Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserélni kell

Oldalak: 1 ... 676 677 [678] 679 680 ... 683   Le

Szerző Téma: Szerelés és Tuning  (Megtekintve 4925351 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33850 Dátum: 2019 Május, 22, 23:30:23 »

A helyedben nem elsősorban kart cserélnék, csak inkább egy feszesebb rugót keresnék. Anno próbálkoztam 51 cm-es lapáttal én is hátul, hogy még a harmadik féklámpánál is töröljön, de nem vált be, a gyári mérethez visszatértem...

Szia zimu,

Bocs, elkerülte a figyelmem a válaszod.
Hm... és hol lehetne feszesebb/erősebb rugót keresni, van tipped? Állítani nem lehet valahogy? Mennyire tipikus hiba lehet ez különben a 306-osoknál?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33851 Dátum: 2019 Május, 23, 14:41:48 »

Szia zimu,

Bocs, elkerülte a figyelmem a válaszod.
Hm... és hol lehetne feszesebb/erősebb rugót keresni, van tipped? Állítani nem lehet valahogy? Mennyire tipikus hiba lehet ez különben a 306-osoknál?

Ez gyakori gond, sokak vannak így.
Külön rugót nyilván nem adnak sehol, így én bontóban random módon keresgélnék bármilyen idegen autóból rövidebb/erősebb rugót...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33852 Dátum: 2019 Május, 23, 21:20:49 »

Ez gyakori gond, sokak vannak így.
Külön rugót nyilván nem adnak sehol, így én bontóban random módon keresgélnék bármilyen idegen autóból rövidebb/erősebb rugót...

Rendben, köszi, így lesz!
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33853 Dátum: 2019 Május, 27, 21:01:27 »

Sziasztok!

Tudom, volt már szó róla, de megkérdezném újra: az ajtók belsején lévő plüss kárpit egyre több helyen válik le, főleg a nagy meleg, napsütés nem tesz jót a folyamatnak... van esetleg valaki, akinek lenne használható tippje? Milyen ragasztóval érdemes próbálkozni? Palmatex?
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33854 Dátum: 2019 Május, 28, 17:05:32 »

Sziasztok!

Tudom, volt már szó róla, de megkérdezném újra: az ajtók belsején lévő plüss kárpit egyre több helyen válik le, főleg a nagy meleg, napsütés nem tesz jót a folyamatnak... van esetleg valaki, akinek lenne használható tippje? Milyen ragasztóval érdemes próbálkozni? Palmatex?

Szia

Nekem ugyanez a problémám,mind a 4 ajtó kárpitja feladta a szolgálatot...
Így kerestem egy kárpitost aki új kárpit anyagot tesz rá,de annyi a munkája hogy csak Június közepén tudja megcsinálni.
A lényeg,hogy 8EFt-ért vállalta el és szerintem ez egy olyan elfogadható összeg hogy nem érdemes házilag szórakozni vele. whistle
A minőségről még nem tudok érdemben mit mondani,de mikor ott voltam akkor is készült egy komplett ajtó szett és az jól nézett ki  biggrin
Ha elkészül teszek fel képet a munkájáról.

Üdv: Krisztián
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33855 Dátum: 2019 Május, 28, 21:49:34 »

Szia

Nekem ugyanez a problémám,mind a 4 ajtó kárpitja feladta a szolgálatot...
Így kerestem egy kárpitost aki új kárpit anyagot tesz rá,de annyi a munkája hogy csak Június közepén tudja megcsinálni.
A lényeg,hogy 8EFt-ért vállalta el és szerintem ez egy olyan elfogadható összeg hogy nem érdemes házilag szórakozni vele. whistle
A minőségről még nem tudok érdemben mit mondani,de mikor ott voltam akkor is készült egy komplett ajtó szett és az jól nézett ki  biggrin
Ha elkészül teszek fel képet a munkájáról.

Üdv: Krisztián

Szia Krisztián,

Köszi a választ! Igen, eléggé úgy tűnik, hogy nem lehet megúszni a dolgot, és a vége egy jó kárpitos lesz. Eléggé idegesítő. Nekem amúgy a gyári szürkésfekete kárpit teljesen megfelelne színben és tapintásban is. Szerinted van ilyen vagy ehhez hasonló anyag? Láttál ilyesmit a kárpitosnál?
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33856 Dátum: 2019 Május, 29, 05:59:20 »

Szia Krisztián,

Köszi a választ! Igen, eléggé úgy tűnik, hogy nem lehet megúszni a dolgot, és a vége egy jó kárpitos lesz. Eléggé idegesítő. Nekem amúgy a gyári szürkésfekete kárpit teljesen megfelelne színben és tapintásban is. Szerinted van ilyen vagy ehhez hasonló anyag? Láttál ilyesmit a kárpitosnál?

Szia
Igen,mutatott pár anyag mintát.
4 különböző színű anyaggal szokott általában dolgozni (leginkább ezeket keresik) de ha más mintára vagy színre van igény akkor katalógusból tud rendelni.
Rendes kárpit anyag,egy vékonyabb szivacs van az alsó részén így egész puha tapintású.
A gyári visszaragasztását is említette (arra 2EFt-ot mondott),de mivel eléggé kopott már,így inkább az újat választottam.
Ha elkészül akkor teszek fel képeket.
üdv:Krisztián
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33857 Dátum: 2019 Május, 29, 14:23:17 »

Szia
Igen,mutatott pár anyag mintát.
4 különböző színű anyaggal szokott általában dolgozni (leginkább ezeket keresik) de ha más mintára vagy színre van igény akkor katalógusból tud rendelni.
Rendes kárpit anyag,egy vékonyabb szivacs van az alsó részén így egész puha tapintású.
A gyári visszaragasztását is említette (arra 2EFt-ot mondott),de mivel eléggé kopott már,így inkább az újat választottam.
Ha elkészül akkor teszek fel képeket.
üdv:Krisztián

