sziasztok.van egy 306 sedan 97'-es. olyan problémám van hogy nemmegy a fordulatszám mérőm már egy idelye, de az annyira nem zavart. most elkezdett ugrálni a km/h mutató is. van hogy működik gond nélkül de van hogy leesik a mutató. hol keressem a hibát? volt már valakinek ilyen gond? esetleg van valami rajzotok a kér sor csatiról? vagy mi adja a jelet a két műszernek? válaszokat előre is köszi.
Szia!Nekem csak a km/h mutató csinálta ezt, a fordulatszámmérő nem. Sebességmérő jeladót cseréltettem és azóta nincs gond.
köszi az infot, lheet hogy holnap veszek egyet nem egy nagy összeg. köszi mindent. amugy a sebesség jeladó az a felső holtponti jeladó ami a lendkeréknél van, a hűtővel szemben? vagy ha nem akkor azt a jeladót hol találom?
A sebesség-jeladó a sebességváltó házon van.
Sziasztok, Mesterek!Olyan kérdésem volna, hogy létezik-e olyan, hogy az első és a hátsó ablakmosó szivattyú egyszerre hbásodikmeg? Vagy egy szivattyú látja el a két szélvédőt mosófolyadékkal? Esetleg hl érdemes a hibakeresést kezdeni? A biztosíték - elvileg - jó, de az se lenne rossz, ha azt meg tudnátok mondani, melyik biztosítékot kell megnézni.És egyáltalán: hogyan lehet hozzá(juk) férni?
Csak egy szivattyú van, polaritás-váltással oldották meg, hogy előre vagy hátra tolja a folyadékot.Ha a jobb elejét megemeled az autónak, vagy olyan helyre állsz, hogy hozzáférj, akkor a lökhárító jobb első sarka alatti műanyagot le tudod szerelni. Ha a dobbetétet is kissé félrehajtod, akkor egész jól hozzáférhetsz az ablakmosó tartályhoz, abba van belepattintva a szivattyú. Egy kétpólusú zöld csatlakozó megy rá. Javaslom, hogy próbalámpát csatlakoztass először erre a csatira, hogy eljut-e odáig a feszültség.
Megnéztem, bár nem volt egyszerű egyidejűleg a kapcsoló kart húzni, és a jobb első kerékjárati dobnál mérni ( ), de sikerült. (Egy oldható gyorskötözővel a kormány küllőjéhez húztam a kart. Csak hogy ha netán valakinek ilyen elvetemült ötlete támadna, tudja, hogyan lehet megoldani!) A mérés eredménye, hogy a szivattyú kap áramot, tehát maga a szivattyú a hibás. (Kb. ezt sejtettem az elejétől...)A pótalkatrész megrendelve.A beszerelés a megérkezést követően jön, viszont ehhez megint segítséget kérnék: Hogyan lehet (kell) levenni a régit, feltenni az újat? Az OK, hogy a csöveket lehúzom róla, és a csatlakozót lekötöm. De hogyan lehet a mosótartályról levenni? Mi tartja ott? Esetleg ki kell venni a tartályt is?
Egy gumidugón keresztül van bepattintva. Tehát egy határozott mozdulattal ki a régit-majd me az újat.Hasznos dolog, ha nem nagyon van folyadék a tartályban, de egy alákészített edényben fel is tudod fogni a zömét...
Hú, ez jó hír! Nagyon köszönöm.(Sajnos a tartály tele van, mert először azt hittem, elfogyott belőle a "nafta", azért nem jön. Utána derült ki, hogy más a hiba... Mindegy, majd újra feltöltöm.)
Akár ki is szerelheted a tartályt, és akkor nem fog össze-vissza folyni a szélvédőmosó folyadék.A beöntő csövel le lehet tekrni, alulról meg két csavar tartja a tartályt.
