Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserélni kell

Oldalak: 1 ... 677 678 [679]   Le

Szerző Téma: Szerelés és Tuning  (Megtekintve 2677475 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 212
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33900 Dátum: 2019 Szeptember, 18, 16:13:55 »

Sziasztok!

Vettem egy dashcam-et előre és hátra is. A kérdésem csak annyi lenne, hogy hogy érdemes elvezetni az első és hátsó kamerát összekötő kábelt igényesen, belül? Az A oszloppal nincs gond, a műanyag takaró elemet gondolom gond nélkül le lehet szedni... (ezt amúgy egy csavar tartja valahol, vagy valami patent?) De magát a kábelt el lehet vezetni lenn a szőnyeg alatt, a C oszlopnál kivezetve? Ti hogy csinálnátok?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33901 Dátum: 2019 Szeptember, 19, 15:42:06 »

Sziasztok!

Vettem egy dashcam-et előre és hátra is. A kérdésem csak annyi lenne, hogy hogy érdemes elvezetni az első és hátsó kamerát összekötő kábelt igényesen, belül? Az A oszloppal nincs gond, a műanyag takaró elemet gondolom gond nélkül le lehet szedni... (ezt amúgy egy csavar tartja valahol, vagy valami patent?) De magát a kábelt el lehet vezetni lenn a szőnyeg alatt, a C oszlopnál kivezetve? Ti hogy csinálnátok?

Az A-oszlopok takaró műanyagjait fém patentek tartják, nem egyszer használatosak, azzal aligha lesz gondod.
A padlószőnyeg alatt, a küszöbök mellett, a gyári kábelkötegek mentén vezetném hátra.
Az első ülések sínjeinek az első tartóinál egy kis műanyag burkolat alatt fut a kábelköteg, de talán ott is gond nélkül át lehet ezt vezetni.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 212
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33902 Dátum: 2019 Szeptember, 19, 20:35:10 »

Az A-oszlopok takaró műanyagjait fém patentek tartják, nem egyszer használatosak, azzal aligha lesz gondod.
A padlószőnyeg alatt, a küszöbök mellett, a gyári kábelkötegek mentén vezetném hátra.
Az első ülések sínjeinek az első tartóinál egy kis műanyag burkolat alatt fut a kábelköteg, de talán ott is gond nélkül át lehet ezt vezetni.

Köszönöm zimu! Magam is így csinálnám, így sejtettem a nyomvonalat, remélhetőleg gond nélkül és szépen kivitelezhető lesz.
Köszi! :)
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 212
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33903 Dátum: 2019 Szeptember, 20, 22:23:35 »

Esetleg tud valaki ajánlani Budapesten olyan szervizt/szakembert, aki igényesen be fel tudja szerelni a menetrögzítő kamerát? Persze olyan valaki ajánlására gondoltam, aki maga is szereltetett be kamerát...
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 177
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33904 Dátum: 2019 Szeptember, 21, 11:48:09 »

Üdv!
Megérett a váltókapcsoló gomb cseréje. A gomb leszerelésében kérnék segítséget.
Naplózva

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 24
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33905 Dátum: 2019 Szeptember, 21, 22:19:02 »

Sziasztok!
Este, garázsba parkoláskor észrevettem, hogy csak akkor világítanak a féklámpák, amikor erősebben lépek a pedálra, enyhe fékezéskor nem.
Valami csatlakozó fáradhatott el?
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 212
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33906 Dátum: 2019 Szeptember, 21, 23:56:02 »

Sziasztok!
Este, garázsba parkoláskor észrevettem, hogy csak akkor világítanak a féklámpák, amikor erősebben lépek a pedálra, enyhe fékezéskor nem.
Valami csatlakozó fáradhatott el?

Szerintem a féklámpa kapcsolója lehet a ludas, az fáradhatott el, de majd megmondják mások...
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33907 Dátum: 2019 Szeptember, 22, 19:11:45 »

Üdv!
Megérett a váltókapcsoló gomb cseréje. A gomb leszerelésében kérnék segítséget.

