Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserélni kell

Oldalak: 1 ... 679 680 [681] 682 683   Le

Szerző Téma: Szerelés és Tuning  (Megtekintve 4925365 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34000 Dátum: 2020 Április, 06, 16:33:46 »

Szia,

Hibakód kiolvasással kezdenék. Addig kár alkatrészeket cserélgetni vaktában. Azok közül amit leírtál, bármelyik lehet.

Szia

A benzinszivattyú nem okoz ilyen hibajelenséget.
A leírtak alapján vagy trafó vagy pedig az egyik injektor (általában az 1es) szórakozik.
Ezeket a köröket pont ugyanezzel a hibajelenséggel már végigfutottam régebben  whistle
Az alkatrészeket tekintve pedig van egy doboz maradék cuccom amiben van működő trafó és 3db bevizsgált és tisztított injektor is amit ha megunok kerülgetni kidobom a kukába de ha valaki hasznát tudja venni akkor szívesebben odaadnám mint kidobnám  :-! csak el kell jönni érte.

üdv:Krisztián
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34001 Dátum: 2020 Április, 06, 18:57:40 »

Szia

A benzinszivattyú nem okoz ilyen hibajelenséget.
A leírtak alapján vagy trafó vagy pedig az egyik injektor (általában az 1es) szórakozik.
Ezeket a köröket pont ugyanezzel a hibajelenséggel már végigfutottam régebben  whistle
Az alkatrészeket tekintve pedig van egy doboz maradék cuccom amiben van működő trafó és 3db bevizsgált és tisztított injektor is amit ha megunok kerülgetni kidobom a kukába de ha valaki hasznát tudja venni akkor szívesebben odaadnám mint kidobnám  :-! csak el kell jönni érte.

üdv:Krisztián

Persze ha van maradék cucc, akkor lehet cserélgetni. De amikor valaki elkezdi megvenni a trafót, aztán az injektorokat, benzinszivattyút, aztán a végén kiderül, hogy valami apróság miatt volt az egész, az kellemetlen nem? Személy szerint jobban szeretek hibakereséssel kezdeni, mint alkatrész cserélgetéssel. (ha nincs ingyen elérhető pótalkatrész...)
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34002 Dátum: 2020 Április, 06, 19:10:16 »

Persze ha van maradék cucc, akkor lehet cserélgetni. De amikor valaki elkezdi megvenni a trafót, aztán az injektorokat, benzinszivattyút, aztán a végén kiderül, hogy valami apróság miatt volt az egész, az kellemetlen nem? Személy szerint jobban szeretek hibakereséssel kezdeni, mint alkatrész cserélgetéssel. (ha nincs ingyen elérhető pótalkatrész...)

Teljes mértékben igazad van és egyet is értek veled  :-! ki kell használni a diagnosztika által adott lehetőségeket.
A leírt jelenséggel sz.pt@m anno én is épp eleget,mire meglett a hiba.A diag nekem akkor a trafóra panaszkodott és az injektorral volt baj.
De bízzunk benne hogy meglesz a hiba oka és újra mozoghat a kis oroszlán :-)
Egyébként az említett doboz cucc bárkinek a rendelkezésére áll akinek szüksége lenne rá,én csak pakolgatom egyik polcról a másikra.
Privátban lehet keresni és összeírom mik maradtak. (pénzt nem kérek érte,de a sört azt szeretem  ;D  :-)) )

üdv:Krisztián
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34003 Dátum: 2020 Április, 08, 12:08:47 »

Most kaptam vissza az autót a szerelőtől.
Rosszabb lett, mint volt. :(
A rázkódás megmaradt, viszont most nagyon enyhén húz balra a kormány ráadásként...
A jobbos féltengely kapott új támasztócsapágyat, mindkét első teleszkóp cserélve lett, toronycsapágyak is, kutyacsontok is.
A szerelő szerint a motor- és sebességváltó tartóbakok teljesen jók, a kerékcsapágyak szintúgy.
Most, az új teleszkópokkal az orra kissé magasan áll. Nekem nem tűnt fel, de a szerelő szerint ez a kezdő hátsó futómű-elhalálozás miatt van, és szerinte a hátsó futómű miatt van a rázkódás is.
Nekem ez furcsán hangzik.
Amit eddig nem jól írtam: sebességfokozat-független, tehát ha negyedikben kihúzatom 95-ig, akkor is csinálja, nem csak ötödikben.

Ezek alapján valami vélemény, sejtés valamelyikőtöknek? Futóműállításra biztosan vinni fogom, no de aztán mi legyen, nem tudom...

Szia Zimu!

Azért lett magasabb az eleje, mert az utángyártott gátlóknak általában 1 cm-es hosszabb a szára, így az egy picit emel, meg ugye új.
A hátsó híd ha rossz lenne, sem okoz ilyet.

