Blog > Saját kocsink története

Metzmi 306 Roland Garros 1996

<< < (4/4)

Metzmi:
Nem szoktam ilyen miatt új postot nyitni, de gondoltam hátha valakit érdekel mik a benyomások az átépítés óta.
Motor
alul nem húz annyira mint egy RFS (Xsara VTS), de cserébe még nagyobbat "ránt" 4200as fordulat környékén, ami egészen 7000ig kitart. Préselődök az ülésbe, mint szar a fűbe.
Update /2017.12.21/: mióta megvan a VTS, van "párhuzamos" összehasonlítási alapom. Írhatnék regényt is, de inkább rövid leszek: Az RFS megeszi reggelire az RFY-t.
Váltó
össze sem hasonlítható az 1.6 váltóval. határozott, precíz. Rúgatás közben érzi magát elemében. Nem kérdez, veszi a sebességet mint az álom.
Futómű
Nem pattog, mint egy ültetett vagy állítható futómű. VTS vs. 1.6(gyári) -> ég vs. föld. Az egyiket csak berakták a kocsi alá, a másikat meg is tervezték. Hihetetlenül fekszi az utat. Kemény, feszes, kanyarokban igencsak határozott.
Fékrendszer
az 1.6 lassulgat, a VTS fékez. Nem említhetők egy lapon...

Metzmi:
Az utóbbi időben nem történt radikálisabb változtatás a kocsimon, azaz mégis: elektromos hátsó ablakaim lettek.
Önmagában még nem lenne egy húde különleges extra. De a kocsim csak 3ajtós  ;D
Íme a videó:
https://www.youtube.com/watch?v=u_meexB4CW8
Ismételten Sohadani volt a jótevő.
Jó csapat vagyunk mi ketten. Én kitalálom és megveszem, Dani pedig gondolkodik és összerakja  whistle

Ezen kívül a kocsi és az újdonsült motorom kapott egy "kisebb" törődést:

* komplett új gyári kipufogó rendszer a leömlőtől. lambda szonda, katalizátor, középső és hátsó dob
* vezérlés szett csere, főtengely szimeringekkel együtt
* gyári valeo kuplung szett, kuplungbowden és féltengely szimeringek csere
* kopogásérzékelő csere
* fojtószelep és alapjárati motor tisztítva
* új gyári S16 nívópálca. A régi eléggé viseltes volt
* jobb, bal talpasok csere, futómű beállítva
* S16 klímacsövek beszerelve, a rendszer nyomáspróbázva és feltöltve
* a hidegek (és az S16 motor :) ) beköszöntével a régi akku megadta magát -> új Banner akkumulátor
* rejtett hangszórós kalaptartó beszerelveEgy kép az egyik szintén fanatikus kollegámmal:


De vissza a 306hoz:
A kocsi lábtere nagyobb esőzéseknél kisebb-nagyobb mértékben beázott. Ahogy nézegettem az ajtónál talált beutat az esőviz. Többszöri gumikéder csere sem hozott javulást. Korábbi szerelésekből emlékeztem, hogy az ajtó szerelőnyílásainál nincs már meg (vagy éppen szét van cincálva) a takaró/tömítő borítás. De többen is biztosra mondták, hogy ettől bizony simán balatonná változhat a lábtér. Vettem hát direkt erre a célra gyártott Butil csíkot (aranyárban mérik!!) és mezőgazdasági fóliát. Zsírtalanítás, butil csík felrakás, fólia méretre vágás és egy délután után kész lettem a bal ajtóval. Azóta volt pár nagyobb eső és a kocsi száraz maradt. Szóval bizakodó vagyok :)


Ennyi ugrott be az utóbbi fél évről.
De jelenleg is vannak teendők és tervek. Amint végeztem velük és időm ismételten engedi, jelentkezek.

Addigis
 _pug

Metzmi:
Sziasztok,
az utóbbi időben nem voltam nagyon fórumon. Még decemberben irtam egy frissitést, de pár nap után vmiért eltünt  ???
na most megpróbálom újra, de kicsit rövidebben.
Mi is történt a Garrossal az elmúlt 2évben?

2018.február: Kapott egy alapos lakatolást



2018.április: Gyári szinkód alapján megkapta a telifényt



A lakatolás előtt müszerfalig visszabontottam a kocsi. Elvittem a lakatoshoz, ahol kb.3 hónapot parkolt... (tipp: jól nézzétek meg milyen lakatoshoz viszitek a kocsitokat, ha ilyen felújitást terveztek, mint én.) Nagynehezen elkészült a kocsival. Utána irány a fényezőmühely. Itt minden terv szerint haladt. Egy új 306 lakkozott karosszériát kaptam vissza tőlük  :angel:
Hazahoztam a mühelybe a kocsit és kb.2hét alatt összeraktam. Miért 2hét? Minden törött fület, klipszet, boritást, szivacsot, stb. javitottam közben. És ha már 1x teljesen szét van szedve a kocsi, törött és rossz alkatrészekkel nem fogom összeszerelni  ;) De a legfőbb szempont az összeszereléskor a "vizhatlanság" volt. Porszáraz a kocsi, sehol sem jut be a viz  :-!

2018.augusztus: ime a végeredmény



És még egy tipp a végére: Ne vágjatok bele ilyen projektbe, mint én..............

Az elmúlt 1 éveben az egyik szemem nevet, a másik sir.
 ;D -> egyetlen fillért és percet sem bántam meg, amit a kocsira költöttem és a kocsival töltöttem. 90%-ban egy új 306osom lett a végére (a maradék 10% az ülések restaurálása lesz). A kocsi müszaki és az esztétikai állapotának harmóniája szavakkal nem kifejezhető. Tökéletes.
 :'( -> ezen tökéletesség okozta a "kocsi végét"...A beleölt idő, energia és pénz hármasa és persze a tökéletesség megóvása érdekében a kocsi a mühelyemben pihen az év 362-363napján. Idén két "túra" alkalmával 6-700km-t mentem vele  :'( ezen kivül 1-2havonta megjáratom 5-10-15km erejéig...

Navigáció

[0] Üzenetek főoldala

[*] Előző oldal