Húzd felfelé erősen. Orrba ne verd magad, vigyázva!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33908 Dátum: 2019 Szeptember, 22, 19:14:20 »

Sziasztok!
Este, garázsba parkoláskor észrevettem, hogy csak akkor világítanak a féklámpák, amikor erősebben lépek a pedálra, enyhe fékezéskor nem.
Valami csatlakozó fáradhatott el?

Vagy féklámpakapcsoló-csere, vagy szétszeded, és hajlítasz az érintkezőkön.
A kormányoszlop négy rögzítőanyáját érdemes előtte lelazítani.
Vigyázz, mert élesek a lemez-élek!
A félkámpa-kapcsolót anya nem rögzíti, csak erősen kell a helyéről kihúzni.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33909 Dátum: 2019 Szeptember, 23, 07:15:22 »

Húzd felfelé erősen. Orrba ne verd magad, vigyázva!

 ;D
Be lehet szerezni valahol a gombot és a szoknyát? Az enyémben a gomb teljesen elmállott, most egy nem szabványos gomb van rajta (ami hárm, apró csavarral a karra van fogatva), de nem az igazi (állandóan lelazulnak). A szoknya pedig eléggé meg van kopva.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33910 Dátum: 2019 Szeptember, 23, 09:25:31 »

;D
Be lehet szerezni valahol a gombot és a szoknyát? Az enyémben a gomb teljesen elmállott, most egy nem szabványos gomb van rajta (ami hárm, apró csavarral a karra van fogatva), de nem az igazi (állandóan lelazulnak). A szoknya pedig eléggé meg van kopva.

Pár évvel ezelőtt márkakereskedésből rendeltem új váltógombot.
Most előkerestem, hogy miket jegyzeteltem akkoriban le róla:
A servicebox szerint az autómhoz (2001-es) 2403 R9 a cikkszám, de inkább egy alternatív, méretben passzoló cikkszámot rendeltem, ami a 2403 AP cikkszámú.
Ez utóbbi némileg olcsóbb, és a leírás alapján bőrbevonatúnak tűnt.
Maradjunk inkább a műbőrnél, de tény, hogy kellemes tapintású, és a fokozat-kiosztásos lap a tetején szintén nem gagyi.

Váltószoknyát legtöbben olcsó kínai webshopokból szoktak rendelni, viszont én inkább méretpontos valódi bőr cuccot készíttettem amikor a kormánykereket  bőröztettem, ugyanannál a szakembernél készült tehát. Kimondottan szép lett, és már jópár éve megvan, nem töredezik ki, stb.
Naplózva

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 24
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33911 Dátum: 2019 Szeptember, 23, 11:13:03 »

Húzd felfelé erősen. Orrba ne verd magad, vigyázva!

Az enyémen kegyetlen nehéz volt lehúzni a régi váltógombot. Azt hittem, hogy feltépem a komplett váltót az utastérbe  :D
Az biztos, hogy ne hajolj fölé, mert én majdnem beütöttem a kezem a tetőbe amikor végre lejött a gomb.
Ha az eredetiségre törekszel, vétel előtt érdeklődj az új gomb súlya felől is. Az eredeti gomb meglepően nehéz, gondolom a komfortosabb váltás érdekében.
A neten kapható 3-4-5 ezer ft-os gombok pehelykönnyűek. Csak magánvélemény, de én jobban szeretem a súlyosabb gombbal mozgatni a váltó kart.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33912 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 10:10:27 »

Pár évvel ezelőtt márkakereskedésből rendeltem új váltógombot.
Most előkerestem, hogy miket jegyzeteltem akkoriban le róla:
A servicebox szerint az autómhoz (2001-es) 2403 R9 a cikkszám, de inkább egy alternatív, méretben passzoló cikkszámot rendeltem, ami a 2403 AP cikkszámú.
Ez utóbbi némileg olcsóbb, és a leírás alapján bőrbevonatúnak tűnt.
Maradjunk inkább a műbőrnél, de tény, hogy kellemes tapintású, és a fokozat-kiosztásos lap a tetején szintén nem gagyi.

