Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserélni kell

Oldalak: 1 ... 671 672 [673]   Le

Szerző Téma: Szerelés és Tuning  (Megtekintve 2219965 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.754
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33600 Dátum: 2017 Október, 15, 18:37:03 »

Sziasztok, gondolom már volt milliószor a téma, sajna kevés időm van, valaki le tudna irni
hogyan férhetnék hozzá a legegyszerűbben a féklámpa kapcsolóhoz? Addig persze, elértem, hogy megvan! Biztosítékok, hátsó összes egó jó !

Hello!
A kormányoszlopot le kell engedni, 4 csavar fogja, persze előtt a burkolatokat, stb.
Üdv!
Naplózva

Lacipapo92

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 34
  • Autó színe: 08 szürke
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: tiszaújváros
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33601 Dátum: 2017 Október, 18, 06:43:28 »

Sziasztok olyan kérdésem volna hogy van egy 1.4 sl 97-es peugeotom a vízhőfok fel megy 100fokig is ha terhelés van a motoron de álló helyzetben is hengerfejezve volt már nem hengerfejes ez tuti mik lehetnek még azok az alkatrészek amik ilyeneket probikálhatnak ?
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 23
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 242
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33602 Dátum: 2017 Október, 18, 15:17:44 »

Sziasztok olyan kérdésem volna hogy van egy 1.4 sl 97-es peugeotom a vízhőfok fel megy 100fokig is ha terhelés van a motoron de álló helyzetben is hengerfejezve volt már nem hengerfejes ez tuti mik lehetnek még azok az alkatrészek amik ilyeneket probikálhatnak ?

Szia

Az enyém is van hogy eléri a 100°C-ot,de szervizben is azt mondták hogy nem gond.97°C-nál kapcsol a hűtőventi,és mire a "hűtött" víz eléri az érzékelőt addig elérheti ezt a hőfokot.
A probléma akkor kezdődik ha egyáltalán nem kapcsol be a hűtés  whistle
A tippek-trükkök oldalon is van egy részletes leírás a dupla ventilátor működéséről,az alacsony fordulat bekapcsolására ott is 97°C van megadva.

Üdv:Krisztián
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 131
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33603 Dátum: 2017 Október, 19, 09:03:15 »

Köszönöm mindenkinek! Szerintem ezek közül lesz valamelyik, amelyiket sikerül jó áron megcsípni. (Nagy differencia nincs az árakban, ahogy látom.)

Sziasztok!

Csak egy kis közérdekű tanulságot osztanék meg: mivel korábban a fékpedál nyomaspontja eléggé lenn volt (nem volt kielégítő a fékhatás), így azt az információt kaptam a szervizben, hogy a főfékhengert cserélni kell. Volt fékem, mindkét fékkör megvolt, szóval nem volt veszélyes így vezetni, de azért nem volt 100%-os. Ezért is érdeklődtem itt, hogy milyen márkát érdemes választani főfékhengerek közül. Namost végül kiderült, hogy nem kellett cserélni, csak a fékerőszabályzón állítottak (és persze lecserélték a fékolajat). Nagy öröm volt ez, mert a 40e Ft-os összköltség végül így megállhatott 10e Ft-ban. Klassz szerviz, így lehet lojális vevőket szerezni! :)

Szóval ha bárkinél esetleg felmerül a főfékhenger cseréje, előtte mindenképp ellenőrizze a fékerőszabályzót, hátha elég lesz ez is...

 _pug
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 131
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33604 Dátum: 2017 Október, 19, 14:55:54 »

Na, újabb feladat...  :(

Ma megpróbálták feltörni az autót. Valószínűleg megzavarták a gazembereket, mert nem vittek el semmit, a kár "mindössze" annyi, hogy a jobb első autó zárját teljesen kitépték a helyéről, most egy lyuk tátong a zár helyén... Járt így már valaki? Mi a teendő, honnan pótolható a zár?

Budapesten kit tudnátok ajánlani, ahol megcsinálnák?

