Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserĂŠlni kell

Szerző Téma: SzerelĂŠs ĂŠs Tuning  (Megtekintve 4966523 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33850 Dátum: 2019 Május, 22, 23:30:23 »
A helyedben nem elsősorban kart cserélnék, csak inkább egy feszesebb rugót keresnék. Anno próbálkoztam 51 cm-es lapáttal én is hátul, hogy még a harmadik féklámpánál is töröljön, de nem vált be, a gyári mérethez visszatértem...

Szia zimu,

Bocs, elkerĂźlte a figyelmem a vĂĄlaszod.
Hm... és hol lehetne feszesebb/erősebb rugót keresni, van tipped? Állítani nem lehet valahogy? Mennyire tipikus hiba lehet ez különben a 306-osoknál?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33851 Dátum: 2019 Május, 23, 14:41:48 »
Szia zimu,

Bocs, elkerĂźlte a figyelmem a vĂĄlaszod.
Hm... és hol lehetne feszesebb/erősebb rugót keresni, van tipped? Állítani nem lehet valahogy? Mennyire tipikus hiba lehet ez különben a 306-osoknál?

Ez gyakori gond, sokak vannak Ă­gy.
Külön rugót nyilván nem adnak sehol, így én bontóban random módon keresgélnék bármilyen idegen autóból rövidebb/erősebb rugót...

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33852 Dátum: 2019 Május, 23, 21:20:49 »
Ez gyakori gond, sokak vannak Ă­gy.
Külön rugót nyilván nem adnak sehol, így én bontóban random módon keresgélnék bármilyen idegen autóból rövidebb/erősebb rugót...

Rendben, kĂśszi, Ă­gy lesz!

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33853 Dátum: 2019 Május, 27, 21:01:27 »
Sziasztok!

Tudom, volt már szó róla, de megkérdezném újra: az ajtók belsején lévő plüss kárpit egyre több helyen válik le, főleg a nagy meleg, napsütés nem tesz jót a folyamatnak... van esetleg valaki, akinek lenne használható tippje? Milyen ragasztóval érdemes próbálkozni? Palmatex?

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33854 Dátum: 2019 Május, 28, 17:05:32 »
Sziasztok!

Tudom, volt már szó róla, de megkérdezném újra: az ajtók belsején lévő plüss kárpit egyre több helyen válik le, főleg a nagy meleg, napsütés nem tesz jót a folyamatnak... van esetleg valaki, akinek lenne használható tippje? Milyen ragasztóval érdemes próbálkozni? Palmatex?

Szia

Nekem ugyanez a problĂŠmĂĄm,mind a 4 ajtĂł kĂĄrpitja feladta a szolgĂĄlatot...
Így kerestem egy kárpitost aki új kárpit anyagot tesz rá,de annyi a munkája hogy csak Június közepén tudja megcsinálni.
A lĂŠnyeg,hogy 8EFt-ĂŠrt vĂĄllalta el ĂŠs szerintem ez egy olyan elfogadhatĂł Ăśsszeg hogy nem ĂŠrdemes hĂĄzilag szĂłrakozni vele. whistle
A minősĂŠgről mĂŠg nem tudok ĂŠrdemben mit mondani,de mikor ott voltam akkor is kĂŠszĂźlt egy komplett ajtĂł szett ĂŠs az jĂłl nĂŠzett ki  biggrin
Ha elkĂŠszĂźl teszek fel kĂŠpet a munkĂĄjĂĄrĂłl.

Üdv: Krisztián

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33855 Dátum: 2019 Május, 28, 21:49:34 »
Szia

Nekem ugyanez a problĂŠmĂĄm,mind a 4 ajtĂł kĂĄrpitja feladta a szolgĂĄlatot...
Így kerestem egy kárpitost aki új kárpit anyagot tesz rá,de annyi a munkája hogy csak Június közepén tudja megcsinálni.
A lĂŠnyeg,hogy 8EFt-ĂŠrt vĂĄllalta el ĂŠs szerintem ez egy olyan elfogadhatĂł Ăśsszeg hogy nem ĂŠrdemes hĂĄzilag szĂłrakozni vele. whistle
A minősĂŠgről mĂŠg nem tudok ĂŠrdemben mit mondani,de mikor ott voltam akkor is kĂŠszĂźlt egy komplett ajtĂł szett ĂŠs az jĂłl nĂŠzett ki  biggrin
Ha elkĂŠszĂźl teszek fel kĂŠpet a munkĂĄjĂĄrĂłl.

Üdv: Krisztián

Szia KrisztiĂĄn,

Köszi a választ! Igen, eléggé úgy tűnik, hogy nem lehet megúszni a dolgot, és a vége egy jó kárpitos lesz. Eléggé idegesítő. Nekem amúgy a gyári szürkésfekete kárpit teljesen megfelelne színben és tapintásban is. Szerinted van ilyen vagy ehhez hasonló anyag? Láttál ilyesmit a kárpitosnál?

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33856 Dátum: 2019 Május, 29, 05:59:20 »
Szia KrisztiĂĄn,

Köszi a választ! Igen, eléggé úgy tűnik, hogy nem lehet megúszni a dolgot, és a vége egy jó kárpitos lesz. Eléggé idegesítő. Nekem amúgy a gyári szürkésfekete kárpit teljesen megfelelne színben és tapintásban is. Szerinted van ilyen vagy ehhez hasonló anyag? Láttál ilyesmit a kárpitosnál?

Szia
Igen,mutatott pĂĄr anyag mintĂĄt.
4 különböző színű anyaggal szokott általában dolgozni (leginkább ezeket keresik) de ha más mintára vagy színre van igény akkor katalógusból tud rendelni.
Rendes kĂĄrpit anyag,egy vĂŠkonyabb szivacs van az alsĂł rĂŠszĂŠn Ă­gy egĂŠsz puha tapintĂĄsĂş.
A gyĂĄri visszaragasztĂĄsĂĄt is emlĂ­tette (arra 2EFt-ot mondott),de mivel elĂŠggĂŠ kopott mĂĄr,Ă­gy inkĂĄbb az Ăşjat vĂĄlasztottam.
Ha elkĂŠszĂźl akkor teszek fel kĂŠpeket.
Ăźdv:KrisztiĂĄn