Váltószoknyát legtöbben olcsó kínai webshopokból szoktak rendelni, viszont én inkább méretpontos valódi bőr cuccot készíttettem amikor a kormánykereket  bőröztettem, ugyanannál a szakembernél készült tehát. Kimondottan szép lett, és már jópár éve megvan, nem töredezik ki, stb.
Köszönöm, utána nézek a dolognak. A szoknya annyira nem vészes, lévén a Zasszony varrónő, ha úgy adódik, akár meg is varrhatja.
A gomb a nagyobb "falat". Érdekes, hogy a gomb "nyaka" - úgy tűnik - bele van gyógyítva a szoknyába.
Apropos: szoknya! Hogyan lehet hozzáférni a "kardánbox" felőli végéhez? Ha jól láttam, akkor be van tűrve ez alá, ehhez viszont le kellene bontani a burkolatot, azt viszont nem találtam meg, hogy ahhoz hogyan férek hozzá.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 24
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33913 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 11:37:42 »

Köszönöm, utána nézek a dolognak. A szoknya annyira nem vészes, lévén a Zasszony varrónő, ha úgy adódik, akár meg is varrhatja.
A gomb a nagyobb "falat". Érdekes, hogy a gomb "nyaka" - úgy tűnik - bele van gyógyítva a szoknyába.
Apropos: szoknya! Hogyan lehet hozzáférni a "kardánbox" felőli végéhez? Ha jól láttam, akkor be van tűrve ez alá, ehhez viszont le kellene bontani a burkolatot, azt viszont nem találtam meg, hogy ahhoz hogyan férek hozzá.

Egyszerű, nem kell semmi komoly bontás. A szoknya keretéhez a kézifék felőli oldalán férsz hozzá egyszerűen. Óvatosan alá kell nyúlni egy kevésbé hegyes eszközzel, és felpattintani a szoknya keretét. Ezután felhúzod, és máris láthatóvá válik, hogy egy szimpla kábelkötegelővel van a gombhoz rögzítve (legalábbis az enyém azzal volt).
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33914 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 12:15:01 »

Egyszerű, nem kell semmi komoly bontás. A szoknya keretéhez a kézifék felőli oldalán férsz hozzá egyszerűen. Óvatosan alá kell nyúlni egy kevésbé hegyes eszközzel, és felpattintani a szoknya keretét. Ezután felhúzod, és máris láthatóvá válik, hogy egy szimpla kábelkötegelővel van a gombhoz rögzítve (legalábbis az enyém azzal volt).
Ó, ez jó hír, köszönöm!
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Lock

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 23
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33915 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 15:37:58 »

Meleg motornál minimálisan, de csöpög a hűtőfolyadék a jobb oldalon a lábtérnél a szőnyegre.
Gondolom egy cső fáradt el, vagy a radiátorral lehet gond. Megnézném/cserélném, de mindenhol műanyagok vannak, nem nagyon találom, hogy hogyan is lehetne jól hozzáférni.
Kesztyűtartókat kivettem, rádiót,fűtéskapcsolót a középkonzollal együtt leszedtem. Sem alulról/oldalról, sem "felülről" nem látok lehetőséget tovább bontani a dolgokat.  ???
Van esetleg valakinek tanácsa/leírása/képe,esetleg videoja egy radiátor cserével kapcsolatosan? Köszi szépen!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33916 Dátum: 2019 Szeptember, 24, 16:11:51 »

Meleg motornál minimálisan, de csöpög a hűtőfolyadék a jobb oldalon a lábtérnél a szőnyegre.
Gondolom egy cső fáradt el, vagy a radiátorral lehet gond. Megnézném/cserélném, de mindenhol műanyagok vannak, nem nagyon találom, hogy hogyan is lehetne jól hozzáférni.
Kesztyűtartókat kivettem, rádiót,fűtéskapcsolót a középkonzollal együtt leszedtem. Sem alulról/oldalról, sem "felülről" nem látok lehetőséget tovább bontani a dolgokat.  ???
Van esetleg valakinek tanácsa/leírása/képe,esetleg videoja egy radiátor cserével kapcsolatosan? Köszi szépen!

