Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserĂŠlni kell

Szerző Téma: SzerelĂŠs ĂŠs Tuning  (Megtekintve 4966276 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33750 Dátum: 2018 Július, 01, 15:49:06 »
De akkor miert nem szeretne csatlakozni?
Az a tĂ­pusĂş a csatlakozĂł? 

Nem elérhető Bolyki21

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 12
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2019 Október, 24, 22:08:28
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33751 Dátum: 2018 Július, 01, 16:17:50 »
Igen. De mostanĂĄban alapjarati gondjai vannak. Aztan igazĂĄbĂłl azĂŠrt szerettĂźk volna rĂĄ csatlakoztatni.

Nem elérhető violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 182
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2021 Október, 28, 23:26:43
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33752 Dátum: 2018 Július, 01, 16:46:12 »
Igen. De mostanĂĄban alapjarati gondjai vannak. Aztan igazĂĄbĂłl azĂŠrt szerettĂźk volna rĂĄ csatlakoztatni.
Szerintem a csatlakozĂł lehet a gond. Meg kellene prĂłbĂĄlni egy mĂĄsik Peugeot-nĂĄl, ha azon sincs kapcsolĂłdĂĄs akkor nem jĂł a csatlakozĂł tĂ­pusa, mert a Peugeot elĂŠggĂŠ kĂźlĂśnleges.

Nem elérhető Bolyki21

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 12
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2019 Október, 24, 22:08:28
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33753 Dátum: 2018 Július, 01, 17:14:19 »
Nem lehet hogy az ecu ment tĂśnkre? Vagy a csatlakozĂł tĂŠnyleg lehet ennyire ludas?

Nem elérhető Norb

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2019 Január, 02, 21:44:14
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33754 Dátum: 2018 Július, 09, 21:06:11 »
Sziasztok!
Van egy 306- osom 1.6 benzines a motorkod NFZ
Nagy moto generĂĄlnak a vĂŠgĂŠn vagyok ĂŠs ĂŠn balga letĂśrĂśltem a jelĂślĂŠsemet a fĂśtengelyrĂśl ĂŠs nem talĂĄlok semilyen rajzot hogy hova ĂĄllitam a fĂśtengelyen lĂŠvĂś jelet ha valaki tudna segiteni megkĂśszĂśnnĂŠm!

Nem elérhető szoszidzs

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Augusztus, 16, 14:49:27
Ablaktörlő kar
« Válasz #33755 Dátum: 2018 Augusztus, 15, 15:13:36 »
Sziasztok!

Az első ablaktĂśrlĂŠsem egy ideje nem az igazi, leginkĂĄbb a vezető oldal felől, amikor visszafelĂŠ mozog szinte mĂĄr hozzĂĄ sem ĂŠr a szĂŠlvĂŠdőhĂśz, folyik rajta a nedĂź. VadiĂşj lapĂĄttal, tengely bejĂĄratva pĂĄr hete. Gondoltam veszek rĂĄ Ăşj karokat, de elvileg mĂĄr nincsen sem gyĂĄri, sem utĂĄngyĂĄrtott  :(
Mit ajĂĄnlanĂĄtok?

Előre is köszi!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:Ablaktörlő kar
« Válasz #33756 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 07:53:04 »
Sziasztok!

Az első ablaktĂśrlĂŠsem egy ideje nem az igazi, leginkĂĄbb a vezető oldal felől, amikor visszafelĂŠ mozog szinte mĂĄr hozzĂĄ sem ĂŠr a szĂŠlvĂŠdőhĂśz, folyik rajta a nedĂź. VadiĂşj lapĂĄttal, tengely bejĂĄratva pĂĄr hete. Gondoltam veszek rĂĄ Ăşj karokat, de elvileg mĂĄr nincsen sem gyĂĄri, sem utĂĄngyĂĄrtott  :(
Mit ajĂĄnlanĂĄtok?

Előre is köszi!

Megpróbálnám valahogy növelni a rugó előfeszítését, esetleg másik rugót próbálnék szerezni hozzá...

Nem elérhető Lock

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 23
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Február, 03, 09:10:24
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33757 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 08:39:35 »
Sziasztok,

Az mitől lehet, hogy folyamatosan meleg levegőt fúj a venti?
Hideg motornál jéghideg levegőt produkál a klíma, de amint elkezd melegedni a víz, a befújt levegő is szépen melegszik a hideg-meleg kapcsoló állásától függetlenül. Régebbi probléma, de eddig minden tavasszal mikor áttekertem hidegre, 1-2 nap után észrevette és tényleg hideget fújt, klímával meg jéghideget. Ha visszatekertem melegre, azonnal jött a meleg. Ismét hidegre állítva megint kellett neki 1-2 nap míg rájött, hogy hideget szeretnék. :)
Nem volt komfortos, hogy nem tudtam kapcsolgatni, de elvoltam vele. Most viszont mĂĄr nem kapcsolt ĂĄt hidegre.
A középkonzolon a klímavezérlő panel a 3 tekerővel és 2 gombbal egészben, más miatt (ventilátor fokozat állítása nem működött) pár napja cserélve lett, de ez a hőmérséklet állítási problémát nem oldotta meg.
Így az a legjobb, ha belső keringetĂŠsre kapcsolom, a ventilĂĄtort minimumra kapcsolom, ĂŠs csak a mĹąszerfali levegőnyĂ­lĂĄsokra terelem a levegőt, azokat meg szĂŠpen egyesĂŠvel lezĂĄrom, az ablakokat pedig lehĂşzom.  :P
Tudtok segĂ­teni, hogy hol keressem a hibĂĄt?
1.6 benzin 1995,S1, Roland Garros

KĂśszĂśnĂśm!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33758 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 10:42:40 »
Sziasztok,

