Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserĂŠlni kell

Szerző Téma: SzerelĂŠs ĂŠs Tuning  (Megtekintve 4966227 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33900 Dátum: 2019 Szeptember, 18, 16:13:55 »
Sziasztok!

Vettem egy dashcam-et előre és hátra is. A kérdésem csak annyi lenne, hogy hogy érdemes elvezetni az első és hátsó kamerát összekötő kábelt igényesen, belül? Az A oszloppal nincs gond, a műanyag takaró elemet gondolom gond nélkül le lehet szedni... (ezt amúgy egy csavar tartja valahol, vagy valami patent?) De magát a kábelt el lehet vezetni lenn a szőnyeg alatt, a C oszlopnál kivezetve? Ti hogy csinálnátok?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33901 Dátum: 2019 Szeptember, 19, 15:42:06 »
Sziasztok!

Vettem egy dashcam-et előre és hátra is. A kérdésem csak annyi lenne, hogy hogy érdemes elvezetni az első és hátsó kamerát összekötő kábelt igényesen, belül? Az A oszloppal nincs gond, a műanyag takaró elemet gondolom gond nélkül le lehet szedni... (ezt amúgy egy csavar tartja valahol, vagy valami patent?) De magát a kábelt el lehet vezetni lenn a szőnyeg alatt, a C oszlopnál kivezetve? Ti hogy csinálnátok?

Az A-oszlopok takarĂł mĹąanyagjait fĂŠm patentek tartjĂĄk, nem egyszer hasznĂĄlatosak, azzal aligha lesz gondod.
A padlószőnyeg alatt, a küszöbök mellett, a gyári kábelkötegek mentén vezetném hátra.
Az első ülések sínjeinek az első tartóinál egy kis műanyag burkolat alatt fut a kábelköteg, de talán ott is gond nélkül át lehet ezt vezetni.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33902 Dátum: 2019 Szeptember, 19, 20:35:10 »
Az A-oszlopok takarĂł mĹąanyagjait fĂŠm patentek tartjĂĄk, nem egyszer hasznĂĄlatosak, azzal aligha lesz gondod.
A padlószőnyeg alatt, a küszöbök mellett, a gyári kábelkötegek mentén vezetném hátra.
Az első ülések sínjeinek az első tartóinál egy kis műanyag burkolat alatt fut a kábelköteg, de talán ott is gond nélkül át lehet ezt vezetni.

Köszönöm zimu! Magam is így csinálnám, így sejtettem a nyomvonalat, remélhetőleg gond nélkül és szépen kivitelezhető lesz.
KĂśszi! :)

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33903 Dátum: 2019 Szeptember, 20, 22:23:35 »
Esetleg tud valaki ajánlani Budapesten olyan szervizt/szakembert, aki igényesen be fel tudja szerelni a menetrögzítő kamerát? Persze olyan valaki ajánlására gondoltam, aki maga is szereltetett be kamerát...

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33904 Dátum: 2019 Szeptember, 21, 11:48:09 »
Üdv!
MegĂŠrett a vĂĄltĂłkapcsolĂł gomb cserĂŠje. A gomb leszerelĂŠsĂŠben kĂŠrnĂŠk segĂ­tsĂŠget.

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33905 Dátum: 2019 Szeptember, 21, 22:19:02 »
Sziasztok!
Este, garázsba parkoláskor észrevettem, hogy csak akkor világítanak a féklámpák, amikor erősebben lépek a pedálra, enyhe fékezéskor nem.
Valami csatlakozĂł fĂĄradhatott el?

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33906 Dátum: 2019 Szeptember, 21, 23:56:02 »
Sziasztok!
Este, garázsba parkoláskor észrevettem, hogy csak akkor világítanak a féklámpák, amikor erősebben lépek a pedálra, enyhe fékezéskor nem.
Valami csatlakozĂł fĂĄradhatott el?

Szerintem a fĂŠklĂĄmpa kapcsolĂłja lehet a ludas, az fĂĄradhatott el, de majd megmondjĂĄk mĂĄsok...

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33907 Dátum: 2019 Szeptember, 22, 19:11:45 »
Üdv!
MegĂŠrett a vĂĄltĂłkapcsolĂł gomb cserĂŠje. A gomb leszerelĂŠsĂŠben kĂŠrnĂŠk segĂ­tsĂŠget.

Húzd felfelé erősen. Orrba ne verd magad, vigyázva!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33908 Dátum: 2019 Szeptember, 22, 19:14:20 »
Sziasztok!
Este, garázsba parkoláskor észrevettem, hogy csak akkor világítanak a féklámpák, amikor erősebben lépek a pedálra, enyhe fékezéskor nem.
Valami csatlakozĂł fĂĄradhatott el?

Vagy féklámpakapcsoló-csere, vagy szétszeded, és hajlítasz az érintkezőkön.
A kormányoszlop négy rögzítőanyáját érdemes előtte lelazítani.
VigyĂĄzz, mert ĂŠlesek a lemez-ĂŠlek!
A félkámpa-kapcsolót anya nem rögzíti, csak erősen kell a helyéről kihúzni.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33909 Dátum: 2019 Szeptember, 23, 07:15:22 »
Húzd felfelé erősen. Orrba ne verd magad, vigyázva!

 ;D
Be lehet szerezni valahol a gombot ĂŠs a szoknyĂĄt? Az enyĂŠmben a gomb teljesen elmĂĄllott, most egy nem szabvĂĄnyos gomb van rajta (ami hĂĄrm, aprĂł csavarral a karra van fogatva), de nem az igazi (ĂĄllandĂłan lelazulnak). A szoknya pedig elĂŠggĂŠ meg van kopva.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33910 Dátum: 2019 Szeptember, 23, 09:25:31 »
;D
Be lehet szerezni valahol a gombot ĂŠs a szoknyĂĄt? Az enyĂŠmben a gomb teljesen elmĂĄllott, most egy nem szabvĂĄnyos gomb van rajta (ami hĂĄrm, aprĂł csavarral a karra van fogatva), de nem az igazi (ĂĄllandĂłan lelazulnak). A szoknya pedig elĂŠggĂŠ meg van kopva.

Pár évvel ezelőtt márkakereskedésből rendeltem új váltógombot.
Most előkerestem, hogy miket jegyzeteltem akkoriban le róla:
A servicebox szerint az autĂłmhoz (2001-es) 2403 R9 a cikkszĂĄm, de inkĂĄbb egy alternatĂ­v, mĂŠretben passzolĂł cikkszĂĄmot rendeltem, ami a 2403 AP cikkszĂĄmĂş.
Ez utóbbi némileg olcsóbb, és a leírás alapján bőrbevonatúnak tűnt.
Maradjunk inkább a műbőrnél, de tény, hogy kellemes tapintású, és a fokozat-kiosztásos lap a tetején szintén nem gagyi.

VĂĄltĂłszoknyĂĄt legtĂśbben olcsĂł kĂ­nai webshopokbĂłl szoktak rendelni, viszont ĂŠn inkĂĄbb mĂŠretpontos valĂłdi bőr cuccot kĂŠszĂ­ttettem amikor a kormĂĄnykereket  bőrĂśztettem, ugyanannĂĄl a szakembernĂŠl kĂŠszĂźlt tehĂĄt. Kimondottan szĂŠp lett, ĂŠs mĂĄr jĂłpĂĄr ĂŠve megvan, nem tĂśredezik ki, stb.

