Sziasztok!Apróságnak tűnhet, de engem idegesít.Amikor magam felé húzom a szélvédőmosó bajuszkapcsolót, először törölnek egyet szárazon a lapátok, és csak utána jön a folyadék a fúvókákból. Logikusan ennek pont fordítva kéne lenni, hogy ne karcolja össze a szélvédőt.Maga a szivattyú a kar húzásával azonnal működik, mert hallom a zúgását, de folyadékot (teli tartálynál is) csak néhány másodperc késéssel ad.Ezt lehet orvosolni mondjuk egy új relével, vagy egyszerűen gyárilag ilyen?Köszi!
SziaGyárilag ilyen.Mosás után visszafolyik a csőből a tartályba az ablakmosó folyadék és ezért nem jön egyből.Van rá megoldás:létezik visszacsapószelep direkt erre a célramint pl. ez: http://homasita.hu/product/10075615ezt be kell építeni a lehető legközelebb a fúvókához és így szinte egyből jön a mosó mikor elkezdesz mosatni vele.nekem már vagy 6 éve benne van,és tökéletesen teszi a dolgát üdv:Krisztián
Szia!Köszönöm a tanácsot, meg is vettem a szelepet.Mi a beszerelés iránya? Véletlen sem akarom fordítva betenni a csőbe.
OFF*** Fontos! ***https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/12/13/uj_95-os_benzin_magyarorszagon_a_regi_autoknak_art/
Köszi az infót. Tehát a 2000. január 1. előtt gyártott Peugeot-ok számára csak a prémiumbenzin lesz megfelelő.OMV-nél a 95 és MaxxMotion95-re már ki van ragasztva az E10. MaxxMotion 100Plus marad E5-ös.
Üdv!Már régen jártam erre, ami nem jó pont rám nézve , de ez azt is jelenti, hogy az autó mostanában nem produkál problémát. .Én ebben a 2000. január 01. előtt gyártott autók esetében nem igazán látok tisztán. Jó, hogy az én 306-om 2002. 06-án került ki a gyárból, de maga a konstrukció, a motor, az üzemanyagellátó-egység nem hinném, hogy 2000. január 01. utáni lenne. Akkor most hogyan is van ez?
Sziasztok,egy tanácsra lenne szükségem, ha valaki volna olyan jó és véleményt mond.Egy 1.4 benzines autóról van szó, kidobálja az 5. sebességet. Egy Peugeot-szerelővel beszéltem, azt mondta (vizsgálat nélkül), hogy váltócsere. Elkezdtem keresgélni a váltót és egy rendes emberke a nyíregyházi Peugeot-bontóból visszahívott és azt tanácsolta, hogy ha az 5-et dobálja ki, akkor nem biztos, hogy szükséges a váltócsere, mert azt a váltó szétszedése nélkül is esetleg lehet orvosolni egy ún. 5-ös szettel (szinkrongyűrű, kapcsolóvilla és 2 fogaskerék). Úgy tűnt, hogy ért hozzá és tudja miről beszél. Mennyire bonyolult lehet ezt egyáltalán ellenőrizni, hogy tényleg ennyivel megoldható a dolog?Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?? Mert ki tudja, hogy a másik váltó, amit megveszek xx ezer forintért és kicseréltetek majd 50 ezerért, milyen lesz. Az 5. sebesség cseréje meg elvileg biztos olcsóbb, ha nem kell a váltót lebontani hozzá.Köszönöm, ha valaki tanácsot tud adni!Babus TamásSalgótarján
Sziasztok!Rakoncátlankodik a hátsó ablaktörlőm. Volt, hogy hiába kapcsoltam ki a bajuszkapcsolóval, csak ment tovább a kar... Most már bekapcsolni sem tudom. Mennyire típushiba ez? Mire gyanakodjak: a kapcsoló a rossz, vagy a motor? S3-as a gép.Köszi!
Szerintem leginkább a csomagtérajtó átvezető gumiharmonikája alatt lesz a gond.
Hello!A kombi nekem is ezt csinálta valamelyik reggel, közvetlenül mosás után.. Azért az átvezetőre ránézek Én is.
Sziasztok! Segítségeteket kérem! 306 sedan-om van. Tegnap bevásárlás után a szokott módon bepakoltam a csomagtartóba, a meglepetés akkor ért mikor ki akartam belőle pakolni. Nem nyilik, párszor központizárat ki-be kapcsoltam, de semmi. Meg se rezzen, nem is hallom, hogy klattyanna a zár. Kipakolni csak a hátsó üléssor ledöntésével tudtam. Kérdésem az volna, hogy tudom most kinyitni a csomagtérajtót? Van ötletetek?