Az mitől lehet, hogy folyamatosan meleg levegőt fúj a venti?
Hideg motornál jéghideg levegőt produkál a klíma, de amint elkezd melegedni a víz, a befújt levegő is szépen melegszik a hideg-meleg kapcsoló állásától függetlenül. Régebbi probléma, de eddig minden tavasszal mikor áttekertem hidegre, 1-2 nap után észrevette és tényleg hideget fújt, klímával meg jéghideget. Ha visszatekertem melegre, azonnal jött a meleg. Ismét hidegre állítva megint kellett neki 1-2 nap míg rájött, hogy hideget szeretnék. :)
Nem volt komfortos, hogy nem tudtam kapcsolgatni, de elvoltam vele. Most viszont mĂĄr nem kapcsolt ĂĄt hidegre.
A középkonzolon a klímavezérlő panel a 3 tekerővel és 2 gombbal egészben, más miatt (ventilátor fokozat állítása nem működött) pár napja cserélve lett, de ez a hőmérséklet állítási problémát nem oldotta meg.
Így az a legjobb, ha belső keringetĂŠsre kapcsolom, a ventilĂĄtort minimumra kapcsolom, ĂŠs csak a mĹąszerfali levegőnyĂ­lĂĄsokra terelem a levegőt, azokat meg szĂŠpen egyesĂŠvel lezĂĄrom, az ablakokat pedig lehĂşzom.  :P
Tudtok segĂ­teni, hogy hol keressem a hibĂĄt?
1.6 benzin 1995,S1, Roland Garros

KĂśszĂśnĂśm!

Ilyen problĂŠmĂĄval mĂĄr mĂĄs is szembesĂźlt korĂĄbban. Tipikusan csak automata klĂ­mĂĄsnĂĄl van ez a  jelensĂŠg. A fĹątĂŠsboxban van egy mĹąanyagbĂłl kĂŠszĂźlt megoldĂĄs, ahol talĂĄn valami hatszĂśg-tengely el tud forogni a fĂŠszkĂŠben, ahol nem szabadna.
Nekem manuĂĄlis klĂ­mĂĄs van, Ă­gy nem is ĂĄstam bele magam a problĂŠmĂĄba, Ă­gy sajnos rĂŠszleteket nem tudok, hogy pontosan hol is van ez...

Nem elérhető Lock

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 23
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Február, 03, 09:10:24
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33759 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 15:03:06 »
Ilyen problĂŠmĂĄval mĂĄr mĂĄs is szembesĂźlt korĂĄbban. Tipikusan csak automata klĂ­mĂĄsnĂĄl van ez a  jelensĂŠg. A fĹątĂŠsboxban van egy mĹąanyagbĂłl kĂŠszĂźlt megoldĂĄs, ahol talĂĄn valami hatszĂśg-tengely el tud forogni a fĂŠszkĂŠben, ahol nem szabadna.
Nekem manuĂĄlis klĂ­mĂĄs van, Ă­gy nem is ĂĄstam bele magam a problĂŠmĂĄba, Ă­gy sajnos rĂŠszleteket nem tudok, hogy pontosan hol is van ez...

Az enyĂŠm manuĂĄlis, ilyen a fĹątĂŠspanel(konkrĂŠtan ezt rendeletem):
https://bontoplaza.hu/search.php?id=61254&utm_source=Levelezes&utm_medium=Automata_postazva&utm_content=rendeltaru_link&utm_campaign=ugyfelek&utm_term=user0
AzĂŠrt kĂśszĂśnĂśm, kĂśrbenĂŠzek odalent, hĂĄtha van valami ilyen mĹąanyagos hatszĂśgletĹą mĂłka.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33760 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 15:18:36 »
Az enyĂŠm manuĂĄlis, ilyen a fĹątĂŠspanel(konkrĂŠtan ezt rendeletem):
https://bontoplaza.hu/search.php?id=61254&utm_source=Levelezes&utm_medium=Automata_postazva&utm_content=rendeltaru_link&utm_campaign=ugyfelek&utm_term=user0
AzĂŠrt kĂśszĂśnĂśm, kĂśrbenĂŠzek odalent, hĂĄtha van valami ilyen mĹąanyagos hatszĂśgletĹą mĂłka.

A link nem mĹąkĂśdik, mert "az adatlap megtekintĂŠsĂŠhez be kell jelentkeznie"...
Mindenesetre az előző hozzászólásban azt írtad, hogy "A középkonzolon a klímavezérlő panel a 3 tekerővel és 2 gombbal "
Csak automata klĂ­mĂĄsnĂĄl van kĂŠt gomb, manuĂĄlisnĂĄl csak a bal oldalon van.

Nem elérhető Lock

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 23
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2020 Február, 03, 09:10:24
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33761 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 16:15:24 »
A link nem mĹąkĂśdik, mert "az adatlap megtekintĂŠsĂŠhez be kell jelentkeznie"...
Mindenesetre az előző hozzászólásban azt írtad, hogy "A középkonzolon a klímavezérlő panel a 3 tekerővel és 2 gombbal "
Csak automata klĂ­mĂĄsnĂĄl van kĂŠt gomb, manuĂĄlisnĂĄl csak a bal oldalon van.
Hmm, jogos, nem megy a link...
ĂŠs Ă­gy?
https://bontoplaza.hu/peugeot-306-7b-n3-n5-hasznalt-alkatresz/futes---hutes-kapcsolo-modul---klima-vezerlo-panel/bontott?ref=2cIk
Itt a mĂĄsodik kĂŠpen lĂĄtszik jĂłl.
Ha nem menne:
bal oldali gomb a klíma ki/be, jobb oldali gomb a belső keringetés.
ElĂŠg ritkĂĄnak tĹąnik, alig talĂĄltam ilyet.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33762 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 19:43:43 »
Hmm, jogos, nem megy a link...
ĂŠs Ă­gy?
https://bontoplaza.hu/peugeot-306-7b-n3-n5-hasznalt-alkatresz/futes---hutes-kapcsolo-modul---klima-vezerlo-panel/bontott?ref=2cIk
Itt a mĂĄsodik kĂŠpen lĂĄtszik jĂłl.
Ha nem menne:
bal oldali gomb a klíma ki/be, jobb oldali gomb a belső keringetés.
ElĂŠg ritkĂĄnak tĹąnik, alig talĂĄltam ilyet.

