/AF1QipNCrO_ad26aqWdi6NzSRAE99vKCFhOobtlj4Z9i
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33933 Dátum: 2019 November, 14, 12:47:22 »

Fotót délután készítek, de addig is egy kép, ami alapján megrendeltem. A képen bekarikáztam az ominózus két bütyköt. A nyíllal jelzett pontra gondolsz a "félig gyújtásnál", vagy a "0" és e között félúton?https://photos.google.com/photo/AF1QipNCrO_ad26aqWdi6NzSRAE99vKCFhOobtlj4Z9i

Nem érhető el a melléklet...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33934 Dátum: 2019 November, 14, 12:58:24 »

Sziasztok!

Valószínű hogy benzin szivattyút kell cserélnem a 306  S3-ban.-nézegettem de nem tudtam rájönni hogyan kell levenni a csöveket a szivattyúról.Valaki már cserélt ilyet? És hogy a HDI 2.0 dizel kocsiban lévő szivattyút be tudom rakni egy benzinesbe? Gondolok itt hogy esetleg annak nagyobb nyomáson működik a szivattyúja, és nem jó a benzinesbe.
Köszi a segítséget előre is.

A múlt héten kellett gázolaj-szivattyút cserélnünk testvérem Citroën Xantiáján.
Az egyik csövön a hagyományos módon: egy kis zöld négyzet benyomásával lehetett oldani. A másik kicsit trükkösebb volt: ott a két, egymással szemben lévő megvastagított részt kellett csőfogóval egymás felé összenyomni, és így jött le.
Mivel sokszor hallottam már, hogy a fekete csavarmenetes gyűrű leszerelése, és különösen a visszarakása mennyire körülményes tud lenni, így előre készítettem hozzá egy végtelenül egyszerű célszerszámot. Ez nem más, mint egy (ha jól emlékszem, akkor 138 mm nyílású) fémvilla, kis szárral, a másik végén hajtókarral. Mivel csak mérőszalaggal körülbelüli méretet tudtam elsőre mérni, emiatt a kész célszerszámot először le szerettem volna a saját S3-as benzines 306-osomon ellenőrizni.
Nos: egyáltalán nem passzolt hozzá, ugyanis határozottan kisebb az átmérője a 306-omon a leszorító gyűrűnek, mint a HDI Xantián...
Tehát a válaszom: a komplett szivattyú-egység szerintem más a kétféle motornál.

Még annyit a történethez, hogy mi nem komplett egységet vettünk, hanem csak a szivattyút, tehát a ház és az üzemanyag-szintjelző maradtak. Jó sokáig tartó aprólékos munka volt a szétszerelés-összerakás, de végülis sikerült elsőre.
Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 97
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33935 Dátum: 2019 November, 14, 16:10:23 »

A múlt héten kellett gázolaj-szivattyút cserélnünk testvérem Citroën Xantiáján.
Az egyik csövön a hagyományos módon: egy kis zöld négyzet benyomásával lehetett oldani. A másik kicsit trükkösebb volt: ott a két, egymással szemben lévő megvastagított részt kellett csőfogóval egymás felé összenyomni, és így jött le.
Mivel sokszor hallottam már, hogy a fekete csavarmenetes gyűrű leszerelése, és különösen a visszarakása mennyire körülményes tud lenni, így előre készítettem hozzá egy végtelenül egyszerű célszerszámot. Ez nem más, mint egy (ha jól emlékszem, akkor 138 mm nyílású) fémvilla, kis szárral, a másik végén hajtókarral. Mivel csak mérőszalaggal körülbelüli méretet tudtam elsőre mérni, emiatt a kész célszerszámot először le szerettem volna a saját S3-as benzines 306-osomon ellenőrizni.
Nos: egyáltalán nem passzolt hozzá, ugyanis határozottan kisebb az átmérője a 306-omon a leszorító gyűrűnek, mint a HDI Xantián...
Tehát a válaszom: a komplett szivattyú-egység szerintem más a kétféle motornál.

Még annyit a történethez, hogy mi nem komplett egységet vettünk, hanem csak a szivattyút, tehát a ház és az üzemanyag-szintjelző maradtak. Jó sokáig tartó aprólékos munka volt a szétszerelés-összerakás, de végülis sikerült elsőre.