Újabb fejlemény: ma futómű-állításon voltam az autóval.
Azt mondták, hogy valami keveset állítottak elöl az összetartáson, és hogy hátul mindkét oldalon 1,5 fok a kerékdőlés, elvileg jó. Semmiféle futómű-tartóbak, vagy egyéb elhasználódott dolgot nem találtak, pedig előtte szóltam, hogy mi is a szituáció. Sajnos ez is olyan műhely, hogy közben nem engednek az autó közelébe.
A munkafelvevő végül még annyit mondott, hogy hátha fűrészfogasan kopottak a gumiabroncsaim, amiatt csinálja.
Ezért kaptam magam, és egy garnitúra mindössze egyetlen szezont futott kölcsön-kerékgarnitúrát felszereltem, és próbaútra vittem.
Minden pontosan ugyanolyan, mint volt, talán a kormány oldalra húzása a futóműállítás óta megszűnt.
A tanácstalanságom teljes. :(

A kerék centírozási hibáját kizárhatjuk.
Nem volt olyan, hogy valamelyik kerék nehezebben ment fel a tehermentesítőre? Mert ha el van ütve kicsit és szorosan megy fel a kerék (kerékcsavarral kell ráhúzatni) az is okozhat ilyet.
Én váltó vagy féltengelyre gyanakodnék, de nem merném biztosra mondani... :-\

Vagy még valamelyik motor-váltó tartóbakra tudok gondolni. Esetleg érdemes lenne megnézni, hogy az utasoldali motortartó alatt nincs-e kirepedezve a lemez, mert nagyobb motoros verzióknál hajlamos.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34004 Dátum: 2020 Április, 08, 12:42:51 »

Szia Zimu!

Azért lett magasabb az eleje, mert az utángyártott gátlóknak általában 1 cm-es hosszabb a szára, így az egy picit emel, meg ugye új.
A hátsó híd ha rossz lenne, sem okoz ilyet.

A kerék centírozási hibáját kizárhatjuk.
Nem volt olyan, hogy valamelyik kerék nehezebben ment fel a tehermentesítőre? Mert ha el van ütve kicsit és szorosan megy fel a kerék (kerékcsavarral kell ráhúzatni) az is okozhat ilyet.
Én váltó vagy féltengelyre gyanakodnék, de nem merném biztosra mondani... :-\

Vagy még valamelyik motor-váltó tartóbakra tudok gondolni. Esetleg érdemes lenne megnézni, hogy az utasoldali motortartó alatt nincs-e kirepedezve a lemez, mert nagyobb motoros verzióknál hajlamos.


Köszi a hozzászólásodért!
Most ott tart az ügy, hogy vettem felújított féltengelyeket, mindkét oldalra.
Szombaton elvileg be is lesznek építve, Sohadani kolléga volt olyan szíves, hogy felajánlotta a szerelést!
Sőt: neki vannak kölcsönbe bontott féltengelyek, először azokkal tervezzük tesztelni, és ha mégsem ott a gond, akkor visszaadják az árát.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34005 Dátum: 2020 Április, 11, 18:39:41 »


Köszi a hozzászólásodért!
Most ott tart az ügy, hogy vettem felújított féltengelyeket, mindkét oldalra.
Szombaton elvileg be is lesznek építve, Sohadani kolléga volt olyan szíves, hogy felajánlotta a szerelést!
Sőt: neki vannak kölcsönbe bontott féltengelyek, először azokkal tervezzük tesztelni, és ha mégsem ott a gond, akkor visszaadják az árát.

Ma megtörtént a várva-várt beavatkozás Sohadani jóvoltából.
Jó lett! :)
Dani, itt is nagyon-nagyon szépen megköszönöm a hatalmas segítségedet!
Ahogy sejthető is volt: az eddigi szerelőm trehány munkát végzett, és a kotyogós féltengelyeimre azt mondta, hogy azok még biztosan jók.
Már a próbaképpen beépített használt féltengelyekkel is teljesen megszűnt a rázkódás.
Ha rá hallgattam volna, akkor most kapott volna egy új hátsó futóművet az autó, és ugyanúgy rezonálna...

Sajnos a motorból még továbbra is folyik az olaj, viszont Dani két szivárgási pontot is beazonosított, tudok merre indulni.

Ennyit az eddigi szerelőmről: odavittem két hibajelenséggel, hogy rázkódik az autó, és folyik az olaj. Elkért munkadíjra 125.000 Ft-ot (az alkatrészeket én vittem), és  bár egy csomó dolgot kicseréltek az autón (tengelykapcsolót is, komplett vezérlést is kapott), mégsem szűnt meg egyik sem. :(
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34006 Dátum: 2020 Április, 11, 23:34:24 »

Ma megtörtént a várva-várt beavatkozás Sohadani jóvoltából.
Jó lett! :)
Dani, itt is nagyon-nagyon szépen megköszönöm a hatalmas segítségedet!
Ahogy sejthető is volt: az eddigi szerelőm trehány munkát végzett, és a kotyogós féltengelyeimre azt mondta, hogy azok még biztosan jók.
Már a próbaképpen beépített használt féltengelyekkel is teljesen megszűnt a rázkódás.
Ha rá hallgattam volna, ak angrykor most kapott volna egy új hátsó futóművet az autó, és ugyanúgy rezonálna...

Sajnos a motorból még továbbra is folyik az olaj, viszont Dani két szivárgási pontot is beazonosított, tudok merre indulni.