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33911 Dátum: 2019 Szeptember, 23, 11:13:03 »
Húzd felfelé erősen. Orrba ne verd magad, vigyázva!

Az enyĂŠmen kegyetlen nehĂŠz volt lehĂşzni a rĂŠgi vĂĄltĂłgombot. Azt hittem, hogy feltĂŠpem a komplett vĂĄltĂłt az utastĂŠrbe  :D
Az biztos, hogy ne hajolj fölé, mert én majdnem beütöttem a kezem a tetőbe amikor végre lejött a gomb.
Ha az eredetiségre törekszel, vétel előtt érdeklődj az új gomb súlya felől is. Az eredeti gomb meglepően nehéz, gondolom a komfortosabb váltás érdekében.
A neten kaphatĂł 3-4-5 ezer ft-os gombok pehelykĂśnnyĹąek. Csak magĂĄnvĂŠlemĂŠny, de ĂŠn jobban szeretem a sĂşlyosabb gombbal mozgatni a vĂĄltĂł kart.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33912 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 10:10:27 »
Pár évvel ezelőtt márkakereskedésből rendeltem új váltógombot.
Most előkerestem, hogy miket jegyzeteltem akkoriban le róla:
A servicebox szerint az autĂłmhoz (2001-es) 2403 R9 a cikkszĂĄm, de inkĂĄbb egy alternatĂ­v, mĂŠretben passzolĂł cikkszĂĄmot rendeltem, ami a 2403 AP cikkszĂĄmĂş.
Ez utóbbi némileg olcsóbb, és a leírás alapján bőrbevonatúnak tűnt.
Maradjunk inkább a műbőrnél, de tény, hogy kellemes tapintású, és a fokozat-kiosztásos lap a tetején szintén nem gagyi.

VĂĄltĂłszoknyĂĄt legtĂśbben olcsĂł kĂ­nai webshopokbĂłl szoktak rendelni, viszont ĂŠn inkĂĄbb mĂŠretpontos valĂłdi bőr cuccot kĂŠszĂ­ttettem amikor a kormĂĄnykereket  bőrĂśztettem, ugyanannĂĄl a szakembernĂŠl kĂŠszĂźlt tehĂĄt. Kimondottan szĂŠp lett, ĂŠs mĂĄr jĂłpĂĄr ĂŠve megvan, nem tĂśredezik ki, stb.
Köszönöm, utána nézek a dolognak. A szoknya annyira nem vészes, lévén a Zasszony varrónő, ha úgy adódik, akár meg is varrhatja.
A gomb a nagyobb "falat". Érdekes, hogy a gomb "nyaka" - úgy tűnik - bele van gyógyítva a szoknyába.
Apropos: szoknya! Hogyan lehet hozzáférni a "kardánbox" felőli végéhez? Ha jól láttam, akkor be van tűrve ez alá, ehhez viszont le kellene bontani a burkolatot, azt viszont nem találtam meg, hogy ahhoz hogyan férek hozzá.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33913 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 11:37:42 »
Köszönöm, utána nézek a dolognak. A szoknya annyira nem vészes, lévén a Zasszony varrónő, ha úgy adódik, akár meg is varrhatja.
A gomb a nagyobb "falat". Érdekes, hogy a gomb "nyaka" - úgy tűnik - bele van gyógyítva a szoknyába.
Apropos: szoknya! Hogyan lehet hozzáférni a "kardánbox" felőli végéhez? Ha jól láttam, akkor be van tűrve ez alá, ehhez viszont le kellene bontani a burkolatot, azt viszont nem találtam meg, hogy ahhoz hogyan férek hozzá.

Egyszerű, nem kell semmi komoly bontás. A szoknya keretéhez a kézifék felőli oldalán férsz hozzá egyszerűen. Óvatosan alá kell nyúlni egy kevésbé hegyes eszközzel, és felpattintani a szoknya keretét. Ezután felhúzod, és máris láthatóvá válik, hogy egy szimpla kábelkötegelővel van a gombhoz rögzítve (legalábbis az enyém azzal volt).

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33914 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 12:15:01 »
Egyszerű, nem kell semmi komoly bontás. A szoknya keretéhez a kézifék felőli oldalán férsz hozzá egyszerűen. Óvatosan alá kell nyúlni egy kevésbé hegyes eszközzel, és felpattintani a szoknya keretét. Ezután felhúzod, és máris láthatóvá válik, hogy egy szimpla kábelkötegelővel van a gombhoz rögzítve (legalábbis az enyém azzal volt).
Ó, ez jó hír, köszönöm!
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Lock

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 23
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Február, 03, 09:10:24
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33915 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 15:37:58 »
Meleg motornál minimálisan, de csöpög a hűtőfolyadék a jobb oldalon a lábtérnél a szőnyegre.
Gondolom egy cső fáradt el, vagy a radiátorral lehet gond. Megnézném/cserélném, de mindenhol műanyagok vannak, nem nagyon találom, hogy hogyan is lehetne jól hozzáférni.
KesztyĹątartĂłkat kivettem, rĂĄdiĂłt,fĹątĂŠskapcsolĂłt a kĂśzĂŠpkonzollal egyĂźtt leszedtem. Sem alulrĂłl/oldalrĂłl, sem "felĂźlről" nem lĂĄtok lehetősĂŠget tovĂĄbb bontani a dolgokat.  ???
Van esetleg valakinek tanĂĄcsa/leĂ­rĂĄsa/kĂŠpe,esetleg videoja egy radiĂĄtor cserĂŠvel kapcsolatosan? KĂśszi szĂŠpen!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33916 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 16:11:51 »
Meleg motornál minimálisan, de csöpög a hűtőfolyadék a jobb oldalon a lábtérnél a szőnyegre.
Gondolom egy cső fáradt el, vagy a radiátorral lehet gond. Megnézném/cserélném, de mindenhol műanyagok vannak, nem nagyon találom, hogy hogyan is lehetne jól hozzáférni.
KesztyĹątartĂłkat kivettem, rĂĄdiĂłt,fĹątĂŠskapcsolĂłt a kĂśzĂŠpkonzollal egyĂźtt leszedtem. Sem alulrĂłl/oldalrĂłl, sem "felĂźlről" nem lĂĄtok lehetősĂŠget tovĂĄbb bontani a dolgokat.  ???
Van esetleg valakinek tanĂĄcsa/leĂ­rĂĄsa/kĂŠpe,esetleg videoja egy radiĂĄtor cserĂŠvel kapcsolatosan? KĂśszi szĂŠpen!