Köszönöm előre is!
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 131
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33605 Dátum: 2017 Október, 22, 19:36:33 »

Na, újabb feladat...  :(

Ma megpróbálták feltörni az autót. Valószínűleg megzavarták a gazembereket, mert nem vittek el semmit, a kár "mindössze" annyi, hogy a jobb első autó zárját teljesen kitépték a helyéről, most egy lyuk tátong a zár helyén... Járt így már valaki? Mi a teendő, honnan pótolható a zár?

Budapesten kit tudnátok ajánlani, ahol megcsinálnák?

Köszönöm előre is!

Valaki esetleg?
 ???
Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 68
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33606 Dátum: 2017 Október, 24, 15:45:10 »

Sziasztok
Szeretném kérdezni hogy egy 306 Breaknak ami 2001 évjárat és 98 LE benzines mennyi a hengerenkénti kompresszió?
Eszi az olajat, és bár van ereje nem lusta a fogyasztása is nagyon jó hogy a szelepszár szimeringeknél  fogyasztja az olajat. De ha már megnézetem a kompresszióra is kiváncsi lennék.
Köszi előre is.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 141
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33607 Dátum: 2017 Október, 31, 18:12:09 »

Üdv!

Első futóműnél van gondom.
 A bal oldali első futómű felől koppanásokat lehet hallani lassú tempónál, kisebb egyenetlenségnél is. Nyúzópad és teleszkóp vizsgálat nem mutatott semmit sem. Azt mondták, hogy esetleg a stabilizátorpálca  adhatja, de nem az volt. Mi lehet a gond? Toronycsapágy? Az autóban 290 ezer van.
Naplózva

Peugeot9

  • Chef bácsi:)
  • Moderátor
  • Tag
  • ****
  • Népszerűség: 39
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 908
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1997.02
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Ják
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33608 Dátum: 2017 Október, 31, 21:45:57 »

Üdv!

Első futóműnél van gondom.
 A bal oldali első futómű felől koppanásokat lehet hallani lassú tempónál, kisebb egyenetlenségnél is. Nyúzópad és teleszkóp vizsgálat nem mutatott semmit sem. Azt mondták, hogy esetleg a stabilizátorpálca  adhatja, de nem az volt. Mi lehet a gond? Toronycsapágy? Az autóban 290 ezer van.

Kormányösszekötő-gömbfej vagy trapéz gömbfejre érdemes ránézni.Esetleg a lengőkar szilentek
Naplózva
Savanyú a szőlő,mondta az oroszlán és megette a szüretelőket:)

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 141
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33609 Dátum: 2017 November, 01, 11:02:08 »

Kormányösszekötő-gömbfej vagy trapéz gömbfejre érdemes ránézni.Esetleg a lengőkar szilentek
Köszi a tanácsokat!
Naplózva

pythone

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 1
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 33
  • Kor: 26
  • Lakóhely: Tiszakanyár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33610 Dátum: 2017 November, 06, 17:36:35 »

Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata arról,hogy mennyire macerás 1.4 motor helyett 1.6-ot betenni? Miket kell cserélni mik a buktatók stb. Tudtommal egyforma a két motor csak azt nem tudom,hogy például hűtőt,vezérlőt stb járulékos dolgokat is kell-e cserélni vele...
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 141
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33611 Dátum: 2017 November, 08, 22:47:57 »

Kormányösszekötő-gömbfej vagy trapéz gömbfejre érdemes ránézni.Esetleg a lengőkar szilentek

Üdv!
 
A lengőkar szilent első szilentje a hunyó. A szilent cseréje macerás?
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 262
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33612 Dátum: 2017 November, 09, 18:55:54 »

Üdv!
 
A lengőkar szilent első szilentje a hunyó. A szilent cseréje macerás?

