Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szavazás

Tudtad, hogy 4 évente kellene cserélni hűtőfolyadékot?

Igen
Nem
Nem is tudtam, hogy cserélni kell

Oldalak: 1 ... 674 675 [676] 677 678 ... 683   Le

Szerző Téma: Szerelés és Tuning  (Megtekintve 4925375 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33750 Dátum: 2018 Július, 01, 15:49:06 »

De akkor miert nem szeretne csatlakozni?
Az a típusú a csatlakozó? 
Naplózva

Bolyki21

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 12
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 22
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33751 Dátum: 2018 Július, 01, 16:17:50 »

Igen. De mostanában alapjarati gondjai vannak. Aztan igazából azért szerettük volna rá csatlakoztatni.
Naplózva

violino

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 182
  • Évjárat: 2002.07
  • Lakóhely: Jász-Nagykun -Szolnok
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33752 Dátum: 2018 Július, 01, 16:46:12 »

Igen. De mostanában alapjarati gondjai vannak. Aztan igazából azért szerettük volna rá csatlakoztatni.
Szerintem a csatlakozó lehet a gond. Meg kellene próbálni egy másik Peugeot-nál, ha azon sincs kapcsolódás akkor nem jó a csatlakozó típusa, mert a Peugeot eléggé különleges.
Naplózva

Bolyki21

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 12
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 22
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33753 Dátum: 2018 Július, 01, 17:14:19 »

Nem lehet hogy az ecu ment tönkre? Vagy a csatlakozó tényleg lehet ennyire ludas?
Naplózva

Norb

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 1997
  • Lakóhely: Szeged
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33754 Dátum: 2018 Július, 09, 21:06:11 »

Sziasztok!
Van egy 306- osom 1.6 benzines a motorkod NFZ
Nagy moto generálnak a végén vagyok és én balga letöröltem a jelölésemet a fötengelyröl és nem találok semilyen rajzot hogy hova állitam a fötengelyen lévö jelet ha valaki tudna segiteni megköszönném!
Naplózva

szoszidzs

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3
  • Autó színe: China blue
  • Évjárat: 2001
  • Kor: 14
  • Lakóhely: Csepel
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Ablaktörlő kar
« Válasz #33755 Dátum: 2018 Augusztus, 15, 15:13:36 »

Sziasztok!

Az első ablaktörlésem egy ideje nem az igazi, leginkább a vezető oldal felől, amikor visszafelé mozog szinte már hozzá sem ér a szélvédőhöz, folyik rajta a nedü. Vadiúj lapáttal, tengely bejáratva pár hete. Gondoltam veszek rá új karokat, de elvileg már nincsen sem gyári, sem utángyártott  :(
Mit ajánlanátok?

Előre is köszi!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Ablaktörlő kar
« Válasz #33756 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 07:53:04 »

Sziasztok!

Az első ablaktörlésem egy ideje nem az igazi, leginkább a vezető oldal felől, amikor visszafelé mozog szinte már hozzá sem ér a szélvédőhöz, folyik rajta a nedü. Vadiúj lapáttal, tengely bejáratva pár hete. Gondoltam veszek rá új karokat, de elvileg már nincsen sem gyári, sem utángyártott  :(
Mit ajánlanátok?

Előre is köszi!

Megpróbálnám valahogy növelni a rugó előfeszítését, esetleg másik rugót próbálnék szerezni hozzá...
Naplózva

Lock

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 23
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33757 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 08:39:35 »

Sziasztok,

Az mitől lehet, hogy folyamatosan meleg levegőt fúj a venti?
Hideg motornál jéghideg levegőt produkál a klíma, de amint elkezd melegedni a víz, a befújt levegő is szépen melegszik a hideg-meleg kapcsoló állásától függetlenül. Régebbi probléma, de eddig minden tavasszal mikor áttekertem hidegre, 1-2 nap után észrevette és tényleg hideget fújt, klímával meg jéghideget. Ha visszatekertem melegre, azonnal jött a meleg. Ismét hidegre állítva megint kellett neki 1-2 nap míg rájött, hogy hideget szeretnék. :)
Nem volt komfortos, hogy nem tudtam kapcsolgatni, de elvoltam vele. Most viszont már nem kapcsolt át hidegre.
A középkonzolon a klímavezérlő panel a 3 tekerővel és 2 gombbal egészben, más miatt (ventilátor fokozat állítása nem működött) pár napja cserélve lett, de ez a hőmérséklet állítási problémát nem oldotta meg.
Így az a legjobb, ha belső keringetésre kapcsolom, a ventilátort minimumra kapcsolom, és csak a műszerfali levegőnyílásokra terelem a levegőt, azokat meg szépen egyesével lezárom, az ablakokat pedig lehúzom.  :P
Tudtok segíteni, hogy hol keressem a hibát?
1.6 benzin 1995,S1, Roland Garros

Köszönöm!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33758 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 10:42:40 »