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33857 Dátum: 2019 Május, 29, 14:23:17 »
Szia
Igen,mutatott pĂĄr anyag mintĂĄt.
4 különböző színű anyaggal szokott általában dolgozni (leginkább ezeket keresik) de ha más mintára vagy színre van igény akkor katalógusból tud rendelni.
Rendes kĂĄrpit anyag,egy vĂŠkonyabb szivacs van az alsĂł rĂŠszĂŠn Ă­gy egĂŠsz puha tapintĂĄsĂş.
A gyĂĄri visszaragasztĂĄsĂĄt is emlĂ­tette (arra 2EFt-ot mondott),de mivel elĂŠggĂŠ kopott mĂĄr,Ă­gy inkĂĄbb az Ăşjat vĂĄlasztottam.
Ha elkĂŠszĂźl akkor teszek fel kĂŠpeket.
Ăźdv:KrisztiĂĄn

Oké, körülnézek majd én is, ha eljön az idő. Egyelőre küzdök még. Attól tartok, hogy ha új is lesz a kárpit majd, nem fog olyan benyomást tenni, mint az eredeti gyári, ami - legalábbis nekem - teljesen megfelel, telitalálat. (Aztán az is lehet, hogy megkísérlek egy kárpitos általi visszaragasztást, hátha lesz olyan tartós, mint a gyári, ami azért bő másfél évtizedig eltart...) Köszi a képeket előre is!

Nem elérhető Jampy

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 December, 11, 20:04:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33858 Dátum: 2019 Május, 30, 08:51:24 »
Èn a gumikat pvc ragasztóval ragasztottam vissza elèg jól megfogta szerintem szÜvetet is jól fognå.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33859 Dátum: 2019 Május, 30, 09:11:15 »
Èn a gumikat pvc ragasztóval ragasztottam vissza elèg jól megfogta szerintem szÜvetet is jól fognå.

KĂśszi. MĂŠg gondolkodom, de szerintem hagyom az egĂŠszet, mĂĄrmint hĂĄzilag nem prĂłbĂĄlkozom... rĂĄbĂ­zom inkĂĄbb majd egy kĂĄrpitosra. PĂĄr ezer forintot megĂŠr, csak szĂŠp legyen az eredmĂŠny.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33860 Dátum: 2019 Június, 02, 19:21:07 »
Sziasztok!

A bal visszapillantó belső állító karja beragadt valamiért, nem tudom állítani a külső tükröt. Szerelhető ez házilag? Mit kell tennem? Köszi.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33861 Dátum: 2019 Június, 04, 08:21:09 »
Sziasztok!

A bal visszapillantó belső állító karja beragadt valamiért, nem tudom állítani a külső tükröt. Szerelhető ez házilag? Mit kell tennem? Köszi.

A belső háromszöget pattintsd le, és látni fogod, hogy egy kis csavar rögzíti az állítókart a fészkébe. Talán ha kiveszed ezt, aztán újra elrendezgeted a bowdeneket, és visszarögzíted az állítókat, újra jó lehet. De nem egy világbajnok megoldás, esetleg érdemes átépíteni elektromosra...

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33862 Dátum: 2019 Június, 06, 12:40:03 »
A belső háromszöget pattintsd le, és látni fogod, hogy egy kis csavar rögzíti az állítókart a fészkébe. Talán ha kiveszed ezt, aztán újra elrendezgeted a bowdeneket, és visszarögzíted az állítókat, újra jó lehet. De nem egy világbajnok megoldás, esetleg érdemes átépíteni elektromosra...

Köszi Zimu, meg fogom nézni. Nyitott vagyok minden modernizálásra, de elektromos külső tükör állításra való upgrade-et speciel nem tervezek, szerintem szükségtelen. Tény, hogy tényleg nem a legstabilabb megoldás a manuális kivitelezés, de nagyon ritkán használom. Ha viszont kell, akkor tényleg fontos, szóval muszáj rendben lennie.

Nem elérhető Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 190
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 6
  • :2023 November, 28, 22:53:58
    • Peugeot Klub
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33863 Dátum: 2019 Június, 07, 22:39:54 »
KĂśszi. MĂŠg gondolkodom, de szerintem hagyom az egĂŠszet, mĂĄrmint hĂĄzilag nem prĂłbĂĄlkozom... rĂĄbĂ­zom inkĂĄbb majd egy kĂĄrpitosra. PĂĄr ezer forintot megĂŠr, csak szĂŠp legyen az eredmĂŠny.

Szia!

Én textilragasztásnál jártam már úgy, hogy átfolyt rajta a ragasztó - persze lehet, csak én nem gondoltam rá. Tényleg érdemes szakemberre bízni.

Nem elérhető BĂĄn JĂłzsef

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 96
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Január, 29, 11:58:54
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33864 Dátum: 2019 Június, 11, 16:13:51 »
Szervusztok! Az a gondom az autóval, hogy erősebb gázadáskor, vagy emelkedőnek felfele csörögni kezd mostanában a motor.
2000-3000-es fordulaton is. Merre induljak a hibakereseséssel? Nem olyan rég volt vezérlés csere, gyertya csere olajcsere hűtőfolyadék csere ...
Ezek okozhatjĂĄk esetleg? Egyet vĂĄltoztattak, hogy a 3 pĂłlusĂş gyertya helyett, gyĂĄri egypĂłlusĂş lett belerakva.
KĂśszĂśnĂśm a segĂ­tsĂŠget előre is!  _pug

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33865 Dátum: 2019 Június, 14, 22:50:16 »
JĂł estĂŠt!
ProdukĂĄlt egy ĂŠrdekes dolgot a kocsim.
Beraktam mĂĄsodikba, ekkor egyszerre kivilĂĄgĂ­tott az olajnyomĂĄs, az akkumulĂĄtor tĂśltĂŠs ĂŠs a stop lĂĄmpa.
Óvatosan emeltem a kuplungot, gázt adtam, de nem reagált rá semmit.
Újbóli gázadásnál aztán hirtelen kialudtak a figyelmeztető fények, ugrott egyet a kocsi és ment tovább mintha mi sem történt volna.
Az egĂŠsz nem tartott tovĂĄbb nĂŠhĂĄny mĂĄsodpercnĂŠl.
Mi lehet ez? Olajpumpa hiba?