A lengőkarból elég nehéz kivenni a szilenteket, mivel két ugyanolyan van szembefordítva elöl. A hátsó P szilentet flexxel szoktam levágni, az egyszerűbb. Ha már len van, akkor érdemes cserélni az összes szilenetet rajta.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 141
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33613 Dátum: 2017 November, 09, 23:43:05 »

A lengőkarból elég nehéz kivenni a szilenteket, mivel két ugyanolyan van szembefordítva elöl. A hátsó P szilentet flexxel szoktam levágni, az egyszerűbb. Ha már len van, akkor érdemes cserélni az összes szilenetet rajta.

Köszi a segítséget!
Megszívlelem a kettős cserét.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 141
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33614 Dátum: 2017 November, 11, 12:56:34 »

Üdv!
No, most kezdenék a szilentek cseréjéhez. Tudna valaki valamilyen okos tanácsot adni a két szembefordított szilent kivarázslásához?
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 262
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33615 Dátum: 2017 November, 11, 19:49:37 »

Üdv!
No, most kezdenék a szilentek cseréjéhez. Tudna valaki valamilyen okos tanácsot adni a két szembefordított szilent kivarázslásához?

Eddig ez a módszer vált be a legjobban: gumit gáz forrasztólámpával kiégetni, középső rész kijön. Utána orrfűrésszel óvatosan átvágni a szilent külső gyűrűjét. Utána könnyedén ki lehet ütni.
Másik megoldás, hogy az egyik szilent peremét flexxel levágod és egy irányba kipréseled a kettőt együtt. Viszont melegítés nélkül sosem tudtam megindítani őket...
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 141
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33616 Dátum: 2017 November, 11, 23:36:10 »

Eddig ez a módszer vált be a legjobban: gumit gáz forrasztólámpával kiégetni, középső rész kijön. Utána orrfűrésszel óvatosan átvágni a szilent külső gyűrűjét. Utána könnyedén ki lehet ütni.
Másik megoldás, hogy az egyik szilent peremét flexxel levágod és egy irányba kipréseled a kettőt együtt. Viszont melegítés nélkül sosem tudtam megindítani őket...
Köszi az infót!

Az első verzióban leírtak szerint jártam el. Annyiban volt könnyebb dolgom, hogy a gumiágy olyan tropa volt, hogy szinte magától kijött. Ellenben  a besajtolás megizzasztott.
Naplózva

tgaba

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: ezüst
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 21
  • Lakóhely: kajdacs
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33617 Dátum: 2017 November, 26, 13:19:47 »

Sziasztok vásároltam egy 306 os sedánt és nagyon űl a hátulja hogy lehet meg emelni hogy kb 5-10cm magasabb legyen.köszi.
Naplózva

dancergabor

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 81
  • Autó színe: Ezüst
  • Évjárat: 1999.11
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33618 Dátum: 2017 November, 26, 21:17:19 »

Sziasztok vásároltam egy 306 os sedánt és nagyon űl a hátulja hogy lehet meg emelni hogy kb 5-10cm magasabb legyen.köszi.
Szia!
Belenyúltál egy típushibába.
http://www.306klub.hu/forum/index.php/topic,242.msg207347.html#new
A fórumon belül itt olvass vissza és vannak rá tippek is, hogy hol érdemes felújíttatni.
Üdv.
Naplózva

SINI

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: bordo
  • Évjárat: 2000.08
  • Lakóhely: komárom
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Break
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33619 Dátum: 2017 December, 06, 05:51:59 »

Sziasztok! 1.6 benzin 306 fűtő radiátor csere mennyire macera? valaki tudna esetleg valami képet vagy linket? ja meg annyit szeretnék hogy a külső fűtéscső csatlakozása hogy jön le? klimát kell bontani?
Naplózva

Titusz

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1994 12
  • Kor: 44
  • Lakóhely: 6723 szeged
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33620 Dátum: 2017 December, 06, 20:29:08 »

Sziasztok!Olyan problémám van,hogy 1994 1.9td csak teker de nem indul.Mechanikus hibák kiszűrve,a kérdésem az lenne,van-e valami elektromos dolog ami okozhatja ezt?
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 23
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 242
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33621 Dátum: 2017 December, 06, 22:26:51 »

Sziasztok!Olyan problémám van,hogy 1994 1.9td csak teker de nem indul.Mechanikus hibák kiszűrve,a kérdésem az lenne,van-e valami elektromos dolog ami okozhatja ezt?

