Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserélni kell

Szerző Téma: Szerelés és Tuning  (Megtekintve 2473193 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33600 Dátum: 2017 Október, 15, 18:37:03 »

Sziasztok, gondolom már volt milliószor a téma, sajna kevés időm van, valaki le tudna irni
hogyan férhetnék hozzá a legegyszerűbben a féklámpa kapcsolóhoz? Addig persze, elértem, hogy megvan! Biztosítékok, hátsó összes egó jó !

Hello!
A kormányoszlopot le kell engedni, 4 csavar fogja, persze előtt a burkolatokat, stb.
Üdv!
Naplózva

Lacipapo92

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 36
  • Autó színe: 08 szürke
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: tiszaújváros
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33601 Dátum: 2017 Október, 18, 06:43:28 »

Sziasztok olyan kérdésem volna hogy van egy 1.4 sl 97-es peugeotom a vízhőfok fel megy 100fokig is ha terhelés van a motoron de álló helyzetben is hengerfejezve volt már nem hengerfejes ez tuti mik lehetnek még azok az alkatrészek amik ilyeneket probikálhatnak ?
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 268
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33602 Dátum: 2017 Október, 18, 15:17:44 »

Sziasztok olyan kérdésem volna hogy van egy 1.4 sl 97-es peugeotom a vízhőfok fel megy 100fokig is ha terhelés van a motoron de álló helyzetben is hengerfejezve volt már nem hengerfejes ez tuti mik lehetnek még azok az alkatrészek amik ilyeneket probikálhatnak ?

Szia

Az enyém is van hogy eléri a 100°C-ot,de szervizben is azt mondták hogy nem gond.97°C-nál kapcsol a hűtőventi,és mire a "hűtött" víz eléri az érzékelőt addig elérheti ezt a hőfokot.
A probléma akkor kezdődik ha egyáltalán nem kapcsol be a hűtés  whistle
A tippek-trükkök oldalon is van egy részletes leírás a dupla ventilátor működéséről,az alacsony fordulat bekapcsolására ott is 97°C van megadva.

Üdv:Krisztián
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 156
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33603 Dátum: 2017 Október, 19, 09:03:15 »

Köszönöm mindenkinek! Szerintem ezek közül lesz valamelyik, amelyiket sikerül jó áron megcsípni. (Nagy differencia nincs az árakban, ahogy látom.)

Sziasztok!

Csak egy kis közérdekű tanulságot osztanék meg: mivel korábban a fékpedál nyomaspontja eléggé lenn volt (nem volt kielégítő a fékhatás), így azt az információt kaptam a szervizben, hogy a főfékhengert cserélni kell. Volt fékem, mindkét fékkör megvolt, szóval nem volt veszélyes így vezetni, de azért nem volt 100%-os. Ezért is érdeklődtem itt, hogy milyen márkát érdemes választani főfékhengerek közül. Namost végül kiderült, hogy nem kellett cserélni, csak a fékerőszabályzón állítottak (és persze lecserélték a fékolajat). Nagy öröm volt ez, mert a 40e Ft-os összköltség végül így megállhatott 10e Ft-ban. Klassz szerviz, így lehet lojális vevőket szerezni! :)

Szóval ha bárkinél esetleg felmerül a főfékhenger cseréje, előtte mindenképp ellenőrizze a fékerőszabályzót, hátha elég lesz ez is...

 _pug
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 156
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33604 Dátum: 2017 Október, 19, 14:55:54 »

Na, újabb feladat...  :(

Ma megpróbálták feltörni az autót. Valószínűleg megzavarták a gazembereket, mert nem vittek el semmit, a kár "mindössze" annyi, hogy a jobb első autó zárját teljesen kitépték a helyéről, most egy lyuk tátong a zár helyén... Járt így már valaki? Mi a teendő, honnan pótolható a zár?

Budapesten kit tudnátok ajánlani, ahol megcsinálnák?

Köszönöm előre is!
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 156
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33605 Dátum: 2017 Október, 22, 19:36:33 »

Na, újabb feladat...  :(

Ma megpróbálták feltörni az autót. Valószínűleg megzavarták a gazembereket, mert nem vittek el semmit, a kár "mindössze" annyi, hogy a jobb első autó zárját teljesen kitépték a helyéről, most egy lyuk tátong a zár helyén... Járt így már valaki? Mi a teendő, honnan pótolható a zár?

Budapesten kit tudnátok ajánlani, ahol megcsinálnák?

Köszönöm előre is!

Valaki esetleg?
 ???
Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 73
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33606 Dátum: 2017 Október, 24, 15:45:10 »

Sziasztok
Szeretném kérdezni hogy egy 306 Breaknak ami 2001 évjárat és 98 LE benzines mennyi a hengerenkénti kompresszió?
Eszi az olajat, és bár van ereje nem lusta a fogyasztása is nagyon jó hogy a szelepszár szimeringeknél  fogyasztja az olajat. De ha már megnézetem a kompresszióra is kiváncsi lennék.
Köszi előre is.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 171
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33607 Dátum: 2017 Október, 31, 18:12:09 »

Üdv!

