Szerző Téma: Egonmester- '95 1,6 Roland Garros  (Megtekintve 7299 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Egonmester

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 120
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 1
  • :2016 Július, 01, 15:21:52
  • If.
Egonmester- '95 1,6 Roland Garros
« Dátum: 2015 Június, 15, 12:26:34 »
Nos akkor ĂźdvĂśzlĂśk mindenkit!
Eddig azĂŠrt nem Ă­rtam ide semmit, mert nem nagyon tartottam ĂŠrdekesnek a jĂĄrgĂĄnyom tĂśrtĂŠnetĂŠt. Viszont ez most megvĂĄltozott, legalĂĄbbis szĂĄmomra.
Megpróbálom időrendben leírni, mi is történt vele eddig.
2011-ben, nagyon ĂĄhĂ­tattal nĂŠzegettem egyik kollĂŠgĂĄm Roland GarrosĂĄt, viszont megszerezni nem tudtam.
2012-ben, előállt nekem egy frissen, ausztriából behozottal, rögtön le is csaptam rá. Mivel kollégám, teljes mértékben bíztam benne. Lehet kár volt.

http://kepfeltoltes.hu/150615/DSC_0154_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mint első autó természetesen szerettem volna ha szépen nézett volna ki /ez persze relatív, kinek mi a szép, de voltak elképzeléseim/, meg persze fiatal vagyok, Halálos Iramokon és Need for Speeden " nőttem fel".
Először is mivel a tetőn nem volt már akkor tökéletes a festés, így azt feketére festettük egyik ismerősömmel, aki mostanáig sokat segít az autó javításában.

http://kepfeltoltes.hu/150615/DSC_0157_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nos ugye mint már említettem, kollégámtól volt az autó, el hittem neki mindent, mondjuk nem is értettem az autókhoz, de úgy vettem meg, hogy azt mondta nem kell benne semmi olyan cserélnem amit egy használt autó vásárlásnál ajánlott. (2012 januárjában érkezett az autó, hozzám áprilisban került) Ezt el is hittem. Mondjuk tény, hogy az első évben igazából semmi komoly baja nem volt.
Az első igazi betegsége a bal oldali agy volt. Székesfehérvárról hazafelé az autópályán hallottam egy kopogós, kattogós hangot. Akkor azt hittem, hogy a csapágy ment tönkre. Hazaérve vettem észre, hogy a 4 csavar helyett azt a kereket csak 2 fogja, a másik kettő csak van az agyban. Így nekiestünk az agy és csapágy cserének.

http://kepfeltoltes.hu/150615/DSC_0221_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Nem elérhető Egonmester

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 120
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 1
  • :2016 Július, 01, 15:21:52
  • If.
Re:Egonmester- '95 1,6 Roland Garros
« Válasz #1 Dátum: 2015 Június, 15, 12:27:06 »
Ez a melo utĂĄn egy darabig megint semmi problĂŠma nem is volt.
Egyik nyáron a laza kis tempómban autókáztunk Fehérvár fele, amikor nem is tudom mihez hasonlítani a hangot. Inkább leírom mi történt. A bal oldali index úgy gondolta, hogy öngyilkos lesz. Kiugrott a helyéről /nekem is az volt az első gondolatom, hogy az meg hogyan/. Igazából jobban örültem volna, ha ténylegesen kiesik, összetörik és elhagyom. De persze nem, a vezetékek nem engedték el, így a kocsi bal első sárvédő lemezén hagyott csodaszép nyomokat.
HozzĂĄ kell tennem, Ă­gy sem volt tĂśkĂŠletes a kasztni ĂŠs a fĂŠnyezĂŠs, de ez kĂźlĂśn ĂśrĂśmĂśt okozott.
Egyik kómásabb hajnalba, munkába menet, előttem egy terepjáró 20-al, az én vérnyomásom persze az egekbe, épp a megelőzésén agyaltam, amikor besatuzott. Hát persze az én reakció időm ebben az idegállapotban és időpontban nem volt a legjobb, így simán alá csúsztam. Örömömre a terepjáró vezetője, amint meghallotta az ütközést gondolta elindul hogy arrébb álljon a kocsijával. Ez azért nem volt szerencsés a számomra, mivel az ő kocsija elég magas volt, az enyém emg elég alacsony ahhoz, pont alácsúsztam, de akkor még semmi baja nem lett volna. Neki a hátulján alul volt a pótkerék, ami pont ráfeküdt az én Pugom motorháztetőjére. De mivel elindult, megült a hátulja neki, ez a pótkerék is szép nyomott hagyott nekem.

