Peugeot 306 Klub - Az Első Magyar Peugeot 306 Klub

Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Részletes kereső  

Szerző Téma: Metzmi Xsara VTS  (Megtekintve 4372 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 102
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Metzmi Xsara VTS
« Dátum: 2016 Május, 16, 12:27:07 »

Sziasztok,

Bizonyára sokan tudjátok, hogy van egy Roland Garrosom. Nagyon jól megvagyunk együtt, jelenleg egy (nem is, két :) ) nagy projekt közepén vagyunk vele  whistle Csak egyetlen egy dolgot hiányolok a Zöldből... az pedig a motorerő.
Ezen hiányosság kiküszöbölésére az volt a terv, hogy pár év múlva veszek egy S16-ot. Nem bírtam magammal, így lett belőle most egy VTS
Hogy hozzam a kötelezőt, ezen alkalommal sem a patika állapotban lévő példányok közül választottam. De erre van egy tökéletes "megoldásom" -> Sohadani-nak hívják
Amit Dani eddig kijavított:
- az egész kasztni úgy vibrált, mintha kötelező lett volna -> hegesztést követően motortatró bak csere
- szeretem ha nem fájdul meg a fejem a kocsiban, ezért az alatta lévő ózdi gyárkéményt lecseréltük
- fűtés/hűtés/klíma saját akarata szerint működött vagy épp nem működött -> Akit érdekel, Dani szívesen elmondja hogy oldotta meg
- Hangcucc (mélynyomó, CD-rádió, vezetékelés) kiszerelve -> Gyári rádió visszarakva. Szeretem a régi kazettáimat.
   -- Jut eszembe -> A mélynyomó és az erősítő baráti áron eladó! --
- Talpasok, külső összekötők és a lengőkar szilentek cserélve
- Fordulatszám mérő javítás
- Kalaptartó csere
- olajcsere (külön köszönet Rózsahegyir-nek) + szűrők cseréje
- benzinszűrő csere

Nagy terveim vannak az autóval, amit Sohadanival közösen meg is szeretnénk valósítani.
Ha a vezetőségnek sincs ellenére, akkor szeretném veletek is megosztani, hogyan fog fejlődni/átalakulni Sára.
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 102
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi Xsara VTS 1998
« Válasz #1 Dátum: 2016 Augusztus, 11, 22:14:25 »

amikor a dolgok nem úgy alakulnak, ahogy terveztük...

Sebaj Dani! lesz még nekünk "nemgyári" xu10j4rs-ünk.
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 102
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Cabriolet 1997
« Válasz #2 Dátum: 2017 Április, 06, 14:07:07 »

Sziasztok,

a címből már valószínűleg mindenki számára kiderül, milyen kocsiról lesz szó a továbbiakban, de...
... nem szeretnék megfeledkezni az "előd" Xsara VTS-emről sem. Így az ő postját fogom folytatni a fent olvasható címmel.

Igen, vettem egy Kabriót is :) ki akartam próbálni milyen a "kabrió-feeling".
Nyárra terveztem megtartani a kocsit 3-4 kirándulás erejéig, de lehet hogy tovább is a családban marad. Majd látjuk...
A kocsihoz (szokásos módon) jó áron jutottam hozzá, cserébe van rajta pár javítani való. Nem gondolom, hogy problémát fog okozni Sohadani-nak  ::)
Most nincs időm leírni az eddig összeállított hibalistát. Cserébe szépen apránként töltögetem majd fel ide a hibalistáról megjavított dolgokat.
Az első kép a kocsiról:

Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 102
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi 306 Cabriolet 1997
« Válasz #3 Dátum: 2017 Május, 05, 21:42:21 »

Szűkült a teendő-/hibalista:

- Olaj(TQ7000 10W40) + szűrő (Mannfilter) cseréje
- Levegőszűrő csere
- Benzinszűrő csere
- Váltóolaj csere (75W80)
- Bosch ablaktörlő lapátok csere
- Motortartó bakok csere
- Első futómű felújítása
   - Stabilizátor karok csere
   - Lengőkar szilentek csere
   - Összekötők csere
   - Toronycsapágy csere
   - Talpasok csere
   - Lengéscsillapítók csere
   - Futóműbeállítás
- Kuplungbowden csere
- Ajtóátvezető újrakábelezése és átalakítása S3ra (Külön köszönet Zimurgy-nak)
- Ajtó gumitömítés csere
- Fékerőszabályzó javítás
- Jobb első lámpa rögzítőfülének műanyaghegesztése
- Ajtóhatároló csere (már nem kattog ajtónyitáskor)
- Bal oldali ablakemelő javítása
- Gyári távirányítós kulcs javítása (eddig nem működött)
- Km-óra jeladó csere (nem működött a km-óra)

Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 102
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi Xsara VTS
« Válasz #4 Dátum: 2017 Augusztus, 07, 19:09:51 »