Első futóműnél van gondom.
 A bal oldali első futómű felől koppanásokat lehet hallani lassú tempónál, kisebb egyenetlenségnél is. Nyúzópad és teleszkóp vizsgálat nem mutatott semmit sem. Azt mondták, hogy esetleg a stabilizátorpálca  adhatja, de nem az volt. Mi lehet a gond? Toronycsapágy? Az autóban 290 ezer van.
Naplózva

Peugeot9

  • Chef bácsi:)
  • Moderátor
  • Tag
  • ****
  • Népszerűség: 39
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 915
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1997.02
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Ják
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33608 Dátum: 2017 Október, 31, 21:45:57 »

Üdv!

Első futóműnél van gondom.
 A bal oldali első futómű felől koppanásokat lehet hallani lassú tempónál, kisebb egyenetlenségnél is. Nyúzópad és teleszkóp vizsgálat nem mutatott semmit sem. Azt mondták, hogy esetleg a stabilizátorpálca  adhatja, de nem az volt. Mi lehet a gond? Toronycsapágy? Az autóban 290 ezer van.

Kormányösszekötő-gömbfej vagy trapéz gömbfejre érdemes ránézni.Esetleg a lengőkar szilentek
Naplózva
Savanyú a szőlő,mondta az oroszlán és megette a szüretelőket:)

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 171
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33609 Dátum: 2017 November, 01, 11:02:08 »

Kormányösszekötő-gömbfej vagy trapéz gömbfejre érdemes ránézni.Esetleg a lengőkar szilentek
Köszi a tanácsokat!
Naplózva

pythone

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 35
  • Kor: 26
  • Lakóhely: Tiszakanyár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33610 Dátum: 2017 November, 06, 17:36:35 »

Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata arról,hogy mennyire macerás 1.4 motor helyett 1.6-ot betenni? Miket kell cserélni mik a buktatók stb. Tudtommal egyforma a két motor csak azt nem tudom,hogy például hűtőt,vezérlőt stb járulékos dolgokat is kell-e cserélni vele...
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 171
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33611 Dátum: 2017 November, 08, 22:47:57 »

Kormányösszekötő-gömbfej vagy trapéz gömbfejre érdemes ránézni.Esetleg a lengőkar szilentek

Üdv!
 
A lengőkar szilent első szilentje a hunyó. A szilent cseréje macerás?
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 271
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33612 Dátum: 2017 November, 09, 18:55:54 »

Üdv!
 
A lengőkar szilent első szilentje a hunyó. A szilent cseréje macerás?

A lengőkarból elég nehéz kivenni a szilenteket, mivel két ugyanolyan van szembefordítva elöl. A hátsó P szilentet flexxel szoktam levágni, az egyszerűbb. Ha már len van, akkor érdemes cserélni az összes szilenetet rajta.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 171
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33613 Dátum: 2017 November, 09, 23:43:05 »

A lengőkarból elég nehéz kivenni a szilenteket, mivel két ugyanolyan van szembefordítva elöl. A hátsó P szilentet flexxel szoktam levágni, az egyszerűbb. Ha már len van, akkor érdemes cserélni az összes szilenetet rajta.

Köszi a segítséget!
Megszívlelem a kettős cserét.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 171
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33614 Dátum: 2017 November, 11, 12:56:34 »

Üdv!
No, most kezdenék a szilentek cseréjéhez. Tudna valaki valamilyen okos tanácsot adni a két szembefordított szilent kivarázslásához?
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 271
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33615 Dátum: 2017 November, 11, 19:49:37 »

Üdv!
No, most kezdenék a szilentek cseréjéhez. Tudna valaki valamilyen okos tanácsot adni a két szembefordított szilent kivarázslásához?

Eddig ez a módszer vált be a legjobban: gumit gáz forrasztólámpával kiégetni, középső rész kijön. Utána orrfűrésszel óvatosan átvágni a szilent külső gyűrűjét. Utána könnyedén ki lehet ütni.
Másik megoldás, hogy az egyik szilent peremét flexxel levágod és egy irányba kipréseled a kettőt együtt. Viszont melegítés nélkül sosem tudtam megindítani őket...
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 171
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33616 Dátum: 2017 November, 11, 23:36:10 »

Eddig ez a módszer vált be a legjobban: gumit gáz forrasztólámpával kiégetni, középső rész kijön. Utána orrfűrésszel óvatosan átvágni a szilent külső gyűrűjét. Utána könnyedén ki lehet ütni.
Másik megoldás, hogy az egyik szilent peremét flexxel levágod és egy irányba kipréseled a kettőt együtt. Viszont melegítés nélkül sosem tudtam megindítani őket...
Köszi az infót!