Ennyit az eddigi szerelőmről: odavittem két hibajelenséggel, hogy rázkódik az autó, és folyik az olaj. Elkért munkadíjra 125.000 Ft-ot (az alkatrészeket én vittem), és  bár egy csomó dolgot kicseréltek az autón (tengelykapcsolót is, komplett vezérlést is kapott), mégsem szűnt meg egyik sem. :(

Örülök, hogy meggyógyult az autód! Az eddigi szerelődet pedig remélem, elkerülöd jó messzire a jövőben, és találsz egy valódi hozzáértőt. (És akkor még örülhet, ha ennyivel megússza...)
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34007 Dátum: 2020 Április, 12, 09:04:12 »

Ma megtörtént a várva-várt beavatkozás Sohadani jóvoltából.
Jó lett! :)
Dani, itt is nagyon-nagyon szépen megköszönöm a hatalmas segítségedet!
Ahogy sejthető is volt: az eddigi szerelőm trehány munkát végzett, és a kotyogós féltengelyeimre azt mondta, hogy azok még biztosan jók.
Már a próbaképpen beépített használt féltengelyekkel is teljesen megszűnt a rázkódás.
Ha rá hallgattam volna, akkor most kapott volna egy új hátsó futóművet az autó, és ugyanúgy rezonálna...

Sajnos a motorból még továbbra is folyik az olaj, viszont Dani két szivárgási pontot is beazonosított, tudok merre indulni.

Ennyit az eddigi szerelőmről: odavittem két hibajelenséggel, hogy rázkódik az autó, és folyik az olaj. Elkért munkadíjra 125.000 Ft-ot (az alkatrészeket én vittem), és  bár egy csomó dolgot kicseréltek az autón (tengelykapcsolót is, komplett vezérlést is kapott), mégsem szűnt meg egyik sem. :(

Szívesen. Örülök, hogy megoldódott. :)
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34008 Dátum: 2020 Április, 12, 11:11:28 »

Ma megtörtént a várva-várt beavatkozás Sohadani jóvoltából.
Jó lett! :)
Dani, itt is nagyon-nagyon szépen megköszönöm a hatalmas segítségedet!
Ahogy sejthető is volt: az eddigi szerelőm trehány munkát végzett, és a kotyogós féltengelyeimre azt mondta, hogy azok még biztosan jók.
Már a próbaképpen beépített használt féltengelyekkel is teljesen megszűnt a rázkódás.
Ha rá hallgattam volna, akkor most kapott volna egy új hátsó futóművet az autó, és ugyanúgy rezonálna...

Sajnos a motorból még továbbra is folyik az olaj, viszont Dani két szivárgási pontot is beazonosított, tudok merre indulni.

Ennyit az eddigi szerelőmről: odavittem két hibajelenséggel, hogy rázkódik az autó, és folyik az olaj. Elkért munkadíjra 125.000 Ft-ot (az alkatrészeket én vittem), és  bár egy csomó dolgot kicseréltek az autón (tengelykapcsolót is, komplett vezérlést is kapott), mégsem szűnt meg egyik sem. :(
Sajnos sokat lehet szívni hanyag szerelők miatt, de lényeg h jó lett.  ;)
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34009 Dátum: 2020 Május, 05, 20:28:17 »

Sziasztok!

Jól tudom, hogy a normális, még elfogadható olajfogyasztás max. 0,5l/1000 km? (A mostani olajfogyasztásom ~1,5 liter/4500 km.) 1,6 98 LE benzinmotorról van szó.

Köszi!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34010 Dátum: 2020 Május, 05, 20:32:20 »

Sziasztok!

Jól tudom, hogy a normális, még elfogadható olajfogyasztás max. 0,5l/1000 km? (A mostani olajfogyasztásom ~1,5 liter/4500 km.) 1,6 98 LE benzinmotorról van szó.

Köszi!

Szerintem ez már sok, így érdemes megkeresni az okát.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34011 Dátum: 2020 Május, 05, 23:05:23 »

Szerintem ez már sok, így érdemes megkeresni az okát.

Köszi a gyors választ. Valami tipp első körben esetleg? Szimering?
Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 97
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34012 Dátum: 2020 Május, 06, 12:11:18 »

Köszi a gyors választ. Valami tipp első körben esetleg? Szimering?
Szia! Nekem is ugyan ilyen tipusú oroszlánom van,csak nekem 1000 km evett már 1 litert. Hengerfej felújításon esett át.Sikba csiszolás szelep vezető csere szelep csere szimering  csere. és ha már szét lett bontva főtengely csapágy és dugattyú gyűrűk is cserélve lettek.Azóta nem eszi az olajat ,jobb a fogyasztása is és érezhetően fürgébb lett.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34013 Dátum: 2020 Május, 06, 13:22:27 »

Szia! Nekem is ugyan ilyen tipusú oroszlánom van,csak nekem 1000 km evett már 1 litert. Hengerfej felújításon esett át.Sikba csiszolás szelep vezető csere szelep csere szimering  csere. és ha már szét lett bontva főtengely csapágy és dugattyú gyűrűk is cserélve lettek.Azóta nem eszi az olajat ,jobb a fogyasztása is és érezhetően fürgébb lett.