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33866 Dátum: 2019 Június, 18, 08:29:39 »
JĂł estĂŠt!
ProdukĂĄlt egy ĂŠrdekes dolgot a kocsim.
Beraktam mĂĄsodikba, ekkor egyszerre kivilĂĄgĂ­tott az olajnyomĂĄs, az akkumulĂĄtor tĂśltĂŠs ĂŠs a stop lĂĄmpa.
Óvatosan emeltem a kuplungot, gázt adtam, de nem reagált rá semmit.
Újbóli gázadásnál aztán hirtelen kialudtak a figyelmeztető fények, ugrott egyet a kocsi és ment tovább mintha mi sem történt volna.
Az egĂŠsz nem tartott tovĂĄbb nĂŠhĂĄny mĂĄsodpercnĂŠl.
Mi lehet ez? Olajpumpa hiba?
Nem pont ilyet, de nagyon hasonlót nálam akkor szokott művelni, ha nagyon meleg a motor (pl. a nagy hőségben, dugóban "tötyölés" közben), a megindulás-megállás közben. Igaz, a töltés visszajelző nem villan be (nálam), de lehet, hogy a generátor nálam jobban tölt, és csak ezért. Az okát még én sem tudtam megfejteni, de engem is érdekel. (Ja, és természetesen az olajszint bőven a minimum jelzés fölött van.)
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Jampy

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 December, 11, 20:04:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33867 Dátum: 2019 Június, 18, 20:30:51 »
Sziasztok ma kis dugoba kerŹltem hazafele jÜvet kigyuladt a stop felirat de addigra szerencse kièrtem a dugobol ès a menetszèl vissza hŹtÜtte a vizet haza èrve kerestem a hiba forråsåt mièrt nem indult be a ventilåtor.
Ezidáig nem találtam meg relèket nèztem a ventilátorok alatt ramaty állapotban van egyik majd holnap cserèlem ma megpucoltam az èrintkezőt de igy sem indul el.Van valahol biztositèka is ami elszálhatot? Nèztem a biztositèktáblát ott nem volt egy sem kiolvadva a motortèrben sem láttam kiolvadva egyett sem.Hol lehet mèg hiba? Idáig működött a ventik kèzzel pörögnek nincsenek beálva..
VĂĄlaszokat elĂśre is kĂśszĂśnĂśm.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33868 Dátum: 2019 Június, 18, 21:53:48 »
Sziasztok!

Műszakin volt az autó, és kiderült, hogy a lengéscsillapítókra lassan ráfér a csere (mind a négyre). Még csekkolom egy másik helyen is, de ha muszáj, akkor kénytelen vagyok költeni megint. :( (A hátsókat cserélte az előző tulaj kb. 4 éve, AL-KO típus, de azért az eléggé gyanús, hogy ilyen rövid idő alatt tönkre tudnak menni, főleg úgy, hogy nincs gyötörve az autó, és kifejezetten keveset megyünk vele éves szinten).

Ki milyen márkát ajánl, mi vált be? Mennyit érdemes max költeni egy lengéscsillapítóra? Olajos vagy gázos a preferált? Van értelme előre más márkát/típust venni, mint hátra, vagy mind a négy lehet ugyanolyan? Bocs, de ebben a témában teljesen tapasztalatlan vagyok...

Köszi előre is a segítséget!

 _pug

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33869 Dátum: 2019 Június, 20, 12:09:27 »
Sziasztok!

Műszakin volt az autó, és kiderült, hogy a lengéscsillapítókra lassan ráfér a csere (mind a négyre). Még csekkolom egy másik helyen is, de ha muszáj, akkor kénytelen vagyok költeni megint. :( (A hátsókat cserélte az előző tulaj kb. 4 éve, AL-KO típus, de azért az eléggé gyanús, hogy ilyen rövid idő alatt tönkre tudnak menni, főleg úgy, hogy nincs gyötörve az autó, és kifejezetten keveset megyünk vele éves szinten).

Ki milyen márkát ajánl, mi vált be? Mennyit érdemes max költeni egy lengéscsillapítóra? Olajos vagy gázos a preferált? Van értelme előre más márkát/típust venni, mint hátra, vagy mind a négy lehet ugyanolyan? Bocs, de ebben a témában teljesen tapasztalatlan vagyok...

Köszi előre is a segítséget!

 _pug

Elsőt ugyan én még sosem cseréltem (bár hamarosan aktuális lesz nálam is, mivel télen műszakin megemlítették, hogy lassan itt a csere ideje), csak hátsót.
Anno nekem Kayaba gázosakat ajánlottak, így azt vettem, és valószínűleg az elsők is azok lesznek majd.

A hĂĄtsĂłk 2011-ben 25.976 Ft-ba kerĂźltek (komoly kedvezmĂŠnnyel), szĂłval nem olcsĂł gyĂĄrtĂł ez...

Nem elérhető Jampy

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 December, 11, 20:04:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33870 Dátum: 2019 Június, 22, 15:41:41 »
Ĺ°dvĂśzletem mindenkinek!
Sajnos a hűtőventilátorokkal mèg mindig sz.po ágon vagyunk...
Relèk jók elektromos ablakkal leprobåltam mindhårmat nem csak kimèrtŹk.
A barna jeladoról a csatit lehúzva relèk felső ès alsó lábain ott a 12 v.
Víz le engedèse nèlkŹl engednek annyit hogy a hŹtÜt kimozditva le lehesen szedni róla a ventiket?
KivĂĄncsi vagyok hogy direktbe kĂśtve mĹąkĂśdnek e vagy mĂĄshol kellene keresni a hibĂĄt esetleg.

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33871 Dátum: 2019 Június, 22, 20:49:24 »
Ĺ°dvĂśzletem mindenkinek!
Sajnos a hűtőventilátorokkal mèg mindig sz.po ágon vagyunk...
Relèk jók elektromos ablakkal leprobåltam mindhårmat nem csak kimèrtŹk.
A barna jeladoról a csatit lehúzva relèk felső ès alsó lábain ott a 12 v.
Víz le engedèse nèlkŹl engednek annyit hogy a hŹtÜt kimozditva le lehesen szedni róla a ventiket?
KivĂĄncsi vagyok hogy direktbe kĂśtve mĹąkĂśdnek e vagy mĂĄshol kellene keresni a hibĂĄt esetleg.

Szia

Le lehet venni egyben a kerettel egyĂźtt.Kicsit macerĂĄs ĂŠs 2 emberes a mutatvĂĄny de nem lehetetlen  whistle
Lökhárítót le kell venni,felülről ki kell akasztani a tartó keretet és alulról a hűtőt meg lehet emelni annyira hogy a ventilátor tartó keretének az alsó rögzítő gumibak-ból ki lehet venni.
De ha még nem próbáltad,akkor úgy is megnézheted a működését,hogy járó motornál a vízhőmérséklet jeladóról lehúzod a csatlakozót.Ilyenkor mindkét motornak el kell indulnia a max fordulaton. (ha klímás akkor a klíma bekapcsolására is el kell indulniuk lassú fordulaton).