Sajnos hatalmas bontás után lehetséges csak a fűtőradiátort kicserélni. :(
Konkrétan kormánykerék, komplett műszerfal kiszerelés után férni csak hozzá a fűtésboxhoz. A kesztyűtartó-kiszerelés sajnos semmit nem segít.
Ha a neten rákeresel, sok találat lesz.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33917 Dátum: 2019 Szeptember, 26, 17:50:44 »

Segítségeteket kérném, hátha már találkozott valaki ilyennel:
A feleségem ma úgy járt, hogy a gyújtáskulcs beleragadt a gyújtáskapcsolóba. Konkrétan az történt, hogy lefulladt, majd amikor indítani akart, a kulcs megrekedt a végállásban (ahol egyébként az indítómotor működtető állás lenne, de mivel ez már régóta nem működött, így nem pörgette - szerencsére - az indítómotort). Innen "se előre, se hátra" nem mozdul a kulcs, értelemszerűen kivenni sem lehet a kapcsolóból. (Az indítózás most gombnyomásra működne, de ebben a kulcsállásban nem kap áramot a gyújtás.)
Mivel a kulcs így most a kormányburkolat alsó részét is "fogja", így a kapcsolóhoz nem lehet hozzáférni, a kulcsot meg nem lehet kivenni belőle. Jött a fejvakarás, de nem jutottam semmire. Esetleg valakinek van valami ötlete, hogyan tudnám kivarázsolni a kulcsot?  ???
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33918 Dátum: 2019 Szeptember, 26, 20:25:48 »

Segítségeteket kérném, hátha már találkozott valaki ilyennel:
A feleségem ma úgy járt, hogy a gyújtáskulcs beleragadt a gyújtáskapcsolóba. Konkrétan az történt, hogy lefulladt, majd amikor indítani akart, a kulcs megrekedt a végállásban (ahol egyébként az indítómotor működtető állás lenne, de mivel ez már régóta nem működött, így nem pörgette - szerencsére - az indítómotort). Innen "se előre, se hátra" nem mozdul a kulcs, értelemszerűen kivenni sem lehet a kapcsolóból. (Az indítózás most gombnyomásra működne, de ebben a kulcsállásban nem kap áramot a gyújtás.)
Mivel a kulcs így most a kormányburkolat alsó részét is "fogja", így a kapcsolóhoz nem lehet hozzáférni, a kulcsot meg nem lehet kivenni belőle. Jött a fejvakarás, de nem jutottam semmire. Esetleg valakinek van valami ötlete, hogyan tudnám kivarázsolni a kulcsot?  ???

féktisztítót fújnék a kulcs mellé, és finom mozdulatokkal próbálnám elfordítani, hátha előbb-utóbb sikerül.

Ha sikerült, akkor a gyújtáskapcsoló kiszerelésének a menete: 0 és kis gyújtás közt van egy pozíció, ahol egy picikét meg is akad normál esetben a kulcs. (Némelyik gyártmánynál fel is jelölik egy pici vonással) Ebben a pozícióban vehető csak ki a gyújtáskapcsoló, bent lévő kulccsal, és az előtte kivett kis rögzítőcsavarral.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33919 Dátum: 2019 Szeptember, 27, 06:17:24 »

A féktisztító ötletet köszönöm, megkísérelem vele. Habár az Autóklubos szerelő fújt bele valamit (a nejem nem tudta megmondani, mit), és nem jutott vele dűlőre, azért én megpróbálkozom ezzel. (Alapvetően jó tapasztalataim vannak az Autóklub szerelőivel, értenek szinte minden járműtípushoz, kortól függetlenül, de van közöttük egy-kettő, aki csak a létszámot viszi. Ez az öreg, aki tegnap a Zasszonynál volt, már korábban is jött "segíteni", akkor is dolgavégezetlen ment el. Nincs üldözési mániám, legalábbis remélem, de akkor is minden áron trélerrel akarta elvitetni a kocsit, meg most is. Lehet, hogy kap valami jutalékot a trélerestől?!)
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33920 Dátum: 2019 Szeptember, 29, 17:45:33 »