Köszönöm a választ! :) Mindez a műtét mikor esett meg az oroszlánnal? Mennyibe fájt összesen, ha szabad kérdenem?
Naplózva

jocó vezér

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 97
  • Autó színe: Grafit metál
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Baja
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Break
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34014 Dátum: 2020 Május, 07, 16:51:28 »

Köszönöm a választ! :) Mindez a műtét mikor esett meg az oroszlánnal? Mennyibe fájt összesen, ha szabad kérdenem?

Ez tavaly november végé, és  170 ezerben állt meg.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34015 Dátum: 2020 Május, 07, 19:04:30 »

Ez tavaly november végé, és  170 ezerben állt meg.

Köszönöm, jó tudni. Szerintem nálam nem ennyire vészes a helyzet, a menetteljesítményekkel sincs gond. Valószínűleg a túl sok városi és rövid távú használat lehet a ludas, de meg fogom nézetni. Vettem 1 liter olajat mindenesetre (Zimu tanácsára csakis Total Quartzot rakok bele, 7000 10W-40), már bele is öntöttem.

Mindenesetre hasznos tudni a nagyságrendet, ez gyakorlatilag egy motorfelújítás volt akkor Nálad. Nem épp olcsó, de ha hosszú távra tervez az ember a géppel, akkor természetesen megér ennyit. Elnézve a mai túlelektronizált, de rémesen kényelmetlen és bután keményen rugózó, lőrés ablakú kompaktok többségét, nálunk is egy jó ideig marad a 306-os. Szép is, jó is, szerethető is.  ;)
 _pug
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34016 Dátum: 2020 Május, 08, 17:21:40 »

Sziasztok!

Jól tudom, hogy a normális, még elfogadható olajfogyasztás max. 0,5l/1000 km? (A mostani olajfogyasztásom ~1,5 liter/4500 km.) 1,6 98 LE benzinmotorról van szó.

Köszi!

Hello. Km mennyi van az autóban?
Általában szelepszár szimering miatt szokták enni az olajat.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34017 Dátum: 2020 Május, 08, 21:10:58 »

Hello. Km mennyi van az autóban?
Általában szelepszár szimering miatt szokták enni az olajat.

Szia Kolin! 214000 km, valós. Ennek a cseréje mennyi lehet szerinted (anyag+munka)? Komoly meló?
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34018 Dátum: 2020 Május, 29, 10:40:24 »

Szia Kolin! 214000 km, valós. Ennek a cseréje mennyi lehet szerinted (anyag+munka)? Komoly meló?

A szimering nem drága, kb. 8 ezer Ft a 8 db. Ha jól emlékszem volt aki kicserélte hengerfej levétel nélkül, úgy nem vészes. Ha le kell venni akkor a hengerfejet, akkor húzósabb, mert tömítés, csavarok, hengerfej síkolás, meg persze a munkadíj is több.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34019 Dátum: 2020 Május, 29, 13:49:23 »

A szimering nem drága, kb. 8 ezer Ft a 8 db. Ha jól emlékszem volt aki kicserélte hengerfej levétel nélkül, úgy nem vészes. Ha le kell venni akkor a hengerfejet, akkor húzósabb, mert tömítés, csavarok, hengerfej síkolás, meg persze a munkadíj is több.

Köszönöm a választ. Egyelőre várok még ezzel, figyelni fogom a fogyást. Lehet, hogy kipróbálok majd egy új olajat a következő cserénél, hátha megszűnik a dolog, bár vannak kételyeim...
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34020 Dátum: 2020 Május, 29, 18:49:05 »

Sziasztok!

Jól tudom, hogy a normális, még elfogadható olajfogyasztás max. 0,5l/1000 km? (A mostani olajfogyasztásom ~1,5 liter/4500 km.) 1,6 98 LE benzinmotorról van szó.

Köszi!

Szia

Nekem az 1.4-es csinált ilyet,mikor szerelő javaslatára 10w40 olajat raktam bele.Akkor a két olajcsere periódus közt (15EKm) rá kellett tölteni mert lement a minimumig.Visszatértem a Total Quartz 9000 5w40 re és a következő cseréig a min/max jelzés feléig ment le.Szóval én megpróbálnám az 5w40-et,ártani nem árthat.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34021 Dátum: 2020 Május, 29, 21:26:51 »

Szia

Nekem az 1.4-es csinált ilyet,mikor szerelő javaslatára 10w40 olajat raktam bele.Akkor a két olajcsere periódus közt (15EKm) rá kellett tölteni mert lement a minimumig.Visszatértem a Total Quartz 9000 5w40 re és a következő cseréig a min/max jelzés feléig ment le.Szóval én megpróbálnám az 5w40-et,ártani nem árthat.