Sziasztok,

Az mitől lehet, hogy folyamatosan meleg levegőt fúj a venti?
Hideg motornál jéghideg levegőt produkál a klíma, de amint elkezd melegedni a víz, a befújt levegő is szépen melegszik a hideg-meleg kapcsoló állásától függetlenül. Régebbi probléma, de eddig minden tavasszal mikor áttekertem hidegre, 1-2 nap után észrevette és tényleg hideget fújt, klímával meg jéghideget. Ha visszatekertem melegre, azonnal jött a meleg. Ismét hidegre állítva megint kellett neki 1-2 nap míg rájött, hogy hideget szeretnék. :)
Nem volt komfortos, hogy nem tudtam kapcsolgatni, de elvoltam vele. Most viszont már nem kapcsolt át hidegre.
A középkonzolon a klímavezérlő panel a 3 tekerővel és 2 gombbal egészben, más miatt (ventilátor fokozat állítása nem működött) pár napja cserélve lett, de ez a hőmérséklet állítási problémát nem oldotta meg.
Így az a legjobb, ha belső keringetésre kapcsolom, a ventilátort minimumra kapcsolom, és csak a műszerfali levegőnyílásokra terelem a levegőt, azokat meg szépen egyesével lezárom, az ablakokat pedig lehúzom.  :P
Tudtok segíteni, hogy hol keressem a hibát?
1.6 benzin 1995,S1, Roland Garros

Köszönöm!

Ilyen problémával már más is szembesült korábban. Tipikusan csak automata klímásnál van ez a  jelenség. A fűtésboxban van egy műanyagból készült megoldás, ahol talán valami hatszög-tengely el tud forogni a fészkében, ahol nem szabadna.
Nekem manuális klímás van, így nem is ástam bele magam a problémába, így sajnos részleteket nem tudok, hogy pontosan hol is van ez...
Naplózva

Lock

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 23
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33759 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 15:03:06 »

Ilyen problémával már más is szembesült korábban. Tipikusan csak automata klímásnál van ez a  jelenség. A fűtésboxban van egy műanyagból készült megoldás, ahol talán valami hatszög-tengely el tud forogni a fészkében, ahol nem szabadna.
Nekem manuális klímás van, így nem is ástam bele magam a problémába, így sajnos részleteket nem tudok, hogy pontosan hol is van ez...

Az enyém manuális, ilyen a fűtéspanel(konkrétan ezt rendeletem):
https://bontoplaza.hu/search.php?id=61254&utm_source=Levelezes&utm_medium=Automata_postazva&utm_content=rendeltaru_link&utm_campaign=ugyfelek&utm_term=user0
Azért köszönöm, körbenézek odalent, hátha van valami ilyen műanyagos hatszögletű móka.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33760 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 15:18:36 »

Az enyém manuális, ilyen a fűtéspanel(konkrétan ezt rendeletem):
https://bontoplaza.hu/search.php?id=61254&utm_source=Levelezes&utm_medium=Automata_postazva&utm_content=rendeltaru_link&utm_campaign=ugyfelek&utm_term=user0
Azért köszönöm, körbenézek odalent, hátha van valami ilyen műanyagos hatszögletű móka.

A link nem működik, mert "az adatlap megtekintéséhez be kell jelentkeznie"...
Mindenesetre az előző hozzászólásban azt írtad, hogy "A középkonzolon a klímavezérlő panel a 3 tekerővel és 2 gombbal "
Csak automata klímásnál van két gomb, manuálisnál csak a bal oldalon van.
Naplózva

Lock

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 23
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1995
  • Kor: 28
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 90LE
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33761 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 16:15:24 »

A link nem működik, mert "az adatlap megtekintéséhez be kell jelentkeznie"...
Mindenesetre az előző hozzászólásban azt írtad, hogy "A középkonzolon a klímavezérlő panel a 3 tekerővel és 2 gombbal "
Csak automata klímásnál van két gomb, manuálisnál csak a bal oldalon van.
Hmm, jogos, nem megy a link...
és így?
https://bontoplaza.hu/peugeot-306-7b-n3-n5-hasznalt-alkatresz/futes---hutes-kapcsolo-modul---klima-vezerlo-panel/bontott?ref=2cIk
Itt a második képen látszik jól.
Ha nem menne:
bal oldali gomb a klíma ki/be, jobb oldali gomb a belső keringetés.
Elég ritkának tűnik, alig találtam ilyet.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33762 Dátum: 2018 Augusztus, 16, 19:43:43 »

Hmm, jogos, nem megy a link...
és így?
https://bontoplaza.hu/peugeot-306-7b-n3-n5-hasznalt-alkatresz/futes---hutes-kapcsolo-modul---klima-vezerlo-panel/bontott?ref=2cIk
Itt a második képen látszik jól.
Ha nem menne:
bal oldali gomb a klíma ki/be, jobb oldali gomb a belső keringetés.
Elég ritkának tűnik, alig találtam ilyet.

Igen, ahogy sejtettem is: ez a nyomógombos belsőlevegő-keringetős, tehát az automata klímás változat.
Csak ezeknél jellemző ez a hibajelenség, amiről írtam.
Naplózva

Atyesz

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 23
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 31
  • Lakóhely: Albertirsa
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33763 Dátum: 2018 Augusztus, 18, 12:19:24 »

Sziasztok.
Szeretném rendberakni a kombim belső terét. Érdekelne hogy pl. egy 406-os üléseit bele lehetne rakni? Mert sajnos nemigen találni már 306-os üléseket szép állapotban.  :-\ Illetve láttam már olyat hogy valaki megoldotta az ajtókárpit cserét saját maga. Szerintetek megoldható a PUG 306-on ha van jó anyag?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33764 Dátum: 2018 Augusztus, 18, 14:41:57 »

Sziasztok.
Szeretném rendberakni a kombim belső terét. Érdekelne hogy pl. egy 406-os üléseit bele lehetne rakni? Mert sajnos nemigen találni már 306-os üléseket szép állapotban.  :-\ Illetve láttam már olyat hogy valaki megoldotta az ajtókárpit cserét saját maga. Szerintetek megoldható a PUG 306-on ha van jó anyag?