Sajnos, a féktisztítós ötlet nem jött be. Beszéltem a szerelőmmel, szerinte szét kell vésnie a teljes kapcsolót. Ez egyértelműen cserét is elent. Ami kérdés, a neten keresgélés után, hogy vajon hány csatlakozós a kapcsoló? Mer van 2 és 3 csatlakozós is...
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33921 Dátum: 2019 Szeptember, 29, 18:06:11 »

Sajnos, a féktisztítós ötlet nem jött be. Beszéltem a szerelőmmel, szerinte szét kell vésnie a teljes kapcsolót. Ez egyértelműen cserét is elent. Ami kérdés, a neten keresgélés után, hogy vajon hány csatlakozós a kapcsoló? Mer van 2 és 3 csatlakozós is...

Úgy rémlik, hogy a harmadik (talán a barna) csatlakozó be sincs kötve. Szóval elvileg mindegy, milyet szerzel.
Prsze először kukkants rá a sajátodra.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33922 Dátum: 2019 Szeptember, 30, 14:10:07 »

...
Prsze először kukkants rá a sajátodra.
Épp ez a gond. A kormányburkolatot nemclehet levenni, mert a beszorult kulcs akadályozza, ezért nem látni a vezetékeket sem.  :(
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33923 Dátum: 2019 Szeptember, 30, 17:26:56 »

Idő közben voltam a szerelőnél, beszéltem Vele. Annyit mondott, hogy - mivel immobilizeres - nem "eshet neki" a kapcsolónak, fúrnia-faragnia kell. Az már most tuti, hogy a régi kapcsoló döglött. Meg hogy - elvileg - van Nála ilyen betét, tehát nem kell újat beszerezni, így aztán mindegy, hogy két, vagy három csatlakozós. Szóval köszönet a segítségért, remélhetőleg a héten újra lesz már autóm.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33924 Dátum: 2019 Október, 03, 08:20:07 »

Tegnap visszakaptam a járgányt, most úgy néz ki szegény, mint amit épp' elloptak az út mellől.  ;D Lóg minden vezeték, a kormányoszlop burkolata az ülésen...
Annyi a fejlemény, hogy a gyújtáskapcsolót ki tudta szerelni a helyéről a "doktor bácsi". A kulcs maradt a zárszerkezetben. Ezt most visszadugtam a foglalat csőbe, az immo miatt.
Ami kérdés: Az immot ki lehet valahogy iktatni? (Igazából sok haszna így nincs.) A másik lehetőség az volna, hogy az immobilizer chipet kiműtjük a kulcs fejéből, és véglegesen az immo gyűrűbe tesszük. Ez sem sokkal jobb, mint az előző, viszont így egy kulcsos kapcsolóval (elektromos) gyakorlatilag vissza lehetne állítani a korábbi állapotot. Ekkor a régi kulcs feje (amiben a központi zár távirányítója van) lehetne külön. amivel nyitni-zárni lehetne az ajtókat. Ez egy fokkal jobb, mint az előbbi.
A harmadik opció az volna (és ez lenne talán a legjobb megoldás, ha kivitelezhető!), hogy egy teljesen új gyújtáskapcsoló szettet szerezni be, a régi kulcs fejét az új (a gyújtáskapcsolóhoz való) kulcs tollára rászerelni, és és akkor egy "szinte" gyári állapotot lehetne előállítani.
Ami kérdéses, hogy ez utóbbi művelet kivitelezhető-e valahogyan? Ha nem, akkor pedig az a kérdés, hogy az immobilizert ki lehet-e iktatni valahogyan, illetve ha ez nem megy, akkor a régi kulcsból a chipjét hogyan lehetne kioperálni, és beletenni a gyűrűbe, hogy onnantól ne keresse?
Ha esetleg ezek egyikére (netán valamennyi kérdésre) tudnátok válaszolni, nagyon hálás volnék.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 335
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.487
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33925 Dátum: 2019 Október, 03, 08:47:39 »