Sajnos hatalmas bontás után lehetséges csak a fűtőradiátort kicserélni. :(
KonkrĂŠtan kormĂĄnykerĂŠk, komplett mĹąszerfal kiszerelĂŠs utĂĄn fĂŠrni csak hozzĂĄ a fĹątĂŠsboxhoz. A kesztyĹątartĂł-kiszerelĂŠs sajnos semmit nem segĂ­t.
Ha a neten rĂĄkeresel, sok talĂĄlat lesz.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33917 Dátum: 2019 Szeptember, 26, 17:50:44 »
SegĂ­tsĂŠgeteket kĂŠrnĂŠm, hĂĄtha mĂĄr talĂĄlkozott valaki ilyennel:
A feleségem ma úgy járt, hogy a gyújtáskulcs beleragadt a gyújtáskapcsolóba. Konkrétan az történt, hogy lefulladt, majd amikor indítani akart, a kulcs megrekedt a végállásban (ahol egyébként az indítómotor működtető állás lenne, de mivel ez már régóta nem működött, így nem pörgette - szerencsére - az indítómotort). Innen "se előre, se hátra" nem mozdul a kulcs, értelemszerűen kivenni sem lehet a kapcsolóból. (Az indítózás most gombnyomásra működne, de ebben a kulcsállásban nem kap áramot a gyújtás.)
Mivel a kulcs Ă­gy most a kormĂĄnyburkolat alsĂł rĂŠszĂŠt is "fogja", Ă­gy a kapcsolĂłhoz nem lehet hozzĂĄfĂŠrni, a kulcsot meg nem lehet kivenni belőle. JĂśtt a fejvakarĂĄs, de nem jutottam semmire. Esetleg valakinek van valami Ăśtlete, hogyan tudnĂĄm kivarĂĄzsolni a kulcsot?  ???
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33918 Dátum: 2019 Szeptember, 26, 20:25:48 »
SegĂ­tsĂŠgeteket kĂŠrnĂŠm, hĂĄtha mĂĄr talĂĄlkozott valaki ilyennel:
A feleségem ma úgy járt, hogy a gyújtáskulcs beleragadt a gyújtáskapcsolóba. Konkrétan az történt, hogy lefulladt, majd amikor indítani akart, a kulcs megrekedt a végállásban (ahol egyébként az indítómotor működtető állás lenne, de mivel ez már régóta nem működött, így nem pörgette - szerencsére - az indítómotort). Innen "se előre, se hátra" nem mozdul a kulcs, értelemszerűen kivenni sem lehet a kapcsolóból. (Az indítózás most gombnyomásra működne, de ebben a kulcsállásban nem kap áramot a gyújtás.)
Mivel a kulcs Ă­gy most a kormĂĄnyburkolat alsĂł rĂŠszĂŠt is "fogja", Ă­gy a kapcsolĂłhoz nem lehet hozzĂĄfĂŠrni, a kulcsot meg nem lehet kivenni belőle. JĂśtt a fejvakarĂĄs, de nem jutottam semmire. Esetleg valakinek van valami Ăśtlete, hogyan tudnĂĄm kivarĂĄzsolni a kulcsot?  ???

féktisztítót fújnék a kulcs mellé, és finom mozdulatokkal próbálnám elfordítani, hátha előbb-utóbb sikerül.

Ha sikerült, akkor a gyújtáskapcsoló kiszerelésének a menete: 0 és kis gyújtás közt van egy pozíció, ahol egy picikét meg is akad normál esetben a kulcs. (Némelyik gyártmánynál fel is jelölik egy pici vonással) Ebben a pozícióban vehető csak ki a gyújtáskapcsoló, bent lévő kulccsal, és az előtte kivett kis rögzítőcsavarral.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33919 Dátum: 2019 Szeptember, 27, 06:17:24 »
A féktisztító ötletet köszönöm, megkísérelem vele. Habár az Autóklubos szerelő fújt bele valamit (a nejem nem tudta megmondani, mit), és nem jutott vele dűlőre, azért én megpróbálkozom ezzel. (Alapvetően jó tapasztalataim vannak az Autóklub szerelőivel, értenek szinte minden járműtípushoz, kortól függetlenül, de van közöttük egy-kettő, aki csak a létszámot viszi. Ez az öreg, aki tegnap a Zasszonynál volt, már korábban is jött "segíteni", akkor is dolgavégezetlen ment el. Nincs üldözési mániám, legalábbis remélem, de akkor is minden áron trélerrel akarta elvitetni a kocsit, meg most is. Lehet, hogy kap valami jutalékot a trélerestől?!)
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33920 Dátum: 2019 Szeptember, 29, 17:45:33 »
Sajnos, a féktisztítós ötlet nem jött be. Beszéltem a szerelőmmel, szerinte szét kell vésnie a teljes kapcsolót. Ez egyértelműen cserét is elent. Ami kérdés, a neten keresgélés után, hogy vajon hány csatlakozós a kapcsoló? Mer van 2 és 3 csatlakozós is...
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33921 Dátum: 2019 Szeptember, 29, 18:06:11 »
Sajnos, a féktisztítós ötlet nem jött be. Beszéltem a szerelőmmel, szerinte szét kell vésnie a teljes kapcsolót. Ez egyértelműen cserét is elent. Ami kérdés, a neten keresgélés után, hogy vajon hány csatlakozós a kapcsoló? Mer van 2 és 3 csatlakozós is...