Igen, ahogy sejtettem is: ez a nyomógombos belsőlevegő-keringetős, tehát az automata klímás változat.
Csak ezeknél jellemző ez a hibajelenség, amiről írtam.

Nem elérhető Atyesz

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 23
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Augusztus, 27, 21:47:49
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33763 Dátum: 2018 Augusztus, 18, 12:19:24 »
Sziasztok.
SzeretnĂŠm rendberakni a kombim belső terĂŠt. Érdekelne hogy pl. egy 406-os ĂźlĂŠseit bele lehetne rakni? Mert sajnos nemigen talĂĄlni mĂĄr 306-os ĂźlĂŠseket szĂŠp ĂĄllapotban.  :-\ Illetve lĂĄttam mĂĄr olyat hogy valaki megoldotta az ajtĂłkĂĄrpit cserĂŠt sajĂĄt maga. Szerintetek megoldhatĂł a PUG 306-on ha van jĂł anyag?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33764 Dátum: 2018 Augusztus, 18, 14:41:57 »
Sziasztok.
SzeretnĂŠm rendberakni a kombim belső terĂŠt. Érdekelne hogy pl. egy 406-os ĂźlĂŠseit bele lehetne rakni? Mert sajnos nemigen talĂĄlni mĂĄr 306-os ĂźlĂŠseket szĂŠp ĂĄllapotban.  :-\ Illetve lĂĄttam mĂĄr olyat hogy valaki megoldotta az ajtĂłkĂĄrpit cserĂŠt sajĂĄt maga. Szerintetek megoldhatĂł a PUG 306-on ha van jĂł anyag?

Az ajtĂłkĂĄrpitokkal mĂĄr kĂ­sĂŠrleteztek pĂĄran, jĂł sok tĂźrelem kell hozzĂĄ. PĂŠldĂĄul az egybeolvasztott mĹąanyag csapokat kell szĂŠtvĂĄlasztani...
A hĂĄtsĂł ĂźlĂŠsek szerintem semmikĂŠppen nem lehetnek jĂłk 406-bĂłl, vagy bĂĄrmi mĂĄsbĂłl.
Az első üléseknél már van némi esély. Xantia-üléseket már faragott be valaki, minimális átalakítás kellett csak hozzá.

Nem elérhető Atyesz

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 23
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Augusztus, 27, 21:47:49
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33765 Dátum: 2018 Augusztus, 26, 15:26:15 »
Az ajtĂłkĂĄrpitokkal mĂĄr kĂ­sĂŠrleteztek pĂĄran, jĂł sok tĂźrelem kell hozzĂĄ. PĂŠldĂĄul az egybeolvasztott mĹąanyag csapokat kell szĂŠtvĂĄlasztani...
A hĂĄtsĂł ĂźlĂŠsek szerintem semmikĂŠppen nem lehetnek jĂłk 406-bĂłl, vagy bĂĄrmi mĂĄsbĂłl.
Az első üléseknél már van némi esély. Xantia-üléseket már faragott be valaki, minimális átalakítás kellett csak hozzá.
IdőkĂśzben megoldĂłdni lĂĄtszik a beltĂŠri problĂŠma is.  ;D Van egy Ugyanolyan ĂŠvjĂĄratĂş PUG ami "bontĂłdik" nem messze, csak el kell mennem megnĂŠzni, lebeszĂŠlni.
Viszont.... abban van légkondi az enyémben nincs. Ha mindent ami kell megveszek belőle akkor az is gond nélkül átépíthető?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33766 Dátum: 2018 Augusztus, 27, 08:57:18 »
IdőkĂśzben megoldĂłdni lĂĄtszik a beltĂŠri problĂŠma is.  ;D Van egy Ugyanolyan ĂŠvjĂĄratĂş PUG ami "bontĂłdik" nem messze, csak el kell mennem megnĂŠzni, lebeszĂŠlni.
Viszont.... abban van légkondi az enyémben nincs. Ha mindent ami kell megveszek belőle akkor az is gond nélkül átépíthető?

A komplett műszerfalat plusz fűtésboxot is cserélned kell, mert más. A tűzfalon máshol lép be az utastérbe a szellőztetéshez a levegő, tehát némi lemezvágás is szükséges.
Kispiros-t kérdezd, ő klímásított már korábban 306-ost, még több részletet is tud biztosan mondani.

Nem elérhető Atyesz

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 23
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2018 Augusztus, 27, 21:47:49
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33767 Dátum: 2018 Augusztus, 27, 21:47:49 »
A komplett műszerfalat plusz fűtésboxot is cserélned kell, mert más. A tűzfalon máshol lép be az utastérbe a szellőztetéshez a levegő, tehát némi lemezvágás is szükséges.
Kispiros-t kérdezd, ő klímásított már korábban 306-ost, még több részletet is tud biztosan mondani.
Rendben, ha eljut odĂĄig a dolog akkor megfogadom a tanĂĄcsod. KĂśszĂśnĂśm. :-)

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33768 Dátum: 2018 Szeptember, 04, 11:43:46 »
Sziasztok!

Akadt egy kis gondom az oroszlĂĄnnal  ???
Ma hazafelé tartva elkezdett villogni a motordiag lámpa,de érezhető változást nem tapasztaltam közben.
LehĂşzĂłdtam,leĂĄllĂ­tottam majd beindĂ­tottam de a villogĂł diag lĂĄmpa megmaradt.
Az alapjĂĄrat egyenletes,ereje is van.FelpĂśrgettem 5 ezerig ĂŠs utĂĄna abbahagyta a villogĂĄst  ???
Diagnosztikára sajnos nincs lehetőségem,esetleg van valakinek ötlete hogy mi okozhatja?
Én a lambda-szondára gondolok,mivel elég sok minden ki lett cserélve az utóbbi időben (MAP szenzor,injektorok,alapjárati motor...)

