Szerelés és Tuning > Szerelés és Tuning

Szerelés és Tuning

<< < (3/6823) > >>

Gábor306:
Itt is van pár hasznos technikai infó:

http://www.carsplusplus.com/brand/peugeot_cars.php?page=1

airrob:
Sziasztok!

Az autóm kezd egy picit felhúzni, úgyhogy hamarosan szerelő látogatás lesz, csak gondoltam előtte megosztom veletek a problémát, hátha láttatok már ilyet.
Panaszok: Menet közben fordulatszám leesik (pedig nyomom a gázt), motor-öndiagnosztika lámpa kigyullad, majd kb 1 másodperc múlva minden helyre áll. Ezt eddig kétszer játszotta el. Idegesítőbb panasz: Nem hideg motorral utolsó kanyar a hazaérkezés előtt és kanyar (közben kuplung lenyomva) lefullad. Elég meglepő volt hirtelen szervórásegítő nélkül kormányozni, mondhatni hirtelen elég gyorsan elszálltam agyilag...
Szerelőm szerint (telefonos segítség): vagy trafó vagy katalizátor, de legvalószínübb, hogy az alapjárati motor baszakszik.
Azt mondta hogy amíg nem világít folyton a visszajelző addig nincs nagy szívás, egyenlőre. De szerintem, ha folyton világítana akkor hívhatnék valakit h húzzon haza.
Másik ezzel lehet összefüggő problémám: Indulásnál pl ma amikor azért még annyira nincs hideg (11-13fok). Motor beindit, fordulatszám helyre áll, tartja, mindaddig amíg valami elektromoshoz nem nyúlok, gondolok itt a lámpára vagy arra h elfordítom a kormányt. Jobb esetben csak lejjeb esik a fordulat és az automata szivató (gondolom) visszateszi, rosszab esetben lefullad.

Akiinek van vagy volt hasonló negatív tapasztalata, esetlegesen részére megfelelő megoldása az kérem ossza meg velem.

Bocs a regényért, előreis köszi,

FunTom:
Úgy látszik, nem lesz belső hőmérőm egyelőre. Ma voltam elektronikai boltban, ismerősnél. Azt mondta, jo sok féle hőérzékelő van (ellenállás, karakteristika, anyag). Nehéz eltalálni milyen kell nekem. Ugyhogy addig, mig nem tudok gyári hőérzékelőt szerezni, addig csak saccolni fogom a belső hőmérsékletet (vacogok, vagy izzadok  :lol: )

airrob:
Sziasztok!

Miután elolvastam az alapjárati motor javításáról szóló tippek-trükköket, most már szinte százas, h nekem is ez a bajom. A panaszok u.azok, már tegnap rá is kérdeztem egy új alpjárati motorra ami 17rugó. Nem tudtok Újpalota viszonylagos közelében egy megbízható autószerelőt aki meg tudná nézni tényleg ez e a baj? Grósz most jött vissza szabiról és nem ér rá, nekem viszont jövőhét végére kéne a kocsi.

Előreis kösz,

péter79:

--- Idézetet írta: "FunTom" ---Úgy látszik, nem lesz belső hőmérőm egyelőre. Ma voltam elektronikai boltban, ismerősnél. Azt mondta, jo sok féle hőérzékelő van (ellenállás, karakteristika, anyag). Nehéz eltalálni milyen kell nekem. Ugyhogy addig, mig nem tudok gyári hőérzékelőt szerezni, addig csak saccolni fogom a belső hőmérsékletet (vacogok, vagy izzadok  :lol: )
--- ---


Sziasztok

Én kb olyan 1 éve csináltam hőmérőt az autómba. Röviden: NTC(hőmérséklet csökkenésre nő az ellenállása) termisztort kell használni.Elösször is megkell határozni a hőmérő jelleggörbéjét. Elkezdtem ellenállásokat rakosgatni a kivezetésre(azthiszem 500 ohmos-ok voltak) és elkezdtem felírni minden ellenálláshoz a hozzátartozó kijelzett hőmérsékletet. Ebből csináltam egy grafikont és ott megnéztem hogy +25fokhoz( a termisztor ellenállását 25fokon adják meg) milyen ellenállás tartozik. Ha jól emlékszem akkor kb. 2630 ohm volt.

Vettem egy 2,2kohm-os NTC terimsztort és 430 ohmos ellenállást ezeket sorba kötöttem és kész is.:-)
Visszatudod ellenőrizni ha olvadó jégbe mártod elvileg 0 fokot fog mutatni a hőmérő és szerintem ez a lényeg. Lehet hogy +35 foknál már fog csalni pár fokot de az ott már úgyis mindegy.:-)

Az érzékelőt én úgy helyeztem el hogy minnél közelebb legyen a földhöz.

Remélem tudtam segíteni

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[#] Következő oldal

[*] Előző oldal