Mivel neked még a régebbi, 30 biztosítékos biztosítéktáblád van, nálad másik pozícióban van a cigarettagyújtó biztosítéka. Azon túl nálad a rádió biztosítéka is ugyanilyen, tehát annál is kiválaszthatod, hogy csak gyújtásról működjön-e, vagy anélkül is. Érdekes módon S3-nál már csak a cigarettagyújtónál maradt meg ezt a választási lehetőség.Azt én sem értem, hogy miért nem említi meg ezeket a nagyon praktikus információkat a kezelési leírás, illene ezt mindenkivel közölni. Az sem publikus, hogy a jobb hátsó lámpáig gyárilag elvezettek egy 2,5 mm2-es vezetéket, végén egy csúszósaruval, kék csatlakozóházzal, ami még külön saját biztosítékot is kapott. Erre én egy csomagtéri 12V-os aljzatot kötöttem (például hűtőládához remek), de egy erősítő megtáplálásához is bőven elegendő...
Szia Zimu!Tervezem, hogy még a nyári hőség kitörése előtt rákötök én is egy 12V-os aljzatot erre a vezetékre. Le tudnád írni pontosan, mi a teendő, hol van ez a vezeték? A jobb hátsó lámpatestet (is) sokszor kivettem már, ismerem a csatlakozásokat, de nem rémlik, hogy hol van pontosan ez a vezeték. Szabadon "lógna" valahol? Meg kell bontani a kárpitot, belső burkolatot esetleg? Az S3-asokban is benne van, ugye? Köszönöm előre is!
Igen, S3-asokban is bent van ez a csatlakozó.A jobb hátsó lámpatest csatlakozójától kb 10 cm-re található emlékeim szerint. Egy egypólusú kék csatlakozóház, és ha jól emlékszem, akkor sárga színű vezeték megy bele. Nagyon rövid a leágazás, ezért elsőre fel sem tűnik... Ez állandó 12V tápfeszültséget kap az F15 (20A-es) biztosítékon keresztül. (Ez a 28 biztosítékos (fekete) S3-as biztosítéktábla esetén van így.) Testet már könnyen tudsz helyben találni. A saját autómon én a bal oldalra átvezettem a 12V aljzatot, mivel ott mélyebb hely van a műanyag mögött, és a csomagtérlámpa mellé be tudtam építeni, és éppenhogy, de elég a mélység. A bal oldalon van is mögötte közel gyári testelési pont a karosszérián.
Köszi a gyors választ! Jó hír, hogy S3-asokban is benne van ez a kábel. Kíváncsivá tettél, mert tényleg nem rémlik, hogy lenne külön kábel+csatlakozóház. Meg fogom nézni... Ha szükségem lenne még segítségre, esetleg megkeresnélek emailben, de remélhetőleg boldogulok Köszönöm!
Ha megtalálod a csatlakozót, lefényképeznéd és feltennéd, hogy tudjuk, mit keressünk és kb. hol?Köszönet érte előre is!
Szia Zimurgy!Ezen már én is gondolkodtam hogyan lehet hátravinni áramszálat aljzatnak.Köszi ez most akkor megfog oldódni.Megkeresem én is hogy hol van.Az S3 kombiban is megtalálom? Szeretném kérdezni milyen aljzatot tettél bele és hol tudok ilyet venni?
Igen, egészen biztosan van kombin is. A jobb hátsó lámpatesthez ahol leágazik a kábelkötegből a kb 10 cm-es leágazás, ugyanott ágaztatták le ezt a vastag sárga vezetéket, de ez talán csak 5 cn-es, ráadásul szigetelőszalaggal a kék színű csatlakozóházát hozzá is rögzítették a kábelköteghez, tehát hozzásimul, de lehetetlen nem észrevenni, ha valaki keresi.Aljzathoz úgy jutottam, hogy hozzájutottam egy komplett S1-es 306-os műszerfalhoz. Így lett aljzatom is, és a kábelkötegéből végig kibontottam a csatlakozótól a rámenő vezetékeket. A test (sárga-zöld) egy crimpelésig fut, ott sokfelé ágazik. Itt elcsíptem, bőséggel elegendő volt a hossza. Méretrevágtam, és egy meglévő gyári testelési ponthoz kötöttem be, előtte persze forrasztottam rá egy furatos érintkezőt. A piros pozitív szálat viszont teljes hosszában kibontottam a kábelkötegből. A másik vége a biztosítéktábla alatti egyik csatlakozóba megy. Onnét kireteszeltem, és az érintkezőt róla nem vágtam le, hanem fogók segítségével ellapítottam. Így kis alakítgatással pontosan, szorosan belecsatlakozott a fentírt gyárilag előkészített aljzatba. Hosszra olyan volt, hogy pontosan elér, se rövid-se hosszú. Az aljzatig ezt a vastag piros vezetéket a meglévő kábelköteg mellett vezettem végig, sok helyen hozzábandázsolva. Szinte gyárinak hat. Helyileg szinte pontosan a csomagtérlámpa mellé fúrtam. De ugye csapotthátúakon bal oldalon van a csomagtérlámpa, ellentétben a kombival, ahol tudtommal jobbról. a lényeg, hogy jól meg kell gondolni, hova fúrjuk a nagy furatot, hogy biztosan legyen elegendő hely mögötte az aljzat és a csatlakozó számára.