Az első verzióban leírtak szerint jártam el. Annyiban volt könnyebb dolgom, hogy a gumiágy olyan tropa volt, hogy szinte magától kijött. Ellenben  a besajtolás megizzasztott.
Naplózva

tgaba

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: ezüst
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 21
  • Lakóhely: kajdacs
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33617 Dátum: 2017 November, 26, 13:19:47 »

Sziasztok vásároltam egy 306 os sedánt és nagyon űl a hátulja hogy lehet meg emelni hogy kb 5-10cm magasabb legyen.köszi.
Naplózva

dancergabor

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 81
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1999.11
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33618 Dátum: 2017 November, 26, 21:17:19 »

Sziasztok vásároltam egy 306 os sedánt és nagyon űl a hátulja hogy lehet meg emelni hogy kb 5-10cm magasabb legyen.köszi.
Szia!
Belenyúltál egy típushibába.
http://www.306klub.hu/forum/index.php/topic,242.msg207347.html#new
A fórumon belül itt olvass vissza és vannak rá tippek is, hogy hol érdemes felújíttatni.
Üdv.
Naplózva

SINI

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: bordo
  • Évjárat: 2000.08
  • Lakóhely: komárom
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Break
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33619 Dátum: 2017 December, 06, 05:51:59 »

Sziasztok! 1.6 benzin 306 fűtő radiátor csere mennyire macera? valaki tudna esetleg valami képet vagy linket? ja meg annyit szeretnék hogy a külső fűtéscső csatlakozása hogy jön le? klimát kell bontani?
Naplózva

Titusz

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1994 12
  • Kor: 44
  • Lakóhely: 6723 szeged
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33620 Dátum: 2017 December, 06, 20:29:08 »

Sziasztok!Olyan problémám van,hogy 1994 1.9td csak teker de nem indul.Mechanikus hibák kiszűrve,a kérdésem az lenne,van-e valami elektromos dolog ami okozhatja ezt?
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 268
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33621 Dátum: 2017 December, 06, 22:26:51 »

Sziasztok!Olyan problémám van,hogy 1994 1.9td csak teker de nem indul.Mechanikus hibák kiszűrve,a kérdésem az lenne,van-e valami elektromos dolog ami okozhatja ezt?

Szia
Nekem az előző kocsimnál (Renault 19 1.9TDi) volt egyszer hasonló,ott az immo tiltott.
Az adagoló előtt van egy elektromos szelep (ami a leállításkor is elzár) érdemes lenne megpróbálni direktbe nyitni (+12V) és úgy megpróbálni beindul-e...
üdv:Krisztián
Naplózva

Titusz

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1994 12
  • Kor: 44
  • Lakóhely: 6723 szeged
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33622 Dátum: 2017 December, 07, 11:56:57 »

Szia,ha a mágnesszelepre gondolsz,az jó.Az immót merre találom?
Szia
Nekem az előző kocsimnál (Renault 19 1.9TDi) volt egyszer hasonló,ott az immo tiltott.
Az adagoló előtt van egy elektromos szelep (ami a leállításkor is elzár) érdemes lenne megpróbálni direktbe nyitni (+12V) és úgy megpróbálni beindul-e...
üdv:Krisztián
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.766
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33623 Dátum: 2017 December, 07, 18:58:40 »

Szia,ha a mágnesszelepre gondolsz,az jó.Az immót merre találom?
Hello!
Bosch vagy Lucas adagolós?
Az imo a mágnesszelpre szokott lenni ráépítve.
Az inerciakapcsolós is meg szokott hibásodni a vezetőoldali toronynál, ez el tudja zárni az üzemanyagot.
Izzítás jó? Kannából próbáltátok indítani? Egyik pillanatról a másikra jött a hiba?
Naplózva

Titusz

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1994 12
  • Kor: 44
  • Lakóhely: 6723 szeged
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33624 Dátum: 2017 December, 10, 09:04:26 »

Szia,bosch adagolós,próbáltam kannából is.Este leálltam,reggel már nem indult.Az inercia kapcsolót merre találom,és hogyan tudnám megnézni,hogy jó-e?Köszönöm
Naplózva

kispiros

  • Négyes
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 86
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.986
  • Autó színe: peros, olyan lemanszos (PEKB/P3KB lemans/ vallelunga red)
  • Évjárat: 1993.06
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33625 Dátum: 2017 December, 11, 13:36:27 »

Szia,bosch adagolós,próbáltam kannából is.Este leálltam,reggel már nem indult.Az inercia kapcsolót merre találom,és hogyan tudnám megnézni,hogy jó-e?Köszönöm
Az inercia kapcsoló, ha jóra gondolok, a benzinesnél a tűzfalnál van, vezető oldalon, a toronynál. Bocs nekem benzinesem van.

piros gomb, ha nem tudod az állapotát, nyomd be.
Naplózva
XN, fapad rulez!
de a végén még autó lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

Bricsa07

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Érd
  • Motor: 1.6 - 100LE
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33626 Dátum: 2017 December, 30, 18:12:12 »

Sziasztok. sajnos elszakadt a vezérműszíj. remélem tudtok segíteni. mihez nyúljak először? Össze tud akadni a motor? egyből motorcserés? az autó egy 98 as s2 1.6 8v .. Köszi előre a segítséget.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 271
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33627 Dátum: 2018 Január, 02, 18:36:33 »

Sziasztok. sajnos elszakadt a vezérműszíj. remélem tudtok segíteni. mihez nyúljak először? Össze tud akadni a motor? egyből motorcserés? az autó egy 98 as s2 1.6 8v .. Köszi előre a segítséget.