A vĂĄlaszokat előre is kĂśszĂśnĂśm :-)  :-!

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33769 Dátum: 2018 Szeptember, 04, 13:15:27 »
Erősen gyanús, hogy lambda szonda gondot jelez. Nekem a FIAT-on volt hasonló jelenség, az ezt jelezte.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 306
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 29
  • :2024 Január, 29, 19:21:18
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33770 Dátum: 2018 Szeptember, 04, 14:29:01 »
Erősen gyanús, hogy lambda szonda gondot jelez. Nekem a FIAT-on volt hasonló jelenség, az ezt jelezte.

KĂśszi  :-!
Közben volt rá időm és alaposabban megnéztem:
Ha az első lambda szondĂĄt lehĂşzom akkor elkezd egyenetlenĂźl jĂĄrni a motor,de ha a hĂĄtsĂłt hĂşzom le akkor nem vĂĄltozik semmi  ??? De cserĂŠbe egyszer sem villog a motordiag lĂĄmpa  ??? ???
Jelenleg minden rendben van vele,nem villog és megy is szépen (remélem csak egyszeri kis lelki zavar volt...) de ha megint előjön akkor elviszem kiolvastatni,hátha meglesz a ludas.

KĂśszi mĂŠg 1x  :-!  blingdriveingsmiley

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33771 Dátum: 2018 Szeptember, 14, 08:55:08 »
Egy kis segĂ­tsĂŠget szeretnĂŠk (ismĂŠt) kĂŠrni.
'97-es, 1.4-es S2-es ferdehátúm (nem klímás) fűtési paneljén hogyan lehet a panelt leszerelni? Több gond is van vele: egyfelől nincs világítása, másfelől a befúvási hely választó gombot nem lehet a műszerfali befúvás állásba tekerni. Utóbbi esetében ha valakinek van tippje az okra/elhárítási módra, azt is szívesen meghallgatom.
A segítséget előre is nagyon köszönöm!
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető kispiros

  • NĂŠgyes
  • V.I.P
  • MĂĄniĂĄkus
  • **
  • Hozzászólások: 1.986
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 86
  • :2022 Június, 24, 08:40:38
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33772 Dátum: 2018 Szeptember, 14, 10:28:58 »
Egy kis segĂ­tsĂŠget szeretnĂŠk (ismĂŠt) kĂŠrni.
'97-es, 1.4-es S2-es ferdehátúm (nem klímás) fűtési paneljén hogyan lehet a panelt leszerelni? Több gond is van vele: egyfelől nincs világítása, másfelől a befúvási hely választó gombot nem lehet a műszerfali befúvás állásba tekerni. Utóbbi esetében ha valakinek van tippje az okra/elhárítási módra, azt is szívesen meghallgatom.
A segítséget előre is nagyon köszönöm!
Szia, bár nekem s1 van, de gondolom hasonló a művelet. Először a konzol alsó részét kell kipattintani, amit karmok fognak, ez az a rész ahol a digitális óra, a szivargyújtó, elakadásjelző van. Így már látszik, hogy van talán 2 csavar ami tartja a rögzítő panelt. Utána ki kell venni a rádiót. A rádió 1 DIN helyen benyúlva a két oldalon le lehet venni 1 - 1 azt hiszem 8-s anyát. Ezeket után már el lehet emelni a panelt annyira, hogy a fűtésszabályzó panelhez hozzá lehessen férni. A világításcseréhez az előlapot le kell pattintani, amit körben kis műanyag fülek tartanak. előtte érdemes a gombokat valamelyik végállásba forgatni, hogy könnyebb legyen majd visszarakni. A gombok az előlappal együtt jönnek le, nem kell levenni őket. A befúvás állítás bovdenesen megy, lehet az van megszorulva.
XN, fapad rulez!
de a vĂŠgĂŠn mĂŠg autĂł lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

Nem elérhető kispiros

  • NĂŠgyes
  • V.I.P
  • MĂĄniĂĄkus
  • **
  • Hozzászólások: 1.986
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 86
  • :2022 Június, 24, 08:40:38
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33773 Dátum: 2018 Szeptember, 14, 10:33:40 »
Egy kis segĂ­tsĂŠget szeretnĂŠk (ismĂŠt) kĂŠrni.
'97-es, 1.4-es S2-es ferdehátúm (nem klímás) fűtési paneljén hogyan lehet a panelt leszerelni? Több gond is van vele: egyfelől nincs világítása, másfelől a befúvási hely választó gombot nem lehet a műszerfali befúvás állásba tekerni. Utóbbi esetében ha valakinek van tippje az okra/elhárítási módra, azt is szívesen meghallgatom.
A segítséget előre is nagyon köszönöm!
http://www.306klub.hu/forum/index.php/topic,8.msg205836.html#msg205836
 :)
XN, fapad rulez!
de a vĂŠgĂŠn mĂŠg autĂł lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33774 Dátum: 2018 Szeptember, 15, 15:09:42 »
Szia, bár nekem s1 van, de gondolom hasonló a művelet. Először a konzol alsó részét kell kipattintani, amit karmok fognak, ez az a rész ahol a digitális óra, a szivargyújtó, elakadásjelző van. Így már látszik, hogy van talán 2 csavar ami tartja a rögzítő panelt. Utána ki kell venni a rádiót. A rádió 1 DIN helyen benyúlva a két oldalon le lehet venni 1 - 1 azt hiszem 8-s anyát. Ezeket után már el lehet emelni a panelt annyira, hogy a fűtésszabályzó panelhez hozzá lehessen férni. A világításcseréhez az előlapot le kell pattintani, amit körben kis műanyag fülek tartanak. előtte érdemes a gombokat valamelyik végállásba forgatni, hogy könnyebb legyen majd visszarakni. A gombok az előlappal együtt jönnek le, nem kell levenni őket. A befúvás állítás bovdenesen megy, lehet az van megszorulva.
KĂśszĂśnĂśm, ĂŠs a kĂŠpes rĂŠszt is!
Ami ĂŠrdekessĂŠg, hogy az enyĂŠmben az Ăłra helyĂŠn csak egy takarĂłlemez van, de ez - gondolom - nem befolyĂĄsolja a dolgot.
A bowdent meg fogom nĂŠzni. Lehet, hogy a mĂĄsik vĂŠgĂŠn van az elakadĂĄs. Ezt mĂŠg ki kell derĂ­teni.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető kispiros