Az ajtókárpitokkal már kísérleteztek páran, jó sok türelem kell hozzá. Például az egybeolvasztott műanyag csapokat kell szétválasztani...
A hátsó ülések szerintem semmiképpen nem lehetnek jók 406-ból, vagy bármi másból.
Az első üléseknél már van némi esély. Xantia-üléseket már faragott be valaki, minimális átalakítás kellett csak hozzá.
Naplózva

Atyesz

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 23
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 31
  • Lakóhely: Albertirsa
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33765 Dátum: 2018 Augusztus, 26, 15:26:15 »

Az ajtókárpitokkal már kísérleteztek páran, jó sok türelem kell hozzá. Például az egybeolvasztott műanyag csapokat kell szétválasztani...
A hátsó ülések szerintem semmiképpen nem lehetnek jók 406-ból, vagy bármi másból.
Az első üléseknél már van némi esély. Xantia-üléseket már faragott be valaki, minimális átalakítás kellett csak hozzá.
Időközben megoldódni látszik a beltéri probléma is.  ;D Van egy Ugyanolyan évjáratú PUG ami "bontódik" nem messze, csak el kell mennem megnézni, lebeszélni.
Viszont.... abban van légkondi az enyémben nincs. Ha mindent ami kell megveszek belőle akkor az is gond nélkül átépíthető?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33766 Dátum: 2018 Augusztus, 27, 08:57:18 »

Időközben megoldódni látszik a beltéri probléma is.  ;D Van egy Ugyanolyan évjáratú PUG ami "bontódik" nem messze, csak el kell mennem megnézni, lebeszélni.
Viszont.... abban van légkondi az enyémben nincs. Ha mindent ami kell megveszek belőle akkor az is gond nélkül átépíthető?

A komplett műszerfalat plusz fűtésboxot is cserélned kell, mert más. A tűzfalon máshol lép be az utastérbe a szellőztetéshez a levegő, tehát némi lemezvágás is szükséges.
Kispiros-t kérdezd, ő klímásított már korábban 306-ost, még több részletet is tud biztosan mondani.
Naplózva

Atyesz

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 23
  • Autó színe: Fehér
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 31
  • Lakóhely: Albertirsa
  • Motor: 1.4
  • Típus: Break
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33767 Dátum: 2018 Augusztus, 27, 21:47:49 »

A komplett műszerfalat plusz fűtésboxot is cserélned kell, mert más. A tűzfalon máshol lép be az utastérbe a szellőztetéshez a levegő, tehát némi lemezvágás is szükséges.
Kispiros-t kérdezd, ő klímásított már korábban 306-ost, még több részletet is tud biztosan mondani.
Rendben, ha eljut odáig a dolog akkor megfogadom a tanácsod. Köszönöm. :-)
Naplózva

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33768 Dátum: 2018 Szeptember, 04, 11:43:46 »

Sziasztok!

Akadt egy kis gondom az oroszlánnal  ???
Ma hazafelé tartva elkezdett villogni a motordiag lámpa,de érezhető változást nem tapasztaltam közben.
Lehúzódtam,leállítottam majd beindítottam de a villogó diag lámpa megmaradt.
Az alapjárat egyenletes,ereje is van.Felpörgettem 5 ezerig és utána abbahagyta a villogást  ???
Diagnosztikára sajnos nincs lehetőségem,esetleg van valakinek ötlete hogy mi okozhatja?
Én a lambda-szondára gondolok,mivel elég sok minden ki lett cserélve az utóbbi időben (MAP szenzor,injektorok,alapjárati motor...)

A válaszokat előre is köszönöm :-)  :-!
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33769 Dátum: 2018 Szeptember, 04, 13:15:27 »

Erősen gyanús, hogy lambda szonda gondot jelez. Nekem a FIAT-on volt hasonló jelenség, az ezt jelezte.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

krisztian

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 29
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 306
  • Autó színe: Astor szürke
  • Évjárat: 2001/9
  • Lakóhely: Kiskunfélegyháza
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33770 Dátum: 2018 Szeptember, 04, 14:29:01 »

Erősen gyanús, hogy lambda szonda gondot jelez. Nekem a FIAT-on volt hasonló jelenség, az ezt jelezte.

Köszi  :-!
Közben volt rá időm és alaposabban megnéztem:
Ha az első lambda szondát lehúzom akkor elkezd egyenetlenül járni a motor,de ha a hátsót húzom le akkor nem változik semmi  ??? De cserébe egyszer sem villog a motordiag lámpa  ??? ???
Jelenleg minden rendben van vele,nem villog és megy is szépen (remélem csak egyszeri kis lelki zavar volt...) de ha megint előjön akkor elviszem kiolvastatni,hátha meglesz a ludas.