Szia.

Általában a szelepek görbülnek el. Megbontás nélkül nem igazán lehet megállapítani. Esetleg kompresszióméréssel, de ahhoz fel kell tenni egy új szíjat. Hengerfejet fel lehet újíttatni, nem muszáj motort cserélni, ha a dugattyúknak nem esett baja.
Naplózva

Bricsa07

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Érd
  • Motor: 1.6 - 100LE
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33628 Dátum: 2018 Január, 02, 19:57:37 »

Szia. Köszi. Elkezdtem már kézzel átforgatni a motort, hogy nem szorul esetleg meg. A hétvégén rádobok egy szíjat. nem menet közben szakadt el szerencsére. alapjáraton járt a motor mikor elszakadt. ugyhogy meglehet hogy még a szelepek sem görbültek el. ráadásul úgy állt meg a vezérmütengely hogy nincs nyitva egy szelep sem, de lehet hogy csak én látom rosszul.. ebben az állásban teljesen át tudom forgatni a főtengelyt és semmi űtközést nem érzékeltem. lehetséges ez? köszi
Naplózva

metalpeget

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6
  • Autó színe: icemetal
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Vas megye
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33629 Dátum: 2018 Január, 03, 18:32:51 »

Sziasztok ! Az ajtókon lévő kárpit (fekete bársony-szerű anyag ) megereszkedett a homorú részeken , levált a kemény hordozó ajtóborításról. Javított valaki ilyent ? Van valami folyékony ragasztó , amivel javítható , és nem üt át az anyagon? köszönöm a segítséget!
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 271
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33630 Dátum: 2018 Január, 03, 19:33:30 »

Szia. Köszi. Elkezdtem már kézzel átforgatni a motort, hogy nem szorul esetleg meg. A hétvégén rádobok egy szíjat. nem menet közben szakadt el szerencsére. alapjáraton járt a motor mikor elszakadt. ugyhogy meglehet hogy még a szelepek sem görbültek el. ráadásul úgy állt meg a vezérmütengely hogy nincs nyitva egy szelep sem, de lehet hogy csak én látom rosszul.. ebben az állásban teljesen át tudom forgatni a főtengelyt és semmi űtközést nem érzékeltem. lehetséges ez? köszi

Az biztos, hogy ha alapjáraton szakad, akkor nagyobb az esély a túlélésre. Van olyan állás, amikor nem, vagy csak részben vannak nyitva a szelepek, de a szakadás után is odafordulhatott. Ez tényleg csak akkor derül ki, ha kipróbálod egy új szíjjal, vagy szét van szedve.
Naplózva

kispiros

  • Négyes
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 86
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.986
  • Autó színe: peros, olyan lemanszos (PEKB/P3KB lemans/ vallelunga red)
  • Évjárat: 1993.06
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33631 Dátum: 2018 Január, 05, 14:07:00 »

Sziasztok ! Az ajtókon lévő kárpit (fekete bársony-szerű anyag ) megereszkedett a homorú részeken , levált a kemény hordozó ajtóborításról. Javított valaki ilyent ? Van valami folyékony ragasztó , amivel javítható , és nem üt át az anyagon? köszönöm a segítséget!
Szia! Ha fekete plüss belsőd van, akkor az egy szivacsos kárpit, ahol a szivacsról feljött a plüss felső rész. Igazából a szivacs is már valószínűleg beporladt alatta, lehet sikerül még hozzáragasztani, lehet jó is lesz, de lehet a ragasztóval jön le a szivacs felső része is. Én találtam egy kárpitost aki cserélte, de kb az 5. volt, aki nem úgy kezdte, hogy a kárpitokat kiszerelve és szétszedve vigyem, azaz a kárpitos felső részt külön amivel ő dolgozik, a műanyag részek szétszedését és összehegesztését meg oldjam én.