Tegnap visszakaptam a járgányt, most úgy néz ki szegény, mint amit épp' elloptak az út mellől.  ;D Lóg minden vezeték, a kormányoszlop burkolata az ülésen...
Annyi a fejlemény, hogy a gyújtáskapcsolót ki tudta szerelni a helyéről a "doktor bácsi". A kulcs maradt a zárszerkezetben. Ezt most visszadugtam a foglalat csőbe, az immo miatt.
Ami kérdés: Az immot ki lehet valahogy iktatni? (Igazából sok haszna így nincs.) A másik lehetőség az volna, hogy az immobilizer chipet kiműtjük a kulcs fejéből, és véglegesen az immo gyűrűbe tesszük. Ez sem sokkal jobb, mint az előző, viszont így egy kulcsos kapcsolóval (elektromos) gyakorlatilag vissza lehetne állítani a korábbi állapotot. Ekkor a régi kulcs feje (amiben a központi zár távirányítója van) lehetne külön. amivel nyitni-zárni lehetne az ajtókat. Ez egy fokkal jobb, mint az előbbi.
A harmadik opció az volna (és ez lenne talán a legjobb megoldás, ha kivitelezhető!), hogy egy teljesen új gyújtáskapcsoló szettet szerezni be, a régi kulcs fejét az új (a gyújtáskapcsolóhoz való) kulcs tollára rászerelni, és és akkor egy "szinte" gyári állapotot lehetne előállítani.
Ami kérdéses, hogy ez utóbbi művelet kivitelezhető-e valahogyan? Ha nem, akkor pedig az a kérdés, hogy az immobilizert ki lehet-e iktatni valahogyan, illetve ha ez nem megy, akkor a régi kulcsból a chipjét hogyan lehetne kioperálni, és beletenni a gyűrűbe, hogy onnantól ne keresse?
Ha esetleg ezek egyikére (netán valamennyi kérdésre) tudnátok válaszolni, nagyon hálás volnék.

Az immotlanítás tudtommal többtízezer forintos beavatkozás.
Ha csere mellett döntenél: Az immo-chip össze van tanítva az utasvédelmi egységgel, az meg a motorvezérlővel, így egyben kell cserélni az összeset.
Azt megteheted, hogy a jelenlegi kulcsból a tollát kiszereled, a maradékot pedig hozzárögzíted a kormányburkolathoz, magyarán állandóan adni fogja az immo-jelet. Csakhogy így a központizár-probléma fog előjönni, ha egy idegen kulcsházzal használod az autót.

Úgy sejtem, hogy egy profi zárszerviz képes úgy kiműteni a kulcsot a hulladék zárból, hogy ép maradjon. Utána pedig egy másik zárszerkezetet, amelyet viszel magaddal hozzá, azt hozzá-lamellázza az eredeti kulcsodhoz.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33926 Dátum: 2019 Október, 04, 07:29:04 »

...
Azt megteheted, hogy a jelenlegi kulcsból a tollát kiszereled, a maradékot pedig hozzárögzíted a kormányburkolathoz, magyarán állandóan adni fogja az immo-jelet. Csakhogy így a központizár-probléma fog előjönni, ha egy idegen kulcsházzal használod az autót.

Úgy sejtem, hogy egy profi zárszerviz képes úgy kiműteni a kulcsot a hulladék zárból, hogy ép maradjon. Utána pedig egy másik zárszerkezetet, amelyet viszel magaddal hozzá, azt hozzá-lamellázza az eredeti kulcsodhoz.
Igen, közben én is filóztam az immo megszüntetés problémáján, utána olvastam kicsit, és rájöttem, az nem olyan egyszerű történet.
A jelenlegi kulcs fejének hozzárögzítése az immo gyűrűhöz pedig épp az Általad is említett távirányítós kp. zár miatt problémás.
Az jó gondolat, hogy zárszervizbe vinni, kérdés, hogy hol talál az ember ilyet, ami megbízható, és nem horrorisztius áron vállal be egy ilyen műtétet.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!
Oldalak: 1 ... 677 678 [679]   Fel
 


Az oldal 0.209 másodperc alatt készült el 33 lekéréssel.