Köszi még 1x  :-!  blingdriveingsmiley
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33771 Dátum: 2018 Szeptember, 14, 08:55:08 »

Egy kis segítséget szeretnék (ismét) kérni.
'97-es, 1.4-es S2-es ferdehátúm (nem klímás) fűtési paneljén hogyan lehet a panelt leszerelni? Több gond is van vele: egyfelől nincs világítása, másfelől a befúvási hely választó gombot nem lehet a műszerfali befúvás állásba tekerni. Utóbbi esetében ha valakinek van tippje az okra/elhárítási módra, azt is szívesen meghallgatom.
A segítséget előre is nagyon köszönöm!
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

kispiros

  • Négyes
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 86
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.986
  • Autó színe: peros, olyan lemanszos (PEKB/P3KB lemans/ vallelunga red)
  • Évjárat: 1993.06
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33772 Dátum: 2018 Szeptember, 14, 10:28:58 »

Egy kis segítséget szeretnék (ismét) kérni.
'97-es, 1.4-es S2-es ferdehátúm (nem klímás) fűtési paneljén hogyan lehet a panelt leszerelni? Több gond is van vele: egyfelől nincs világítása, másfelől a befúvási hely választó gombot nem lehet a műszerfali befúvás állásba tekerni. Utóbbi esetében ha valakinek van tippje az okra/elhárítási módra, azt is szívesen meghallgatom.
A segítséget előre is nagyon köszönöm!
Szia, bár nekem s1 van, de gondolom hasonló a művelet. Először a konzol alsó részét kell kipattintani, amit karmok fognak, ez az a rész ahol a digitális óra, a szivargyújtó, elakadásjelző van. Így már látszik, hogy van talán 2 csavar ami tartja a rögzítő panelt. Utána ki kell venni a rádiót. A rádió 1 DIN helyen benyúlva a két oldalon le lehet venni 1 - 1 azt hiszem 8-s anyát. Ezeket után már el lehet emelni a panelt annyira, hogy a fűtésszabályzó panelhez hozzá lehessen férni. A világításcseréhez az előlapot le kell pattintani, amit körben kis műanyag fülek tartanak. előtte érdemes a gombokat valamelyik végállásba forgatni, hogy könnyebb legyen majd visszarakni. A gombok az előlappal együtt jönnek le, nem kell levenni őket. A befúvás állítás bovdenesen megy, lehet az van megszorulva.
Naplózva
XN, fapad rulez!
de a végén még autó lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

kispiros

  • Négyes
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 86
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.986
  • Autó színe: peros, olyan lemanszos (PEKB/P3KB lemans/ vallelunga red)
  • Évjárat: 1993.06
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33773 Dátum: 2018 Szeptember, 14, 10:33:40 »

Egy kis segítséget szeretnék (ismét) kérni.
'97-es, 1.4-es S2-es ferdehátúm (nem klímás) fűtési paneljén hogyan lehet a panelt leszerelni? Több gond is van vele: egyfelől nincs világítása, másfelől a befúvási hely választó gombot nem lehet a műszerfali befúvás állásba tekerni. Utóbbi esetében ha valakinek van tippje az okra/elhárítási módra, azt is szívesen meghallgatom.
A segítséget előre is nagyon köszönöm!
http://www.306klub.hu/forum/index.php/topic,8.msg205836.html#msg205836
 :)
Naplózva
XN, fapad rulez!
de a végén még autó lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33774 Dátum: 2018 Szeptember, 15, 15:09:42 »

Szia, bár nekem s1 van, de gondolom hasonló a művelet. Először a konzol alsó részét kell kipattintani, amit karmok fognak, ez az a rész ahol a digitális óra, a szivargyújtó, elakadásjelző van. Így már látszik, hogy van talán 2 csavar ami tartja a rögzítő panelt. Utána ki kell venni a rádiót. A rádió 1 DIN helyen benyúlva a két oldalon le lehet venni 1 - 1 azt hiszem 8-s anyát. Ezeket után már el lehet emelni a panelt annyira, hogy a fűtésszabályzó panelhez hozzá lehessen férni. A világításcseréhez az előlapot le kell pattintani, amit körben kis műanyag fülek tartanak. előtte érdemes a gombokat valamelyik végállásba forgatni, hogy könnyebb legyen majd visszarakni. A gombok az előlappal együtt jönnek le, nem kell levenni őket. A befúvás állítás bovdenesen megy, lehet az van megszorulva.
Köszönöm, és a képes részt is!
Ami érdekesség, hogy az enyémben az óra helyén csak egy takarólemez van, de ez - gondolom - nem befolyásolja a dolgot.
A bowdent meg fogom nézni. Lehet, hogy a másik végén van az elakadás. Ezt még ki kell deríteni.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

kispiros

  • Négyes
  • V.I.P
  • Mániákus
  • **
  • Népszerűség: 86
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 1.986
  • Autó színe: peros, olyan lemanszos (PEKB/P3KB lemans/ vallelunga red)
  • Évjárat: 1993.06
  • Kor: 36
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajtós
  • S1 fanatic! XN, oszt?
    • http://www.306klub.hu/tagok/kispiros.html
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33775 Dátum: 2018 Szeptember, 17, 17:51:03 »

Köszönöm, és a képes részt is!
Ami érdekesség, hogy az enyémben az óra helyén csak egy takarólemez van, de ez - gondolom - nem befolyásolja a dolgot.
A bowdent meg fogom nézni. Lehet, hogy a másik végén van az elakadás. Ezt még ki kell deríteni.
Az óra extra felszerelés, ha az nincs, akkor 2 csavarral kevesebb meló van vele :)
Naplózva
XN, fapad rulez!
de a végén még autó lesz belőle... XL :D de lehet nem :(
Espoo-wer