Köszi Neked is Krisztián, szerintem így fogok tenni, legközelebb kipróbálom!
Naplózva

Gabi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 102
  • Lakóhely: Szombathely
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34022 Dátum: 2020 Június, 11, 20:09:14 »

Sziasztok!
Kuplung szett csere előtt állok. Azt szeretném kérdezni hogy az automata állítású kuplung bowden kiköthető-e úgy hogy az összeszerelés után még újra használható legyen?
Kikötés után nem ugrik-e szét az állító szerkezete?
Van-e lehetőség az esetleges visszaállítására,alaphelyzetbe állítására?
Előre is köszi a segítségeket!
Üdv.
Gabi
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34023 Dátum: 2020 Június, 12, 18:25:38 »

Sziasztok!
Kuplung szett csere előtt állok. Azt szeretném kérdezni hogy az automata állítású kuplung bowden kiköthető-e úgy hogy az összeszerelés után még újra használható legyen?
Kikötés után nem ugrik-e szét az állító szerkezete?
Van-e lehetőség az esetleges visszaállítására,alaphelyzetbe állítására?
Előre is köszi a segítségeket!
Üdv.
Gabi

Szerintem nem tud az szétugrani. De ha véletlenül mégsem klappolna összeépítés után, akkor azt javaslom, hogy manuális utánállításúra cseréld, sokkal megbízhatóbb dolog, és nem utolsó sorban lényegesen olcsóbb is.
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34024 Dátum: 2020 Június, 14, 21:08:31 »

Üdv!
Létezik valamilyen védőburkolat, amit a hűtőradiátor tetejére lehet rögzíteni?
A legfelső kis lemez lamellák már elég csúnyán elgörbültek, gondolom szereléskor/olajcserekor mindig rátenyerelt valaki.
Mintha a radiátor két szélén rögzítési pontok is lennének kialakítva.
Köszönöm.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34025 Dátum: 2020 Június, 30, 06:24:25 »

Sziasztok!
Tapasztaltabb "verdások" segítségét kérném! Az történt, hogy a hátsó üléssort le kellett (volna) döntenem, egy terjedelmesebb tárgy szállítása miatt (hatchback-ről van szó). Az ülőlapokat fel is tudtam hajtani, azzal nem is volt probléma, azonban a háttámlákat nem tudtam teljesen (közel vízszintesig) lehajtani, mert a hátsó fejtámlák útban voltak, konkrétan az első ülések háttámlájába ütköztek.
A megoldás - nyilván - az volna, ha a fejtámlákat kivenném, azonban ez sem szép szóval, sem imádsággal, sem nyers, brutális erővel nem sikerült. (Ésszel meg, annak hiányában, nem próbálkoztam...  ;D)
Szóval ha valaki tudja, hogyan lehet a fejtámlákat hátul kivenni, és ezt megosztaná, annak nagyon hálás volnék!
Előre is köszönöm.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34026 Dátum: 2020 Június, 30, 08:04:26 »

Sziasztok!
Tapasztaltabb "verdások" segítségét kérném! Az történt, hogy a hátsó üléssort le kellett (volna) döntenem, egy terjedelmesebb tárgy szállítása miatt (hatchback-ről van szó). Az ülőlapokat fel is tudtam hajtani, azzal nem is volt probléma, azonban a háttámlákat nem tudtam teljesen (közel vízszintesig) lehajtani, mert a hátsó fejtámlák útban voltak, konkrétan az első ülések háttámlájába ütköztek.
A megoldás - nyilván - az volna, ha a fejtámlákat kivenném, azonban ez sem szép szóval, sem imádsággal, sem nyers, brutális erővel nem sikerült. (Ésszel meg, annak hiányában, nem próbálkoztam...  ;D)
Szóval ha valaki tudja, hogyan lehet a fejtámlákat hátul kivenni, és ezt megosztaná, annak nagyon hálás volnék!
Előre is köszönöm.

A háttámlában lévő furatoknak van egy kis műanyag perselye. Egyik oldalin van egy jól látható rész, amelyet puszta kézzel könnyű benyomni.
Ha ezt megteszed, már jön is könnyedén ki... ;-)
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34027 Dátum: 2020 Június, 30, 10:11:58 »

A háttámlában lévő furatoknak van egy kis műanyag perselye. Egyik oldalin van egy jól látható rész, amelyet puszta kézzel könnyű benyomni.
Ha ezt megteszed, már jön is könnyedén ki... ;-)
Ó, bakter! Azt én kihúzni próbáltam, nem pedig benyomni! Persze, hogy nem sikerült... (A benyomás eszembe sem jutott, pedig ismerem a régi viccet, ami a bolt ajtajára van írva:
- Tolni! Ha nem megy:
- Húzni! Ha így sem megy:
- Zárva... :-))
Hálás köszönetem!
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34028 Dátum: 2020 Augusztus, 09, 22:28:41 »

Sziasztok!

Amíg pár hónapja a hátsó ablaktörlővel gyűlt meg a bajom (egy relét kellett cserélni), most az első ablaktörlő állt meg az M7-esen két törlés között...  :( Mi lehet a baj szerintetek?  ??? Mennyire jellemző hiba ez? Motorcserére készüljek, esetleg megszorult valami? Elég bosszantó ez a sok elektromos nyűg, mert máskülönben az autó hibátlanul és nagyon szerethetően teszi a dolgát.

Köszi előre is választ!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34029 Dátum: 2020 Augusztus, 10, 09:06:52 »

Sziasztok!