http://kepfeltoltes.hu/150615/DSC_0430_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Nem elérhető Egonmester

  • V.I.P
  • Tag
  • **
  • Hozzászólások: 120
  • NĂŠpszerĹąsĂŠg: 1
  • :2016 Július, 01, 15:21:52
  • If.
Re:Egonmester- '95 1,6 Roland Garros
« Válasz #2 Dátum: 2015 Június, 15, 12:27:19 »
Ez az eset után kezdtem már kicsit reménytelennek érezni a fényezésem. Viszont ezután jött az amitől féltem. Rá kellett jönnöm, hogy ez az autó volt törve valószínűleg, és lehet hogy nem is kicsit. A lakk az autóról elemenként foltokban elkezdett lejönni. alatta a fényezés megmaradt.
PĂŠldĂĄul a bal hĂĄtsĂł ajtĂł:

http://kepfeltoltes.hu/150615/IMG_0145_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezek utĂĄn mĂĄr sĂ­rva tudtam volna fakadni. Mindig is prĂłbĂĄltam szĂŠpĂ­teni, viszont anyagilag nem ĂĄlltam sose Ăşgy, hogy a fĂŠnyezĂŠsnek nekiĂĄlljak. Meg itt a kĂśrnyĂŠken nehĂŠz jĂł szakembert talĂĄlni.

Közben adódott másik probléma is. Rendszeresen elkezdett melegedni a víz, elég magas szintig. Pedig még nagy melegek sem voltak. Pluszba persze a vizem szintje is folyamatosan apadt, általában egy kanna vízzel indultam el mindig, utántöltés céljából. Első gondolatunk, hogy nem nyit rendesen a termosztát, így ki is lett cserélve. Tegyük hozzá tényleg nem nyitott.
De ezek után is fent állt a probléma, a víz egy 250 km-es túra után a felére csökkent. Látni sehol nem láttam, hogy hova tűnhet. Meg is voltam ijedve, hogy itt nagy probléma lesz. Szerencsére egyik kisebb út után, észrevettem a hűtő alatti fémen vízfoltot. Egyből arra gondoltam, hogy lyukas a hűtő. Ki is lett cserélve, azóta a hűtőprobléma megoldódott.

Egyik ismerősöm Pugjáért mindig is oda voltam. Gyönyörűen néz ki. Nála láttam először a koptatót a lökös elején. Nagyon sok kört futottam, hogy szerezzek egyet, de végül is egy Renault Espace-ét tudtam megszerezni, amit egy kis vágással sikerült ráteni.

1 hĂłnapja viszont elĂŠrt a kĂĄosz. RemĂŠnytelen vagyok a kis Pugommal szemben. MegprĂłbĂĄlom leĂ­rni a jelenlegi tĂźneteket.
Kezdődött azzal, hogy elég hangos lett a motor. Zajos volt, állítólag az átlagosnál is hangosabb. Aztán gázadásnál sűrű kattogós hang jön a motortérből, én szerintem a szelepek. Az ereje sokat nem változott, viszont nekem az is fura volt, hogy az elején sem volt neki olyan nagyon sok, ahhoz képes, hogy 1,6. Na mindegy is. A napokban viszont már olyat is produkált, hogy ha üresbe tettem, menet közben a fordulat eléggé leesett, bőven 1000 alá és a motor csak úgy leállt. Én szerintem, néha nem is megy mind a 4 henger.
A slussz poén, hogy 1 hónapja lettek az első fékek is kompletten kicserélve, most valami fémes hangot hallok a hátsó fékdob környékéről. Olyan hangit mint amikor a csavar mondjuk beleér az első féknél a tárcsába.

Most jutottam el arra a szintre vele, hogy adok neki egy esélyt, hogy egy kifejezetten francia autókra szakosodott szerelő megnézze. Azt még kifizetem, hogy megmondja mi a probléma, viszont elképzelhető, hogy ha olyan magas árat mond a szerelésre, vagy eladom vagy bontódni fog.
Lenne rĂĄ pĂŠnzem, hogy meg legyen csinĂĄltatva, viszont el vagyok bizonytalanodva, hogy megĂŠrnĂŠ e. BĂĄr ĂŠn kifejezetten imĂĄdom ezt az autĂłt.

http://kepfeltoltes.hu/150615/DSC_0137_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 


Google PageRank