Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserélni kell

Oldalak: 1 ... 675 676 [677]   Le

Szerző Téma: Szerelés és Tuning  (Megtekintve 2522799 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 332
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.432
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33800 Dátum: 2018 December, 01, 16:12:38 »

Sziasztok!

Érdekelne, hogy az 1.6-os NFT motor (TU5JP) vajon hidrotőkés-e vagy sem?

Köszi

tudtommal nem az...
Naplózva

kiko

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Lakóhely: Eger
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33801 Dátum: 2018 December, 01, 17:24:39 »

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám az 1996-os,ferdehátú 306-osommal... Az lenne a baja hogy a jobb hátsó kerék "terpeszt",de nincs semmi csapágyhangja,bal hátsó kerék nincs megdölve....Mi lehet itt a hibás?
Válaszokat előre is köszönöm
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 175
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33802 Dátum: 2018 December, 01, 19:31:31 »

Üdv Mindenkinek!
 Peugeot 306-os 2002-es évjáratú 1.6-os benzinesben önindító gondjaim vannak. Csak szerelővasas kocogtatás után lép működésbe az önindító. Gondolom a behúzótekercs sz@rakodik. NFT, TU5 JP motoros. A kiszereléséről kérnék tanácsot.

violino
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 175
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33803 Dátum: 2018 December, 01, 19:38:15 »

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám az 1996-os,ferdehátú 306-osommal... Az lenne a baja hogy a jobb hátsó kerék "terpeszt",de nincs semmi csapágyhangja,bal hátsó kerék nincs megdölve....Mi lehet itt a hibás?
Válaszokat előre is köszönöm

Üdv!

Szerintem ez egy idő elteltével "természetes jelenség" a Peugeot 306-nál. Nekem is beütött ez a jelenség. Gyógymódot a közelben megtalálod, nem messze Tőled Szihalmon a település végén a 3-as út  Miskolc felé kivezetőjénél. Telefonszámot tudok adni.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 167
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33804 Dátum: 2018 December, 01, 20:41:42 »

tudtommal nem az...

Köszi! Akkor ez jó hír, ugye? (Nem kell tisztítani, foglalkozni vele...)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 332
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.432
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33805 Dátum: 2018 December, 02, 09:37:44 »

Üdv Mindenkinek!
 Peugeot 306-os 2002-es évjáratú 1.6-os benzinesben önindító gondjaim vannak. Csak szerelővasas kocogtatás után lép működésbe az önindító. Gondolom a behúzótekercs sz@rakodik. NFT, TU5 JP motoros. A kiszereléséről kérnék tanácsot.

violino

Két vezeték megy az indítómotorra, ezeket úgy-ahogy látni is, csavarkulcs kell csak a levételükhöz. A váltóházhoz három csavar fogja, ebből egyik ellentétes irányú a többivel. Egyiket nem látni, csak kitapintani lehet alul, de az egész ki-be szerelés házilag is vállalható munka, végig felülről behajolva, tehát alulról nem kell semmit tenni.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 175
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33806 Dátum: 2018 December, 02, 10:08:50 »

Két vezeték megy az indítómotorra, ezeket úgy-ahogy látni is, csavarkulcs kell csak a levételükhöz. A váltóházhoz három csavar fogja, ebből egyik ellentétes irányú a többivel. Egyiket nem látni, csak kitapintani lehet alul, de az egész ki-be szerelés házilag is vállalható munka, végig felülről behajolva, tehát alulról nem kell semmit tenni.

Szia, nagyon köszönöm!
Ahogy leírtad ez is elég "franciás" hozzáférésű.:-} Az ellentétes irány gondolom nem a menetre értendő, hanem a felfogatás helyére. 
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 332
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.432
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33807 Dátum: 2018 December, 02, 17:07:09 »

Szia, nagyon köszönöm!
Ahogy leírtad ez is elég "franciás" hozzáférésű.:-} Az ellentétes irány gondolom nem a menetre értendő, hanem a felfogatás helyére.

Igen-igen. Jobbmenetes az összes csavar természetesen. Már évekkel ezelőtt volt, hogy ilyet szereltem, szóval nem nagyon frissek az emlékeim. Mintha két csavar a váltóházba lenne behajtva, egy pedig szemből az indítómotorba... Emlékeim szerint 13-as dugókulcs kellett csak. De elég jól adja magát...
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 175
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33808 Dátum: 2018 December, 02, 18:43:31 »

Igen-igen. Jobbmenetes az összes csavar természetesen. Már évekkel ezelőtt volt, hogy ilyet szereltem, szóval nem nagyon frissek az emlékeim. Mintha két csavar a váltóházba lenne behajtva, egy pedig szemből az indítómotorba... Emlékeim szerint 13-as dugókulcs kellett csak. De elég jól adja magát...
Rosszabbra számítottam a kiszerelésre való tekintettel. Az egyik szénkefe csumára elkopott a másik még bőven jó hosszúságú. Szerintem az az erős rugó, ami leszorítja a szénkeféket túl erősen nyomja  a kommutátorhoz.
Naplózva

bocios

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 25
  • Lakóhely: Tatabanya
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Cabrio
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33809 Dátum: 2019 Január, 01, 22:12:16 »

Sziasztok!

Eloszor is BUEK.