Úgy rémlik, hogy a harmadik (talán a barna) csatlakozó be sincs kötve. Szóval elvileg mindegy, milyet szerzel.
Prsze először kukkants rá a sajátodra.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33922 Dátum: 2019 Szeptember, 30, 14:10:07 »
...
Prsze először kukkants rá a sajátodra.
Épp ez a gond. A kormĂĄnyburkolatot nemclehet levenni, mert a beszorult kulcs akadĂĄlyozza, ezĂŠrt nem lĂĄtni a vezetĂŠkeket sem.  :(
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33923 Dátum: 2019 Szeptember, 30, 17:26:56 »
Idő közben voltam a szerelőnél, beszéltem Vele. Annyit mondott, hogy - mivel immobilizeres - nem "eshet neki" a kapcsolónak, fúrnia-faragnia kell. Az már most tuti, hogy a régi kapcsoló döglött. Meg hogy - elvileg - van Nála ilyen betét, tehát nem kell újat beszerezni, így aztán mindegy, hogy két, vagy három csatlakozós. Szóval köszönet a segítségért, remélhetőleg a héten újra lesz már autóm.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33924 Dátum: 2019 Október, 03, 08:20:07 »
Tegnap visszakaptam a jĂĄrgĂĄnyt, most Ăşgy nĂŠz ki szegĂŠny, mint amit ĂŠpp' elloptak az Ăşt mellől.  ;D LĂłg minden vezetĂŠk, a kormĂĄnyoszlop burkolata az ĂźlĂŠsen...
Annyi a fejlemény, hogy a gyújtáskapcsolót ki tudta szerelni a helyéről a "doktor bácsi". A kulcs maradt a zárszerkezetben. Ezt most visszadugtam a foglalat csőbe, az immo miatt.
Ami kérdés: Az immot ki lehet valahogy iktatni? (Igazából sok haszna így nincs.) A másik lehetőség az volna, hogy az immobilizer chipet kiműtjük a kulcs fejéből, és véglegesen az immo gyűrűbe tesszük. Ez sem sokkal jobb, mint az előző, viszont így egy kulcsos kapcsolóval (elektromos) gyakorlatilag vissza lehetne állítani a korábbi állapotot. Ekkor a régi kulcs feje (amiben a központi zár távirányítója van) lehetne külön. amivel nyitni-zárni lehetne az ajtókat. Ez egy fokkal jobb, mint az előbbi.
A harmadik opció az volna (és ez lenne talán a legjobb megoldás, ha kivitelezhető!), hogy egy teljesen új gyújtáskapcsoló szettet szerezni be, a régi kulcs fejét az új (a gyújtáskapcsolóhoz való) kulcs tollára rászerelni, és és akkor egy "szinte" gyári állapotot lehetne előállítani.
Ami kérdéses, hogy ez utóbbi művelet kivitelezhető-e valahogyan? Ha nem, akkor pedig az a kérdés, hogy az immobilizert ki lehet-e iktatni valahogyan, illetve ha ez nem megy, akkor a régi kulcsból a chipjét hogyan lehetne kioperálni, és beletenni a gyűrűbe, hogy onnantól ne keresse?
Ha esetleg ezek egyikĂŠre (netĂĄn valamennyi kĂŠrdĂŠsre) tudnĂĄtok vĂĄlaszolni, nagyon hĂĄlĂĄs volnĂŠk.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33925 Dátum: 2019 Október, 03, 08:47:39 »
Tegnap visszakaptam a jĂĄrgĂĄnyt, most Ăşgy nĂŠz ki szegĂŠny, mint amit ĂŠpp' elloptak az Ăşt mellől.  ;D LĂłg minden vezetĂŠk, a kormĂĄnyoszlop burkolata az ĂźlĂŠsen...
Annyi a fejlemény, hogy a gyújtáskapcsolót ki tudta szerelni a helyéről a "doktor bácsi". A kulcs maradt a zárszerkezetben. Ezt most visszadugtam a foglalat csőbe, az immo miatt.
Ami kérdés: Az immot ki lehet valahogy iktatni? (Igazából sok haszna így nincs.) A másik lehetőség az volna, hogy az immobilizer chipet kiműtjük a kulcs fejéből, és véglegesen az immo gyűrűbe tesszük. Ez sem sokkal jobb, mint az előző, viszont így egy kulcsos kapcsolóval (elektromos) gyakorlatilag vissza lehetne állítani a korábbi állapotot. Ekkor a régi kulcs feje (amiben a központi zár távirányítója van) lehetne külön. amivel nyitni-zárni lehetne az ajtókat. Ez egy fokkal jobb, mint az előbbi.
A harmadik opció az volna (és ez lenne talán a legjobb megoldás, ha kivitelezhető!), hogy egy teljesen új gyújtáskapcsoló szettet szerezni be, a régi kulcs fejét az új (a gyújtáskapcsolóhoz való) kulcs tollára rászerelni, és és akkor egy "szinte" gyári állapotot lehetne előállítani.
Ami kérdéses, hogy ez utóbbi művelet kivitelezhető-e valahogyan? Ha nem, akkor pedig az a kérdés, hogy az immobilizert ki lehet-e iktatni valahogyan, illetve ha ez nem megy, akkor a régi kulcsból a chipjét hogyan lehetne kioperálni, és beletenni a gyűrűbe, hogy onnantól ne keresse?
Ha esetleg ezek egyikĂŠre (netĂĄn valamennyi kĂŠrdĂŠsre) tudnĂĄtok vĂĄlaszolni, nagyon hĂĄlĂĄs volnĂŠk.

Az immotlanĂ­tĂĄs tudtommal tĂśbbtĂ­zezer forintos beavatkozĂĄs.
Ha csere mellett döntenél: Az immo-chip össze van tanítva az utasvédelmi egységgel, az meg a motorvezérlővel, így egyben kell cserélni az összeset.
Azt megteheted, hogy a jelenlegi kulcsból a tollát kiszereled, a maradékot pedig hozzárögzíted a kormányburkolathoz, magyarán állandóan adni fogja az immo-jelet. Csakhogy így a központizár-probléma fog előjönni, ha egy idegen kulcsházzal használod az autót.

Úgy sejtem, hogy egy profi zárszerviz képes úgy kiműteni a kulcsot a hulladék zárból, hogy ép maradjon. Utána pedig egy másik zárszerkezetet, amelyet viszel magaddal hozzá, azt hozzá-lamellázza az eredeti kulcsodhoz.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33926 Dátum: 2019 Október, 04, 07:29:04 »
...
Azt megteheted, hogy a jelenlegi kulcsból a tollát kiszereled, a maradékot pedig hozzárögzíted a kormányburkolathoz, magyarán állandóan adni fogja az immo-jelet. Csakhogy így a központizár-probléma fog előjönni, ha egy idegen kulcsházzal használod az autót.

Úgy sejtem, hogy egy profi zárszerviz képes úgy kiműteni a kulcsot a hulladék zárból, hogy ép maradjon. Utána pedig egy másik zárszerkezetet, amelyet viszel magaddal hozzá, azt hozzá-lamellázza az eredeti kulcsodhoz.
Igen, kĂśzben ĂŠn is filĂłztam az immo megszĂźntetĂŠs problĂŠmĂĄjĂĄn, utĂĄna olvastam kicsit, ĂŠs rĂĄjĂśttem, az nem olyan egyszerĹą tĂśrtĂŠnet.
A jelenlegi kulcs fejÊnek hozzårÜgzítÊse az immo gyŹrŹhÜz pedig Êpp az Általad is említett tåvirånyítós kp. zår miatt problÊmås.
Az jĂł gondolat, hogy zĂĄrszervizbe vinni, kĂŠrdĂŠs, hogy hol talĂĄl az ember ilyet, ami megbĂ­zhatĂł, ĂŠs nem horrorisztius ĂĄron vĂĄllal be egy ilyen mĹątĂŠtet.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33927 Dátum: 2019 November, 06, 08:27:32 »
Fejlemény van az ügyben: Sikerült a zárbetétből kivennem a kulcsot (a hogyant nem tudom, egyszer csak elfordult, és ki lehetett venni). Elvittem egy kulcsmásolóhoz, aki először egy új, azonos típusú kulcsba akarta az elektronikát (immobilizer és távirányító) áttenni, de nem sikerült. Az új kulcs fejébe, bár látszólag azonos volt a régivel, mégsem fért bele az elektronika, és az immobilizer chip. Ennek folyományaképpen az lett a megoldás, hogy a megvásárolt, új, komplett gyújtáskapcsoló zárbetétjét alakította át a régi kulcshoz.
Ha ma sikerül emberi időben (értsd: még világosban) hazaérnem, akkor a régi, teljesen döglött kapcsolót kikötöm, és az újat beszerelem.
Ha nem probléma, akkor leírom, hogy melyik kulcsos volt, aki tudott segíteni végül. A neve: "Mesteri autókulcs", helyileg Budapesten, a Nagymező utcában (A Nagymező és a Podmaniczky utca sarkától kb. egy házra) található az üzletük. Nagyon korrektek voltak, és nem dolgoztak drágán, szóval mindenkinek bátran tudom ajánlani. (A többi, megkérdezett kulcsmásolós el sem akarta vállalni.) "Bónuszként" a kulcsról, a nyomógombot (távirányító) fedő gumi sapkát (Peugeot oroszlános emblémás) is pótolta!
Ha esetleg a későbbiekben valakinél kérdésként merülne fel: A három csatlakozós gyújtáskapcsoló kell bele. (Az utángyártott, lengyel, két csatlakozós nem jó, bár jóval olcsóbb.)
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33928 Dátum: 2019 November, 12, 10:41:46 »
Sziasztok!