Szia
Nekem az előző kocsimnál (Renault 19 1.9TDi) volt egyszer hasonló,ott az immo tiltott.
Az adagoló előtt van egy elektromos szelep (ami a leállításkor is elzár) érdemes lenne megpróbálni direktbe nyitni (+12V) és úgy megpróbálni beindul-e...
üdv:Krisztián
Naplózva

Titusz

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1994 12
  • Kor: 44
  • Lakóhely: 6723 szeged
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33622 Dátum: 2017 December, 07, 11:56:57 »

Szia,ha a mágnesszelepre gondolsz,az jó.Az immót merre találom?
Szia
Nekem az előző kocsimnál (Renault 19 1.9TDi) volt egyszer hasonló,ott az immo tiltott.
Az adagoló előtt van egy elektromos szelep (ami a leállításkor is elzár) érdemes lenne megpróbálni direktbe nyitni (+12V) és úgy megpróbálni beindul-e...
üdv:Krisztián
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.754
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33623 Dátum: 2017 December, 07, 18:58:40 »

Szia,ha a mágnesszelepre gondolsz,az jó.Az immót merre találom?
Hello!
Bosch vagy Lucas adagolós?
Az imo a mágnesszelpre szokott lenni ráépítve.
Az inerciakapcsolós is meg szokott hibásodni a vezetőoldali toronynál, ez el tudja zárni az üzemanyagot.
Izzítás jó? Kannából próbáltátok indítani? Egyik pillanatról a másikra jött a hiba?
Naplózva

Titusz

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1994 12
  • Kor: 44
  • Lakóhely: 6723 szeged
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33624 Dátum: 2017 December, 10, 09:04:26 »

Szia,bosch adagolós,próbáltam kannából is.Este leálltam,reggel már nem indult.Az inercia kapcsolót merre találom,és hogyan tudnám megnézni,hogy jó-e?Köszönöm
Naplózva

kispiros

  • Négyes
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 85
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.979
  • Autó színe: peros, olyan lemanszos (PEKB/P3KB lemans/ vallelunga red)
  • Évjárat: 1993.06
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33625 Dátum: 2017 December, 11, 13:36:27 »

Szia,bosch adagolós,próbáltam kannából is.Este leálltam,reggel már nem indult.Az inercia kapcsolót merre találom,és hogyan tudnám megnézni,hogy jó-e?Köszönöm
Az inercia kapcsoló, ha jóra gondolok, a benzinesnél a tűzfalnál van, vezető oldalon, a toronynál. Bocs nekem benzinesem van.

piros gomb, ha nem tudod az állapotát, nyomd be.
Naplózva
XN, fapad rulez!
de a végén még autó lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

Bricsa07

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Érd
  • Motor: 1.6 - 100LE
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33626 Dátum: 2017 December, 30, 18:12:12 »

Sziasztok. sajnos elszakadt a vezérműszíj. remélem tudtok segíteni. mihez nyúljak először? Össze tud akadni a motor? egyből motorcserés? az autó egy 98 as s2 1.6 8v .. Köszi előre a segítséget.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 262
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33627 Dátum: 2018 Január, 02, 18:36:33 »

Sziasztok. sajnos elszakadt a vezérműszíj. remélem tudtok segíteni. mihez nyúljak először? Össze tud akadni a motor? egyből motorcserés? az autó egy 98 as s2 1.6 8v .. Köszi előre a segítséget.

Szia.