Köszi. Akkor megpróbálom ügy csinálni, és csak a szivíttyút cserélni. Majd megirom hogy sikerült.Remélem a hétvégén megtudom csinálni.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33936 Dátum: 2019 November, 15, 05:40:11 »

Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33937 Dátum: 2019 November, 15, 09:13:44 »

Talán most...

https://photos.app.goo.gl/pVHArqGdrvFowYiH7


Igen, így már látom. A "bütykök" szépen bomozdulnak, el ne távolítsd.
Szerintem nem a nyíllal jelzett pozícióban lesz a szükséges pont, emlékeim szerint ennyire nagy jelzés nincs a gyújtáskapcsolón, csak egy egészen apró "karcolás". Ahogy be tudod tolni a kulcsot, utána egy kicsit kell tovább fordítani, és még a "kis gyújtás" állás előtt lesz a szükséges pont. Egy új egység esetén szerintem fülre is meg tudod hallani, mikor eléred a helyes pozíciót. Kis "rákarcolt" jel nem biztos hogy van, ahogy írtam is.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33938 Dátum: 2019 November, 15, 12:01:07 »

Igen, így már látom. A "bütykök" szépen bomozdulnak, el ne távolítsd...
Nem volt szándékomban.  biggrin Pontosabban csak akkor, ha nem tudom betolni.  whistle
Köszönöm a "pöttyre" vonatkozó választ. Igyekszem kisilabizálni, hol van az a pont. (Az asszony is mindig ezt kéri...  :-)) )
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33939 Dátum: 2019 November, 18, 07:42:34 »

Köszönet a jó tanácsért! Sikerrel beoperáltam a helyére a gyújtás szerkezetét, szépen teszi a dolgát. A kormányzár is rendben működik. (Mondjuk, mire megtaláltam, hol keressem azt a bizonyos kulcsállást, kis híján megőszültem, de a türelem megtermette a maga rózsáját, így már minden szépen a helyén, és működik is.)
Mivel a zárszerkezet és a beleszorult kulcs kiszereléséhez a kormányoszlop műanyag burkolatát a szerelőnek el kellett vágnia, és egyébként is a korábbi "nyomógombos indítózás" gombjának helye, mint egy jókora lyuk ott éktelenkedik rajta, most egy "új" (legalábbis ehhez képest) burkolatot keresek. Sajnos a bontóknál nem nagyon jártam sikerrel... Szóval ha valakinek van "jó áron", és hajlandó megválni tőle, ne tartsa magában!  :)
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 97
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33940 Dátum: 2019 November, 21, 19:32:10 »

A múlt héten kellett gázolaj-szivattyút cserélnünk testvérem Citroën Xantiáján.
Az egyik csövön a hagyományos módon: egy kis zöld négyzet benyomásával lehetett oldani. A másik kicsit trükkösebb volt: ott a két, egymással szemben lévő megvastagított részt kellett csőfogóval egymás felé összenyomni, és így jött le.
Mivel sokszor hallottam már, hogy a fekete csavarmenetes gyűrű leszerelése, és különösen a visszarakása mennyire körülményes tud lenni, így előre készítettem hozzá egy végtelenül egyszerű célszerszámot. Ez nem más, mint egy (ha jól emlékszem, akkor 138 mm nyílású) fémvilla, kis szárral, a másik végén hajtókarral. Mivel csak mérőszalaggal körülbelüli méretet tudtam elsőre mérni, emiatt a kész célszerszámot először le szerettem volna a saját S3-as benzines 306-osomon ellenőrizni.
Nos: egyáltalán nem passzolt hozzá, ugyanis határozottan kisebb az átmérője a 306-omon a leszorító gyűrűnek, mint a HDI Xantián...
Tehát a válaszom: a komplett szivattyú-egység szerintem más a kétféle motornál.

Még annyit a történethez, hogy mi nem komplett egységet vettünk, hanem csak a szivattyút, tehát a ház és az üzemanyag-szintjelző maradtak. Jó sokáig tartó aprólékos munka volt a szétszerelés-összerakás, de végülis sikerült elsőre.

Nagy keresések árán megjött a benzin szivattyú. A harmadik rendelésre sikerült ugyan olyan tipust szerezni. A csövek levétele Zimurgy jóvoltából már könnyen ment.Köszi! Még a szivattyú csere sem volt túl bonyolult. Csak mikor kész lettem kezdődtek a bonyodalmak amik most is tartanak.Vissza szereltem és láss csodát nem jön benzin ,pedi a szivattyú müködik.Újra kiszerelés és most már egy vödör vízben próbálom kitaláálni mi a gond.Ha magát a szivattyút rakom vízbe gyönyörűen nyomja a lét. Gondoltam az alsó szeleppel lesz a gond de nem Alulról fújva enged majd lezár rendesen. Ez bizonyítja hogy ha megtöltöm a szivattyú tartályt vízzel benne marad. Összerakom és megint nem nyomja az anyagot.Csak annyit ami a tartályab beleöntök. Mi és hol lehet a hiba? Hol szívhat fals levegőt?
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33941 Dátum: 2019 November, 29, 10:08:30 »

Sziasztok!