Oké, körülnézek majd én is, ha eljön az idő. Egyelőre küzdök még. Attól tartok, hogy ha új is lesz a kárpit majd, nem fog olyan benyomást tenni, mint az eredeti gyári, ami - legalábbis nekem - teljesen megfelel, telitalálat. (Aztán az is lehet, hogy megkísérlek egy kárpitos általi visszaragasztást, hátha lesz olyan tartós, mint a gyári, ami azért bő másfél évtizedig eltart...) Köszi a képeket előre is!
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33858 Dátum: 2019 Május, 30, 08:51:24 »

Èn a gumikat pvc ragasztóval ragasztottam vissza elèg jól megfogta szerintem szövetet is jól fogná.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33859 Dátum: 2019 Május, 30, 09:11:15 »

Èn a gumikat pvc ragasztóval ragasztottam vissza elèg jól megfogta szerintem szövetet is jól fogná.

Köszi. Még gondolkodom, de szerintem hagyom az egészet, mármint házilag nem próbálkozom... rábízom inkább majd egy kárpitosra. Pár ezer forintot megér, csak szép legyen az eredmény.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33860 Dátum: 2019 Június, 02, 19:21:07 »

Sziasztok!

A bal visszapillantó belső állító karja beragadt valamiért, nem tudom állítani a külső tükröt. Szerelhető ez házilag? Mit kell tennem? Köszi.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33861 Dátum: 2019 Június, 04, 08:21:09 »

Sziasztok!

A bal visszapillantó belső állító karja beragadt valamiért, nem tudom állítani a külső tükröt. Szerelhető ez házilag? Mit kell tennem? Köszi.

A belső háromszöget pattintsd le, és látni fogod, hogy egy kis csavar rögzíti az állítókart a fészkébe. Talán ha kiveszed ezt, aztán újra elrendezgeted a bowdeneket, és visszarögzíted az állítókat, újra jó lehet. De nem egy világbajnok megoldás, esetleg érdemes átépíteni elektromosra...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33862 Dátum: 2019 Június, 06, 12:40:03 »

A belső háromszöget pattintsd le, és látni fogod, hogy egy kis csavar rögzíti az állítókart a fészkébe. Talán ha kiveszed ezt, aztán újra elrendezgeted a bowdeneket, és visszarögzíted az állítókat, újra jó lehet. De nem egy világbajnok megoldás, esetleg érdemes átépíteni elektromosra...

Köszi Zimu, meg fogom nézni. Nyitott vagyok minden modernizálásra, de elektromos külső tükör állításra való upgrade-et speciel nem tervezek, szerintem szükségtelen. Tény, hogy tényleg nem a legstabilabb megoldás a manuális kivitelezés, de nagyon ritkán használom. Ha viszont kell, akkor tényleg fontos, szóval muszáj rendben lennie.
Naplózva

Sannze

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 6
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 190
  • Autó színe: Moonstone blue
  • Évjárat: 2006.11
  • Kor: 35
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 2.0HDI
  • Típus: Break
    • Peugeot Klub
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33863 Dátum: 2019 Június, 07, 22:39:54 »

Köszi. Még gondolkodom, de szerintem hagyom az egészet, mármint házilag nem próbálkozom... rábízom inkább majd egy kárpitosra. Pár ezer forintot megér, csak szép legyen az eredmény.

Szia!

Én textilragasztásnál jártam már úgy, hogy átfolyt rajta a ragasztó - persze lehet, csak én nem gondoltam rá. Tényleg érdemes szakemberre bízni.
Naplózva

Bán József

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 96
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 48
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33864 Dátum: 2019 Június, 11, 16:13:51 »

Szervusztok! Az a gondom az autóval, hogy erősebb gázadáskor, vagy emelkedőnek felfele csörögni kezd mostanában a motor.
2000-3000-es fordulaton is. Merre induljak a hibakereseséssel? Nem olyan rég volt vezérlés csere, gyertya csere olajcsere hűtőfolyadék csere ...
Ezek okozhatják esetleg? Egyet változtattak, hogy a 3 pólusú gyertya helyett, gyári egypólusú lett belerakva.
Köszönöm a segítséget előre is!  _pug
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33865 Dátum: 2019 Június, 14, 22:50:16 »

Jó estét!
Produkált egy érdekes dolgot a kocsim.
Beraktam másodikba, ekkor egyszerre kivilágított az olajnyomás, az akkumulátor töltés és a stop lámpa.
Óvatosan emeltem a kuplungot, gázt adtam, de nem reagált rá semmit.
Újbóli gázadásnál aztán hirtelen kialudtak a figyelmeztető fények, ugrott egyet a kocsi és ment tovább mintha mi sem történt volna.
Az egész nem tartott tovább néhány másodpercnél.
Mi lehet ez? Olajpumpa hiba?
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33866 Dátum: 2019 Június, 18, 08:29:39 »

Jó estét!
Produkált egy érdekes dolgot a kocsim.
Beraktam másodikba, ekkor egyszerre kivilágított az olajnyomás, az akkumulátor töltés és a stop lámpa.
Óvatosan emeltem a kuplungot, gázt adtam, de nem reagált rá semmit.
Újbóli gázadásnál aztán hirtelen kialudtak a figyelmeztető fények, ugrott egyet a kocsi és ment tovább mintha mi sem történt volna.
Az egész nem tartott tovább néhány másodpercnél.
Mi lehet ez? Olajpumpa hiba?
Nem pont ilyet, de nagyon hasonlót nálam akkor szokott művelni, ha nagyon meleg a motor (pl. a nagy hőségben, dugóban "tötyölés" közben), a megindulás-megállás közben. Igaz, a töltés visszajelző nem villan be (nálam), de lehet, hogy a generátor nálam jobban tölt, és csak ezért. Az okát még én sem tudtam megfejteni, de engem is érdekel. (Ja, és természetesen az olajszint bőven a minimum jelzés fölött van.)
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33867 Dátum: 2019 Június, 18, 20:30:51 »