Szia!Köszi a türelmet.Sajnos nem tudok beszúrni képet a gépről, nem találom ezt az opciót (ha valaki tud ebben segíteni, megköszönöm, közérdekű...). De el tudom mondani, elképesztő könnyű megtalálni. Szóval miután hozzáfértél a jobb hátsó lámpatesthez (nálam két kis kitekerhető, háromágú csavart kellett kitekerni), akkor egyből meglátod a kábelt, ami a nyákhoz megy. Ahogyan Zimurgy mondja, kb. 10 centire a pattintható csatlakozófejtől gyárilag fekete szig.szalaggal van hozzáragasztva és "visszahajtva" egy sárga vezeték, rajta egy kék csatlakozófejjel (egypólusú véggel). Ez lehet a 12V-os kivezetés vezetéke!Nekem ugye ferdehátúm van, és megnéztem, szerintem a jobb oldalon is ki lehet vezetni a 12V-os aljzatot, más kérdés - és ezen gondolkodom még -, hogy miképpen lehetne szépen és tartósan, fixen illeszteni ezt az aljzatot. Az sem tragédia, ha némileg van "mozgástér", és kvázi szabadon mozogna, de ez talán problémásabb lehet szélsőséges helyzetben, nehogy rövidzár vagy a vezetékek esetleges sérülése történjen, nem tudom. Mindenesetre szerintem könnyű megcsinálni az egészet házilag, ezúton is köszönöm még egyszer Zimurgynak a tippet!
Talán így:https://drive.google.com/open?id=1A5aVlpSYrsSfuUdsjR0q43WIhBDZHxTuhttps://drive.google.com/open?id=11BKf8uLg_mv1XFRBQdIK1g_BhJqa8CnB
Sziasztok!Kiderült: a riasztó a ludas. Az utólag - még az előző tulaj által - beszerelt Caesar CT-211 riasztó a végét járja... Néha fals riasztást is adott különben. Kérdésem: milyen autóriasztót érdemes venni low budget (10-15e Ft) kategóriában, ami vállalhatóan biztonságos és nem döglik be 2-3 év múlva? Szerelt be valaki mostanában riasztót, amit tudna ajánlani? Köszönöm szépen előre is!
Ennyi idős autóba riasztót szerelni? Nem tenném...
Én szétszedtem kicseréltem a szénkeféket 2500 ft volt.
Én nem vagyok sajnos szerelő típus. Beleraktam egy felújított Valeot, állítólag ez jó fajta, remélhetőleg az autó hátralevő életében nem lesz ezzel több gond. (Sokáig tervezek még a 306-ossal, ha rajtam múlik, mert az újabb autók nemcsak drágák és elérhetetlenek, de ami a nagyobb baj: vagy hányingerkeltően rondák, vagy teljesen hidegen hagynak.)