Ăźdv:KrisztiĂĄn

Nem elérhető Jampy

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 December, 11, 20:04:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33872 Dátum: 2019 Június, 23, 08:39:13 »
Szia kÜszi a vålaszt a barna jeladóra gondolsz igaz? Mert ahogy nèztem a kèk mutatja a hÜmèrsèkletet,felette talån sårga nem tudom talån a stop feliratèt,elÜl meg a barnåt ha lehúzom akkor megy a 12 volt a ventiknek a relèkhez.
KlimĂĄs igen beinditva nem probĂĄltam csak gyujtĂĄson ugy nem ment egyik sem.
LÜkhåritora èn is gondoltam tegnap el is kezdtem szètszedni låmpåkat kiszedtem de a lÜkhåritó alsó csavarjåhoz nem fèrtem hozzå.Sajnos az aknåmra most nem tudok rå ållni mert egy ford lakatolåsa van akcióban, majd ha felszabadul az akna jobban szètszedem .
KĂśszĂśnĂśm a vĂĄlaszt !


Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33873 Dátum: 2019 Június, 23, 11:21:30 »
Szia kÜszi a vålaszt a barna jeladóra gondolsz igaz? Mert ahogy nèztem a kèk mutatja a hÜmèrsèkletet,felette talån sårga nem tudom talån a stop feliratèt,elÜl meg a barnåt ha lehúzom akkor megy a 12 volt a ventiknek a relèkhez.
KlimĂĄs igen beinditva nem probĂĄltam csak gyujtĂĄson ugy nem ment egyik sem.
LÜkhåritora èn is gondoltam tegnap el is kezdtem szètszedni låmpåkat kiszedtem de a lÜkhåritó alsó csavarjåhoz nem fèrtem hozzå.Sajnos az aknåmra most nem tudok rå ållni mert egy ford lakatolåsa van akcióban, majd ha felszabadul az akna jobban szètszedem .
KĂśszĂśnĂśm a vĂĄlaszt !

Szia
A hőfokjeladĂłra gondoltam,az enyĂŠmen kĂŠk csati.KĂśzvetlen a termosztĂĄt előtt van,ha jĂĄrĂł motornĂĄl lehĂşzod a csatit akkor el kell indĂ­tania a ventiket max fordulaton.SzintĂŠn jĂĄrĂł motornĂĄl ha bekapcsolod  a klĂ­mĂĄt akkor annak is be kell kapcsolnia a ventit,de itt "csak" lassĂş fordulaton mennek.
A lĂśkhĂĄrĂ­tĂłt 4db csavar fogja,viszonylag kĂśnnyen hozzĂĄ lehet fĂŠrni,de a lĂĄmpĂĄkat nem feltĂŠtlenĂźl kell kivenni hozzĂĄ.Viszont a lĂĄmpĂĄk alatti dĂ­szcsĂ­kot/takarĂł mĹąanyagot viszont Ăłvatosan nem ĂĄrt levenni,nehogy eltĂśrjĂśn a tartĂł mĹąanyag.
Ha egyik venti sem megy,akkor szerintem nem a motorok adtĂĄk meg magukat,hanem valamelyik kĂĄbel lesz a ludas szerintem.De ha kiveszed akkor mĂĄr egyszerĹąen ki lehet prĂłbĂĄlni őket,csak vigyĂĄzz mert elĂŠggĂŠ gyorsak (egy kĂŠzzel igen bele kellett kapaszkodnom hogy ne legyen drĂłn belőle  biggrin ).

Ăźdv:KrisztiĂĄn

Nem elérhető Jampy

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 December, 11, 20:04:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33874 Dátum: 2019 Június, 23, 20:14:04 »
KĂśsz sajnos az lesz a jeladĂłrĂłl leszedtem jĂĄro motornĂĄl de semmi a klimĂĄt is bekapcsoltam azzal sem.
Amire mèg gondolok mikor a kettős relèvel  volt problèma akkor az aku alatt ami van kőr alaku csatlakozot leszedte az autĂłvillamosĂĄgis srĂĄc ahogy nèztem onnan megy a vezetèk a ventikhez is.Gondoltam ott kontakt hibĂĄra,ami miatt nem tartom valĂłszinĹąnek ezt mert a relèket kivève ès barna csatit lehĂşzva gyĂşjtĂĄson relèk saruiban ott a 12 v most vagy onnan nem megy tovĂĄbb amit mondasz esetleg onnan elèget vagy megszakadt a kĂĄbel vagy tènyleg kifekĹądt mindkèt motor.Holnap ha lesz annyi időm kiszedem őket.A srĂĄc akitől vettem itt volt ma aztĂĄn ő is a barna csatit hĂşzta le hogy tegyem gyĂşjtĂĄsra,meglepĂśdĂśtt hogy nem indultak el mondta neki egyszer volt ilyen akkor a relèket kellet megmozgatni lehuzta a csatit ès forogtak.De majd megkeresem a hibĂĄt :) idĂĄig is meglett az Ăśsszes hiba gyĂłgyitva.Legfeljebb ha megfekĹądt a venti rendelek a lengyelektől Ăşjat.A lengőkarokat is onnan rendeltem 9 e ft volt darabja kompleten.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33875 Dátum: 2019 Június, 24, 08:21:26 »
KĂśsz sajnos az lesz a jeladĂłrĂłl leszedtem jĂĄro motornĂĄl de semmi a klimĂĄt is bekapcsoltam azzal sem.
Amire mèg gondolok mikor a kettős relèvel  volt problèma akkor az aku alatt ami van kőr alaku csatlakozot leszedte az autĂłvillamosĂĄgis srĂĄc ahogy nèztem onnan megy a vezetèk a ventikhez is.Gondoltam ott kontakt hibĂĄra,ami miatt nem tartom valĂłszinĹąnek ezt mert a relèket kivève ès barna csatit lehĂşzva gyĂşjtĂĄson relèk saruiban ott a 12 v most vagy onnan nem megy tovĂĄbb amit mondasz esetleg onnan elèget vagy megszakadt a kĂĄbel vagy tènyleg kifekĹądt mindkèt motor.Holnap ha lesz annyi időm kiszedem őket.A srĂĄc akitől vettem itt volt ma aztĂĄn ő is a barna csatit hĂşzta le hogy tegyem gyĂşjtĂĄsra,meglepĂśdĂśtt hogy nem indultak el mondta neki egyszer volt ilyen akkor a relèket kellet megmozgatni lehuzta a csatit ès forogtak.De majd megkeresem a hibĂĄt :) idĂĄig is meglett az Ăśsszes hiba gyĂłgyitva.Legfeljebb ha megfekĹądt a venti rendelek a lengyelektől Ăşjat.A lengőkarokat is onnan rendeltem 9 e ft volt darabja kompleten.