Sziasztok ma kis dugoba kerűltem hazafele jövet kigyuladt a stop felirat de addigra szerencse kièrtem a dugobol ès a menetszèl vissza hűtötte a vizet haza èrve kerestem a hiba forrását mièrt nem indult be a ventilátor.
Ezidáig nem találtam meg relèket nèztem a ventilátorok alatt ramaty állapotban van egyik majd holnap cserèlem ma megpucoltam az èrintkezőt de igy sem indul el.Van valahol biztositèka is ami elszálhatot? Nèztem a biztositèktáblát ott nem volt egy sem kiolvadva a motortèrben sem láttam kiolvadva egyett sem.Hol lehet mèg hiba? Idáig működött a ventik kèzzel pörögnek nincsenek beálva..
Válaszokat elöre is köszönöm.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33868 Dátum: 2019 Június, 18, 21:53:48 »

Sziasztok!

Műszakin volt az autó, és kiderült, hogy a lengéscsillapítókra lassan ráfér a csere (mind a négyre). Még csekkolom egy másik helyen is, de ha muszáj, akkor kénytelen vagyok költeni megint. :( (A hátsókat cserélte az előző tulaj kb. 4 éve, AL-KO típus, de azért az eléggé gyanús, hogy ilyen rövid idő alatt tönkre tudnak menni, főleg úgy, hogy nincs gyötörve az autó, és kifejezetten keveset megyünk vele éves szinten).

Ki milyen márkát ajánl, mi vált be? Mennyit érdemes max költeni egy lengéscsillapítóra? Olajos vagy gázos a preferált? Van értelme előre más márkát/típust venni, mint hátra, vagy mind a négy lehet ugyanolyan? Bocs, de ebben a témában teljesen tapasztalatlan vagyok...

Köszi előre is a segítséget!

 _pug
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33869 Dátum: 2019 Június, 20, 12:09:27 »

Sziasztok!

Műszakin volt az autó, és kiderült, hogy a lengéscsillapítókra lassan ráfér a csere (mind a négyre). Még csekkolom egy másik helyen is, de ha muszáj, akkor kénytelen vagyok költeni megint. :( (A hátsókat cserélte az előző tulaj kb. 4 éve, AL-KO típus, de azért az eléggé gyanús, hogy ilyen rövid idő alatt tönkre tudnak menni, főleg úgy, hogy nincs gyötörve az autó, és kifejezetten keveset megyünk vele éves szinten).

Ki milyen márkát ajánl, mi vált be? Mennyit érdemes max költeni egy lengéscsillapítóra? Olajos vagy gázos a preferált? Van értelme előre más márkát/típust venni, mint hátra, vagy mind a négy lehet ugyanolyan? Bocs, de ebben a témában teljesen tapasztalatlan vagyok...

Köszi előre is a segítséget!

 _pug

Elsőt ugyan én még sosem cseréltem (bár hamarosan aktuális lesz nálam is, mivel télen műszakin megemlítették, hogy lassan itt a csere ideje), csak hátsót.
Anno nekem Kayaba gázosakat ajánlottak, így azt vettem, és valószínűleg az elsők is azok lesznek majd.

A hátsók 2011-ben 25.976 Ft-ba kerültek (komoly kedvezménnyel), szóval nem olcsó gyártó ez...
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33870 Dátum: 2019 Június, 22, 15:41:41 »

Űdvözletem mindenkinek!
Sajnos a hűtőventilátorokkal mèg mindig sz.po ágon vagyunk...
Relèk jók elektromos ablakkal leprobáltam mindhármat nem csak kimèrtűk.
A barna jeladoról a csatit lehúzva relèk felső ès alsó lábain ott a 12 v.
Víz le engedèse nèlkűl engednek annyit hogy a hűtöt kimozditva le lehesen szedni róla a ventiket?
Kiváncsi vagyok hogy direktbe kötve működnek e vagy máshol kellene keresni a hibát esetleg.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33871 Dátum: 2019 Június, 22, 20:49:24 »

Űdvözletem mindenkinek!
Sajnos a hűtőventilátorokkal mèg mindig sz.po ágon vagyunk...
Relèk jók elektromos ablakkal leprobáltam mindhármat nem csak kimèrtűk.
A barna jeladoról a csatit lehúzva relèk felső ès alsó lábain ott a 12 v.
Víz le engedèse nèlkűl engednek annyit hogy a hűtöt kimozditva le lehesen szedni róla a ventiket?
Kiváncsi vagyok hogy direktbe kötve működnek e vagy máshol kellene keresni a hibát esetleg.

Szia

Le lehet venni egyben a kerettel együtt.Kicsit macerás és 2 emberes a mutatvány de nem lehetetlen  whistle
Lökhárítót le kell venni,felülről ki kell akasztani a tartó keretet és alulról a hűtőt meg lehet emelni annyira hogy a ventilátor tartó keretének az alsó rögzítő gumibak-ból ki lehet venni.
De ha még nem próbáltad,akkor úgy is megnézheted a működését,hogy járó motornál a vízhőmérséklet jeladóról lehúzod a csatlakozót.Ilyenkor mindkét motornak el kell indulnia a max fordulaton. (ha klímás akkor a klíma bekapcsolására is el kell indulniuk lassú fordulaton).