Általában a szelepek görbülnek el. Megbontás nélkül nem igazán lehet megállapítani. Esetleg kompresszióméréssel, de ahhoz fel kell tenni egy új szíjat. Hengerfejet fel lehet újíttatni, nem muszáj motort cserélni, ha a dugattyúknak nem esett baja.
Naplózva

Bricsa07

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 27
  • Lakóhely: Érd
  • Motor: 1.6 - 100LE
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33628 Dátum: 2018 Január, 02, 19:57:37 »

Szia. Köszi. Elkezdtem már kézzel átforgatni a motort, hogy nem szorul esetleg meg. A hétvégén rádobok egy szíjat. nem menet közben szakadt el szerencsére. alapjáraton járt a motor mikor elszakadt. ugyhogy meglehet hogy még a szelepek sem görbültek el. ráadásul úgy állt meg a vezérmütengely hogy nincs nyitva egy szelep sem, de lehet hogy csak én látom rosszul.. ebben az állásban teljesen át tudom forgatni a főtengelyt és semmi űtközést nem érzékeltem. lehetséges ez? köszi
Naplózva

metalpeget

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: ice
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Vas megye
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33629 Dátum: 2018 Január, 03, 18:32:51 »

Sziasztok ! Az ajtókon lévő kárpit (fekete bársony-szerű anyag ) megereszkedett a homorú részeken , levált a kemény hordozó ajtóborításról. Javított valaki ilyent ? Van valami folyékony ragasztó , amivel javítható , és nem üt át az anyagon? köszönöm a segítséget!
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 262
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33630 Dátum: 2018 Január, 03, 19:33:30 »

Szia. Köszi. Elkezdtem már kézzel átforgatni a motort, hogy nem szorul esetleg meg. A hétvégén rádobok egy szíjat. nem menet közben szakadt el szerencsére. alapjáraton járt a motor mikor elszakadt. ugyhogy meglehet hogy még a szelepek sem görbültek el. ráadásul úgy állt meg a vezérmütengely hogy nincs nyitva egy szelep sem, de lehet hogy csak én látom rosszul.. ebben az állásban teljesen át tudom forgatni a főtengelyt és semmi űtközést nem érzékeltem. lehetséges ez? köszi

Az biztos, hogy ha alapjáraton szakad, akkor nagyobb az esély a túlélésre. Van olyan állás, amikor nem, vagy csak részben vannak nyitva a szelepek, de a szakadás után is odafordulhatott. Ez tényleg csak akkor derül ki, ha kipróbálod egy új szíjjal, vagy szét van szedve.
Naplózva

kispiros

  • Négyes
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 85
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.979
  • Autó színe: peros, olyan lemanszos (PEKB/P3KB lemans/ vallelunga red)
  • Évjárat: 1993.06
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33631 Dátum: 2018 Január, 05, 14:07:00 »

Sziasztok ! Az ajtókon lévő kárpit (fekete bársony-szerű anyag ) megereszkedett a homorú részeken , levált a kemény hordozó ajtóborításról. Javított valaki ilyent ? Van valami folyékony ragasztó , amivel javítható , és nem üt át az anyagon? köszönöm a segítséget!
Szia! Ha fekete plüss belsőd van, akkor az egy szivacsos kárpit, ahol a szivacsról feljött a plüss felső rész. Igazából a szivacs is már valószínűleg beporladt alatta, lehet sikerül még hozzáragasztani, lehet jó is lesz, de lehet a ragasztóval jön le a szivacs felső része is. Én találtam egy kárpitost aki cserélte, de kb az 5. volt, aki nem úgy kezdte, hogy a kárpitokat kiszerelve és szétszedve vigyem, azaz a kárpitos felső részt külön amivel ő dolgozik, a műanyag részek szétszedését és összehegesztését meg oldjam én.