Némileg OFF-kérdés: nem tudom egyértelműen kideríteni, hogy a 306-os hátsó futóműve vajon függetlennek tekinthető vagy sem? Ki mit tud róla? A gyári borúsárák szerint független, itt is azt írják például:
http://www.carinf.com/en/290048896.html, vagy itt: https://www.cars-data.com/hu/peugeot-306-xr-1.6-98le-specs/34946/tech, de mĂĄshol meg cĂĄfoljĂĄk...

(Bocs, ha ez mĂĄr valahol itt a fĂłrumon tisztĂĄzva lett, de nem lĂĄtok egyĂŠrtelmĹąen.)

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33929 Dátum: 2019 November, 13, 07:19:42 »
Ha ma sikerül emberi időben (értsd: még világosban) hazaérnem, akkor a régi, teljesen döglött kapcsolót kikötöm, és az újat beszerelem.
Jelentem, a műtét sikerült, és - a szakállas viccel ellentétben - a beteg is életben maradt. Egyetlen "nüánsznyi" probléma van: A zárbetét "alján" (ez is milyen már: egy hengeres tárgynak melyik az alja?) van két, kis kiálló, ránézésre réznek látszó bütyök. A foglalat (kormányrúdra hegesztett cső, amely a kormányzár működéért felel) falán van is két kis nyílás, amelyekbe beleilleszkednének - ha belemenne a csőbe a zárbetét. Azonban nem megy, mert a fenti két kis bütyök ebben megakadályozza. A probléma az, hogy ez a két kis bizbasz nem megy bele a zártestbe, akárhogy mozgatom a kulcsot, vagy bármit is csinálok. (Nyilván nem véletlenül vannak, így bár le lehetne őket reszelni, ha van erre jobb megoldás, akkor inkább nem tenném.) Esetleg van valakinek ötlete rá, hogyan lehet ezt a gordiuszi csomót átvágni? (Természetesen a helyére tétel után még egy csavarral is rögzíteni kell(ene) a zárbetétet, és utána lehet(ne) visszatenni a kormányrúd burkolatát.)
Ja, ĂŠs ami a legfontosabb: A kapcsolĂł kivĂĄlĂłan(!) teszi a dolgĂĄt, az immobilizer ĂŠrzĂŠkeli a chipet, szĂłval (majdnem) minden "hepi"!
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33930 Dátum: 2019 November, 13, 08:21:01 »
Jelentem, a műtét sikerült, és - a szakállas viccel ellentétben - a beteg is életben maradt. Egyetlen "nüánsznyi" probléma van: A zárbetét "alján" (ez is milyen már: egy hengeres tárgynak melyik az alja?) van két, kis kiálló, ránézésre réznek látszó bütyök. A foglalat (kormányrúdra hegesztett cső, amely a kormányzár működéért felel) falán van is két kis nyílás, amelyekbe beleilleszkednének - ha belemenne a csőbe a zárbetét. Azonban nem megy, mert a fenti két kis bütyök ebben megakadályozza. A probléma az, hogy ez a két kis bizbasz nem megy bele a zártestbe, akárhogy mozgatom a kulcsot, vagy bármit is csinálok. (Nyilván nem véletlenül vannak, így bár le lehetne őket reszelni, ha van erre jobb megoldás, akkor inkább nem tenném.) Esetleg van valakinek ötlete rá, hogyan lehet ezt a gordiuszi csomót átvágni? (Természetesen a helyére tétel után még egy csavarral is rögzíteni kell(ene) a zárbetétet, és utána lehet(ne) visszatenni a kormányrúd burkolatát.)
Ja, ĂŠs ami a legfontosabb: A kapcsolĂł kivĂĄlĂłan(!) teszi a dolgĂĄt, az immobilizer ĂŠrzĂŠkeli a chipet, szĂłval (majdnem) minden "hepi"!

Egy fotĂł sokat segĂ­tene a problĂŠma pontos beazonosĂ­tĂĄsĂĄban...
Mindenesetre azt mindenképpen vedd figyelembe, hogy csak és kizárólag behelyezett kulcs esetén lehet a fém házból a komplett gyújtáskapcsolót ki-be szerelni. Ehhez nem elegendő a kulcsot csak betenni, hanem egy kicsit el is kell fordítani. Valahol "0" és "kis gyújtás" között van az ominózus pont. Egy icipicit meg is akad itt, óvatos kulcsfordítás során kell érezned.
NĂŠmelyik kivitelĹą gyĂşjtĂĄskapcsolĂłnĂĄl egy pici bemart vonalkĂĄval is jelzik ezt a pontot.
Nem csak ennyi a gond nĂĄlad?

Nem elérhető jocĂł vezĂŠr

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 97
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2024 Március, 15, 21:54:03
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33931 Dátum: 2019 November, 13, 14:48:56 »
Sziasztok!

ValĂłszĂ­nĹą hogy benzin szivattyĂşt kell cserĂŠlnem a 306  S3-ban.-nĂŠzegettem de nem tudtam rĂĄjĂśnni hogyan kell levenni a csĂśveket a szivattyĂşrĂłl.Valaki mĂĄr cserĂŠlt ilyet? És hogy a HDI 2.0 dizel kocsiban lĂŠvő szivattyĂşt be tudom rakni egy benzinesbe? Gondolok itt hogy esetleg annak nagyobb nyomĂĄson mĹąkĂśdik a szivattyĂşja, ĂŠs nem jĂł a benzinesbe.
Köszi a segítséget előre is.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33932 Dátum: 2019 November, 14, 06:08:11 »
Egy fotĂł sokat segĂ­tene a problĂŠma pontos beazonosĂ­tĂĄsĂĄban...
Mindenesetre azt mindenképpen vedd figyelembe, hogy csak és kizárólag behelyezett kulcs esetén lehet a fém házból a komplett gyújtáskapcsolót ki-be szerelni. Ehhez nem elegendő a kulcsot csak betenni, hanem egy kicsit el is kell fordítani. Valahol "0" és "kis gyújtás" között van az ominózus pont. Egy icipicit meg is akad itt, óvatos kulcsfordítás során kell érezned.
NĂŠmelyik kivitelĹą gyĂşjtĂĄskapcsolĂłnĂĄl egy pici bemart vonalkĂĄval is jelzik ezt a pontot.
Nem csak ennyi a gond nĂĄlad?
FotĂłt dĂŠlutĂĄn kĂŠszĂ­tek, de addig is egy kĂŠp, ami alapjĂĄn megrendeltem. A kĂŠpen bekarikĂĄztam az ominĂłzus kĂŠt bĂźtykĂśt. A nyĂ­llal jelzett pontra gondolsz a "fĂŠlig gyĂşjtĂĄsnĂĄl", vagy a "0" ĂŠs e kĂśzĂśtt fĂŠlĂşton?https://photos.google.com/photo/AF1QipNCrO_ad26aqWdi6NzSRAE99vKCFhOobtlj4Z9i
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33933 Dátum: 2019 November, 14, 12:47:22 »
FotĂłt dĂŠlutĂĄn kĂŠszĂ­tek, de addig is egy kĂŠp, ami alapjĂĄn megrendeltem. A kĂŠpen bekarikĂĄztam az ominĂłzus kĂŠt bĂźtykĂśt. A nyĂ­llal jelzett pontra gondolsz a "fĂŠlig gyĂşjtĂĄsnĂĄl", vagy a "0" ĂŠs e kĂśzĂśtt fĂŠlĂşton?https://photos.google.com/photo/AF1QipNCrO_ad26aqWdi6NzSRAE99vKCFhOobtlj4Z9i

Nem érhető el a melléklet...