üdv:Krisztián
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33872 Dátum: 2019 Június, 23, 08:39:13 »

Szia köszi a választ a barna jeladóra gondolsz igaz? Mert ahogy nèztem a kèk mutatja a hömèrsèkletet,felette talán sárga nem tudom talán a stop feliratèt,elöl meg a barnát ha lehúzom akkor megy a 12 volt a ventiknek a relèkhez.
Klimás igen beinditva nem probáltam csak gyujtáson ugy nem ment egyik sem.
Lökháritora èn is gondoltam tegnap el is kezdtem szètszedni lámpákat kiszedtem de a lökháritó alsó csavarjához nem fèrtem hozzá.Sajnos az aknámra most nem tudok rá állni mert egy ford lakatolása van akcióban, majd ha felszabadul az akna jobban szètszedem .
Köszönöm a választ !

Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33873 Dátum: 2019 Június, 23, 11:21:30 »

Szia köszi a választ a barna jeladóra gondolsz igaz? Mert ahogy nèztem a kèk mutatja a hömèrsèkletet,felette talán sárga nem tudom talán a stop feliratèt,elöl meg a barnát ha lehúzom akkor megy a 12 volt a ventiknek a relèkhez.
Klimás igen beinditva nem probáltam csak gyujtáson ugy nem ment egyik sem.
Lökháritora èn is gondoltam tegnap el is kezdtem szètszedni lámpákat kiszedtem de a lökháritó alsó csavarjához nem fèrtem hozzá.Sajnos az aknámra most nem tudok rá állni mert egy ford lakatolása van akcióban, majd ha felszabadul az akna jobban szètszedem .
Köszönöm a választ !

Szia
A hőfokjeladóra gondoltam,az enyémen kék csati.Közvetlen a termosztát előtt van,ha járó motornál lehúzod a csatit akkor el kell indítania a ventiket max fordulaton.Szintén járó motornál ha bekapcsolod  a klímát akkor annak is be kell kapcsolnia a ventit,de itt "csak" lassú fordulaton mennek.
A lökhárítót 4db csavar fogja,viszonylag könnyen hozzá lehet férni,de a lámpákat nem feltétlenül kell kivenni hozzá.Viszont a lámpák alatti díszcsíkot/takaró műanyagot viszont óvatosan nem árt levenni,nehogy eltörjön a tartó műanyag.
Ha egyik venti sem megy,akkor szerintem nem a motorok adták meg magukat,hanem valamelyik kábel lesz a ludas szerintem.De ha kiveszed akkor már egyszerűen ki lehet próbálni őket,csak vigyázz mert eléggé gyorsak (egy kézzel igen bele kellett kapaszkodnom hogy ne legyen drón belőle  biggrin ).

üdv:Krisztián
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33874 Dátum: 2019 Június, 23, 20:14:04 »

Kösz sajnos az lesz a jeladóról leszedtem járo motornál de semmi a klimát is bekapcsoltam azzal sem.
Amire mèg gondolok mikor a kettős relèvel  volt problèma akkor az aku alatt ami van kőr alaku csatlakozot leszedte az autóvillamoságis srác ahogy nèztem onnan megy a vezetèk a ventikhez is.Gondoltam ott kontakt hibára,ami miatt nem tartom valószinűnek ezt mert a relèket kivève ès barna csatit lehúzva gyújtáson relèk saruiban ott a 12 v most vagy onnan nem megy tovább amit mondasz esetleg onnan elèget vagy megszakadt a kábel vagy tènyleg kifekűdt mindkèt motor.Holnap ha lesz annyi időm kiszedem őket.A srác akitől vettem itt volt ma aztán ő is a barna csatit húzta le hogy tegyem gyújtásra,meglepödött hogy nem indultak el mondta neki egyszer volt ilyen akkor a relèket kellet megmozgatni lehuzta a csatit ès forogtak.De majd megkeresem a hibát :) idáig is meglett az összes hiba gyógyitva.Legfeljebb ha megfekűdt a venti rendelek a lengyelektől újat.A lengőkarokat is onnan rendeltem 9 e ft volt darabja kompleten.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33875 Dátum: 2019 Június, 24, 08:21:26 »

Kösz sajnos az lesz a jeladóról leszedtem járo motornál de semmi a klimát is bekapcsoltam azzal sem.
Amire mèg gondolok mikor a kettős relèvel  volt problèma akkor az aku alatt ami van kőr alaku csatlakozot leszedte az autóvillamoságis srác ahogy nèztem onnan megy a vezetèk a ventikhez is.Gondoltam ott kontakt hibára,ami miatt nem tartom valószinűnek ezt mert a relèket kivève ès barna csatit lehúzva gyújtáson relèk saruiban ott a 12 v most vagy onnan nem megy tovább amit mondasz esetleg onnan elèget vagy megszakadt a kábel vagy tènyleg kifekűdt mindkèt motor.Holnap ha lesz annyi időm kiszedem őket.A srác akitől vettem itt volt ma aztán ő is a barna csatit húzta le hogy tegyem gyújtásra,meglepödött hogy nem indultak el mondta neki egyszer volt ilyen akkor a relèket kellet megmozgatni lehuzta a csatit ès forogtak.De majd megkeresem a hibát :) idáig is meglett az összes hiba gyógyitva.Legfeljebb ha megfekűdt a venti rendelek a lengyelektől újat.A lengőkarokat is onnan rendeltem 9 e ft volt darabja kompleten.