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33776 Dátum: 2018 Szeptember, 18, 08:07:19 »

Az óra extra felszerelés, ha az nincs, akkor 2 csavarral kevesebb meló van vele :)
Végül is igaz, a műszerfalon ott az analóg óra, a rádió kijelzőjén meg a digitális.  ;D
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Laci0915

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 61
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 2000.10
  • Lakóhely: Tiszaújváros
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33777 Dátum: 2018 Szeptember, 21, 17:14:21 »

Üdvözletem márkatársak,valaki cserélt már rádió antenna kábelt?Sajnos nálam  a rádió felőli vége már többször is eltört,el van oxidálódva,és olyan rövid lett,hogy nehéz a rádióhoz csatlakoztatni.Remélem van valakinek tapasztalata a csere menetében,amit megoszthat velem.Előre is köszönöm!
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33778 Dátum: 2018 Szeptember, 22, 09:47:31 »

Üdvözletem márkatársak,valaki cserélt már rádió antenna kábelt?Sajnos nálam  a rádió felőli vége már többször is eltört,el van oxidálódva,és olyan rövid lett,hogy nehéz a rádióhoz csatlakoztatni.Remélem van valakinek tapasztalata a csere menetében,amit megoszthat velem.Előre is köszönöm!

Szia, elvileg van egy toldás a műszerfal alatt, a kesztyűtartó alatt kell a jobb oldali kárpitozás alá benyúlni, tehát onnét a rádióig elég cserélni. Viszont már olyat is láttam, ahol egy darabból volt az egész antennakábel...
Naplózva

Laci0915

  • V.I.P
  • Kezdő
  • **
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 61
  • Autó színe: kék
  • Évjárat: 2000.10
  • Lakóhely: Tiszaújváros
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33779 Dátum: 2018 Szeptember, 22, 10:17:35 »

Köszönöm,remélem sikerül kicserélni legalább az általad leírt toldásig...
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33780 Dátum: 2018 Október, 01, 12:30:35 »

Próbálom itt is...

Sziasztok!

Pár hete egy nagyobb esőzés alkalmával a jobb első ajtónál sajnos beázik az autó, a kárpit a küszöbnél vizes, és csuromvizes a gumiszőnyeg alatt is. Tudnátok ajánlani Budapesten egy szervizt, ahol értenek az ilyesmihez? Fogalmam sincs, hol ázik be, de azért egy olyan szerelőhöz vinném a gépet, aki látott és javított is 306-ost.

Köszi előre is! :)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33781 Dátum: 2018 Október, 01, 13:49:12 »

Próbálom itt is...

Sziasztok!

Pár hete egy nagyobb esőzés alkalmával a jobb első ajtónál sajnos beázik az autó, a kárpit a küszöbnél vizes, és csuromvizes a gumiszőnyeg alatt is. Tudnátok ajánlani Budapesten egy szervizt, ahol értenek az ilyesmihez? Fogalmam sincs, hol ázik be, de azért egy olyan szerelőhöz vinném a gépet, aki látott és javított is 306-ost.

Köszi előre is! :)

A régi S2-es 306-osommal jártam egyszer így.
Akkor valaki azt javasolta, hogy a gumikéder külső oldalára fúrjak pici lyukat, hogy a víz onnét kifelé távozhasson.
Nem nagyon hittem a dologban, de megtettem, és be is vált: többé nem ázott be.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33782 Dátum: 2018 Október, 01, 15:45:41 »

A régi S2-es 306-osommal jártam egyszer így.
Akkor valaki azt javasolta, hogy a gumikéder külső oldalára fúrjak pici lyukat, hogy a víz onnét kifelé távozhasson.
Nem nagyon hittem a dologban, de megtettem, és be is vált: többé nem ázott be.

Köszi a választ zimurgy, Rád mindig számíthatok ;) Ha majd lesz időd esetleg, fel tudnál rakni egy képet, bejelölve egy piros (vagy másmilyen) karikával, hol fúrjam át?

Köszönöm! :)

 _pug
Naplózva

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33783 Dátum: 2018 Október, 02, 15:19:11 »

Próbálom itt is...

Sziasztok!

Pár hete egy nagyobb esőzés alkalmával a jobb első ajtónál sajnos beázik az autó, a kárpit a küszöbnél vizes, és csuromvizes a gumiszőnyeg alatt is. Tudnátok ajánlani Budapesten egy szervizt, ahol értenek az ilyesmihez? Fogalmam sincs, hol ázik be, de azért egy olyan szerelőhöz vinném a gépet, aki látott és javított is 306-ost.

Köszi előre is! :)

Hello.
Ha nem a kéder vezeti be, akkor az ajtóból is be tud folyni, ha meg volt bontva a kárpit mögötti párazáró, vagy a hangszóró mögött.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33784 Dátum: 2018 Október, 03, 11:58:41 »

Hello.
Ha nem a kéder vezeti be, akkor az ajtóból is be tud folyni, ha meg volt bontva a kárpit mögötti párazáró, vagy a hangszóró mögött.