Némileg OFF-kérdés: nem tudom egyértelműen kideríteni, hogy a 306-os hátsó futóműve vajon függetlennek tekinthető vagy sem? Ki mit tud róla? A gyári borúsárák szerint független, itt is azt írják például:
http://www.carinf.com/en/290048896.html, vagy itt: https://www.cars-data.com/hu/peugeot-306-xr-1.6-98le-specs/34946/tech, de máshol meg cáfolják...

(Bocs, ha ez már valahol itt a fórumon tisztázva lett, de nem látok egyértelműen.)

Hello.
Elvileg független, mert a két oldalt, csak a stabilizátor rúd köti össze, azonban gyakorlatilag mégsem, hiszen közös a hídtest, ami nem enged teljesen független mozgást. Szóval félúton van a kettő között. De miért fontos ez ha szabad tudni? ::)
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33942 Dátum: 2019 November, 29, 21:28:43 »

Hello.
Elvileg független, mert a két oldalt, csak a stabilizátor rúd köti össze, azonban gyakorlatilag mégsem, hiszen közös a hídtest, ami nem enged teljesen független mozgást. Szóval félúton van a kettő között. De miért fontos ez ha szabad tudni? ::)

Szia Kolin!

Köszi a választ! Semmi extra, csak érdekelt a dolog. Manapság a független hátsó felfüggesztés kiemelendő feature a kompaktok között (és még a nagyobb kategóriákban is), de mostanság olyasmi is különlegesnek tűnik - "hála" a marketingnek, brrr -, ami korábban (20-30-40 éve) alap volt. Szóval egyszerűen csak az érdekelt, hogy tudott-e olyat a kedvenc típusunk 93 óta (mint pl. a hátsó független felfüggesztés, ami tényleg egyértelműen klassz dolog), amit ma csak néhány típus tud. Mondanom sem kell, imádom vezetni a 306-ost! Korábban amúgy panaszkodtam itt a kormány nehézkességére, nos, ez megoldódott egy futóműállítással. Most már kifejezetten kellemes lett!

(Nemrég vezettem zsír új Toyota cégautókat, Aurist, Corollát, és hát kiábrándító volt szembesülni a ténnyel, hogy egy sokmilliós mai középkategóriás autó mennyire steril, és mennyire nem élvezetes vezetni.)
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33943 Dátum: 2019 November, 30, 19:55:42 »

Üdv Mindenkinek!

Két dologgal kapcsolatban lennének kérdéseim hozzátok.
1. Olvastam a dióhéjszórásos szívócsatorna és szeleptisztításról. Állítólag lényegesen olcsóbb tisztítási módszer, mintha szétszednék a motort, viszont ugyanolyan hatékony tud lenni.
Nagyon érdekelne, hogy kinek mi a véleménye, esetleg tapasztalata ezzel kapcsolatban. Milyen áron csinálják ezt szerintetek?
2. "2-3 évente 20ml használt motorolaj fecskendezése a küszöbökbe -> rozsdásodás megelőzve." Tényleg működik? Ha igen, 306-nál hol lehet olajat tölteni a küszöbökbe?

Köszi előre is!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33944 Dátum: 2019 December, 01, 19:47:58 »

Üdv Mindenkinek!

Két dologgal kapcsolatban lennének kérdéseim hozzátok.
1. Olvastam a dióhéjszórásos szívócsatorna és szeleptisztításról. Állítólag lényegesen olcsóbb tisztítási módszer, mintha szétszednék a motort, viszont ugyanolyan hatékony tud lenni.
Nagyon érdekelne, hogy kinek mi a véleménye, esetleg tapasztalata ezzel kapcsolatban. Milyen áron csinálják ezt szerintetek?
2. "2-3 évente 20ml használt motorolaj fecskendezése a küszöbökbe -> rozsdásodás megelőzve." Tényleg működik? Ha igen, 306-nál hol lehet olajat tölteni a küszöbökbe?

Köszi előre is!



Szia

1.a dióhéj tisztítást általában közvetlen befecskendezéses motoroknál szokták használni,mivel ott közvetlen a hengerbe fecskendezik az üzemanyagot ellentétben a "régebbi" szívó motoroknál ahol a szívósorba keveredik az üzemanyag és a befecskendezést követően tisztítja (mossa) a szelepeket.Szerintem szívó motoroknál akkor fordulhat elő kokszosodás,ha nem zár megfelelően a szelep.De arra viszont nem jó a dióhéjas módszer,mert utána sem fog rendesen zárni,azt csak hengerfej felújítással és a szelepek újra illesztésével lehet megoldani.
2.  ??? én nem töltögetek olajat a váltón a kormányművön és a motoron kívül máshova,de cserébe nem rozsdásodik  whistle

Üdv:Krisztián  :-!
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33945 Dátum: 2019 December, 03, 10:15:26 »

Üdv Mindenkinek!