Klímás S2-höz szerintem ez egy jó leírás, javaslom nézd át:
http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/electric/ac306/coolfan2/fanop1.htm
Szépen bemutatja lassú és gyors fokozaton is az áram útját.
A hűtő vezetőoldali alsó sarkánál is van egy pici (8, vagy 9 kamrás) körcsatlakozó-pár, azt is javaslom, hogy nézd meg, már találkoztam ottani szétrothadt érintkezőkkel is. Aztán a vezetőoldalon a bal első kerékjárati dobbetétet kivéve/félrahajtva férsz hozzá a ventilátorvezérlő Bitron-dobozhoz. Ez a fényszóró alatti lemezre alulról van felcsavarozva. Ennek is tönkre tud menni a csatlakozója. Maga az elektronika kevésbé, az stabil cucc.
Naplózva

Jampy

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 29
  • Autó színe: fehèr
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 39
  • Lakóhely: budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33876 Dátum: 2019 Június, 24, 22:38:15 »

Köszönöm a segítsèget! Ha sikerűl megtalálni a problèmát jelzem mi volt.
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33877 Dátum: 2019 Augusztus, 03, 23:37:19 »

Nem pont ilyet, de nagyon hasonlót nálam akkor szokott művelni, ha nagyon meleg a motor (pl. a nagy hőségben, dugóban "tötyölés" közben), a megindulás-megállás közben. Igaz, a töltés visszajelző nem villan be (nálam), de lehet, hogy a generátor nálam jobban tölt, és csak ezért. Az okát még én sem tudtam megfejteni, de engem is érdekel. (Ja, és természetesen az olajszint bőven a minimum jelzés fölött van.)

Meglett a figyelmeztető fények időnkénti felvillanásának az oka! A lambdaszonda adta be a kulcsot, ez okozta a galibát.
Márkaszervizben ez drága mulatság volt, de ha újabb 18 évet kibír, akkor nem lesz egy rossz szavam sem.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33878 Dátum: 2019 Augusztus, 11, 13:40:53 »

Sziasztok!

Mostanában csinálja azt az autó, főleg ezekben a hőséges időkbe és dugóban, hogy az addig a 90 fokra szegezett vízhőmérséklet-mutató lassan elindul magasabb hőmérséklet irányába. Nem tudom, pontosan hány foknál van a következő beosztás (95 fok?!), de elmegy odáig, egy kicsit tovább is. Eléggé aggasztó jelenség, első alkalommal még ijedtemben a belső fűtést is bekapcsoltam... A termosztáttal minden oké, a ventik is mennek, a hűtővíz szintje is közel van a maximumhoz, szóval nem tudom, mi lehet a baj. Ez mennyire jellemző? Normális szerintetek? Ne foglalkozzak vele? Nem forrt fel a víz, amint elindulok, visszamegy 80 ill. 90 fokra a hűtővíz.
Naplózva

sohadani

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 26
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 278
  • Autó színe: Zöld
  • Évjárat: 1995
  • Lakóhely: Kolontár
  • Motor: 1.9TD
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33879 Dátum: 2019 Augusztus, 11, 19:19:59 »

Sziasztok!

Mostanában csinálja azt az autó, főleg ezekben a hőséges időkbe és dugóban, hogy az addig a 90 fokra szegezett vízhőmérséklet-mutató lassan elindul magasabb hőmérséklet irányába. Nem tudom, pontosan hány foknál van a következő beosztás (95 fok?!), de elmegy odáig, egy kicsit tovább is. Eléggé aggasztó jelenség, első alkalommal még ijedtemben a belső fűtést is bekapcsoltam... A termosztáttal minden oké, a ventik is mennek, a hűtővíz szintje is közel van a maximumhoz, szóval nem tudom, mi lehet a baj. Ez mennyire jellemző? Normális szerintetek? Ne foglalkozzak vele? Nem forrt fel a víz, amint elindulok, visszamegy 80 ill. 90 fokra a hűtővíz.

Szia!

Ha a ventilátor magas fordulata vissza tudja hűteni, akkor teljesen normális a jelenség.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33880 Dátum: 2019 Augusztus, 12, 18:08:49 »

Szia!

Ha a ventilátor magas fordulata vissza tudja hűteni, akkor teljesen normális a jelenség.

Szia!

Úgy tűnik, ez a helyzet, mert mindig visszahűl min. 90 fokra... Csak az elején megijedtem.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33881 Dátum: 2019 Augusztus, 17, 13:28:32 »

Sziasztok!

Vettem egy pár sárfogó gumit hátra (ebay-ről, eredeti Peugeot, 306-oshoz valók, még a gyári zacskón is szerepel a 306-os jelzés, nem volt épp olcsó), de azt mondta a  szervizes, hogy nem megfelelő, nem erre a típusra autóra valók. Valóban így lehet ez? Volt több kivitel is a 306-osoknál sárfogó guminál? Azt tudom, hogy volt többféle hátsó lökhárító a Phase 1-2-3 függvényében, de a felfogatás eltérő lenne? Köszi a választ!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33882 Dátum: 2019 Augusztus, 18, 20:57:46 »

Sziasztok!

Vettem egy pár sárfogó gumit hátra (ebay-ről, eredeti Peugeot, 306-oshoz valók, még a gyári zacskón is szerepel a 306-os jelzés, nem volt épp olcsó), de azt mondta a  szervizes, hogy nem megfelelő, nem erre a típusra autóra valók. Valóban így lehet ez? Volt több kivitel is a 306-osoknál sárfogó guminál? Azt tudom, hogy volt többféle hátsó lökhárító a Phase 1-2-3 függvényében, de a felfogatás eltérő lenne? Köszi a választ!

Nekem szerintem gyári van. Egy kis L-alakú fém kontol tartja középen, ámbár ez kevéssé tűnik gyárias megoldásnak...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33883 Dátum: 2019 Augusztus, 20, 10:53:00 »

Nekem szerintem gyári van. Egy kis L-alakú fém kontol tartja középen, ámbár ez kevéssé tűnik gyárias megoldásnak...

