Szerző Téma: Metzmi Xsara VTS  (Megtekintve 10029 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 105
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2024 Április, 04, 22:47:42
Metzmi Xsara VTS
« Dátum: 2016 Május, 16, 12:27:07 »
Sziasztok,

BizonyĂĄra sokan tudjĂĄtok, hogy van egy Roland Garrosom. Nagyon jĂłl megvagyunk egyĂźtt, jelenleg egy (nem is, kĂŠt :) ) nagy projekt kĂśzepĂŠn vagyunk vele  whistle Csak egyetlen egy dolgot hiĂĄnyolok a ZĂśldből... az pedig a motorerő.
Ezen hiányosság kiküszöbölésére az volt a terv, hogy pár év múlva veszek egy S16-ot. Nem bírtam magammal, így lett belőle most egy VTS
Hogy hozzam a kötelezőt, ezen alkalommal sem a patika állapotban lévő példányok közül választottam. De erre van egy tökéletes "megoldásom" -> Sohadani-nak hívják
Amit Dani eddig kijavĂ­tott:
- az egész kasztni úgy vibrált, mintha kötelező lett volna -> hegesztést követően motortatró bak csere
- szeretem ha nem fájdul meg a fejem a kocsiban, ezért az alatta lévő ózdi gyárkéményt lecseréltük
- fĹątĂŠs/hĹątĂŠs/klĂ­ma sajĂĄt akarata szerint mĹąkĂśdĂśtt vagy ĂŠpp nem mĹąkĂśdĂśtt -> Akit ĂŠrdekel, Dani szĂ­vesen elmondja hogy oldotta meg
- Hangcucc (mĂŠlynyomĂł, CD-rĂĄdiĂł, vezetĂŠkelĂŠs) kiszerelve -> GyĂĄri rĂĄdiĂł visszarakva. Szeretem a rĂŠgi kazettĂĄimat.
   -- Jut eszembe -> A mĂŠlynyomĂł ĂŠs az erősĂ­tő barĂĄti ĂĄron eladĂł! --
- Talpasok, külső összekötők és a lengőkar szilentek cserélve
- Fordulatszám mérő javítás
- KalaptartĂł csere
- olajcsere (külön köszönet Rózsahegyir-nek) + szűrők cseréje
- benzinszűrő csere

Nagy terveim vannak az autĂłval, amit Sohadanival kĂśzĂśsen meg is szeretnĂŠnk valĂłsĂ­tani.
Ha a vezetőségnek sincs ellenére, akkor szeretném veletek is megosztani, hogyan fog fejlődni/átalakulni Sára.
1996 306 Roland Garros

Nem elérhető Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 105
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2024 Április, 04, 22:47:42
Re:Metzmi Xsara VTS 1998
« Válasz #1 Dátum: 2016 Augusztus, 11, 22:14:25 »
amikor a dolgok nem Ăşgy alakulnak, ahogy terveztĂźk...

Sebaj Dani! lesz mĂŠg nekĂźnk "nemgyĂĄri" xu10j4rs-Ăźnk.
1996 306 Roland Garros

Nem elérhető Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 105
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2024 Április, 04, 22:47:42
Re:Metzmi 306 Cabriolet 1997
« Válasz #2 Dátum: 2017 Április, 06, 14:07:07 »
Sziasztok,

a címből már valószínűleg mindenki számára kiderül, milyen kocsiról lesz szó a továbbiakban, de...
... nem szeretnék megfeledkezni az "előd" Xsara VTS-emről sem. Így az ő postját fogom folytatni a fent olvasható címmel.

Igen, vettem egy KabriĂłt is :) ki akartam prĂłbĂĄlni milyen a "kabriĂł-feeling".
NyĂĄrra terveztem megtartani a kocsit 3-4 kirĂĄndulĂĄs erejĂŠig, de lehet hogy tovĂĄbb is a csalĂĄdban marad. Majd lĂĄtjuk...
A kocsihoz (szokĂĄsos mĂłdon) jĂł ĂĄron jutottam hozzĂĄ, cserĂŠbe van rajta pĂĄr javĂ­tani valĂł. Nem gondolom, hogy problĂŠmĂĄt fog okozni Sohadani-nak  ::)
Most nincs időm leírni az eddig összeállított hibalistát. Cserébe szépen apránként töltögetem majd fel ide a hibalistáról megjavított dolgokat.
Az első kép a kocsiról:

1996 306 Roland Garros

Nem elérhető Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 105
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2024 Április, 04, 22:47:42
Re:Metzmi 306 Cabriolet 1997
« Válasz #3 Dátum: 2017 Május, 05, 21:42:21 »
Szűkült a teendő-/hibalista:

- Olaj(TQ7000 10W40) + szűrő (Mannfilter) cseréje
- Levegőszűrő csere
- Benzinszűrő csere
- VĂĄltĂłolaj csere (75W80)
- Bosch ablaktörlő lapátok csere
- MotortartĂł bakok csere
- Első futómű felújítása
   - StabilizĂĄtor karok csere
   - Lengőkar szilentek csere
   - ÖsszekĂśtők csere
   - ToronycsapĂĄgy csere
   - Talpasok csere
   - LengĂŠscsillapĂ­tĂłk csere
   - FutĂłmĹąbeĂĄllĂ­tĂĄs
- Kuplungbowden csere
- Ajtóátvezető újrakábelezése és átalakítása S3ra (Külön köszönet Zimurgy-nak)
- AjtĂł gumitĂśmĂ­tĂŠs csere
- Fékerőszabályzó javítás
- Jobb első lámpa rögzítőfülének műanyaghegesztése
- AjtĂłhatĂĄrolĂł csere (mĂĄr nem kattog ajtĂłnyitĂĄskor)
- Bal oldali ablakemelő javítása
- GyĂĄri tĂĄvirĂĄnyĂ­tĂłs kulcs javĂ­tĂĄsa (eddig nem mĹąkĂśdĂśtt)
- Km-Ăłra jeladĂł csere (nem mĹąkĂśdĂśtt a km-Ăłra)

1996 306 Roland Garros

Nem elérhető Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 105
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2024 Április, 04, 22:47:42
Re:Metzmi Xsara VTS
« Válasz #4 Dátum: 2017 Augusztus, 07, 19:09:51 »
Egy ideje nem voltam valami aktĂ­v fĂłrumtag. Ami viszont nem azt jelenti, hogy nem tĂśrtĂŠnt semmi.
LĂĄthatjĂĄtok, hogy a cĂ­met megintcsak mĂłdosĂ­tottam  ;D
Igen, igen... IsmĂŠtelten vettem egy Citroen Xsara VTS-t.
Az elmĂşlt 1 ĂŠvben nem bĂ­rtam elfogadni a tĂŠnyt, hogy nincs tĂśbbĂŠ Xu10j4rs-em. RĂĄ kellett jĂśnnĂśm, hogy RFS nĂŠlkĂźl nem ĂŠlet az ĂŠlet!
De ne szaladjunk ennyire előre. Szépen apránként.
  • A kabriĂłnĂĄl felĂĄllĂ­tott hibalistĂĄrĂłl minden dolgot megcsinĂĄltunk. Amit ki kellett benne cserĂŠlni, azt meg is csinĂĄltuk Sohadanival. Egy Ăşjabb autĂłt hoztunk vissza az ĂŠletbe. Terveztem egy hosszabb kiruccanĂĄst a Balcsira a kocsival a szabim alatt. Sajnos ezt nem tudom mĂĄr megvalĂłsĂ­tani, ugyanis ahogy befejeztĂźk a kocsit sikerĂźlt is eladnom. Az eladĂĄs okĂĄt fentebb olvashatjĂĄtok -> kaptam egy visszautasĂ­thatatlan ajĂĄnlatot egy VTS-re. De mivel nem szerettem volna egy 4. autĂłt, ezĂŠrt a kabriĂłnak mennie kellett. Felraktam hĂĄt a hahu-ra. PĂĄr napon belĂźl jĂśtt is a telefon, hogy megnĂŠznĂŠk. MegnĂŠztĂŠk ĂŠs vittĂŠk is. RemĂŠlem az Ăşj tulajnak sok ĂśrĂśmet fog okozni.
  • EladĂĄs előtt egy gyors telefon, hogy ĂŠl-e mĂŠg az ajĂĄnlat a VTS-re. Igen, mĂŠg eladĂł. MĂĄsnap reggel az orszĂĄg mĂĄsik vĂŠgĂŠre levonatoztam. Gyors szemrevĂŠtelezĂŠs ĂŠs mĂĄr jĂśtt is a prĂłbakĂśr. MerthĂĄt a puding prĂłbĂĄja mĂŠgiscsak az evĂŠs. Egy VTS-nĂŠl ez kĂźlĂśnĂśskĂŠpp igaz  ::) A kocsi tudta, amit egy VTS-nek tudnia kell, Ă­gy mĂĄr Ă­rtuk is az adĂĄs-vĂŠtelit.
Mondanom sem kell, hogy ehhez a kocsihoz is jó áron jutottam hozzá. Cserébe van vele teendő dögivel...
De egy VTS-nek ĂŠlnie kell ĂŠs most a lehető legjobb kezekbe kerĂźlt. Amely tĂśrődĂŠst a korĂĄbbi gazdĂĄitĂłl csak elhanyagolva kapta meg, azt az elkĂśvetkezendő időkben pĂłtolni fogom. Csak nehogy Ăşgy vĂŠgezze, mint az előző  :'(
A ToDo lista mĂĄr fel van ĂĄllĂ­tva. Hamarosan el is kezdjĂźk a tĂŠtelek ledolgozĂĄsĂĄt.
Addigis az első kép a VTS-ről
1996 306 Roland Garros