Egy ideje nem voltam valami aktív fórumtag. Ami viszont nem azt jelenti, hogy nem történt semmi.
Láthatjátok, hogy a címet megintcsak módosítottam  ;D
Igen, igen... Ismételten vettem egy Citroen Xsara VTS-t.
Az elmúlt 1 évben nem bírtam elfogadni a tényt, hogy nincs többé Xu10j4rs-em. Rá kellett jönnöm, hogy RFS nélkül nem élet az élet!
De ne szaladjunk ennyire előre. Szépen apránként.
  • A kabriónál felállított hibalistáról minden dolgot megcsináltunk. Amit ki kellett benne cserélni, azt meg is csináltuk Sohadanival. Egy újabb autót hoztunk vissza az életbe. Terveztem egy hosszabb kiruccanást a Balcsira a kocsival a szabim alatt. Sajnos ezt nem tudom már megvalósítani, ugyanis ahogy befejeztük a kocsit sikerült is eladnom. Az eladás okát fentebb olvashatjátok -> kaptam egy visszautasíthatatlan ajánlatot egy VTS-re. De mivel nem szerettem volna egy 4. autót, ezért a kabriónak mennie kellett. Felraktam hát a hahu-ra. Pár napon belül jött is a telefon, hogy megnéznék. Megnézték és vitték is. Remélem az új tulajnak sok örömet fog okozni.
  • Eladás előtt egy gyors telefon, hogy él-e még az ajánlat a VTS-re. Igen, még eladó. Másnap reggel az ország másik végére levonatoztam. Gyors szemrevételezés és már jött is a próbakör. Merthát a puding próbája mégiscsak az evés. Egy VTS-nél ez különösképp igaz  ::) A kocsi tudta, amit egy VTS-nek tudnia kell, így már írtuk is az adás-vételit.
Mondanom sem kell, hogy ehhez a kocsihoz is jó áron jutottam hozzá. Cserébe van vele teendő dögivel...
De egy VTS-nek élnie kell és most a lehető legjobb kezekbe került. Amely törődést a korábbi gazdáitól csak elhanyagolva kapta meg, azt az elkövetkezendő időkben pótolni fogom. Csak nehogy úgy végezze, mint az előző  :'(
A ToDo lista már fel van állítva. Hamarosan el is kezdjük a tételek ledolgozását.
Addigis az első kép a VTS-ről
Naplózva
1996 306 Roland Garros

Metzmi

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Népszerűség: 3
  • Nem elérhető Nem elérhető
  • Hozzászólások: 102
  • Autó színe: zöld
  • Évjárat: 1996,05
  • Lakóhely: Győr
  • Motor: 1.6 - 90LE
  • Típus: 3 ajts
Re:Metzmi Xsara VTS
« Válasz #5 Dátum: 2018 Június, 26, 21:26:51 »

Elég rég voltam már a fórumon,
így ezen sztorival összefoglalom,
mi minden történt velem "VTS fronton".
 ;D

Mint korábban írtam, egy hibalista fel lett állítva a sárga VTS-nél. Az olajat és szűrőket természetesen lecseréltem a vásárlás után. Ezen kívül klímát kellett töltetni és megkapta a roland garros nyári szettjét (mivel ott is projekt van. De ennek részleteit majd a megfelelő blogban).
Sajnos a hibalista felállítása közben észrevettem, hogy a kocsi korábban egy komolyabb baleset után lett helyre állítva. Viszonylag fiatal korában történhetett a baleset, mert a javítás elég szépnek és szakszerűnek tűnik. Tehát nem lehetett olcsó mulatság. A gyári légszűrő rendszert is valamelyik korábbi tulaj direktszűrőre cserélte. Mondanom sem kell, hogy ezt lehetetlen bontottan beszerezni, a citroen szalonban pedig már nem rendelhető. Ezen kívül a kipufogó rendszer sem nevezhető gyári állapotúnak és az autóban több helyen található kisebb/nagyobb,a gyáritól eltérő "módosítás". Használtam hát így a kocsit...

...miközben folyamatosan gondolkoztam, hogyan tudnám minél egyszerűbben és költséghatékonyabban visszaállítani a gyári állapotot. Decemberben jött is a kézenfekvő megoldás: Stuttgart mellett kedvező áron felraktak egy VTS-t a mobile-re. Másnap reggel hívtam a kereskedőt, lebeszéltem vele az adás-vétellel kapcsolatos részletet és már küldtem is érte a trailer-t.

51órával később, ahogy felrakták a németek a hirdetést, 839km (visszaút) megtétele után, Dani placcán állt a donor VTS.  ::)
Decembert írunk. Hamarosan kezdődik egy újabb év. Új fogadalmakkal és új lehetőségekkel.

Vártam hát a tavaszt, hogy Sohadani és a donor segítségével minél hamarabb gyári állapotra állítsuk a sárga VTS-t a. De a nagy várakozásban (és a donorral eltöltött pár próbakörnek köszönhetően) megszólalt a lelkiismerem...
"Hééé te! Túúúlságosan jó állapotban van ez a kocsi, ahhoz hogy meggyilkolj egy VTS-t!"-mondogatta.
Nem tágított a fejemből ezen gondolat, így jött a döntés ->  A donor VTS forgalomba lesz helyezve. Dani is támogatta a döntést, pedig tudta, hogy ez neki több héten keresztül tartó szereléshez (nevezhetnénk akár szívásnak is :) ) fog vezetni. Próbálja tagadni, de Ő is imádja a VTS-eket. Az ő életének is meghatározó részévé vált, mikor elmentünk 2016.03.21-én megvenni az első VTS-ünket. Szerelmesek lettünk mindketten.

A szerelemnek viszont ára van: nem igazán sikerült költséghatékonyan helyreállítani a sárga gyári állapotát. Sőőőt  ;D Cserébe lett 2db VTS-em.
Mivel azonban egy popsival nem tudok két VTS-t megülni (és a pénzt és energiát jelenleg máshova kell összpontosítani), ezért egy időre a sárga VTS kivonatásra kerül.
Naplózva
1996 306 Roland Garros
 


Az oldal 0.143 másodperc alatt készült el 28 lekéréssel.