Köszi! Hát, megpróbálom felrakatni valahogy, még ha kissé gányolás is lesz belőle, ha már megvettem. Gondolom, nem egy agysebészeti beavatkozás...
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33884 Dátum: 2019 Augusztus, 21, 11:40:11 »

Sziasztok
Hűtéssel kapcsolatban lennének kérdéseim: ???
-A gyári hűtő záró elvileg 1.4bar nyomásnál ereszti le a túlnyomást (ha van) nem túl magas ez az érték szerintetek?
-a nagy melegben feltűnt,hogy magasabbra megy fel a vízhőfok mint szokott és szerintem elég későn kapcsol a ventilátor (97°C-nál) ennek nem kellene korábban bekapcsolnia?
-A termosztát előtt lévő hőmérséklet érzékelő (kék színű 3 érintkezős) csak a jelet adja az ECU-nak vagy ez kapcsolja a ventilátorokat is?
-Szoftveresen lehet állítani a kapcsolási hőfokon (peugeot szervízban vagy valahol akinek van megfelelő műszere)?
Nem okoz hibát vagy problémát,de engem zavar ez a jelenség és szeretném orvosolni a dolgot.
A válaszokat előre is köszönöm! :-)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33885 Dátum: 2019 Augusztus, 21, 18:19:48 »

Sziasztok
Hűtéssel kapcsolatban lennének kérdéseim: ???
-A gyári hűtő záró elvileg 1.4bar nyomásnál ereszti le a túlnyomást (ha van) nem túl magas ez az érték szerintetek?
-a nagy melegben feltűnt,hogy magasabbra megy fel a vízhőfok mint szokott és szerintem elég későn kapcsol a ventilátor (97°C-nál) ennek nem kellene korábban bekapcsolnia?
-A termosztát előtt lévő hőmérséklet érzékelő (kék színű 3 érintkezős) csak a jelet adja az ECU-nak vagy ez kapcsolja a ventilátorokat is?
-Szoftveresen lehet állítani a kapcsolási hőfokon (peugeot szervízban vagy valahol akinek van megfelelő műszere)?
Nem okoz hibát vagy problémát,de engem zavar ez a jelenség és szeretném orvosolni a dolgot.
A válaszokat előre is köszönöm! :-)

A 3-pol hőmérséklet-jeladó egyrészt a műszeregységnek, másrészt az ECU-nak ad jelet. A ventilátorokat nálad már az ECU vezérli, nem egy külön Bitron-doboz.

Amúgy ugyanilyen motor van nekem is, de épp' a fordítottja nálam a jelenség: 75 fok fölé csakis nyáron, araszolgatásnál szokott menni a hőmérséklet. Peugeot Planet szoftver szerint a műszerem nagyjából pontosan mér. Már cseréltem termosztátot, hőgombát is, de semmi nem változott. Ami nálam van, ilyen jelenség elvileg nem is létezhetne...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33886 Dátum: 2019 Augusztus, 21, 20:52:58 »

Sziasztok
Hűtéssel kapcsolatban lennének kérdéseim: ???
-A gyári hűtő záró elvileg 1.4bar nyomásnál ereszti le a túlnyomást (ha van) nem túl magas ez az érték szerintetek?
-a nagy melegben feltűnt,hogy magasabbra megy fel a vízhőfok mint szokott és szerintem elég későn kapcsol a ventilátor (97°C-nál) ennek nem kellene korábban bekapcsolnia?
-A termosztát előtt lévő hőmérséklet érzékelő (kék színű 3 érintkezős) csak a jelet adja az ECU-nak vagy ez kapcsolja a ventilátorokat is?
-Szoftveresen lehet állítani a kapcsolási hőfokon (peugeot szervízban vagy valahol akinek van megfelelő műszere)?
Nem okoz hibát vagy problémát,de engem zavar ez a jelenség és szeretném orvosolni a dolgot.
A válaszokat előre is köszönöm! :-)

Nálam pont ugyanez a helyzet és én is hasonlóképp vagyok. Köszi, hogy leírtad helyettem is részletesen!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33887 Dátum: 2019 Augusztus, 21, 21:22:33 »

A 3-pol hőmérséklet-jeladó egyrészt a műszeregységnek, másrészt az ECU-nak ad jelet. A ventilátorokat nálad már az ECU vezérli, nem egy külön Bitron-doboz.

Amúgy ugyanilyen motor van nekem is, de épp' a fordítottja nálam a jelenség: 75 fok fölé csakis nyáron, araszolgatásnál szokott menni a hőmérséklet. Peugeot Planet szoftver szerint a műszerem nagyjából pontosan mér. Már cseréltem termosztátot, hőgombát is, de semmi nem változott. Ami nálam van, ilyen jelenség elvileg nem is létezhetne...

Köszi zimurgy!
Műszerrel néztem már én is az értékeket,a műszerfalon mutatott érték és az ECU érték megegyezik.
Elvileg a gyári alkatrész katalógus az alvázszám alapján hozza a bitront mint tartozék de még nem volt időm megnézni hogy valóban van-e benne.De a kapcsolási hőfok megegyezik a bitron kapcsolásával (96/118°c) mert 97°c-nál kapcsol a ventilátorom.
Ami inkább fura számomra,hogy 1,4bar a rendszer nyomás.Vagyis a hűtő zárófedele ennyinél nyit (elvileg).Szerintem ez egy kicsit magas érték,bár eddig sem volt gond vele.
Valamiféle megoldást kell találnom erre,mert nem szeretem ha valami nem úgy működik ahogyan kell neki.
köszi mégegyszer :-)
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33888 Dátum: 2019 Augusztus, 21, 23:38:07 »

*félig OFF*

Egy videó arról, hogy miért szeretjük és szeretik, szerették a világban (na jó, főleg Angliában) a Peugeot 306-ost:

https://www.youtube.com/watch?v=bFZgRXCqbtY

 _pug
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33889 Dátum: 2019 Augusztus, 22, 09:20:07 »

Hali!
Miután lecserélt(ett)em minden létező olajat és szűrőt, beugrott valami: a benzinszűrőt kihagytam.
Gondoltam mielőtt nekiugrok, rákeresek 1-2 videó segédletre, de nem lettem okosabb, inkább még több kérdés merült fel.
Előkészületként volt aki levette a tanksapka fedelet, volt aki beindította az autót és a motortérben kivett egy biztosítékot, mielőtt a kocsi alá feküdt volna..