Naplózva
XN, fapad rulez!
de a végén még autó lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

Ákka

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33632 Dátum: 2018 Január, 05, 16:50:36 »

Hello!
Nem annyira ide illő, úgyhogy bocs, de nem láttam olyan topicot, amibe fel tudnám tenni a kérdést.
Szóval,  1.9 TD sedan (1995) autóm van. Valakinek van tapasztalata gyereküléssel kapcsolatban? Be lehet kötni? Melyiket?
Olvastam, hogy egyes autókban rövid hátul a biztonsági öv, és nem lehet gyerekülést rögzíteni. A bébihordónkat is alig tudjuk most bekötni, ezért tartok tőle, hogy ez egy ilyen bizonyos rövid verzió... :(
Köszönöm, aki segít!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 268
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33633 Dátum: 2018 Január, 05, 17:04:20 »

Hello!
Nem annyira ide illő, úgyhogy bocs, de nem láttam olyan topicot, amibe fel tudnám tenni a kérdést.
Szóval,  1.9 TD sedan (1995) autóm van. Valakinek van tapasztalata gyereküléssel kapcsolatban? Be lehet kötni? Melyiket?
Olvastam, hogy egyes autókban rövid hátul a biztonsági öv, és nem lehet gyerekülést rögzíteni. A bébihordónkat is alig tudjuk most bekötni, ezért tartok tőle, hogy ez egy ilyen bizonyos rövid verzió... :(
Köszönöm, aki segít!

Szia

Én nem hallottam még olyanról,hogy típusonként változna az öv hosszúsága  ???
Nekem gond nélkül lehetett rögzíteni a hordozót is és most a nagyobb gyerekülést is.  :-!
Ha mégis lenne rövidebb öv verzió,akkor egy későbbi sedanból át lehet rakni a megfelelő hosszúságú szíjat (szerintem).
Üdv:Krisztián
Naplózva

metalpeget

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 6
  • Autó színe: icemetal
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Vas megye
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33634 Dátum: 2018 Január, 05, 20:21:07 »

Szia! Ha fekete plüss belsőd van, akkor az egy szivacsos kárpit, ahol a szivacsról feljött a plüss felső rész. Igazából a szivacs is már valószínűleg beporladt alatta, lehet sikerül még hozzáragasztani, lehet jó is lesz, de lehet a ragasztóval jön le a szivacs felső része is. Én találtam egy kárpitost aki cserélte, de kb az 5. volt, aki nem úgy kezdte, hogy a kárpitokat kiszerelve és szétszedve vigyem, azaz a kárpitos felső részt külön amivel ő dolgozik, a műanyag részek szétszedését és összehegesztését meg oldjam én.
Szia , köszönöm a válaszod! Igen fekete plüss anyag és igazad lesz abban , hogy leválhatott a szivacsról , mert elég vékonynak tűnik így tapintásra , holott emlékszem amikor jó pár éve berheltem valamit az belül az ajtóban , láttam a visszahajtott kárpit jó vastag (ezáltal puha) volt. Hétvégén lebontom az egyik ajtót , megnézem mekkora melo , érdemes-e belefogni. Gondolom le kéne rendesen pucolni a szétporladt szivacsot. Mindenesetre  köszi a segítő szavakat!
Naplózva

kispiros

  • Négyes
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 86
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.986
  • Autó színe: peros, olyan lemanszos (PEKB/P3KB lemans/ vallelunga red)
  • Évjárat: 1993.06
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33635 Dátum: 2018 Január, 05, 21:03:34 »

Hello!
Nem annyira ide illő, úgyhogy bocs, de nem láttam olyan topicot, amibe fel tudnám tenni a kérdést.
Szóval,  1.9 TD sedan (1995) autóm van. Valakinek van tapasztalata gyereküléssel kapcsolatban? Be lehet kötni? Melyiket?
Olvastam, hogy egyes autókban rövid hátul a biztonsági öv, és nem lehet gyerekülést rögzíteni. A bébihordónkat is alig tudjuk most bekötni, ezért tartok tőle, hogy ez egy ilyen bizonyos rövid verzió... :(
Köszönöm, aki segít!
Szia!
Bár nekem fedehátúm van, de lassan "felnő" benne 2 gyerkőc. Nekem nem volt gond az öv hosszúságával semelyik ülésnél, hordozó - belső öves ülés - külső öves ülés - ülésmagasító. Bár a hordozónk még egyszerűbb volt, az újabb isofixes, extra védelemmel ellátott hordozók már lehet nagyobbak, szélesebbek, több öv kell hozzá.
Szerintem a bébihordozóhoz kell a "legtöbb" öv.
Nem gondolnám, hogy a 306-nek különösen rövid lenne az öve.
Naplózva
XN, fapad rulez!
de a végén még autó lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Kor: 26
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33636 Dátum: 2018 Január, 06, 22:44:57 »

Sziasztok!
Nemrég vettem egy 2000-es évj. 5 ajtós 1.4-es benzines 306 XN-t.
Néhány napja elkezdett villogni-világítani a piros STOP a műszerfalon, és ezzel egyidőben bekapcsol a hűtőventilátor (hideg motornál!).
Aztán kialszik a STOP, leáll a ventilátor. Megint kivillan, megint indul a venti. Ezzel szórakozik pár percig.
Menet közben is néha fel-fel villan a STOP, de a kocsi viselkedésén semmit nem veszek észre. Alapjárattal sincs gond.
Hűtővizet 2 hete cseréltettem, a rendszer légtelenítve lett, vízhőfok 90°C fölé nem megy.
Csináltattam autódiagnosztikát, de nem mutatott ki semmit..