Köszi Neked is a választ. Szerintem inkább ez lehet a helyzet, meg volt bontva, az biztos (volt hangszóró csere röviddel a vétel után). A párazáró merre található? Milyen szigetelő anyaggal érdemes "kitömni" az ajtót, a hangszóró mögötti részt?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33785 Dátum: 2018 Október, 03, 12:37:02 »

Köszi Neked is a választ. Szerintem inkább ez lehet a helyzet, meg volt bontva, az biztos (volt hangszóró csere röviddel a vétel után). A párazáró merre található? Milyen szigetelő anyaggal érdemes "kitömni" az ajtót, a hangszóró mögötti részt?

A párazáró a kárpitot levéve azonnal látható: barna habszivacs, sértetlenül képtelenség lefejteni, mivel körben ragasztva van a lenez-szélekre. A hangszórót hátulról burkolja. Először tényleg érdemes ezt nézned, hogy rendben van-e, nem a gumikédert.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33786 Dátum: 2018 Október, 04, 22:01:03 »

A párazáró a kárpitot levéve azonnal látható: barna habszivacs, sértetlenül képtelenség lefejteni, mivel körben ragasztva van a lenez-szélekre. A hangszórót hátulról burkolja. Először tényleg érdemes ezt nézned, hogy rendben van-e, nem a gumikédert.

Rendben, köszi! Így lesz. Van tipped, hogy milyen tömítő anyagot érdemes venni?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33787 Dátum: 2018 Október, 05, 08:03:27 »

Rendben, köszi! Így lesz. Van tipped, hogy milyen tömítő anyagot érdemes venni?

Talán vastagabb fajta nylon-fóliát...
Naplózva

stuffi

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 9
  • Autó színe: Fekete
  • Évjárat: 2011
  • Lakóhely: Stuttgart
  • Motor: 1.8 - 16V
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33788 Dátum: 2018 Október, 16, 17:49:23 »

 _pug Sziasztok! :-)

már rég írtam és utoljára egy olyan problémám volt. hogy elindulásnál gázadásnál megtorpant az autóm -a megoldás az lett hogy új léptetőmotort kapott illetve új gázbovdent valamint kiderült hogy az egyik levegőcső nem volt rajta rendesen ezért falst szívott :-) . Ez most segített viszont lenne egy következő projekt amiben a segítségeteket kérném.
Csak olyanok válaszoljanak akik előre visznek e célom megvalósításában és nem hátrahúznak! Az autóm gyárilag nem turbós de én mégis azt szeretnék belőle csináltatni vagy csinálni -van pár ismerősöm akik segítenének megvalósítani az álmom,de nem tudják hogy mire kell figyelni az átalakításnál. -gondolok itt arra hogy milyen kompressziót bír el a motor ,melyik dugattyúkat érdemesebb megvenni pl Wössner és miért ,melyik turbó jobb a garett 2052s vagy Gt1544v. Milyen féket érdemes és melyik futóművel passzol össze, milyen ECU kell majd bele- Szóval minden infó érdekelne ami csak ezzel kapcsolatban létezik. Nem a pénz érdekel és nem is az hogy mennyit fog fogyasztani-csak az ÉRZÉS amit utána kani fogok. :-)
Előre is köszönöm mindenkinek !
Stuffi
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33789 Dátum: 2018 Október, 17, 08:36:22 »

Talán vastagabb fajta nylon-fóliát...

Megkésve, de köszönöm! :)
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33790 Dátum: 2018 Október, 17, 13:09:44 »

_pug Sziasztok! :-)

már rég írtam és utoljára egy olyan problémám volt. hogy elindulásnál gázadásnál megtorpant az autóm -a megoldás az lett hogy új léptetőmotort kapott illetve új gázbovdent valamint kiderült hogy az egyik levegőcső nem volt rajta rendesen ezért falst szívott :-) . Ez most segített viszont lenne egy következő projekt amiben a segítségeteket kérném.
Csak olyanok válaszoljanak akik előre visznek e célom megvalósításában és nem hátrahúznak! Az autóm gyárilag nem turbós de én mégis azt szeretnék belőle csináltatni vagy csinálni -van pár ismerősöm akik segítenének megvalósítani az álmom,de nem tudják hogy mire kell figyelni az átalakításnál. -gondolok itt arra hogy milyen kompressziót bír el a motor ,melyik dugattyúkat érdemesebb megvenni pl Wössner és miért ,melyik turbó jobb a garett 2052s vagy Gt1544v. Milyen féket érdemes és melyik futóművel passzol össze, milyen ECU kell majd bele- Szóval minden infó érdekelne ami csak ezzel kapcsolatban létezik. Nem a pénz érdekel és nem is az hogy mennyit fog fogyasztani-csak az ÉRZÉS amit utána kani fogok. :-)
Előre is köszönöm mindenkinek !
Stuffi

A legegyszerűbb megoldás az, ha egy 2.0 TCT-motort építesz be.
Ültem már olyan 306-osban, amiben ilyen motor volt, nagyon szépen gyorsult...
Eredetileg XM-ben, Xantiában, 406-osban is létezik, olcsó pénzért beszerezhető, és bár nagyon szűkösen, de 306-osba is befér.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33791 Dátum: 2018 Október, 22, 10:37:46 »

Sziasztok!