Ti mit tanácsoltok, hogyan álljak neki? Tényleg szükségesek-e ilyen megelőző lépések, vagy csak szimplán neki kell esni kicserélni a szűrőt, és kész?
Köszi!
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33890 Dátum: 2019 Augusztus, 22, 10:33:32 »

Hali!
Miután lecserélt(ett)em minden létező olajat és szűrőt, beugrott valami: a benzinszűrőt kihagytam.
Gondoltam mielőtt nekiugrok, rákeresek 1-2 videó segédletre, de nem lettem okosabb, inkább még több kérdés merült fel.
Előkészületként volt aki levette a tanksapka fedelet, volt aki beindította az autót és a motortérben kivett egy biztosítékot, mielőtt a kocsi alá feküdt volna..

Ti mit tanácsoltok, hogyan álljak neki? Tényleg szükségesek-e ilyen megelőző lépések, vagy csak szimplán neki kell esni kicserélni a szűrőt, és kész?
Köszi!
Szia
Én cseréltem már párszor üzemanyagszűrőt az enyémben,nem csináltam semmi leírtakhoz hasonlót.Az egyetlen megelőző lépés az volt,hogy terítettem egy rongyot a földre hogy a szűrőben lévő benzin arra csepegjen :-)
Régi szűrő ki -> új be és azóta is működik rendesen  whistle
üdv:Krisztián
Naplózva

krissz306

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 72
  • Autó színe: szürke
  • Évjárat: 2000
  • Lakóhely: Csengőd
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33891 Dátum: 2019 Augusztus, 22, 17:09:50 »

Szia
Én cseréltem már párszor üzemanyagszűrőt az enyémben,nem csináltam semmi leírtakhoz hasonlót.Az egyetlen megelőző lépés az volt,hogy terítettem egy rongyot a földre hogy a szűrőben lévő benzin arra csepegjen :-)
Régi szűrő ki -> új be és azóta is működik rendesen  whistle
üdv:Krisztián

Ez így valóban egyszerű volt, köszönöm a gyors választ.
Sajnos meglehetősen trutyis benzin folyt ki a régi Purflux-ból. Nem tudom mikor cserélték utoljára.
2 éve van nálam a kocsi, mindenhova kapott új szűrőket, olajakat. Nem is értem, hogy hagyhattam ki a benzinszűrőt.
Gondolom, ezek után nem ártana egy alapos porlasztófúvóka takarítás.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33892 Dátum: 2019 Augusztus, 22, 17:51:21 »

Ez így valóban egyszerű volt, köszönöm a gyors választ.
Sajnos meglehetősen trutyis benzin folyt ki a régi Purflux-ból. Nem tudom mikor cserélték utoljára.
2 éve van nálam a kocsi, mindenhova kapott új szűrőket, olajakat. Nem is értem, hogy hagyhattam ki a benzinszűrőt.
Gondolom, ezek után nem ártana egy alapos porlasztófúvóka takarítás.
Szuper  :-!
Ha az injektor tisztításra gondolsz akkor én inkább a cserét javaslom (persze csak akkor ha nem mostanában volt cserélve).Nekem volt azzal egy felesleges köröm,és jobban jártam volna ha egyből a cserével kezdem
A legolcsóbb helyen is 10EFt a tisztítás (nekem bemérve számlával 15EFt volt és nem oldotta meg a problémát) a 4db injektor pedig 45EFt-ba került (gyári Valeo).
Így legalább nem lesz vele gondom mégegyszer (remélem).
üdv
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33893 Dátum: 2019 Szeptember, 04, 17:53:05 »

Sziasztok

Újabb kérdésekre keresem a válaszokat,remélem van itt olyasvalaki aki tud segíteni  ???
A változatosság kedvéért hűtéssel kapcsolatos a dolog  whistle
A nagy nyári melegben többször is előfordult az,hogy 100°C köré (és ritkán kicsit fölé is) elvándorolt a vízhőfok.A ventik kapcsolását megfigyeltem és 97°C-nál kapcsolnak be (de a lényeg hogy bekapcsolnak) és gond nélkül visszahűtik a vizet.A fűtőradiátorhoz menő dupla csőnek a műanyag része elfáradt az évek alatt és eltört,és itt jön az érdekes dolog: Eddig a vízhűtőnél (és a komplett rendszerben) nem volt nyomás (vagy csak nagyon minimális) a cső csere után pedig olyan nyomás van a rendszerben hogy melegen alig lehet összenyomni a vízcsövet és a hűtő zárósapkáját ha kinyitom rendesen szisszen akkorát,hogy megijedtem először  :-))  :o
Mi a normális működés ebben az esetben? Gondolom zárt rendszer lévén,kell is hogy nyomás alatt legyen csak az a kérdés hogy normális-e az ekkora nyomás?