  • NĂŠgyes
  • V.I.P
  • MĂĄniĂĄkus
  • **
  • Hozzászólások: 1.986
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 86
  • :2022 Június, 24, 08:40:38
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33775 Dátum: 2018 Szeptember, 17, 17:51:03 »
KĂśszĂśnĂśm, ĂŠs a kĂŠpes rĂŠszt is!
Ami ĂŠrdekessĂŠg, hogy az enyĂŠmben az Ăłra helyĂŠn csak egy takarĂłlemez van, de ez - gondolom - nem befolyĂĄsolja a dolgot.
A bowdent meg fogom nĂŠzni. Lehet, hogy a mĂĄsik vĂŠgĂŠn van az elakadĂĄs. Ezt mĂŠg ki kell derĂ­teni.
Az Ăłra extra felszerelĂŠs, ha az nincs, akkor 2 csavarral kevesebb melĂł van vele :)
XN, fapad rulez!
de a vĂŠgĂŠn mĂŠg autĂł lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33776 Dátum: 2018 Szeptember, 18, 08:07:19 »
Az Ăłra extra felszerelĂŠs, ha az nincs, akkor 2 csavarral kevesebb melĂł van vele :)
VĂŠgĂźl is igaz, a mĹąszerfalon ott az analĂłg Ăłra, a rĂĄdiĂł kijelzőjĂŠn meg a digitĂĄlis.  ;D
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Laci0915

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Április, 05, 12:12:32
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33777 Dátum: 2018 Szeptember, 21, 17:14:21 »
ÜdvĂśzletem mĂĄrkatĂĄrsak,valaki cserĂŠlt mĂĄr rĂĄdiĂł antenna kĂĄbelt?Sajnos nĂĄlam  a rĂĄdiĂł felőli vĂŠge mĂĄr tĂśbbszĂśr is eltĂśrt,el van oxidĂĄlĂłdva,ĂŠs olyan rĂśvid lett,hogy nehĂŠz a rĂĄdiĂłhoz csatlakoztatni.RemĂŠlem van valakinek tapasztalata a csere menetĂŠben,amit megoszthat velem.Előre is kĂśszĂśnĂśm!

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33778 Dátum: 2018 Szeptember, 22, 09:47:31 »
ÜdvĂśzletem mĂĄrkatĂĄrsak,valaki cserĂŠlt mĂĄr rĂĄdiĂł antenna kĂĄbelt?Sajnos nĂĄlam  a rĂĄdiĂł felőli vĂŠge mĂĄr tĂśbbszĂśr is eltĂśrt,el van oxidĂĄlĂłdva,ĂŠs olyan rĂśvid lett,hogy nehĂŠz a rĂĄdiĂłhoz csatlakoztatni.RemĂŠlem van valakinek tapasztalata a csere menetĂŠben,amit megoszthat velem.Előre is kĂśszĂśnĂśm!

Szia, elvileg van egy toldĂĄs a mĹąszerfal alatt, a kesztyĹątartĂł alatt kell a jobb oldali kĂĄrpitozĂĄs alĂĄ benyĂşlni, tehĂĄt onnĂŠt a rĂĄdiĂłig elĂŠg cserĂŠlni. Viszont mĂĄr olyat is lĂĄttam, ahol egy darabbĂłl volt az egĂŠsz antennakĂĄbel...

Nem elérhető Laci0915

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2023 Április, 05, 12:12:32
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33779 Dátum: 2018 Szeptember, 22, 10:17:35 »
KĂśszĂśnĂśm,remĂŠlem sikerĂźl kicserĂŠlni legalĂĄbb az ĂĄltalad leĂ­rt toldĂĄsig...

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33780 Dátum: 2018 Október, 01, 12:30:35 »
PrĂłbĂĄlom itt is...

Sziasztok!

Pár hete egy nagyobb esőzés alkalmával a jobb első ajtónál sajnos beázik az autó, a kárpit a küszöbnél vizes, és csuromvizes a gumiszőnyeg alatt is. Tudnátok ajánlani Budapesten egy szervizt, ahol értenek az ilyesmihez? Fogalmam sincs, hol ázik be, de azért egy olyan szerelőhöz vinném a gépet, aki látott és javított is 306-ost.

Köszi előre is! :)

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33781 Dátum: 2018 Október, 01, 13:49:12 »
PrĂłbĂĄlom itt is...

Sziasztok!

Pár hete egy nagyobb esőzés alkalmával a jobb első ajtónál sajnos beázik az autó, a kárpit a küszöbnél vizes, és csuromvizes a gumiszőnyeg alatt is. Tudnátok ajánlani Budapesten egy szervizt, ahol értenek az ilyesmihez? Fogalmam sincs, hol ázik be, de azért egy olyan szerelőhöz vinném a gépet, aki látott és javított is 306-ost.

Köszi előre is! :)

A rĂŠgi S2-es 306-osommal jĂĄrtam egyszer Ă­gy.
Akkor valaki azt javasolta, hogy a gumikéder külső oldalára fúrjak pici lyukat, hogy a víz onnét kifelé távozhasson.
Nem nagyon hittem a dologban, de megtettem, ĂŠs be is vĂĄlt: tĂśbbĂŠ nem ĂĄzott be.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33782 Dátum: 2018 Október, 01, 15:45:41 »
A rĂŠgi S2-es 306-osommal jĂĄrtam egyszer Ă­gy.
Akkor valaki azt javasolta, hogy a gumikéder külső oldalára fúrjak pici lyukat, hogy a víz onnét kifelé távozhasson.
Nem nagyon hittem a dologban, de megtettem, ĂŠs be is vĂĄlt: tĂśbbĂŠ nem ĂĄzott be.