KlĂ­mĂĄs S2-hĂśz szerintem ez egy jĂł leĂ­rĂĄs, javaslom nĂŠzd ĂĄt:
http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/electric/ac306/coolfan2/fanop1.htm
SzĂŠpen bemutatja lassĂş ĂŠs gyors fokozaton is az ĂĄram ĂştjĂĄt.
A hűtő vezetőoldali alsó sarkánál is van egy pici (8, vagy 9 kamrás) körcsatlakozó-pár, azt is javaslom, hogy nézd meg, már találkoztam ottani szétrothadt érintkezőkkel is. Aztán a vezetőoldalon a bal első kerékjárati dobbetétet kivéve/félrahajtva férsz hozzá a ventilátorvezérlő Bitron-dobozhoz. Ez a fényszóró alatti lemezre alulról van felcsavarozva. Ennek is tönkre tud menni a csatlakozója. Maga az elektronika kevésbé, az stabil cucc.

Nem elérhető Jampy

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 December, 11, 20:04:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33876 Dátum: 2019 Június, 24, 22:38:15 »
KÜszÜnÜm a segítsèget! Ha sikerŹl megtalålni a problèmåt jelzem mi volt.

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33877 Dátum: 2019 Augusztus, 03, 23:37:19 »
Nem pont ilyet, de nagyon hasonlót nálam akkor szokott művelni, ha nagyon meleg a motor (pl. a nagy hőségben, dugóban "tötyölés" közben), a megindulás-megállás közben. Igaz, a töltés visszajelző nem villan be (nálam), de lehet, hogy a generátor nálam jobban tölt, és csak ezért. Az okát még én sem tudtam megfejteni, de engem is érdekel. (Ja, és természetesen az olajszint bőven a minimum jelzés fölött van.)

Meglett a figyelmeztető fények időnkénti felvillanásának az oka! A lambdaszonda adta be a kulcsot, ez okozta a galibát.
MĂĄrkaszervizben ez drĂĄga mulatsĂĄg volt, de ha Ăşjabb 18 ĂŠvet kibĂ­r, akkor nem lesz egy rossz szavam sem.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33878 Dátum: 2019 Augusztus, 11, 13:40:53 »
Sziasztok!

Mostanában csinálja azt az autó, főleg ezekben a hőséges időkbe és dugóban, hogy az addig a 90 fokra szegezett vízhőmérséklet-mutató lassan elindul magasabb hőmérséklet irányába. Nem tudom, pontosan hány foknál van a következő beosztás (95 fok?!), de elmegy odáig, egy kicsit tovább is. Eléggé aggasztó jelenség, első alkalommal még ijedtemben a belső fűtést is bekapcsoltam... A termosztáttal minden oké, a ventik is mennek, a hűtővíz szintje is közel van a maximumhoz, szóval nem tudom, mi lehet a baj. Ez mennyire jellemző? Normális szerintetek? Ne foglalkozzak vele? Nem forrt fel a víz, amint elindulok, visszamegy 80 ill. 90 fokra a hűtővíz.

Nem elérhető sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 278
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 26
  • :2024 Március, 08, 07:47:39
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33879 Dátum: 2019 Augusztus, 11, 19:19:59 »
Sziasztok!

Mostanában csinálja azt az autó, főleg ezekben a hőséges időkbe és dugóban, hogy az addig a 90 fokra szegezett vízhőmérséklet-mutató lassan elindul magasabb hőmérséklet irányába. Nem tudom, pontosan hány foknál van a következő beosztás (95 fok?!), de elmegy odáig, egy kicsit tovább is. Eléggé aggasztó jelenség, első alkalommal még ijedtemben a belső fűtést is bekapcsoltam... A termosztáttal minden oké, a ventik is mennek, a hűtővíz szintje is közel van a maximumhoz, szóval nem tudom, mi lehet a baj. Ez mennyire jellemző? Normális szerintetek? Ne foglalkozzak vele? Nem forrt fel a víz, amint elindulok, visszamegy 80 ill. 90 fokra a hűtővíz.

Szia!

Ha a ventilĂĄtor magas fordulata vissza tudja hĹąteni, akkor teljesen normĂĄlis a jelensĂŠg.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33880 Dátum: 2019 Augusztus, 12, 18:08:49 »
Szia!

Ha a ventilĂĄtor magas fordulata vissza tudja hĹąteni, akkor teljesen normĂĄlis a jelensĂŠg.

Szia!

Úgy tűnik, ez a helyzet, mert mindig visszahűl min. 90 fokra... Csak az elején megijedtem.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33881 Dátum: 2019 Augusztus, 17, 13:28:32 »
Sziasztok!

Vettem egy pĂĄr sĂĄrfogĂł gumit hĂĄtra (ebay-ről, eredeti Peugeot, 306-oshoz valĂłk, mĂŠg a gyĂĄri zacskĂłn is szerepel a 306-os jelzĂŠs, nem volt ĂŠpp olcsĂł), de azt mondta a  szervizes, hogy nem megfelelő, nem erre a tĂ­pusra autĂłra valĂłk. ValĂłban Ă­gy lehet ez? Volt tĂśbb kivitel is a 306-osoknĂĄl sĂĄrfogĂł guminĂĄl? Azt tudom, hogy volt tĂśbbfĂŠle hĂĄtsĂł lĂśkhĂĄrĂ­tĂł a Phase 1-2-3 fĂźggvĂŠnyĂŠben, de a felfogatĂĄs eltĂŠrő lenne? KĂśszi a vĂĄlaszt!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33882 Dátum: 2019 Augusztus, 18, 20:57:46 »
Sziasztok!

Vettem egy pĂĄr sĂĄrfogĂł gumit hĂĄtra (ebay-ről, eredeti Peugeot, 306-oshoz valĂłk, mĂŠg a gyĂĄri zacskĂłn is szerepel a 306-os jelzĂŠs, nem volt ĂŠpp olcsĂł), de azt mondta a  szervizes, hogy nem megfelelő, nem erre a tĂ­pusra autĂłra valĂłk. ValĂłban Ă­gy lehet ez? Volt tĂśbb kivitel is a 306-osoknĂĄl sĂĄrfogĂł guminĂĄl? Azt tudom, hogy volt tĂśbbfĂŠle hĂĄtsĂł lĂśkhĂĄrĂ­tĂł a Phase 1-2-3 fĂźggvĂŠnyĂŠben, de a felfogatĂĄs eltĂŠrő lenne? KĂśszi a vĂĄlaszt!

Nekem szerintem gyĂĄri van. Egy kis L-alakĂş fĂŠm kontol tartja kĂśzĂŠpen, ĂĄmbĂĄr ez kevĂŠssĂŠ tĹąnik gyĂĄrias megoldĂĄsnak...