Zimurgy:

említetted,hogy neked 75-80°C a vízhőmérséklet,találtam az unix oldalán egy hőkapcsolót ami ezen a hőmérsékleten kapcsol
a második FAE érzékelőre gondolok (10369620),és ezt is két ventilátoros rendszerhez írják és 3 csatlakozós.A tiedben esetleg ilyen van?:
https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=3ead93ca2460b05dbcdd45ba40af5904&cMegnNr=4213

Ha az enyémben lévőt kicserélném egy ilyenre az szerinted működhetne?
jelenleg ilyen van benne (ez a gyári):
https://www.onlinecarparts.co.uk/meat-doria-7751941.html

Előre is köszönöm a válaszokat :-)  :-!

Üdv:Krisztián

Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33894 Dátum: 2019 Szeptember, 05, 09:22:18 »



Zimurgy:

említetted,hogy neked 75-80°C a vízhőmérséklet,találtam az unix oldalán egy hőkapcsolót ami ezen a hőmérsékleten kapcsol
a második FAE érzékelőre gondolok (10369620),és ezt is két ventilátoros rendszerhez írják és 3 csatlakozós.A tiedben esetleg ilyen van?:
https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=3ead93ca2460b05dbcdd45ba40af5904&cMegnNr=4213

Ha az enyémben lévőt kicserélném egy ilyenre az szerinted működhetne?
jelenleg ilyen van benne (ez a gyári):
https://www.onlinecarparts.co.uk/meat-doria-7751941.html

Előre is köszönöm a válaszokat :-)  :-!

Üdv:Krisztián

Amit eőször linkeltél, az a régi fajta "Bosch" (2,8 mm-es) csatlakozós, nekünk más van.
Amit másodiknak linkeltél, (1,5 mm-es érintkezőkkel), olyan csatlakozós van nekem is.
A doboza még megvan valahol, este ha nem feledem, akkor megkeresem, én is az Unixnál vettem anno...
Naplózva

Bán József

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 96
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 48
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33895 Dátum: 2019 Szeptember, 05, 20:09:56 »

Sziasztok! Mitől tud csörögni a motor gázadáskor? Egyáltalán mi szabályozza az előgyujtást?  Peugeot 306 1,4 benzin 1996-os  Köszönöm előre is!  _pug
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33896 Dátum: 2019 Szeptember, 06, 08:27:43 »

Sziasztok! Mitől tud csörögni a motor gázadáskor? Egyáltalán mi szabályozza az előgyujtást?  Peugeot 306 1,4 benzin 1996-os  Köszönöm előre is!  _pug

Akár egy gyenge minőségű benzintől is csöröghet.
Az előgyújtást a motorvezérlő szabályozza, a felső holtponti jeladó, a fordulatszám, a motor hőfoka, stb. paraméterek alapján.
Naplózva

Bán József

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 96
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1996
  • Kor: 48
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33897 Dátum: 2019 Szeptember, 06, 21:32:06 »

Akár egy gyenge minőségű benzintől is csöröghet.
Az előgyújtást a motorvezérlő szabályozza, a felső holtponti jeladó, a fordulatszám, a motor hőfoka, stb. paraméterek alapján.

Köszönöm szépen ... :) Igazából, ha nagyon meleg van, és hegynek felfelé megyek, vagy hirtelen nagy gázt adok neki, akkor csinálja. Mondjuk 340,000 km van a motorba :) ...
Naplózva

Laci0915

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 61
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 2000.10
  • Lakóhely: Tiszaújváros
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33898 Dátum: 2019 Szeptember, 07, 09:55:23 »

Szép napot mindenkinek,nekem nem jól indult már tegnap,egy hosszabb út végén a vízhőfok majdnem a pirosban járt,aztán itthon megállás után vettem észre,hogy folyik a hűtővíz.Sajnos nem tudom pontosan megnézni-akna híján-de valahol jobboldalt,alul folyt elég rendesen.Egy sikertelen szervíz látogatás után-szabadságon lesznek-utántöltöttem kb. két liter ment bele,és már nem is folyik,pedig meghajtottam rendesen.Persze most már nem bízok benne,hogy ez tartós állapot lesz,kicserélem,vagy újra,vagy ha sikerülne egy jó bontottat szerezni.A kérdésem az lenne,mennyire problémás kiszedni a hűtőt-S3-mas,klímás autóról van szó.
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33899 Dátum: 2019 Szeptember, 12, 19:33:23 »

Sziasztok
Hűtéssel kapcsolatban lennének kérdéseim: ???
-A gyári hűtő záró elvileg 1.4bar nyomásnál ereszti le a túlnyomást (ha van) nem túl magas ez az érték szerintetek?
-a nagy melegben feltűnt,hogy magasabbra megy fel a vízhőfok mint szokott és szerintem elég későn kapcsol a ventilátor (97°C-nál) ennek nem kellene korábban bekapcsolnia?
-A termosztát előtt lévő hőmérséklet érzékelő (kék színű 3 érintkezős) csak a jelet adja az ECU-nak vagy ez kapcsolja a ventilátorokat is?
-Szoftveresen lehet állítani a kapcsolási hőfokon (peugeot szervízban vagy valahol akinek van megfelelő műszere)?
Nem okoz hibát vagy problémát,de engem zavar ez a jelenség és szeretném orvosolni a dolgot.
A válaszokat előre is köszönöm! :-)

Úgy néz ki megoldódni látszik a hűtővizes probléma.
Tegnap hoztam haza a szerelőtől a kocsit és a mai kb.100km után jónak tűnik a rendszer  :-!
Termosztátot cseréltek és rendesen légtelenítették a rendszert.
Remélem ezzel hosszútávon megoldódik a hűtővizes probléma  whistle
Naplózva
Oldalak: 1 ... 676 677 [678] 679 680 ... 683   Fel
 


Az oldal 0.428 másodperc alatt készült el 26 lekéréssel.