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33934 Dátum: 2019 November, 14, 12:58:24 »
Sziasztok!

ValĂłszĂ­nĹą hogy benzin szivattyĂşt kell cserĂŠlnem a 306  S3-ban.-nĂŠzegettem de nem tudtam rĂĄjĂśnni hogyan kell levenni a csĂśveket a szivattyĂşrĂłl.Valaki mĂĄr cserĂŠlt ilyet? És hogy a HDI 2.0 dizel kocsiban lĂŠvő szivattyĂşt be tudom rakni egy benzinesbe? Gondolok itt hogy esetleg annak nagyobb nyomĂĄson mĹąkĂśdik a szivattyĂşja, ĂŠs nem jĂł a benzinesbe.
Köszi a segítséget előre is.

A mĂşlt hĂŠten kellett gĂĄzolaj-szivattyĂşt cserĂŠlnĂźnk testvĂŠrem CitroĂŤn XantiĂĄjĂĄn.
Az egyik csövön a hagyományos módon: egy kis zöld négyzet benyomásával lehetett oldani. A másik kicsit trükkösebb volt: ott a két, egymással szemben lévő megvastagított részt kellett csőfogóval egymás felé összenyomni, és így jött le.
Mivel sokszor hallottam már, hogy a fekete csavarmenetes gyűrű leszerelése, és különösen a visszarakása mennyire körülményes tud lenni, így előre készítettem hozzá egy végtelenül egyszerű célszerszámot. Ez nem más, mint egy (ha jól emlékszem, akkor 138 mm nyílású) fémvilla, kis szárral, a másik végén hajtókarral. Mivel csak mérőszalaggal körülbelüli méretet tudtam elsőre mérni, emiatt a kész célszerszámot először le szerettem volna a saját S3-as benzines 306-osomon ellenőrizni.
Nos: egyáltalán nem passzolt hozzá, ugyanis határozottan kisebb az átmérője a 306-omon a leszorító gyűrűnek, mint a HDI Xantián...
TehĂĄt a vĂĄlaszom: a komplett szivattyĂş-egysĂŠg szerintem mĂĄs a kĂŠtfĂŠle motornĂĄl.

Még annyit a történethez, hogy mi nem komplett egységet vettünk, hanem csak a szivattyút, tehát a ház és az üzemanyag-szintjelző maradtak. Jó sokáig tartó aprólékos munka volt a szétszerelés-összerakás, de végülis sikerült elsőre.

Nem elérhető jocĂł vezĂŠr

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 97
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2024 Március, 15, 21:54:03
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33935 Dátum: 2019 November, 14, 16:10:23 »
A mĂşlt hĂŠten kellett gĂĄzolaj-szivattyĂşt cserĂŠlnĂźnk testvĂŠrem CitroĂŤn XantiĂĄjĂĄn.
Az egyik csövön a hagyományos módon: egy kis zöld négyzet benyomásával lehetett oldani. A másik kicsit trükkösebb volt: ott a két, egymással szemben lévő megvastagított részt kellett csőfogóval egymás felé összenyomni, és így jött le.
Mivel sokszor hallottam már, hogy a fekete csavarmenetes gyűrű leszerelése, és különösen a visszarakása mennyire körülményes tud lenni, így előre készítettem hozzá egy végtelenül egyszerű célszerszámot. Ez nem más, mint egy (ha jól emlékszem, akkor 138 mm nyílású) fémvilla, kis szárral, a másik végén hajtókarral. Mivel csak mérőszalaggal körülbelüli méretet tudtam elsőre mérni, emiatt a kész célszerszámot először le szerettem volna a saját S3-as benzines 306-osomon ellenőrizni.
Nos: egyáltalán nem passzolt hozzá, ugyanis határozottan kisebb az átmérője a 306-omon a leszorító gyűrűnek, mint a HDI Xantián...
TehĂĄt a vĂĄlaszom: a komplett szivattyĂş-egysĂŠg szerintem mĂĄs a kĂŠtfĂŠle motornĂĄl.

Még annyit a történethez, hogy mi nem komplett egységet vettünk, hanem csak a szivattyút, tehát a ház és az üzemanyag-szintjelző maradtak. Jó sokáig tartó aprólékos munka volt a szétszerelés-összerakás, de végülis sikerült elsőre.

KĂśszi. Akkor megprĂłbĂĄlom Ăźgy csinĂĄlni, ĂŠs csak a szivĂ­ttyĂşt cserĂŠlni. Majd megirom hogy sikerĂźlt.RemĂŠlem a hĂŠtvĂŠgĂŠn megtudom csinĂĄlni.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33936 Dátum: 2019 November, 15, 05:40:11 »
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33937 Dátum: 2019 November, 15, 09:13:44 »
TalĂĄn most...

https://photos.app.goo.gl/pVHArqGdrvFowYiH7


Igen, Ă­gy mĂĄr lĂĄtom. A "bĂźtykĂśk" szĂŠpen bomozdulnak, el ne tĂĄvolĂ­tsd.
Szerintem nem a nyíllal jelzett pozícióban lesz a szükséges pont, emlékeim szerint ennyire nagy jelzés nincs a gyújtáskapcsolón, csak egy egészen apró "karcolás". Ahogy be tudod tolni a kulcsot, utána egy kicsit kell tovább fordítani, és még a "kis gyújtás" állás előtt lesz a szükséges pont. Egy új egység esetén szerintem fülre is meg tudod hallani, mikor eléred a helyes pozíciót. Kis "rákarcolt" jel nem biztos hogy van, ahogy írtam is.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33938 Dátum: 2019 November, 15, 12:01:07 »
Igen, Ă­gy mĂĄr lĂĄtom. A "bĂźtykĂśk" szĂŠpen bomozdulnak, el ne tĂĄvolĂ­tsd...
Nem volt szĂĄndĂŠkomban.  biggrin Pontosabban csak akkor, ha nem tudom betolni.  whistle
KĂśszĂśnĂśm a "pĂśttyre" vonatkozĂł vĂĄlaszt. Igyekszem kisilabizĂĄlni, hol van az a pont. (Az asszony is mindig ezt kĂŠri...  :-)) )
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33939 Dátum: 2019 November, 18, 07:42:34 »
Köszönet a jó tanácsért! Sikerrel beoperáltam a helyére a gyújtás szerkezetét, szépen teszi a dolgát. A kormányzár is rendben működik. (Mondjuk, mire megtaláltam, hol keressem azt a bizonyos kulcsállást, kis híján megőszültem, de a türelem megtermette a maga rózsáját, így már minden szépen a helyén, és működik is.)
Mivel a zĂĄrszerkezet ĂŠs a beleszorult kulcs kiszerelĂŠsĂŠhez a kormĂĄnyoszlop mĹąanyag burkolatĂĄt a szerelőnek el kellett vĂĄgnia, ĂŠs egyĂŠbkĂŠnt is a korĂĄbbi "nyomĂłgombos indĂ­tĂłzĂĄs" gombjĂĄnak helye, mint egy jĂłkora lyuk ott ĂŠktelenkedik rajta, most egy "Ăşj" (legalĂĄbbis ehhez kĂŠpest) burkolatot keresek. Sajnos a bontĂłknĂĄl nem nagyon jĂĄrtam sikerrel... SzĂłval ha valakinek van "jĂł ĂĄron", ĂŠs hajlandĂł megvĂĄlni tőle, ne tartsa magĂĄban!  :)
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető jocĂł vezĂŠr