Naplózva
XN, fapad rulez!
de a végén még autó lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

Ákka

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Lakóhely: Székesfehérvár
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33632 Dátum: 2018 Január, 05, 16:50:36 »

Hello!
Nem annyira ide illő, úgyhogy bocs, de nem láttam olyan topicot, amibe fel tudnám tenni a kérdést.
Szóval,  1.9 TD sedan (1995) autóm van. Valakinek van tapasztalata gyereküléssel kapcsolatban? Be lehet kötni? Melyiket?
Olvastam, hogy egyes autókban rövid hátul a biztonsági öv, és nem lehet gyerekülést rögzíteni. A bébihordónkat is alig tudjuk most bekötni, ezért tartok tőle, hogy ez egy ilyen bizonyos rövid verzió... :(
Köszönöm, aki segít!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 23
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 242
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33633 Dátum: 2018 Január, 05, 17:04:20 »

Hello!
Nem annyira ide illő, úgyhogy bocs, de nem láttam olyan topicot, amibe fel tudnám tenni a kérdést.
Szóval,  1.9 TD sedan (1995) autóm van. Valakinek van tapasztalata gyereküléssel kapcsolatban? Be lehet kötni? Melyiket?
Olvastam, hogy egyes autókban rövid hátul a biztonsági öv, és nem lehet gyerekülést rögzíteni. A bébihordónkat is alig tudjuk most bekötni, ezért tartok tőle, hogy ez egy ilyen bizonyos rövid verzió... :(
Köszönöm, aki segít!

Szia

Én nem hallottam még olyanról,hogy típusonként változna az öv hosszúsága  ???
Nekem gond nélkül lehetett rögzíteni a hordozót is és most a nagyobb gyerekülést is.  :-!
Ha mégis lenne rövidebb öv verzió,akkor egy későbbi sedanból át lehet rakni a megfelelő hosszúságú szíjat (szerintem).
Üdv:Krisztián
Naplózva

metalpeget

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: ice
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Vas megye
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33634 Dátum: 2018 Január, 05, 20:21:07 »

Szia! Ha fekete plüss belsőd van, akkor az egy szivacsos kárpit, ahol a szivacsról feljött a plüss felső rész. Igazából a szivacs is már valószínűleg beporladt alatta, lehet sikerül még hozzáragasztani, lehet jó is lesz, de lehet a ragasztóval jön le a szivacs felső része is. Én találtam egy kárpitost aki cserélte, de kb az 5. volt, aki nem úgy kezdte, hogy a kárpitokat kiszerelve és szétszedve vigyem, azaz a kárpitos felső részt külön amivel ő dolgozik, a műanyag részek szétszedését és összehegesztését meg oldjam én.
Szia , köszönöm a válaszod! Igen fekete plüss anyag és igazad lesz abban , hogy leválhatott a szivacsról , mert elég vékonynak tűnik így tapintásra , holott emlékszem amikor jó pár éve berheltem valamit az belül az ajtóban , láttam a visszahajtott kárpit jó vastag (ezáltal puha) volt. Hétvégén lebontom az egyik ajtót , megnézem mekkora melo , érdemes-e belefogni. Gondolom le kéne rendesen pucolni a szétporladt szivacsot. Mindenesetre  köszi a segítő szavakat!
Naplózva

kispiros

  • Négyes
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 85
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.979
  • Autó színe: peros, olyan lemanszos (PEKB/P3KB lemans/ vallelunga red)
  • Évjárat: 1993.06
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33635 Dátum: 2018 Január, 05, 21:03:34 »

Hello!
Nem annyira ide illő, úgyhogy bocs, de nem láttam olyan topicot, amibe fel tudnám tenni a kérdést.
Szóval,  1.9 TD sedan (1995) autóm van. Valakinek van tapasztalata gyereküléssel kapcsolatban? Be lehet kötni? Melyiket?
Olvastam, hogy egyes autókban rövid hátul a biztonsági öv, és nem lehet gyerekülést rögzíteni. A bébihordónkat is alig tudjuk most bekötni, ezért tartok tőle, hogy ez egy ilyen bizonyos rövid verzió... :(
Köszönöm, aki segít!
Szia!
Bár nekem fedehátúm van, de lassan "felnő" benne 2 gyerkőc. Nekem nem volt gond az öv hosszúságával semelyik ülésnél, hordozó - belső öves ülés - külső öves ülés - ülésmagasító. Bár a hordozónk még egyszerűbb volt, az újabb isofixes, extra védelemmel ellátott hordozók már lehet nagyobbak, szélesebbek, több öv kell hozzá.
Szerintem a bébihordozóhoz kell a "legtöbb" öv.
Nem gondolnám, hogy a 306-nek különösen rövid lenne az öve.
Naplózva
XN, fapad rulez!
de a végén még autó lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Kor: 26
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33636 Dátum: 2018 Január, 06, 22:44:57 »