Sziasztok!A birtokomban van egy 2002 es évjáratú 1.4 benzin sedan peugeot 306. Érdeklődnék hogy ti mit javasoltok hány ezer kmként érdemes cserélni a vezérműszíjat vizpumpával + mennyibe fog kb. fájni munkadíjjal együtt? Esetleg érdemes -e megvenni külön a szettet, ha igen akkor melyik gyártóét?Előre is köszönöm a segítséget!
Szia!Köszi Neked is. Ellenőriztem már, vagyis megigazgattam a gumi átvezetőket mindkét oldalon fenn, de egyelőre a helyzet változatlan, nem történik semmi. Várok még, de ez nélkülözhetetlen funkció, szóval muszáj lesz megcsinálni valahogy.
Na, kiderült: a relé romlott el. Eléggé borsos volt a csere, de muszáj volt...
Hello. Ez az a relé ami közvetlenül a motornál van?
Szia Kolin!Hú, passz. Nem kérdeztem meg. Több relé is lenne? Gyanítom, hogy inkább az lehetett, ami az utastérben van a kormánytól balra lenn, a biztosítékoknál.
A hátsó ablaktörlő reléje közvetlenül az ablaktörlő motor mellett van. A biztosítéktáblánál lévő relé csak az első ablaktörlőket kapcsolja.
Olyan gondom van, hogy nagyjából 90-95 km/órás sebesség között határozottan rezonál az egész autó.Ha lejtőn gyorsulva érem el ezt a sebességet, akkor szinte semennyire nem érezni, csak síkon, illetve emelkedőn. Emelkedőn viszont kb 105 km/ó sebességig.Pár napja cseréltettem kuplungot, és emiatt a váltót is le kellett szerelni, így a féltengelyek is ki voltak szerelve. Lógás nem volt érzékelhető a csuklóknál, a támasztócsapágy is rendben lévőnek tűnt. A kerekek is most lettek frissen centrírozva.A beavatkozások előtt is pontosan ugyanígy rezonált, sem jobban, sem kevésbé.Mire érdemes még odafigyelni? Van valami ötletetek?Az első teleszkópok már a végüket járják, pár hét múlva cserélve lesznek, de nem hinném, hogy azok hibája okozná.
Nekem hirtelen a típus hírhedt hibája, a tűgörgős csapágy okozta hátsó híd probléma ugrott be. De lehet, hogy hülyeséget mondok.Megvan azóta a hiba oka?
Szia Zimu!Első körben a hosszú féltengely csapágyát akartam javasolni. Valami forgó rész fogja szerintem okozni, vagy kerékcsapágy, féltengely, váltó. Esetleg még motortartó bak. Csak 5.-ben csinálja?
Szia Kolin! Igen, csak ötödik fokozatban csinálja. Eltéréseket olyan formában tapasztaltam, hogy sík úton nagyjából 88-95 km/h közti sebességnél jelentkezik, határozott lejtőn egyáltalán nem, határozott emelkedőn viszont egészen 110 km/óra sebességig tart a rezonancia.
Lehet a motor és váltó tartóbakokat nézném meg következő körben, azok sem annyira drágák.
Újabb fejlemény: ma futómű-állításon voltam az autóval.Azt mondták, hogy valami keveset állítottak elöl az összetartáson, és hogy hátul mindkét oldalon 1,5 fok a kerékdőlés, elvileg jó. Semmiféle futómű-tartóbak, vagy egyéb elhasználódott dolgot nem találtak, pedig előtte szóltam, hogy mi is a szituáció. Sajnos ez is olyan műhely, hogy közben nem engednek az autó közelébe.A munkafelvevő végül még annyit mondott, hogy hátha fűrészfogasan kopottak a gumiabroncsaim, amiatt csinálja.Ezért kaptam magam, és egy garnitúra mindössze egyetlen szezont futott kölcsön-kerékgarnitúrát felszereltem, és próbaútra vittem.Minden pontosan ugyanolyan, mint volt, talán a kormány oldalra húzása a futóműállítás óta megszűnt.A tanácstalanságom teljes.