Én sem jó egy kicsit ha kell... De az önindító aránylag könnyű feladat. Nekem pl hengerfejes lett pedig a víz nem ment 92 fok fölé,szerda delelőt leszedtem a hengerfejet,délután síkra húztam,csütörtökön délután kb 3-4 óra alatt össze raktam a szakadó esőben . Ma megpróbálom felfedezni miért nem megy a hűtő ventilátor amire tippelek hogy valahol egy vezeték megtört gondolom a hűtő és a ventilátor közt ahol nem is látható csak ha szét van kapva az eleje. Egyébként nem lenne ez rossz autó csak szerviz igényes, mióta nálam van lassan 2 éve szinte már mindent kicseréltem rajta anyag árban 300 e ft körül járok a lista pedig végtelen.Ezzel nem lenne bajom sem ha az autó olyan lenne amilyen lennie kellene. De közel sem, folyton előjön valami hiba átlag 2-3 havonta valamit ki kell cserélnem.Egy idegesítő hiba pl ablak mosótartályban a motor 1-1,5 éve kipurcant kicseréltem nem a 3500ft idegesít hanem hogy megint kipurcant. Záraknak katasztrofális a hozzáférésük most pl az anyós oldal kezdett szorulgatni 2 éve a vezetőoldalt kiszedtem kipucoltam ,vissza rakni egy élmény volt! Gondolhatod mennyi kedvem van a másikféléhez de ha végleg beáll ki sem fogom tudni nyitni az autót.Mert a centrál egyből vissza zárja!Szóval igen még egyszer nem venném meg ezt sem.
Nézd, olyan autó nincsen, amire ne kellene néha rákölteni. Lehet mondani, hogy a japán autók általában a szó jó értelmében igénytelenek, viszont ha cserélni kell a kopó-fogyó cuccokat, akkor mélyebben kell a zsebbe nyúlni, mint mondjuk egy európai típus esetében. És arról ne beszéljünk, hogy nem egy japán gyártó autói a mai napig hajlamosak rohadni, míg pl. a franciák jók ebben régóta. A stílusról, kényelemről nem is beszélve. Nem tudom, nekünk alapvetően jól szolgál a 306-os, utolsó széria, de így sem mai darab, de viszonylag jó áron fenntartható, nagyon szeretem vezetni, a plüsst imádom, a stílus ugye Pininfarina-design, szóval az egyik legjobb kompakt, amit ismerek és ami elérhető. Tervben volt anno egy Lancia Delta Mk2, bevállaltam volna, az szerintem simán a 306-os súlycsoportja, abszolút konkurens, viszont jó 2 literrel többet fogyaszt átlagosan, ami azért hosszabb távon jelentős. A jóval újabb Alfa 147-es is tetszett, de ott azért a fenntartási költségek nagyobbak, a beltér anyagi - pl. a műanyagok - gyengébbek, miközben érdemben nem nyújt többet a 306-osnál. Amikor kijött a 306-os, emlékszem, hidegen hagyott, de az elmúlt bő évtizedben szép klasszikussá érett. A legnagyobb erénye: szerethető! Ez az, ami mára jórészt elveszett....
Örülök hogy legalább te ilyen pozitív vagy Én ma a vezetékeket tanulmányoztam marad a vezérlő,baromi jó helyre tették a kerékjárati ív mögé és ahogy láttam hasonló mint a benzinszivattyú relé az ecu hátulján,remélem itt is jól el van öregedve bele rohadva a sok kis tüske aztán mikor a kiemelőkart eltolom szépen ez is szétmállik. Vagy a saruk lesznek benne szétrohadva. Én ennyire vagyok pozitív hétfőn veszek az ablakmosó tartályba is egy új szivattyút az is bekrepált de lehet megpróbálom valahogy holnap megberhelni,de nem valószínű hogy egyben szétjön jól össze van ragasztva.Rengeteg idegesítő hibája van sajnos az enyémnek néha legszívesebben lelocsolnám benzinnel és felgyújtanám!
Megértelek, de azért ne feledd, hogy sok múlik a tulajon/gazdán. Nem Rád célzok, hanem a korábbi tulajokra. Valószínű, hogy nem a leggondosabb gazdái voltak az autódnak. Én - lekopogom - nem panaszkodhatom: 2001-es a gép, 3 vagy talán 4 éve van meg az autó, de tényleg ki lehet jelenteni, hogy egyben van szerencsére.
HELLÓ! Ha rossz helyre tettem fel, bocsi. A Huskyban a visszapillantó is fűthető? Mivel kapcsolom be?
Úgy tűnik, nem fűthetők:https://katalogus.hasznaltauto.hu/peugeot/peugeot_306_1.4_husky-28038
Ez nem mérvadó. Husky-m alap benne az ülésfűtés a fűthető tükrök viszont nincs klímám.Annó a jászberényi Kovi talin volt egy ugyan olyan évjáratú Husky és abban volt klima is.