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 97
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2024 Március, 15, 21:54:03
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33940 Dátum: 2019 November, 21, 19:32:10 »
A mĂşlt hĂŠten kellett gĂĄzolaj-szivattyĂşt cserĂŠlnĂźnk testvĂŠrem CitroĂŤn XantiĂĄjĂĄn.
Az egyik csövön a hagyományos módon: egy kis zöld négyzet benyomásával lehetett oldani. A másik kicsit trükkösebb volt: ott a két, egymással szemben lévő megvastagított részt kellett csőfogóval egymás felé összenyomni, és így jött le.
Mivel sokszor hallottam már, hogy a fekete csavarmenetes gyűrű leszerelése, és különösen a visszarakása mennyire körülményes tud lenni, így előre készítettem hozzá egy végtelenül egyszerű célszerszámot. Ez nem más, mint egy (ha jól emlékszem, akkor 138 mm nyílású) fémvilla, kis szárral, a másik végén hajtókarral. Mivel csak mérőszalaggal körülbelüli méretet tudtam elsőre mérni, emiatt a kész célszerszámot először le szerettem volna a saját S3-as benzines 306-osomon ellenőrizni.
Nos: egyáltalán nem passzolt hozzá, ugyanis határozottan kisebb az átmérője a 306-omon a leszorító gyűrűnek, mint a HDI Xantián...
TehĂĄt a vĂĄlaszom: a komplett szivattyĂş-egysĂŠg szerintem mĂĄs a kĂŠtfĂŠle motornĂĄl.

Még annyit a történethez, hogy mi nem komplett egységet vettünk, hanem csak a szivattyút, tehát a ház és az üzemanyag-szintjelző maradtak. Jó sokáig tartó aprólékos munka volt a szétszerelés-összerakás, de végülis sikerült elsőre.

Nagy keresések árán megjött a benzin szivattyú. A harmadik rendelésre sikerült ugyan olyan tipust szerezni. A csövek levétele Zimurgy jóvoltából már könnyen ment.Köszi! Még a szivattyú csere sem volt túl bonyolult. Csak mikor kész lettem kezdődtek a bonyodalmak amik most is tartanak.Vissza szereltem és láss csodát nem jön benzin ,pedi a szivattyú müködik.Újra kiszerelés és most már egy vödör vízben próbálom kitaláálni mi a gond.Ha magát a szivattyút rakom vízbe gyönyörűen nyomja a lét. Gondoltam az alsó szeleppel lesz a gond de nem Alulról fújva enged majd lezár rendesen. Ez bizonyítja hogy ha megtöltöm a szivattyú tartályt vízzel benne marad. Összerakom és megint nem nyomja az anyagot.Csak annyit ami a tartályab beleöntök. Mi és hol lehet a hiba? Hol szívhat fals levegőt?

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33941 Dátum: 2019 November, 29, 10:08:30 »
Sziasztok!

Némileg OFF-kérdés: nem tudom egyértelműen kideríteni, hogy a 306-os hátsó futóműve vajon függetlennek tekinthető vagy sem? Ki mit tud róla? A gyári borúsárák szerint független, itt is azt írják például:
http://www.carinf.com/en/290048896.html, vagy itt: https://www.cars-data.com/hu/peugeot-306-xr-1.6-98le-specs/34946/tech, de mĂĄshol meg cĂĄfoljĂĄk...

(Bocs, ha ez mĂĄr valahol itt a fĂłrumon tisztĂĄzva lett, de nem lĂĄtok egyĂŠrtelmĹąen.)

Hello.
Elvileg független, mert a két oldalt, csak a stabilizátor rúd köti össze, azonban gyakorlatilag mégsem, hiszen közös a hídtest, ami nem enged teljesen független mozgást. Szóval félúton van a kettő között. De miért fontos ez ha szabad tudni? ::)

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33942 Dátum: 2019 November, 29, 21:28:43 »
Hello.
Elvileg független, mert a két oldalt, csak a stabilizátor rúd köti össze, azonban gyakorlatilag mégsem, hiszen közös a hídtest, ami nem enged teljesen független mozgást. Szóval félúton van a kettő között. De miért fontos ez ha szabad tudni? ::)

Szia Kolin!

Köszi a választ! Semmi extra, csak érdekelt a dolog. Manapság a független hátsó felfüggesztés kiemelendő feature a kompaktok között (és még a nagyobb kategóriákban is), de mostanság olyasmi is különlegesnek tűnik - "hála" a marketingnek, brrr -, ami korábban (20-30-40 éve) alap volt. Szóval egyszerűen csak az érdekelt, hogy tudott-e olyat a kedvenc típusunk 93 óta (mint pl. a hátsó független felfüggesztés, ami tényleg egyértelműen klassz dolog), amit ma csak néhány típus tud. Mondanom sem kell, imádom vezetni a 306-ost! Korábban amúgy panaszkodtam itt a kormány nehézkességére, nos, ez megoldódott egy futóműállítással. Most már kifejezetten kellemes lett!

(NemrĂŠg vezettem zsĂ­r Ăşj Toyota cĂŠgautĂłkat, Aurist, CorollĂĄt, ĂŠs hĂĄt kiĂĄbrĂĄndĂ­tĂł volt szembesĂźlni a tĂŠnnyel, hogy egy sokmilliĂłs mai kĂśzĂŠpkategĂłriĂĄs autĂł mennyire steril, ĂŠs mennyire nem ĂŠlvezetes vezetni.)

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33943 Dátum: 2019 November, 30, 19:55:42 »
Üdv Mindenkinek!

KĂŠt dologgal kapcsolatban lennĂŠnek kĂŠrdĂŠseim hozzĂĄtok.
1. Olvastam a dióhÊjszóråsos szívócsatorna Ês szeleptisztítåsról. Állítólag lÊnyegesen olcsóbb tisztítåsi módszer, mintha szÊtszednÊk a motort, viszont ugyanolyan hatÊkony tud lenni.
Nagyon ĂŠrdekelne, hogy kinek mi a vĂŠlemĂŠnye, esetleg tapasztalata ezzel kapcsolatban. Milyen ĂĄron csinĂĄljĂĄk ezt szerintetek?
2. "2-3 évente 20ml használt motorolaj fecskendezése a küszöbökbe -> rozsdásodás megelőzve." Tényleg működik? Ha igen, 306-nál hol lehet olajat tölteni a küszöbökbe?