Szia Zimu!Nagyon bosszant, hogy ennyire nem tudsz egyről a kettőre jutni. De most jutott eszembe, hátha tudna Neked segíteni az Autódoktor a Totalcaron. Szoktam olvasgatni a válaszait, eléggé kompetens szakember benyomását kelti. Szerintem egy próbát megérhet első körben, írnék egy levelet neki (ami valószínűleg megjelenne a TC oldalán is), hátha mond egy-két tippet a hiba forrására:Gulyás Márk - www.deltamark.huhttps://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/Lenne még egy javaslatom. Budapesten állítólag ő az egyik legnagyobb PSA-guru. Nem volt még hozzá szerencsém, de mindenképp rajta van azon a listán, ahova komolyabb vagy megoldhatatlannak tűnő hibák esetén fordulnék az elsők között. Ő az:https://www.facebook.com/SzilvaJarmuelektronika/Egy cikk róla:https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2019/05/05/o_javitja_meg_az_autod_amikor_masok_feladjak/Talán érdemes bevállalni egy személyes találkozót is a javulás érdekében, feltéve persze, ha ezekben a koronavírusos időkben ez kivitelezhető. (Bár tudtommal nem álltak le a szervizek.)Sok szerencsét!
Köszi Mersault a segítőkészségedet!Mindazáltal csak legvégső esetben vinném az autómat Szombathelyről Budapestre szervizelési céllal. ;-)Most azon vagyok, hogy olyan szerelőt aláljak, aki egyáltalán hajlandó egy próbaúton részt venni, hogy személyesen érzékelje, hogy milyen fajta rázkódásról van egyáltalán szó...
Természetesen én sem gondoltam, hogy egyből Budapestre gyere emiatt, de végső megoldásként jól jöhet. Tényleg úgy tűnik, hogy az illető az utolsó csavarjukig ismeri a PSA gépeit.Első körben talán érdemes lenne írnod Gulyás Márknak a TC-re, írni mégiscsak gyorsabb és kényelmesebb. Hátha kapsz egy tippet, mi lehet a gond... Sok szerencsét!
Tanácsodat megfogadtam, írtam az Autódoktornak, kíváncsi vagyok, hogy fog-e válaszolni...
Szia ZimurgyVisszaolvasva a hibaleírásodat és az eddig elvégzett javításokat és beállításokat elgondolkoztam azon,hogy biztos valamilyen mechanikai hiba okozhatja-e az adott rázkódást/rezonálást?Nem lehet,hogy valamiféle elektronikai hiba lehet a háttérben?Gyújtás kimaradás vagy keverékképzési probléma miatt maga a motor rezonál?Csak tippelek én is,de persze te érzed hogy konkrétan milyen jellegű a hibajelenség.üdv:Krisztián
Üdv Mindenkinek!Olajcsere előtt állok, körbenéztem a verdát. Az olajszűrőház környékén láttam némi szívalgást, gondolom a ház tömítése engedhet át. Ennek a cseréje mennyire macerás?
Az új szűrőbetéthez új tömítőgyűrű is jár. Ezt a kis horonyba kell illeszteni a műanyag házon, csak ennyi.
Sziasztok!A minap a következőt művelte velem a 306 1.4 -es kecském:Reggel indítottam ekkor minden rendben ment, elindultam majd egyszer csak elkezdett villogni a check engine lámpám + remegett a kocsi. Félreálltam, leállítottam és 5 perc múlva újraindítottam és semmi... eltűnt a hibakép. Eddig 2x csinálta, az utobbi két napban egyszer sem.Már régóta előjövő téma a check engine lámpa (nem villogás!) a katalizátor miatt.Valaki járt már így, mi volt a probléma? Én gyújtáskimaradásra gondolnék... vagy elkezdte megadni magát a benzinszivattyúm?Esetleg érdemes-e először valamiféle tisztítással kezdeni az analízist, tudnátok -e ajánlani valami használható löttyöt? Gondolok itt üzemanyagrendszer, befecskendezés, gyújtógyertyák?Előre is köszönöm!
Szia! Akkor lehet nem jól magyaráztam el. Nem a szűrőbetétet cserélem, azt minden olajcserekor meg szoktam csinálni és a vele adott új gyűrűt is beteszem. A motorblokkra felcsavarozott háznak, amibe a szűrő van annak a tömítéscseréjére kérdeztem rá.
Volna még egy kérdésem.1.6-os 98-LE 8 szelepes TU motornál a szelephézag hideg motornál: szívó. 0,2mm; kipufogó:0,4mm?