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33883 Dátum: 2019 Augusztus, 20, 10:53:00 »
Nekem szerintem gyĂĄri van. Egy kis L-alakĂş fĂŠm kontol tartja kĂśzĂŠpen, ĂĄmbĂĄr ez kevĂŠssĂŠ tĹąnik gyĂĄrias megoldĂĄsnak...

Köszi! Hát, megpróbálom felrakatni valahogy, még ha kissé gányolás is lesz belőle, ha már megvettem. Gondolom, nem egy agysebészeti beavatkozás...

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33884 Dátum: 2019 Augusztus, 21, 11:40:11 »
Sziasztok
HĹątĂŠssel kapcsolatban lennĂŠnek kĂŠrdĂŠseim: ???
-A gyári hűtő záró elvileg 1.4bar nyomásnál ereszti le a túlnyomást (ha van) nem túl magas ez az érték szerintetek?
-a nagy melegben feltűnt,hogy magasabbra megy fel a vízhőfok mint szokott és szerintem elég későn kapcsol a ventilátor (97°C-nál) ennek nem kellene korábban bekapcsolnia?
-A termosztát előtt lévő hőmérséklet érzékelő (kék színű 3 érintkezős) csak a jelet adja az ECU-nak vagy ez kapcsolja a ventilátorokat is?
-Szoftveresen lehet állítani a kapcsolási hőfokon (peugeot szervízban vagy valahol akinek van megfelelő műszere)?
Nem okoz hibĂĄt vagy problĂŠmĂĄt,de engem zavar ez a jelensĂŠg ĂŠs szeretnĂŠm orvosolni a dolgot.
A válaszokat előre is köszönöm! :-)

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33885 Dátum: 2019 Augusztus, 21, 18:19:48 »
Sziasztok
HĹątĂŠssel kapcsolatban lennĂŠnek kĂŠrdĂŠseim: ???
-A gyári hűtő záró elvileg 1.4bar nyomásnál ereszti le a túlnyomást (ha van) nem túl magas ez az érték szerintetek?
-a nagy melegben feltűnt,hogy magasabbra megy fel a vízhőfok mint szokott és szerintem elég későn kapcsol a ventilátor (97°C-nál) ennek nem kellene korábban bekapcsolnia?
-A termosztát előtt lévő hőmérséklet érzékelő (kék színű 3 érintkezős) csak a jelet adja az ECU-nak vagy ez kapcsolja a ventilátorokat is?
-Szoftveresen lehet állítani a kapcsolási hőfokon (peugeot szervízban vagy valahol akinek van megfelelő műszere)?
Nem okoz hibĂĄt vagy problĂŠmĂĄt,de engem zavar ez a jelensĂŠg ĂŠs szeretnĂŠm orvosolni a dolgot.
A válaszokat előre is köszönöm! :-)

A 3-pol hőmérséklet-jeladó egyrészt a műszeregységnek, másrészt az ECU-nak ad jelet. A ventilátorokat nálad már az ECU vezérli, nem egy külön Bitron-doboz.

Amúgy ugyanilyen motor van nekem is, de épp' a fordítottja nálam a jelenség: 75 fok fölé csakis nyáron, araszolgatásnál szokott menni a hőmérséklet. Peugeot Planet szoftver szerint a műszerem nagyjából pontosan mér. Már cseréltem termosztátot, hőgombát is, de semmi nem változott. Ami nálam van, ilyen jelenség elvileg nem is létezhetne...

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33886 Dátum: 2019 Augusztus, 21, 20:52:58 »
Sziasztok
HĹątĂŠssel kapcsolatban lennĂŠnek kĂŠrdĂŠseim: ???
-A gyári hűtő záró elvileg 1.4bar nyomásnál ereszti le a túlnyomást (ha van) nem túl magas ez az érték szerintetek?
-a nagy melegben feltűnt,hogy magasabbra megy fel a vízhőfok mint szokott és szerintem elég későn kapcsol a ventilátor (97°C-nál) ennek nem kellene korábban bekapcsolnia?
-A termosztát előtt lévő hőmérséklet érzékelő (kék színű 3 érintkezős) csak a jelet adja az ECU-nak vagy ez kapcsolja a ventilátorokat is?
-Szoftveresen lehet állítani a kapcsolási hőfokon (peugeot szervízban vagy valahol akinek van megfelelő műszere)?
Nem okoz hibĂĄt vagy problĂŠmĂĄt,de engem zavar ez a jelensĂŠg ĂŠs szeretnĂŠm orvosolni a dolgot.
A válaszokat előre is köszönöm! :-)

NĂĄlam pont ugyanez a helyzet ĂŠs ĂŠn is hasonlĂłkĂŠpp vagyok. KĂśszi, hogy leĂ­rtad helyettem is rĂŠszletesen!

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33887 Dátum: 2019 Augusztus, 21, 21:22:33 »
A 3-pol hőmérséklet-jeladó egyrészt a műszeregységnek, másrészt az ECU-nak ad jelet. A ventilátorokat nálad már az ECU vezérli, nem egy külön Bitron-doboz.

Amúgy ugyanilyen motor van nekem is, de épp' a fordítottja nálam a jelenség: 75 fok fölé csakis nyáron, araszolgatásnál szokott menni a hőmérséklet. Peugeot Planet szoftver szerint a műszerem nagyjából pontosan mér. Már cseréltem termosztátot, hőgombát is, de semmi nem változott. Ami nálam van, ilyen jelenség elvileg nem is létezhetne...

KĂśszi zimurgy!
MĹąszerrel nĂŠztem mĂĄr ĂŠn is az ĂŠrtĂŠkeket,a mĹąszerfalon mutatott ĂŠrtĂŠk ĂŠs az ECU ĂŠrtĂŠk megegyezik.
Elvileg a gyári alkatrész katalógus az alvázszám alapján hozza a bitront mint tartozék de még nem volt időm megnézni hogy valóban van-e benne.De a kapcsolási hőfok megegyezik a bitron kapcsolásával (96/118°c) mert 97°c-nál kapcsol a ventilátorom.
Ami inkább fura számomra,hogy 1,4bar a rendszer nyomás.Vagyis a hűtő zárófedele ennyinél nyit (elvileg).Szerintem ez egy kicsit magas érték,bár eddig sem volt gond vele.
ValamifĂŠle megoldĂĄst kell talĂĄlnom erre,mert nem szeretem ha valami nem Ăşgy mĹąkĂśdik ahogyan kell neki.
kĂśszi mĂŠgegyszer :-)

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33888 Dátum: 2019 Augusztus, 21, 23:38:07 »
*fĂŠlig OFF*

Egy videó arról, hogy miért szeretjük és szeretik, szerették a világban (na jó, főleg Angliában) a Peugeot 306-ost:

https://www.youtube.com/watch?v=bFZgRXCqbtY

 _pug

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33889 Dátum: 2019 Augusztus, 22, 09:20:07 »
Hali!
Miután lecserélt(ett)em minden létező olajat és szűrőt, beugrott valami: a benzinszűrőt kihagytam.
Gondoltam mielőtt nekiugrok, rákeresek 1-2 videó segédletre, de nem lettem okosabb, inkább még több kérdés merült fel.
Előkészületként volt aki levette a tanksapka fedelet, volt aki beindította az autót és a motortérben kivett egy biztosítékot, mielőtt a kocsi alá feküdt volna..