Két dologgal kapcsolatban lennének kérdéseim hozzátok.
1. Olvastam a dióhéjszórásos szívócsatorna és szeleptisztításról. Állítólag lényegesen olcsóbb tisztítási módszer, mintha szétszednék a motort, viszont ugyanolyan hatékony tud lenni.
Nagyon érdekelne, hogy kinek mi a véleménye, esetleg tapasztalata ezzel kapcsolatban. Milyen áron csinálják ezt szerintetek?
2. "2-3 évente 20ml használt motorolaj fecskendezése a küszöbökbe -> rozsdásodás megelőzve." Tényleg működik? Ha igen, 306-nál hol lehet olajat tölteni a küszöbökbe?

Köszi előre is!

Hello!
2. Valamit mindenképpen érdemes lenne, mert főleg s2-től a küszöb szokott rozsdásodni. Rakhatsz új motorolajat is, meg jóval többet is attól amit írtál. De mégjobb lenne ha vennél fújós üregvédő sprayt, amihez adnak csövet is (Motip vagy Car-fon márkákból). A küszöb végén van gumidugó, onnan valameddig be tudsz fújni, de szerintem érdemes megfúrni az első felét, aztán gumidugóval bedugni vagy leragasztani.
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33946 Dátum: 2019 December, 03, 10:18:51 »

Szia Kolin!

Köszi a választ! Semmi extra, csak érdekelt a dolog. Manapság a független hátsó felfüggesztés kiemelendő feature a kompaktok között (és még a nagyobb kategóriákban is), de mostanság olyasmi is különlegesnek tűnik - "hála" a marketingnek, brrr -, ami korábban (20-30-40 éve) alap volt. Szóval egyszerűen csak az érdekelt, hogy tudott-e olyat a kedvenc típusunk 93 óta (mint pl. a hátsó független felfüggesztés, ami tényleg egyértelműen klassz dolog), amit ma csak néhány típus tud. Mondanom sem kell, imádom vezetni a 306-ost! Korábban amúgy panaszkodtam itt a kormány nehézkességére, nos, ez megoldódott egy futóműállítással. Most már kifejezetten kellemes lett!

(Nemrég vezettem zsír új Toyota cégautókat, Aurist, Corollát, és hát kiábrándító volt szembesülni a ténnyel, hogy egy sokmilliós mai középkategóriás autó mennyire steril, és mennyire nem élvezetes vezetni.)

Hello.
Elvileg "függetlenebb" mint a sima hidak (vw, opel), viszont drágább ha fel kell újítani. De az újabbakon már a simákat is el tudják b*szni, a haver 2010-es német prémiumon cserélt komplett hidat, mert elrohadt, kb. papírból van...
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33947 Dátum: 2019 December, 03, 10:55:08 »

Hello!
2. Valamit mindenképpen érdemes lenne, mert főleg s2-től a küszöb szokott rozsdásodni. Rakhatsz új motorolajat is, meg jóval többet is attól amit írtál. De mégjobb lenne ha vennél fújós üregvédő sprayt, amihez adnak csövet is (Motip vagy Car-fon márkákból). A küszöb végén van gumidugó, onnan valameddig be tudsz fújni, de szerintem érdemes megfúrni az első felét, aztán gumidugóval bedugni vagy leragasztani.

Köszi a válaszokat!
Az olajos vagy üregvédős küszöbvédő módszer valamelyikét lehet, hogy kipróbálom. De a karosszéria fúrásának azért nem mennék neki.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33948 Dátum: 2019 December, 04, 21:43:17 »

Hello.
Elvileg "függetlenebb" mint a sima hidak (vw, opel), viszont drágább ha fel kell újítani. De az újabbakon már a simákat is el tudják b*szni, a haver 2010-es német prémiumon cserélt komplett hidat, mert elrohadt, kb. papírból van...

Köszi a választ! Igen, drágább, viszont összességében többet is nyújt (kényelmes, stabilabb, kevesebb helyet foglal el, tehát a csomagtér is nagyobb a kategóriatársakhoz képest), másrészt a felújítás összege vagy a csere még így is eltörpül az autó fenntartási költségeihez képest, mert amúgy nem kell sokat költeni erre a típusra szerencsére, főleg manapság. Mind a benzinesek, mind a dízelek nagyon megbízható, kiforrott típusok, ráadásul szépek is, szemben a mai gnóm közlekedőedények 95%-ánál...

 _pug
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Naplózva
Oldalak: 1 ... 677 678 [679] 680 681 ... 683   Fel
 


Az oldal 0.472 másodperc alatt készült el 27 lekéréssel.