Mi lehet a baj? Köszönöm előre is a válaszokat.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 268
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33637 Dátum: 2018 Január, 07, 10:47:49 »

Sziasztok!
Nemrég vettem egy 2000-es évj. 5 ajtós 1.4-es benzines 306 XN-t.
Néhány napja elkezdett villogni-világítani a piros STOP a műszerfalon, és ezzel egyidőben bekapcsol a hűtőventilátor (hideg motornál!).
Aztán kialszik a STOP, leáll a ventilátor. Megint kivillan, megint indul a venti. Ezzel szórakozik pár percig.
Menet közben is néha fel-fel villan a STOP, de a kocsi viselkedésén semmit nem veszek észre. Alapjárattal sincs gond.
Hűtővizet 2 hete cseréltettem, a rendszer légtelenítve lett, vízhőfok 90°C fölé nem megy.
Csináltattam autódiagnosztikát, de nem mutatott ki semmit..

Mi lehet a baj? Köszönöm előre is a válaszokat.

Szia

Olyan mintha a vízhőfok jeladó szórakozna  ???
Első körben én azt próbálnám kimérni/cserélni.

Üdv:Krisztián
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 171
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33638 Dátum: 2018 Január, 07, 17:17:08 »

Üdv és BÚÉK Mindenkinek!

Még most is az első futómű  kopogás a gondom.
Decemberben jegeltem  a dolgot, mert  a lengőkar szilent csere nem oldotta meg a problémát. Újból neki futottam a kopogás kiderítéséhez, elvittem  nyúzató padra egy  Peugeot szervizbe. Ott  azt mondták, hogy a stabilizátor rúd  szilent az, ami adja  a kopogó hangot. Hát megbontottam, de én bizony nem látok a szilenteken semmilyen kopást.Megmozdíthatatlanok  a rúdon, no és, ha ki is cserélném hogyan lehet leszedni, mert a bilincsek levételét követően nem tudok hozzá férni a szilentekhez, hogy azt le tudjam szedni. Egyáltalán le lehet azt onnét így szedni, hogy nem veszem ki a rudat, ami szerintem kiszedhetetlen?  ::)
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 271
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33639 Dátum: 2018 Január, 09, 16:03:26 »

Üdv és BÚÉK Mindenkinek!

Még most is az első futómű  kopogás a gondom.
Decemberben jegeltem  a dolgot, mert  a lengőkar szilent csere nem oldotta meg a problémát. Újból neki futottam a kopogás kiderítéséhez, elvittem  nyúzató padra egy  Peugeot szervizbe. Ott  azt mondták, hogy a stabilizátor rúd  szilent az, ami adja  a kopogó hangot. Hát megbontottam, de én bizony nem látok a szilenteken semmilyen kopást.Megmozdíthatatlanok  a rúdon, no és, ha ki is cserélném hogyan lehet leszedni, mert a bilincsek levételét követően nem tudok hozzá férni a szilentekhez, hogy azt le tudjam szedni. Egyáltalán le lehet azt onnét így szedni, hogy nem veszem ki a rudat, ami szerintem kiszedhetetlen?  ::)

Ha levetted a bilincset, akkor csavarhúzóval szét kell feszíteni a szilentet. Én folyékony szappannal meg szoktam kenni a rudat és akkor könnyen ki lehet húzni olyan helyre, ahol jobban hozzáférsz. Adhat kopogó hangot, de nem jellemző. Biztos, hogy elöl kopog? Engem a hátsó futómű első bakjai szivattak meg, mire rátaláltam, hogy azokkal van a gond.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 171
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33640 Dátum: 2018 Január, 09, 22:19:40 »

Ha levetted a bilincset, akkor csavarhúzóval szét kell feszíteni a szilentet. Én folyékony szappannal meg szoktam kenni a rudat és akkor könnyen ki lehet húzni olyan helyre, ahol jobban hozzáférsz. Adhat kopogó hangot, de nem jellemző. Biztos, hogy elöl kopog? Engem a hátsó futómű első bakjai szivattak meg, mire rátaláltam, hogy azokkal van a gond.

Köszi az infót!