Sziasztok!
Nemrég vettem egy 2000-es évj. 5 ajtós 1.4-es benzines 306 XN-t.
Néhány napja elkezdett villogni-világítani a piros STOP a műszerfalon, és ezzel egyidőben bekapcsol a hűtőventilátor (hideg motornál!).
Aztán kialszik a STOP, leáll a ventilátor. Megint kivillan, megint indul a venti. Ezzel szórakozik pár percig.
Menet közben is néha fel-fel villan a STOP, de a kocsi viselkedésén semmit nem veszek észre. Alapjárattal sincs gond.
Hűtővizet 2 hete cseréltettem, a rendszer légtelenítve lett, vízhőfok 90°C fölé nem megy.
Csináltattam autódiagnosztikát, de nem mutatott ki semmit..

Mi lehet a baj? Köszönöm előre is a válaszokat.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 23
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 242
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kecskemét
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33637 Dátum: 2018 Január, 07, 10:47:49 »

Sziasztok!
Nemrég vettem egy 2000-es évj. 5 ajtós 1.4-es benzines 306 XN-t.
Néhány napja elkezdett villogni-világítani a piros STOP a műszerfalon, és ezzel egyidőben bekapcsol a hűtőventilátor (hideg motornál!).
Aztán kialszik a STOP, leáll a ventilátor. Megint kivillan, megint indul a venti. Ezzel szórakozik pár percig.
Menet közben is néha fel-fel villan a STOP, de a kocsi viselkedésén semmit nem veszek észre. Alapjárattal sincs gond.
Hűtővizet 2 hete cseréltettem, a rendszer légtelenítve lett, vízhőfok 90°C fölé nem megy.
Csináltattam autódiagnosztikát, de nem mutatott ki semmit..

Mi lehet a baj? Köszönöm előre is a válaszokat.

Szia

Olyan mintha a vízhőfok jeladó szórakozna  ???
Első körben én azt próbálnám kimérni/cserélni.

Üdv:Krisztián
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 141
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33638 Dátum: 2018 Január, 07, 17:17:08 »

Üdv és BÚÉK Mindenkinek!

Még most is az első futómű  kopogás a gondom.
Decemberben jegeltem  a dolgot, mert  a lengőkar szilent csere nem oldotta meg a problémát. Újból neki futottam a kopogás kiderítéséhez, elvittem  nyúzató padra egy  Peugeot szervizbe. Ott  azt mondták, hogy a stabilizátor rúd  szilent az, ami adja  a kopogó hangot. Hát megbontottam, de én bizony nem látok a szilenteken semmilyen kopást.Megmozdíthatatlanok  a rúdon, no és, ha ki is cserélném hogyan lehet leszedni, mert a bilincsek levételét követően nem tudok hozzá férni a szilentekhez, hogy azt le tudjam szedni. Egyáltalán le lehet azt onnét így szedni, hogy nem veszem ki a rudat, ami szerintem kiszedhetetlen?  ::)
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 262
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33639 Dátum: 2018 Január, 09, 16:03:26 »

Üdv és BÚÉK Mindenkinek!