Köszi a választ zimurgy, Rád mindig számíthatok ;) Ha majd lesz időd esetleg, fel tudnál rakni egy képet, bejelölve egy piros (vagy másmilyen) karikával, hol fúrjam át?

KĂśszĂśnĂśm! :)

 _pug

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33783 Dátum: 2018 Október, 02, 15:19:11 »
PrĂłbĂĄlom itt is...

Sziasztok!

Pár hete egy nagyobb esőzés alkalmával a jobb első ajtónál sajnos beázik az autó, a kárpit a küszöbnél vizes, és csuromvizes a gumiszőnyeg alatt is. Tudnátok ajánlani Budapesten egy szervizt, ahol értenek az ilyesmihez? Fogalmam sincs, hol ázik be, de azért egy olyan szerelőhöz vinném a gépet, aki látott és javított is 306-ost.

Köszi előre is! :)

Hello.
Ha nem a kĂŠder vezeti be, akkor az ajtĂłbĂłl is be tud folyni, ha meg volt bontva a kĂĄrpit mĂśgĂśtti pĂĄrazĂĄrĂł, vagy a hangszĂłrĂł mĂśgĂśtt.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33784 Dátum: 2018 Október, 03, 11:58:41 »
Hello.
Ha nem a kĂŠder vezeti be, akkor az ajtĂłbĂłl is be tud folyni, ha meg volt bontva a kĂĄrpit mĂśgĂśtti pĂĄrazĂĄrĂł, vagy a hangszĂłrĂł mĂśgĂśtt.

Köszi Neked is a választ. Szerintem inkább ez lehet a helyzet, meg volt bontva, az biztos (volt hangszóró csere röviddel a vétel után). A párazáró merre található? Milyen szigetelő anyaggal érdemes "kitömni" az ajtót, a hangszóró mögötti részt?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33785 Dátum: 2018 Október, 03, 12:37:02 »
Köszi Neked is a választ. Szerintem inkább ez lehet a helyzet, meg volt bontva, az biztos (volt hangszóró csere röviddel a vétel után). A párazáró merre található? Milyen szigetelő anyaggal érdemes "kitömni" az ajtót, a hangszóró mögötti részt?

A párazáró a kárpitot levéve azonnal látható: barna habszivacs, sértetlenül képtelenség lefejteni, mivel körben ragasztva van a lenez-szélekre. A hangszórót hátulról burkolja. Először tényleg érdemes ezt nézned, hogy rendben van-e, nem a gumikédert.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33786 Dátum: 2018 Október, 04, 22:01:03 »
A párazáró a kárpitot levéve azonnal látható: barna habszivacs, sértetlenül képtelenség lefejteni, mivel körben ragasztva van a lenez-szélekre. A hangszórót hátulról burkolja. Először tényleg érdemes ezt nézned, hogy rendben van-e, nem a gumikédert.

Rendben, köszi! Így lesz. Van tipped, hogy milyen tömítő anyagot érdemes venni?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33787 Dátum: 2018 Október, 05, 08:03:27 »
Rendben, köszi! Így lesz. Van tipped, hogy milyen tömítő anyagot érdemes venni?

TalĂĄn vastagabb fajta nylon-fĂłliĂĄt...

Nem elérhető stuffi

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2022 Szeptember, 02, 18:57:00
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33788 Dátum: 2018 Október, 16, 17:49:23 »
 _pug Sziasztok! :-)

már rég írtam és utoljára egy olyan problémám volt. hogy elindulásnál gázadásnál megtorpant az autóm -a megoldás az lett hogy új léptetőmotort kapott illetve új gázbovdent valamint kiderült hogy az egyik levegőcső nem volt rajta rendesen ezért falst szívott :-) . Ez most segített viszont lenne egy következő projekt amiben a segítségeteket kérném.
Csak olyanok válaszoljanak akik előre visznek e célom megvalósításában és nem hátrahúznak! Az autóm gyárilag nem turbós de én mégis azt szeretnék belőle csináltatni vagy csinálni -van pár ismerősöm akik segítenének megvalósítani az álmom,de nem tudják hogy mire kell figyelni az átalakításnál. -gondolok itt arra hogy milyen kompressziót bír el a motor ,melyik dugattyúkat érdemesebb megvenni pl Wössner és miért ,melyik turbó jobb a garett 2052s vagy Gt1544v. Milyen féket érdemes és melyik futóművel passzol össze, milyen ECU kell majd bele- Szóval minden infó érdekelne ami csak ezzel kapcsolatban létezik. Nem a pénz érdekel és nem is az hogy mennyit fog fogyasztani-csak az ÉRZÉS amit utána kani fogok. :-)
Előre is köszönöm mindenkinek !
Stuffi

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33789 Dátum: 2018 Október, 17, 08:36:22 »
TalĂĄn vastagabb fajta nylon-fĂłliĂĄt...