Egy kis segítség kéne... Mivel az autóval 130-cal tartósan autózva (pláne felette) már eléggé hangos, így tervezem, hogy veszek mondjuk 1 nm2 polifoam-ot hangszigetelés céljából (ami egyben hőtükör is lenne), és valahogy belevágom a motorháztető belső oldalán lévő mélyedésekbe. Namost van itt valaki, aki csinált már ilyet? Hogyan érdemes nekiállni? Van valami trükk? Hogy lenne a legegyszerűbb? Például fogjak egy nagy papírt, és rajzoljam körbe a mélyedéseket, majd sniccerrel vágjam ki az adott formát a polifoamból? Minden használható ötletnek örülnék, köszi előre is! Érdemes különben polifoamot rakni a hátsó csomagtartó szőnyeg alá? Vagy inkább bitument?

Üdv,
M.
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33792 Dátum: 2018 Október, 22, 14:01:19 »

Sziasztok!

Egy kis segítség kéne... Mivel az autóval 130-cal tartósan autózva (pláne felette) már eléggé hangos, így tervezem, hogy veszek mondjuk 1 nm2 polifoam-ot hangszigetelés céljából (ami egyben hőtükör is lenne), és valahogy belevágom a motorháztető belső oldalán lévő mélyedésekbe. Namost van itt valaki, aki csinált már ilyet? Hogyan érdemes nekiállni? Van valami trükk? Hogy lenne a legegyszerűbb? Például fogjak egy nagy papírt, és rajzoljam körbe a mélyedéseket, majd sniccerrel vágjam ki az adott formát a polifoamból? Minden használható ötletnek örülnék, köszi előre is! Érdemes különben polifoamot rakni a hátsó csomagtartó szőnyeg alá? Vagy inkább bitument?

Üdv,
M.

A motorháztető belső oldalára én inkább a gyári hő/zajvédő burkolatot javaslom.
Azt patentek rögzítik.
Nekem S1-es van bent, ami nem ideális, mert egyrészt S1-nél még kitámasztókaros a motorháztető rögzítése, és ezen a burkolaton ott a helye, illetve S3-nál máshol van némelyik patent helye, mint a korábbiaknál.
De még így is sokkal szebb, mint "pőrén".
A hatásfoka viszont szerény: alig lesz halkabb.
A hővédelem némileg jobb: télen nem olvad le gyorsan a ráesett hó a motorháztetőről.

Hogy honnét érdemes beszerezni: dízeleken tudtommal mindig van, de a TD-ken ott egy hatalmas kivágás az intercooler miatt, így vagy szívó dízelt, vagy magas felszereltségű benzinest érdemes keresni bontóban. Anno én egy S1-es XT-felszereltségű benzinesről bontottam a sajátomhoz.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33793 Dátum: 2018 Október, 24, 13:47:37 »

A motorháztető belső oldalára én inkább a gyári hő/zajvédő burkolatot javaslom.
Azt patentek rögzítik.
Nekem S1-es van bent, ami nem ideális, mert egyrészt S1-nél még kitámasztókaros a motorháztető rögzítése, és ezen a burkolaton ott a helye, illetve S3-nál máshol van némelyik patent helye, mint a korábbiaknál.
De még így is sokkal szebb, mint "pőrén".
A hatásfoka viszont szerény: alig lesz halkabb.
A hővédelem némileg jobb: télen nem olvad le gyorsan a ráesett hó a motorháztetőről.

Hogy honnét érdemes beszerezni: dízeleken tudtommal mindig van, de a TD-ken ott egy hatalmas kivágás az intercooler miatt, így vagy szívó dízelt, vagy magas felszereltségű benzinest érdemes keresni bontóban. Anno én egy S1-es XT-felszereltségű benzinesről bontottam a sajátomhoz.

Köszi a választ zimurgy. Igazság szerint nem szeretnék gyári burkolatot, nemcsak mert szinte lehetetlen hozzájutni, hanem mert - ahogy írod is - nem túl hatékony. Inkább valami utólagos, de igényes megoldásban gondolkodom. A hatákony zajcsillapítás lenne a fő cél, erre pedig vannak talán jobb megoldások is, pl. a polifoam vagy bitumen. Ezt néztem, erről mi a véleményed?

https://www.conrad.hu/hu/hangcsillapito-bitumen-szonyeg-500-x-500-x-27-mm-sinuslive-adm-50-1229141.html

Csak azt nem tudom, melyik a jobb (polifoam vs. bitumen). Autós fórumokat olvasgattam, ott sokan esküsznek a ragasztható bitumen szőnyegre. Tennék ilyet a csomagtartó szőnyegburkolat alá is, a kasznira ragasztva... Szerinted?
Naplózva

zimurgy

  • Moderátor
  • Klubfüggő
  • ****
  • Népszerűség: 337
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 3.575
  • Autó színe: Pezsgőmetál
  • Évjárat: 2001.01
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Rádóckölked - Szombathely
  • Motor: 1.4
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33794 Dátum: 2018 Október, 24, 14:39:49 »

Köszi a választ zimurgy. Igazság szerint nem szeretnék gyári burkolatot, nemcsak mert szinte lehetetlen hozzájutni, hanem mert - ahogy írod is - nem túl hatékony. Inkább valami utólagos, de igényes megoldásban gondolkodom. A hatákony zajcsillapítás lenne a fő cél, erre pedig vannak talán jobb megoldások is, pl. a polifoam vagy bitumen. Ezt néztem, erről mi a véleményed?

https://www.conrad.hu/hu/hangcsillapito-bitumen-szonyeg-500-x-500-x-27-mm-sinuslive-adm-50-1229141.html

Csak azt nem tudom, melyik a jobb (polifoam vs. bitumen). Autós fórumokat olvasgattam, ott sokan esküsznek a ragasztható bitumen szőnyegre. Tennék ilyet a csomagtartó szőnyegburkolat alá is, a kasznira ragasztva... Szerinted?