Volt mar korabban hasonlo, de nem talaltam ra valaszt.
A kerdesem az lenne, hogy 306 Cabriolet 1.6 (88LE) -bol mikent tudok par loerot kicsikarni?
Konkret javaslatok erdekelnenek. Sport legszuro (melyiket erdemes), masik kipufogo rendszer (melyiket erdemes?).
Esetleg elerheto valamilyen hazilag is beszerelheto chiptuning?

Sajnos a gep sokat all kint, telen is, nyaron is, hoban-viharban.
Uj vagyok ezen a teren, nehany karbantartasi javaslatnak nagyon orulnek.

Köszönöm!
Naplózva

mumus

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: sötétzöld
  • Évjárat: 1997, 1
  • Kor: 43
  • Lakóhely: Felsőgöd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33810 Dátum: 2019 Január, 15, 23:32:51 »

Sziasztok!

Elfogyott minden ötletem, ezért segítségért kiáltok.
Egy hete megadta magát az oroszlán. 1.4 (TU3JP, KFX). Előtte is döglendezett. Úgy tűnt alapjáraton, mint ha 3 hengerezne, de gyújtókábeleket lehuzigálva kiderült, hogy mind a 4 megy. Elmúlt a jelenség, de egy hete normális alapjárat ellenére fordulaton torpangatott, egyre erőtlenebb lett. Hármas fölé nem lehett kapcsolni, mert padlógázon sem volt semmi ereje. Félreálltam, leállítottam és azóta be sem indul. Hazahúztuk.
Valahol évekkel ezelőtti kommentben olvastam hasonló hibajelenséget. Egyikben a holtpontira gyanakodtak, másikban a kettős relére.

Gyújtókábeleket kimértem, mind 10kOhmos. Gyertyákat megpucoltam. 5 fokban a hőmérséklet jeladóm 4,7kOhmos. Szerintem ez megfelelő. Holtponti jeladóra gondoltam. Ki is cseréltem, de semmi változás. 20-30 s indítózás alatt van, hogy csak néha hallani egy munkaütemet, néha meg mintha majdnem beindulna, de kulcsot elengedve leáll. Próbáltam már eretnekként 20 ml benzint bespriccelni a fojtószelep mögé, de még hidegindítót is kapott. Hiába, nincs észrevehető változás. Így feltételezem, hogy gyújtásoldalon (is) biztosan van gond.
 ???
Cserélném én a kettős relét is, vagy a trafót, de vaktában végigvásárolni az alkatrészüzlet fél készletét meglehetősen költséges. Még holnap megpróbálom kimérni a trafót. Ha valakinek a kocka alakú trafója van, nem ami közvetlen a gyertyákra pattan, segítene ellenállást mérni referenciaként a sajátján?
A felső két gyertyakábel kimenő csatlakozója között fogok mérni. Hogy nem szakadt-e az a szekunder tekercs. Ha ugyanezt megteszem az alsó két kábel kimeneten, nyilván azonos értéket kell kapnom. Csak még nem tudom, hogy mennyinek kell lenni. Illetve a négypólusú bemenő csati lábait is kimérem. Ott "-" "-"  "+" "+" a kiosztás a két külön primer tekercsre.

Ha van egyéb ötletetek, szóljatok légyszi! Napi használatban lenne az autó, a kölcsönkocsi meg nem tarthat örökké.

Köszönöm a segítséget.
Naplózva

mumus

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: sötétzöld
  • Évjárat: 1997, 1
  • Kor: 43
  • Lakóhely: Felsőgöd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33811 Dátum: 2019 Január, 16, 23:50:08 »

Azért valami mégis történt...

Bontóban vettem kettősrelét. Mondjuk tök fölöslegesen. Ma meló után kihurcolkodtam szerelmeskedni a géphez. Mielőtt még bármibe is fogtam volna, megnyomtam az inerciagombot. Csakúgy minek. De az kattant. Ez meglepett. Utána indítóztam, hátha csoda törpénik. Hát nem beindult? Mondjuk semmi logikai kapcsolat nincs az eddigi hibajelenségekkel. Ha az inkapocs old, akkor még csak nem is köhög, prüszköl a motor, hiszen nincs miből. De mindegy, ez az oroszlány szeszélyes, bármit tudhat és annak az ellenkezőjét is.

Mivel dühöng a motor, elmentem gyertyákért, had melegedjen addig is. Azt sosem árt cserélni. Lévén,h cca 50e km-t dolgoztak csak nálam. Ki tudja a többit. Most nyalogatom sebeimet két állás után.

Holnap dicsexem, vagy panaszkodok. De úgy érzem, haladok.  _pug
Naplózva

mumus

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 4
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 55
  • Autó színe: sötétzöld
  • Évjárat: 1997, 1
  • Kor: 43
  • Lakóhely: Felsőgöd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33812 Dátum: 2019 Január, 18, 21:58:31 »

Nos az autó megy, de a régi gyertyák színéből úgy vélem, hogy szegény a keverék. Talán ezért is torpangat.

A fojtószelep fölött, az alapjárati motorral szemben van egy hőmérséklet érzékelő. Nem tudja valaki kimérni, hogy a sajátján milyen ellenállás értéket mutat? Nekem 5 fokban 7,6 Ohm, 36 fokosan meg 6,7 Ohm. Szerintem kicsi a különbség...
 hmm
Naplózva
Oldalak: 1 ... 675 676 [677]   Fel
 


Az oldal 0.138 másodperc alatt készült el 32 lekéréssel.