Köszi előre is!

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33944 Dátum: 2019 December, 01, 19:47:58 »
Üdv Mindenkinek!

KĂŠt dologgal kapcsolatban lennĂŠnek kĂŠrdĂŠseim hozzĂĄtok.
1. Olvastam a dióhÊjszóråsos szívócsatorna Ês szeleptisztítåsról. Állítólag lÊnyegesen olcsóbb tisztítåsi módszer, mintha szÊtszednÊk a motort, viszont ugyanolyan hatÊkony tud lenni.
Nagyon ĂŠrdekelne, hogy kinek mi a vĂŠlemĂŠnye, esetleg tapasztalata ezzel kapcsolatban. Milyen ĂĄron csinĂĄljĂĄk ezt szerintetek?
2. "2-3 évente 20ml használt motorolaj fecskendezése a küszöbökbe -> rozsdásodás megelőzve." Tényleg működik? Ha igen, 306-nál hol lehet olajat tölteni a küszöbökbe?

Köszi előre is!



Szia

1.a dióhéj tisztítást általában közvetlen befecskendezéses motoroknál szokták használni,mivel ott közvetlen a hengerbe fecskendezik az üzemanyagot ellentétben a "régebbi" szívó motoroknál ahol a szívósorba keveredik az üzemanyag és a befecskendezést követően tisztítja (mossa) a szelepeket.Szerintem szívó motoroknál akkor fordulhat elő kokszosodás,ha nem zár megfelelően a szelep.De arra viszont nem jó a dióhéjas módszer,mert utána sem fog rendesen zárni,azt csak hengerfej felújítással és a szelepek újra illesztésével lehet megoldani.
2.  ??? ĂŠn nem tĂśltĂśgetek olajat a vĂĄltĂłn a kormĂĄnymĹąvĂśn ĂŠs a motoron kĂ­vĂźl mĂĄshova,de cserĂŠbe nem rozsdĂĄsodik  whistle

Üdv:KrisztiĂĄn  :-!

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33945 Dátum: 2019 December, 03, 10:15:26 »
Üdv Mindenkinek!

KĂŠt dologgal kapcsolatban lennĂŠnek kĂŠrdĂŠseim hozzĂĄtok.
1. Olvastam a dióhÊjszóråsos szívócsatorna Ês szeleptisztítåsról. Állítólag lÊnyegesen olcsóbb tisztítåsi módszer, mintha szÊtszednÊk a motort, viszont ugyanolyan hatÊkony tud lenni.
Nagyon ĂŠrdekelne, hogy kinek mi a vĂŠlemĂŠnye, esetleg tapasztalata ezzel kapcsolatban. Milyen ĂĄron csinĂĄljĂĄk ezt szerintetek?
2. "2-3 évente 20ml használt motorolaj fecskendezése a küszöbökbe -> rozsdásodás megelőzve." Tényleg működik? Ha igen, 306-nál hol lehet olajat tölteni a küszöbökbe?

Köszi előre is!

Hello!
2. Valamit mindenképpen érdemes lenne, mert főleg s2-től a küszöb szokott rozsdásodni. Rakhatsz új motorolajat is, meg jóval többet is attól amit írtál. De mégjobb lenne ha vennél fújós üregvédő sprayt, amihez adnak csövet is (Motip vagy Car-fon márkákból). A küszöb végén van gumidugó, onnan valameddig be tudsz fújni, de szerintem érdemes megfúrni az első felét, aztán gumidugóval bedugni vagy leragasztani.

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33946 Dátum: 2019 December, 03, 10:18:51 »
Szia Kolin!

Köszi a választ! Semmi extra, csak érdekelt a dolog. Manapság a független hátsó felfüggesztés kiemelendő feature a kompaktok között (és még a nagyobb kategóriákban is), de mostanság olyasmi is különlegesnek tűnik - "hála" a marketingnek, brrr -, ami korábban (20-30-40 éve) alap volt. Szóval egyszerűen csak az érdekelt, hogy tudott-e olyat a kedvenc típusunk 93 óta (mint pl. a hátsó független felfüggesztés, ami tényleg egyértelműen klassz dolog), amit ma csak néhány típus tud. Mondanom sem kell, imádom vezetni a 306-ost! Korábban amúgy panaszkodtam itt a kormány nehézkességére, nos, ez megoldódott egy futóműállítással. Most már kifejezetten kellemes lett!

(NemrĂŠg vezettem zsĂ­r Ăşj Toyota cĂŠgautĂłkat, Aurist, CorollĂĄt, ĂŠs hĂĄt kiĂĄbrĂĄndĂ­tĂł volt szembesĂźlni a tĂŠnnyel, hogy egy sokmilliĂłs mai kĂśzĂŠpkategĂłriĂĄs autĂł mennyire steril, ĂŠs mennyire nem ĂŠlvezetes vezetni.)

Hello.
Elvileg "fĂźggetlenebb" mint a sima hidak (vw, opel), viszont drĂĄgĂĄbb ha fel kell ĂşjĂ­tani. De az Ăşjabbakon mĂĄr a simĂĄkat is el tudjĂĄk b*szni, a haver 2010-es nĂŠmet prĂŠmiumon cserĂŠlt komplett hidat, mert elrohadt, kb. papĂ­rbĂłl van...

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33947 Dátum: 2019 December, 03, 10:55:08 »
Hello!
2. Valamit mindenképpen érdemes lenne, mert főleg s2-től a küszöb szokott rozsdásodni. Rakhatsz új motorolajat is, meg jóval többet is attól amit írtál. De mégjobb lenne ha vennél fújós üregvédő sprayt, amihez adnak csövet is (Motip vagy Car-fon márkákból). A küszöb végén van gumidugó, onnan valameddig be tudsz fújni, de szerintem érdemes megfúrni az első felét, aztán gumidugóval bedugni vagy leragasztani.

KĂśszi a vĂĄlaszokat!
Az olajos vagy üregvédős küszöbvédő módszer valamelyikét lehet, hogy kipróbálom. De a karosszéria fúrásának azért nem mennék neki.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33948 Dátum: 2019 December, 04, 21:43:17 »
Hello.
Elvileg "fĂźggetlenebb" mint a sima hidak (vw, opel), viszont drĂĄgĂĄbb ha fel kell ĂşjĂ­tani. De az Ăşjabbakon mĂĄr a simĂĄkat is el tudjĂĄk b*szni, a haver 2010-es nĂŠmet prĂŠmiumon cserĂŠlt komplett hidat, mert elrohadt, kb. papĂ­rbĂłl van...

Köszi a választ! Igen, drágább, viszont összességében többet is nyújt (kényelmes, stabilabb, kevesebb helyet foglal el, tehát a csomagtér is nagyobb a kategóriatársakhoz képest), másrészt a felújítás összege vagy a csere még így is eltörpül az autó fenntartási költségeihez képest, mert amúgy nem kell sokat költeni erre a típusra szerencsére, főleg manapság. Mind a benzinesek, mind a dízelek nagyon megbízható, kiforrott típusok, ráadásul szépek is, szemben a mai gnóm közlekedőedények 95%-ánál...

 _pug

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34

 


Google PageRank