MegkĂŠsve, de kĂśszĂśnĂśm! :)

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33790 Dátum: 2018 Október, 17, 13:09:44 »
_pug Sziasztok! :-)

már rég írtam és utoljára egy olyan problémám volt. hogy elindulásnál gázadásnál megtorpant az autóm -a megoldás az lett hogy új léptetőmotort kapott illetve új gázbovdent valamint kiderült hogy az egyik levegőcső nem volt rajta rendesen ezért falst szívott :-) . Ez most segített viszont lenne egy következő projekt amiben a segítségeteket kérném.
Csak olyanok válaszoljanak akik előre visznek e célom megvalósításában és nem hátrahúznak! Az autóm gyárilag nem turbós de én mégis azt szeretnék belőle csináltatni vagy csinálni -van pár ismerősöm akik segítenének megvalósítani az álmom,de nem tudják hogy mire kell figyelni az átalakításnál. -gondolok itt arra hogy milyen kompressziót bír el a motor ,melyik dugattyúkat érdemesebb megvenni pl Wössner és miért ,melyik turbó jobb a garett 2052s vagy Gt1544v. Milyen féket érdemes és melyik futóművel passzol össze, milyen ECU kell majd bele- Szóval minden infó érdekelne ami csak ezzel kapcsolatban létezik. Nem a pénz érdekel és nem is az hogy mennyit fog fogyasztani-csak az ÉRZÉS amit utána kani fogok. :-)
Előre is köszönöm mindenkinek !
Stuffi

A legegyszerĹąbb megoldĂĄs az, ha egy 2.0 TCT-motort ĂŠpĂ­tesz be.
Ültem már olyan 306-osban, amiben ilyen motor volt, nagyon szépen gyorsult...
Eredetileg XM-ben, Xantiában, 406-osban is létezik, olcsó pénzért beszerezhető, és bár nagyon szűkösen, de 306-osba is befér.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33791 Dátum: 2018 Október, 22, 10:37:46 »
Sziasztok!

Egy kis segítség kéne... Mivel az autóval 130-cal tartósan autózva (pláne felette) már eléggé hangos, így tervezem, hogy veszek mondjuk 1 nm2 polifoam-ot hangszigetelés céljából (ami egyben hőtükör is lenne), és valahogy belevágom a motorháztető belső oldalán lévő mélyedésekbe. Namost van itt valaki, aki csinált már ilyet? Hogyan érdemes nekiállni? Van valami trükk? Hogy lenne a legegyszerűbb? Például fogjak egy nagy papírt, és rajzoljam körbe a mélyedéseket, majd sniccerrel vágjam ki az adott formát a polifoamból? Minden használható ötletnek örülnék, köszi előre is! Érdemes különben polifoamot rakni a hátsó csomagtartó szőnyeg alá? Vagy inkább bitument?

Üdv,
M.

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33792 Dátum: 2018 Október, 22, 14:01:19 »
Sziasztok!

Egy kis segítség kéne... Mivel az autóval 130-cal tartósan autózva (pláne felette) már eléggé hangos, így tervezem, hogy veszek mondjuk 1 nm2 polifoam-ot hangszigetelés céljából (ami egyben hőtükör is lenne), és valahogy belevágom a motorháztető belső oldalán lévő mélyedésekbe. Namost van itt valaki, aki csinált már ilyet? Hogyan érdemes nekiállni? Van valami trükk? Hogy lenne a legegyszerűbb? Például fogjak egy nagy papírt, és rajzoljam körbe a mélyedéseket, majd sniccerrel vágjam ki az adott formát a polifoamból? Minden használható ötletnek örülnék, köszi előre is! Érdemes különben polifoamot rakni a hátsó csomagtartó szőnyeg alá? Vagy inkább bitument?

Üdv,
M.

A motorháztető belső oldalára én inkább a gyári hő/zajvédő burkolatot javaslom.
Azt patentek rĂśgzĂ­tik.
Nekem S1-es van bent, ami nem ideális, mert egyrészt S1-nél még kitámasztókaros a motorháztető rögzítése, és ezen a burkolaton ott a helye, illetve S3-nál máshol van némelyik patent helye, mint a korábbiaknál.
De még így is sokkal szebb, mint "pőrén".
A hatĂĄsfoka viszont szerĂŠny: alig lesz halkabb.
A hővédelem némileg jobb: télen nem olvad le gyorsan a ráesett hó a motorháztetőről.

Hogy honnét érdemes beszerezni: dízeleken tudtommal mindig van, de a TD-ken ott egy hatalmas kivágás az intercooler miatt, így vagy szívó dízelt, vagy magas felszereltségű benzinest érdemes keresni bontóban. Anno én egy S1-es XT-felszereltségű benzinesről bontottam a sajátomhoz.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33793 Dátum: 2018 Október, 24, 13:47:37 »
A motorháztető belső oldalára én inkább a gyári hő/zajvédő burkolatot javaslom.
Azt patentek rĂśgzĂ­tik.
Nekem S1-es van bent, ami nem ideális, mert egyrészt S1-nél még kitámasztókaros a motorháztető rögzítése, és ezen a burkolaton ott a helye, illetve S3-nál máshol van némelyik patent helye, mint a korábbiaknál.
De még így is sokkal szebb, mint "pőrén".
A hatĂĄsfoka viszont szerĂŠny: alig lesz halkabb.
A hővédelem némileg jobb: télen nem olvad le gyorsan a ráesett hó a motorháztetőről.

Hogy honnét érdemes beszerezni: dízeleken tudtommal mindig van, de a TD-ken ott egy hatalmas kivágás az intercooler miatt, így vagy szívó dízelt, vagy magas felszereltségű benzinest érdemes keresni bontóban. Anno én egy S1-es XT-felszereltségű benzinesről bontottam a sajátomhoz.

Köszi a választ zimurgy. Igazság szerint nem szeretnék gyári burkolatot, nemcsak mert szinte lehetetlen hozzájutni, hanem mert - ahogy írod is - nem túl hatékony. Inkább valami utólagos, de igényes megoldásban gondolkodom. A hatákony zajcsillapítás lenne a fő cél, erre pedig vannak talán jobb megoldások is, pl. a polifoam vagy bitumen. Ezt néztem, erről mi a véleményed?

https://www.conrad.hu/hu/hangcsillapito-bitumen-szonyeg-500-x-500-x-27-mm-sinuslive-adm-50-1229141.html

Csak azt nem tudom, melyik a jobb (polifoam vs. bitumen). Autós fórumokat olvasgattam, ott sokan esküsznek a ragasztható bitumen szőnyegre. Tennék ilyet a csomagtartó szőnyegburkolat alá is, a kasznira ragasztva... Szerinted?