Ti mit tanácsoltok, hogyan álljak neki? Tényleg szükségesek-e ilyen megelőző lépések, vagy csak szimplán neki kell esni kicserélni a szűrőt, és kész?
KĂśszi!

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33890 Dátum: 2019 Augusztus, 22, 10:33:32 »
Hali!
Miután lecserélt(ett)em minden létező olajat és szűrőt, beugrott valami: a benzinszűrőt kihagytam.
Gondoltam mielőtt nekiugrok, rákeresek 1-2 videó segédletre, de nem lettem okosabb, inkább még több kérdés merült fel.
Előkészületként volt aki levette a tanksapka fedelet, volt aki beindította az autót és a motortérben kivett egy biztosítékot, mielőtt a kocsi alá feküdt volna..

Ti mit tanácsoltok, hogyan álljak neki? Tényleg szükségesek-e ilyen megelőző lépések, vagy csak szimplán neki kell esni kicserélni a szűrőt, és kész?
KĂśszi!
Szia
Én cseréltem már párszor üzemanyagszűrőt az enyémben,nem csináltam semmi leírtakhoz hasonlót.Az egyetlen megelőző lépés az volt,hogy terítettem egy rongyot a földre hogy a szűrőben lévő benzin arra csepegjen :-)
RĂŠgi szĹąrő ki -> Ăşj be ĂŠs azĂłta is mĹąkĂśdik rendesen  whistle
Ăźdv:KrisztiĂĄn

Nem elérhető krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Február, 21, 19:38:31
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33891 Dátum: 2019 Augusztus, 22, 17:09:50 »
Szia
Én cseréltem már párszor üzemanyagszűrőt az enyémben,nem csináltam semmi leírtakhoz hasonlót.Az egyetlen megelőző lépés az volt,hogy terítettem egy rongyot a földre hogy a szűrőben lévő benzin arra csepegjen :-)
RĂŠgi szĹąrő ki -> Ăşj be ĂŠs azĂłta is mĹąkĂśdik rendesen  whistle
Ăźdv:KrisztiĂĄn

Ez Ă­gy valĂłban egyszerĹą volt, kĂśszĂśnĂśm a gyors vĂĄlaszt.
Sajnos meglehetősen trutyis benzin folyt ki a régi Purflux-ból. Nem tudom mikor cserélték utoljára.
2 éve van nálam a kocsi, mindenhova kapott új szűrőket, olajakat. Nem is értem, hogy hagyhattam ki a benzinszűrőt.
Gondolom, ezek utĂĄn nem ĂĄrtana egy alapos porlasztĂłfĂşvĂłka takarĂ­tĂĄs.

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33892 Dátum: 2019 Augusztus, 22, 17:51:21 »
Ez Ă­gy valĂłban egyszerĹą volt, kĂśszĂśnĂśm a gyors vĂĄlaszt.
Sajnos meglehetősen trutyis benzin folyt ki a régi Purflux-ból. Nem tudom mikor cserélték utoljára.
2 éve van nálam a kocsi, mindenhova kapott új szűrőket, olajakat. Nem is értem, hogy hagyhattam ki a benzinszűrőt.
Gondolom, ezek utĂĄn nem ĂĄrtana egy alapos porlasztĂłfĂşvĂłka takarĂ­tĂĄs.
Szuper  :-!
Ha az injektor tisztításra gondolsz akkor én inkább a cserét javaslom (persze csak akkor ha nem mostanában volt cserélve).Nekem volt azzal egy felesleges köröm,és jobban jártam volna ha egyből a cserével kezdem
A legolcsĂłbb helyen is 10EFt a tisztĂ­tĂĄs (nekem bemĂŠrve szĂĄmlĂĄval 15EFt volt ĂŠs nem oldotta meg a problĂŠmĂĄt) a 4db injektor pedig 45EFt-ba kerĂźlt (gyĂĄri Valeo).
Így legalább nem lesz vele gondom mégegyszer (remélem).
Ăźdv

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33893 Dátum: 2019 Szeptember, 04, 17:53:05 »
Sziasztok

Újabb kĂŠrdĂŠsekre keresem a vĂĄlaszokat,remĂŠlem van itt olyasvalaki aki tud segĂ­teni  ???
A vĂĄltozatossĂĄg kedvĂŠĂŠrt hĹątĂŠssel kapcsolatos a dolog  whistle
A nagy nyĂĄri melegben tĂśbbszĂśr is előfordult az,hogy 100°C kĂśrĂŠ (ĂŠs ritkĂĄn kicsit fĂślĂŠ is) elvĂĄndorolt a vĂ­zhőfok.A ventik kapcsolĂĄsĂĄt megfigyeltem ĂŠs 97°C-nĂĄl kapcsolnak be (de a lĂŠnyeg hogy bekapcsolnak) ĂŠs gond nĂŠlkĂźl visszahĹątik a vizet.A fĹątőradiĂĄtorhoz menő dupla csőnek a mĹąanyag rĂŠsze elfĂĄradt az ĂŠvek alatt ĂŠs eltĂśrt,ĂŠs itt jĂśn az ĂŠrdekes dolog: Eddig a vĂ­zhĹątőnĂŠl (ĂŠs a komplett rendszerben) nem volt nyomĂĄs (vagy csak nagyon minimĂĄlis) a cső csere utĂĄn pedig olyan nyomĂĄs van a rendszerben hogy melegen alig lehet Ăśsszenyomni a vĂ­zcsĂśvet ĂŠs a hĹątő zĂĄrĂłsapkĂĄjĂĄt ha kinyitom rendesen szisszen akkorĂĄt,hogy megijedtem előszĂśr  :-))  :o
Mi a normĂĄlis mĹąkĂśdĂŠs ebben az esetben? Gondolom zĂĄrt rendszer lĂŠvĂŠn,kell is hogy nyomĂĄs alatt legyen csak az a kĂŠrdĂŠs hogy normĂĄlis-e az ekkora nyomĂĄs?