Már orvosoltam a problémát ,vagy, ha pontos szeretnék lenni, vak tyúk is talált szemet.
Mint, ahogyan leírtam szétszedtem a szilent bilincsét, de nekem valahogy nem tűntek annyira megviseltnek a szilentek. Úgy döntöttem visszateszem és más felé kezdek el tapogatózni. Az összeszerelés után kigurultam és hallj  csodát- megszűnt a kopogás! Gondolom valahogy a leszorító bilincs elcsúszhatott és neki ütődhetett a karosszériának és ezért volt a kopogás. Egyébként már volt más autóimnál is probléma  a stabilizátor szilentekkel, de csak kopás szinten, de kopogást nem adtak. Igaz más volt a felfogatás. Közben szembesültem azzal, hogy  az emelő, amit gyárilag az autóhoz adtak bili acélból van, mert az alsó körmös kapaszkodó része berágódott és ELHAJLOTT!  :o.
 Azt sem igazán fogadtam el, hogy a 306-os motorháztető zsanérja elszakadt pedig a csap 8 mm vastag. Azért ez eléggé gáz.
Mondjuk motorikusan nem panaszkodhatok, mert most van benne 295000 km és nem volt semmi gebasz és  a motorolajcserék 15000km-es  szakasza alatt jó ha csíppenti a betöltött mennyiséget. Igaz az olajnívó pálca műanyagja 230000 km-nél megadta magát , az olajteknőben úszkál. Az újat, amit vettem  csak méréskor teszem be. :-))
Naplózva

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Kor: 26
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33641 Dátum: 2018 Január, 13, 19:42:54 »

Szia

Olyan mintha a vízhőfok jeladó szórakozna  ???
Első körben én azt próbálnám kimérni/cserélni.

Üdv:Krisztián

Köszi a választ!
Végül kiderült, hogy kábelköteg egyik vezetéke adta meg magát, elöregedett. Ezért vacakolt a STOP és a hűtőventilátor.
Kicserélték, azóta hibátlan.
Remélem sokáig így is marad, mert jó kis kocsi ez!  :)

Naplózva

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Kor: 26
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33642 Dátum: 2018 Január, 22, 21:16:19 »

Hali!

Megyek egyenletesen 80-nal, és egyik pillanatról a másikra lebukik 0-ra a sebességmutató, majd néhány másodperc múlva újra mutatja az aktuális tempót.
Ezt eddig csak egyszer játszotta el, de szeretném megakadályozni, hogy rendszeressé váljon.


Vélemények?
Naplózva

szlevi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 114
  • Autó színe: Bordó
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Veresegyház
  • Motor: 2.0 - 16V
  • Típus: 3 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33643 Dátum: 2018 Január, 23, 10:35:11 »

Hali!

Megyek egyenletesen 80-nal, és egyik pillanatról a másikra lebukik 0-ra a sebességmutató, majd néhány másodperc múlva újra mutatja az aktuális tempót.
Ezt eddig csak egyszer játszotta el, de szeretném megakadályozni, hogy rendszeressé váljon.


Vélemények?

Szia!

Szerintem tönkre fog menni a sebesség jeladód. Nekem legalábbis ez történt azután a jelenség után, amit írtál.
Olvasd el a kocsink története részben a 306 GTI szlevi részt, abban részletesebben leírtam, hogy jártam.

Üdv, Levente
Naplózva

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 102
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33644 Dátum: 2018 Január, 23, 21:58:16 »

Üdv mindenkinek,

adott egy tegnap vásárolt 2000es évjáratú 2.0HDi szedán 306os.
Hibajelenség a következő: Random leáll a motor.
Amikor először csinálta ezt, indítóztunk, de az istenért nem akart beindulni. Önindító tekert, de nem akarta az igazat. Mintha nem kapott volna üzemanyagot. Eljutottunk hát az üa szivattyú biztosítékához is, ami persze kiment.
Biztosíték csere után a motor azonnal indult. Összepakoltunk és indultunk volna tovább... de ahogy beszállt mindenki és az ajtókat becsuktuk, a motor ismételten, azonnal leállt.
Biztosíték ellenőrzés -> megint kiment. Ismételt csere után a kocsi azonnal pöccre indul.
Oké.... mielőtt elindulunk haza, betárazunk biztosítékból.
Irány haza. Az úton természetesen többször eljátszotta ezt. Ez volt tegnap.

Mai napon további 300Km-t ment a kocsi problémamentesen. Előtte bevitte anyum a Peugeot Fábiánhoz egy szemlére, merthát eléggé kellemetlen volt neki így a tegnapi hazaút. Itt közölték vele, hogy erre volt egy visszahívása a Peugeotnak, ahol a 15A-os biztosítékot le kell cserélni 20A-ra. Megcsinálták, és mondták, hogy nem kell izgulni, most már nem lesz baj. Ez így is volt...mindaddig, amig a 300km-es táv végén be nem szállt két másik ember a kocsiba, és be nem csukták az ajtót. A motor megintcsak leállt. Biztosíték kiment...