Nem elérhető zimurgy

  • ModerĂĄtor
  • KlubfĂźggő
  • ****
  • Hozzászólások: 3.576
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 337
  • :2024 Április, 18, 09:50:02
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33794 Dátum: 2018 Október, 24, 14:39:49 »
Köszi a választ zimurgy. Igazság szerint nem szeretnék gyári burkolatot, nemcsak mert szinte lehetetlen hozzájutni, hanem mert - ahogy írod is - nem túl hatékony. Inkább valami utólagos, de igényes megoldásban gondolkodom. A hatákony zajcsillapítás lenne a fő cél, erre pedig vannak talán jobb megoldások is, pl. a polifoam vagy bitumen. Ezt néztem, erről mi a véleményed?

https://www.conrad.hu/hu/hangcsillapito-bitumen-szonyeg-500-x-500-x-27-mm-sinuslive-adm-50-1229141.html

Csak azt nem tudom, melyik a jobb (polifoam vs. bitumen). Autós fórumokat olvasgattam, ott sokan esküsznek a ragasztható bitumen szőnyegre. Tennék ilyet a csomagtartó szőnyegburkolat alá is, a kasznira ragasztva... Szerinted?

Jól néz ki ez a bitumen-lap, de jól megkérik az árát. Egy négyzetméter tízezer forintba kerül, és ha a motorháztetőt és a csomagteret is burkolni szeretnéd, legalább kell 2,5 m² belőle, ha nem több... A polifoam-ban én személy szerint nem mernék megbízni, hogy bírja-e a hőt.

Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33795 Dátum: 2018 Október, 24, 15:41:04 »
Jól néz ki ez a bitumen-lap, de jól megkérik az árát. Egy négyzetméter tízezer forintba kerül, és ha a motorháztetőt és a csomagteret is burkolni szeretnéd, legalább kell 2,5 m² belőle, ha nem több... A polifoam-ban én személy szerint nem mernék megbízni, hogy bírja-e a hőt.

Köszi... körbejárom még a témát, megnézek pár helyet és anyagfajtát. Szerintem a csomagtérbe jó lehet egy hangszigetelő textil is, mondjuk 1500 x1000 x16 mm méretben:

http://oldtimerperfekt.hu/termekkategoria/hangszigeteles-szigeteles-zajcsillapitas/

http://oldtimerperfekt.hu/termek/hangszigetelo-textil-1500-x1000-x16-mm/

Ez azért elérhetőbb ár és talán ugyanolyan jó, mint a bitumen. Ami a polifoam-ot illeti, vannak hőtükrös kivitelek, ezeket kifejezetten ajánlják motortérbe. Van ismerősöm, akinek van ilyen az autójában, neki teljesen bevált.

Nem elérhető Frankye

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 59
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2021 Augusztus, 24, 05:52:48
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33796 Dátum: 2018 Október, 25, 07:30:58 »
...Ami a polifoam-ot illeti, vannak hőtükrös kivitelek, ezeket kifejezetten ajánlják motortérbe. Van ismerősöm, akinek van ilyen az autójában, neki teljesen bevált.
Nekem ugyan nem autón, hanem kályha mögött, falon volt ilyen hőtükrös polifoam lap, de úgy összezsugorodott, hogy leszedni is alig bírtam. Nem javaslom autóba sem.
VigyĂĄzz, az oroszlĂĄn harap!

Nem elérhető Kolin

  • V.I.P
  • KlubfĂźggő
  • **
  • Hozzászólások: 2.785
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 149
  • :2023 Július, 14, 09:51:29
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33797 Dátum: 2018 Október, 29, 11:15:31 »
A motorháztető belső oldalára én inkább a gyári hő/zajvédő burkolatot javaslom.
Azt patentek rĂśgzĂ­tik.
Nekem S1-es van bent, ami nem ideális, mert egyrészt S1-nél még kitámasztókaros a motorháztető rögzítése, és ezen a burkolaton ott a helye, illetve S3-nál máshol van némelyik patent helye, mint a korábbiaknál.
De még így is sokkal szebb, mint "pőrén".
A hatĂĄsfoka viszont szerĂŠny: alig lesz halkabb.
A hővédelem némileg jobb: télen nem olvad le gyorsan a ráesett hó a motorháztetőről.

Hogy honnét érdemes beszerezni: dízeleken tudtommal mindig van, de a TD-ken ott egy hatalmas kivágás az intercooler miatt, így vagy szívó dízelt, vagy magas felszereltségű benzinest érdemes keresni bontóban. Anno én egy S1-es XT-felszereltségű benzinesről bontottam a sajátomhoz.

Szia Zimu!
A HDI-ken is van alapbĂłl!

Nem elérhető Zerograviti

  • FĂŠrfiak
  • Kezdő
  • *
  • Hozzászólások: 7
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 0
  • :2024 Április, 15, 15:55:37
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33798 Dátum: 2018 November, 20, 15:00:38 »
Üdv!

Kérhetek abban segítséget, hogy a képen kiemelve látható csövet, csőrendszert hogyan tudnám megrendelni bárditól?
Van valami szĂĄma, neve, azonosĂ­tĂłja?
Eltört a cső és toldva van, de szivárog. Le kellene cserélni. Jól gondolom, hogy a falba menő 2 cső "közösítővel" mindenem együtt kell?

KĂśszĂśnĂśm a tĂźrelmet, Attila!


Nem elérhető Mersault

  • FĂŠrfiak
  • Tag
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 2
  • :2023 Április, 23, 10:17:34
Re:SzerelĂŠs ĂŠs Tuning
« Válasz #33799 Dátum: 2018 November, 30, 09:23:49 »
Sziasztok!

Érdekelne, hogy az 1.6-os NFT motor (TU5JP) vajon hidrotőkés-e vagy sem?

KĂśszi

 


Google PageRank