Amíg pár hónapja a hátsó ablaktörlővel gyűlt meg a bajom (egy relét kellett cserélni), most az első ablaktörlő állt meg az M7-esen két törlés között...  :( Mi lehet a baj szerintetek?  ??? Mennyire jellemző hiba ez? Motorcserére készüljek, esetleg megszorult valami? Elég bosszantó ez a sok elektromos nyűg, mert máskülönben az autó hibátlanul és nagyon szerethetően teszi a dolgát.

Köszi előre is választ!

Az esetek igen jelentős részében az a gond, hogy az esőcsatorna lefolyója eltömődik falevelektől, stb, aztán megáll a víz, és egy idő után eléri az ablaktörlő motor alját, és utána kinyírja. Sajnos a teljesen korrekt takarításhoz ki kell szerelni az ablaktörlő-mechanikát és a motort is, és teljesen csak úgy férni hozzá.
Ha nem ez a gond, akkor érdemes a kék reléjét, és főleg a relé-foglalatot átnézni, hogy nincs-e beégve?
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34030 Dátum: 2020 Augusztus, 10, 10:21:55 »

Az esetek igen jelentős részében az a gond, hogy az esőcsatorna lefolyója eltömődik falevelektől, stb, aztán megáll a víz, és egy idő után eléri az ablaktörlő motor alját, és utána kinyírja. Sajnos a teljesen korrekt takarításhoz ki kell szerelni az ablaktörlő-mechanikát és a motort is, és teljesen csak úgy férni hozzá.
Ha nem ez a gond, akkor érdemes a kék reléjét, és főleg a relé-foglalatot átnézni, hogy nincs-e beégve?

Köszi Zimu a gyors választ, Rád mindig számíthatok. Nem vagyok egy bütykölős fajta, elviszem szervizbe, nem lehet egy túl nagy munka és remélhetőleg nem is túl költséges. (SOS meg kell csinálnom, mert ez biztonsági eszköz, nem tréfadolog, halaszthatatlan.) A reléket ellenőrizni fogom!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34031 Dátum: 2020 Augusztus, 10, 10:30:16 »

Köszi Zimu a gyors választ, Rád mindig számíthatok. Nem vagyok egy bütykölős fajta, elviszem szervizbe, nem lehet egy túl nagy munka és remélhetőleg nem is túl költséges. (SOS meg kell csinálnom, mert ez biztonsági eszköz, nem tréfadolog, halaszthatatlan.) A reléket ellenőrizni fogom!

Még annyit, hogy a kék relé a biztitábla alatt/mögött van, eléggé elrejtve, feltéve, hogy nincs esőérzékelőd. Ha van esőérzékelő is, akkor nincs kék relé, hanem helyette két fekete normál ötlábú relé van...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34032 Dátum: 2020 Augusztus, 10, 19:50:18 »

Még annyit, hogy a kék relé a biztitábla alatt/mögött van, eléggé elrejtve, feltéve, hogy nincs esőérzékelőd. Ha van esőérzékelő is, akkor nincs kék relé, hanem helyette két fekete normál ötlábú relé van...

Ez a francia lélek: ma délelőtt megnéztem újra, minden hibátlanul működött, és működik azóta is. Nem kellett megnéznem (egyelőre?) a reléket... Annyit tapasztalok, hogy néha mintha nehezebben, erőlködve menne vissza a két kar a nyugalmi helyzetbe, szerintem valahogy akad, nem tudom. Talán tisztítani kéne majd. Szeptemberben megy olajcserére a gép, akkor majd megnézetem, talán addig nem lesz gond. Köszönöm a segítséget!
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34033 Dátum: 2020 Augusztus, 12, 14:29:44 »

Még annyit, hogy a kék relé a biztitábla alatt/mögött van, eléggé elrejtve, feltéve, hogy nincs esőérzékelőd. Ha van esőérzékelő is, akkor nincs kék relé, hanem helyette két fekete normál ötlábú relé van...

Zimu,

Biztos volt már a kérdés, de egy gyors keresés után nem találtam: mikor javasolt cserélni a vezérműszíjat, görgőkkel (ill. Te mikor szoktad cserélni)? Olvastam, hogy a korai 306-osok esetében (a '90-es évek eleji szériáknál) 50e-60e km után célszerű volt cserélni, a benzineseknél. S3 esetében mekkora a csereperiódus? (Most kb. 42e km van az enyémben).
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34034 Dátum: 2020 Augusztus, 13, 08:36:40 »

Zimu,

Biztos volt már a kérdés, de egy gyors keresés után nem találtam: mikor javasolt cserélni a vezérműszíjat, görgőkkel (ill. Te mikor szoktad cserélni)? Olvastam, hogy a korai 306-osok esetében (a '90-es évek eleji szériáknál) 50e-60e km után célszerű volt cserélni, a benzineseknél. S3 esetében mekkora a csereperiódus? (Most kb. 42e km van az enyémben).

Szerintem 60.000 km-nél korábban végképp felesleges. Vagy 6 év, ha keveset autózol. Nem csak görgőt, hanem vízpumpát is szoktam cseréltetni ilyenkor.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34035 Dátum: 2020 Augusztus, 13, 10:31:58 »

Szerintem 60.000 km-nél korábban végképp felesleges. Vagy 6 év, ha keveset autózol. Nem csak görgőt, hanem vízpumpát is szoktam cseréltetni ilyenkor.