Jól néz ki ez a bitumen-lap, de jól megkérik az árát. Egy négyzetméter tízezer forintba kerül, és ha a motorháztetőt és a csomagteret is burkolni szeretnéd, legalább kell 2,5 m² belőle, ha nem több... A polifoam-ban én személy szerint nem mernék megbízni, hogy bírja-e a hőt.
Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33795 Dátum: 2018 Október, 24, 15:41:04 »

Jól néz ki ez a bitumen-lap, de jól megkérik az árát. Egy négyzetméter tízezer forintba kerül, és ha a motorháztetőt és a csomagteret is burkolni szeretnéd, legalább kell 2,5 m² belőle, ha nem több... A polifoam-ban én személy szerint nem mernék megbízni, hogy bírja-e a hőt.

Köszi... körbejárom még a témát, megnézek pár helyet és anyagfajtát. Szerintem a csomagtérbe jó lehet egy hangszigetelő textil is, mondjuk 1500 x1000 x16 mm méretben:

http://oldtimerperfekt.hu/termekkategoria/hangszigeteles-szigeteles-zajcsillapitas/

http://oldtimerperfekt.hu/termek/hangszigetelo-textil-1500-x1000-x16-mm/

Ez azért elérhetőbb ár és talán ugyanolyan jó, mint a bitumen. Ami a polifoam-ot illeti, vannak hőtükrös kivitelek, ezeket kifejezetten ajánlják motortérbe. Van ismerősöm, akinek van ilyen az autójában, neki teljesen bevált.
Naplózva

Frankye

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 59
  • Autó színe: Világoskék (metál)
  • Évjárat: 1997
  • Kor: 50
  • Lakóhely: Tápiószecső
  • Motor: 1.4
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33796 Dátum: 2018 Október, 25, 07:30:58 »

...Ami a polifoam-ot illeti, vannak hőtükrös kivitelek, ezeket kifejezetten ajánlják motortérbe. Van ismerősöm, akinek van ilyen az autójában, neki teljesen bevált.
Nekem ugyan nem autón, hanem kályha mögött, falon volt ilyen hőtükrös polifoam lap, de úgy összezsugorodott, hogy leszedni is alig bírtam. Nem javaslom autóba sem.
Naplózva
Vigyázz, az oroszlán harap!

Kolin

  • V.I.P
  • Klubfüggő
  • **
  • Népszerűség: 149
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 2.785
  • Autó színe: Zöld metál
  • Évjárat: 1996
  • Lakóhely: Borsod megye
  • Motor: 1.9TD
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33797 Dátum: 2018 Október, 29, 11:15:31 »

A motorháztető belső oldalára én inkább a gyári hő/zajvédő burkolatot javaslom.
Azt patentek rögzítik.
Nekem S1-es van bent, ami nem ideális, mert egyrészt S1-nél még kitámasztókaros a motorháztető rögzítése, és ezen a burkolaton ott a helye, illetve S3-nál máshol van némelyik patent helye, mint a korábbiaknál.
De még így is sokkal szebb, mint "pőrén".
A hatásfoka viszont szerény: alig lesz halkabb.
A hővédelem némileg jobb: télen nem olvad le gyorsan a ráesett hó a motorháztetőről.

Hogy honnét érdemes beszerezni: dízeleken tudtommal mindig van, de a TD-ken ott egy hatalmas kivágás az intercooler miatt, így vagy szívó dízelt, vagy magas felszereltségű benzinest érdemes keresni bontóban. Anno én egy S1-es XT-felszereltségű benzinesről bontottam a sajátomhoz.

Szia Zimu!
A HDI-ken is van alapból!
Naplózva

Zerograviti

  • Férfiak
  • Kezdő
  • *
  • Népszerűség: 0
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 5
  • Évjárat: 1998
  • Kor: 41
  • Lakóhely: Békéscsaba
  • Motor: 1.4
  • Típus: Sedan
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33798 Dátum: 2018 November, 20, 15:00:38 »

Üdv!

Kérhetek abban segítséget, hogy a képen kiemelve látható csövet, csőrendszert hogyan tudnám megrendelni bárditól?
Van valami száma, neve, azonosítója?
Eltört a cső és toldva van, de szivárog. Le kellene cserélni. Jól gondolom, hogy a falba menő 2 cső "közösítővel" mindenem együtt kell?

Köszönöm a türelmet, Attila!

Naplózva

Mersault

  • Férfiak
  • Tag
  • *
  • Népszerűség: 2
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 296
  • Autó színe: fehér
  • Évjárat: 2001
  • Lakóhely: Budapest
  • Motor: 1.6 - 100LE
  • Típus: 5 ajts
Re:Szerelés és Tuning
« Válasz #33799 Dátum: 2018 November, 30, 09:23:49 »

Sziasztok!

Érdekelne, hogy az 1.6-os NFT motor (TU5JP) vajon hidrotőkés-e vagy sem?

Köszi
Naplózva
Oldalak: 1 ... 674 675 [676] 677 678 ... 683   Fel
 


Az oldal 0.437 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.