Még most is az első futómű  kopogás a gondom.
Decemberben jegeltem  a dolgot, mert  a lengőkar szilent csere nem oldotta meg a problémát. Újból neki futottam a kopogás kiderítéséhez, elvittem  nyúzató padra egy  Peugeot szervizbe. Ott  azt mondták, hogy a stabilizátor rúd  szilent az, ami adja  a kopogó hangot. Hát megbontottam, de én bizony nem látok a szilenteken semmilyen kopást.Megmozdíthatatlanok  a rúdon, no és, ha ki is cserélném hogyan lehet leszedni, mert a bilincsek levételét követően nem tudok hozzá férni a szilentekhez, hogy azt le tudjam szedni. Egyáltalán le lehet azt onnét így szedni, hogy nem veszem ki a rudat, ami szerintem kiszedhetetlen?  ::)

Ha levetted a bilincset, akkor csavarhúzóval szét kell feszíteni a szilentet. Én folyékony szappannal meg szoktam kenni a rudat és akkor könnyen ki lehet húzni olyan helyre, ahol jobban hozzáférsz. Adhat kopogó hangot, de nem jellemző. Biztos, hogy elöl kopog? Engem a hátsó futómű első bakjai szivattak meg, mire rátaláltam, hogy azokkal van a gond.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 141
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33640 Dátum: 2018 Január, 09, 22:19:40 »

Ha levetted a bilincset, akkor csavarhúzóval szét kell feszíteni a szilentet. Én folyékony szappannal meg szoktam kenni a rudat és akkor könnyen ki lehet húzni olyan helyre, ahol jobban hozzáférsz. Adhat kopogó hangot, de nem jellemző. Biztos, hogy elöl kopog? Engem a hátsó futómű első bakjai szivattak meg, mire rátaláltam, hogy azokkal van a gond.

Köszi az infót!

Már orvosoltam a problémát ,vagy, ha pontos szeretnék lenni, vak tyúk is talált szemet.
Mint, ahogyan leírtam szétszedtem a szilent bilincsét, de nekem valahogy nem tűntek annyira megviseltnek a szilentek. Úgy döntöttem visszateszem és más felé kezdek el tapogatózni. Az összeszerelés után kigurultam és hallj  csodát- megszűnt a kopogás! Gondolom valahogy a leszorító bilincs elcsúszhatott és neki ütődhetett a karosszériának és ezért volt a kopogás. Egyébként már volt más autóimnál is probléma  a stabilizátor szilentekkel, de csak kopás szinten, de kopogást nem adtak. Igaz más volt a felfogatás. Közben szembesültem azzal, hogy  az emelő, amit gyárilag az autóhoz adtak bili acélból van, mert az alsó körmös kapaszkodó része berágódott és ELHAJLOTT!  :o.
 Azt sem igazán fogadtam el, hogy a 306-os motorháztető zsanérja elszakadt pedig a csap 8 mm vastag. Azért ez eléggé gáz.
Mondjuk motorikusan nem panaszkodhatok, mert most van benne 295000 km és nem volt semmi gebasz és  a motorolajcserék 15000km-es  szakasza alatt jó ha csíppenti a betöltött mennyiséget. Igaz az olajnívó pálca műanyagja 230000 km-nél megadta magát , az olajteknőben úszkál. Az újat, amit vettem  csak méréskor teszem be. :-))
Naplózva

krissz306

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2
  • Autó színe: világoskék
  • Évjárat: 2000
  • Kor: 26
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33641 Dátum: 2018 Január, 13, 19:42:54 »

Szia

Olyan mintha a vízhőfok jeladó szórakozna  ???
Első körben én azt próbálnám kimérni/cserélni.

Üdv:Krisztián

Köszi a választ!
Végül kiderült, hogy kábelköteg egyik vezetéke adta meg magát, elöregedett. Ezért vacakolt a STOP és a hűtőventilátor.
Kicserélték, azóta hibátlan.
Remélem sokáig így is marad, mert jó kis kocsi ez!  :)

Naplózva
Oldalak: 1 ... 671 672 [673]   Fel
 


Az oldal 0.274 másodperc alatt készült el 27 lekéréssel.