Aha, szóval akkor a csereperiódust a későbbiek során sem hosszabbították meg, és az S3-asoknál is javallott a 60e km. Nekem ez különben elég rövidnek tűnik, főleg a 2000-es évek idején, de persze jobb félni, mint megijedni. (A '80-as években is tipikus volt már a 80.000-100.000 km-es csereperiódus. Jellemző kivétel a Fordoknál volt, ott a Zeta-motoroknál kellett 60.000 kilométerenként, vagy előbb cserélni.) A vízpumpa cseréje természetes, persze.
Köszi a választ!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34036 Dátum: 2020 Augusztus, 13, 11:11:12 »

Aha, szóval akkor a csereperiódust a későbbiek során sem hosszabbították meg, és az S3-asoknál is javallott a 60e km. Nekem ez különben elég rövidnek tűnik, főleg a 2000-es évek idején, de persze jobb félni, mint megijedni. (A '80-as években is tipikus volt már a 80.000-100.000 km-es csereperiódus. Jellemző kivétel a Fordoknál volt, ott a Zeta-motoroknál kellett 60.000 kilométerenként, vagy előbb cserélni.) A vízpumpa cseréje természetes, persze.
Köszi a választ!

Elmenne 120.000-et is, de persze gyári cikkszámú cuccokkal, nem kommersz autósbolti alkatrészekkel...
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34037 Dátum: 2020 Október, 30, 22:45:06 »

Sziasztok tanácsot szeretnék kérni hűtőventilátorral kapcsolatban.Relék jók néha napján el is indult de egy ideje megint nem 3 relé a hűtőn jó a barna jeladó jó a ventilátor motor is jó. Egy autóvillamosságis srác szerint a vezető oldalon a műanyag dob alatt van a vezérlése valószínű az krepált be.
Valaki találkozott már hasonlóval? Klimás a 306 de a klima venti sem megy.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34038 Dátum: 2020 Október, 31, 22:14:36 »

Sziasztok tanácsot szeretnék kérni hűtőventilátorral kapcsolatban.Relék jók néha napján el is indult de egy ideje megint nem 3 relé a hűtőn jó a barna jeladó jó a ventilátor motor is jó. Egy autóvillamosságis srác szerint a vezető oldalon a műanyag dob alatt van a vezérlése valószínű az krepált be.
Valaki találkozott már hasonlóval? Klimás a 306 de a klima venti sem megy.

Szia, igen, az a Bitron gyártmányú vezérlőelektronika lehet problémás, főleg a csatlakozója rothadhat be. A vezetőoldali fényszóró alatti lemezre alulról rögzítették, tehát a dobbetétet kivéve lehet hozzáférni. De a bal oldali első nyúlványban lévő körcsatlakozó-pár is hajlamos a kontakthibára, és a hűtő alsó sarkánál (szintén a vezetőoldalon) lévő pici körcsatlakozó-pár is, ez csak a ventillátorokhoz és azok reléihez megy.
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34039 Dátum: 2020 Október, 31, 22:33:35 »

Szia, igen, az a Bitron gyártmányú vezérlőelektronika lehet problémás, főleg a csatlakozója rothadhat be. A vezetőoldali fényszóró alatti lemezre alulról rögzítették, tehát a dobbetétet kivéve lehet hozzáférni. De a bal oldali első nyúlványban lévő körcsatlakozó-pár is hajlamos a kontakthibára, és a hűtő alsó sarkánál (szintén a vezetőoldalon) lévő pici körcsatlakozó-pár is, ez csak a ventillátorokhoz és azok reléihez megy.
Szia köszönöm a választ a vezető oldalon a körcsatlakozó párt ma megnéztem fényes mint a salamon töke de azért befújtam, a vezérlő elektronikát is láttam alulról de azt még nem bolygattam viszont a hűtőn nem láttam csatlakozókat a 2 vezeték megy be a relékhez vagy pedig nem vettem észre majd holnap jobban átnézem.
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34040 Dátum: 2020 November, 07, 17:22:04 »



A képen a 4-es számú O-gyűrű mérete érdekelne a gyújtó trafó tömítése, külön nem kapható.
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34041 Dátum: 2020 December, 09, 16:01:05 »

Sziasztok!
A légszűrőházon lévő kartercsonk egy jó ideje erősen repedt volt, és ma egy kis bütykölés közben le is tört..
Kérdésem, hogy lehet-e így menni vele, amíg nem veszek egy új légszűrőházat, vagy nem tanácsos?

Apropó, légszűrőház. Újat, vagy jó állapotú bontottat ajánlanátok?


Köszönöm a segítséget előre is!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34042 Dátum: 2020 December, 10, 08:22:13 »

Sziasztok!
A légszűrőházon lévő kartercsonk egy jó ideje erősen repedt volt, és ma egy kis bütykölés közben le is tört..
Kérdésem, hogy lehet-e így menni vele, amíg nem veszek egy új légszűrőházat, vagy nem tanácsos?