Nem elérhető Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 105
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2024 Április, 04, 22:47:42
Re:Metzmi Xsara VTS
« Válasz #5 Dátum: 2018 Június, 26, 21:26:51 »
ElĂŠg rĂŠg voltam mĂĄr a fĂłrumon,
Ă­gy ezen sztorival Ăśsszefoglalom,
mi minden tĂśrtĂŠnt velem "VTS fronton".
 ;D

Mint korábban írtam, egy hibalista fel lett állítva a sárga VTS-nél. Az olajat és szűrőket természetesen lecseréltem a vásárlás után. Ezen kívül klímát kellett töltetni és megkapta a roland garros nyári szettjét (mivel ott is projekt van. De ennek részleteit majd a megfelelő blogban).
Sajnos a hibalista felállítása közben észrevettem, hogy a kocsi korábban egy komolyabb baleset után lett helyre állítva. Viszonylag fiatal korában történhetett a baleset, mert a javítás elég szépnek és szakszerűnek tűnik. Tehát nem lehetett olcsó mulatság. A gyári légszűrő rendszert is valamelyik korábbi tulaj direktszűrőre cserélte. Mondanom sem kell, hogy ezt lehetetlen bontottan beszerezni, a citroen szalonban pedig már nem rendelhető. Ezen kívül a kipufogó rendszer sem nevezhető gyári állapotúnak és az autóban több helyen található kisebb/nagyobb,a gyáritól eltérő "módosítás". Használtam hát így a kocsit...

...miközben folyamatosan gondolkoztam, hogyan tudnám minél egyszerűbben és költséghatékonyabban visszaállítani a gyári állapotot. Decemberben jött is a kézenfekvő megoldás: Stuttgart mellett kedvező áron felraktak egy VTS-t a mobile-re. Másnap reggel hívtam a kereskedőt, lebeszéltem vele az adás-vétellel kapcsolatos részletet és már küldtem is érte a trailer-t.

51ĂłrĂĄval kĂŠsőbb, ahogy felraktĂĄk a nĂŠmetek a hirdetĂŠst, 839km (visszaĂşt) megtĂŠtele utĂĄn, Dani placcĂĄn ĂĄllt a donor VTS.  ::)
Decembert írunk. Hamarosan kezdődik egy újabb év. Új fogadalmakkal és új lehetőségekkel.

Vártam hát a tavaszt, hogy Sohadani és a donor segítségével minél hamarabb gyári állapotra állítsuk a sárga VTS-t a. De a nagy várakozásban (és a donorral eltöltött pár próbakörnek köszönhetően) megszólalt a lelkiismerem...
"HÊÊÊ te! Túúúlsågosan jó ållapotban van ez a kocsi, ahhoz hogy meggyilkolj egy VTS-t!"-mondogatta.
Nem tĂĄgĂ­tott a fejemből ezen gondolat, Ă­gy jĂśtt a dĂśntĂŠs ->  A donor VTS forgalomba lesz helyezve. Dani is tĂĄmogatta a dĂśntĂŠst, pedig tudta, hogy ez neki tĂśbb hĂŠten keresztĂźl tartĂł szerelĂŠshez (nevezhetnĂŠnk akĂĄr szĂ­vĂĄsnak is :) ) fog vezetni. PrĂłbĂĄlja tagadni, de Ő is imĂĄdja a VTS-eket. Az ő ĂŠletĂŠnek is meghatĂĄrozĂł rĂŠszĂŠvĂŠ vĂĄlt, mikor elmentĂźnk 2016.03.21-ĂŠn megvenni az első VTS-Ăźnket. Szerelmesek lettĂźnk mindketten.

A szerelemnek viszont ĂĄra van: nem igazĂĄn sikerĂźlt kĂśltsĂŠghatĂŠkonyan helyreĂĄllĂ­tani a sĂĄrga gyĂĄri ĂĄllapotĂĄt. Sőőőt  ;D CserĂŠbe lett 2db VTS-em.
Mivel azonban egy popsival nem tudok két VTS-t megülni (és a pénzt és energiát jelenleg máshova kell összpontosítani), ezért egy időre a sárga VTS kivonatásra kerül.
1996 306 Roland Garros

Nem elérhető Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 105
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 3
  • :2024 Április, 04, 22:47:42
Re:Metzmi Xsara VTS
« Válasz #6 Dátum: 2019 November, 17, 17:03:01 »
VTS fronton nincs nagyon vĂĄltozĂĄs.
SĂĄrga
A sok ĂĄllĂĄsnak kĂśszĂśnhetően sajna beĂĄllt a hĂĄtsĂł hid jobb oldala. De bĂźszke vagyok rĂĄ, minden egyes alkalommal hĹąsĂŠgesen indul. VĂĄrja a visszatĂŠrĂŠsĂŠt (ami sajna nem a kĂśzeljĂśvőben fog megvalĂłsulni  :-\ )


KĂŠk
"Napi igĂĄslĂł". 1-2 aprĂłsĂĄgot kellett rajta javitani, ezen kivĂźl szĂŠpen teszi a dolgĂĄt minden nap  :-!
1996 306 Roland Garros

 


Google PageRank