Zimurgy:

említetted,hogy neked 75-80°C a vízhőmérséklet,találtam az unix oldalán egy hőkapcsolót ami ezen a hőmérsékleten kapcsol
a második FAE érzékelőre gondolok (10369620),és ezt is két ventilátoros rendszerhez írják és 3 csatlakozós.A tiedben esetleg ilyen van?:
https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=3ead93ca2460b05dbcdd45ba40af5904&cMegnNr=4213

Ha az enyémben lévőt kicserélném egy ilyenre az szerinted működhetne?
jelenleg ilyen van benne (ez a gyĂĄri):
https://www.onlinecarparts.co.uk/meat-doria-7751941.html

Előre is kĂśszĂśnĂśm a vĂĄlaszokat :-)  :-!

Üdv:Krisztián


Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33894 Dátum: 2019 Szeptember, 05, 09:22:18 »


Zimurgy:

említetted,hogy neked 75-80°C a vízhőmérséklet,találtam az unix oldalán egy hőkapcsolót ami ezen a hőmérsékleten kapcsol
a második FAE érzékelőre gondolok (10369620),és ezt is két ventilátoros rendszerhez írják és 3 csatlakozós.A tiedben esetleg ilyen van?:
https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=3ead93ca2460b05dbcdd45ba40af5904&cMegnNr=4213

Ha az enyémben lévőt kicserélném egy ilyenre az szerinted működhetne?
jelenleg ilyen van benne (ez a gyĂĄri):
https://www.onlinecarparts.co.uk/meat-doria-7751941.html

Előre is kĂśszĂśnĂśm a vĂĄlaszokat :-)  :-!

Üdv:Krisztián

Amit eőször linkeltél, az a régi fajta "Bosch" (2,8 mm-es) csatlakozós, nekünk más van.
Amit másodiknak linkeltél, (1,5 mm-es érintkezőkkel), olyan csatlakozós van nekem is.
A doboza mĂŠg megvan valahol, este ha nem feledem, akkor megkeresem, ĂŠn is az UnixnĂĄl vettem anno...

Nem elérhető BĂĄn JĂłzsef

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 96
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Január, 29, 11:58:54
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33895 Dátum: 2019 Szeptember, 05, 20:09:56 »
Sziasztok! Mitől tud csĂśrĂśgni a motor gĂĄzadĂĄskor? EgyĂĄltalĂĄn mi szabĂĄlyozza az előgyujtĂĄst?  Peugeot 306 1,4 benzin 1996-os  KĂśszĂśnĂśm előre is!  _pug

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33896 Dátum: 2019 Szeptember, 06, 08:27:43 »
Sziasztok! Mitől tud csĂśrĂśgni a motor gĂĄzadĂĄskor? EgyĂĄltalĂĄn mi szabĂĄlyozza az előgyujtĂĄst?  Peugeot 306 1,4 benzin 1996-os  KĂśszĂśnĂśm előre is!  _pug

Akár egy gyenge minőségű benzintől is csöröghet.
Az előgyújtást a motorvezérlő szabályozza, a felső holtponti jeladó, a fordulatszám, a motor hőfoka, stb. paraméterek alapján.

Nem elérhető BĂĄn JĂłzsef

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 96
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Január, 29, 11:58:54
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33897 Dátum: 2019 Szeptember, 06, 21:32:06 »
Akár egy gyenge minőségű benzintől is csöröghet.
Az előgyújtást a motorvezérlő szabályozza, a felső holtponti jeladó, a fordulatszám, a motor hőfoka, stb. paraméterek alapján.

KĂśszĂśnĂśm szĂŠpen ... :) IgazĂĄbĂłl, ha nagyon meleg van, ĂŠs hegynek felfelĂŠ megyek, vagy hirtelen nagy gĂĄzt adok neki, akkor csinĂĄlja. Mondjuk 340,000 km van a motorba :) ...

Nem elérhető Laci0915

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Április, 05, 12:12:32
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33898 Dátum: 2019 Szeptember, 07, 09:55:23 »
Szép napot mindenkinek,nekem nem jól indult már tegnap,egy hosszabb út végén a vízhőfok majdnem a pirosban járt,aztán itthon megállás után vettem észre,hogy folyik a hűtővíz.Sajnos nem tudom pontosan megnézni-akna híján-de valahol jobboldalt,alul folyt elég rendesen.Egy sikertelen szervíz látogatás után-szabadságon lesznek-utántöltöttem kb. két liter ment bele,és már nem is folyik,pedig meghajtottam rendesen.Persze most már nem bízok benne,hogy ez tartós állapot lesz,kicserélem,vagy újra,vagy ha sikerülne egy jó bontottat szerezni.A kérdésem az lenne,mennyire problémás kiszedni a hűtőt-S3-mas,klímás autóról van szó.

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33899 Dátum: 2019 Szeptember, 12, 19:33:23 »
Sziasztok
HĹątĂŠssel kapcsolatban lennĂŠnek kĂŠrdĂŠseim: ???
-A gyári hűtő záró elvileg 1.4bar nyomásnál ereszti le a túlnyomást (ha van) nem túl magas ez az érték szerintetek?
-a nagy melegben feltűnt,hogy magasabbra megy fel a vízhőfok mint szokott és szerintem elég későn kapcsol a ventilátor (97°C-nál) ennek nem kellene korábban bekapcsolnia?
-A termosztát előtt lévő hőmérséklet érzékelő (kék színű 3 érintkezős) csak a jelet adja az ECU-nak vagy ez kapcsolja a ventilátorokat is?
-Szoftveresen lehet állítani a kapcsolási hőfokon (peugeot szervízban vagy valahol akinek van megfelelő műszere)?
Nem okoz hibĂĄt vagy problĂŠmĂĄt,de engem zavar ez a jelensĂŠg ĂŠs szeretnĂŠm orvosolni a dolgot.
A válaszokat előre is köszönöm! :-)

Úgy néz ki megoldódni látszik a hűtővizes probléma.
Tegnap hoztam haza a szerelőtől a kocsit ĂŠs a mai kb.100km utĂĄn jĂłnak tĹąnik a rendszer  :-!
TermosztĂĄtot cserĂŠltek ĂŠs rendesen lĂŠgtelenĂ­tettĂŠk a rendszert.
RemĂŠlem ezzel hosszĂştĂĄvon megoldĂłdik a hĹątővizes problĂŠma  whistle

 


Google PageRank