Apropó, légszűrőház. Újat, vagy jó állapotú bontottat ajánlanátok?


Köszönöm a segítséget előre is!

Bontottat vennék, szerintem teljes értékű...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34043 Dátum: 2020 December, 13, 17:55:30 »

Sziasztok!

Tervezem, hogy tavasszal kicserélem a két első ajtónál lévő gumikédert. Valaki cserélt/cseréltette már? Mennyire drága az új? Hol érdemes beszerezni? Vannak minőségi különbségek, vagy csak gyári kapható? Ezek öntapadósak, vagy spéci ragasztó kell hozzá, esetleg olyan a kialakítás, hogy be lehet valahogy "húzni" a résbe?

Köszönöm a választ!
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34044 Dátum: 2020 December, 13, 20:52:34 »

Hali!
Év végén a következő évi szépészeti/állagmegóvási feladatokat tervezem.
Így én is egy kérdés miatt jöttem fel ma este.

Szóval az enyémnél lötyög a váltókar. Még nem túlzottan zavaró, de már kéne vele foglalkozni.
Jó tudom, ilyenkor kulisszát kellene cserélni?
Valakinél volt már ilyen? Kb. mennyit kell a szerelőnél hagyni a munkáért?
Köszi!
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34045 Dátum: 2020 December, 14, 10:59:09 »

Hali!
Év végén a következő évi szépészeti/állagmegóvási feladatokat tervezem.
Így én is egy kérdés miatt jöttem fel ma este.

Szóval az enyémnél lötyög a váltókar. Még nem túlzottan zavaró, de már kéne vele foglalkozni.
Jó tudom, ilyenkor kulisszát kellene cserélni?
Valakinél volt már ilyen? Kb. mennyit kell a szerelőnél hagyni a munkáért?
Köszi!


Szia!

Nálam volt már kulissza csere. A srác, akitől vettem az autót (és aki maga is autószerelő, sőt, busszerelő volt) többször is cserélte korábban, javította, de végül annyiban hagyta. Ez ilyen, lötyögős. Én megszoktam, engem nem zavar. Együtt lehet élni vele. A korszak Renault-váltóihoz képest szerintem jobbak a PSA váltói. (Vezettem a korszak Clioit, Twingoit, tapasztalat.)
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34046 Dátum: 2020 December, 15, 18:09:51 »


Szia!

Nálam volt már kulissza csere. A srác, akitől vettem az autót (és aki maga is autószerelő, sőt, busszerelő volt) többször is cserélte korábban, javította, de végül annyiban hagyta. Ez ilyen, lötyögős. Én megszoktam, engem nem zavar. Együtt lehet élni vele. A korszak Renault-váltóihoz képest szerintem jobbak a PSA váltói. (Vezettem a korszak Clioit, Twingoit, tapasztalat.)

Szia! Köszönöm a választ. Azt hittem, ennél azért feszesebb volt új korában.
Nekem francia összehasonlítási alapom nem volt, csak egy régi Swiftet és 1. szériás 20 éves Punto-t vezettem előtte.
Azoknál semmi lötyögése nem volt a váltókarnak.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34047 Dátum: 2020 December, 15, 18:48:30 »

Szia! Köszönöm a választ. Azt hittem, ennél azért feszesebb volt új korában.
Nekem francia összehasonlítási alapom nem volt, csak egy régi Swiftet és 1. szériás 20 éves Punto-t vezettem előtte.
Azoknál semmi lötyögése nem volt a váltókarnak.

Fene tudja, engem is zavart korábban, viszont azt is hozzá kell tenni, hogy ez egy eléggé "toleráns", hálás váltó. A legtöbb autó váltója kifejezetten nem szereti, ha minimális gurulás (mondjuk 5 km/h) mellett kettesből egyesbe vált a vezető, de a 306-osé ezt simán bírja, ami szerintem nagy piros pont. Akad olyan közlekedési helyzet, amikor ez indokolt lehet, és ezt jó ilyenkor használni. Én együtt tudok élni a lötyögéssel, de megértem, akit ez zavar.

Valaki a kéderekkel kapcsolatban esetleg?
Naplózva

d33jay

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 9
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 33
  • Lakóhely: 5600 Békéscsaba, Nagy Sándor u. 98
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34048 Dátum: 2020 December, 30, 18:22:12 »

Sziasztok!
 Szükségem lenne egy kis segítségre. 97' 306 SL 20cc27 váltóval szerelt. A váltórúdazat végén lévő kapcsolórudazat gömb vége kiugrik a gumiágyból, és elszáll az összes fokozat. Namármost ez nagyon nem normális addig tiszta, de hogyan lehet javítani? Választó/kapcsolórudazatot találok újat, de a amibe a gömbfej belefekszik gumiperselyt, na azt nem. Elvileg a váltó egyébként szépen működik, ez csak akkor jön elő, ha durván váltanak. Mi lehet a megoldás?
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #34049 Dátum: 2021 Március, 27, 16:35:29 »

Sziasztok!

Kapható még új gumikéder a 306-oshoz? Cserélném mindkét oldalt az ajtók körül, és lenn a küszöböknél is.

Köszi a választ!
Naplózva
 


Az oldal 0.431 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.