Találkozott már vki ilyen effekttel??? mintha (anyósoldali?) ajtócsukásra kimenne az üa szivattyú biztosítéka...
Nekem a benzines Pugjaim nem csináltak még sosem ilyet :-)
Naplózva
1996 306 Roland Garros

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 268
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33645 Dátum: 2018 Január, 23, 22:16:12 »

Üdv mindenkinek,

adott egy tegnap vásárolt 2000es évjáratú 2.0HDi szedán 306os.
Hibajelenség a következő: Random leáll a motor.
Amikor először csinálta ezt, indítóztunk, de az istenért nem akart beindulni. Önindító tekert, de nem akarta az igazat. Mintha nem kapott volna üzemanyagot. Eljutottunk hát az üa szivattyú biztosítékához is, ami persze kiment.
Biztosíték csere után a motor azonnal indult. Összepakoltunk és indultunk volna tovább... de ahogy beszállt mindenki és az ajtókat becsuktuk, a motor ismételten, azonnal leállt.
Biztosíték ellenőrzés -> megint kiment. Ismételt csere után a kocsi azonnal pöccre indul.
Oké.... mielőtt elindulunk haza, betárazunk biztosítékból.
Irány haza. Az úton természetesen többször eljátszotta ezt. Ez volt tegnap.

Mai napon további 300Km-t ment a kocsi problémamentesen. Előtte bevitte anyum a Peugeot Fábiánhoz egy szemlére, merthát eléggé kellemetlen volt neki így a tegnapi hazaút. Itt közölték vele, hogy erre volt egy visszahívása a Peugeotnak, ahol a 15A-os biztosítékot le kell cserélni 20A-ra. Megcsinálták, és mondták, hogy nem kell izgulni, most már nem lesz baj. Ez így is volt...mindaddig, amig a 300km-es táv végén be nem szállt két másik ember a kocsiba, és be nem csukták az ajtót. A motor megintcsak leállt. Biztosíték kiment...

Találkozott már vki ilyen effekttel??? mintha (anyósoldali?) ajtócsukásra kimenne az üa szivattyú biztosítéka...
Nekem a benzines Pugjaim nem csináltak még sosem ilyet :-)

Szia

Szinte biztos hogy valahol valami érintkezési hiba van,azért megy ki (túláram) miatt a biztosíték.
Elképzelhető,hogy az üzemanyag szivattyú kábele a ludas  ???
Itt http://public.servicebox.peugeot.com/docpr/affiche.do?ref=N5D660V01A&refaff=N5D%206%2060V01A&idFct=FCT0306  úgy látszik hogy a közép-box -konzol -alagút  ??? whistle mellett megy a vezeték. Érdemes lenne megnézni,hátha meglesz a hiba forrása  :-!

Üdv:Krisztián
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 329
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.414
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33646 Dátum: 2018 Január, 24, 08:39:49 »

Szia

Szinte biztos hogy valahol valami érintkezési hiba van,azért megy ki (túláram) miatt a biztosíték.
Elképzelhető,hogy az üzemanyag szivattyú kábele a ludas  ???
Itt http://public.servicebox.peugeot.com/docpr/affiche.do?ref=N5D660V01A&refaff=N5D%206%2060V01A&idFct=FCT0306  úgy látszik hogy a közép-box -konzol -alagút  ??? whistle mellett megy a vezeték. Érdemes lenne megnézni,hátha meglesz a hiba forrása  :-!

Üdv:Krisztián

Igen, a középbox jobb oldalán fut hátra az érintett kábelköteg.

Bekarikáztam a szivattyú csatlakozóját és a kesztyűtartó alatti csatlakozókat, amelyek a műszerfali kábelköteghez csatlakoznak.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 329
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.414
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33647 Dátum: 2018 Január, 24, 08:50:06 »

Igen, a középbox jobb oldalán fut hátra az érintett kábelköteg.

Bekarikáztam a szivattyú csatlakozóját és a kesztyűtartó alatti csatlakozókat, amelyek a műszerfali kábelköteghez csatlakoznak.

Nem tudom valamiért nagyban beilleszteni... :(
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 329
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.414
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33648 Dátum: 2018 Január, 24, 09:17:18 »

Nem tudom valamiért nagyban beilleszteni... :(

Még annyit a témához, hogy a kesztyűtartó alatti (barna és piros) csatlakozóknál találkoztam már durván összeégett érintkezőkkel, én ott kezdeném a hibakeresést, ráadásul könnyű ehhez a hozzáférés is. 2000 augusztusában egészen más fajta csatlakozó-párokra váltottak, de szerintem a ti autótok még korábbi fajta S3-as. (Jól sejtem, hogy ez egy bordó XT sedan, elektromos ablakokkal és hátsó ablaktörlővel?)
Naplózva

totocska

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 70
  • Autó színe: ezüst
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 19
  • Lakóhely: csákvár
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33649 Dátum: 2018 Január, 24, 15:28:24 »

Sziasztok!
Segítséget kérek:
vettem egy hónapja egy 15 éves, s3-as 1.4-es kombit 220 000 km-rel.
Egy hét után kivillant és azóta is folyamatosan világít a narancs színű motor öndiagnosztika lámpa. :o
Az alapjárat jó, autó megy, 2000 km-t mentünk vele, semmi extra hiba nem volt érzékelhető eddig.
Hol kezdjem a hibakeresést, avagy?
Üdv.
 _pug
Naplózva
 


Az oldal 0.213 másodperc alatt készült el 32 lekéréssel.